BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    01-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Wat mag wel en niet als fietser?
    De wielertoeristen bevinden zich momenteel in het oog van de storm. Onwetendheid bij zowel de fietsers als de andere weggebruikers liggen vaak aan de basis van misverstanden en wrevel. Cyclo Sprint brengt licht in de duisternis.
    Lang niet elke automobilist weet dat groepen van meer dan 15 fietsers ook op de gewone rijweg mogen rijden. (foto golazo)
    Vooral groepjes renners die tegen hoge snelheid op gewone wegen of jaagpaden trainen, worden geviseerd. Die slechte reputatie straalt echter ook af op de gewone wielertoerist. Met wat gezond verstand en wederzijds begrip en respect is nochtans veel te verhelpen.

    Ook hier ligt onwetendheid vaak aan de basis van misverstanden en wrevel. Lang niet elke automobilist weet bijvoorbeeld dat groepen van meer dan 15 fietsers niet alleen op het fietspad maar ook op de gewone rijweg mogen rijden.

    Voor racefietsen en mountainbikes gelden inderdaad uitzonderingen in de wegcode. Net zoals alle fietsen moeten ze uitgerust zijn met een bel, maar bij gebruik overdag hebben ze geen reflectoren of lichten nodig, tenzij er een spatbord is aangebracht. Dat betekent echter niet dat ze zich niet aan de andere regels moeten houden.

    Hieronder vind je een korte opsomming, de uitgebreide uitleg vind je in de Cyclo Sprint van juni:

    • Op het fietspad rijden is verplicht wanneer het fietspad aan de rechterkant ligt
    • Een fietspad aan de linkerkant dat enkel door onderbroken witte lijnen gemarkeerd is, is verboden terrein. Ligt het fietspad aan de linkerkant en is er aangegeven dat het bedoeld is voor fietsers uit beide richtingen, dan moet je er wél op, tenzij het 'door bijzondere omstandigheden' beter is rechts op de gewone rijweg te fietsen
    • Bij hindernissen en het einde van een fietspad mag je wel de rijweg op en heb je de facto voorrang
    • Als er een fietspad op een rotonde is, moet dat worden gevolgd. In dat geval hebben fietsers hier altijd voorrang, tenzij een omgekeerde driehoek duidelijk maakt dat ze géén voorrang hebben.
    • Is er géén fietspad op de rotonde, dan moeten de fietsers op de rotonde gewoon rechts houden en hebben ze net als andere voertuigen voorrang wanneer ze zich op de rotonde bevinden
    • Op de weg mag je met twee naast elkaar rijden, behalve wanneer het daardoor niet meer mogelijk is een tegenligger te kruisen. Buiten de bebouwde kom moet je achter elkaar rijden als er achter je een voertuig nadert.
    • Jaagpaden en landbouwwegen zijn meestal voorzien van een bord dat duidelijk maakt dat de weg voorbehouden is voor fietsers en voetgangers. Maar? "De gebruikers van deze wegen mogen elkaar niet in gevaar brengen en niet hinderen."
    • Tijdens fietsevenementen moet je de aanwijzingen van de gemachtigde signaalgevers volgen, als die er zijn. Voor de rest blijft op een toertocht het gewone verkeersreglement van kracht.
    • Groepjes van minder dan 15 personen moeten de gewone verkeersregels volgen en dus sowieso op het fietspad rijden
    • Groepen van 15 tot 150 personen mogen met twee naast elkaar op de gewone rijweg fietsen, op voorwaarde dat de groep samenblijft en dat de renners enkel de rechterrijstrook of minder dan de helft van de rijbaan innemen
    • 15 tot 50 fietsers mógen, en meer dan 50 mensen móéten begeleid worden door ten minste twee wegkapiteins en twee volgauto's.

      KLIMMEN KUN JE LEREN...

      De tijd van de fietsvakanties komt er weer aan, en wat is er leuker dan eens een nieuwe col op het palmares te schrijven? Of nog beter: om een superzware bergrit te overleven?

      Elk jaar opnieuw maken vele fietsers voor het eerst kennis met 'het serieuzere werk'. En elk jaar opnieuw duiken dan dezelfde vragen op: welk verzet moet ik monteren? Zijn er speciale technieken om te klimmen? Moet ik nog snel wat lichtere onderdelen monteren, of lukt het zo ook wel? Wij geven je alvast een zetje in de juiste richting.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    De flanken van de Galibier
    Op 3 september zullen 2.500 landgenoten tijdens Climbing for Life de Col du Galibier langs zijn legendarische noordelijke zijde beklimmen. Maar deze Alpenreus heeft meer dan één befietsbare flank.
    foto gunter hauspie
    Met twee beklimmingen tijdens de Tour de France en één tijdens Climbing for Life is de Col du Galibier dé bergpas waar het voor wielerliefhebbers deze zomer allemaal rond draait. De 100ste verjaardag van de eerste beklimming van deze col in de Tour zal niet onopgemerkt voorbijgaan.

    Geen enkele Alpenpas werd in de Tour vaker beklommen dan de Galibier. Wie vandaag vanuit de vallei van de Maurienne naar de eenzame pashoogte klimt, doet dat nog altijd via hetzelfde traject als de renners in 1911. Op het geasfalteerde wegdek na is er, eens voorbij Valloire, weinig veranderd aan de weg en de omgeving. Op de Galibier heb je als wielertoerist afspraak met de geschiedenis.

    De klassieke beklimming van de Galibier is die via de noordelijke flank. De voet ligt dan in het vakantiestadje Valloire. In de praktijk nemen wielertoeristen - en zeker de renners in de Tour - langs deze zijde bijna altijd eerst de Col du Télégraphe mee. Meestal vertrekken ze immers vanuit Saint-Michel-de-Maurienne. Kies je daar de D902 naar Valloire en de Galibier, dan begint die weg meteen flink te klimmen naar de Col du Télégraphe, goed elf kilometer verder.

    Vooral de eerste kilometers zijn heftig, met lange stroken van meer dan 8%. In het tweede deel wordt hij iets minder steil, maar ook onregelmatiger. Dat stokt het ritme. De top op 1.566 meter, met zijn bos van telecommunicatiemasten, komt dan al in zicht. Deze klim moet je zonder kleerscheuren overleven, zeker als je de ambitie hebt om nog een krachtmeting met de Galibier aan te gaan.

    Vanaf de top van de Télégraphe daalt de weg eerst vier kilometer, tot je Valloire binnenrijdt. Even de Valloirette oversteken en dan begint de eindeloze klim naar de Col du Galibier, achttien kilometer verder...
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Met de fiets naar het werk
    Fietsen is gezond. Dat is een feit. Het is niet alleen leuk, maar ook goed voor je lichaam en het milieu. Cycling.be somt vijf redenen op om met de fiets naar het werk te gaan.
    Wie fietst, wordt een beter persoon. Je leeft langer, voelt je fitter en energieker, spaart geld uit en hebt plezier. Daarom is de fiets ook het ideale vervoermiddel naar het werk.

    LANGER LEVEN

    Sportieve mensen worden ouder. Dr. Lynn Cherkas van de King's College London concludeerde dat wie regelmatig sport minder kans heeft op een cardiovasculaire ziekte, type II diabetes, alle kankertypes, een hoge bloeddruk en obesitas. Uit haar onderzoek 2400 identieke tweelingen bleek dat degenen de 45 minuten per week fietsen biologisch negen jaar jonger waren.

    Volgens de Britse Heart Foundation kunnen jaarlijks 10.000 hartaanvallen vermeden worden als de mensen meer zouden bewegen. Regelmatig fietsen vermindert de kans op een aanval met vijftig procent! Ook het verteren van voedsel gaat sneller als je traint.

    VOEL JE BETER

    Niet alleen gaat je zelfvertrouwen groeien als je veel fietst, rondrijden in de natuur maakt je ook gelukkiger. Door het zonlicht wordt serotonine aangemaakt, een hormoon dat je een goed gevoel geeft. Wie zich depressief voelt, kan dus best wat gaan fietsen in de natuur.

    Wie meer aan zonlicht wordt blootgesteld, kan ook langer en beter slapen. Een studie van de Stanford University of Medecine bracht aan het licht dat mensen met slaapproblemen sneller in slaap vielen en langer sliepen wanneer ze een halfuurtje per dag fietsten.

    "Blootgesteld worden aan zonlicht helpt je lichaam van cortisol, het stresshormoon dat een diepe slaap voorkomt, bevrijden", zegt professor Jim Horne van het Loughborough University's Sleep Research Centre.

    LENIGER WORDEN

    Niet alleen zal je je beter voelen, je wordt ook leniger door veel te fietsen. De stofwisseling van je lichaam wordt niet alleen verhoogd meteen na het rijden, maar ook enkele uren later. Recent onderzoek toonde ook aan dat je lichaam meer vet verbrandt als je regelmatig op de fiets zit.

    Daarom is het beter om te gaan fietsen in plaats van te joggen als je vet wil verliezen. Je lichaam wordt namelijk ondersteund door je zadel, wat de inspanning vergemakkelijkt. Wie naar zijn werk fietst, zal zich nadien frisser voelen. Volgens Amerikaanse onderzoekers is iemand die regelmatig fietst fysiek tien jaar jonger.

    GOED VOOR HET MILIEU

    Niet alleen voor je lichaam is fietsen goed, maar ook het milieu wordt ermee geholpen. Wie voor de fiets kiest, stoot geen uitlaatsgassen uit. Daarnaast is het ook een pak sneller dan wandelen. Wie de planeet wil redden, gaat al fietsend naar het werk.

    GELD UITSPAREN

    Maar de beste reden om met de fiets naar het werk te gaan, is uiteraard omdat het goedkoop is. Wie zijn wagen in de garage laat staan, spaart een pak euro's uit aan brandstofkosten. Het openbaar vervoer is ook een mogelijkheid, maar kost ook geld. Hoe dan ook, fietsen is het goedkoopste alternatief voor de auto. Dus laat de auto eens aan de kant staan.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VLAAMSE LABEL RIT JULES DE BIE

    Vlaamse Label rit Jules De Bie

     

    Deze morgen voor ons vertrek naar het Antwerpse Westmalle nog eerst eens naar de Frank de weerman gekeken het zag niet goed uit: kans op buien en een zeer strakke wind verdorie het zouden terug 70 zware kilometers kunnen worden

    Op de nog verlaten E17 ging het vlot vooruit en op de Antwerpse ring ging het zelfs nog vlotter

    In Westmalle was het een klein beetje zoeken naar het startlokaal dat verdomd goed verscholen lag

    In een piep klein zaaltje van het culturele centrum konden we rustig Inscannen en onze broodnodige stempel kregen we ook onmiddellijk: en zo als steeds waren ze hier vriendelijk

    Eens op pad op deze koude en kille ochtend(we zijn te veel verwend met mooie weer)hadden we prijs een pijltje gemist ondanks de prima uitpijling maar als iemand zijn caravan voor het bordje parkeert: tja

    Heerlijke wegen en vooral de dikke vette villas die we de eerste kilometers te verwerken kregen deden ons terug watertanden

    Maar eens voorbij Zoersel had de wind vrij spel en was het terug werken geblazen want met twee kun je niet veel wegsteken: zalig nog eens goed afzien en voor sommige alle drank uit het lichaam fietsen want het was al terug druk geweest

    Na een zeer geslaagde vrijdagavond met goede vrienden en te veel wijn

    En een druk school feest van 15uur tot 20uur konden we deze rit goed gebruiken

    In Halle terug een villawijk in en konden we even op adem komen want in Zandhoven hadden we terug prijs ook al kregen we rustige mooie wegen te verwerken de wind wilde maar niet meewerken

    Maar in VIERSEL over het kanaal was het even goed beuken dachten we tot we op dijk van het Netekanaal opgestuurd werden

    Één rechte weg zonder bescherming of wat dan ook en zo ver of we konden kijken hier moesten we alle krachten aanspreken

    10km afzien zoals de flandriens en stilletjes doodgaan dat was ons noodlot ook hier kwam gelukkig een eind aan want veel langer konden we dit niet aan houden

    In Lier werden we op de dijk van de kleine Nete opgestuurd en op deze slalom weg kregen we telkens meewind en tegenwind te verwerken en onder tussen konden we beginnen uitkijken naar de kerk van Berlaar

    In café Ballaer in Berlaar konden we eindelijk genieten van een zalige koffie want na 38 km hadden we deze verdiend

    Met nog 32 km voor de boeg kon er niet lang getalmd worden en met vooruit dat we de wind nu toch een beetje zouden meekrijgen startende we met volle moed

    Terug waren de eerste kilometers niet van de poes maar we hadden op het parcours plan gezien dat we terug lang het Netekanaal zouden fietsen dus was het nog even doorduwen

    Eindelijk het NETEKANAAL en nu met de wind in de rug nu was het onze beurt om te lachen met onze tegenliggers

    Nu ging het pas goed voorruit en vlogen de kilometers voorbij en dit mocht ook wel eens

    Aan de sluis van Viersel nog even stoempen tegen die verdomde wind en dan terug de wind in de poep tot aan de eind meet

    Eens voorbij Pulderbos doken we terug ZOERSEL binnen en waren we terug vertrokken voor een toertje villas kijken en dit tot in Westmalle

    Zalige rit met prima wegen en fietspaden jammer dat er iets te weinig sfeer was: een ritje zonder uitstraling maar voor een zondag is een prima afsluiter van een toch wel druk weekend waar er nog een beetje zal nagelachen worden

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

          

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Helm op

    Helm op Vandaag begint Consument en Veiligheid de campagne Gebruik je kop, helm op. Doel van de campagne is wielrenners en mountainbikers bewust te maken van de risico's van fietsen zonder helm. Fiets ondersteunt de campagne.


    Draag jij altijd een helm als je op de fiets stapt? Ook als je in je eentje traint of met een groep een recreatieve tocht rijdt? Hoe ervaren je ook bent, zelfs op dat soort momenten kan het misgaan. Want een beetje grind, een loslopende hond of een onverwachte manoeuvre zijn vaak al voldoende voor een vervelende schuiver. Loop geen onnodig risico en draag altijd je helm!

    Doorloop deze checklist en bekijk de koop- en gebruikstips op www.gebruikjekop.nl voor de juiste fietshelm.
    √ Kies een helm die voldoet aan de Europese EN1078 norm
    √ Een goed passende helm zit als een tweede huid op je hoofd
    √ Wanneer je je hoofd schudt blijft de helm op zijn plaats zitten
    √ De helm staat +/- 2cm boven je wenkbrauwen
    √ Kijk of de helm ook aan de zijkant goede bescherming biedt
    √ Pas meerdere helmen, zodat je weet dat je de juiste helm koopt
    √ Neem de tijd om goed te passen
    √ Zet je bril of fietsbril op tijdens het passen
    √ Bedenk dat de prijs niets zegt over de veiligheid
    √ Na een val beschermt je helm niet meer voldoende, koop dan een nieuwe helm
    √ Meer nuttige informatie en handige tips vind je op www.gebruikjekop.nl
    Meer informatie vind je onder 'achtergrond' op deze site of in nummer 6 van Fiets, pagina 72. Ook www.gebruikjekop.nl levert alle informatie die je nodig hebt.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.te zot om waar te zijn
    Minder wielertoeristen door controles
    De politie van Dendermonde is best tevreden over het gedrag van de wielertoeristen. Die rijden sinds de invoering van het strenge politiereglement niet meer in grote pelotons over de dijken en wegen van de stad.
    Politie Dendermonde: 'De wielertoeristen komen nog wel, maar in kleinere groepen en beter gespreid'
    De gemeenteraad van Dendermonde keurde vorige maand een voor de wielertoeristen streng politiereglement goed. Wie nog met meer dan tien op de dijken durft koersen, riskeert een boete van 120 euro en loopt het risico dat zijn fiets in beslag genomen wordt.

    Maar het reglement lijkt effect te hebben. "Wij voeren wekelijks controles uit en wij merken duidelijk een positieve tendens", zegt Katleen Bombeke, woordvoerder van de Dendermondse politie, in Het Nieuwsblad. "De wielertoeristen komen nog wel - en dat mag ook - maar in kleinere groepen en beter gespreid dan vroeger. Dat heeft een positieve invloed op de verkeersveiligheid."

    Binnenkort worden er ook communicatieborden geplaatst om wielertoeristen aan de reglementering te herinneren.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALLEN MEEDOEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ALS EERBETOON
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Voor Bianchi fans

    Voor Bianchi fans Naast Celeste stuurlint, bidonhouders, bidons, kabeleindjes, zadels is er nu wederom een band verkrijgbaar in de zo typische Bianchi kleur.


    We schrijven wederom omdat een paar jaar terug Continental Celeste bandjes voerde. Nu is het via Frankrijk dat de Michelin Pro3 TS in celeste aanbied. Maat 700x23C, kleur zwart/celeste. Prijs rond de 39 euro per stuk. Check
    www.bianchi.nl

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    1.600 Vlamingen viseren Ventoux
    Op zaterdag 4 juni nemen opnieuw 1.600 Vlaamse wielerliefhebbers deel aan Ventourist/Ventousiast. Het evenement op de Mont Ventoux is de apotheose van de Sporta-beweegcampagne.
    De Ventoux is op 4 juni weer even een Vlaamse berg. (foto belga)
    Ook Vlaams minister van Sport Philippe Muyters zal de top van de legendarische Franse col proberen te bereiken, zo vertelde hij op een persconferentie in Tongerlo. "Ze zeggen altijd dat fietsen een ploegsport is, maar dat het solo gaat vanaf een bepaald stijgingspercentage. Toch is het beklimmen van de Mont Ventoux een sociaal gebeuren", aldus Muyters.

    "Je voelt een sfeer van verbondenheid en voelt je gesteund door de vele andere Vlamingen." De minister voegde eraan toe dat hij zijn trainingskilometers al achter de kiezen had.

    Sporta maakte nog wat cijfers bekend over de deelnemers dit jaar. Zo is de gemiddelde leeftijd 46 jaar, waarbij de oudste 80 en de jongste 18 is. Naast minister Muyters nemen ook onder meer Stan Van Samang, Saartje Vandendriessche en enkele acteurs van FC De Kampioenen dit jaar deel aan Ventourist/Ventousiast.

    Nieuw dit jaar is de tussentijdse tijdregistratie. Door te werken met tussentijden, kunnen deelnemers die de top niet bereiken toch een idee krijgen van het tempo dat ze haalden. Bovendien is het door de grillige weersomstandigheden op de deels kale berg altijd afwachten of het wel verantwoord is de tocht tot helemaal bovenaan te laten doorgaan. Indien de rit moet worden ingekort, kan er dit jaar dus alsnog een klassement worden opgemaakt.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Jos Huysmans Classic

     

    Ondanks de thuisrit in zwijnaarde (de Eric van de Wiele classic)kozen we toch voor de verre trip naar Heist-op-de–Berg in de provincie Antwerpen

    Ook hier deed de plaatselijke parochiezaal dienst als startlokaal en op de ruime parking konden we de auto stallen

    Vandaag kregen we toch een betere en uitgebreid parcours beschrijving mee zodat we toch een beetje zicht kregen over de zwaarte van deze rit

    En het zou een verdomd een stevig ritje worden

    Geen wind of toch bijna geen wind en een stralende zon als mede compagnon konden we rond 8 uur op pad

    Van Heist-op-de-Berg tot in Begijnendijk waren we vertrokken voor straatje in en straatje uit dit is wel rustig rijden maar we waren gekomen om te fietsen

    En in Baal konden we eindelijk beginnen: hier terug lange wegen en leuke vergezichten ja zelf de vliegtuigen vlogen hier laag en dit is ook eens leuk om naar te kijken

    Met Balenberg kregen we ook onze eerste hellinkje voorgeschoteld en het was er eentje die de benen afsneed we waren dus gewaarschuwd

    Betekom, Nieuwrode en dan Houwaart waar de tweede kuitenbijter lag de Roeselberg opnieuw een onbekende en opnieuw te snel naar boven gefietst met als resultaat een te hoge hartslag: we zullen het nooit leren

    Na Vissenaken lag het lastig te bereiken Kumtich waar we onze welverdiende stop kregen en een grote banaan in plaats van een suikerwafel

    Na de controle was het terug klimmen geblazen in de Kumtichsestraat voor we koers konden zetten naar Roosbeek om zo Lubbeek te bereiken en hier hadden we terug prijs, Kalenberg en Bollenberg

    Eens hier voorbij kregen we terug vlakke wegen voorgeschoteld en goede fietspaden wat altijd prettig fietsen is

    Plots dachten we verkeerd te zitten want we waren beland in Kortrijk-Dutsel en Kortrijk ligt toch in West Vlaanderen en dat is toch een eindje van hier

    Rotselaar, Werchter en dan Tremelo voor we in Keerbergen konden beginnen aftellen met 80 km op de teller de laatste de we kruisten was Schriek voor we terug op het grondgebied van Heist waren

    Opnieuw was het hier rondjes draaien voor we de eindmeet bereikten

    Onze 6de classic was binnen en we hadden terug genoten van de streek en zij omgeving benieuwd wat nummer 7 ons zal brengen

     

    Groetjes

    Myriam & dirk

      

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.doodprentje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    for ever

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    16-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WE ZIJN TOCH VERWEND IN OOST-VLAANDEREN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen MET DIT MOESTE WE HET DOEN
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Herman Van Springel Classic

     

    Grobbendonk was de startplaats en in de parochiezaal konden we ons inschrijven: en alles ging zeer vlotjes ook voor de stempel werd geen drama gemaakt dus tip top in orde

    Eens op weg voor deze 80km lange tocht werd voor richting Herentals gekozen langs een 6 km lang fietspad naast een militair domain

    Na deze rustige opwarming doken we een industrie park in maar eens over het Albert kanaal begon de rit pas echt

    Voor zij die denken dat het hier vlak zou zijn niets is minder waar maar met de wind mee viel het glooiende landschap dik mee

    Westerlo en nog een paar kleinere gemeenten verder stond er 40km op het metertje en waren we aan de controle bevoorrading: één auto één tafeltje met een ton sportdrank en suikerswafels op daar moesten we het meedoen (wc of ander sanitair was ver te zoeken te midden van de velden jammer)

    Maar de drank was goed en de koeken smaakten het was dus nog niet zo slecht

    Nu werd richting Diest gekozen en werd het parcours nog een beetje lastiger

    Eens Diest voorbij en richting Scherpen heuvel hadden we terug prijs want de wind was nu niet meer in het voordeel en langs de kilometers lange spoorweg kregen we de volle laag

    10km verder (eindelijk) kruisten we de spoorweg in zichem en konden we een beetje op adem komen

    In Averbode kregen we terug wind en een stijgend parcours voorgeschoteld

    60km op de teller dus we konden beginnen aftellen in Westerlo: maar hier liep het één en ander mis

    Want we sloten aan bij plaatselijke rijders dus die mannen weten hier nu baan (dachten we)

    Kilometers verder kregen die mannen pech en waren we terug op ons zelf aangewezen

    En we zaten compleet verkeerd hadden die mannen toch wel de verkeerde pijlen gevolgd (gele in plaats van witte)niets aan te doen want we waren toch gekomen om te fietsen en een kilometer meer of minder zou het verschil niet maken

    In Herenhout zaten we terug op het juiste pad (eindelijk)maar er moesten nog 15km afgelegd te worden; vechtend en beukend tegen de nu toch wel zeer strakke wind begon zo stilaan zijn tol te eisen

    Maar aan alles komt een eind dus ook aan deze winderige maar mooi rit

    80km was er uit eindelijk 96km geworden

    Op deze misser na kunnen we iedereen aanraden om ook eens op verplaatsing te fietsen want er gaat soms een heel andere wereld open in ons toch wel schitterend klein maar mooie Vlaanderen

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Wielershirt ter ere van Weylandt
    Wouter Weylandt is niet meer, maar hij zal op de een of andere manier nog altijd meefietsen. Sportkledingfabrikant Decca maakte een wielershirt ter nagedachtenis van de Gentenaar.
    foto decca
    Decca koos voor een zwart shirt met '108 presente' op de borst en rug, naar het rugnummer dat Weylandt droeg in de Ronde van Italië. Het shirt kost 50 euro en is verkrijgbaar in vier maten.

    De opbrengst van de verkoop wordt integraal overgemaakt aan het steunfonds voor de familie Weylandt van het Team Leopard Trek.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    12-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Hondo laat wielertoeristen meetrainen
    Zin om een dag in het spoor van een prof te leven en te trainen? Lampre-renner Danilo Hondo gaat zijn ervaring delen met recreanten. Een dagje Hondo kost je wel 500 euro.
    Danilo Hondo. (foto belga)
    Voor die 500 euro krijg je een maaltijd, wordt je fietspositie geoptimaliseerd, mag je meetrainen met en krijg je de nodige tips en tricks van Danilo Hondo. Wie dat wil, kan ook nog een vriend meenemen.

    De trainingstochten vinden plaats in de buurt van het Duitse Frankfurt of het Zwitserse Ascona. Elders kan ook, maar dan komen er verplaatsingskosten bij. Op zijn officiële website kan je een kalender raadplegen met Hondo's vrije dagen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
     
    Email dit artikel! | Druk dit artikel af! | Rik Thaens,12-05-2011
    Volt debatteert over wielertoerisme
    Het één-programma Volt mengde zich woensdagavond in het debat over het wielertoerisme. Te gast waren de Voerense burgemeester Huub Broers en professor-wielertoerist Hendrik Vos.
    Huub Broers en Hendrik Vos gingen in debat over het wielertoerisme. (foto vrt)
    Huub Broers mocht uitleggen waarom hij onlangs de doortocht van de Nederlandse toertochtklassieker Limburgs Mooiste door zijn gemeente verbood. Hendrik Vos nam het op voor de wielertoeristen.

    Volt ging verder te rade bij enkele buurtbewoners van de drukbefietste Scheldedijk in het Oost-Vlaamse Hamme. Ook enkele wielertoeristen werd naar hun mening gevraagd op een toertocht in Tielt-Winge.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WIJ WAREN ER OOK BIJ
    Wielertoeristen eren Wouter Weylandt
    Ook de wielertoeristen brengen deze dagen volop eerbetoon aan Wouter Weylandt via één van de vele rouwregisters. Woensdagavond hield het Scheldepeloton van de Gentenaar een stille fietstocht.
    Heel wat wielertoeristen drukten hun medeleven uit in een van de rouwregisters, zoals hier in het centrum Ronde van Vlaanderen. (foto belga)
    Weylandt reed al sinds zijn 16de mee met het Scheldepeloton, een groep recreatieve renners die hun trainingsritten afwerken op het jaagpad van de Schelde in Oost-Vlaanderen. Ook andere profs zoals Kurt Hovelynck en Iljo Keisse maken geregeld deel uit van het peloton.

    Om hun trainingsmakker te eren verzamelde het Scheldepeloton woensdagavond voor een stille fietstocht, voorafgegaan door een beklijvende minuut stilte. Bijna 100 fietsers kwamen opdagen voor het eerbetoon.

    Weylandt was erg geliefd bij de renners. "Wouter was een man zonder capsones, altijd in voor een praatje. We zijn er kapot van", zo klonk het bij één van hen. Yves Claes hoopt langs de fietsroute een gedenksteen te mogen oprichten. Hij gaat op het asfalt alvast 'WW Special 4 ever 1984-2011' schilderen.

    De Gentse burgemeester Daniël Termont laat overigens onderzoeken of de Scheldedijk in Zwijnaarde de naam kan krijgen van Wouter Weylandt. Het idee komt van Gentenaar Patrick Cosyn. "Weylandt had talloze vrienden onder de wielrenners langs de Scheldedijk. Vandaar het idee om juist die route, waar hij zelf ook zo graag reed, naar hem te vernoemen", zegt hij in Het Nieuwsblad.

    De stad Gent opende net als het Wielermuseum van Roeselare en het centrum Ronde van Vlaanderen in Oudenaarde een rouwregister. Tienduizenden mensen hebben hun medeleven ook al betuigd via de officiële website van Weylandt of op een van de vele Facebook-pagina's die ter zijn nagedachtenis zijn opgericht.

    Op diverse internetfora worden wielertoeristen ondertussen opgeroepen om komende zondag om 10u even af te stappen en een minuut stilte te houden ter nagedachtenis van Weylandt
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LABELRIJDER ALLEN HIERHEEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ERG
    Weylandt overlijdt na vreselijke val
    Drama in de Giro. Wouter Weylandt kwam tijdens de derde etappe zeer zwaar ten val en overleed aan de gevolgen van een schedelbreuk. Artsen probeerden de 26-jarige renner nog tevergeefs te reanimeren.
    De verslagenheid is groot na het overlijden van Wouter Weylandt. (foto belga)
    De val gebeurde op een 25-tal kilometer van de aankomst in de afzink van de Passo del Bocco. De 26-jarige Gentenaar lag bloedend op het asfalt. Op de vreselijke televisiebeelden leek het dat de renner gereanimeerd werd. Na de reanimatie werd de renner met de helikopter overgebracht naar het ziekenhuis.

    De Italiaanse zender RAI meldde dat zijn hart weer op gang was gebracht, maar later kwam het bericht dat Wouter Weylandt overleden was. Volgens de ploegdokter van Team Leopard was Weylandt op slag dood. Pogingen om hem nog tot leven te wekken, waren allemaal tevergeefs.

    "Weylandt was al buiten bewustzijn toe we bij hem kwamen. We hebben 40 minuten lang geprobeerd hem te reanimeren, maar tevergeefs. Hij had een schedelbreuk en verschillende wonden aan het aangezicht", vertelde wedstrijdarts Giovani Tredici.

    Wouter Weylandt werd op 27 september 1984 geboren in Gent. Hij ontwikkelde zich in de jeugd als één van de grootste Belgische wielertalenten en werd prof bij Quick Step in 2005. Een jaar later leverde hij met de Grote Prijs Briek Schotte al een mooi visitekaartje af. Na een lastige periode met klierkoorts kon hij pas aan het einde van het seizoen 2005-2006 opnieuw zijn opwachting maken in het peloton. Twee jaar later boekte hij opnieuw succes met ritwinst in de Vuelta.

    Vorig jaar won hij de pelotonsspurt in de derde etappe van de Ronde van Italië, in het Nederlandse Middelburg, precies dezelfde rit die hem één jaar later fataal zou worden. De ordediensten hebben het tragische ongeval al gereconstrueerd. De 26-jarige Belg zou met zijn linkerpedaal een muurtje langs de weg hebben geraakt, waardoor hij ten val kwam en een twintigtal meter over het asfalt schoof.

    Goed een uur na de noodlottige valpartij, kwam het tragische nieuws over de dood van Weylandt, die samen met zijn vriendin An Sophie een kindje verwachtte in september.

    Cyclo Sprint had in maart een uitvoerig gesprek met Wouter Weylandt. Het was een sympathieke babbel met een vlotte gast. "Sommigen denken dat ik bewust een 'glamourboy' ben, maar dat is niet zo. Ze noemen me een 'bon vivant'. Tja, geraak daar maar vanaf hè. Dat lukt niet, hoe graag ik het ook zou willen. Ik ben nochtans iemand die om kwart voor negen 's morgens gaat trainen, terwijl ze denken dat ik om elf uur nog in mijn bed lig."

    "De echte Wouter Weylandt is iemand die voor alles heeft geknokt. Ik was nooit te lui om de handen uit de mouwen te steken. De dag dat ik gestopt ben met studeren aan de sportschool, ben ik allerhande jobs beginnen te doen. Ik heb bijvoorbeeld in een pizzakraam gewerkt, een die elke dag op een andere plek stond. Ik heb ook op de post gewerkt: 's nachts brieven sorteren en treinen laden. In de Brico heb ik rekken gevuld en was ik 'verfman': ik mengde de verf. Ik heb zelfs ooit in de kantine van het zwembad gestaan. Elke dag met een chloorgeur naar huis."




    Portret Wouter Weylandt
    Naam: Weylandt
    Voornaam: Wouter
    Geboorteplaats: Gent
    Geboortedatum: 27 september 1984
    Sport/discipline: wielrennen/weg (sprinter)
    Prof sinds 2005
    Teams: Quick.Step-Davitamon (2005-2006), Quick.Step-Innergetic (2007-2008), Quick.Step (2009-2010), Team Leopard-Trek (2011)
    Palmares:
    2005: 1 zege - GP Briek Schotte
    2006: 1 zege - GP Vichte (+ Puntenklassement Ronde van Polen)
    2007: 6 zeges - 3e rit Driedaagse West-Vlaanderen, Ronde van het Groene Hart, 1e rit Ronde van België, 2e rit Ster Elektrotoer (+ puntenklassement), Heusden Koers, 4e rit Eneco Tour
    2008: 4 zeges - 1e rit Ronde van Qatar (ploegentijdrit), Nokere Koerse, 17e rit Ronde van Spanje, Omloop van de Vlaamse Scheldeboorden
    2009: 3 zeges - GP Samyn, 3e rit Driedaagse West-Vlaanderen, Gullegem Koerse
    2010: 6 zeges - 3e rit Ronde van Italië, Gullegem Koerse, 4e rit Circuit Franco-Belge, Kermiskoers Sint-Niklaas, Kermiskoers Temse, Heusden Koers
    Grote rondes:
    Ronde van Italië: 1 rit in 2010 (opgave)
    Ronde van Spanje: 1 rit in 2008 (118e in eindstand), opgave in 2009, 146e in 2010
    Ronde van Frankrijk: geen deelnames

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Fietstocht der Schelde  en Zwalmstreek

     

    Zaterdag 7 mei 2011 werd afgesproken in Merelbeke voor een tocht van 105 km opnieuw was de vaste kern aanwezig en deze breid zich gestaag uit: eerst 4 en 7

    Het konden er meer geweest zijn deze morgen maar ja na een avondje stappen vielen er een paar af

    Om 8uur waren we op pad voor een stevig tochtje fietsen: de eerst kilometer vielen nog dik mee niet te veel wind en bijna zo goed als vlak

    Tot we ons wagonnetje aanpikten bij de mannen van de Davitamon club

    En dan waren we vertrokken voor een hels ritje, Lemberg, Landskouter, Oosterzele stormden we voorbij want we zaten goed verscholen in de groep

    Het vlakke parcours die we tot nog toe gekregen hadden leende zich daar prima voor maar dit zou zo niet blijven

    Want eens voorbij Ooike was het gedaan met het vlakke en begon het glooiende gedeelte maar de snelheid bleef nog steeds hoog en dit begon krachten te kosten

    In Wortegem kon onze groep het ritme niet meer aanhouden en we lieten de snelle mannen gaan om op ons eigen ritme verder te gaan

    De wind begon nu duidelijk in kracht toe te nemen en dit deed de snelheid nog een beetje minderen

    Eens voorbij Anzegem en Ingooien konden we even op adem komen in café de Watermolen in Vichte en dit kwam geen minuut te vroeg

    Met 55km op het metertje konden we het tweede gedeelte aanvatten: nu was het gedaan met spelen

    Geen meter vlak en daar was hij terug de wind altijd maar die wind en in Heerweg kregen we dan nog een heuveltje te verwerken in de Gotstraat

    De kleine gemeenten Wannegem,Mullem,Heurne en Zingem lieten we links liggen want de parcours bouwer had voor rustige landelijke wegen gezorgd

    En eens over de Scheldebrug in Zingem konden we terug beginnen uitkijken naar onze volgen de stop met bevoorrading

    En in Meilegem in de Kaaihoeve konden we stevig bijtanken: de sportdrank vloeide rijkelijk en even de schaduw op zoeken op een bankje werd ook niet afgeslagen

    Nog 20km hadden we voor de boeg en het zouden nog lastige kilometers worden

    De helling onmiddellijk na de stop kwam onverwacht en vooral ongelegen de kilometers de wind en de snelheid begonnen hun tol te eisen en na nog een tochtje rond en door Dikkelvenne begon er voor een paar het licht uitgegaan

    De laatste 10 tal km konden we terug afleggen met een groep uit Massemen maar dit lukte niet voor iedereen en ons groepje viel in twee stukken

    De Bergbosstraat als laatste in Merelbeke was de druppel die de emmer deed overlopen want daar vielen er velen stil en was het ieder voor zich om met zijn laatste krachten de eindmeet te halen

    Mannen en vrouw schitterend gedaan

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    birdyfans
    www.bloggen.be/birdyfa
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    cat4u
    www.bloggen.be/cat4u
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs