BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    18-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SAFETY JOGGER 2011

    SAFETY JOGGER 2011

     

    Het was weer een hoogdag voor de wielertoeristen want deze rit staat bekend om zijn prima organisatie en ook vandaag zou het niet ander zijn

    Vlot een parkeerplaats voor de auto vinden was deze ochtend ook geen probleem

    De grote fabriek hallen waar de inscanning plaats vond was in twee zones verdeeld ééntje voor de mtb er en eentje voor de wegrenners

    En ondanks de grote opkomst ging het snel vooruit al een paar keer anders meegemaakt

    Deze ochtend begon met herfst temperaturen en goed warm fietsen was de bootschap

    Maar op dit parcours zou dit geen probleem zijn want na 5 km lag daar de Rotelenberg of het kleine broertje van de Koppenberg en dit was even slikken en op de adem trappen

    Langs de zijkant van de Vlaamse Ardennen zijn de wegen nooit echt vlak maar ondanks dat blijf het een mooie streek

    In Velzeke hadden we terug prijs de Reybroekstraat een lange langzaam stijgende klim van een kilometer of 3 en terug konden we beginnen afschakelen

    Eens boven konden we genieten van de lange rechte afdaling die de Berchemesteenweg is om daarna aan tochtje rond Kluisberg te maken

    Nog één helling voor we aan de bevoorrading toe waren

    La Chemin du Moulin nog een helling om in te kaderen en hier werd het truitje volledig opengezet om lucht te happen

    De bevoorrading: tja hier kunnen we een boek over schrijven echt te veel om op te noemen of toch dit nog de suikerwafels met chocolade waren hier tweemaal zo dik en driemaal zo groot dit hadden we nog niet gezien

    Goed bij getankt konden we het tweede deel aanvatten: met de wind in ons voordeel ging het toch al veel vlotter

    Nu waren vetrokken voor tochtje rond en door Avelgem maar voor we deze gemeente konden verlaten lagen daar de Hellestraat, Bergstraat en de Meulenberg en deze liggen naast de Tiegemberg dus opnieuw werd het middenblad aangesproken om boven te komen

    Na deze waren we verlost van het zware klimmen en konden we beginnen aftellen naar de aankomst

    En eens voorbij Wortegen-Petegem zagen we Oudenaarde liggen en lag de laatste rit van het zomerseizoen achter de rug

    Nog even nagenieten en de vele fietstanden een bezoekje brengen voor we terug huiswaarts konden rijden

    3 T-shirts 1sportzak 1paar crocks en 2 paar kousen en dit waren de geschenken voor een ochtend fietsen

     

    Groeten

    Myriam en Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.iIP ADRESS
    WAT IS HET TEGENWOORDIG TOCH GEMAKKELIJK OM EEN IP ADRES TERUG TE VINDEN
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    17-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VRIENDSCHAPSTOCHT 2011

    Vriendschapstocht 2011

     

    Voor onze laatste label ging het vandaag richting Ertvelde en deze start steeds in sporthal de hoge wal

    De gratis fietsparking was terug een plus punt

    Een gezellige cafetaria en een vlotte inscanning maakten de start compleet

    Met een mooie groep van de club konden we aan laatste label beginnen en wie nog een stempeltje dit was laatste kans

    De eerste rustige kilometers konden we goed gebruiken om de benen een beetje warm te laten draaien: en dit zou nodig zijn

    Sleidinge was de eerste gemeente die we kruisten en daar sloeg voor mij het noodlot toe: een lekke band nieuwe fiets of niet plat is plat

    De leden mochten doorrijden want dit was de eerste maal niet dat we een lekke band zouden wisselen: we zouden wel zien waar we uitkwamen

    Na de klus kon ik een tijdje alleen opboksen tegen de wind en deze was vandaag sterk aanwezig

    Mijn eega had zich laten uitzakken uit de groep en na een paar kilometers konden we terug samen de tocht verder zetten

    Hier en daar konden we even verpozen bij ingehaalde groepjes om dan terug tegen de wind te strijden

    Veel geheimen had deze rit niet dus mis rijden was bijna niet mogelijk omdat deze ook goed was uitgepijld was

    In Nevele weden de dijk op gestuurd voor een paar stevige kilometers tegenwind

    De controle post in Sint Maria Leerne was terug dik in orde en er was voor elk wat wils

    Hier troffen we 2 overgebleven leden aan :en de rest? Samen zouden we er nog een leuk tweede deel van maken en dit samen met nog een paar vrijbuiters

    Nu hadden we eindelijk de wind mee en dit was een meevaller nog een paar bruggen als moeilijkste hindernis voor we terug in Ertvelde zouden belanden meer spannend zat er niet in

    En dit vonden we terug een beetje een tegenvaller want na een paar jaar deze tocht te hebben gefietst ken je dit parcours van buiten

    Dit is geen afbreuk van deze tocht want dat was dik in orde alles was prima verzorgd tot de boterham na de rit toe

    Maar eens andere oorden op zoeken zou deze helemaal afmaken

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

       

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Lee Cougan – Rampage XR

    • MerkLee Cougan
    • ModelRampage XR
    • Fabrikant
    • Prijs€ 6099,00
    • Kleur
    • Maten16 - 20,5 inch
    • Materiaalcarbon
    • Gewicht8.7 kg
    • Bal HoofdstelMicrotech K1
    • Versnellingen
    • CrankstelShimano XTR
    • DerailleursShimano XTR
    • ShiftersShimano XTR
    • RemmenShimano XTR
    • NavenDT Sw. XM 1550 Tric.
    • VelgenDT Sw. XM 1550 Tric.
    • BandenMichelin Tubeless
    • Stuur/StuurpenRitch. Superlogic
    • CategorieMTB fietsen 2011
    • Tags, ,
    • lee-cougan
    RampageXR
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    'Fietsfreaks hebben minder sex op eerste date'
    Een Britse datingsite onderzocht welk soort mensen het snelst sex heeft op een eerste afspraakje. Conclusie: bij fietsliefhebbers heb je het minste kans om meteen in bed te duiken...
    De Britse datingsite FreeDating.co.uk polste bij 10.000 leden naar hun bedgeheimen. Dat fietsfreaks niet zo tuk zijn op een vrijpartij tijdens de eerste date kan misschien verklaard worden door het feit dat ze 's morgens vroeg uit de veren willen om een ritje te gaan maken...

    Ter info: bij mollige en lange, grote vrouwen en atletische en getrouwde (!) mannen is de kans op sex bij het eerste afspraakje dan weer het grootst
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Wielertoeristen volgen profs naar Oudenaarde
    De Ronde van Vlaanderen komt volgend jaar aan in Oudenaarde en niet meer in Meerbeke. Ook de Ronde van Vlaanderen voor wielertoeristen zal mee verhuizen.
    Ook de wielertoeristen zullen vanaf volgend jaar niet meer finishen in Meerbeke, maar in Oudenaarde. (foto belga)
    De organisatoren breken dus met de traditie. Van 1973 tot nu was de aankomst telkens in Meerbeke. De Muur van Geraardsbergen verdwijnt uit de finale. De Oude Kwaremont en de Paterberg worden elk driemaal beklommen. De Paterberg is op 12 kilometer van het einde de laatste helling van de dag.

    Het voorbije half jaar waren er drie kandidaten om de aankomst van de Ronde te ontvangen: Meerbeke, Ronse en Oudenaarde. De keuze voor die laatste stad betekent ook dat het parcours er volledig anders gaat uitzien.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Deo voor de fiets

    Deo voorvorkspray van Brunox is verbeterd. De 100 ml busjes zijn voorzien van een nieuwe, verbeterde spuitkop en in het dopje zit een sleufje waarin het rietje kan worden opgeborgen.

    Je leest het goed, deo voor je fiets. En dat wil niet zeggen dat je fiets lekker fris ruikt na gebruik ervan. Brunox Deo spray is bedoeld voor de verende vork en wordt aanbevolen door RockShox en SittingBull. De functionaliteit en levensduur van een verende vork of zadelpen wordt gegarandeerd dooreen grondige en regelmatige behandeling met deze spray. De afdichtingen blijven soepel en houden daarmee het vuil buiten. Het verzorgt en beschermt de demper, afdichtingen, instelschroeven en houdt de instelfuncties eenvoudig gangbaar. Het reinigt en dicht de vorkkroon, binnenpoot en buitenpoot af.

    Brunox Deo zit in een spuitbusje van 100 ml en heeft een adviesprijs van 7,20 euro.

    Brunox is de merknaam voor een range fiets onderhoudsproducten. Naast de Deo bevat het assortiment de Turbo-Spray, de Top-Kett en de Carbon Care.

    www.brunox.nl

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Aftellen naar 2012!
    We hebben er weer een jaar op moeten wachten, maar op Eurobike werd de nieuwe editie van de Cyclepassion kalender voorgesteld! Bekijk de foto's en stem op je favoriete maand!
    De Duitse bikester Hanna Klein vertegenwoordigt de maand februari. (foto cyclepassion)

    De Poolse bikester Maja Wloszczowska (Team CCC Polkowice) siert dit jaar de cover én komt nog eens terug in maart en september. De Franse wegrenster Marion Rousse (Team Vienne Futuroscope) opent het jaar met januari en is ook in augustus te zien. In februari en mei maken we kennis met de Duitse bikester Hanna Klein (Team Rothaus Poison-Bikes) en april en november zijn voor de Franse bikester Pauline Ferrand Prevot (Team Lapierre).

    Het Belgische Team Lotto Ladies levert opnieuw twee vertegenwoordigster voor deze editie van de Cyclepassion-kalender. De Zweedse Veronica Andréasson is in juni van de partij, terwijl de Amerikaanse Liz Hatch oktober vertegenwoordigt. Beide dames staan samen op de foto in juli, wapperend met een Vlaamse Leeuw. De Australische bikester Katherine O'Shea sluit de kalender af in december.

    Wat is jouw favoriete maand van het jaar? Geef je mening onderaan dit artikel!


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Memorial Wouter Weylandt op 2 oktober
    In het weekend van 1 en 2 oktober verbroederen Vlaamse en Italiaanse fietsers in Italië. Ze zullen er de Route 108 rijden om Wouter Weylandt te herdenken.
    Onze landgenoten worden op zaterdag 1 oktober officieel ontvangen in Cavola di Toano. Die dag staan er ook nog toeristische bezienswaardigheden, natuurwandelingen, animatie en een avondfeest met typische streekgerechten op het programma.

    Op zondag 2 oktober wordt er om 9u gestart voor de Route 108 Memorial. Als alles goed gaat, wordt dit evenement jaarlijks herhaald en wordt deze fietstocht van 108 km in de Appenijnen een permanent bewegwijzerde route.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    'Fietsen is abnormaal'
    Britten gebruiken hun fiets steeds minder, zo blijkt uit een onderzoek. 'Steeds meer mensen beschouwen fietsen als iets abnormaals en raars' luidt de conclusie.
    Professor Pooley: 'In Groot-Brittannië wordt enkel autorijden als normaal bestempeld'
    De Universiteiten van Lancaster, Leeds en Oxford ondervroegen bijna 1.500 personen mondeling of schriftelijk over hun fietsgedrag voor de 'Understanding Walking and Cycling study'.

    Nog heel wat respondenten stonden positief of neutraal tegenover het gebruik van de fiets. Toch zijn er ook steeds meer tegenargumenten te horen. Naast veiligheidsoverwegingen en het niet passen binnen een druk leven werd ook als reden aagehaald dat je door te fietsen 'bezweet op het werk aankomt' en dat 'je haar in de war geraakt door het dragen van een helm'. Sommige respondenten beweerden zich zelfs een tweederangsburger te voelen in vergelijking met mensen die gebruik maken van gemotoriseerd vervoer. Zij beschouwden fietsen als iets 'abnormaals en raars'.

    Professor Colin Pooley van de Universiteit van Lancaster verklaart: 'De meeste mensen zijn geneigd om het gedrag over te nemen dat geldt als norm voor de meeste mensen. In Groot-Brittannië is met de auto rijden de standaard voor de meeste mensen - 60% van alle trips wordt gemaakt met de wagen - en wordt autorijden dus als 'normaal' beschouwd."

    Pooley voegt daaraan toe dat de politici hun fietsbeleid niet moeten afstemmen op de ervaringen van fanatieke fietsers. Ze kunnen daarentegen beter ten rade gaan bij niet-fietsers om te bekijken wat hen meer gebruik kan doen maken van de fiets. Hij veronderstelt ook dat hoe meer mensen gezien worden op de fiets, hoe meer fietsen als normaal bestempeld zal worden
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Innergetic Pijl 2011

     

    Voor onze zondagse rit stond de Innergetic pijl op het menu en voor de rit naar het West-Vlaamse Tielt werden de weer berichten nog eens goed bekeken: en het zag er niet goed uit

    De startplaats was de fabriek terreinen van deze matrassen fabrikant en om 7u30 was het er nog akelig stil: hier zal geen grote massa op afkomen dachten we

    Rond 8uur stroomden de wielertoeristen toe en nog niet een klein beetje ook waar deze vandaan kwamen weten we nog altijd niet

    Eens alle formaliteiten achter de rug konden we de baan op

    Met een peloton van een man of honderd waren we vertrokken voor een tochtje van 50km

    Dat ze hier snel kunnen fietsen wisten we uit voorgaande ritten in dit landsgedeelte en het was deze ochtend niet anders

    De eerste 15 km was het aanklampen of lossen maar gelukkig was het hier redelijk vlak

    Dentergem en Zulte waren de eerst gemeente die we kruisten maar daar hebben we niet veel van gezien want feiten met 100 man vergt enig concentratie en dit was nodig ook

    Want met elk opstakel die we tegen kwamen stokte het ritme en bij elke bocht stonden het laatste stil en moest er steeds opnieuw gevochten worden om terug te kunnen aansluiten

    Maar ergste was de beklimming van de lozer want met zo een groep op deze smalle straat naar boven gaan is een kleine ramp

    Ook op de kasseien in Kruishouten(een kilometer of 2)konden we onze stuur kunsten zeer goed gebruiken

    Maar door deze kasseien werd de groep één lang gerekte sliert en dit kwam nog goed uit ook want anders zou de bevoorrading een overromepeling geweest zijn: nu kwamen ze na elkaar binnen

    Na deze lekkere stop (alles was ruim en goed voorzien) ging het nu terug naar zulte

    De wind begon nu op te komen en ook zijn tol te eisen zodat de groep stilaan verbrokkelde tot meerdere kleinere groepjes

    Eens terug in Dentergem konden we beginnen aftellen maar hier begon het draaien keren opnieuw wat de groepjes nog meer uitdunden

    Nog een laatste hindernis lag op ons te wachten: de Poelberg

    Deze kleine maar nijdige knik vergde het uiterste van onze benen want de meesten hadden niet afgeschakeld en was het harken om boven te komen

    En dan in volle vaart naar beneden en dan binnen fietsen

    Mensen dit één van de leukste ritten van het afgelopen jaar en deze kunnen we iedereen aanraden .

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    10-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SLOEBERTOCHT 2011

    Sloebertocht 2011

     

    Met een pak meer renners dan vorige week konden we aan deze tocht

    Beginnen: dit zal de voorzitter terug een stukje fierder maken

    Uit voorgaande jaren wisten we dat deze tocht zo goed als vlak is en daarom wisten we ook dat het ritme voor sommigen niet van de poes zou zijn

    We hadden in stilte gehoopt dat de inrichters het parcours een beetje zouden hebben aan gepast maar dit geluk hadden we niet: na een paar jaar ken je het parcours bijna van buiten

    Een paar sterke mannen zouden de eerste kilometers voor hun rekening nemen om zich daarna een beetje schuil te houden in de groep(grapje)

    Laarna en Wetteren waren de eerste die er aan waren om dan richting Serskamp te kiezen

    Hier kregen we ook het eerste stuk vals plat te verwerken maar dit bleek voor iedereen best mee te vallen

    Wanzele en dan Gijzegem waar we na 38 km onze stop kregen met de nodige bevoorrading: de bekers met drank gingen vlot van de hand

    Want ook het weer hadden we vandaag mee en dit mag ook wel eens en het lichte briesje namen we er graag bij

    De terug weg was nog vlakker dan het eerste deel maar we hielden het tempo beschaafd zodat iedereen min of meer mee kon: we hebben het al anders meegemaakt

    Enkel op de dijk langs de Schelde richting Berlare ging het een stuk sneller

    Het vele draaien en keren begon met nog 10km te gaan zo stilaan zijn tol te eisen maar met nog één brug als hindernis bereikte iedereen gezond en wel de eindstreep

    Nog 2 stempeltjes en we zijn er vanaf

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    31-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ONZE NIEUWE
    ONZE NIEUWE FIETSEN





























    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Belgian Cycling Happening 2011

     

    Het nationale fietsweekend was van september naar augustus verschoven en dit maal over 4dagen gespreid

    Wij kozen voor de zaterdag en de zondag: samen uit samen thuis bleek weer ijdele hoop want de leden vertrokken allen op verschillende tijdstippen

    Dan maar met 4 aan de tocht begonnen en een kortere afstand gekozen want we zijn niet allemaal super afgetrainde renners

    De leuke trip werd een beetje vergald door onze vriend de wind en het niet zo vlakke parcours

    Ook de wandelaars van de 4daagse van het ijzer waren op een deel van ons parcours aanwezig

    Een keurige bevoorrading met veel te zoete sportdrank was ook van de partij al zijn we meer gewend

    De terug tocht ging toch een stuk gemakkelijker met de wind in de rug al bleven de heuveltjes even lastig

    Een paar regen druppels konden natuurlijk ook niet ontbreken maar we kwamen toch droog binnen

    Een gratis aandenken (drinkbus) en een gratis consumptie maakte de dag af

    Voor de zondag kozen we voor de langere afstand en een volledig nieuw parcours

    Opnieuw was de wind de spelbreker en nog niet een klein beetje ook: tot in Handzame waren we op tweetjes aangewezen

    Bij een man of 6 konden we ons wagonnetje aan pikken en dat scheelde een pak: maar de snelheid lag ook een stuk hoger

    De ene kleine gemeente na de andere schoven voorbij en de toch slingerde zich richting Diksmuide

    Waar de ijzerbedevaart ook zijn dag had aan de ijzertoren(weinig volk): en dan de lastigste klus van de dag

    Het lange stuk langs de ijzer koste meer krachten dan we hadden gedacht

    Maar we hadden ons goed vol kunnen tanken aan de bevoorrading post en scheelde een stuk

    Op de terug weg konden we even genieten van de wind in de rug maar het parcours bleek een stuk heuvelachterger te zijn

    Een regenbui aan het eind van deze zondagse rit kon natuurlijk ook niet achterblijven zodat we redelijk nat na 78km terug aan de auto waren

    Opnieuw kregen we een drinkbus een drankje en ook een fluohesje er boven op

    Dit was een meer dan geslaagd weekend

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

      

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    24-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Mavic komt met helm

    Volgende week start de Eurobike waar veel nieuwe producten gepresenteerd worden. Een uitnodiging van Mavic waar 30 augustus “iets” nieuws gepresenteerd gaat worden maakte niet veel duidelijk. Toevallig bij het bekijken van de website van de verdeler werd het helder…

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Snel, een spatbord!
    BBB heeft het RingFix quick release systeem ontwikkeld. Hiermee kan je snel en eenvoudig het BBB RoadCatcher II achterspatbord op je zadelpen monteren.
    foto bbb
    De RingFix is geschikt voor zadelpendiameters van 25,0 mm tot en met 34,9 mm. Het volstaat om de strap in te klikken en aan de ring te draaien om je spatbord vast te trekken aan de zadelpen.

    Zowel de RingFix als de RoadCatcher II zijn gemaakt van composiet materiaal. Het spatbord heeft een lang en aerodynamisch design, passend bij het uiterlijk van een koersfiets. De adviesverkoopprijs van de BFD-04 bedraagt 12,95 euro.

    De RingFix quick release wordt ook gebruikt voor het BBB MTB Protector (BFD-13R) achterspatbord en is los verkrijgbaar om je huidige BBB RoadCatcher of MTB Protector te updaten. De adviesverkkopprijs van de BFD-13R bedraagt 14,95 euro.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Merckx blijft vernieuwen
    Eddy Merckx Cycles nodigde Cyclo Sprint uit in de nieuwe fabriek en showroom in Zellik om de modellen voor 2012 voor te stellen. De topmodellen blijven ongewijzigd, maar er zijn ook nieuwigheden.
    Eddy Merckx EMX-7 met eigen wielset. (foto eddy merckx cycles)
    De topmodellen EMX-7 en EMX-5 blijven praktisch ongewijzigd in het gamma. Wel krijgen ze een geïntegreerd BB86-bracket om de stijfheid te verhogen. En stijfheid is het kernwoord bij de designer van de Merckx frames, Dave Luyckx. Terwijl veel, vaak Amerikaanse, fabrikanten, mikken op "vertical compliance" (comfort door het frame verticaal flexibel te maken), vindt Luyckx dat fietsers het comfort moeten zoeken in de wielen, banden en het zadel. Het frame moet zo efficiënt mogelijk zijn. De kleuren van de teamfiets zijn uiteraard nog niet gekend. Ook bij Merckx wachten ze vol ongeduld tot de carrousel in het profpeloton stilvalt, zodat ze weten welke sponsors op de teamfiets moeten komen.

    Net onder de twee topframes komt de EMX-3. Die krijgt wat upgrades om hem nog meer te onderscheiden van het instapframe in het carbongamma, de EMX-1. Zo krijgt de EMX-3 interne bekabeling. Beide frames hebben een meer relaxte geometrie dan de twee topframes en bieden dus meer comfort voor de gewone wielertoerist. De EFX-3 en EFX-1 hebben dezelfde specificaties maar dan wel in een specifieke damesgeometrie.

    Eddy Merckx AMX-3. (foto eddy merckx cycles)
    EIGEN WIELEN

    Voor de carbonframes werden ook carbon wielen ontworpen. Bij de EMX-7 is dat een eigen wielset met DT Swiss 240S naven, bij de EMX-3 zijn dat eigen naven. Beiden zijn uitgerust met kwaliteitsvolle Sapim spaken en de velgen komen uit dezelfde fabriek als die waar de frames worden geproduceerd.

    VAN 4 NAAR 2

    De verhuis naar de nieuwe fabriek betekende ook een vermindering in het aantal aluminium modellen. De AMX-4 en AMX-5, de scandium topframes, zijn nu enkel nog op specifieke vraag van de klant en enkel in custom geometrie te verkrijgen. De AMX-1 en -2 verdwijnen uit het gamma. In de plaats komt de AMX-3, een licht aluminium frame (1300 gram voor een gelakt frame in een medium maat) met een full carbon vork met twee maten lagers. Het nieuwe frame krijgt het design van de carbon EMX-5, maar de geometrie van de EMX-3. De AFX-1 is een budgetframe voor de dames.

    Eddy Merckx UMX-S. (foto eddy merckx cycles)
    MERCKX GOES URBAN

    Nieuw voor 2012 zijn de twee urban fietsen. De UMX-S is een singlespeed of fixie (naargelang van hoe je het achterwiel gebruikt), terwijl de UMX-R een Rohloff 14-speed achternaaf heeft en een kader in lichter Columbus SL staal. Beide hippe tweewielers zijn enkel verkrijgbaar in het prachtige oranje dat doet denken aan de fiets van Eddy tijdens het uurrecord van Mexico City in '72. Samen met Nutcase werd er een helm ontwikkeld en die krijg je gratis bij je fiets.

    VOORUITKIJKEN

    Cyclo Sprint mocht ook een snelle kijk nemen naar wat 2013 zal brengen - en dat is heel wat! Niet enkel zullen de aluminiummodellen waarschijnlijk opnieuw worden uitgebreid, maar er komt ook een volledig nieuwe tijdritfiets. Die zal zeker herkenbaar zijn. Ook de nieuwe wegfiets is op zijn minst innovatief te noemen. Ook hier zijn de kernwoorden 'stijfheid en efficiëntie'. Bij Merckx blijven ze duidelijk niet stilstaan.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Stavelot maakt zich op voor UWCT-finale
    Recreatieve renners van over de hele wereld strijden van 9 t.e.m. 11 september in Stavelot om hun eigen regenboogtrui. Maandag werd de finale van de UCI World Cycling Tour voorgesteld op een persconferentie.
    Een 500-tal wielertoeristen kwalificeerde zich al voor de UWCT-finale. (foto golazo)
    Nu zondag 28 augustus krijgen wielertoeristen op de Gruyère Cycling Tour in Zwitserland een laatste kans om zich te kwalificeren voor de finale van de UCI World Cycling Tour. Deze reeks evenementen werd dit jaar voor het eerst in het leven geroepen om ook amateurrenners te kunnen laten strijden om de regenboogtrui in hun leeftijdscategorie.

    Ze konden zich eerder dit jaar ook al kwalificeren op de manche in Perth, de Gran Fondo New York, de Gran Fondo Eddy Merckx in het Portugese Evora en bij ons in Hoei, de Marathon Franja BTC in het Sloveense Ljubljana en de Echelon Gran Fondo in Colorado. Dit zowel tijdens een weg- als tijdrit.

    Met nog twee manches te gaan, hadden bijna 500 sportievelingen uit 26 verschillende landen hun finaleticket al beet. Onder hen voorlopig 93 Belgen, 88 Amerikanen, 54 Australiërs en 53 Nederlanders, maar ook bijvoorbeeld enkele Canadezen, Singaporezen, Brazilianen en een Oegandees.

    FINALE

    In het weekend van 9 tot en met 11 september wordt er in en rond Stavelot om de regenboogtruien gestreden. Op vrijdag 9 september wordt er tegen de klok gereden op een parcours van 19,8 km met 228 hoogtemeters.

    De wegrit op zondag 11 september loopt grotendeels over het legendarische parcours van Luik-Bastenaken-Luik en telt 107,3 km en 1.922 hm. De renners moeten in een eerste grote aanloopronde L'Ancienne Barrière, Brume-Sud en Côte de Spineux (Wanne) overwinnen. Daarna volgt een kleinere plaatselijke ronde met klassiekers als de Côte de la Haute Levée, Rosier en Côte d'Aisomont, met uiteindelijk de Stockeu als scherprechter op 2,8 km van de finish in het pittoreske centrum van Stavelot.

    De organisatie van de UWCT-finale is een samenwerking tussen de UCI, Golazo sports, de provincie Luik en ASO.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MEMORIAL HEDWIG DEBUSSCHERE

    Rally Memorial Hedwig Debusschere

    Opnieuw ging het naar het West-Vlaamse binnenland voor een classic rit ditmaal was het kleine Klerken de startplaats en het zorgcentrum het inschrijvings lokaal

    De inrichters hadden de startlocatie zeer leuk ingericht zoals bij grote evenementen en we voelden ons onmiddellijk thuis :ook het inscannen ging vlot enkel de prijs was even schrikken 5.5€ en dit voor een classic maar we kregen wel een drankbonnetje voor na de rit

    115km was de langste afstand vandaag en met zo een zon boven ons hoofd konden we dit niet laten voorbij gaan

    De eerste kilometers zouden we rustig aanvatten want we wisten wat komen zou :amper 10km ver en de mouwstukken konden al uit

    20km ver en nog geen meter plat hadden we gekregen dit zou geen uitstapje worden de hartslag was al een paar maal flink de hoogte ingegaan en het zou er niet beter op worden

    De eerste zware stukken begonnen in Passendale en Wervik en nu begon het zweet op het voorhoofd te parelen en het versnellingen apparaat had al flink zijn best moeten doen want wie hier niet of te laat schakelt op deze verraderlijke klimmetjes staat stil voor de top

    Het bord met Heuvelland op na 35km deed ons even schrikken dit zouden nog 15 zware kilometers worden voor we de eerste stop zouden bereiken

    Mesen daar moesten we heen en we zagen de kerktoren al verte staan  want Mesen ligt op een heuvel midden in dit god vergeten landgedeelte

    Maar de kerktoren kwam maar niet dichter bij steeds lag er nog een bocht voorbij een bocht en het parcours ging opnieuw de hoogte in met als toemaatje de klim naar het dorpscentrum hier was het even doorbijten om de top te halen

    Eindelijk rust er stonden al 50km op het metertje hier konden terug een beetje op adem en krachten te komen maar vooral de drinkbussen terug op vullen

    Het tweede deel zou het zwaarste worden 50km terug door het heuvelland maar nu richting Kemmel en Ieper en op dit deel lag ook de steilste klim van de dag voor we daar aan toe waren eerst de Rosenberg over  en ondertussen  maar rondjes draaien rond Mesen :dit dorpje hebben we vandaag langs alle kanten kunnen bewonderen

    De Kauwakkerstraat daar lag de zwaarste en ook totaal onverwachts dit was even schrikken en snel schakelen om toch boven te geraken :oef

    Ook Ieper konden we vandaag langs verschillende zijden bekijken voor we in Langemark onze tweede stop en bevoorrading kregen en opnieuw was dit in een  schooltje

    De sportdrank ging bij deze temperaturen met bekers naar binnen en ook de koekjes en bananen gingen vlot binnen

    Na de bidons nog eens goed gevuld te hebben konden we aan de laatste 20 km beginnen en het waren de gemakkelijkste

    Hier en daar nog een stukje vals plat voor we aan de klim naar Klerken konden beginnen deze amper een heuvel waard te noemen was er vandaag bijna te veel aan want deze rit had krachten gekost

    Eindelijk binnen :120km met meer heuveltjes dan oorlogsgraven en er liggen er hier wat en  5bidons drank, liters zweet meer mocht het echt niet zijn

    Lang geleden dat we dit nog gereden hadden maar de voldoening na de rit was dan ook uitstekend.

    Vandaag konden we niet veel slechts vertellen over deze rit: prima uitgepijld ,goede bevoorrading en voor de dames waren toiletten voorzien

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

      

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    19-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de gordel 2011
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Gordel 2011 met een oude foto maar nog steeds actueel

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    vliegenmetbouwmeester
    www.bloggen.be/vliegen
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    liefdenetwerk
    www.bloggen.be/liefden
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs