BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    17-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Agressieve wielertoeristen vallen autobestuurder aan
    Telenet-installateur Timothy Mattijssens uit Broechem werd op weg naar een klant afgeranseld door twee agressieve wielertoeristen die zijn wagen niet wilden doorlaten. Dat schrijft de krant Gazet van Antwerpen.
    (foto hln.be)
    Het incident greep plaats op de baan tussen Berlaar en Berlaar Heikant. "Drie renners gebruikten het voorziene brede fietspad terwijl twee wielertoeristen voor mijn wagen op de rijweg bleven fietsen", vertelt Mattijssens. Hij probeerde de twee sporters in te halen, maar door het aankomende verkeer lukte dat niet. "Ik claxonneerde even om aan te tonen dat ik wilde voorbijsteken, maar dat stond hen blijkbaar niet aan." Een van de renners stapte van zijn fiets en sloeg een autospiegel kapot.

    Wanneer Mattijssens zich aan de kant zette om verzekeringspapieren te laten invullen, sloegen bij de renners alle stoppen door. Ze grepen hem beet en klopten er tot bloedens toe op los. Het slachtoffer vocht niet terug en denkt dat dat de wielertoeristen tot inkeer heeft gebracht. Een van de twee zei dat het nu wel genoeg was. De twee fietsten daarna gewoon verder.

    De man reed naar zijn eerste klant waar hij de politie belde. Er werd een proces-verbaal opgesteld tegen onbekenden. De installateur is er zeker van dat op het moment van de afranseling auto's zijn gepasseerd. Hij hoopt dan ook dat die chauffeurs zich zullen melden zodat de daders opgespoord kunnen worden.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Flanders Cyclo Events

     

    Na een verzopen zaterdag waar het water tot in de schoenen stond en de woorden van de voorzitter niet veel gehoor vonden en hadden we zondag niet veel zin om nog eens doornat naar huis te moeten fietsen en daarom hadden we onze hoop op maandag gezet

    En de weervoorspellers hadden het bij het juiste eind dit zou een fietsdag worden

    Met de fiets reden we richting Gavere waar we een 10tal minuten te laat waren

    Eens ingescand konden we aan de 70 km tocht beginnen: het eerste deel was er eentje van veel vals plat

    De tocht ging terug richting West-Vlaanderen zonder echte hindernissen en na een 10tal konden we ons karretje aansluiten bij een 5tal snelle mannen

    En dan ging het plots een pak sneller dit was leuk meegenomen op deze zonnige dag

    Met nog een tiental kilometer te gaan tot aan de controle werden we ingehaald en voorbij gestoken door een groep van nog snellere fietsers en was het harken om hier bij aan te sluiten maar het lukte mij toch mijn echtgenote lukte dit niet: deze was in goed gezelschap in het achtervolgende groepje

    Goed in het zweet bereikte we na 35 km de stopplaats en dit kwam geen minuut te vroeg ook mijn eega bereikte deze rustplaat een paar minuten later

    Het tweede deel konden we rustiger afwerken met de leden van onze club en ook dit deel was bekend van vorige jaren alleen een lang stuk fietspad van Nazareth naar Gavere was een nieuw stuk en een leuk stuk

    Na 72 km waren we terug aan de startplaats: goed weer bijna geen wind en redelijk goed uitgepijld meer moet dit niet zijn voor een feestdag

    Lang konden we niet blijven want er lagen nog 13 km Scheldedijk op ons te wachten

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Shimano Ultegra 6770 Di2

    Dat de Shimano Ultegra Di2 er aan zou komen was zo klaar als een klontje, maar wanneer…dat was de vraag. Nu dus. Met ingang van modeljaar 2012 zal de middenklasse groep verkrijgbaar zijn. Los, maar zeker ook als aandrijving op compleet geleverde fietsen. We reden 4, 5 en 6 augustus met de groep in en rond Aigle, Zwitserland. Uitvalbasis was het trainingscentrum van de UCI. In FIETS 9 volgt een test van de groep, hier alvast een aantal opmerkingen.

    De Di2 groep bestaat uit een voorderailleur, achterderailleur, accu, twee shifters en een aantal stroomdraden. Een volle accu is goed voor tenminste 1000 kilometer en een accu kun je 500 maal opladen. 500 X 1000 = 500.000 km. Begin maar te trappen. De Dura-Ace Di2 7970 groep is het voorbeeld voor de Ultegra; de accu is hetzelfde, de toegepaste techniek ook. Alleen zijn de gebruikte materialen iets zwaarder, is de ‘motor’ in de achterderailleur net wat anders uitgevoerd en zijn de stroomdraden anders ( tweepolig in plaats van vierpolig). Een achterderailleur weegt 270 gram, shifter 158 gram per stuk en de voorderailleur 135 gram. Het gewicht van de Ultegra onderdelen in vergelijking met die Dura-Ace is zo’n 200 gram meer; in FIETS 9 de specifieke cijfers!

    De Di2 onderdelen zijn te combineren met de Ultegra ‘Glossy Grey’ onderdelen zoals crankstel, remmen en ketting en cassette. Schakelen doe je hetzelfde als met de mechanische 6700 groep. Op en afschakelen gebeurt met twee afzonderlijke ‘units’: bij de mechanische schakel je rechts met de remhendel op, bij de 6770 met de voorste, losse ‘geribbelde’ hendel –zie foto. Afschakelen gaat met de binnenste hendel. Meteen maar: je merkt niet dat je met een elektronische groep te maken hebt. De sensatie, het gevoel dat je op een racefiets hebt is nog altijd aanwezig. Je voelt de wind, je moet je inspannen en je bent echt nog wel bezig met ‘wielrennen’. Alleen het schakelen is net wat makkelijker. Geen kracht zetten, slechts de hendel ‘intoetsen’. Zwiterse precisie vanuit Japan!

    Vergelijk het met het indrukken van een computermuis. ‘Klik’ dus! Je hoort het ‘motortje’ licht zoemen –vooral bij de bediening van de voorderailleur. Logisch, daar is ook de meeste ‘power’ voor nodig! Daarnaast ‘hoor’ je nog steeds de ketting en het ‘derailleren’ van de ketting op de kransjes. Als je ‘mega-lomp’ trapt en je schakelt tegelijkertijd dan heb je nog steeds kans dat je ‘geknars’ hoort… Het schakelen kan een voor een: voor elke wisseling dien je te ‘klikken’. Je kunt dus niet drie in een keer schakelen zoals bij de 6700 groep.

    Tot zo ver. De prijs zal rond die van de mechanische 7900 Dura-Ace groep ‘zweven’. Dat wil zeggen: de Di2 componenten in combinatie met de ‘Glossy Grey’ delen. Complete fietsen zullen waarschijnlijk vanaf circa €2750,- aangeboden worden. Op de Eurobike weten we meer.

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Ritchey verklapt MTBnieuwtjes 2012
    De meeste fietsfabrikanten wachten tot de beurs Eurobike in september om met de laatste nieuwtjes naar buiten te komen. Ritchey gooit het dit jaar duidelijk over een andere boeg!
    Ritchey 2012
    De nieuwe Ritchey WCS stuurnok, C260, moet je fiets weer iets lichter maken en tegelijkertijd ook meer stijfheid bieden voor je cockpit. Door een C-omklemming te maken met het stuur omsluit de stuurnok het stuur. Hierdoor zijn de spanningen lager in de constructie, waardoor er minder materiaal nodig is. Het lijkt dus wel op de constructie die je vroeger had bij de stuurnokken die met één bout voor de klemming zorgde.
    Nadeel: als je het stuur wilt wisselen, moet je aan één zijde de onderdelen moet demonteren. Het kapje aan de voorzijde wordt met vier M4 boutjes vastgedraaid. De klemming met de vork is met drie boutjes in plaats van de gebruikelijke twee.

    Voor een 100mm stuurnok moet de weegschaal niet meer dan 100 gram aangeven. Dit is twintig gram lichter dan de WCs 4 Axis uitvoering.

    De stuurnok zal verkrijgbaar zijn in het mat en glanzend zwart, wit, rood en met een carbon laagje. Prijzen vanaf 95 euro.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MICHEL POLENTIER CLASSIC

    Michel Pollentier Classic

     

    De eerst werkweek is al achter de rug na een deugddoende vakantie en we hebben de routine al terug beet

    De eerste spinning les na vier weken waren terug verdomd lastig ook al kregen we les van Igor de vervanger van sponsor Paul en ook al doet deze vervanger zijn best we smeken toch dat Paul zo spoedig mogelijk terug te keren

    Op donderdag terug spinning les maar dan van een gans ander kaliber want donderdag is show avond en we hebben het geweten het bijna volledige showteam was aanwezig: maar nu genoeg daar over

    Het weekend kondigde zich terug nat aan en het zou toch niet waar zijn dat we terug in de regen moesten rijden

    Op de heenrit kregen we in Drongen al een pak regen te verwerken en de ruitenwissers konden deze amper verwerken: dit voorspelde niet veel goeds

    Maar meer richting West-Vlaanderen klaarde de hemel open en kregen we toch een beetje meer moet

    De startplaats in Ichtegem lag er zelfs droog bij en zelfs de zon piepte even door het wolkendek

    Café St-Cecilia was de inscanning plaats en eens dit achter de rug konden we de baan op

    De eerst rustige kilometers gingen al vlug over in race tempo toen we aansloten bij een grote groep en op deze lange rechte wegen is dit een droom

    Even werd het drummen toen we door de smalle straten van Koekelare reden

    En dan terug het gas open man wat rijden ze hier snel dit zouden we in onze streek niet lang volhouden met zijn draaien en keren maar hier is dit geen enkel probleem

    Zo vlak als een biljart en bijna geen enkel kruispunt die we dienden te kruisen en geen wind want daar hadden we nog het meeste schrik van

    Na het IJzer monument in Diksmuide mochten we kilometers het IJzerkanaal volgen en opnieuw ging het gas open en nu was het aanklampen of lossen

    St-Jacobskapelle, Alveringen, Gyverinckhove, Roesbrugge en dan eindelijk controle en even goed op adem komen in café St-Jozef in Haringe want dit ging toch iets te snel voor ons

    Na de koffie zouden we het tweede deel alleen fietsen om toch nog een beetje te kunnen genieten van deze streek

    Proven, Oostvleteren en dan terug richting Diksmuide langs steeds stille en verlaten binnenwegen hier valt echt niet veel over te vertellen al is het ook eens fijn om een onspannend te fietsen langs piep kleine dorpjes en weidse velden

    Maar toch konden ze het niet laten er ligt hier maar één stuk vals plat en dat moesten we over maar het is hun vergeven

    Esen, Vladslo, Koekelare en dan terug Ichtegem binnen en deze 105km waren achter de rug

    Deze classic zat er op en terug en het was met gemengde gevoelens dat we aan de eindmeet stonden

    Prima uitgepijld dat wel maar geen uitstraling geen ambiance en geen sfeer dit was een dood normale rit met een bekende naam: op de 50km kregen ze zelfs geen bevoorrading dit zouden ze in Oost-Vlaanderen niet moeten mee afkomen

    En dit vonden we een beetje jammer allemaal

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DIT WORD HEM
    ONZE NIEUWE MAAR DAN IN WITTE UITVOERING
    EN MET HOGE MAVIC CARBON WIELEN



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    04-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Vannoppen betrapt op doping
    Veldrijder Tom Vannoppen werd betrapt op het gebruik van doping en werd met onmiddellijke ingang voor twee jaar geschorst.
    De carrière van Tom Vannoppen is nu helemaal afgelopen. (foto belga)
    Daarmee lijkt de veldritcarrière van Vannoppen, die al vier jaar enkel op B-niveau nog wat voorstelde, definitief afgelopen. Vannoppen is 32 jaar. Vannoppen liep tegen de dopinglamp na afloop van de Belgacom GP in Averbode op 2 juni. Geruchten geven aan dat het over cocaïne gaat, maar dat werd niet officieel bevestigd.

    De carrière van Vannoppen kende twee uitschieters: zijn tweede plaats op het WK 2002 in Zolder achter Mario De Clercq en zijn zege in de Druivencross in Overijse in 2001. Hij was ook twee keer vice-wereldkampioen bij de beloften: in 1999 in Poprad en in 2000 in Sint-Michielsgestel. De rest van zijn carrière werd gehypothekeerd door een hardnekkige voetkwetsuur, deels ook door drankgebruik. In 2008 kwam Vannoppen bijkomend in opspraak toen bij hem privé cocaïne werd gevonden. Vannoppen pleit onschuldig en was niet voor commentaar bereikbaar
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    In de schoenen van Eddy Merckx
    Zou je graag in de schoenen van Eddy Merckx staan? Dat kan! Binnenkort brengt USG Brands een exclusieve schoenenlijn voor mannen uit als eerbetoon aan de Kannibaal.
    Het stiksel van de sneakers verwijst naar de originele kleuren van het Molteni-team.
    De Eddy Merckx footwear collectie bestaat uit een reeks sneakers. Met een combinatie van elementen uit de fietssport en een elegant modegevoel zoekt het schoeisel de grens op tussen casual en dressed.

    De collectie heeft ook inspiratie geput uit de rijke archieven van Merckx en zijn wieleroutfits. Zo komt het getal 525 (het totale aantal gewonnen wedstrijden van de Kannibaal) bijvoorbeeld terug in het borduursel op de schoenen en de stiksels verwijzen naar de originele logokleuren van het Molteni-team.

    Volgens Dimitri Van Leuven, countrymanager België van USG Brands, is het enthousiasme groot: "We zijn pas begonnen met de verkoop en België loopt er al volledig storm voor."

    Voor de consument is het evenwel nog wachten tot december, wanneer de Eddy Merckx footwear verkrijgbaar zal zijn bij geselecteerde verkooppunten in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Pittig parcours, die Eneco Tour!
    Volgende week voert de Eneco Tour het peloton een week lang door België en Nederland. De Lage Landen hebben een pittig programma in petto. Verken alvast het parcours en rij zelf de profs achterna!
    In de koninginnenrit op Belgisch grondgebied moet het peloton over de Muur van Hoei. (foto alain buyck)
    De Eneco Tour wordt gereden van 8 tot en met 14 augustus. Traditiegetrouw is er voor elke renner wat wils: een proloog en een tijdrit, een vlakke aanloop en om af te sluiten: wat Belgische en Nederlandse heuvels. Cyclo Sprint verkende alvast het parcours.

    Na de proloog in Amersfoort en de eerste vlakke rit van het Nederlandse Oosterhout naar Sint Willebrord, krijgen de renners op woensdag de eerste heuveltjes voorgeschoteld in de rit van Aalter naar Ardooie. Het gaat hierbij om de
    Edelareberg, de Berg ter Stene en de Tiegemberg.

    Het is slechts een bescheiden aperitiefje voor wat sanderendaags op het programma staat in de koninginnenrit op Belgisch grondgebied van Heers naar Andenne.

    Na een lusje van 40 kilometer door Haspengouw passeren de renners de startlijn een tweede keer. Dan gaat het via lange rechte wegen naar Amay, waar met de
    Mur d'Amay de eerste helling van de dag wacht. Even later volgt in Hoei al de tweede - en meer bekende - Mur.

    In Strée dalen de renners af naar de vallei van de Hoyoux, waar ze aan de grote plaatselijke ronde beginnen. Wanneer de renners de finishlijn in Andenne een eerste keer passeren, moet er nog een lus van 60 kilometer gereden worden met achtereenvolgens de
    Côte de Bonneville, de Chemin des Gueuses, de Côte de Saint-Roch, de Côte de Bohisseau en om af te sluiten de Côte des Aguesses.

    KONINGINNENRIT IN AMSTEL GOLD RACE-STIJL

    De Cauberg komt tweemaal voor in de laatste etappe. (foto alain buyck)
    Op vrijdag is er een tijdrit in Roermond. Zaterdag is Genk start- en aankomstplaats voor een etappe met onder andere de Wonckerberg, Hallembaye (noord- en zuidkant) en Slingerberg. Op zondag staat het slotakkoord gepland met de koninginnenrit in Nederlands-Limburg.

    In de eerste 140 km na de start in Sittard-Geleen komen de renners heel wat hellingen tegen die bekend zijn uit de Amstel Gold Race. Denk maar aan de
    Adsteeg, Lange Raarberg, Cauberg, Bemelerberg, Loorberg, Camerig, Gulperberg, Eyserbosweg, Hulsberg, Fromberg en Doodeman.

    Na de tweede passage over de Cauberg volgen er nog 60 km met minder bekende hellingen. De zwaarste kuitenbijters zijn achter de rug maar de wegen blijven veelal smal, bochtig en golvend.

    OOK VOOR RECREANTEN...

    Je hoeft geen topper te zijn om je op het parcours van de Eneco Tour 2011 te mogen uitleven. Op 12 augustus mogen teams het tijdritparcours in Roermond onveilig maken en een dag later is er op initiatief van de 'Stad Genk' en de 'Vereniging Industriëlen Genk' een ploegentijdrit voor bedrijven in Genk. Bij die laatste is het niet de bedoeling om de snelste tijd neer te zetten, maar wel een tijd die zoveel mogelijk de gemiddelde snelheid van 25 km/u of 32 km/u benadert. Daarbij moeten de teams twee ronden van 4,9 km afleggen met start en aankomst op de officiële aankomstlijn van de rit in Genk.

    ... EN KIDS

    Elke dag mogen ook kinderen tussen 7 en 12 jaar zich op het parcours van de etappes wagen, onder begeleiding van echte wielersterren. Meervoudig Olympisch en wereldkampioen Leontien Zijlaard - Van Moorsel, Michael Boogerd en Johan Museeuw zullen hen immers tips geven en begeleiden over de omloop.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Na zonneschijn komt soms ook regen
    Ook bij warm weer kan je soms verrast worden door een fikse regenbui. Fietskledingfabrikant Bio-Racer ontwikkelde daarom een licht regenjasje, het Cristallon Clear Jack.
    Dit light water en windproof regenjasje met lange rits is zeer klein op te vouwen en zo compact in de achterzak van een trui mee te nemen. Het materiaal van het jasje is transparant waardoor de kleur, het design en de teksten op de fietstrui steeds zichtbaar blijven.

    Voor een optimale interne verluchting zijn de zijkanten van het Cristallon jasje van ventilation inserts voorzien. Voor meer veiligheid lichten de reflecterende Bio-Racer logo's op in het duister.

    Naast het jack bestaat dit Bio-Racer product ook in een body versie. Zowel het jasje als de body kunnen bij plots opkomende koude of wind ook snel als extra bovenkleding aangedaan worden.

    Het Cristallon Clear Jack is in de maten S t/m XXL voor de prijs van 55 euro beschikbaar. De Cristallon bodyversie kost 49,95 euro.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROCHUSTOCHTEN 2011

    Rochustochten

    Lap zijn we terug in ons thuisland begint het toch te regenen zeker :en nog niet een klein beetje ook

    Maar eerst de start: de grote sporthall van Oosterzele was de vertrekplaats voor onze eerste rit na een deugddoende vakantie

    De leden waren niet massaal maar er was wel een mooie groep en dat is altijd meegenomen

    De eerste kilometers waren relatief vlak en er werd dan ook een leuk tempo op nagehouden

    Eens voorbij de eerste splitsing ging het minder vlot want we waren in de streek van Velzeke beland en voor een paar ging het iets te vlug in deze heuvelzone

    Maar er werd gewacht maar de groep viel toch in twee stukken uit één

    Voor de splitsing van de50-75km sloeg de pech toe in het eerste groepje lekke band en dit is nooit prettig en dan nog in zo een miezerig weer

    Wijn reden rustig verder en zouden wel zien wie er terug aanpikten voor de 75 km lange rit want het niet heel duidelijk wie wat zou rijden met dit weer

    Na een paar kilometer sloten er terug drie aan en konden we verder fietsen richting Houppe

    De ene na de andere heuvels kregen we te verwerken de Heyveld dan de Fayte de Motte om er een paar te noemen

    Maar de finale van het eerste gedeelte was toch de klim van de         Houppe deze mooie klim ging toch niet zo vlotjes als anders maar daar zat de lange reisweg van Spanje naar België voor een stuk tussen :maar moeilijk gaat ook

    Eens boven konden we uitgebreide bevoorrading genieten en dit was nodig ook

    Lang kon er niet getreuzeld worden met onze natte kleding :de eerste meters gingen terug in stijgende lijn voor het tweede gedeelte van de la Houppe

    Na deze inspanning konden we een beetje uitblazen voor de we terug aan het zwaardere werk moesten beginnen

    Opnieuw ging het op en af in deze streek rond Sint Maria Horebeke en het ene stuk ging al wat beter dan het andere :de benen wilden maar niet loskomen

    Ook het tweede deel had zijn finale en dan nog eentje om u tegen te zeggen want de Varent moest overwonnen worden en dit is altijd een lastige klim

    Maar ook dit brachten we tot een goed einde al was het met horten en stoten

    Nu konden we eindelijk rustig verder rijden naar onze tweede controle  in Nederzwalm aan de spoorweg en deze was terug in orde

    Nog 13km te gaan en de rit begon zo stilaan zijn sporen achter te laten want voor een paar ging het toch zo vlot niet meer maar het einde was in zicht en dan kan men altijd iets meer

    Eens terug konden we onze drinkbus gaan afhalen en even op adem komen van de geleverde inspanningen

    Terug hadden we kunnen genieten van een prima uitgepijld en goed verzorgde rit zo zou het toch altijd moeten zijn

    De dag er na hebben we deze rit nog eens dunnetjes overgedaan maar dan met de fiets naar de inschrijvings plaats en opnieuw was alles dik in orde zodat we op een geslaagd weekend konden terug kijken

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Spanje olé olé

    We konden terug van een geslaagde vakantie spreken ,ook al was het weder niet super maar gewoon goed en daar zijn we ook al dik tevreden mee

    Opnieuw zagen we oude bekenden en nieuwe buren zelfs de lokale Spanjaarden beginnen ons te kennen en we worden een beetje meer aanvaard wat niet altijd vanzelfsprekend is

    Op de vele terrasjes die we aandeden konden we de wereld zien voorbij wandelen en we hebben wat gezien

    Om te beginnen :er lopen hier veel bloed mooi dames rond maar hoe mooier dat ze denken ze zijn hoe meer tuttebellen/ ijskonijnen(hoge hakken slaphandje en reuze grote zonnebril) dat het zijn in ons kleine België kennen we ook zo een paar ijskonijnen en we dachten dat dit zelfs de koninginen zouden zijn maar hier zouden ze zelfs maar een prinsesje zijn

    Bij de mannen dito hier lopen er een paar van Aa rond (mannen van rond de 40 à 50) die denken dat ze nog 20 jaar zijn en zich soms nog zo kleden jongens wat een gezicht is dat

    Wat ook opvalt dit jaar zijn de vele oost blokkers(Polen,Estlanders,Litouwers) die hier op vakantie komen en dat zijn pas rare vogels :deze hebben bijna steeds de verkeerde kleding aan zodat je ze van ver ziet komen en zelfs de Spanjaarden lachen daarmee

    Maar terug waren de Nederlanders in de meerderheid en dit jaar waren ze massaal naar hier afgezakt

    Velen waren oude getrouwen maar er waren zeer veel nieuwe gezichten bij en de crisis laat zich daar ook goed voelen

    En er was een nieuwe trend bij :je plaats je camper of mobilhome op zijn plaats dan haal je twee zetels buiten een tafeltje in het midden een asbak op het tafeltje en dan blijven ze 2 weken elk zijn kant van het tafeltje zitten zonder ook maar één ding te doen gelukkig dat ze een sanitaire stop hadden of ander waren ze wortel aan het schieten

    Wat ook opvalt zijn de vele mobilhomes en daar begrijp ik soms iets niet: men betaald vele duizenden euro’s  voor zo een wagen en dan rijd je naar Spanje om daar 14 dagen op een camping te staan waarom dan een mobilhome aanschaffen om ergens te gaan staan en nog voor te moeten betalen ook(een mobilhome dient om te reizen en te rijden en niet om ergens lang stil te staan)

    Voor de rest was het een normale reis met zijn gezellige drukte in Calella en zijn veel te luidruchtige toeristen (toch de jeugd ) die soms de boel een klein beetje verzieken maar dit zijn we ondertussen al gewend geworden

    Ook de campings sfeer is dit jaar een beetje laat op gang gekomen het was alsof de kampeerders dit jaar niet zouden afkomen maar op amper 1week stond de camping zo goed als vol

    Franse Spaanse Engelse Nederlanders en Belgen elk met hun gewoontes en zeden elk met hun geuren en kleuren 

    Want de geuren die je avonds opsnuift zijn niet te beschrijven je moet op een camping staan om dit te ervaren

    Ook zijn talen heeft men hier nodig maar ondanks de vele verschillen die er zijn gaat dit bijzonder vlot

    En  we zouden het voor geen geld willen missen tot volgend jaar zouden we zeggen

    Groetjes

    Myriam & Dirk   

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SPANJE4

    Spanje4

     

    Laatste week laatste dagen maar voor ons vertrek eerst nog eens een stevig ritje maken

    Voor deze rustige maandag ging het richting Mataró om dan in Sant Pol de kustweg te verlaten en het binnenland in te trekken

    De stevige klim van Cebria De La Vallata konden we natuurlijk niet laten liggen en met dit zalige weer was het terug een pareltje

    Na deze kozen we een nieuw parcours en ging het nu naar Sant Vincentç De Montalt

    Eerst kregen we een leuke afdaling te verwerken tot in het centrum van Arenys De Munt om dan terug omhoog te gaan

    We dachten dat dit een gemakkelijk klim was maar hier zijn geen gemakkelijke klimmen :toch niet voor ons

    De benen voelden goed aan en het tempo ging een beetje de hoogte wat niet lang duurde

    Want van een redelijke en geleidelijke klim  (5%) kregen we nu andere koek te verwerken

    Hoe steiler hoe mooier het werd het landschap toch van 5% ging het in stijgende lijn naar 10% maar nogmaals het landschap maakte veel goed ondanks ons velen zweet

    Steile rots wanden uitgestrekte bossen en super vergezichten maakten deze klim minder zwaar

    12km ver en eindelijk daar lag goed verscholen het kleine dorpje Sant Vincentç De Montalt voor dit alleen al zouden we deze zware klim nog eens doen

    Dit is pas Spanje geen hoogbouw geen verkeersdrukte en geen toeristen die toch maar alles besmeuren en bekladden hier enkel rust stilte en vriendelijke inwoners wat een wereld van verschil met de kuststrook

    Hier wil ik direct komen wonen of toch zeker mijn vakantie doorbrengen in hooggelegen dorp

    Na een flinke afdaling bereikten we terug de kust met al zijn drukte en zijn vakantiegangers maar dit geeft ook zijn charmes en nu terug genieten van zon zee en strand want het zijn de laatste dagen

    Onze laatste dagen werden een paar slenterdagen en lekker niets doen

    Voor we onze reis naar het kleine België konden aanvatten

    Gedaan met niets doen en genieten de dagelijkse sleur komt er terug aan en is het terug aftellen tot de volgende reis

    De laatste groetjes uit het verre Spanje

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SPANJE3

    Spanje 3

    Omdat het zondag geen stranddag was hebben we nog in de namiddag een kilometer of 8 gejogd om het toch maar niet afteleren voor we aan week 3 begonnen

    Week 3 gedaan met de stilte hebben geburen gekregen (eindelijk)zo komt de camping sfeer er een beetje in al hoefde het niet echt

    Week 3 begint zo als de vorige met een kwakkel start toch wat het weer betreft we, krijgen geen echt vast weer: nu eens snikheet dan bewolkt dan regen het weer is hier echt de kluts kwijt

    Maar het vrouwtje wil nog steeds niet naar huis dus blijven we ook maar want de weerberichten uit het vaderland zijn nu ook niet echt schitterend: zag een foto op facebook van de voorzitter zijn vrouwtje en het leek niet echt te zomeren aan de Belgische kust

    Maar goed we zijn er aan begonnen aan dag 1 van week 3 en omdat we ons een paar uitdagingen voor doel gesteld hebben(stadslopen) waren we terug vertrokken voor een loop training van een 6 tal kilometers met als slot 87 trappen op lopen :amai wat deden de benen pijn en boven werd er flink naar lucht gehapt of we dit nog eens zouden ??????

    Na een verkwikkende douche en een heerlijk Spaans middagmaal konden we er tegen aan om in de namiddag nog kilometer of 8 te gaan joggen voor we de boeken konden dicht doen voor deze dag

    Voor dinsdag werd rust ingelast want het is niets voor niets vakantie en eens lekker slenteren door de binnen stad en dit afgerond met een stevig ijsje is ook eens  leuk

    Woensdag fietsdag en terug kozen we richting Mataró voor een snelle tocht: de wind zat juist

    En dan kan fietsen echt genieten zijn: langs deze wegen zonder putten of andere obstakels kan er echt gevlamd worden

    Ondanks dat de N2 een drukke weg is viel het zeer goed mee deze morgen: enkel de lichte hellingen vielen soms een beetje tegen

    Eens Mataró bereikt doken we de binnen stad in en dit bleek niet van een leien dakje te lopen: zeer druk en zeer smal

    De vele winkels lieten we dus aan ons voorbij gaan anders waren we misschien nog niet terug geweest: schitterende stad met zijn oude binnenstad

    De terugweg met terug de wind mee ging zelfs nog vlotter dan de heen tocht: en steeds werden we door de Spaanse wielertoeristen begroet met hoofd knik of met een handgebaar

    Mijn echtgenote zegt dat er hier veel beeze rondfietsen want bij ons zijn het bijna allemaal oude bok…(zelf in te vullen)zegt mijn echtgenote niet ik

    Donderdag is familiedag maar eerst een kilometer of gaan lopen op deze nu we schitterende ochtend : geen wolkje te bespeuren

     

    Na deze run kwam het kleinkind op visite en we zouden er een leuke dag van maken met ons drietjes aan het strand op deze met zon overgoten dag:en hij heeft er van genoten de kleinste

    Vrijdag is marktdag al is een groot deel van de markt bestemd voor de toeristen maar dit deel laten we dikwijls links liggen want het is er veel te druk en veel te duur

    Wij kiezen het gedeelte waar de lokale bevolking zijn boodschappen doet daar kan je nog de echte Spaanse sfeer ruiken en proeven :fruit ,groeten en vlees maar ja dit laten de meeste toeristen aan zich voorbij gaan

    Voor het weekend stond terug richting Blanes op het menu maar nu langs de vlakke kuststrook voor we de stad bereikten

    Eens de binnenstad voorbij kozen we vandaag richting uitkijktoren om dan na dit stuk slopend klimwerk even op adem te komen aan de botanische tuin :prachtig aangelegde tuin

    Even dachten we dat het ergste voorbij was niets was minder waar :hier hadden we niet opgerekend

    We waren op het kleine strandje beland van st Cristóbal en dit ligt heel diep verscholen langs de kust en de enige weg er uit is een zeer zeer zeer zware klim:de weg er naar toe is een eenrichtingsweg

    Moet u zich eens voorstellen De Muur ,De patersberg, De Koppenberg, De oude Kwaremont dit allemaal na elkaar wellings waar zonder kasseien  en dan nog zou u niet boven zijn

    Dit was afzien van het ergste kaliber dit was doodgaan maal drie en ook al waren de villa’s en het uitzicht nog zo mooi het bleef maar duren

    Eens dit achter de rug werd er boven flink naar lucht gehapt om nog maar te zwijgen van de hartslag;en ja het werd me even zwart voor de ogen

    Nu snel een mooi terrasje opzoeken om even alles rustig te laten afkoelen

    Zondag rustdag zoals bij de vele Spanjaarden want zo voelen we ons stilaan ook en eens lekker lang uitslapen het kan eens goed doen

    En natuurlijk kon een ontbijt in de stad niet achter blijven op deze plaats konden we de wereld zien voorbij slenteren :en er loopt hier wat raar volk rond maar later hier meer over

    En nu beginnen aftellen want de laatste week komt er aan

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VAKANTIE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen VAKANTIE
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SPANJE2

    Spanje 2

    Lap dat begint al goed na 1km te hebben gelopen op maandag een spierscheurtje in de kuit nog een beetje geprobeerd om verder te lopen maar dat ging voor geen meter meer door de pijn, even dook het spookbeeld op van de lokale spoeddienst maar dank zij de meegebrachte huisapotheek konden we ons goed behelpen

    Van sporten was nu even geen sprake meer jammer dus dinsdag werd een shopping dag en vrouwtje lief heeft haar best gedaan: een duur grapje deze blessure

    Op woensdag werd de kuit goed ingepakt en kon er terug een kilometer of 5 gejogd worden en dit aan een zeer rustig ritme de pijn viel reuze mee en dit was al een pak mijn hart

    De nacht van woensdag op donderdag werden we getrakteerd op een deftig Spaans onweder de regen viel met bakken uit de hemel maar onze tent hield zich staande en vooral droog geen druppel nattigheid viel in de tent: dik in orde

    Donderdag viel de regen nog steeds met liters naar beneden en we vreesden voor een verzopen dag te staan: maar niets bleek minder waar

    Rond de middag stopte de regen en uit het niets was de zon daar van het ene moment op het andere en de zonnekloppers trokken terug massaal richting strand en ook wij konden niet achter blijven

    We hebben de indruk dat we geen vast weer zullen hebben deze vakantie het is iets te wisselvallig maar we laten het niet aan ons hart komen 28graden is meer dan genoeg

    Vrijdag eindelijk terug fietsdag: na het ontbijt waren we de baan op richting Lloret voor een stevig tochtje

    Even voorbij Blanes konden we kiezen Lloret of de heuvels in we kozen voor de heuvels: aan het kabouterland verlieten we N2 om onmiddellijk op het kleine verzet te schakelen want uit het niets lag daar 300meters aan 20% de hartslag en ademhaling schoten pijlsnel de hoogte in van een opwarmertje gesproken

    Nu waren we in een andere wereld beland en die wereld noemt st-Christina wat een poep chique buurt was is dat

    Zwembaden tot in de woonkamer, zwembaden met verdiepingen de ene al groter dan de andere en ook de villa’s waren om ter grootst er waren er zelf die in de rotsen bebouwd waren en bijna allemaal met camera’s bewaakt van een andere wereld gesproken

    Maar we waren gekomen om te fietsen: en ondanks al dat pracht en praal is het er heerlijk fietsen in deze heuvels jammer dat het er geen meter vlak is

    Wat op gaat moet ook terug naar omlaag gaan en we hebben het geweten hier geen slingerende weg naar beneden maar recht aan recht toe en door de vele zij straten werd bijna steeds met remmen dicht geknepen gedaald worden en tot overmaat van ramp werden de straten steegjes waar amper plaats was voor twee fietsers naast elkaar

    Plots zaten we in het oude gedeelte van Blanes en werd het toch nog even spannend want het ging nog steeds stijl naar beneden maar de straten werden nu wel echt heel smal amper een voetpad breedte

    En plots stonden we midden in Blanes van een rare wereld gesproken: op ons vast terras in deze stad konden we terug even bijkomen van de geleverde inspanningen voor we de laatste 15km langs de kustlijn aanvatten

    Voor de zaterdag kozen we opnieuw richting Cebria de la Vallata om er terug de prachtige klim van bijna 10km aan te snijden: maar het liep van geen kanten deze met zon overgoten ochtend

    De wind zat de eerste kilometers al dik tegen en de benen draaiden vierkant dit zou een lastige dag worden

    Deze anders zo mooi klim werd nu een Calvarie tocht puffend en sleurend gingen de kilometers tergend traag voorbij we zouden niet veel meer klimmen deze dag want eens boven werd beslist om er een punt achter te zetten en aan de afdaling te beginnen richting kustlijn

    Ook een stop in Sant pol konden we vergeten wat een dooi stad/dorp is dit hier is echt niets te beleven enkel maar smalle éénrichtings steegjes die allemaal stijl de hoogte ingaan om het dorp te verlaten en het liep al van geen meter

    Dan maar een terras opgezocht in Calella wat hier geen probleem is want er zijn er meer dan genoeg: kozen we toch wel het verkeerde terras 1garcon voor een toch wel groot terras dus de koffie liet even op zich wachten gelukkig was hij wel goeden bijna het lange wachten waard

    Zondag is hier echt fietsdag dan komen de Spanjaarden massaal tevoorschijn met hun racefietsen dus wij ook

    Na een mindere dag kozen we vandaan om de kustlijn te volgen en de heuvels even te vergeten maar de kustlijn is hier niet zoals in België: zo vlak als een biljart

    Maar meer zoals de Zwalmstreek licht hellend met vlakke tussen stukken en natuurlijk de wind die kon ook niet achter blijven

    We volgden de N2 tot bijna voorbij Mataró met dik tegen wind maar aangezien dat we dezelfde kustlijn terug namen bleek de terugtocht eindelijk eens mee te vallen: de wind zat eindelijk mee

    Het was een tijdje geleden dat we nog eens het buitenblad konden nemen en eens lekker snel vlammen en het deed deugd

    Jammer dat we vandaag niet verder dan Mataró konden fietsen want opnieuw begon de hemel terug dicht te trekken met regen wolken en hier waren we niet op voor zien met ons zomer pakje aan maar 50 km voor een zondagmorgen is ook niet slecht: en van de regen is uiteindelijk niets van gekomen

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Spanje

    Na een vlotte doortocht door Frankrijk, ja zelfs het anders zo drukke Parijs ging deze maal verbazend vlot we hebben het al anders meegemaakt

    En na een rustige rit bereikten we onze stopplaats in Béziers al was het hotel vinden toch nog niet van het gemakkelijkste want ook hier kennen ze wegenwerken met de nodige omleidingen tot gevolg

    Maar eens het hotel bereikt was dit alles vlug vergeten en konden we genieten van de Franse gastvrijheid maar vooral van de Franse keuken die terug bijzonder in de smaak viel

    Het bed was goed en de kamer was netjes en zo konden we een deugddoende nacht tegemoet zien

    Het ontbijt was terug heerlijk en vooral uitgebreid: eens dit achter de rug lag nog een 300km op ons te wachten

    Eens in Spanje kregen we terug wegenwerken te verduren en nog geen klein beetje ook 60km lang waren ze aan de a7 aan het werken van een beetje asfalt gesproken

    Maar het einde was nabij en de laatste kilometers waren we van alle werken verlost en lag plots de middellandse zee te weerspiegelen in de zon

    Camping Bell Sol in Pineda De Mar was bereikt zelfs onze vaste stek was nog vrij zodat de tent opzetten kon beginnen: ook dit ging van een vlot en snel zodat de vakantie echt kon beginnen

    Na een eerste nacht onder de Spaanse sterren lag het strand boulevard al op ons te wachten niet om te zonnen maar om de spieren een beetje los te lopen(joggen)en eens de drie kilometers achter de rug dan was de pas tijd om het strand en de zee op te zoeken

    Op dag twee werd de afstand een beetje vergroot tot 5km want het lopen viel toch een beetje tegen onder een loden zon ook al was het nog vroeg in de morgen(10uur)

    Om het fietsen niet af te leren werd voor donderdag een klein ritje ingelast 30km een tochtje Blanes en terug en een terrasje kon of mocht ook niet ontbreken

    Voor vrijdag werd rust ingelast want er moeten ook nog boodschappen en een markt gedaan worden: zalig eens niets doen maar van het slenteren word je toch moe

    De eerste echte rit op zaterdag want dan is er minder verkeer (fietspaden kennen ze hier niet of nauwelijks) ging naar het kleine maar zeer gezellige Tossa De Mar met zijn imposante burcht en met een wirwar van kleine straatjes

    Jammer dat we steeds door het zeer drukke Lloret De Mar moeten voor we dit strand stadje konden bereiken

    Maar goed dit wisten we op voorhand: in deze 60km lange tocht zit er toch één stevige klim in 4km lang dus heen en terug 8km klim werk

    Heerlijk, truitje open een licht briesje en een schitterend landschap en in Tossa terug een terrasje en ja de brandende zon nemen we er bij: na deze rit terug het strand op te zoeken

    Zondag: goed uitgerust en goed uitgeslapen waren we toe voor het stevigere werk amper 50km lang

    Van Calella naar Sant Pol De Mar en dan het binnenland in naar Sant Cebria De Vallata en hier begon het klim werk echt 7 a 8 % en dit niet een paar kilometers maar 15 km aan één stuk gelukkig waren de meesten van deze kilometers door een boslandschap zodat de warmte nog best meeviel

    Het piepkleine Sant Cebria De Vallata lieten we achter ons ondanks het uitnodigde terrasje want er lagen nog een pak kilometers op ons te wachten

    Eens uit het bos draaiden we de C61 op en toen was het gedaan met de beschutting en het stijging percentage ging nog een procentje meer de hoogte in 7km klim werk en 7km goed afzien dit kregen we te verwerken

    Boven konden we even uitblazen en genieten van het uitzicht en konden we ook kiezen verder fietsen of terug keren: we kozen voor verder te fietsen met alle gevolgen van dien

    De afdaling naar Vallgorguina is er eentje om te onthouden 5km lang met alles er op en er aan, haardspeldbochten lange rechte stukken en een slingerend parcours

    Eens in het dorpje waar er verschillende fietsclubs moeten zijn want elk terras had zijn eigen fietsers en werd er door de fietsers een stevig ontbijtje genomen

    Voor ons was het nu genoeg geweest en besloten om terug te keren met alle gevolgen van dien wat een schitterende afdaling was nu een stevige klim

    5km sleuren en stoempen om boven te geraken met als toemaatje gelovend of niet springt er ree uit de bossen op een paar meters van onze wielen het dier schrikt en duikt de bossen terug in en laat twee verschrikte toeristen achter (lijkbleek)

    Boven werden de laatste druppels drank uit de drinkbussen genepen om dan aan de lange afdaling te beginnen: tot in het kuststadje Arenys De Mar waar we eindelijk van een weldoend terras konden genieten dit hadden we dubbel en dik verdiend

    Nog 10 km lagen na deze rust pauze op ons te wachten en natuurlijk hadden we pech want eens we de kustbaan op draaiden kregen we af te rekenen met een tegen wind om u tegen te zeggen en daar hadden we echt niet meer op gerekend dit zouden nog zware kilometers worden

    Eindelijk terug aan de tent waar we het truitje konden uitwringen van het zweet want deze rit heeft ons een paar liters zweet gekost

    En nu rusten en genieten van zon zee en strand

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

      

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    07-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GOED AAN HET GENIETEN

    GOED AAN HET GENIETEN

    Na een paar zalige rustdagen en een beetje jogging zaten we vandaag terug op de fiets:zalig
    Fietsen en daarna zon zee en strand MEER moet dat hier niet zijn
    Groetjes
    Myriam & Dirk
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 STE KNESSELARE-KLUISBERGEN-KNESSELARE

    30ste Knesselare-Kluisbergen-Knesselare

     

    Al vele jaren is dit onze laatste rit voor de vakantie en ook dit jaar was het niet anders

    Na 4 weken van antibiotica en pijnstillers kon ik deze rit pijn vrij rijden en dit was een hele verademing en terug een plezier van fietsen

    Rond de klok van 8uur waren we op de baan en dit in het zog van wtc Zomergem die met een groot peloton op baan waren

    Deze rit had terug geen geheimen voor ons en uit voor gaan de jaren wisten we dat we het eerste deel moesten doseren en ons goed wegsteken: andere hadden dit niet zo begrepen en stormden ons voorbij

    Bellem, Lotenhule, Meigem waar de groep een beetje stilviel zodat we in Deinze al een voorsmaakje kregen voor wat nog komen zou

    Langs het kanaal in Deinze begon de wind de verkeerde kant te blazen en moest er een tandje extra bijgestoken worden voor we na 31 km de controle plaats bereikten

    Hier geen Café of taverne maar een feest tent met de nodige koekjes en drank

    Na even te hebben gesnoept van al dat lekkers konden we aan de volgende 29 km beginnen

    Wontergem, Aarsele en dan Kanegem waar we het centrum links lieten liggen om richting Ruislede te rijden

    Het snelle eerste deel begon voor sommige zijn tol te eisen want de wind en het open terrein maakte deze vlakke rit plots een flink stuk lastiger

    In Kruiskerke draaiden we kanaal van Aalter op en werd het plots even naar lucht happen

    Met ons beiden konden we ons ritme goed aanhouden ondank de felle tegen wind: gelukkig hadden we het eerste deel rustig aangevat

    Van Aalter tot in Knesselare was het zwaarste van deze rit hier had de wind echt geen genade en was het nog stevig door trappen om de snelheid niet te veel te laten zakken

    Maar ook aan deze laatste rit voor het verlof kwam een eind en ja het was een pittig ritje en dit dank zij onze zo vertrouwde maar gehate wind

    Aan allen een prettig verlof toegewenst

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    30-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Afdaling door een roze bril
    Een col beklimmen is een vak apart, maar ook afdalen vraagt de nodige behendigheid. Een goede zonnebril is daarbij geen overbodige luxe. Beide topics komen aan bod in Cyclo Sprint.
    (foto belga)
    DE WEG NAAR BENEDEN

    Veel fietsers trekken in de zomermaanden de bergen in. Het klimmen is vooral een kwestie van kracht, maar dalen vergt voornamelijk techniek en durf.

    Durf, daar valt niet zo veel rond te adviseren. Durf kan alleen maar groeien door iets veel te doen en de techniek bij te schaven, zodat je je veiliger en zekerder voelt. Op technisch vlak kunnen we wél meehelpen.

    Lees deze tips grondig door en pas ze toe, eerst in korte afdalingen dicht bij huis, en later in het hooggebergte. Alle tips die je hier leest, test je sowieso beter eerst uit tegen lagere snelheden voordat je topsnelheden gaat opzoeken. En bovenal: denk tijdens het dalen niet te veel na over deze richtlijnen, maar zorg ervoor dat je ze zo snel mogelijk als natuurlijk aanvoelt.

    Uiteraard moet je materiaal in orde zijn om veilig te kunnen dalen. Check voor de afdaling je banden of tubes op onregelmatigheden, onder andere steentjes die in het bandenprofiel zitten. Rij je met tubes, zorg er dan voor dat ze zeer zorgvuldig aan je velg zijn gelijmd. Je remkabels heb je natuurlijk al vóór je vakantie nagekeken of vervangen, en ook je remblokjes zijn zeker nog niet aan vervanging toe. Hoe rechter je wiel loopt, hoe minder bewegingen je remmen moeten opvangen en hoe effectiever je remblokken dus vastgrijpen op de velg.

    VERBLIND DOOR HET AANBOD

    (foto belga)

    Een fietsbril is een modeartikel bij uitstek. Renners willen er zo 'cool' mogelijk uitzien. Maar wat belangrijker is: een bril beschermt je ogen tegen zon, wind en stof. En insecten. Maar waar moet je nu op letten bij aanschaf? Cyclo Sprint zet het op een rij.

    Een fietsbril is voor velen een basisonderdeel van de uitrusting. Profs lijken zelfs niet meer zonder te kunnen. Probeer op tv maar eens een renner zonder bril te ontdekken. Om dat nu te imiteren, dat gaat ons te ver: op zeker moment kún je dan zelfs niet meer zonder donkere bril.

    Je ogen kunnen heus wel tegen een beetje zon, hebben daar zelfs baat bij, maar je moet ze wel de kans geven om eraan te wennen. Door de schuld van het befaamde gat in de ozonlaag is de roep om bescherming tegen uv-straling natuurlijk luider geworden. Brillen moeten daarbij helpen. Alle testbrillen hebben een CE-logo, wat erop wijst dat ze licht met een golflengte tot 400 nm blokkeren (UV-A, UV-B en UV-C). Met die bescherming zit het dus wel goed.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    kleine_muis
    www.bloggen.be/kleine_
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    courreurke
    www.bloggen.be/courreu
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs