BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    16-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    20 mythische Vlaamse bergen
    Koersfanaat Thijs Ameye reed zelf de Vlaamse voorjaarsklassiekers. In zijn boek '20 mythische Vlaamse bergen' portretteert hij de venijnigste kuitenbijters vanuit het oogpunt van 20 bekende wielerfreaks.
    Bergen zijn heilig in Vlaanderen. Immers, hoe minder een mens bezit, hoe meer hij dit bezit koestert. Verschillende Vlaamse hellingen verwierven ondertussen een bijna mythische status; 'bergen' als de Koppenberg en de Muur van Geraardsbergen zijn dan ook dé hoofdrolspelers in de rijke Vlaamse wielergeschiedenis. Maar naast natuurlijke hoogtepunten zijn de Kemmelberg, de Paterberg, de Molenberg en co ook rasechte toeristische toppers.

    In '20 mythische Vlaamse bergen - Hoogtepunten van de Vlaamse Koers' portretteert Thijs Ameye de 20 meest memorabele Vlaamse bergen en beschrijft ze vanuit het oogpunt van 20 bekende wielerfreaks of (ex-)coureurs: Lucien Van Impe over de Muur, Rik Van Walleghem over de Koppenberg, Eric Vanderaerden over de Kemmelberg, Eddy Planckaert over de Kruisberg, Guido Belcanto over de Rode Berg, Hans Bourlon over de Taaienberg, Michael Boogerd over de Alsemberg, Eddy Merckx over de Bruine Put...

    Daarnaast komen de toeristische hotspots en de leukste adresjes voor een pitstop of overnachting in de buurt uitgebreid aan bod. En wie de 'flandrien' in zich naar boven voelt komen, vindt in dit boek een massa tips om zelf optimaal de kuitenbijters te beklimmen maar ook echte Geheimtips over de beste plaatsjes om de (echte) koers te bekijken.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Opnames De Pedaalridders gestart
    De opnames voor de fietsvriendelijke docusoap waarvoor VT4 een tijdje geleden wielertoeristenclubs zocht, zijn afgelopen weekend gestart. WTC Dafalgan-La Chouffe en Forza Picasso zullen de hoodrol spelen.
    Afgelopen weekend werd het team van Forza Picasso al gefilmd in hun stamcafé. (foto rudy tollenaere - lochristi blogt)
    In De Pedaalridders, de werktitel van het programma, volgt VT4 dit voorjaar deze twee wielertoeristenclubs in hun voorbereiding op een grote sportieve uitdaging. Wat die uitdaging precies mag zijn wordt voorlopig voor iedereen - de deelnemers incluis - geheim gehouden.

    De opnames zijn afgelopen weekend alvast van start gegaan. In het najaar zou het resultaat op het scherm moeten komen.

    De twee clubs zullen worden bijgestaan door twee wielerkampioenen met een groot palmares. Als de teams er in slagen hun sportieve uitdaging succesvol aan te gaan, wacht hen een mooie beloning. "Maar daarvoor zullen ze fysiek paraat moeten staan en in de conditie van hun leven verkeren", zo klinkt het bij VT4.

    WTC Dafalgan-La Chouffe maakt al twee jaar de streek rond Roeselare onveilig. De ploeg rijdt dus al een tijdje samen, maar kan toch nog heel wat sportieve vooruitgang boeken. Plezier maken en gezelligheid zijn voor deze bonte verzameling vrienden minstens even belangrijk als kilometers malen.
     
    Forza Picasso is een jonge en ambitieuze wielerclub die pas dit jaar boven de doopvont werd gehouden. De leden zijn vastbesloten om grootse sportieve prestaties te koppelen aan plezier en kameraadschap. Daarom zijn ze bij Forza Picasso van plan om hun team zo professioneel mogelijk te organiseren en niets aan het toeval over te laten. In Lochristi houden ze nu al hun hart vast: vanaf half maart zal de club voor het eerst door de straten van de bloemengemeente scheuren.

    "Vorige week hebben we het contract met producer Endemol getekend", zegt Dorien Broer van Forza Picasso. "We hadden gezien dat VT4 beginnende fietsclubs zocht en dat er uiteraard ook vrouwen in aanmerking kwamen. Van het één kwam het ander en nu zijn we er officieel bij."

    Wat de clubleden te wachten staat, weten ze zelf nog niet goed. "VT4 blijft opzettelijk heel vaag met zijn plannen", aldus Dorien. "We hebben er al een fietstochtje hier in de buurt opzitten, waar ze ons gevolgd hebben. Allemaal heel gek, met een opblaaspop op de fiets en zo. Ook hier in het café zijn ze al verkennend komen filmen, kwestie van de entourage hier wat te zien."

    "Vorige zondag zijn we gefilmd toen we de Kluisberg opreden. Nadien is dan de selectie van de tien deelnemers gemaakt. Drie vrouwen en zeven mannen zullen onze kleuren verdedigen."
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    De puist van de Primavera
    Om Milaan-Sanremo te winnen moet je niet per se klimmersbenen hebben, maar toch wordt La Primavera altijd in één adem genoemd met de Poggio. Beklim deze ultieme kuitenbijter vanuit je zetel!
    Zodra je de Via Giuseppe Mazzini rechts inslaat, begin je aan de beklimming van de Poggio. (foto belga)

    Het zijn vooral de voorafgaande kilometers die de Poggio zo lastig maken. Met zijn bijna 300 km is Milaan-Sanremo immers de langste klassieker van het seizoen. 

    Halfweg koers wacht het peloton met de Passo del Turchino al een eerste bescheiden hindernis. Pas in de slotkilometers gaat het stijgingspercentage over de 5%. Net voor de top zie je letterlijk licht door het einde van de 170 meter lange tunnel.

    Vijftig kilometer verder is er Le Manie, een klim die vooral bekend staat om zijn zeer technische afdaling. De finale begint pas echt met de drie Capi. De korte maar snedige Capo Mele, Capo Cervo en Capo Berta volgen elkaar op binnen een afstand van 15 kilometer.

    De Berta is de lastigste van de drie en ook steiler dan de volgende hindernis: de Cipressa. Toch is deze zes kilometer lange bult met een gemiddelde stijgingsgraad van 'slechts' 3,9% behoorlijk lastig. De 275 km in de benen zullen daar vast iets mee te maken hebben.

    SANREMO OF DIEST?

    En dan is er dus die befaamde Poggio di Sanremo op 6 km van de meet. Dat wordt weer vier km lang wriemelen maar ook knallen door de smalle straatjes en bochten met zicht op de Ligurische kust. Het eerste gedeelte van de Poggio bevat een paar stukken van bijna 5% en tegen het einde wordt dat zelfs even 8%, maar de gemiddelde hellingsgraad van deze kuitenbijter bedraagt slechts 3,7%.

    Eens boven gaat het in volle vaart - wel oppassen met al die stenen muurtjes! - richting centrum van San Remo, waar de finishlijn getrokken is tussen de palmbomen op de Lungomare Italo Calvino.

    Begint het al te kriebelen om zelf de 290 km van Milaan naar San Remo te fietsen? Tenzij het profpeloton je natuurlijke biotoop is, kan je dan best je ding doen op 5 juni op de Gran Fondo Milano Sanremo, de wielertoeristenversie van de klassieker. Om de benen te testen op de slotklim moet je trouwens niet helemaal naar de Ligurische kust afreizen, het Vlaams-Brabantse Diest heeft met het Grasbos immers zijn eigen Poggio!





    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Verada-Follens Classic 2011

     

    Voor de tweede rit van het weekend van 12 en 13 maart kozen we voor een classic rit

    De startplaats was het West-Vlaamse Zwevegem en dit op de fabriek terreinen van Verada: voor de wagen was ook een plaats voor zien en dit is altijd mooi meegenomen

    Zelfs de koffie voor de rit was gratis wat men zeer zelden tegenkomt en hij was nog lekker ook

    Van het inschrijving geld zouden we ook niet armer worden 3€ dus nog een pluspunt

    Een stempel voor op ons classic blad(dat nog nergens te verkrijgen is) was ook geen probleem: geen gezaag of ander geklaag

    We kozen voor de 75km tocht want de streek boezemde ons toch een beetje schrik aan

    De eerste kilometers vielen super mee geen verkeer en vlak en de wind, dat ging ook nog

    Lang zou de pret niet duren want met weinig klim kilometers in de benen vielen de eerste kleine hellingen niet goed mee

    Onze eerste bult kregen we na 10 km (nog geen helling) met de Moen en dit zou niet de laatste zijn

    De wind was nu ook wakker geworden en maakte de rit nog een beetje zwaarder

    Na 10km klimwerk konden we 25km op de meter even op adem komen in onze eerste bevoorrading

    Er zijn bevoorradingen die zeer goed zijn maar dit was wow hier was alles voor handen om onze krachten terug op pijl te brengen: super

    Het tweede deel zou andere koek worden en lang moesten we niet wachten

    Na 30 km lag de eerste helling en nog geen kleintje ook de BRUYERES 2300meters lang en met zijn 12.6% nog stijl ook hier was het even zoeken naar de juiste cadans om dan in een rustig tempo naar de top te fietsen: oef deze was achter de rug

    Nu waren we beland in de streek van Frasnes en hier terug geen meter vlak maar de snelle afdalingen maakten alles goed

    In Saint-Sauveur hadden we weer prijs hier lag de tweede zware helling

    LES MONT terug 2300meters klimmen en opnieuw was het zoeken naar het juiste klimtempo en het begon stilaan beter te gaan

    54km en terug konden we rusten en bijtanken in de tweede bevoorrading en ook hier alles er op en er aan zelfs zeer lekkere broodpudding: lekker

    Nog eenmaal zouden we moeten afzien met de klim van de Rue de Caumont onbekend ?Nee, want het was een zijkant van de Kluisberg en dan nog één van de zwaarste

    Eindelijk lag het klimwerk achter ons en konden in een snelvaart richting Zwevegem fietsen want met de wind in de rug ging de voorruit

    In Otegem kregen we het nog even lastig met de kleine Keiberg

    En naar 77 km waren we terug: oef

    Hier komen we nog zeker terug: want alles was in orde

    Een zeer goede uitpijling elk kruispunt aangeduid met een waarschuwing bord en ook elke helling met bord aangeduid ja zelf de fietsparking was gratis

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

     

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Brevet 75 km

     

    Het derde brevet had zijn startplaats in Wondelgem bij wtc De Nachtegaal

    Het startzaaltje werd onmiddellijk gevuld met de leden van de club alsof het ons clublokaal was

    Eens op de baan met zo een grote groep is geen pretje want voor de één is het tempo te snel en voor de andere te traag maar het bleek nog goed mee te vallen

    De rit zou ons naar Lotenhule brengen langs de gebruikelijke wegen van Mariakerke, Drongen, Nevele en Meigem die er na de strenge winter er soms zeer slecht bij lagen en was het soms een kunst om de putten te ontwijken

    In het eerste deel van de rit viel de wind nog mee maar na de stop in café Duivenlokaal zou de andere koek worden

    Ook begonnen de kilometers te wegen want niet iedereen had al veel kilometers in de benen

    De samenhang van de groep begon ook een beetje aftebrokkelen en op een moment reden er twee groepen

    De wind en de vele bruggen maakten van deze vlakke tocht nog dat een paar zweetdruppels aan de oppervlakte kwamen

    De laatste kilometers zouden in volledige groep afgelegd worden om samen binnen te rijden

    Maar ja er zijn er altijd die het ander zien en het nooit zullen afleren gelukkig zijn het uitzonderingen

    Het merendeel bleef samen en met een trots gevoel reden we met zijn allen aankomst lijn over

     

    Groetjes

     

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    09-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Orbea hoofdsponsor Mongolia Bike Challenge
    Orbea is de hoofdsponsor van de Mongolia Bike Challenge geworden. Één van de meest extreme MTBraces ter wereld.
    Baskische fietsfabrikant Orbea is de nieuwe hoofdsponsor van de Mongolia Bike Challenge (foto mongolia bike challenge)
    Orbea
    , de Baskische fabrikant van stadsfietsen, racefietsen en mountainbike's uit Mallabia zal vanaf nu de sponsor worden van deze extreme mountainbikewedstrijd.

    De Mongolia Bike Challenge is een lange en zware rit. Dat kan je op zijn minst zeggen van deze negendaagse, waarbij de maar liefst 1200 kilometer moet afgelegd worden, waarvan 14000 meter stijgen én hier en daar hellingen van, u hoort het goed, 29 procent! Iedereen, zowel profs als getrainde amateurs, kunnen zich vrij inschrijven voor deze prachtige mountainbikerace door het landschap van Azië.

    De race start in de Mongoolse stad Dalanzagad om zich verder een weg te banen door grenzeloze vlakten. Vervolgens bereiken de renners de indrukwekkende duinen van de Gobiwoestijn en loopt het parcour verder door verlaten gebied.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Solo gaat retro met moderne pasvorm
    Elke Solo wielertrui heeft een retro stijl gecombineerd met een moderne stof. Fietsen in een outfit geïnspireerd op de jaren 50, 60 en 70, origineel!
    Elke Solo trui heeft een retro look (foto wecycling)
    De inspiratie voor deze outfits wordt gehaald uit de klassieke shirts uit de jaren 50, 60 en 70. Elke Solo Classique trui heeft een retro stijl gecombineerd met een moderne stof. De shirts zijn gemaakt van polyester en hebben een uitstekende vochtdoorlatende kwaliteit

    De adviesprijs van een Solo shirt bedraagt 79,95 euro. Ze zijn verkrijgbaar in de maten XS tot en met XL.  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Dextro Energy voor na het sporten
    Na een zware inspanning is het belangrijk je lichaam te voorzien van koolhydraten en vitamines. Daarom ontwikkelde Dextro Energy een After Sports drink, specifiek voor na de training.
    Dextro Energy voor na het sporten (foto dextro energy)
    De hersteldrank helpt na een lichamelijke krachtinspanning om de koolhydraatreservers aan te vullen, de spieren te herstellen en de stofwisseling te bevorderen. De herstelpoeder bevat naast 10 verschillende vitamines ook proteïnen en magnesium.

    Dextro Energy wordt op de markt gebracht door Rivo Sports en geleverd aan fietszaken in de Benelux.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Fietsforce voor inwoners Amsterdam
    Amsterdammers krijgen binnenkort hulp als ze een lekke fietsband hebben. De wegenwacht voor fietsers helpt de fietsers met kleine reparaties.
    Fietsforce voor inwoners van Amsterdam (foto fietsforce)
    "Als je problemen aan je fiets hebt, bel je naar Fietsforce en dan komt er onmiddellijk een monteur naar je toe", zegt Barbara Westerveld van de Stichting Fietsforce Amsterdam in het Algemeen Dagblad.

    Bij de dienst werken studenten van de Universiteit van Amsterdam vrijwillig samen met het reïntegratiebedrijf Panta. De studenten leren op die manier sociaal ondernemen en dak- en thuisloze jongeren krijgen de kans om werkervaring op te doen.

    De opleiding van de eerste zeven monteurs is al begonnen. De proef start eind maart.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Rijd de Omloop Passage Fitness en ga naar het WK!
    Neem dit jaar deel aan de Omloop Passage Fitness en maak kans op een toegangsticket voor het WK! Dat vindt plaats in Kopenhangen op 25 september.
    Treed in de voetsporen van Sebastian Langeveld en ga naar het WK (foto belga)
    Rijd de finale van de Omloop, beklim onder meer de Leberg, Molenberg, de kasseistroken van de Lange Munte en de Lippenhovestraat en ga gratis en voor niets naar het WK!

    Een week voor de Ronde van Vlaanderen krijg je de kans om je eigen Gent-Gent, de Omloop Passage Fitness met start en aankomst in't Kuipke te rijden. Je hebt de keuze tussen 73 km, 114 km of 140 km.

    Bovendien maakt één duo kans om helemaal gratis naar het WK in Kopenhagen te gaan op 25 september!

    Andere prijzen: een rit in de Ronde van België vanuit de volgwagen, een gratis toegangsticket voor het VIP café bij één van de Belgische aankomstplaatsen van de Eneco Tour en een ticket voor de finale van de Lotto Zesdaagse Vlaanderen-Gent op 27 november 2011!

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Shimano wint Award met superlichte windbreaker
    Shimano heeft de iF Design Award gewonnen met de superlichte ACCU3D R jack. De windbreaker heeft een hoge waterafstotendheid en weerstand tegen scheuren.
    De ACCU3D R jack viel in de smaak in Hannover (foto shimano)
    De uitreiking vond deze week plaats op de CeBIT beurs in Hannover. De windbreaker ACCU3D R weegt slechts 63 gram en kan heel klein opgeborgen worden in de achterzak van een fietsshirt. De jack is verkrijgbaar in het zwart en lime groen.

    Dit jaar streden maar liefst 1121 deelnemers uit 43 verschillende landen om een iF product design award. In totaal werden er 2756 producten beoordeeld door een internationale jury. Slechts 50 daarvan werden geselecteerd om een Award te ontvangen.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Ook de kleindochter van de Keizer fietst
    Katrien Van Looy is iets minder bekend dan haar grootvader Rik, maar ze fietst met hetzelfde vuur als de Keizer van Herentals. Cyclo Sprint voelde haar aan de tand in een keizerlijk decor. Bekijk de foto's!
    De kleindochter van de Keizer. (foto alain buyck)

    De 21-jarige Katrien Van Looy is al sinds haar vierde bezig met sport, maar pas op haar achttiende schakelde ze over naar het wielrennen. "Mijn papa heeft ons vroeger een beetje in de richting van de loopsport georiënteerd. Ik was pas vier en m'n zusje vijf toen we her en der al een loopcrossje meepikten."

    "Eigenlijk was lopen toen mijn leven. Ik ben vier keer Belgisch kampioene op de piste geworden en vijf keer in het veldlopen. Het laatste jaar bij de scholieren won ik ook de CrossCup. Maar een hardnekkige beenvliesontsteking gooide roet in het eten."

    "Tijdens mijn revalidatie mocht ik veel fietsen in plaats van te lopen. En omdat ik telkens opnieuw pijn kreeg als ik na een rustperiode weer begon te lopen, ben ik uiteindelijk overgeschakeld naar het wielrennen. Mijn grootvader is nu mijn grootste supporter."


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    01-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Wheelylift: uniek opbergsysteem voor je fiets(en)!
    Onze noorderburen brengen met de Wheelylift een nieuw opbergsysteem voor fietsen op de markt. De lift hangt je fiets zélf op.
    De Wheelylift (foto facilitaire info)
    De Wheelylift monteer je aan de muur. Wanneer je na een rit je fiets wilt ophangen, til je het voorwiel een stukje op en hang je je fiets aan de lift. Vervolgens wordt het tilmechanisme geactiveerd. Met wat begeleiding hangt je tweewieler in een wip omhoog. Het systeem is ideaal voor kleine ruimtes, en je kan er zelfs naast je racefiets je zware stadfiets ( en voor later misschien je elektrische fiets) mee ophangen!

    Je kan de Wheelylift kopen via de fietshandel of online. De adviesprijs is 149 euro, inclusief BTW. Voor meer informatie:
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Performance legt een Bomb
    The Bomb is een nieuwe pre-workout formule. Inname gebeurt 30 min vóór je training en stimuleert de stikstofoxide productie, zodat je intensiever kunt trainen.
    Performance The BOMB (foto Roel van Schalen)
    The Bomb bestaat uit een een weloverwogen combinatie van verschillende componenten: 4 aminozuren, trage en snelle koolhydraten (o.a. maltodextrine), Kre-Alkalyn, guarana extract en vitamine B3.

    Het aminozuur L-Arginine speelt een belangrijke rol bij de productie van stikstofoxide (NO) en onstpant gladde spiervezels en dat levert een betere doorbloeding op. Voedingsstoffen worden beter aangevoerd en afvalstoffen zoals melkzuur en ammoniak worden sneller afgevoerd.

    Beta-alanine zorgt voor de aanmaak van carnosine, een melkzuurblokker die bij hevige inspanningen het teveel aan waterstofatomen neutraliseert. Hierdoor kunnen spiercellen op een hoog niveau blijven presteren. Beta-alanine gaat ook zeer goed samen met creatine: de combinatie geeft meer kracht bij sporters dan creatine alleen.

    L-Tyrosine stimuleert verschillende neurotransmitters, zoals dopamine, noradrenaline en adrenaline. Dit geeft meer concentratie en alertheid voor de training.

    Taurine bevindt zich vooral in onze spieren en biedt bescherming tegen vrije radicalen die cellen kunnen aanvallen. Dit aminozuur brengt ook de verhouding tussen natrium en kalium in balans. Tijdens trainingen dalen de taurine gehaltes. Door taurine aan te voeren blijft de spierkracht op niveau.

    Kre-Alkalyn is een gebufferde vorm van creatine monohydraat die stabiel blijft na toevoeging van een vloeistof. Het voorkomt dus de vorming van creatinine dat de nieren kan belasten en dat ook de oorzaak kan zijn van krampen. Kre-Alkalyn verhoogt het vetvrije lichaamsgewicht, spierkracht en spiervolume. De effectiviteit wordt gemaximaliseerd wanneer het gecombineerd wordt met beta-alanine. Dan zorgt creatine monohydraat voor de grootste toename van spiermassa.

    Guarana extract is niet alleen een rijke bron van cafeïne, maar ook van allerlei andere actieve stoffen zoals guaranine, andere alkalöiden, tannines en saponinen. Guarana heeft allerlei nuttige eigenschappen: het bevordert de vetverbranding, verbetert de energiebalans, verhoogt de uithouding en verdrijft het vermoeidheidsgevoel. The Bomb bevat een optimale dosis van dit weldadig kruid zodat de alertheid, energieniveau en herstel na training of zware inspanning optimaal is en blijft.

    Vitamine B3 of nicotinamide is een wateroplosbare vitamine en is een bouwsteen van belangrijke co-enzymen zoals NAD en NADP. Die laatsten spelen een belangrijke rol bij het vrijmaken van energie uit koolhydraten, eiwitten en vetten. Deze nuttige vitamine verhoogt de spierkracht en het uithoudingsvermogen.

    Met The Bomb kun je intensiever en langer trainen. Het explosieve goedje is er in poedervorm (op te lossen in water) en heeft een lekkere, frisse bloedappelsiensmaak. In een bus van 500 gram (20 porties) of van 125 gram (5 porties).
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Wereldrecord voor Tune
    Tune vestigt een wereldrecord met de lichtste mountainbike snelspanners. De U20 MTB weegt amper 22 gram.
    De Tune U20 MTB (foto Tune)
    De U20 kent u misschien al als snelspanner voor de racefiets. Nu is deze dus ook verkrijgbaar voor de mountainbike. De as is gemaakt uit carbon, wat het lichte gewicht verklaart. Aan de twee uiteinden van de snelspanner is een titanium buisje op de as gelijmd. Omdat het gelijmde oppervlak twee maal zo groot is als nodig, is een hoge veiligheid gegarandeerd.

    De Tune U20 MTB klokt af op 22 gram per paar.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Scicon sponsort ProTour teams
    Het Italiaanse Scicon is toonaangevend in transportoplossingen en -accessoires voor fietsers. In 2011 ondersteunt het bedrijf heel wat topteams met onder andere fietskoffers.
    Scicon TEAM bag (foto Roel van Schalen)
    Scicon is al meer dan 30 jaar gespecialiseerd in tassen voor fietsers, gaande van fietstassen, fietskoffers en zadeltasjes tot rugzakken en draagtassen. Dit jaar zal de firma enkele absolute topteams voorzien van zijn producten.
    Leopard-Trek, Liquigas, Astana, Saxobank, Cofidis plus de Italiaanse federatie zetten hun fietsen met een veilig gevoel op het vliegtuig in Scicon fietskoffers en ?tassen. Cancellara, Schleck, Basso, Nibali, Kreuziger en Vinokourov zijn maar enkele van de grote namen die je op een vliegveld kunt tegenkomen terwijl ze een Aerotech Evolution voor zich uit rollen.

    Speciaal voor de gelegenheid brengt Scicon daarnaast Team Replica modellen van enkele van zijn zadeltasjes op de markt met daarop de logo's van de diverse profteams. Op de onlangs helemaal vernieuwde website www.sciconbags.com kun je de tasjes bewonderen (onder Products/Saddle Bags/Team Replica) en ook al aanschaffen.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HET OPENINGS WEEKEND

    Het opening weekend

     

    Na maanden van zwoegen door modder, sneeuw, regen en vriesweer begon de zomer eindelijk dit weekend

    Op zaterdag konden we genieten van het brevet 50km ingericht door onze eigen club en dit in samenwerking met de fietsclub uit Massemen

    Opnieuw konden we zien dat veel leden zich inspanden om deze organisatie tot een goed einde te brengen van de inscanning tot de barman allen deden hun uiterste best om de wielertoeristen in de watten te leggen

    Maar wij kwamen om te fietsen: de eerste kilometers van het parcours viel dik tegen door die verdomde wind die ons het ganse weekend parten zou spelen

    Eens dit stuk achter de rug konden we terug genieten van het fietsen zelf en de prima uitpijling was een bonus

    Na Merelbeke, Melle, Gontrode kwam Gijzenzele met zijn verraderlijk klimmetje want de wind zit daar steeds verkeerd en ook deze dag hadden we pech eens hier voorbij konden we een beetje op adem komen

    Lang konden we niet genieten want van Oosterzele tot Massemen kregen niets anders dan wind en vals plat

    Taverne Parking was onze rust plaats en konden we even bijtanken om daarna aan het tweede aan te vatten

    Hier hadden we pech want we reden met een pak renners de verkeerde kant op

    Tot in Oordegem onze euro viel met 40km op de teller zagen we een bordje Gent 20 km dus dit klopte niet

    Daarom werd beslist om de Brusselsensteenweg te volgen tot in Gentbrugge en dit onder begeleiding van een pak regenwater

    Maar eind goed al goed en na 60 km bereikten we veilig en voldaan de eindmeet, nog even nagenieten en we konden huiswaarts keren bedankt Heirnis

    Voor onze zondag kozen we voor de Omloop het Nieuwsblad want wat de profs kunnen we ook

    Het Sint-Pietersplein in Gent was de startplaats en een immense tent deed dienst als startlokaal

    We hadden veel meer wielertoeristen verwacht maar het bleef voor zo een invent verbazend rustig

    Vier leden 3 mannen en een vrouw hadden gekozen voor deze rit en rond 8u30 waren we op weg

    Van Gent ging het richting Zwijnaarde om in Zevergem de pontweg op te draaien en de Schelde te volgen tot hier konden we ons laten meevoeren door een groot peloton

    Vanaf Asper stonden we er alleen voor en begon het echte labeur van Zwalm ging het richting Sint –Blasius-Boekel en daar ligt de Molenberg

    Voor een paar zat de schrik er goed in maar deze was ongegrond want niemand moest afstappen ,dus super

    Op naar de bevoorrading maar deze kregen we niet cadeau eerst moesten de kasseien van de Paddestraat overwonnen worden en dit langs de lastigste zijde: nu konden we een beetje op adem komen

    De bevoorrading was voor zo een organisatie aan de magere kant

    Het tweede deel begon ook goed onmiddellijk mochten we de Lippenhovestraat op draaien en was het weer bonken en puffen geblazen

    Nog 2 stukken kasseien te gaan: in het relatief vlakke landschap had de wind vrij spel en was het steeds vechten geblazen om het ritme te behouden

    De Lange Munte in Scheldewindeke was de derde lange marteling van de dag en hier zat de wind volledig op de neus wat deze klus dubbel zo lastig maakte

    We hadden gehoopt dat we nu een meewind zouden krijgen maar niets was minder waar: niets kregen we mee

    Eens terug in Gent lag de laatste kasseistrook de Steenakkerstraat 750 meter hel

    Eindelijk lag ook dit achter ons en konden we rustig naar de aankomst boog fietsen: en de enige vrouw in ons groepje klopte ons allemaal

    Terug konden we terug kijken op een prima rit: maar toch een minpunt het inschrijving geld 8 euro graag willen we dit neertellen als we maar er iets in plaats voor krijgen

    Maar vandaag niets van dit jammer

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Rij zelf Luik-Bastenaken-Luik de dag voor de profs
    Het identieke parcours, dezelfde slopende hellingen, de volledige 260km of de finale van 143 km, dezelfde streep in Ans. Maar dan gewoon één dag vroeger dan de profs. Op zaterdag 23 april kan je dus je eigen Luik-Bastenaken-Luik rijden!
    foto alain buyck.
    'La Doyenne' is al meer dan 100 jaar één van de absolute topklassiekers in het wielrennen. De grote namen uit het peloton willen allemaal op de erelijst staan. Je kan jezelf daar nu ook aan toevoegen en de Côte de Wanne, de Stockeu, La Redoute en de Côte de Saint-Nicolas bedwingen en eindigen met de ongelooflijke ervaring om over de aankomst in Ans te bollen.

    Er is tijd genoeg om je eigen topklassieker uit te rijden. Voor wie het toch graag heel sportief aanpakt of onder vrienden uitpakt, is er een tijdsopname op de Rosier, Redoute, Roche aux Faucons en Saint-Nicolas en dus een echt bergklassement.

    Opgelet: om het voor elke deelnemer comfortabel te maken, kunnen er maar maximaal 4000 enthousiastelingen meedoen. Snel inschrijven is dan ook de boodschap. 

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    De tien fietsen van Tom Boonen
    Hoeveel fietsen heb jij thuis in de garage staan? Bij een wielertoerist beperkt zich dat meestal tot een koersfiets en eventueel een MTB. De gemiddelde profrenner heeft 5 exemplaren, Tom Boonen zelfs 10!
    Tom Boonen op zijn EMX-7. (foto belga)
    Een gewone profrenner krijgt doorgaans vier fietsen aan het begin van het seizoen: een thuisfiets om mee te trainen, een racefiets voor de wedstrijden, een tijdritfiets en een reservefiets. Halverwege het seizoen krijgen ze meestal nog een nieuw exemplaar, wat het totaal op vijf brengt.

    Tom Boonen komt al gauw aan tien tot zelfs twaalf exemplaren per seizoen. "Aangezien Boonen kopman is, heeft hij meer fietsen dan een standaardrenner", zegt Jean-Marc Vandenberghe, mecanicien bij Quick Step, in Het Nieuwsblad. "Omdat hij zowel in België als in Monaco traint, heeft hij op beide plaatsen trainingsfietsen nodig. Daarnaast heeft hij ook nog een reservetijdritfiets."
     
    Parijs-Roubaix is één van de lievelingswedstrijden van Boonen en daarvoor doet constructeur Eddy Merckx extra moeite. "Tom krijgt drie speciale exemplaren voor Parijs-Roubaix: een om op te fietsen en twee als reserve. Dat is echt wel noodzakelijk om de vele slechte kasseien op te vangen. Na Roubaix gaat de fiets trouwens terug naar de fabriek voor onderzoek. Ze meten dan de stijfheid van het carbon vóór en na Roubaix en leren daaruit hoe hard het heeft afgezien."

    De fietsen van...
    ... de modale profrenner:
    1. Trainingsfiets
    2. Wedstrijdfiets
    3. Reservefiets
    4. Tijdritfiets
    5. Extra fiets halverwege seizoen

    ... Tom Boonen:
    1. Trainingsfiets (Monaco)
    2. Trainingsfiets (België)
    3. Wedstrijdfiets
    4. Reservefiets
    5. Wedstrijdfiets Parijs-Roubaix
    6. Reservefiets Parijs-Roubaix
    7. Reservefiets Parijs-Roubaix
    8. Tijdritfiets
    9. Reservetijdritfiets
    10. Extra fiets halverwege het seizoen
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Tips tegen koude voeten
    De voorbije dagen was het weer erg fris. Veel fietsers kampen dan met koude voeten. Wij geven zes makkelijke tips, zodat uw voeten deze laatste winterdagen probleemloos doorstaan.
    Zalig warme voeten tijdens het fietsen (foto MTB Noordwest)
    Schoenen niet te strak
    Als uw schoenen te strak zitten, is de doorbloeding niet optimaal. Dit is een simpele oplossing voor het bestrijden van koude voeten, maar is meestal niet genoeg. Combineer deze tip met één van de volgende opties.

    Isolerende sokken
    Er zijn speciale sokken die isolerend werken waardoor het vocht snel opdroogt. Een katoenen sok houdt, zeker wanneer u transpireert, veel en lang vocht vast. Gevolg: de voeten koelen extra snel af. Wie geen isolerende sokken heeft, kan er voor kiezen twee paar sokken over elkaar te dragen (met in het achterhoofd tip 1!)

    Plastic zak over de schoen
    Niet echt de meest modieuze oplossing, maar het helpt wel degelijk tegen koude voeten. Bindt eenvoudigweg een plastic zak om uw schoen, zodat de wind uw voeten minder snel afkoelt. Dit is ook een goede oplossing om je voeten droog tijdens een regenbui.

    Isoleer uw schoen
    Leg aluminiumfolie of krantenpapier onder uw zolen en plaats, waar nodig, de folie of het papier tegen de binnenwand van uw schoen.

    Gebruik teenstukken/overschoenen
    Teenstukken en overschoenen kunt u zich aanschaffen. Ze isoleren en zijn waterafstotend.

    Uierzalf of vaseline
    U kunt uw voeten ook insmeren met vaseline. Op die manier blijven ze op temperatuur.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    kris
    www.bloggen.be/kris
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    movie
    www.bloggen.be/movie
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs