BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    27-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zo zat als een kanon
    http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DS2fUezdi41M%26feature%3Dshare&h=YAQD4kVFCAQAwQ9r2BTnvGd-En4GuQb67EptDUAyAJYpB8w
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SUPER WEEKEND
    EEN PAAR FOTOS VAN EEN MEER DAN GESLAAGD WEEKEND



















    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    25-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leuk clipje
    HET VOLLEDIGE CLIPJE BEKIJKEN



    <object style="height: 390px; width: 640px"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/wyx6JDQCslE?version=3"><param name="allowFullScreen" value="true"><param name="allowScriptAccess" value="always"><embed src="http://www.youtube.com/v/wyx6JDQCslE?version=3" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="360"></object>
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oostvlaams fiets & mtb weekend

    Oost-Vlaams Fiets & MTB Weekend 2011

     

    Voor onze slotrit van het zomerseizoen waren we uitgenodigd in Aalter zaterdag kozen we voor een wegrit van 75 km en we waren niet alleen want het was aanschuiven aan de inschrijvingstafel maar dit namen we er met glimlach bij

    De Heirnissers hadden in de loop van de afgelopen week hun orders gekregen: we maken er een leuke rit van

    Met een toch wel mooie groep waren we al vlug de baan op voor een rit zonder noemenswaardige obstakels of het zou een brug moeten zijn maar ook deze waren op één hand te tellen

    Het tempo was voor iedereen haalbaar en dit zou zo de gehele rit zijn en de minder getrainde vonden dit uistekend

    Onder de leden werd duchtig bij gepraat want het lukt niet altijd om samen te fietsen: de lange afstandrijders hadden we al een tijdje niet meer gezien

    De kilometers vlogen zo voorbij ondanks het gezapigege tempo en de rustplaats in Beernem werd al vlug bereikt

    Om een drankje en een hapje te verkrijgen werd een beetje geduld gevraagd want ook hier waren we niet alleen maar alles was voldoende aanwezig en aan de dames was ook gedacht: toilet

    Het volgende deel zou nog mooier worden want de zon was nu ook volop van de partij en ook de wind had een snipperdag genomen en dit maak je niet veel mee

    Na een kilometer of 50 had er iemand te weinig gedoseerd in het eerste gedeelte en de man met hamer sloeg toe maar opgeven deed hij toch niet voor sommige ging het nu te traag en er werd wat gediscuteerd over door fietsen of niet: lag het aan het weer of aan iets anders de groep bleef samen

    De laatste 10 kilometers langs het kanaal van Aalter waren echt een droom en moest ik mezelf een slag in het gezicht geven want: en we waren niet aan het dromen

    Nogmaals zon geen wind en een leuk tempo wat kan fietsen toch zalig zijn

    Dat er op het einde nog eens gespeeld werd namen we er graag bij

    Voor de zondag kozen we voor het veld en dit samen met een tiental andere Heirnissers

    Het was even aanpassen om terug met de mtb fiets te rijden en de eerste kilometers in het veld waren niet van de poes

    Maar ook hier konden we op een schitterend rekenen en was het al vlug genieten op de bike

    De 25 km was in een mum achter de rug en we vonden het zelfs een beetje jammer dat het zo vlug achter de rug was

    Nog even nagenieten in de mooie sporthal en we konden terug kijken op een meer dan geslaagd weekend

    Voor velen zou dit een einde worden van een mooie samen werking maar zo als in zo veel sporten de ene komt en de andere gaat het is altijd al zo geweest het is altijd jammer dat er mensen weggaan maar zij die andere oorden gaan opzoeken: veel succes en het ga je goed

    Voor zij die er bij komen zou ik zeggen van harte welkom en we hopen op een leuke en sportieve manier onze hobby te kunnen uitoefenen

    Voor de blijvers: we gaan er terug een warme winter van maken

    In een club van velen komt je in het veld of op de baan wel altijd iemand tegen

     

    Groetjes

     

    Myriam & Dirk

     

      

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    21-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Hossen naar de crossen
    Eind september trekt het crosscircus zich weer voorzichtig op gang. Paul Herygers geeft alvast zijn unieke kijk op het nieuwe veldritseizoen.
    (foto belga)
    Op de weg kunnen we ons nog even optrekken aan het WK en de najaarsklassiekers, maar dan breekt weer de tijd aan voor de kerels van stavast die niet terugschrikken voor modder en zand, nattigheid en slijk, sneeuw en ijzel: Albert, Nys, Stybar en de anderen. Een nieuw veldritseizoen vol spektakel, horden toeschouwers die zich traditioneel minstens één keer per seizoen echt misdragen, verguisde favorieten die net op tijd hun beste vorm vinden, materiaalpech die een koers beslist, en schoenen die in de modder blijven steken. Wij kijken er alvast naar uit! Samen met wie anders dan Paul Herygers...

    Heb je van de toppers al iets gezien wat een indicatie kan zijn voor het cyclocross-seizoen?
    "Ik verwacht geen echt grote verschuivingen, maar ik hou wel nog meer rekening met Kevin Pauwels. Vorig jaar heeft hij al bewezen dat hij het de grote mannen moeilijk kan maken. Volgens mij wordt hij nu echt de revelatie van deze winter. Ook de andere toppers mag je niet onderwaarderen omdat ze geen dromen hebben zoals Nys en Stybar. Zij zullen er ook weer staan. Van Bart Wellens heb ik bijvoorbeeld al gehoord dat hij klaar zal zijn. Hij springt momenteel nog niet in het oog, maar dat hoeft ook niet in de zomer. Sterke prestaties tussen juni en augustus zijn nog geen garantie voor een goede wintercampagne. Kijk maar naar de podiumplaatsen op het BK die Sven Vanthourenhout al heeft behaald. Die hebben hem nog niks opgeleverd tijdens de winter. Anoniem door de zomer gaan, zonder overwinningen op de weg: dat mag ook! Toch kijk ik uit naar de prestaties van Vanthourenhout. Het is misschien zelfs gunstig dat hij zijn elleboog brak: nu zal hij eens niet met een lege batterij aan het seizoen starten. Het is natuurlijk de vraag hoe hij met die blessure is omgegaan... Misschien heeft hij toch op de rollen gereden of is hij meer gaan lopen. Hopelijk heeft hij zijn lichaam de rust gegeven die het verdient. Want een hele winter de goede vorm achterna spartelen is heel vermoeiend. Als het lichaam 'nee' zegt en de supporters en organisatoren 'ja' zeggen, kan dat heel slecht uitvallen. Dat heeft Sven al mogen ondervinden."

    "Ook Niels Albert heeft weer heel goed gereden in de Tour d'Alsace, net als vorig jaar. Nu is hij wel ten onder gegaan in de slotrit, maar hij heeft wél de leiderstrui gedragen. Niels is in de eerste plaats een crosser, maar hij heeft de wegrenners toch maar weer mooi op de vingers getikt. In tegenstelling tot Stybar heeft hij weinig op de weg gekoerst, maar toch reed hij op niveau. Als het in de winter én in de zomer 'van moetens' is, dat is te lastig. Vroeger leefde een crosser bij wijze van spreken van de visvangst. In het geval van Danny De Bie was dat bijna letterlijk: die nodigde zijn collega's uit om mee te gaan hengelen in volle zee. Maar dát is voorbijgestreefd, dat besef ik ook wel. Toch blijft het belangrijk om stoom af te laten in het tussenseizoen, voor je je gaat klaarstomen op de winter. Gelukkig heeft de entourage van Sven Nys op tijd ingegrepen. Het was het juiste tijdstip om teruggefloten te worden. Het seizoen komt er al snel aan, en met al dat moois dat op komst is, zoals het WK in eigen land, is het aangewezen om fris te zitten."

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Do's and Don'ts: hoe houd ik mij stuur best vast?
    Elke maand gaat Cyclo Sprint dieper in op typische vragen van fietsers en wielrenners. Zowel voeding, training als materiaal komen aan bod. Deze keer bekijken we hoe je je stuur best vasthoudt.
    foto belga
    Op een koersstuur kan je drie verschillende handposities innemen. Met de handen losjes op het stuur (op de 'handlebar'), de typische positie bij het klimmen; de handen bovenaan op de grepen (de 'manetten'); of de handen onderaan in de stuurboog. Tijdens het fietsen sta je er nauwelijks bij stil, maar deze handpositie bepaalt wel de fietshouding en dus de efficiëntie en de lichaamsbelasting.

    TIPS
    • Neem je stuur op drukke of geaccidenteerde wegen vast aan de manetten, met de vingers losjes op de remmen zodat je altijd snel kan reageren.
    • Neem bij afdalingen je stuur vast onderaan in de stuurboog, met de vingers los op de remgrepen. Zo vermijd je dat je bij een schok je greep verliest, en ben je stuurvaster.
    • Let goed op signalen van je lichaam. Je fietshouding moet in iedere handpositie altijd comfortabel aanvoelen!
    • Een bepalende factor voor de handpositie is het soort stuur. Een compact stuur betekent minder rugbelasting maar ook minder aerodynamica door de kleinere 'drop'. Je kan het dus ook plaatsen bij een lager balhoofd.
    • Soms zie je renners fietsen met de voorarmen op het stuur, de handen losjes hangend. Op deze manier verhoog je de aerodynamica: het lichaam neigt naar de ideale tijdritpositie, met de armen en handen dichter tegen elkaar. Lange tijd in deze positie fietsen is echter niet aan te raden wegens de verhoogde druk op de onderarmen. En probeer deze positie nooit uit op drukke of onbekende wegen!
    • Neem het stuur tijdens het rijden op kasseien losjes vast en laat het dansen tussen je vingers. Je kan het stuur ook in de stuurboog vastnemen om je zwaartepunt te verlagen, wat de stabiliteit en de stuurvaardigheid ten goede komt.
    • Op de mountainbike is er maar één handpositie mogelijk. (Twee, als je horentjes installeert.) Er bestaan specifieke handgrepen (Ergon) en handschoentjes (Specialized BG) om tintelende vingers tegen te gaan. Bij een racestuur kan ook het aanbrengen van een stuurlint met gel soelaas brengen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Quick-Step twee seizoenen langer met Vermarc
    Vermarc gaat ook de komende twee seizoenen de wielerkledij van het Quick-Step Cycling Team leveren. Dat zijn eigenaar Marc Verbeeck en ploegmanager Patrick Lefevere overeengekomen.
    foto belga
    "De samenwerking met Vermarc duurt al vele jaren. We zijn verbonden met het bedrijf en de familie Verbeeck via een sterke professionele band en wederzijdse waardering", aldus ploegmanager Patrick Lefevere.

    "Gedurende de jaren heeft Vermarc bewezen een prima partner te zijn, die in kan spelen op de behoeften van de ploeg en ook op de veranderingen in de markt tijdens de laatste jaren. De kwaliteit van de kleding, zowel op het gebied van design als ook de keuze van de materialen, is erg gewaardeerd door onze renners die zelf ook bijgedragen hebben door suggesties aan de technische ontwikkeling van de kleding. Vermarc is een ideale partner, op zowel zakelijk gebied en als ook voor de ploeg."

    "We zijn blij dat met deze ploeg en Patrick Lefevere verbonden blijven", aldus Vermarc-eigenaar Marc Verbeeck. "Dankzij de fantastische resultaten vande laatste jaren is de zichtbaarheid van ons merk erg gegroeid. In 2012 starten de ploeg en ons bedrijf een nieuw hoofdstuk. Daarin hebben we dezelfde vastberadenheid die we altijd al hadden, waarbij we streven om de renners zo goed mogelijk te ondersteunen."
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Specialized en McLaren gaan verder in zee
    Voortbordurend op het succes van de S-Works + McLaren Venge, start Specialized een langdurige samenwerking met McLaren Applied Technologies. Doel: een verdere doorbraak in de fietstechnologie.
    foto specialized
    Toen Specialized de plannen onthulde om de snelste koersfiets ter wereld te gaan produceren, hadden de Amerikanen al meer dan een jaar geïnvesteerd in het creëren van een geheel nieuw platform. Om de structuur van de carbon layups verder en definitief te optimaliseren, werkte Specialized samen met experts die zich normaal met iets heel anders bezig houden, namelijk met Vodafone McLaren Mercedes Formule 1 race auto's

    Uit deze samenwerking kwam de 'S-Works + McLaren Venge' voort. De fiets combineert aerodynamica, lichtgewicht en een extreem efficiënte krachtoverbrenging. Het prototype van deze Venge maakte dit jaar zijn debuut tijdens de langste wielerklassieker Milaan-San Remo, en won! Nog niet zo lang geleden haalde Cavendish eveneens op een prototype de groene trui binnen in de Tour.

    Voortbordurend op het succes van de S-Works + McLaren Venge, start Specialized nu een langdurige samenwerking met McLaren Applied Technologies. De samenwerking zal zich volledig richten op producten die een doorbraak betekenen in de fietsbranche en technologieën die werkelijke prestatievoordelen met zich meebrengen voortkomend uit de combinatie van de expertise van beide bedrijven.

    De specifieke projecten van beide bedrijven blijven gescheiden, terwijl bij gezamenlijke projecten alle kennis, informatie en beschikbare middelen worden gedeeld. Dit om te komen tot een blijvende verbetering als het gaat om de fietsbeleving - van prestaties van de fiets, tot de prestaties van accessoires en alles wat daarbij hoort.

    "McLaren's computersystemen en expertise in carbontechnologie is buitengewoon te noemen", zegt Specialized Chief Product Officer, Eric Edgecumbe. "De mogelijkheid om het DNA van McLaren en Specialized samen te voegen om voor altijd veranderingen aan te brengen in de fietsbeleving, is ongekend en ontzettend enerverend."

    Geoff McGrath, Managing Director McLaren Applied Technologies: "We zijn ontzettend blij dat de samenwerking met Specialized wordt uitgebreid. Dit is een goed voorbeeld van een langdurige samenwerking met een gelijkgestemd bedrijf om samen te komen tot doorbraken op het gebied van prestaties. We creëren een blijvende competitieve voorsprong".
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VRIENDSCHAPSTOCHT 2011 FOTOS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen LEUKE ZATERDAG
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SAFETY JOGGER 2011

    SAFETY JOGGER 2011

     

    Het was weer een hoogdag voor de wielertoeristen want deze rit staat bekend om zijn prima organisatie en ook vandaag zou het niet ander zijn

    Vlot een parkeerplaats voor de auto vinden was deze ochtend ook geen probleem

    De grote fabriek hallen waar de inscanning plaats vond was in twee zones verdeeld ééntje voor de mtb er en eentje voor de wegrenners

    En ondanks de grote opkomst ging het snel vooruit al een paar keer anders meegemaakt

    Deze ochtend begon met herfst temperaturen en goed warm fietsen was de bootschap

    Maar op dit parcours zou dit geen probleem zijn want na 5 km lag daar de Rotelenberg of het kleine broertje van de Koppenberg en dit was even slikken en op de adem trappen

    Langs de zijkant van de Vlaamse Ardennen zijn de wegen nooit echt vlak maar ondanks dat blijf het een mooie streek

    In Velzeke hadden we terug prijs de Reybroekstraat een lange langzaam stijgende klim van een kilometer of 3 en terug konden we beginnen afschakelen

    Eens boven konden we genieten van de lange rechte afdaling die de Berchemesteenweg is om daarna aan tochtje rond Kluisberg te maken

    Nog één helling voor we aan de bevoorrading toe waren

    La Chemin du Moulin nog een helling om in te kaderen en hier werd het truitje volledig opengezet om lucht te happen

    De bevoorrading: tja hier kunnen we een boek over schrijven echt te veel om op te noemen of toch dit nog de suikerwafels met chocolade waren hier tweemaal zo dik en driemaal zo groot dit hadden we nog niet gezien

    Goed bij getankt konden we het tweede deel aanvatten: met de wind in ons voordeel ging het toch al veel vlotter

    Nu waren vetrokken voor tochtje rond en door Avelgem maar voor we deze gemeente konden verlaten lagen daar de Hellestraat, Bergstraat en de Meulenberg en deze liggen naast de Tiegemberg dus opnieuw werd het middenblad aangesproken om boven te komen

    Na deze waren we verlost van het zware klimmen en konden we beginnen aftellen naar de aankomst

    En eens voorbij Wortegen-Petegem zagen we Oudenaarde liggen en lag de laatste rit van het zomerseizoen achter de rug

    Nog even nagenieten en de vele fietstanden een bezoekje brengen voor we terug huiswaarts konden rijden

    3 T-shirts 1sportzak 1paar crocks en 2 paar kousen en dit waren de geschenken voor een ochtend fietsen

     

    Groeten

    Myriam en Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.iIP ADRESS
    WAT IS HET TEGENWOORDIG TOCH GEMAKKELIJK OM EEN IP ADRES TERUG TE VINDEN
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    17-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VRIENDSCHAPSTOCHT 2011

    Vriendschapstocht 2011

     

    Voor onze laatste label ging het vandaag richting Ertvelde en deze start steeds in sporthal de hoge wal

    De gratis fietsparking was terug een plus punt

    Een gezellige cafetaria en een vlotte inscanning maakten de start compleet

    Met een mooie groep van de club konden we aan laatste label beginnen en wie nog een stempeltje dit was laatste kans

    De eerste rustige kilometers konden we goed gebruiken om de benen een beetje warm te laten draaien: en dit zou nodig zijn

    Sleidinge was de eerste gemeente die we kruisten en daar sloeg voor mij het noodlot toe: een lekke band nieuwe fiets of niet plat is plat

    De leden mochten doorrijden want dit was de eerste maal niet dat we een lekke band zouden wisselen: we zouden wel zien waar we uitkwamen

    Na de klus kon ik een tijdje alleen opboksen tegen de wind en deze was vandaag sterk aanwezig

    Mijn eega had zich laten uitzakken uit de groep en na een paar kilometers konden we terug samen de tocht verder zetten

    Hier en daar konden we even verpozen bij ingehaalde groepjes om dan terug tegen de wind te strijden

    Veel geheimen had deze rit niet dus mis rijden was bijna niet mogelijk omdat deze ook goed was uitgepijld was

    In Nevele weden de dijk op gestuurd voor een paar stevige kilometers tegenwind

    De controle post in Sint Maria Leerne was terug dik in orde en er was voor elk wat wils

    Hier troffen we 2 overgebleven leden aan :en de rest? Samen zouden we er nog een leuk tweede deel van maken en dit samen met nog een paar vrijbuiters

    Nu hadden we eindelijk de wind mee en dit was een meevaller nog een paar bruggen als moeilijkste hindernis voor we terug in Ertvelde zouden belanden meer spannend zat er niet in

    En dit vonden we terug een beetje een tegenvaller want na een paar jaar deze tocht te hebben gefietst ken je dit parcours van buiten

    Dit is geen afbreuk van deze tocht want dat was dik in orde alles was prima verzorgd tot de boterham na de rit toe

    Maar eens andere oorden op zoeken zou deze helemaal afmaken

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

       

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Lee Cougan – Rampage XR

    • MerkLee Cougan
    • ModelRampage XR
    • Fabrikant
    • Prijs€ 6099,00
    • Kleur
    • Maten16 - 20,5 inch
    • Materiaalcarbon
    • Gewicht8.7 kg
    • Bal HoofdstelMicrotech K1
    • Versnellingen
    • CrankstelShimano XTR
    • DerailleursShimano XTR
    • ShiftersShimano XTR
    • RemmenShimano XTR
    • NavenDT Sw. XM 1550 Tric.
    • VelgenDT Sw. XM 1550 Tric.
    • BandenMichelin Tubeless
    • Stuur/StuurpenRitch. Superlogic
    • CategorieMTB fietsen 2011
    • Tags, ,
    • lee-cougan
    RampageXR
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    'Fietsfreaks hebben minder sex op eerste date'
    Een Britse datingsite onderzocht welk soort mensen het snelst sex heeft op een eerste afspraakje. Conclusie: bij fietsliefhebbers heb je het minste kans om meteen in bed te duiken...
    De Britse datingsite FreeDating.co.uk polste bij 10.000 leden naar hun bedgeheimen. Dat fietsfreaks niet zo tuk zijn op een vrijpartij tijdens de eerste date kan misschien verklaard worden door het feit dat ze 's morgens vroeg uit de veren willen om een ritje te gaan maken...

    Ter info: bij mollige en lange, grote vrouwen en atletische en getrouwde (!) mannen is de kans op sex bij het eerste afspraakje dan weer het grootst
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Wielertoeristen volgen profs naar Oudenaarde
    De Ronde van Vlaanderen komt volgend jaar aan in Oudenaarde en niet meer in Meerbeke. Ook de Ronde van Vlaanderen voor wielertoeristen zal mee verhuizen.
    Ook de wielertoeristen zullen vanaf volgend jaar niet meer finishen in Meerbeke, maar in Oudenaarde. (foto belga)
    De organisatoren breken dus met de traditie. Van 1973 tot nu was de aankomst telkens in Meerbeke. De Muur van Geraardsbergen verdwijnt uit de finale. De Oude Kwaremont en de Paterberg worden elk driemaal beklommen. De Paterberg is op 12 kilometer van het einde de laatste helling van de dag.

    Het voorbije half jaar waren er drie kandidaten om de aankomst van de Ronde te ontvangen: Meerbeke, Ronse en Oudenaarde. De keuze voor die laatste stad betekent ook dat het parcours er volledig anders gaat uitzien.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Deo voor de fiets

    Deo voorvorkspray van Brunox is verbeterd. De 100 ml busjes zijn voorzien van een nieuwe, verbeterde spuitkop en in het dopje zit een sleufje waarin het rietje kan worden opgeborgen.

    Je leest het goed, deo voor je fiets. En dat wil niet zeggen dat je fiets lekker fris ruikt na gebruik ervan. Brunox Deo spray is bedoeld voor de verende vork en wordt aanbevolen door RockShox en SittingBull. De functionaliteit en levensduur van een verende vork of zadelpen wordt gegarandeerd dooreen grondige en regelmatige behandeling met deze spray. De afdichtingen blijven soepel en houden daarmee het vuil buiten. Het verzorgt en beschermt de demper, afdichtingen, instelschroeven en houdt de instelfuncties eenvoudig gangbaar. Het reinigt en dicht de vorkkroon, binnenpoot en buitenpoot af.

    Brunox Deo zit in een spuitbusje van 100 ml en heeft een adviesprijs van 7,20 euro.

    Brunox is de merknaam voor een range fiets onderhoudsproducten. Naast de Deo bevat het assortiment de Turbo-Spray, de Top-Kett en de Carbon Care.

    www.brunox.nl

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Aftellen naar 2012!
    We hebben er weer een jaar op moeten wachten, maar op Eurobike werd de nieuwe editie van de Cyclepassion kalender voorgesteld! Bekijk de foto's en stem op je favoriete maand!
    De Duitse bikester Hanna Klein vertegenwoordigt de maand februari. (foto cyclepassion)

    De Poolse bikester Maja Wloszczowska (Team CCC Polkowice) siert dit jaar de cover én komt nog eens terug in maart en september. De Franse wegrenster Marion Rousse (Team Vienne Futuroscope) opent het jaar met januari en is ook in augustus te zien. In februari en mei maken we kennis met de Duitse bikester Hanna Klein (Team Rothaus Poison-Bikes) en april en november zijn voor de Franse bikester Pauline Ferrand Prevot (Team Lapierre).

    Het Belgische Team Lotto Ladies levert opnieuw twee vertegenwoordigster voor deze editie van de Cyclepassion-kalender. De Zweedse Veronica Andréasson is in juni van de partij, terwijl de Amerikaanse Liz Hatch oktober vertegenwoordigt. Beide dames staan samen op de foto in juli, wapperend met een Vlaamse Leeuw. De Australische bikester Katherine O'Shea sluit de kalender af in december.

    Wat is jouw favoriete maand van het jaar? Geef je mening onderaan dit artikel!


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Memorial Wouter Weylandt op 2 oktober
    In het weekend van 1 en 2 oktober verbroederen Vlaamse en Italiaanse fietsers in Italië. Ze zullen er de Route 108 rijden om Wouter Weylandt te herdenken.
    Onze landgenoten worden op zaterdag 1 oktober officieel ontvangen in Cavola di Toano. Die dag staan er ook nog toeristische bezienswaardigheden, natuurwandelingen, animatie en een avondfeest met typische streekgerechten op het programma.

    Op zondag 2 oktober wordt er om 9u gestart voor de Route 108 Memorial. Als alles goed gaat, wordt dit evenement jaarlijks herhaald en wordt deze fietstocht van 108 km in de Appenijnen een permanent bewegwijzerde route.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    'Fietsen is abnormaal'
    Britten gebruiken hun fiets steeds minder, zo blijkt uit een onderzoek. 'Steeds meer mensen beschouwen fietsen als iets abnormaals en raars' luidt de conclusie.
    Professor Pooley: 'In Groot-Brittannië wordt enkel autorijden als normaal bestempeld'
    De Universiteiten van Lancaster, Leeds en Oxford ondervroegen bijna 1.500 personen mondeling of schriftelijk over hun fietsgedrag voor de 'Understanding Walking and Cycling study'.

    Nog heel wat respondenten stonden positief of neutraal tegenover het gebruik van de fiets. Toch zijn er ook steeds meer tegenargumenten te horen. Naast veiligheidsoverwegingen en het niet passen binnen een druk leven werd ook als reden aagehaald dat je door te fietsen 'bezweet op het werk aankomt' en dat 'je haar in de war geraakt door het dragen van een helm'. Sommige respondenten beweerden zich zelfs een tweederangsburger te voelen in vergelijking met mensen die gebruik maken van gemotoriseerd vervoer. Zij beschouwden fietsen als iets 'abnormaals en raars'.

    Professor Colin Pooley van de Universiteit van Lancaster verklaart: 'De meeste mensen zijn geneigd om het gedrag over te nemen dat geldt als norm voor de meeste mensen. In Groot-Brittannië is met de auto rijden de standaard voor de meeste mensen - 60% van alle trips wordt gemaakt met de wagen - en wordt autorijden dus als 'normaal' beschouwd."

    Pooley voegt daaraan toe dat de politici hun fietsbeleid niet moeten afstemmen op de ervaringen van fanatieke fietsers. Ze kunnen daarentegen beter ten rade gaan bij niet-fietsers om te bekijken wat hen meer gebruik kan doen maken van de fiets. Hij veronderstelt ook dat hoe meer mensen gezien worden op de fiets, hoe meer fietsen als normaal bestempeld zal worden
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Innergetic Pijl 2011

     

    Voor onze zondagse rit stond de Innergetic pijl op het menu en voor de rit naar het West-Vlaamse Tielt werden de weer berichten nog eens goed bekeken: en het zag er niet goed uit

    De startplaats was de fabriek terreinen van deze matrassen fabrikant en om 7u30 was het er nog akelig stil: hier zal geen grote massa op afkomen dachten we

    Rond 8uur stroomden de wielertoeristen toe en nog niet een klein beetje ook waar deze vandaan kwamen weten we nog altijd niet

    Eens alle formaliteiten achter de rug konden we de baan op

    Met een peloton van een man of honderd waren we vertrokken voor een tochtje van 50km

    Dat ze hier snel kunnen fietsen wisten we uit voorgaande ritten in dit landsgedeelte en het was deze ochtend niet anders

    De eerste 15 km was het aanklampen of lossen maar gelukkig was het hier redelijk vlak

    Dentergem en Zulte waren de eerst gemeente die we kruisten maar daar hebben we niet veel van gezien want feiten met 100 man vergt enig concentratie en dit was nodig ook

    Want met elk opstakel die we tegen kwamen stokte het ritme en bij elke bocht stonden het laatste stil en moest er steeds opnieuw gevochten worden om terug te kunnen aansluiten

    Maar ergste was de beklimming van de lozer want met zo een groep op deze smalle straat naar boven gaan is een kleine ramp

    Ook op de kasseien in Kruishouten(een kilometer of 2)konden we onze stuur kunsten zeer goed gebruiken

    Maar door deze kasseien werd de groep één lang gerekte sliert en dit kwam nog goed uit ook want anders zou de bevoorrading een overromepeling geweest zijn: nu kwamen ze na elkaar binnen

    Na deze lekkere stop (alles was ruim en goed voorzien) ging het nu terug naar zulte

    De wind begon nu op te komen en ook zijn tol te eisen zodat de groep stilaan verbrokkelde tot meerdere kleinere groepjes

    Eens terug in Dentergem konden we beginnen aftellen maar hier begon het draaien keren opnieuw wat de groepjes nog meer uitdunden

    Nog een laatste hindernis lag op ons te wachten: de Poelberg

    Deze kleine maar nijdige knik vergde het uiterste van onze benen want de meesten hadden niet afgeschakeld en was het harken om boven te komen

    En dan in volle vaart naar beneden en dan binnen fietsen

    Mensen dit één van de leukste ritten van het afgelopen jaar en deze kunnen we iedereen aanraden .

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    gu16hi11
    www.bloggen.be/gu16hi1
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    thestyleguy
    www.bloggen.be/thestyl
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs