Ik ben Haes Dirk
Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
Fietsen is mijn vrijheid
en uitlaatklep
Waar blijf je met je kettingslot als je terug aan het fietsen gaat? De ontwerpers van de Hiplok maakten een slot dat je tegelijkertijd ook als riem kan dragen.
De nylon cover zorgt ervoor dat je kleren niet vuil of beschadigd raken. Voor 75 euro is de Hiplok de jouwe.
Ooit begon Naqi met zitvlakcrèmes voor wielrenners, inmiddels is het Belgische bedrijf een specialist in behandeling van huidproblemen. Maar Naqi wil weer terug in het peloton.
De wortels van Naqi liggen in het wielrennen. In 1986 startte de Halense firma met sportlotions voor coureurs. In samenwerking met de ADR-ploeg zocht men naar manieren om het leven op het zadel draaglijker te maken. Later volgde een samenwerking met de QuickStep-formatie, maar toen andere sponsors op de voorgrond traden en tegelijkertijd de apotheek-sector wegviel als distributiekanaal, verdween Naqi uit de wielersport.
Nu, vijf jaar later wil Naqi opnieuw zijn plek in het peloton veroveren. Met een nieuwe lijn van gels voor verschillende toepassingen wordt de eerste stap gezet. De Naqi Gels zijn gels op waterbasis met 5% essentiële oliën, die bedoeld zijn voor verschillende helende behandelingen of die ondersteunend werken bij behandeling door een therapeut.
Inflam Gel houdt gewrichten soepel en verzacht letselpijnen. Cool Gel is een substantie die behoorlijk doet afkoelen, ook bedoeld om pijn te verzachten. Arnica Gel verlicht zwellingen en reumatische pijnen. Naqi Plus Gel stimuleert de bloedsomloop en verlicht stijve spieren. De Lymphe Gel tenslotte probeerden we zelf uit en we merkten een sneller herstel van vermoeide benen na het fietsen.
Naqi produceert in kleine hoeveelheden en het productieproces is verregaand geautomatiseerd en voldoet aan de strengste gezondheidsnormen en hygiëne-eisen. Kwaliteit gaat boven alles, zo konden we met eigen ogen vaststellen bij een rondleiding door de firma.
Afgelopen weekend was Kaapstad weer eventjes het epicentrum van de fiets. Met 35.000 deelnemers deed de Cape Argus Cycle Tour zijn naam als grootste toertocht ter wereld opnieuw alle eer aan. Bekijk de beelden!
De 35.000 deelnemers kregen verbluffende panorama's voorgeschoteld. (foto belga)
Liefst 40.000 wielertoeristen meldden zich aan voor de Cape Argus Cycle Tour, maar de organisatie kon er 'maar' 35.000 laten starten. Het merendeel van hen waren Zuid-Afrikanen, maar ook 2.500 buitenlanders kwamen aan de start.
De gelukkigen kregen 109 km voor de kiezen, met start en aankomst in Kaapstad. Vervolgens ging het zuidwaarts langsheen de Tafelberg en door het Nationaal Park, om in Partridge Point terug koers ter zetten richting het noorden.
Traditioneel gingen net voor de grote massa de profs van start voor een echte wedstrijd over hetzelfde parcours. Tyler Day was de snelste van de groep van 217. Hij won de massaspurt na 2u32:10. Bij de vrouwen zegevierde Cherise Taylor.
Elk jaar komen er ook heel wat beroemdheden aan de start. Vorig jaar reed Lance Armstrong nog mee in Zuid-Afrika, dit keer was die andere meervoudige Tourwinnaar Miguel Indurain van de partij.
Koersfanaat Thijs Ameye reed zelf de Vlaamse voorjaarsklassiekers. In zijn boek '20 mythische Vlaamse bergen' portretteert hij de venijnigste kuitenbijters vanuit het oogpunt van 20 bekende wielerfreaks.
Bergen zijn heilig in Vlaanderen. Immers, hoe minder een mens bezit, hoe meer hij dit bezit koestert. Verschillende Vlaamse hellingen verwierven ondertussen een bijna mythische status; 'bergen' als de Koppenberg en de Muur van Geraardsbergen zijn dan ook dé hoofdrolspelers in de rijke Vlaamse wielergeschiedenis. Maar naast natuurlijke hoogtepunten zijn de Kemmelberg, de Paterberg, de Molenberg en co ook rasechte toeristische toppers.
In '20 mythische Vlaamse bergen - Hoogtepunten van de Vlaamse Koers' portretteert Thijs Ameye de 20 meest memorabele Vlaamse bergen en beschrijft ze vanuit het oogpunt van 20 bekende wielerfreaks of (ex-)coureurs: Lucien Van Impe over de Muur, Rik Van Walleghem over de Koppenberg, Eric Vanderaerden over de Kemmelberg, Eddy Planckaert over de Kruisberg, Guido Belcanto over de Rode Berg, Hans Bourlon over de Taaienberg, Michael Boogerd over de Alsemberg, Eddy Merckx over de Bruine Put...
Daarnaast komen de toeristische hotspots en de leukste adresjes voor een pitstop of overnachting in de buurt uitgebreid aan bod. En wie de 'flandrien' in zich naar boven voelt komen, vindt in dit boek een massa tips om zelf optimaal de kuitenbijters te beklimmen maar ook echte Geheimtips over de beste plaatsjes om de (echte) koers te bekijken.
De opnames voor de fietsvriendelijke docusoap waarvoor VT4 een tijdje geleden wielertoeristenclubs zocht, zijn afgelopen weekend gestart. WTC Dafalgan-La Chouffe en Forza Picasso zullen de hoodrol spelen.
Afgelopen weekend werd het team van Forza Picasso al gefilmd in hun stamcafé. (foto rudy tollenaere - lochristi blogt)
In De Pedaalridders, de werktitel van het programma, volgt VT4 dit voorjaar deze twee wielertoeristenclubs in hun voorbereiding op een grote sportieve uitdaging. Wat die uitdaging precies mag zijn wordt voorlopig voor iedereen - de deelnemers incluis - geheim gehouden.
De opnames zijn afgelopen weekend alvast van start gegaan. In het najaar zou het resultaat op het scherm moeten komen.
De twee clubs zullen worden bijgestaan door twee wielerkampioenen met een groot palmares. Als de teams er in slagen hun sportieve uitdaging succesvol aan te gaan, wacht hen een mooie beloning. "Maar daarvoor zullen ze fysiek paraat moeten staan en in de conditie van hun leven verkeren", zo klinkt het bij VT4.
WTC Dafalgan-La Chouffe maakt al twee jaar de streek rond Roeselare onveilig. De ploeg rijdt dus al een tijdje samen, maar kan toch nog heel wat sportieve vooruitgang boeken. Plezier maken en gezelligheid zijn voor deze bonte verzameling vrienden minstens even belangrijk als kilometers malen.
Forza Picasso is een jonge en ambitieuze wielerclub die pas dit jaar boven de doopvont werd gehouden. De leden zijn vastbesloten om grootse sportieve prestaties te koppelen aan plezier en kameraadschap. Daarom zijn ze bij Forza Picasso van plan om hun team zo professioneel mogelijk te organiseren en niets aan het toeval over te laten. In Lochristi houden ze nu al hun hart vast: vanaf half maart zal de club voor het eerst door de straten van de bloemengemeente scheuren.
"Vorige week hebben we het contract met producer Endemol getekend", zegt Dorien Broer van Forza Picasso. "We hadden gezien dat VT4 beginnende fietsclubs zocht en dat er uiteraard ook vrouwen in aanmerking kwamen. Van het één kwam het ander en nu zijn we er officieel bij."
Wat de clubleden te wachten staat, weten ze zelf nog niet goed. "VT4 blijft opzettelijk heel vaag met zijn plannen", aldus Dorien. "We hebben er al een fietstochtje hier in de buurt opzitten, waar ze ons gevolgd hebben. Allemaal heel gek, met een opblaaspop op de fiets en zo. Ook hier in het café zijn ze al verkennend komen filmen, kwestie van de entourage hier wat te zien."
"Vorige zondag zijn we gefilmd toen we de Kluisberg opreden. Nadien is dan de selectie van de tien deelnemers gemaakt. Drie vrouwen en zeven mannen zullen onze kleuren verdedigen."
Om Milaan-Sanremo te winnen moet je niet per se klimmersbenen hebben, maar toch wordt La Primavera altijd in één adem genoemd met de Poggio. Beklim deze ultieme kuitenbijter vanuit je zetel!
Zodra je de Via Giuseppe Mazzini rechts inslaat, begin je aan de beklimming van de Poggio. (foto belga)
Het zijn vooral de voorafgaande kilometers die de Poggio zo lastig maken. Met zijn bijna 300 km is Milaan-Sanremo immers de langste klassieker van het seizoen.
Halfweg koers wacht het peloton met de Passo del Turchino al een eerste bescheiden hindernis. Pas in de slotkilometers gaat het stijgingspercentage over de 5%. Net voor de top zie je letterlijk licht door het einde van de 170 meter lange tunnel.
Vijftig kilometer verder is er Le Manie, een klim die vooral bekend staat om zijn zeer technische afdaling. De finale begint pas echt met de drie Capi. De korte maar snedige Capo Mele, Capo Cervo en Capo Berta volgen elkaar op binnen een afstand van 15 kilometer.
De Berta is de lastigste van de drie en ook steiler dan de volgende hindernis: de Cipressa. Toch is deze zes kilometer lange bult met een gemiddelde stijgingsgraad van 'slechts' 3,9% behoorlijk lastig. De 275 km in de benen zullen daar vast iets mee te maken hebben.
SANREMO OF DIEST?
En dan is er dus die befaamde Poggio di Sanremo op 6 km van de meet. Dat wordt weer vier km lang wriemelen maar ook knallen door de smalle straatjes en bochten met zicht op de Ligurische kust. Het eerste gedeelte van de Poggio bevat een paar stukken van bijna 5% en tegen het einde wordt dat zelfs even 8%, maar de gemiddelde hellingsgraad van deze kuitenbijter bedraagt slechts 3,7%.
Eens boven gaat het in volle vaart - wel oppassen met al die stenen muurtjes! - richting centrum van San Remo, waar de finishlijn getrokken is tussen de palmbomen op de Lungomare Italo Calvino.
Begint het al te kriebelen om zelf de 290 km van Milaan naar San Remo te fietsen? Tenzij het profpeloton je natuurlijke biotoop is, kan je dan best je ding doen op 5 juni op de Gran Fondo Milano Sanremo, de wielertoeristenversie van de klassieker. Om de benen te testen op de slotklim moet je trouwens niet helemaal naar de Ligurische kust afreizen, het Vlaams-Brabantse Diest heeft met het Grasbos immers zijn eigen Poggio!
Voor de tweede rit van het weekend van 12 en 13 maart kozen we voor een classic rit
De startplaats was het West-Vlaamse Zwevegem en dit op de fabriek terreinen van Verada: voor de wagen was ook een plaats voor zien en dit is altijd mooi meegenomen
Zelfs de koffie voor de rit was gratis wat men zeer zelden tegenkomt en hij was nog lekker ook
Van het inschrijving geld zouden we ook niet armer worden 3 dus nog een pluspunt
Een stempel voor op ons classic blad(dat nog nergens te verkrijgen is) was ook geen probleem: geen gezaag of ander geklaag
We kozen voor de 75km tocht want de streek boezemde ons toch een beetje schrik aan
De eerste kilometers vielen super mee geen verkeer en vlak en de wind, dat ging ook nog
Lang zou de pret niet duren want met weinig klim kilometers in de benen vielen de eerste kleine hellingen niet goed mee
Onze eerste bult kregen we na 10 km (nog geen helling) met de Moen en dit zou niet de laatste zijn
De wind was nu ook wakker geworden en maakte de rit nog een beetje zwaarder
Na 10km klimwerk konden we 25km op de meter even op adem komen in onze eerste bevoorrading
Er zijn bevoorradingen die zeer goed zijn maar dit was wow hier was alles voor handen om onze krachten terug op pijl te brengen: super
Het tweede deel zou andere koek worden en lang moesten we niet wachten
Na 30 km lag de eerste helling en nog geen kleintje ook de BRUYERES 2300meters lang en met zijn 12.6% nog stijl ook hier was het even zoeken naar de juiste cadans om dan in een rustig tempo naar de top te fietsen: oef deze was achter de rug
Nu waren we beland in de streek van Frasnes en hier terug geen meter vlak maar de snelle afdalingen maakten alles goed
In Saint-Sauveur hadden we weer prijs hier lag de tweede zware helling
LES MONT terug 2300meters klimmen en opnieuw was het zoeken naar het juiste klimtempo en het begon stilaan beter te gaan
54km en terug konden we rusten en bijtanken in de tweede bevoorrading en ook hier alles er op en er aan zelfs zeer lekkere broodpudding: lekker
Nog eenmaal zouden we moeten afzien met de klim van de Rue de Caumont onbekend ?Nee, want het was een zijkant van de Kluisberg en dan nog één van de zwaarste
Eindelijk lag het klimwerk achter ons en konden in een snelvaart richting Zwevegem fietsen want met de wind in de rug ging de voorruit
In Otegem kregen we het nog even lastig met de kleine Keiberg
En naar 77 km waren we terug: oef
Hier komen we nog zeker terug: want alles was in orde
Een zeer goede uitpijling elk kruispunt aangeduid met een waarschuwing bord en ook elke helling met bord aangeduid ja zelf de fietsparking was gratis
Het derde brevet had zijn startplaats in Wondelgem bij wtc De Nachtegaal
Het startzaaltje werd onmiddellijk gevuld met de leden van de club alsof het ons clublokaal was
Eens op de baan met zo een grote groep is geen pretje want voor de één is het tempo te snel en voor de andere te traag maar het bleek nog goed mee te vallen
De rit zou ons naar Lotenhule brengen langs de gebruikelijke wegen van Mariakerke, Drongen, Nevele en Meigem die er na de strenge winter er soms zeer slecht bij lagen en was het soms een kunst om de putten te ontwijken
In het eerste deel van de rit viel de wind nog mee maar na de stop in café Duivenlokaal zou de andere koek worden
Ook begonnen de kilometers te wegen want niet iedereen had al veel kilometers in de benen
De samenhang van de groep begon ook een beetje aftebrokkelen en op een moment reden er twee groepen
De wind en de vele bruggen maakten van deze vlakke tocht nog dat een paar zweetdruppels aan de oppervlakte kwamen
De laatste kilometers zouden in volledige groep afgelegd worden om samen binnen te rijden
Maar ja er zijn er altijd die het ander zien en het nooit zullen afleren gelukkig zijn het uitzonderingen
Het merendeel bleef samen en met een trots gevoel reden we met zijn allen aankomst lijn over
Orbea is de hoofdsponsor van de Mongolia Bike Challenge geworden. Één van de meest extreme MTBraces ter wereld.
Baskische fietsfabrikant Orbea is de nieuwe hoofdsponsor van de Mongolia Bike Challenge (foto mongolia bike challenge)
Orbea, de Baskische fabrikant van stadsfietsen, racefietsen en mountainbike's uit Mallabia zal vanaf nu de sponsor worden van deze extreme mountainbikewedstrijd.
De Mongolia Bike Challenge is een lange en zware rit. Dat kan je op zijn minst zeggen van deze negendaagse, waarbij de maar liefst 1200 kilometer moet afgelegd worden, waarvan 14000 meter stijgen én hier en daar hellingen van, u hoort het goed, 29 procent! Iedereen, zowel profs als getrainde amateurs, kunnen zich vrij inschrijven voor deze prachtige mountainbikerace door het landschap van Azië.
De race start in de Mongoolse stad Dalanzagad om zich verder een weg te banen door grenzeloze vlakten. Vervolgens bereiken de renners de indrukwekkende duinen van de Gobiwoestijn en loopt het parcour verder door verlaten gebied.
Elke Solo wielertrui heeft een retro stijl gecombineerd met een moderne stof. Fietsen in een outfit geïnspireerd op de jaren 50, 60 en 70, origineel!
Elke Solo trui heeft een retro look (foto wecycling)
De inspiratie voor deze outfits wordt gehaald uit de klassieke shirts uit de jaren 50, 60 en 70. Elke Solo Classique trui heeft een retro stijl gecombineerd met een moderne stof. De shirts zijn gemaakt van polyester en hebben een uitstekende vochtdoorlatende kwaliteit.
De adviesprijs van een Solo shirt bedraagt 79,95 euro. Ze zijn verkrijgbaar in de maten XS tot en met XL.
Na een zware inspanning is het belangrijk je lichaam te voorzien van koolhydraten en vitamines. Daarom ontwikkelde Dextro Energy een After Sports drink, specifiek voor na de training.
Dextro Energy voor na het sporten (foto dextro energy)
De hersteldrank helpt na een lichamelijke krachtinspanning om de koolhydraatreservers aan te vullen, de spieren te herstellen en de stofwisseling te bevorderen. De herstelpoeder bevat naast 10 verschillende vitamines ook proteïnen en magnesium.
Dextro Energy wordt op de markt gebracht door Rivo Sports en geleverd aan fietszaken in de Benelux.
Amsterdammers krijgen binnenkort hulp als ze een lekke fietsband hebben. De wegenwacht voor fietsers helpt de fietsers met kleine reparaties.
Fietsforce voor inwoners van Amsterdam (foto fietsforce)
"Als je problemen aan je fiets hebt, bel je naar Fietsforce en dan komt er onmiddellijk een monteur naar je toe", zegt Barbara Westerveld van de Stichting Fietsforce Amsterdam in het Algemeen Dagblad.
Bij de dienst werken studenten van de Universiteit van Amsterdam vrijwillig samen met het reïntegratiebedrijf Panta. De studenten leren op die manier sociaal ondernemen en dak- en thuisloze jongeren krijgen de kans om werkervaring op te doen.
De opleiding van de eerste zeven monteurs is al begonnen. De proef start eind maart.
Neem dit jaar deel aan de Omloop Passage Fitness en maak kans op een toegangsticket voor het WK! Dat vindt plaats in Kopenhangen op 25 september.
Treed in de voetsporen van Sebastian Langeveld en ga naar het WK (foto belga)
Rijd de finale van de Omloop, beklim onder meer de Leberg, Molenberg, de kasseistroken van de Lange Munte en de Lippenhovestraat en ga gratis en voor niets naar het WK!
Een week voor de Ronde van Vlaanderen krijg je de kans om je eigen Gent-Gent, de Omloop Passage Fitness met start en aankomst in't Kuipke te rijden. Je hebt de keuze tussen 73 km, 114 km of 140 km.
Bovendien maakt één duo kans om helemaal gratis naar het WK in Kopenhagen te gaan op 25 september!
Andere prijzen: een rit in de Ronde van België vanuit de volgwagen, een gratis toegangsticket voor het VIP café bij één van de Belgische aankomstplaatsen van de Eneco Tour en een ticket voor de finale van de Lotto Zesdaagse Vlaanderen-Gent op 27 november 2011!
Shimano heeft de iF Design Award gewonnen met de superlichte ACCU3D R jack. De windbreaker heeft een hoge waterafstotendheid en weerstand tegen scheuren.
De ACCU3D R jack viel in de smaak in Hannover (foto shimano)
De uitreiking vond deze week plaats op de CeBIT beurs in Hannover. De windbreaker ACCU3D R weegt slechts 63 gram en kan heel klein opgeborgen worden in de achterzak van een fietsshirt. De jack is verkrijgbaar in het zwart en lime groen.
Dit jaar streden maar liefst 1121 deelnemers uit 43 verschillende landen om een iF product design award. In totaal werden er 2756 producten beoordeeld door een internationale jury. Slechts 50 daarvan werden geselecteerd om een Award te ontvangen.
Katrien Van Looy is iets minder bekend dan haar grootvader Rik, maar ze fietst met hetzelfde vuur als de Keizer van Herentals. Cyclo Sprint voelde haar aan de tand in een keizerlijk decor. Bekijk de foto's!
De 21-jarige Katrien Van Looy is al sinds haar vierde bezig met sport, maar pas op haar achttiende schakelde ze over naar het wielrennen. "Mijn papa heeft ons vroeger een beetje in de richting van de loopsport georiënteerd. Ik was pas vier en m'n zusje vijf toen we her en der al een loopcrossje meepikten."
"Eigenlijk was lopen toen mijn leven. Ik ben vier keer Belgisch kampioene op de piste geworden en vijf keer in het veldlopen. Het laatste jaar bij de scholieren won ik ook de CrossCup. Maar een hardnekkige beenvliesontsteking gooide roet in het eten."
"Tijdens mijn revalidatie mocht ik veel fietsen in plaats van te lopen. En omdat ik telkens opnieuw pijn kreeg als ik na een rustperiode weer begon te lopen, ben ik uiteindelijk overgeschakeld naar het wielrennen. Mijn grootvader is nu mijn grootste supporter."
Onze noorderburen brengen met de Wheelylift een nieuw opbergsysteem voor fietsen op de markt. De lift hangt je fiets zélf op.
De Wheelylift (foto facilitaire info)
De Wheelylift monteer je aan de muur. Wanneer je na een rit je fiets wilt ophangen, til je het voorwiel een stukje op en hang je je fiets aan de lift. Vervolgens wordt het tilmechanisme geactiveerd. Met wat begeleiding hangt je tweewieler in een wip omhoog. Het systeem is ideaal voor kleine ruimtes, en je kan er zelfs naast je racefiets je zware stadfiets ( en voor later misschien je elektrische fiets) mee ophangen!
Je kan de Wheelylift kopen via de fietshandel of online. De adviesprijs is 149 euro, inclusief BTW. Voor meer informatie:
The Bomb is een nieuwe pre-workout formule. Inname gebeurt 30 min vóór je training en stimuleert de stikstofoxide productie, zodat je intensiever kunt trainen.
Performance The BOMB (foto Roel van Schalen)
The Bomb bestaat uit een een weloverwogen combinatie van verschillende componenten: 4 aminozuren, trage en snelle koolhydraten (o.a. maltodextrine), Kre-Alkalyn, guarana extract en vitamine B3.
Het aminozuur L-Arginine speelt een belangrijke rol bij de productie van stikstofoxide (NO) en onstpant gladde spiervezels en dat levert een betere doorbloeding op. Voedingsstoffen worden beter aangevoerd en afvalstoffen zoals melkzuur en ammoniak worden sneller afgevoerd.
Beta-alanine zorgt voor de aanmaak van carnosine, een melkzuurblokker die bij hevige inspanningen het teveel aan waterstofatomen neutraliseert. Hierdoor kunnen spiercellen op een hoog niveau blijven presteren. Beta-alanine gaat ook zeer goed samen met creatine: de combinatie geeft meer kracht bij sporters dan creatine alleen.
L-Tyrosine stimuleert verschillende neurotransmitters, zoals dopamine, noradrenaline en adrenaline. Dit geeft meer concentratie en alertheid voor de training.
Taurine bevindt zich vooral in onze spieren en biedt bescherming tegen vrije radicalen die cellen kunnen aanvallen. Dit aminozuur brengt ook de verhouding tussen natrium en kalium in balans. Tijdens trainingen dalen de taurine gehaltes. Door taurine aan te voeren blijft de spierkracht op niveau.
Kre-Alkalyn is een gebufferde vorm van creatine monohydraat die stabiel blijft na toevoeging van een vloeistof. Het voorkomt dus de vorming van creatinine dat de nieren kan belasten en dat ook de oorzaak kan zijn van krampen. Kre-Alkalyn verhoogt het vetvrije lichaamsgewicht, spierkracht en spiervolume. De effectiviteit wordt gemaximaliseerd wanneer het gecombineerd wordt met beta-alanine. Dan zorgt creatine monohydraat voor de grootste toename van spiermassa.
Guarana extract is niet alleen een rijke bron van cafeïne, maar ook van allerlei andere actieve stoffen zoals guaranine, andere alkalöiden, tannines en saponinen. Guarana heeft allerlei nuttige eigenschappen: het bevordert de vetverbranding, verbetert de energiebalans, verhoogt de uithouding en verdrijft het vermoeidheidsgevoel. The Bomb bevat een optimale dosis van dit weldadig kruid zodat de alertheid, energieniveau en herstel na training of zware inspanning optimaal is en blijft.
Vitamine B3 of nicotinamide is een wateroplosbare vitamine en is een bouwsteen van belangrijke co-enzymen zoals NAD en NADP. Die laatsten spelen een belangrijke rol bij het vrijmaken van energie uit koolhydraten, eiwitten en vetten. Deze nuttige vitamine verhoogt de spierkracht en het uithoudingsvermogen.
Met The Bomb kun je intensiever en langer trainen. Het explosieve goedje is er in poedervorm (op te lossen in water) en heeft een lekkere, frisse bloedappelsiensmaak. In een bus van 500 gram (20 porties) of van 125 gram (5 porties).
Tune vestigt een wereldrecord met de lichtste mountainbike snelspanners. De U20 MTB weegt amper 22 gram.
De Tune U20 MTB (foto Tune)
De U20 kent u misschien al als snelspanner voor de racefiets. Nu is deze dus ook verkrijgbaar voor de mountainbike. De as is gemaakt uit carbon, wat het lichte gewicht verklaart. Aan de twee uiteinden van de snelspanner is een titanium buisje op de as gelijmd. Omdat het gelijmde oppervlak twee maal zo groot is als nodig, is een hoge veiligheid gegarandeerd.
Het Italiaanse Scicon is toonaangevend in transportoplossingen en -accessoires voor fietsers. In 2011 ondersteunt het bedrijf heel wat topteams met onder andere fietskoffers.
Scicon TEAM bag (foto Roel van Schalen)
Scicon is al meer dan 30 jaar gespecialiseerd in tassen voor fietsers, gaande van fietstassen, fietskoffers en zadeltasjes tot rugzakken en draagtassen. Dit jaar zal de firma enkele absolute topteams voorzien van zijn producten. Leopard-Trek, Liquigas, Astana, Saxobank, Cofidis plus de Italiaanse federatie zetten hun fietsen met een veilig gevoel op het vliegtuig in Scicon fietskoffers en ?tassen. Cancellara, Schleck, Basso, Nibali, Kreuziger en Vinokourov zijn maar enkele van de grote namen die je op een vliegveld kunt tegenkomen terwijl ze een Aerotech Evolution voor zich uit rollen.
Speciaal voor de gelegenheid brengt Scicon daarnaast Team Replica modellen van enkele van zijn zadeltasjes op de markt met daarop de logo's van de diverse profteams. Op de onlangs helemaal vernieuwde website www.sciconbags.com kun je de tasjes bewonderen (onder Products/Saddle Bags/Team Replica) en ook al aanschaffen.
Na maanden van zwoegen door modder, sneeuw, regen en vriesweer begon de zomer eindelijk dit weekend
Op zaterdag konden we genieten van het brevet 50km ingericht door onze eigen club en dit in samenwerking met de fietsclub uit Massemen
Opnieuw konden we zien dat veel leden zich inspanden om deze organisatie tot een goed einde te brengen van de inscanning tot de barman allen deden hun uiterste best om de wielertoeristen in de watten te leggen
Maar wij kwamen om te fietsen: de eerste kilometers van het parcours viel dik tegen door die verdomde wind die ons het ganse weekend parten zou spelen
Eens dit stuk achter de rug konden we terug genieten van het fietsen zelf en de prima uitpijling was een bonus
Na Merelbeke, Melle, Gontrode kwam Gijzenzele met zijn verraderlijk klimmetje want de wind zit daar steeds verkeerd en ook deze dag hadden we pech eens hier voorbij konden we een beetje op adem komen
Lang konden we niet genieten want van Oosterzele tot Massemen kregen niets anders dan wind en vals plat
Taverne Parking was onze rust plaats en konden we even bijtanken om daarna aan het tweede aan te vatten
Hier hadden we pech want we reden met een pak renners de verkeerde kant op
Tot in Oordegem onze euro viel met 40km op de teller zagen we een bordje Gent 20 km dus dit klopte niet
Daarom werd beslist om de Brusselsensteenweg te volgen tot in Gentbrugge en dit onder begeleiding van een pak regenwater
Maar eind goed al goed en na 60 km bereikten we veilig en voldaan de eindmeet, nog even nagenieten en we konden huiswaarts keren bedankt Heirnis
Voor onze zondag kozen we voor de Omloop het Nieuwsblad want wat de profs kunnen we ook
Het Sint-Pietersplein in Gent was de startplaats en een immense tent deed dienst als startlokaal
We hadden veel meer wielertoeristen verwacht maar het bleef voor zo een invent verbazend rustig
Vier leden 3 mannen en een vrouw hadden gekozen voor deze rit en rond 8u30 waren we op weg
Van Gent ging het richting Zwijnaarde om in Zevergem de pontweg op te draaien en de Schelde te volgen tot hier konden we ons laten meevoeren door een groot peloton
Vanaf Asper stonden we er alleen voor en begon het echte labeur van Zwalm ging het richting Sint Blasius-Boekel en daar ligt de Molenberg
Voor een paar zat de schrik er goed in maar deze was ongegrond want niemand moest afstappen ,dus super
Op naar de bevoorrading maar deze kregen we niet cadeau eerst moesten de kasseien van de Paddestraat overwonnen worden en dit langs de lastigste zijde: nu konden we een beetje op adem komen
De bevoorrading was voor zo een organisatie aan de magere kant
Het tweede deel begon ook goed onmiddellijk mochten we de Lippenhovestraat op draaien en was het weer bonken en puffen geblazen
Nog 2 stukken kasseien te gaan: in het relatief vlakke landschap had de wind vrij spel en was het steeds vechten geblazen om het ritme te behouden
De Lange Munte in Scheldewindeke was de derde lange marteling van de dag en hier zat de wind volledig op de neus wat deze klus dubbel zo lastig maakte
We hadden gehoopt dat we nu een meewind zouden krijgen maar niets was minder waar: niets kregen we mee
Eens terug in Gent lag de laatste kasseistrook de Steenakkerstraat 750 meter hel
Eindelijk lag ook dit achter ons en konden we rustig naar de aankomst boog fietsen: en de enige vrouw in ons groepje klopte ons allemaal
Terug konden we terug kijken op een prima rit: maar toch een minpunt het inschrijving geld 8 euro graag willen we dit neertellen als we maar er iets in plaats voor krijgen