BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    15-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TINNEKENSROUTE

    Tinnekensroute

     

    Met veel minder volk dan de dag ervoor stonden we zondagmorgen terug in Mariakerke voor de Tinnekensrit een ritje van 40km prima om de benen een beetje los te fietsen

    7 dapperen  op deze terug sombere morgen waren present om er een leuk tochtje van te maken

    De eerste 20 kilometers waren idem van de dag ervoor maar nu zonder lekke band enkel de wind stond een beetje strakker

    Eens voorbij de splitsing ging het nu richting Nevele waar de controle plaats gelegen was

    In dit rokerige kaarters café konden we even verpozen voor we terug de baan opgingen

    Met de wind nu toch een beetje in het voordeel ging het beduiden vlugger

    Maar iedereen kon het tempo van rond de 30 prima aan: aan het kanaal naar Deinze konden we nog eens lekker beuken .Lekker

    De laatste kilometers langs het kanaal Gent-Brugge werd het tempo nog een beetje opgedreven 35+ en terug was iedereen op het lint mee

    Met nog een paar bochten in de start gemeente zat deze veel te korte rit er op maar we hadden ons prima vermaakt en dat is toch het voornaamste

     

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    14-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TINNEKES RIT 40 KM

    De tinnekes rit 40 km

     

    Leuk en snel voor meer : zelfs eens mee fietsen ….he

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BREVET 75 KM












    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BREVET 75 KM

    Brevet 75 km

     

    Na een meer dan geslaagde inspanning test op donderdag en een druk bijgewoonde pas avond op vrijdag werd de tijd om nog eens op de fiets te zitten

    De 75 km lange brevet stond vandaag op het programma met als startplaats Mariakerke, het kleine zaaltje liep op deze toch niet zo schitterende ochtend langzaam vol en daar was de club van heirnis de dader van

    Na een aarzelende start werd richting Drongen gefietst waar we de eerste lekke band van de dag mochten verwelkomen na dat deze vakkundig was gerepareerd ging het nu naar St-Martens-Leerne

    Het tempo als er al mocht gesproken worden van een tempo ging van hoog naar laag en omgekeerd en niet iedereen was daar gelukkig om maar dit kon de pret niet bederven

    Deurle  en Eke waren de volgende dorpjes die we kruisten maar eens over de drukke N60 kon de fun echt beginnen

    Opnieuw sloeg het noodlot toe de tweede lekke band was een feit maar nu op een wel zeer slechte  moment :juist voor een klimmetje ook nu  werd deze vakkundig gefikst

    Ondertussen had een deel ervoor gekozen om de klim toch te bestormen en boven te wachten op de rest van de ploeg

    Eens terug volledig ging het nu naar Dikkelvenne waar het nu licht golvend werd en niet iedereen het ritme aankon of houden

    En wat ook niet kon uitblijven was verkeerd rijden en voor Meillegem hadden we prijs ,hier viel de groep in 3 stukken uitéén  en elk koos zo wat zijn eigen parcours

    Maar allen bereikten bijna op het zelfde moment de controle plaats waar we na een snelle koffie terug vertrokken voor het laatste deel

    Meilegem, Dikkelvenne, Semmerzake, Eke en St-Martens –Latem hadden we zonder brokken overleefd voor we in St-Denijs-Westrem het fietspad van de ringvaart opdraaiden

    Hier konden we ons nog eens uitleven en nog eens vol gaan, en het deed deugd

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    12-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MEE MET TOM
    laat niJonas Heyerick van P-Magazine ets aan het toeval over in zijn voorbereiding op het WK tijdrijden voor journalisten. Deze week ging hij in Monaco trainen met Boonen, Pozzato en Hushovd.
    Pozzato, Boonen en Heyerick. (foto p-magazine)
    Heyerick mocht aanpikken bij het elitegroepje tijdens hun verkenning van de finale van Milaan-Sanremo. Drie uur lang zat hij in het wiel van Tom Boonen, Filippo Pozzato, Thor Hushovd en Marco Bandiera.

    Het resultaat: vanuit Monaco 97 kilometer langs de Franse en Italiaanse kust richting Sanremo en de legendarische Poggio. Onderweg had Boonen allerlei tips in petto voor de journalist.

    "Bij deze wil ik Tom, Thor, Pippo en Marco alvast bedanken voor het medelijden en mededogen dat ze met me hadden. Ze hebben me zeker het snot niet voor ogen gereden, ze zijn zelfs braaf bij mij gebleven op de flanken van de Poggio en ze hebben me niet eens verplicht om bij hevige tegenwind mijn deel van het kopwerk te doen", blogt Heyerick.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NIET ROEPEN
    Peeters & Pichal over roepende wielertoeristen
    Met de lente in aantocht komt traditioneel het wielerterrorisme aan bod in de media. Peeters & Pichal hadden het op Radio 1 over roepende wielertoeristen. Herbeluister het fragment en win een fietsbel!
    Roepende wielertoeristen zijn vaak een doorn in het oog voor wandelaars en andere hobby-fietsers. (foto belga)
    Wielertoeristen geven steeds meer geld uit aan een fiets. Bedragen tot 5.000 euro zijn geen uitzondering meer. Toch ontbreekt op die fietsen meestal een essentieel onderdeel: een bel! Laat dat nu net één van de fundamenten van ergernis zijn van wandelaars en andere hobby-fietsers, die wel eens "van de weg geschreeuwd worden" door voorbijrazende wielertoeristen.

    Jo Cooman, Sporttechnisch Coördinator Recreatieve Sportbeoefening van de Wielerbond Vlaanderen, kwam in het Radio 1-programma Peeters & Pichal het standpunt van de wielertoeristen toelichten en stelde dat de fietsbel vaak ontbreekt wegens het gewicht en omdat het nu niet bepaald "cool" staat.
     
    Dominique Van Den Eeckhaut, verkeerscoördinator van de Gentse politie én zelf wielertoerist, benadrukt echter dat het wettelijk voorgeschreven is in de wegcode dat een fiets te allen tijde uitgerust moet zijn met een fietsbel.

    Presentatoren Annemie Peeters en Sven Pichal deden ook een rondvraag bij enkele fietsende BV's. Zowel Marianne Thyssen, Geert Noels, Nathalie Meskens, Renaat Landuyt als Karel Van Eetvelt bleken een bel te hebben én te gebruiken. Saartje Vandendriessche, Hans Bourlon en Ludo Dierckxsens hebben dan weer geen exemplaar op hun fiets.

    Peeters & Pichal bieden alvast een oplossing voor één wieler(toeristen)club. Alle leden krijgen van hen een esthetisch mooie en niet te grote 'Peeters & Pichal'-fietsbel, als ze beloven die ook te monteren en te gebruiken. Bovendien worden beide presentatoren dit jaar de peter en meter van de winnende club. Geïnteresseerde clubs kunnen zich kandidaat stellen met hun motivatie via 
    peetersenpichal@radio1.be.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RUDY PROJECT
    Sterling is nieuwe tophelm van Rudy Project
    Het helmengamma van Rudy Project werd uitgebreid met het model Sterling. Binnen het gamma is de Sterling het nieuwe topmodel.
    Wat bij deze helm meteen opvalt zijn de vrij grote verluchtingsgaten. De 18 langwerpige openingen zijn zo geplaatst dat ze de lucht vloeiend in, door, en uit de helm laat stromen. Op die manier wordt er rond het hoofd een optimale verluchting gegarandeerd.

    Bij een crashimpact verhindert het in de helmschaal geïntegreerde lichtmetalen Impact Protection Grid systeem het uit elkaar spatten van de helm. De helmstructuur is met een dubbele In-Mold technologie gemaakt en vernuftig gevormd om er makkelijk een bril op te kunnen plaatsen.

    Dankzij het in drie posities af te stellen non-slip systeem heeft deze Sterling helm een perfecte pasvorm. Ook draagt de nieuwe snel en juist afstelbare helmgesp bij tot een beter draagcomfort.

    De Rudy Project Sterling helm is verkrijgbaar met of zonder anti-insectennet en twee types demonteerbare non-allergenic en anti-sweat binnenmaterialen. Om ze een regelmatige wasbeurt te geven is deze binnenstof makkelijk verwijderbaar.

    Een Rudy Project Sterling helm weegt slechts 230 gram en is er in de maten S/M (54/58) en L (58/61). De beschikbare matte of blinkende kleuren titanium, zilver, wit en zwart zijn er in combinatie met rode, blauwe of zilveren kleuraccenten. De adviesverkoopprijs is vanaf 139,90 euro 

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHICO
    Chico zet kers op de taart in Knokke
    Nico Berckmans heeft voor de derde keer het Mountainbike Kustcriterium op zijn naam geschreven. Met winst in de laatste manche in Knokke zette hij zijn eindzege nog wat extra glans bij.
    Nico Berckmans won het Mountainbike Kustcriterium al drie keer. (foto alain buyck)
    Net als in Blankenberge klopte Berckmans ook in de Nissan MTB Beach Challenge Kevin Van Hoovels in de sprint. Joris Massaer vervolledigde het podium.

    Op de eindzege van Berckmans in het Mountainbike Kustcriterium valt niets af te dingen. Naast zijn zeges in Knokke en Blankenberge werd Chico in de overige drie manches in De Panne, Bredene en De Haan telkens tweede.

    Bij de dames ging de zege in Knokke naar Joyce Vanderbeken. Kim Saenen en Kristien Nelen mochten mee op het podium. Grace Verbeke startte niet in de Nissan MTB Beach Challenge, maar was dan ook al zeker van de eindzege in het Kustcriterium.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TOM BOONEN
    Tom Boonen tipt toeristen
    Tom Boonen is opnieuw in zijn pen gekropen. In zijn 'ultieme wielerhandboek' geeft hij advies aan zowel recreatieve fietsers, fanatieke wielertoeristen als jonge rennertjes die dromen van het profpeloton.
    Tom Boonen schreef een naslagwerk voor de recreantfietser. (foto borgerhoff & lamberigts)
    Omdat recreanten steeds meer willen weten over de hobby of sport die ze beoefenen, besloot Boonen zijn ervaringen met het stalen ros op papier te zetten. Hij vertelt alles wat je moet weten als je houdt van actief wielrennen en fietsen.

    Boonen schenkt in zijn handboek veel aandacht aan de keuze en het onderhoud van het materiaal, zowel fiets als kledij. Daarnaast geeft hij heel wat trainingstips. Hij heeft het over trainingsschema's, -methodes en -opbouw, zithouding, rijtips, voeding en blessures.

    Tot slot deelt Tornado Tom zijn ervaring met koersen en toertochten met zijn lezers: indelen, terreinkennis, pelotonetiquette, eendagswedstrijden, kasseien, waaiers, tactiek, rondes, klimmen,...

    Het ultieme wielerhandboek van Tom Boonen wordt uitgegeven door Borgerhoff & Lamberigts en is verkrijgbaar vanaf begin maart. De adviesprijs is 22,5 euro.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    07-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MALDEX HORMAN RIT 60KM

    Maldex Horman Rit

     

    Deze morgen was de winter terug in het land en was het ijs vrij maken van de auto ruiten de eerste opdracht

    Al op de heen weg naar het pittoreske Sleidinge begon de hemel staalblauw te worden en begon de zon aan de horizon te piepen

    In de parochie zaal die dienst deed als inschrijving lokaal was het bijzonder rustig en naar mijn gevoel te rustig

    Maar de bekende gezichten die het koude zouden trotseren waren terug present zo ook de mannen van Destelbergen waar we tocht zouden mee affietsen

    De doortocht door de nog slapende gemeente Sleidinge werd rustig afgelegd want opwarmen was de opdracht maar de voeten en handen warm houden was even belangrijk

    Richting Waarschoot langs de lieve begon de wind zo stilaan op te komen maar nog niks om ons druk over te maken in de streek van Zomergem draaiden we de vaartkant op en begon de wind die nu schuin tegen stond terug moeilijk te doen

    Maar eens we richting Oostwinkel fietsen konden we terug op adem komen en dat was maar goed ook met 20km op de meter kwamen we in de gemeente Adegem terecht en het parcours begon nu ligt golvend te worden en de wind was terug van de partij wat dit deel nog lastigere maakte

    Maldegem en 27 km ver konden we een beetje op adem komen in café Salastraete waar de koffie even op zich liet wachten maar het wachten waard was

    Nu we het lekker warm hadden was de tijd om de terugweg aan te vatten en ging het nu richting Knesselare en daar was de wind terug

    Het eerste deel van de tocht had ik volledig voor mijn rekening genomen maar en nu waren de eerste kilometers toch even voor mij medefietsers

    In Bellem hadden we echt prijs langs het kanaal van Aalter hier was het  beuken stoempen en beuken 5km lang: moordend

    Aan de brug van Aalter dachten dat we even konden poseren en een beetje op adem te komen maar niets van dat eens over de brug was het terug van dat maar nu langs de overzijde van het kanaal

    De ijskoude wind stond nu pal op de neus de snelheid ging naar beneden en de hartslag naar omhoog na nog eens 5km te hebben gezwoegd konden we eindelijk in Lovendegem de waterkant verlaten

    Met nog 10km te gaan was het moreel nog opperbest en werd vlot richting Evergem gereden hier werden we vervoegd  met de mannen van Maria-Oudenhove en zoals echte wielertoeristen konden we het terug niet laten om de laatste 5 km nog eens alles te geven

    Het kleine pelotonnetje viel volledig uit elkaar want iedereen zat zo een beetje op zijn tandvlees te rijden maar we hielden stand al was het maar om de clubkleuren hoog te houden

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk     

     

      

     

     

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BREVET 35+50 KM

    Brevet 35+50 km

     

    Ergens diep verscholen en bijna in het hartje van GENT ligt Ekkergem waar de studenten heersen

    Achter de imposante kerk schuilt café De Koornbloem en dit was de startplaats voor onze eerste echte baan rit van 2010

    Op deze triestige ochtend kozen we voor het brevet 50 en 35 want de kilometers hebben we nodig

    Deze vlakke rit is de ideale opwarmer voor het komende zomerseizoen ook al was deze morgen de zomer ver te zoeken

    De eerste kilometers langs de Gentse watersportbaan zouden meteen de toon zetten: wind en nog niet een beetje

    Langs landelijke wegen vol putten en kuilen ging het richting Drongen en het deed deugd om nog eens samen met de race fiets te rijden

    In Landegem na vele kilometers tegen de wind te hebben opgebokst werd ons eindelijk een beetje rust gegund op de trekweg langs het kanaal naar Deinze

    7km lang genieten met de wind bijna in de rug maar mooie liedjes duren niet lang want in Deinze verlieten we de trekweg om terug het land wegen op te zoeken

    De 8km nog te gaan tot aan de controle was terug beuken tegen de wind en nog niet een klein beetje ook

    Eindelijk konden we even rusten in café Den Appel en het mag gezegd word ik heb al minder mooie achter een toog zien staan dus de boterhammen smaakten nog zo goed en dit samen met een lekkere koffie

    Nog 20 te gaan: via Deurne waar het altijd opletten is voor het auto verkeer ging het nu naar het centrum van De Pinte om dan door te fietsen naar Zwijnaarde maar we kregen de kilometers niet voor niets steeds was het beuken en stompen tegen de verdomde wind

    Nog 10 km en we waren binnen maar in St-Denijs-Westrem kregen we nog een rare kronkel voorgeschoteld om toch maar aan de andere kant van de spoorlijn uit te komen

    Nog één brug Sneppebrug en dan in snelvaart naar de aankomst om ons te laten in scannen voor de volgende tocht

    Deze tocht is bijna het zelfde als het laatste deel van de 50km maar dan tot in Merelbeke met stopplaats sporthal Ter Wallen en het tweede deel van deze rit was enkel het stuk Scheldedijk een surplus en dan terug langs het parcours van de 50 km maar als eerste van het nog prille seizoen moet dat niet meer zijn

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

         

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TESTRIT
    Maak een testrit met een Ridley Noah of Excalibur
    Ridley lanceert een speciaal testfietsenprogramma. Bij enkele topdealers kan je een Noah of Excalibur minimum 1 maand testen. Eén gelukkige maakte bovendien kans om de geteste fiets te winnen!
    Ridley komt met het testfietsenprogramma op de proppen omdat er steeds meer vraag is naar de topmodellen en omdat potentiële kopers graag het rijgedrag van deze fietsen op voorhand testen.

    Ridley selecteerde twee Noah en Excalibur modellen voor het project. De deelnemende dealers bieden deze testfietsen aan voor minimum 1 maand. Zij ontvangen ook testevaluatieformulieren. Wie deze invult, maakt kans om de door hem of haar geteste fiets te winnen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NAAR DE ZON
    Je eigen koers naar de zon
    Geen monstercols dit jaar in Parijs-Nice, wel vijf zware klimmen van eerste categorie. Ideaal dus om zelf eens uit testen als je een fietsvakantie in Frankrijk hebt gepland. Verken alvast het parcours!
    Op weg naar de zon wachten vijf cols van eerste categorie. (foto belga)
    De achtdaagse koers naar de zon wordt op gang geschoten met een proloog en een vlakke rit, maar daarna is het gedaan met lachen. De volgende drie etappes hebben immers allemaal een klim in de finale en in de vijfde rit is er dat er zelfs eentje van eerste categorie: de Croix-Neuve.

    Deze slotklim in de Ardèche is 3,3 km lang en heeft een gemiddeld stijgingspercentage van liefst 10,3%. Wie de Croix-Neuve beklimt, kan de legendarische overwinning van Laurent Jalabert in de Tour van 1995 herbeleven. Jaja won uitgerekend op quatorze juillet op de Croix-Neuve, wat de col de bijnaam Montée Laurent Jalabert heeft opgeleverd.

    Na een overgangsetappe naar Aix-en-Provence wacht het peloton tijdens de voorlaatste rit met de
    Col de Vence opnieuw een col van eerste categorie. In tegenstelling tot de profs kunnen de recreanten wel genieten van het uitzicht: vanop de top van de Vence kan je immers het grootste deel van de Côte d'Azur van Cannes tot aan de Italiaanse grens en soms kan je zelfs een glimp van Corsica opvangen.

    De slotrit heeft traditioneel start en aankomst in Nice. Uitbollen zal er echter niet bij zijn, want nog drie keer moet een col van eerste categorie beklommen worden avorens van de zon te kunnen genieten: in de beginfase de
    Col de La Porte en in de finale La Turbie en de Col d'Eze.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE MOOISTE
    Peugeot heeft de mooiste ter wereld
    Het retrotruitje van Peugeot is dinsdag verkozen tot het mooiste wielertruitje ter wereld. Het publiek verkoos het dambordpatroon boven het huidige model van Quick Step. Bekijk de fotospecial!
    Peugeot haalde het van Quick Step.(photopress.be)

    De verkiezing van het mooiste wielertruitje ter wereld was een initiatief van fietsmagazine Grinta! en ging door in het Centrum van Ronde van Vlaanderen.

    Tijdens een modeshow gaf jurylid en reclameman Wim Schamp zijn ongezouten mening over de wielertruitjes. Schamp kon uiteindelijk niet kiezen tussen Peugeot en Quick Step en daarom mocht het publiek de knoop doorhakken.








    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Recreanten zwaaien Erwin Vervecken uit
    Met een massacyclocros in de bossen van Herentals hebben naast de volledige veldrittop ook 710 recreanten Erwin Vervecken een passend afscheid bezorgd. Hierna hing de ex-wereldkampioen zijn fiets aan de haak.
    Meer dan 700 recreanten zwaaiden Erwin Vervecken uit. (foto alain buyck)
    Maar liefst 710 veldrit- en mountainbikeliefhebbers waren paraat voor een Fietspromoveldrit van twintig of veertig kilometer aan het Bloso-centrum in Herentals. "Dat was een enorm succes want we mikten op een deelnemersaantal tussen 500 en 700", zegt Christophe Impens, Managing Director van Golazo sports.

    "Het is een grandioos afscheid geworden voor één van de meest geliefde renners in de veldritwereld. Alle toppers stonden erop om aanwezig te zijn."

    Naast de recreanten was het deelnemersveld met profs en ex-renners indrukwekkend. Naast Erwin Vervecken verschenen onder meer wereldkampioen Zdenek Stybar, Belgisch kampioen Sven Nys, Niels Albert, Bart Wellens, Kevin Pauwels, Klaas Vantornout, Sven Vanthourenhout, Dieter Vanthourenhout, Bart Aernouts, Jan Verstraeten en Tom Meeusen aan de start. Ook ex-toppers zoals Roland Liboton, Danny De Bie en Peter Van Santvliet reden mee.

    De wedstrijd omvatte twee of vier ronden van tien kilometer. "Het was uiteraard een leuke tocht, maar de veldrijders maakten er wel een echte cross van", zegt Impens. "Zo was er na twee ronden een premie, die Sven Nys na veel strijd kon meenemen. In de laatste ronde bleven de renners samen. In plaats van een voorspelbare spurt werd Erwin heel mooi door zijn ex-collega's in een erehaag uitgezwaaid."

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SLOTHAPPENING LOKEREN

    Slothapening Lokeren

     

    Lokeren was dit jaar de afsluiter van het winterseizoen en voor de eerste maal zouden we maar na de middag starten

    De ontdooide ondergrond en de massa’s regen van de afgelopen dagen zouden van deze relatief gemakkelijke rit tocht nog een pittige afsluiter maken

    Het bijna volledige team van wtc heirnis was present en dit werd door de voorzitter gesmaakt

    De eerste kilometers waren een makkie en de groep bleef dan ook mooi samen pas na de splitsing begon het leuk te worden

    Met 6 waren we om de 45 km tot een goed einde te brengen en we hebben er van genoten

    De streek van waasmunster is een ware droom om te mountainbiken alles is er voor handen en gelukkig werden hier de meeste kilometers afgelegd

    Een tempo dat iedereen aankon en een schuchter lente zonnetje meer moet dat echt niet zijn voor een geslaagde middag veld ploeteren

    30 km en daar was de bevoorrading: deze was goed maar niets meer dan dat voor een provinciale slotrit hadden we toch iets meer verwacht maar misschien zijn we teveel verwend deze winter

    Na deze welgekomen rustpauze konden we aan het tweede en lastigste stuk beginnen

    De eerste hindernis was de gevreesde zandbak maar door de regen was deze nu geen hindernis

    De tweede opdracht was van een gans ander kaliber: de dijk langs de Durme was een echte marteling voor machine en mens de zuigende ondergrond en de lengte deed menig fietser naar lucht happen

    Na deze klus werd richting de zandwinning vijver gereden om de laatste kleine hindernis te overwinnen

    Na nog een schitterend bos parcours en een bult om u tegen te zeggen waren we terug waar we gestart waren

    En nu de prijzen slag :handdoeken en een badjas? En twee flessen Ename als of er nog niet genoeg gedronken word

    Het podium kleurde bijna volledig heirnis met 1dame en 5mannen op 24 laureaten kan dit tellen

    En alsof dit nog niet voldoende was mocht één lid met mtb fiets naar terug keren van een top dag gesproken

    Één klein minpuntje toch de inrichtende club heeft er zich goedkoop van af gebracht: geen aandenken zelfs nog geen boterhammeke

    Maar voor de rest super

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OMLOOP HET VOLK
    Rij je eigen Omloop!
    Zaterdag schiet de Omloop Het Nieuwsblad het Belgische wielerseizoen op gang. In het spoor van de profs kan je binnenkort ook je eigen omloop rijden. Verken alvast het parcours!
    Deze Taaienberg is opgenomen in zowel de Omloop voor profs als die voor wielertoeristen. (foto belga)
    Wie de unieke sfeer van de Omloop Het Nieuwsblad wil opsnuiven, kan exact drie weken na de profs zijn eigen ding doen op de Omloop Passage Fitness. Deze wielertoeristentocht heeft eveneens start en aankomst in Gent en volgt gedeeltelijk het parcours van de klassieker.

    Liefst zes van de twaalf hellingen van de "echte" Omloop komen ook drie weken later terug in het parcours van de wielertoeristenversie. Op de Kruisberg na komen ook alle andere hellingen terug op één of meerdere tochten van de Bank van De Post Cycling Tour of in de Ronde van Vlaanderen voor Wielertoeristen (zie kader onderaan).

    VAN GENT NAAR GENT

    Terwijl de recreanten kunnen kiezen tussen 60, 110 of 150 km, zit er voor de profs niets anders op dan 204 km af te malen in het Oost-Vlaamse heuvellandschap. Na de start in Gent trekt het peloton eerst oostwaarts naar Lokeren, om vervolgens in zuidwestelijke richting de kanten van Zottegem op te zoeken.

    In Horebeke trekt de karavaan naar het zuid-oosten. Na de kasseien van de Haaghoek wacht na 77 km met de
    Leberg de eerste echte helling van de dag, in snel tempo gevolgd door de Berendries, Valkenberg, Tenbosse en Eikenmolen.

    Net over halfweg wedstrijd wacht in Geraardsbergen de beruchte
    Muur, waarna terug koers gezet wordt richting westen, met onderweg de Pottelberg en bij het buitenrijden van Ronse de Kruisberg. Dan wordt het hoog tijd om terug naar het noorden te rijden.

    Na goed 150 km krijgen de renners op korte tijd met de
    Taaienberg, Eikenberg, Wolvenberg en Molenberg nog vier kuitenbijters voorgeschoteld. In de laatste 30 km richting finish in Gent zijn de kasseistroken van de PaddestraatLippenhovestraat, Lange Munte en Steenakker de enige overgebleven hindernissen.

    Let dus goed op als je de profs zaterdag op TV hun tanden ziet stukbijten in deze klassieker, want niet veel later kan je zelf de benen gaan testen op al die legendarische hellingen!



    Hellingen Omloop Het Nieuwsblad
    Omloop Passage Fitness Ronde van Vlaanderen voor WT/MTB AVS Peter van Petegem Classic Ename Classic Ronse
    1. Leberg x x
    2. Berendries x x x
    3. Valkenberg x x
    4. Tenbosse x
    5. Eikenmolen x
    6. Muur x
    7. Pottelberg x
    8. Kruisberg
    9. Taaienberg x x x x
    10.Eikenberg x x x
    11.Wolvenberg x x x
    12.Molenberg x x x x
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CLUBFEEST
    ALS DE DRANK IN DE VROUW/MAN IS







































    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    18-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERVECKEN
    Fietsen en feesten met Vervecken en co
    Op zaterdag 27 februari neemt Erwin Vervecken definitief afscheid op zijn massacyclocross 'Erwin Bolt Uit'. Recreanten krijgen er de unieke kans om mee te rijden en te vieren samen met alle veldrittoppers.
    Iedereen kan meefietsen én meefeesten met Erwin Vervecken en alle andere veldrittoppers. (foto belga)
    De GVA Trofee-manche in Oostmalle, de Cyclocross Masters in Hasselt en zijn eigen massacyclocross in Herentals, dat is het resterende programma van Erwin Vervecken vooraleer hij op zaterdagavond 27 februari de fiets definitief aan de haak hangt.

    "Aan motivatie voor die laatste trainingen en wedstrijden is er voorlopig echt nog geen gebrek", zegt Vervecken. "Ik moet me zelfs nu en dan wat intomen om niet te veel te willen doen. Ik wil mijn carrière dan ook graag in schoonheid afsluiten en nog drie goede wedstrijden rijden."

    "Mijn afscheid op 'Erwin Bolt Uit' wordt natuurlijk een speciale gebeurtenis. Ik stond erop om mijn supporters en alle liefhebbers van het veldrijden en moutainbiken bij het feestgebeuren te betrekken. En hoe kan dat beter dan met een massacyclocross waar de recreanten broederlijk naast alle veldrittoppers aan de start komen?"

    "Het is uniek dat iedereen met een mountainbike of cyclocrossfiets samen het veld kan induiken met Zdenek Stybar, Sven Nys, Niels Albert en alle andere toppers. En ook na de race gaat het feest gewoon door met een grote party waarop iedereen welkom is", blikt de drievoudige wereldkampioen alvast vooruit.

    "Ik ben blij dat mijn collega's zo massaal aanwezig zullen zijn. Het deed alvast deugd om zoveel hartverwarmende reacties op mijn afscheid te lezen op
    www.erwinboltuit.be. Het wil toch zeggen dat ik al die jaren een goede collega ben geweest en veel vrienden heb gemaakt."

    En wat gaat Vervecken na zijn laatste race doen? "Ik blijf sowieso betrokken bij het veldrijden en het mountainbiken bij Golazo Sports. De eerste maanden laat ik de fiets aan de kant staan, daarna zal het wel terug beginnen kriebelen en ga ik nog wat voor het plezier rijden en lopen. Maar het állereerste dat ik ga doen, is een goei pint drinken op mijn afscheidsfeest. Eindelijk mag dat he! (lacht)"


    Erwin Bolt Uit
    Wanneer: Zaterdag 27 februari 2010
    Waar: Bloso-centrum en Peerts Bos, Herentals
    Programma: 11u opening inschrijvingen - 13u jeugdinitiatie - 14u Kids Tour 10km - 14u30 massacyclocross/MTB 20 & 40km - 17u30 afscheidshappening - 19u party
    Inkom supporters: gratis
    Deelname: 3 euro (Kids Tour) - 12 euro (20 & 40km)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MICHELIN
    Michelin geeft bandentips
    Michelin heeft een nieuwe Wild Bike-site gelanceerd. Met een paar muisklikken selecteer je een reeks parameters, waarna je jouw persoonlijke bandentip voorgeschoteld krijgt.
    Na enkele muisklikken presenteert Michelin je de band die het best bij je past. (foto michelin)
    Je begint met in te geven welk soort fietser je bent (toerfietser/wegrenner/cross country/...), waarna je verschillende parameters ingeeft zoals je niveau, de duur van je trainingen, het soort ondergrond waarop je vooral rijdt, je soort fiets en wielen.

    Enkele muisklikken verder presenteert Michelin je de band die het best bij je past, mét een woordje uitleg.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    cat4u
    www.bloggen.be/cat4u
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    kinderdagverblijf
    www.bloggen.be/kinderd
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs