BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    09-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Dextro Energy voor na het sporten
    Na een zware inspanning is het belangrijk je lichaam te voorzien van koolhydraten en vitamines. Daarom ontwikkelde Dextro Energy een After Sports drink, specifiek voor na de training.
    Dextro Energy voor na het sporten (foto dextro energy)
    De hersteldrank helpt na een lichamelijke krachtinspanning om de koolhydraatreservers aan te vullen, de spieren te herstellen en de stofwisseling te bevorderen. De herstelpoeder bevat naast 10 verschillende vitamines ook proteïnen en magnesium.

    Dextro Energy wordt op de markt gebracht door Rivo Sports en geleverd aan fietszaken in de Benelux.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Fietsforce voor inwoners Amsterdam
    Amsterdammers krijgen binnenkort hulp als ze een lekke fietsband hebben. De wegenwacht voor fietsers helpt de fietsers met kleine reparaties.
    Fietsforce voor inwoners van Amsterdam (foto fietsforce)
    "Als je problemen aan je fiets hebt, bel je naar Fietsforce en dan komt er onmiddellijk een monteur naar je toe", zegt Barbara Westerveld van de Stichting Fietsforce Amsterdam in het Algemeen Dagblad.

    Bij de dienst werken studenten van de Universiteit van Amsterdam vrijwillig samen met het reïntegratiebedrijf Panta. De studenten leren op die manier sociaal ondernemen en dak- en thuisloze jongeren krijgen de kans om werkervaring op te doen.

    De opleiding van de eerste zeven monteurs is al begonnen. De proef start eind maart.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Rijd de Omloop Passage Fitness en ga naar het WK!
    Neem dit jaar deel aan de Omloop Passage Fitness en maak kans op een toegangsticket voor het WK! Dat vindt plaats in Kopenhangen op 25 september.
    Treed in de voetsporen van Sebastian Langeveld en ga naar het WK (foto belga)
    Rijd de finale van de Omloop, beklim onder meer de Leberg, Molenberg, de kasseistroken van de Lange Munte en de Lippenhovestraat en ga gratis en voor niets naar het WK!

    Een week voor de Ronde van Vlaanderen krijg je de kans om je eigen Gent-Gent, de Omloop Passage Fitness met start en aankomst in't Kuipke te rijden. Je hebt de keuze tussen 73 km, 114 km of 140 km.

    Bovendien maakt één duo kans om helemaal gratis naar het WK in Kopenhagen te gaan op 25 september!

    Andere prijzen: een rit in de Ronde van België vanuit de volgwagen, een gratis toegangsticket voor het VIP café bij één van de Belgische aankomstplaatsen van de Eneco Tour en een ticket voor de finale van de Lotto Zesdaagse Vlaanderen-Gent op 27 november 2011!

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Shimano wint Award met superlichte windbreaker
    Shimano heeft de iF Design Award gewonnen met de superlichte ACCU3D R jack. De windbreaker heeft een hoge waterafstotendheid en weerstand tegen scheuren.
    De ACCU3D R jack viel in de smaak in Hannover (foto shimano)
    De uitreiking vond deze week plaats op de CeBIT beurs in Hannover. De windbreaker ACCU3D R weegt slechts 63 gram en kan heel klein opgeborgen worden in de achterzak van een fietsshirt. De jack is verkrijgbaar in het zwart en lime groen.

    Dit jaar streden maar liefst 1121 deelnemers uit 43 verschillende landen om een iF product design award. In totaal werden er 2756 producten beoordeeld door een internationale jury. Slechts 50 daarvan werden geselecteerd om een Award te ontvangen.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Ook de kleindochter van de Keizer fietst
    Katrien Van Looy is iets minder bekend dan haar grootvader Rik, maar ze fietst met hetzelfde vuur als de Keizer van Herentals. Cyclo Sprint voelde haar aan de tand in een keizerlijk decor. Bekijk de foto's!
    De kleindochter van de Keizer. (foto alain buyck)

    De 21-jarige Katrien Van Looy is al sinds haar vierde bezig met sport, maar pas op haar achttiende schakelde ze over naar het wielrennen. "Mijn papa heeft ons vroeger een beetje in de richting van de loopsport georiënteerd. Ik was pas vier en m'n zusje vijf toen we her en der al een loopcrossje meepikten."

    "Eigenlijk was lopen toen mijn leven. Ik ben vier keer Belgisch kampioene op de piste geworden en vijf keer in het veldlopen. Het laatste jaar bij de scholieren won ik ook de CrossCup. Maar een hardnekkige beenvliesontsteking gooide roet in het eten."

    "Tijdens mijn revalidatie mocht ik veel fietsen in plaats van te lopen. En omdat ik telkens opnieuw pijn kreeg als ik na een rustperiode weer begon te lopen, ben ik uiteindelijk overgeschakeld naar het wielrennen. Mijn grootvader is nu mijn grootste supporter."


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    01-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Wheelylift: uniek opbergsysteem voor je fiets(en)!
    Onze noorderburen brengen met de Wheelylift een nieuw opbergsysteem voor fietsen op de markt. De lift hangt je fiets zélf op.
    De Wheelylift (foto facilitaire info)
    De Wheelylift monteer je aan de muur. Wanneer je na een rit je fiets wilt ophangen, til je het voorwiel een stukje op en hang je je fiets aan de lift. Vervolgens wordt het tilmechanisme geactiveerd. Met wat begeleiding hangt je tweewieler in een wip omhoog. Het systeem is ideaal voor kleine ruimtes, en je kan er zelfs naast je racefiets je zware stadfiets ( en voor later misschien je elektrische fiets) mee ophangen!

    Je kan de Wheelylift kopen via de fietshandel of online. De adviesprijs is 149 euro, inclusief BTW. Voor meer informatie:
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Performance legt een Bomb
    The Bomb is een nieuwe pre-workout formule. Inname gebeurt 30 min vóór je training en stimuleert de stikstofoxide productie, zodat je intensiever kunt trainen.
    Performance The BOMB (foto Roel van Schalen)
    The Bomb bestaat uit een een weloverwogen combinatie van verschillende componenten: 4 aminozuren, trage en snelle koolhydraten (o.a. maltodextrine), Kre-Alkalyn, guarana extract en vitamine B3.

    Het aminozuur L-Arginine speelt een belangrijke rol bij de productie van stikstofoxide (NO) en onstpant gladde spiervezels en dat levert een betere doorbloeding op. Voedingsstoffen worden beter aangevoerd en afvalstoffen zoals melkzuur en ammoniak worden sneller afgevoerd.

    Beta-alanine zorgt voor de aanmaak van carnosine, een melkzuurblokker die bij hevige inspanningen het teveel aan waterstofatomen neutraliseert. Hierdoor kunnen spiercellen op een hoog niveau blijven presteren. Beta-alanine gaat ook zeer goed samen met creatine: de combinatie geeft meer kracht bij sporters dan creatine alleen.

    L-Tyrosine stimuleert verschillende neurotransmitters, zoals dopamine, noradrenaline en adrenaline. Dit geeft meer concentratie en alertheid voor de training.

    Taurine bevindt zich vooral in onze spieren en biedt bescherming tegen vrije radicalen die cellen kunnen aanvallen. Dit aminozuur brengt ook de verhouding tussen natrium en kalium in balans. Tijdens trainingen dalen de taurine gehaltes. Door taurine aan te voeren blijft de spierkracht op niveau.

    Kre-Alkalyn is een gebufferde vorm van creatine monohydraat die stabiel blijft na toevoeging van een vloeistof. Het voorkomt dus de vorming van creatinine dat de nieren kan belasten en dat ook de oorzaak kan zijn van krampen. Kre-Alkalyn verhoogt het vetvrije lichaamsgewicht, spierkracht en spiervolume. De effectiviteit wordt gemaximaliseerd wanneer het gecombineerd wordt met beta-alanine. Dan zorgt creatine monohydraat voor de grootste toename van spiermassa.

    Guarana extract is niet alleen een rijke bron van cafeïne, maar ook van allerlei andere actieve stoffen zoals guaranine, andere alkalöiden, tannines en saponinen. Guarana heeft allerlei nuttige eigenschappen: het bevordert de vetverbranding, verbetert de energiebalans, verhoogt de uithouding en verdrijft het vermoeidheidsgevoel. The Bomb bevat een optimale dosis van dit weldadig kruid zodat de alertheid, energieniveau en herstel na training of zware inspanning optimaal is en blijft.

    Vitamine B3 of nicotinamide is een wateroplosbare vitamine en is een bouwsteen van belangrijke co-enzymen zoals NAD en NADP. Die laatsten spelen een belangrijke rol bij het vrijmaken van energie uit koolhydraten, eiwitten en vetten. Deze nuttige vitamine verhoogt de spierkracht en het uithoudingsvermogen.

    Met The Bomb kun je intensiever en langer trainen. Het explosieve goedje is er in poedervorm (op te lossen in water) en heeft een lekkere, frisse bloedappelsiensmaak. In een bus van 500 gram (20 porties) of van 125 gram (5 porties).
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Wereldrecord voor Tune
    Tune vestigt een wereldrecord met de lichtste mountainbike snelspanners. De U20 MTB weegt amper 22 gram.
    De Tune U20 MTB (foto Tune)
    De U20 kent u misschien al als snelspanner voor de racefiets. Nu is deze dus ook verkrijgbaar voor de mountainbike. De as is gemaakt uit carbon, wat het lichte gewicht verklaart. Aan de twee uiteinden van de snelspanner is een titanium buisje op de as gelijmd. Omdat het gelijmde oppervlak twee maal zo groot is als nodig, is een hoge veiligheid gegarandeerd.

    De Tune U20 MTB klokt af op 22 gram per paar.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Scicon sponsort ProTour teams
    Het Italiaanse Scicon is toonaangevend in transportoplossingen en -accessoires voor fietsers. In 2011 ondersteunt het bedrijf heel wat topteams met onder andere fietskoffers.
    Scicon TEAM bag (foto Roel van Schalen)
    Scicon is al meer dan 30 jaar gespecialiseerd in tassen voor fietsers, gaande van fietstassen, fietskoffers en zadeltasjes tot rugzakken en draagtassen. Dit jaar zal de firma enkele absolute topteams voorzien van zijn producten.
    Leopard-Trek, Liquigas, Astana, Saxobank, Cofidis plus de Italiaanse federatie zetten hun fietsen met een veilig gevoel op het vliegtuig in Scicon fietskoffers en ?tassen. Cancellara, Schleck, Basso, Nibali, Kreuziger en Vinokourov zijn maar enkele van de grote namen die je op een vliegveld kunt tegenkomen terwijl ze een Aerotech Evolution voor zich uit rollen.

    Speciaal voor de gelegenheid brengt Scicon daarnaast Team Replica modellen van enkele van zijn zadeltasjes op de markt met daarop de logo's van de diverse profteams. Op de onlangs helemaal vernieuwde website www.sciconbags.com kun je de tasjes bewonderen (onder Products/Saddle Bags/Team Replica) en ook al aanschaffen.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HET OPENINGS WEEKEND

    Het opening weekend

     

    Na maanden van zwoegen door modder, sneeuw, regen en vriesweer begon de zomer eindelijk dit weekend

    Op zaterdag konden we genieten van het brevet 50km ingericht door onze eigen club en dit in samenwerking met de fietsclub uit Massemen

    Opnieuw konden we zien dat veel leden zich inspanden om deze organisatie tot een goed einde te brengen van de inscanning tot de barman allen deden hun uiterste best om de wielertoeristen in de watten te leggen

    Maar wij kwamen om te fietsen: de eerste kilometers van het parcours viel dik tegen door die verdomde wind die ons het ganse weekend parten zou spelen

    Eens dit stuk achter de rug konden we terug genieten van het fietsen zelf en de prima uitpijling was een bonus

    Na Merelbeke, Melle, Gontrode kwam Gijzenzele met zijn verraderlijk klimmetje want de wind zit daar steeds verkeerd en ook deze dag hadden we pech eens hier voorbij konden we een beetje op adem komen

    Lang konden we niet genieten want van Oosterzele tot Massemen kregen niets anders dan wind en vals plat

    Taverne Parking was onze rust plaats en konden we even bijtanken om daarna aan het tweede aan te vatten

    Hier hadden we pech want we reden met een pak renners de verkeerde kant op

    Tot in Oordegem onze euro viel met 40km op de teller zagen we een bordje Gent 20 km dus dit klopte niet

    Daarom werd beslist om de Brusselsensteenweg te volgen tot in Gentbrugge en dit onder begeleiding van een pak regenwater

    Maar eind goed al goed en na 60 km bereikten we veilig en voldaan de eindmeet, nog even nagenieten en we konden huiswaarts keren bedankt Heirnis

    Voor onze zondag kozen we voor de Omloop het Nieuwsblad want wat de profs kunnen we ook

    Het Sint-Pietersplein in Gent was de startplaats en een immense tent deed dienst als startlokaal

    We hadden veel meer wielertoeristen verwacht maar het bleef voor zo een invent verbazend rustig

    Vier leden 3 mannen en een vrouw hadden gekozen voor deze rit en rond 8u30 waren we op weg

    Van Gent ging het richting Zwijnaarde om in Zevergem de pontweg op te draaien en de Schelde te volgen tot hier konden we ons laten meevoeren door een groot peloton

    Vanaf Asper stonden we er alleen voor en begon het echte labeur van Zwalm ging het richting Sint –Blasius-Boekel en daar ligt de Molenberg

    Voor een paar zat de schrik er goed in maar deze was ongegrond want niemand moest afstappen ,dus super

    Op naar de bevoorrading maar deze kregen we niet cadeau eerst moesten de kasseien van de Paddestraat overwonnen worden en dit langs de lastigste zijde: nu konden we een beetje op adem komen

    De bevoorrading was voor zo een organisatie aan de magere kant

    Het tweede deel begon ook goed onmiddellijk mochten we de Lippenhovestraat op draaien en was het weer bonken en puffen geblazen

    Nog 2 stukken kasseien te gaan: in het relatief vlakke landschap had de wind vrij spel en was het steeds vechten geblazen om het ritme te behouden

    De Lange Munte in Scheldewindeke was de derde lange marteling van de dag en hier zat de wind volledig op de neus wat deze klus dubbel zo lastig maakte

    We hadden gehoopt dat we nu een meewind zouden krijgen maar niets was minder waar: niets kregen we mee

    Eens terug in Gent lag de laatste kasseistrook de Steenakkerstraat 750 meter hel

    Eindelijk lag ook dit achter ons en konden we rustig naar de aankomst boog fietsen: en de enige vrouw in ons groepje klopte ons allemaal

    Terug konden we terug kijken op een prima rit: maar toch een minpunt het inschrijving geld 8 euro graag willen we dit neertellen als we maar er iets in plaats voor krijgen

    Maar vandaag niets van dit jammer

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Rij zelf Luik-Bastenaken-Luik de dag voor de profs
    Het identieke parcours, dezelfde slopende hellingen, de volledige 260km of de finale van 143 km, dezelfde streep in Ans. Maar dan gewoon één dag vroeger dan de profs. Op zaterdag 23 april kan je dus je eigen Luik-Bastenaken-Luik rijden!
    foto alain buyck.
    'La Doyenne' is al meer dan 100 jaar één van de absolute topklassiekers in het wielrennen. De grote namen uit het peloton willen allemaal op de erelijst staan. Je kan jezelf daar nu ook aan toevoegen en de Côte de Wanne, de Stockeu, La Redoute en de Côte de Saint-Nicolas bedwingen en eindigen met de ongelooflijke ervaring om over de aankomst in Ans te bollen.

    Er is tijd genoeg om je eigen topklassieker uit te rijden. Voor wie het toch graag heel sportief aanpakt of onder vrienden uitpakt, is er een tijdsopname op de Rosier, Redoute, Roche aux Faucons en Saint-Nicolas en dus een echt bergklassement.

    Opgelet: om het voor elke deelnemer comfortabel te maken, kunnen er maar maximaal 4000 enthousiastelingen meedoen. Snel inschrijven is dan ook de boodschap. 

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    De tien fietsen van Tom Boonen
    Hoeveel fietsen heb jij thuis in de garage staan? Bij een wielertoerist beperkt zich dat meestal tot een koersfiets en eventueel een MTB. De gemiddelde profrenner heeft 5 exemplaren, Tom Boonen zelfs 10!
    Tom Boonen op zijn EMX-7. (foto belga)
    Een gewone profrenner krijgt doorgaans vier fietsen aan het begin van het seizoen: een thuisfiets om mee te trainen, een racefiets voor de wedstrijden, een tijdritfiets en een reservefiets. Halverwege het seizoen krijgen ze meestal nog een nieuw exemplaar, wat het totaal op vijf brengt.

    Tom Boonen komt al gauw aan tien tot zelfs twaalf exemplaren per seizoen. "Aangezien Boonen kopman is, heeft hij meer fietsen dan een standaardrenner", zegt Jean-Marc Vandenberghe, mecanicien bij Quick Step, in Het Nieuwsblad. "Omdat hij zowel in België als in Monaco traint, heeft hij op beide plaatsen trainingsfietsen nodig. Daarnaast heeft hij ook nog een reservetijdritfiets."
     
    Parijs-Roubaix is één van de lievelingswedstrijden van Boonen en daarvoor doet constructeur Eddy Merckx extra moeite. "Tom krijgt drie speciale exemplaren voor Parijs-Roubaix: een om op te fietsen en twee als reserve. Dat is echt wel noodzakelijk om de vele slechte kasseien op te vangen. Na Roubaix gaat de fiets trouwens terug naar de fabriek voor onderzoek. Ze meten dan de stijfheid van het carbon vóór en na Roubaix en leren daaruit hoe hard het heeft afgezien."

    De fietsen van...
    ... de modale profrenner:
    1. Trainingsfiets
    2. Wedstrijdfiets
    3. Reservefiets
    4. Tijdritfiets
    5. Extra fiets halverwege seizoen

    ... Tom Boonen:
    1. Trainingsfiets (Monaco)
    2. Trainingsfiets (België)
    3. Wedstrijdfiets
    4. Reservefiets
    5. Wedstrijdfiets Parijs-Roubaix
    6. Reservefiets Parijs-Roubaix
    7. Reservefiets Parijs-Roubaix
    8. Tijdritfiets
    9. Reservetijdritfiets
    10. Extra fiets halverwege het seizoen
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Tips tegen koude voeten
    De voorbije dagen was het weer erg fris. Veel fietsers kampen dan met koude voeten. Wij geven zes makkelijke tips, zodat uw voeten deze laatste winterdagen probleemloos doorstaan.
    Zalig warme voeten tijdens het fietsen (foto MTB Noordwest)
    Schoenen niet te strak
    Als uw schoenen te strak zitten, is de doorbloeding niet optimaal. Dit is een simpele oplossing voor het bestrijden van koude voeten, maar is meestal niet genoeg. Combineer deze tip met één van de volgende opties.

    Isolerende sokken
    Er zijn speciale sokken die isolerend werken waardoor het vocht snel opdroogt. Een katoenen sok houdt, zeker wanneer u transpireert, veel en lang vocht vast. Gevolg: de voeten koelen extra snel af. Wie geen isolerende sokken heeft, kan er voor kiezen twee paar sokken over elkaar te dragen (met in het achterhoofd tip 1!)

    Plastic zak over de schoen
    Niet echt de meest modieuze oplossing, maar het helpt wel degelijk tegen koude voeten. Bindt eenvoudigweg een plastic zak om uw schoen, zodat de wind uw voeten minder snel afkoelt. Dit is ook een goede oplossing om je voeten droog tijdens een regenbui.

    Isoleer uw schoen
    Leg aluminiumfolie of krantenpapier onder uw zolen en plaats, waar nodig, de folie of het papier tegen de binnenwand van uw schoen.

    Gebruik teenstukken/overschoenen
    Teenstukken en overschoenen kunt u zich aanschaffen. Ze isoleren en zijn waterafstotend.

    Uierzalf of vaseline
    U kunt uw voeten ook insmeren met vaseline. Op die manier blijven ze op temperatuur.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Rij je eigen openingsweekend!
    Dit weekend wordt het Belgische wielerseizoen op gang geschoten. In het spoor van de profs kan je binnenkort ook zelf de hellingen van de Omloop en Kuurne-Brussel-Kuurne rijden. Verken alvast het parcours!
    De Taaienberg uit de Omloop Het Nieuwsblad komt ook voor op het parcours van de Ronde van Vlaanderen voor Wielertoeristen en de AVS Peter van Petegem Classic. (foto belga)
    Wie van plan is om op 2 april de Ronde van Vlaanderen voor Wielertoeristen te rijden, krijgt zaterdag vanuit zijn luie zetel het nodige studiemateriaal voorgeschoteld als de profs hun openingsklassieker rijden. Liefst zes van de negen hellingen van de Omloop Het Nieuwsblad komen immers terug in de toeristenversie van de Ronde. Ook twee ritten van de Bank van De Post Cycling Tour, namelijk de Omloop Passage Fitness en de AVS Peter van Petegem Classic, hebben telkens twee hellingen van de Omloop in hun parcours opgenomen (zie overzicht onderaan).

    Na de start in Gent trekken de profs zaterdag al snel zuidwaarts om na 67 km een eerste keer kennis te maken met de kasseien van de Haaghoek. Tien kilometer verder wacht met Ten Bosse de eerste helling van de dag en ook de Guilleminlaan en de Eikenmolen laten niet lang op zich wachten. Na een tweede passage langs de Haaghoek wacht een nieuwe heuvelzone met over een afstand van 20 km de Kruisberg, Taaienberg, Eikenberg en Wolvenberg.

    Nadat het peloton voor de derde keer over de Haaghoek is geraasd, wachten er nog twee klimmen: de Leberg en de Molenberg. In de laatste 30 km noordwaarts richting finish in Gent zijn de kasseistroken van de PaddestraatLippenhovestraat, Lange Munte en Steenakker de enige overgebleven hindernissen.

    UITKUREN IN KUURNE

    Ook in de tweede klassieker van het Belgische openingsweekend zitten heel wat hellingen die de moeite zijn om zelf te ontdekken. Vijf van de acht hellingen uit Kuurne-Brussel-Kuurne komen terug in de Ronde van Vlaanderen voor Wielertoeristen. Ook in de Ename Classic, de openingsklassieker van de recreanten in de Bank van De Post Cycling Tour, en de AVS Peter van Petegem Classic zit er telkens een helling van KBK.

    De profs moeten over de Oude Kwaremont in Kuurne-Brussel-Kuurne, de recranten in de Ronde voor Wielertoeristen. (foto belga)
    De profs krijgen zondag na 28 km al de Edelareberg voorgeschoteld, maar daarna is het wachten tot kilometerpaal 89 vooraleer er weer geklommen moet worden. In de omgeving van Ronse wordt het dan wel meteen serieus met in La Houppe, de Kanarieberg, Kruisberg, Oude Kwaremont en Knokteberg die elkaar in ijltempo opvolgen. Na de Tiegemberg en Nokereberg staan er nog een vijftigtal km op het programma, inclusief twee lokale rondes in Kuurne.

    Let dus goed op als je de profs op TV hun tanden ziet stukbijten in het openingsweekend, want niet veel later kan je zelf de benen gaan testen op al die legendarische hellingen!



    Rij zelf de hellingen uit de Omloop Het Nieuwsblad
    Ename Classic Omloop Passage Fitness Ronde van Vlaanderen voor Wielertoeristen & MTB'ers AVS Peter van Petegem Classic
    Ten Bosse x
    Guilleminlaan
    Eikenmolen x
    Kruisberg x
    Taaienberg x x
    Eikenberg x
    Wolvenberg
    Leberg x x
    Molenberg x x x

    Rij zelf de hellingen uit Kuurne-Brussel-Kuurne
    Ename Classic Omloop Passage Fitness Ronde van Vlaanderen voor Wielertoeristen & MTB'ers AVS Peter van Petegem Classic
    Edelareberg
    La Houppe x
    Kanarieberg
    Kruisberg x
    Oude Kwaremont x
    Knokteberg x
    Tiegemberg x x
    Nokereberg
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE FINALE






















    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    16-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Exclusief Italiaans

    Exclusief Italiaans Nog niet 1,2, 3 in beeld geweest, maar wellicht binnenkort wel bij de eerste koersen in het zuiden van Europa. Team Miche Guerciotti. Met onder hen Stefan Schumacher – vierde van links!


    Exclusief Italiaans De mannen rijden met de Guerciotti Eureka. Een licht carbon frame, rond de 1000 gram en afgemonteerd met een keur aan spulletjes die we hier niet zo vaak aantreffen in de lage landen. Campagnolo 11-speed, Miche Supertype – incl. carbon remmenset,  Deda Zero 100 stuur en stuurpen en zadelpen, Miche Supertype 358 wielen,  Vittoria Evo CX tuben en Miche MT7 pedalen. www.guerciotti.nl

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Noord en zuid gebruiken de fiets anders
    Onderzoek van Decathlon toont verschillen aan tussen Vlaanderen en Wallonië qua fietskeuze. Vlamingen gebruiken de fiets vooral als vervoermiddel, terwijl de tweewieler in het zuiden van het land vooral dient als vrijetijdsbesteding.
    foto tk navigator
    Volgens een recente transport- en mobiliteitsstudie van Europcar beseffen de Belgen goed dat de stadscentra almaar meer zullen dichtslibben en dat we binnen enkele jaren niet meer zonder niet-gemotoriseerde vervoermiddelen zoals de fiets zullen kunnen. In de praktijk stelt Decathlon België echter verschillen vast bij de rijwielkeuze in het noorden en in het zuiden van het land.

    In Vlaanderen is de fiets een volwaardig vervoermiddel. De stadsfiets is koning om naar het werk te fietsen of voor kortere dagelijkse tochtjes.

    In Wallonië verwacht men van een fiets vooral dat hij soepel en polyvalent is, en dat hij perfect geschikt is voor toevallige korte vrijetijdstochtjes met het gezin, op de weg en op binnenwegjes. Hoewel de fiets hier niet het favoriete vervoermiddel is voor verplaatsingen in de stad of om naar het werk of naar school te gaan, zegt de Waal niet neen tegen sportievere tochtjes in het heuvelachtige landschap.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Campagnolo houdt Winter Check-up
    Tijdens de maand maart organiseert Campagnolo een 'Winter Check-up' onderhoudsactie bij de Pro-Shop dealers in de Benelux.
    foto campagnolo
    Tijdens deze periode kan de consument bij de deelnemende Campagnolo Pro-Shop dealers een korting krijgen van 20% op vervangingsonderdelen. Met dit initiatief wil Campagnolo eens te meer de aandacht vestigen op de tevredenheid en veiligheid van haar fietsliefhebbers.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Nationale cyclo-outfit in nieuw jasje
    Net zoals vorig jaar kunnen Belgische cyclorijders en andere wielerliefhebbers het groepsgevoel aanwakkeren met een nationale outfit. Vermarc heeft voor het nieuwe seizoen ook een nieuw shirt voorzien.
    foto belgiumcyclo.
    "Onze droom is dat alle Belgen die deelnemen aan een cyclo, de Marmotte of eender welk ander event, met hetzelfde truitje fietsen. Het is een leuke manier om een nationaal groepsgevoel te creëren", aldus Bart Van Damme, de initiatiefnemer van dit project. 

    Het shirt, dat zowel met lange als korte mouwen beschikbaar is, krijgt elk jaar een nieuw ontwerp. Voor 2011 is het cijfer 11 als souvenir aangebracht ter hoogte van de schouder. Het ontwerp van de broek en de windstopper blijven ongewijzigd.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Maximale fietsvergoeding opgetrokken
    Goed nieuws voor de woonwerkfietsers: door de jaarlijkse indexering is de maximale onbelastbare fietspremie gestegen van 0,20 naar 0,21 euro/km voor de inkomstenbelasting van 2011.
    foto eone
    Door het KB van 3 februari 2010 is bovendien de RSZ-bijdrage (loonbelasting) en de fiscale vrijstelling van de fietsvergoeding op elkaar afgestemd, zodat de vrijstelling op de RSZ-bijdrage ook tot 0,21 euro/km wordt voorzien.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    broedereverard
    www.bloggen.be/broeder
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    medicijnen
    www.bloggen.be/medicij
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs