BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    15-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Solid performance

    Het bij ons relatief onbekende Solid is een Duits merk,vergelijkbaar met de andere bekende Duitse merken zoals Canyon, Cube, Ghost. Ze hebben een gevarieerd aanbod bikes gaande van Dowhill tot Enduro en Cross country modellen. De bike die we getest hebben is de “Performance”, deze bike is nieuw van dit jaar. Voorheen was Solid meer gericht op de DH en Enduro markt, met de Solid wil men ook de cross-country en marathon wereld gaan verkennen.


    Frame

    Het frame is opgebouwd uit carbon en heeft een veerweg van 100 mm. Door het gebruik van carbon en de lichte afmontage zet de volledige bike ongeveer 10.5 kg op de weegschaal. Het frame zelf weegt ongeveer 2.2 kg inclusief demper. Het frame is uitgerust met een geintegreerd balhoofd waarvan de balhoofdbuis oversized is uitgevoerd voor een hogere stijfheid. Ook rond de bracket is vrij veel materiaal aanwezig. Dit alles resulteert in een behoorlijk stijf frame. De achterbrug is van het type “Faux bar” waarbij het scharnierpunt op de staande achtervork zit. Voor een medium is de balhoofdbuis 58.8 cm lang. De wielbasis bedraagt 1087 mm. De geometrie van dit frame is vrij conventenioneel te noemen vergeleken met andere mreken. De kleuren zijn erg opvallend in wit en blauw, de eigen onderdelen van Reverse matchen netjes bij de kleuren. Zelf de versnellingskabels zijn wit om te passen in dit kleurenschema. Sommige bikers waaronder ikzelf houden misschien niet van opvallende fietsen, helaas is dit frame enkel in deze kleur verkrijgbaar.


    Afmontage

    De performance is verkrijgbaar in twee verschillende afmontages: Race en Pro, waarbij de Race is afgemonteerd met allerlei erg lichte onderdelen. De Race waarmee wij op stap gingen was uitgerust met volgende lichtgewicht spulletjes: de transmisse komt van Sram: XX 28/42 double crank met bijbehorende shifters en derailleurs. Remmen zijn de Avid Elixer CR.Veel van de randonderdelen zoals stuur, stuurpen, zadel, grips, zadelpen en zelfs de naven zijn van eigen makelijk. Deze onderdelen dragen de naam “Reverse” en zijn ook apart verkrijgbaar. De wielen zijn uitgerst met zeer lichte Tubeless ready FRM velgen en eigen ontwikkelde Solid naven. Het zadel is ook van Reverse zelf en ziet er best knap uit. De zadelpen is gemaakt van carbon en heeft een ietwat eigenzinnige vorm en een lichte setback om iets verder achter te trapas te zitten. Het stuur is ook van carbon gemaakt met aluminium inserts ter versteviging van de bevestiging voor stuurpen en eventueel barends.


    Vering

    De vork is een Rockshox Sid worldcup XX. Deze vork is uitgerust met een kroonstuk en stuurbuis uit Carbon en zet hierdoor slechts +/- 1400 gram op de weegschaal. Ze is voorzien van een handige hydraulische lockout. Het afstellen gebeurt met de inmiddels welbekende positieve en negatieve kamer. Met de negatieve kamer kan je erg nauwkeurig de gevoeligheid van de vork instellen. Voor de rest kan ook de rebound door middel van een draaiknop onderaan ingesteld worden. Handig zijn de sag indiciatiestreepjes op de linkerbinnenpoot.


    De demper is een Rock Shox monarch 4.2. Deze demper maakt gebruikt van “Solo Air” waardoor de positive en negatieve druk automatisch gebalanceerd worden. Ingenieus is dat het drukventiel 90 graden gekanteld kan worden voor een betere toegang met het pompje. Ook op het de schacht van de demper zijn handige sagindicaties aangebracht. Floodgate on/off, blowoff threshold en rebound speed zijn instelbaar op deze demper.


    Rijgedrag

    Zoals de naam al doet vermoeden is deze fiets een beest dat wilt presteren. Je voelt dit dan ook vanaf het eerste moment dat je op de fiets stapt. Elke pedaalslag voelt erg direct aan en wordt onmiddellijk naar het achterwiel vertaald. Ongetwijfeld spelen de stijfheid van de crank en het frame hierin wel een rol. De fiets voelt erg racy aan, door de ietwat lange bovenbuis en scherpe stuurhoek, zelf een tikkeltje nerveus. Vergeleken met andere fietsen is de wielbasis niet enorm lang in vergelijking met de bovebuis. Gelukkig monteert Solid geen typisch ultra small cross country stuurtje maar een iets breder exemplaar (62 cm). Sommigen zullen hiervan houden, voor anderen is het misschien storend, maar inkorten kan nog altijd. Door het lage gewicht en de redelijk gestrekte houding kan je er op het vlakke aardig de snelheid inhouden, ook bij het klimmen merk je echt wel dat het allemaal erg gemakkelijk gaat en kan je goed gas geven. De vork op het testmodel stond ingesteld op 100 mm. De kwaliteit van de vering is erg goed, de rockshox demping is erg goed en nauwkeurig. Qua werking hoeft deze vork zeker niet onder te doen voor een veel duurdere fox vering. De hydraulische push lock out heb ik zelf nooit gebruikt, maar kan wel handig zijn voor lange asfaltklimmen.

    De achtervering daarentegen werkt erg goed. Kleine en grote schokken worden goed weggefilterd. Je zou bijna niet zeggen dat er maar 100 mm beschikbaar is. Met name bij grotere bobbels voelt de vering zeker niet te progressief aan. Je merkt goed dat Reverse een achtergrond heeft met downhill fietsen, de fiets stuurt vol vertrouwen bergaf. De rockshox demper pompt wel iets meer dan de collega van Fox die toch nog net iets fijngevoeliger werkt zonder te pompen. Even wat rondspeuren op het internet leert de Monarch wel eens last heeft van betrouwbaarheidsproblemen. Echter tijdens onze testritten hadden we geen enkel probleem.

    Voor de echte weightweenie kan de afmontage misschien nog net iets lichter op bepaalde punten. We denken hierbij misschien vooral aan de eigen Reverse componenten alhoewel ze zeker niet zwaar te noemen zijn. De XX aandrijflijn is echter top of the bill en absoluut een aanrader. Door het gebruik van twee bladen vooraan en een 10-seed casette achtereaan heb je een bereik dat in de buurt komt van het klassieke 3x9 systeem. De casette is uitgerust met een tandwiel met 36 tanden voor als het echt steil wordt. Onze indruk was dat dit bereik voldoende is voor als je in Belgie rondtourt. Voor echt lange beklimmingen bv in de alpen is het beter om het te kiezen voor een setup met een blad van 26 tanden vooraan. Mooi is ook dat de remmen, shifters en hydraulische lockout op dezelfde beugel gemonteerd kunnen worden wat zorgt voor een cleane cockpit. Over het schakelen zelf kunnen we kort zijn, dat gaat gewoon fantastisch. De snelheid waarmee je kan schakelen tussen het kleine en grote blad vooraan is fenomenaal. Het remgevoel dat de Avid Elexir CR remmen geven is eerder vaag en niet echt progressief. Sowieso is remgevoel persoonlijk en houden andere mensen hier misschien net van.




    De Avids zijn uitgerust met Taperbore wat betekent dat de hendel volgen een uniek en gepatenteerd procede gemaakt is dat een lichte hendel oplevert die meer kracht, controle en gevoel zou moeten geven. De testfiets was uitgerust met licht, smalle (1.8”) banden van Schwalbe, bij het rijden door modder zakt de smalle band makkelijk door de modderlaagheen en heb je eigenlijk best veel tractie door het contact met de hardere toplaag. We moeten echter wel vermelden dat de fiets standaard uitgreust is met een Rocket Ron vooraan (2.1”) en een een Racing Ralf achteraan (2.1 “). Verder voelde het Reverse zadel ook best comfortabel aan.

    We hebben de fiets onder andere uitgetest tijdens een zeer modderige rit, daarbij de conclusie dat de vele angsten voor de dunne 10-speed ketting redelijk ongegrond zijn. Bij het schakelen hadden we in elk geval geen last van de modder. Over de slijtage kunnen we echter niet veel zeggen, daarvoor was de tijd veel te kort.

    Conclusie

    Het uitzicht van de fiets laat vermoeden dat het een echt XC racekanon is. Echter het rijgedrag is niet uitsluitend racegericht zodat een gewone tourtochtrijder zicht vast en zeker ook kan amuseren. Door het erg lichte gewicht van de fiets kan je er bovendien ook redelijk makkelijk een aardig tempo mee vasthouden. Nadelig is wel dat aan deze fiets een prijskaartje van ongeveer 5200 euro hangt.
    Deze prijs is wel verantwoord voor het gene dat men krijgt.

    Met dank aan de Belgische invoerder
    Bike arena voor het ter beschikking stellen van de testbike.

    Meer info:
    www.solidbikes.be : Website van Solid
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Wielertoeristen geven het goede voorbeeld
    Een groep Hoogleedse wielertoeristen speelde afgelopen weekend de hoofdrol in enkele verkeersfilmpjes. Die zullen volgende maand op regionale zender WTV getoond worden in een eigen versie van Kijk Uit.
    De Warden Oom Trappers gaven het goede voorbeeld. (foto wot)
    Steeds meer wielertoeristen halen dezer dagen opnieuw de koersfiets van stal, vaak in groep op zondagvoormiddag. Meteen ook laait de discussie omtrent het wielerterrorisme weer stilaan op.

    De West-Vlaamse regionale zender WTV programmeert daarom in maart een eigen versie van Kijk Uit, speciaal toegespitst op wielertoeristen. Afgelopen weekend vonden de opnames plaats. De Warden Oom Trappers uit Hooglede speelden daarbij de hoofdrol. 

    De filmpjes moeten de problematiek van het in groep rijden op de weg in beeld brengen. De Warden Oom Trappers demonstreerden enkele vaak voorkomende moeilijkheden bij wielertoeristenclubs. Onder meer het gebruik van wegkapiteins, de regels van het naast elkaar rijden, verkeersagressie, het opzettelijk hinderen en fluorescerend materiaal komen aan bod.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    FFWD komt met Full Carbon Clinchers
    De meeste grote wielenproducenten hadden al full carbon clinchers in hun assortiment en dus kon Fast Forward niet achterblijven. Deze zomer komen ze ermee op de markt.
    foto ffwd
    FFWD heeft niet voor niets zo lang gewacht vooraleer ze met de Full Carbon Clinchers kwamen. Uitgebreide tests moeten ervoor zorgen dat de kwaliteit ook echt top is.

    FFWD zal in eerste instantie twee modellen op de markt brengen: de F2R FCC (24,5 mm hoge velg, 1420 gram) en F4R FCC (45 mm hoge velg, 1550 gram). De wielen kunnen maximaal 9 bar bandenspanning aan.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.clubfeest














    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Shimano ziet groei verdubbelen
    Het netto inkomen van de Shimano Group is vorig jaar verdubbeld tot 170,7 miljoen euro. De groei is vooral te danken aan de populaire nieuwe 105-serie en de Deore XT, SLX en XTR-mountainbikecomponenten.
    (foto shimano)
    Waar het netto inkomen vorig jaar verdubbelde, steeg de netto verkoopopbrengst met 14,4% tot 1,907 miljoen euro. In het begin van 2010 had de verkoop nog last van het zware winterweer, maar vanaf maart werden zowel het weer als de verkoopscijfers een stuk gunstiger.

    De grote groei is afkomstig van succesvol geïntroduceerde producten zoals de nieuwe 105-serie en de Deore XT en SLX mountainbike componenten. Hetzelfde succes geldt voor de in het derde kwartaal geïntroduceerde XTR groep, die de cijfers spectaculair heeft doen stijgen. In het vierde kwartaal droegen vooral de OEM-producten voor de 2011 collecties bij aan het uitstekende resultaat.

    Voor 2011 zijn de verwachtingen iets getemperd. In Europa en de VS, de belangrijkste markten van Shimano, wordt er dan ook geen of slechts een heel licht herstel van de economie verwacht
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Zwarte doos voor fietsers
    Er is een nieuwe iPhone applicatie uit die werkt zoals de zwarte doos in een vliegtuig. Ook fietsers kunnen hier gebruik van maken om beelden en data op te slaan bij een ongeval.
    foto iCar Black Box.
    De iCar Black Box houdt constant gegevens over snelheid, locatie en zwaartekracht bij. Het filmt de hele tijd, maar de beelden worden alleen opgenomen als er een crash is. Oorspronkelijk is deze app bedoeld voor motorrijders, maar ook fietsers kunnen er gebruik van maken.

    Volgens de makers herkent de software het verschil tussen een slecht wegdek en een daadwerkelijke crash. De applicatie kan ook zo ingesteld worden dat er automatisch details van het ongeval doorgestuurd worden naar de hulpdiensten.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Wielrenner zkt vrouw
    Na de boeren gaan nu ook de wielrenners op zoek naar een vrouw. Op Facebook is er speciaal voor hen een pagina opgericht waar ze op zoek kunnen gaan naar een partner.
    Renners zijn vaak zo gedreven met hun beroep of hobby bezig dat er geen of weinig tijd overschiet om in contact te komen met vrouwen. Daarom hebben de oprichters van de Facebook-pagina 'Wielrenner zoekt vrouw' besloten een handje te helpen.

    Zowel mannen als vrouwen kunnen zich aanmelden op de pagina en er een foto van zichzelf achterlaten. Er worden onder andere ook tips gegeven voor de eerste date.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    12-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Ook voor jou beschikbaar

    Ook voor jou beschikbaar

    Net zo rondfietsen als Andy en Frank? Dat kan. Trek biedt vanaf nu de mogelijkheid om het Leopard Trek 'Signatures Series' kleurenschema te bestellen via Project One. De meerprijs voor dit kleurenschema bedraagt voor de consument € 649,-.

     




    Via de geselecteerde Project One dealers is het veel besproken “Silver / White / Leopard Blue“ kleurenschema nu bestelbaar. De Madone 6 series en de Madone 6 SSL series zijn leverbaar in deze speciale teamkleuren.
    “De belangstelling voor de LEOPARD TREK Madone is enorm. Sinds de presentatie van het team en de teamfietsen is er erg veel vraag ontstaan naar de fietsen. De vraag is groter dan we ooit hebben gezien na een introductie van een nieuw kleurenschema” aldus Eric Maves, Trek Project One coördinator.
     Trek adviseert dan ook de dealers er snel bij te zijn. De vraag is enorm en voor de levering van deze modellen geldt dan ook: Wie het eerst komt,…..! Project One is Trek’s custom paint programma. Het biedt de consument een keuze uit vele duizenden kleuren schema’s en onderdelen. De frames worden met de hand gebouwd en gespoten in de Trek fabriek in Waterloo, Wisconsin. Er is al een complete Madone 6.2  Leopard Trek signature vanaf €4.832,99
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Syncros doet MarathonMan Series

    Syncros doet MarathonMan Series Zoek je nog een leuk trainingsdoel voor dit jaar? Wat denk je van 5 zware mtb marathons in één seizoen? De MarathonMan series heten ze.

    Syncros wordt de hoofdsponsor van deze grootste Europese marathonserie voor mountainbikes. De organisatoren hebben hun samenwerking met Syncros bekendgemaakt tijdens de presentatie op Jersey. De doelgroep bestaat uit ambitieuze amateur mountainbikers die op zoek zijn naar een persoonlijke uitdaging op de langeafstandsritten. Er hebben zich al zo‟n 200 deelnemers aangemeld die afkomstig zijn uit 11 verschillende landen.




    Laag inschrijfgeld en gratis mountainbikeshirt van Eleven Sports
    Wie zich inschrijft voor deelname aan drie marathons, krijgt een gratis exclusief shirt van Eleven Sports. Voorwaarde is wel dat de deelnemer zich vroeg inschrijft (tot medio april). Deelnemers die zich vóór 15 april 2011 inschrijven, komen bovendien in aanmerking voor een aanzienlijke korting op het inschrijfgeld. Deelname aan drie marathons (inclusief het gewilde aandenken) kost dan slechts € 109,. Zie ook www.syncrosmarathonman.com.

    “Syncros wil het productsegment voor marathonbiken verder uitbreiden en ondersteunt de internationale marathonserie daarom als hoofdsponsor”, zegt Marketing Director Roland Breinlinger over de sponsoring door Syncros.

    Programma Syncros MarathonMan Series 2011
    30-04-2011 Rocky Mountain Bike Marathon, Garda Trentino (ITA)
    12-06-2011 Rocky Mountain Bike Marathon, Willingen/Hochsauerland (GER)
    18-06-2011 Malevil Cup, Jablonné v Podještědí (CZE)
    16-07-2011 Salzkammergut Trophy, Bad Goisern (AUT)
    07-08-2011 Erzgebirgs-Bike-Marathon, Seiffen (GER)
    Ga voor meer informatie over Syncros naar
    www.syncros.com
    In de Benelux wordt Syncros gedistribueerd door Tehava International: www.tehava.com
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Het gat in de markt
    Zadelpijn behoort tot de frequentste, en is misschien wel dé vervelendste van alle klachten bij wielrenners. Cyclo Sprint ging op zoek naar oorzaken en oplossingen.
    Felrode drukpunten wijzen op een drukpunt dat je op termijn veel last zal bezorgen. (foto energy lab)
    Enerzijds is er de zadelpijn die resulteert uit overmatige druk en frictie tussen het zadel en de huid die de zitbeenderen bedekt. Dit probleem komt het vaakst voor na een rustperiode. Ook een verkeerde fietspositie kan zadelpijn opleveren. De oorzaken van beide zijn vanzelfsprekend met elkaar verwant.

    Cyclo Sprint vroeg verduidelijking aan Kristof De Smet van Energy Lab: "Als het zadel te hoog staat, bewegen de heupen overmatig op en neer, wat zorgt voor een grotere wrijving tussen huid en zadel. Wanneer het zadel daarentegen te laag staat, heeft de renner de neiging om voorwaarts te glijden richting zadelneus, wat meer druk oplevert in de zone van het scrotum."

    "Ook een niet-gecorrigeerd beenlengteverschil kan problemen opleveren, aangezien de renner steeds zal afglijden naar de kant van zijn kortste been. Dit kan dan leiden tot een overmatige wrijving langs één zijde van het zadel. Na verloop van tijd zullen zadel én broek daar duidelijke slijtage vertonen. Binnen Energy Lab beschikken we over een fietspositioneringslab waar we de oorzaken kunnen opsporen en een oplossing vinden."

    Wanneer je ondanks optimalisering van je fietspositie zadelpijn blijft ondervinden, moet de oorzaak gezocht worden in het zadeltype. Hoewel je pas na enkele lange duurtrainingen kunt oordelen of je een comfortabel zadel hebt aangeschaft, bestaan er tegenwoordig enkele middelen om je te helpen bij de keuze van je zadel.

    Kristof De Smet: "Door tijdens het fietsen drukmetingen uit te voeren op het zadel, kunnen we vaststellen in welke mate de druk egaal verdeeld is over het zadeloppervlak. Wanneer er felrode drukpunten worden vastgesteld (zie foto), weet je dat dit drukpunt je op termijn veel last zal bezorgen. Het uittesten van verschillende zadeltypes met dit meetsysteem kan voor vele renners een oplossing bieden."


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    De Ronde van Wijnegem
    Tussen 26 februari en 26 maart heb je een goede reden om wél eens mee te gaan winkelen. Het Wijnegem Shopping Center wordt dan immers omgetoverd tot een heuse fietsexpo.
    Winkelen en fietsen, je kan het ook gewoon combineren... (foto reubenmiller)
    'De Ronde van Wijnegem' wordt op gang getrapt op 26 februari, de dag van de Omloop Het Nieuwsblad. Je kan de Belgische openingsklassieker, net als de andere voorjaarsklassiekers, live op tv bekijken in het Wijnegem Shopping Center.

    Het hele winkelcentrum steekt tijdens die maand in een wielerkleedje. Er worden originele koersfietsen en wielertruitjes uitgestald, er is een mini-tentoonstelling over de Ronde van Vlaanderen met heel wat foto's en andere relikwieën, er worden signeersessies gehouden en je kan zelf de benen testen op de Tacx Alpinista klimtrainer.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Giordana

    Giordana

    Het Italiaanse Giordana ontwerpt en produceert zijn kledij nog steeds in eigen huis. Hun aantrekkelijke  collectie zomerkleding bedient met vijf verschillende lijnen voor dames en heren fietsers van elk niveau. De lijnen zijn onderverdeeld in: Body Clone, Ultimate, Performace, Pro Level and Sport. 




    Giordana

    De Giordana Silverline laat duidelijk de unieke prijs-kwaliteit verhouding van Giordana zien. Alle kledij in deze categorie is ontworpen om aan de technische eisen van een brede groep fietsers te voldoen. Giordana weet dat wielerkledij goed moet aanpassen om te functioneren. Hier vind je geen losse pasvormen of slappe stoffen die flapperen in de wind als een parachute. Silverline kledij sluit aan rond je lichaam zonder je bewegingen te hinderen. Met een aantrekkelijke prijs en uitgebreide technische opties is Silverline de ideale ploegmaat voor de gepassioneerde fietser.


     In de Pro Level lijn vindt je authentieke Giordana team kleding in originele designs. De Trade kledij uit deze categorie heeft dezelfde pasvorm en kwaliteit als de kledij die Giordana voor de profploegen produceert. Giordana gelooft immers dat professionele kledij niet voorbehouden moet zijn voor beroepsrenners, maar moet beschikbaar zijn voor elke renner. Daarom vind je in de Pro Level lijn authentieke teamkledij in originele “Limited Edition” ontwerpen. Alle Pro Level kledij is aerodynamisch ontworpen zodat er geen losse of flapperende stof is. Net zoals de profs geniet je hier van zomerstoffen die je koel en droog houden en het zweet snel afvoeren.


    Silverline trui heren: 75.00 euro
    Silverline koersbroek heren: 99.00 euro
    Silverline trui dames: 74.80 euro
    Silverline koersbroek heren: 93.80 euro
    Pro Level “Trade” trui heren: 79.00 euro
    Pro Level “Trade” koersbroek heren: 69.80 euro
    Pro Level “Trade” trui dames: 62.40 euro
    Pro Level “Trade” koersbroek heren: 99.00 euro

    De Giordana zomercollectie ligt vanaf maart bij de dealer. 
    www.feryn.com

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Cyclo Sprint Classic in WK-kleedje
    Op 14 mei neemt de Cyclo Sprint Classic je mee van de WK-omloop van Zolder 2002 naar die van Valkenburg 2012. Het wielermagazine stoomt je nu al klaar voor de rit van het jaar!
    (foto alain buyck)
    De volgende editie van de Cyclo Sprint Classic - die opnieuw deel uitmaakt van de Bank van De Post Cycling Tour - is compleet hertekend en belooft heel wat lekkers voor de fietsfanaat. De rit gaat namelijk 'van WK-omloop (Zolder 2002) naar WK-omloop (Valkenburg 2012)' om een nog attractiever parcours te kunnen aanbieden dan de voorbije jaren. Drie maanden lang bereidt Cyclo Sprint je voor aan de hand van trainingsschema's van Energy Lab.

    De startlocatie, Circuit Zolder, levert gegarandeerd de ambiance van een groot startdorp. Zo wordt onder andere, met medewerking van verscheidene fietsmerken, een testdag georganiseerd. Even een toertje maken op het circuit en je weet meteen of je de fiets van je dromen te pakken hebt. De Cyclo Sprint Classic 2011 is dus méér dan een toertocht: het is een ware fietshappening.

    Qua parcours is er voor elk wat wils. Wie liever niet te veel wil klimmen, vindt een oplossing in de kortste afstand: toch nog altijd goed voor een toertje van 90 kilometer door Zuidoost-Limburg. De twee lange afstanden verbinden de WK-parcoursen van Zolder en Valkenburg met elkaar. Zo krijg je in Nederlands-Limburg nog eens de nijdige hellingen rond Valkenburg op je bord: de Bemelerberg en - alleen voor wie voor de volle 175 kilometer kiest - de Cauberg en de Keutenberg.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Bio-Racer partner van Saur-Sojasun en NetApp
    Sportkledingfabrikant Bio-Racer is voor het wielerseizoen 2011 de fietskledingpartner van de Pro-Continentale teams Saur-Sojasun en NetApp.
    Bio-Racer levert ook al jaren de outfits van de Nationale Belgische en Nederlandse wielerfederaties plus zijn ze hofleverancier van het Telenet-Fidea veldritteam. Sinds vorig jaar zijn daar ook de Nationale federaties van Luxemburg, Frankrijk en Duitsland bijgekomen.

    Als onrechtstreeks gevolg daarvan kiezen twee Pro-Continentale teams van beide laatste landen nu ook voor de kwalitatieve fietskleding van Bio-Racer. Het Franse Saur-Sojasun met o.a. Jimmy Casper en het Duitse NetApp team van ex-renner en ploegleider Jens Heppner kunnen voor de truien over de Professional teamkledingcollectie van Bio-Racer beschikken.

    Bij de nieuwe Race Proven fietsbroeken kunnen al de renners volgens hun eigen voorkeur voor de 3D of Airstream zemen kiezen.
     
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Als je fiets een vliegtuig wordt...
    Afgelopen weekend speelde de wind de fietsers in de lage landen heel wat parten. De renners van een Nederlands amateurteam ondervonden dat een lichte fiets dan ook nadelen kan hebben. Bekijk het filmpje!
    Opgepast: opstijgende fiets. (foto youtube)

    Bij het SinnigeBouw Wielerteam namen ze het begrip 'waaiertraining' wel heel letterlijk. De renners moesten tegen windkracht 8 opboksen bij hun ritje door Noord-Holland. Een van hen werd bijna het kanaal ingeblazen en ontbekte een nieuwe sport: vliegeren met je fiets.

    Opgepast: de muziek bij het filmpje is niet voor gevoelige oren bestemd...

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Standplaats Barcelonette
    Cyclo Sprint nestelt zich vanaf nu elke maand in een bekend bergstadje. We kiezen telkens een geknipte uitvalsbasis om enkele beroemde wielercols te beklimmen. En we bijten de spits af in... Barcelonnette.
    foto gunter hauspie
    Barcelonnette is een charmant stadje, diep in de vallei van de Ubaye: we zijn hier in de zuidelijke Alpen, dicht bij de Frans-Italiaanse grens. De hoofdstraat en het gezellige marktplein zijn autovrij. In de straten rondom ligt een handvol familiehotels die afficheren dat fietsers er welkom zijn.

    Dieper in de vallei stopt immers de bewoning langs de D900 en begint de ruwe bergwereld. Vanuit Barcelonnette dringen bergwegen door kloven steeds dieper de Alpen in. Auto's mijden dat onherbergzame land.

    De vele fietsers op de zonovergoten terrassen op het marktplein worden daarentegen net hierdoor aangetrokken. Zij komen naar hier om zich te meten met enkele van de beroemdste Alpencols. Kleppers als Cayolle, Bonette, Allos of Vars: uitdagingen genoeg om je klimmerskuiten enkele dagen aan de praat te houden.

    Barcelonnette praktisch
    Ligging: 70 km ten oosten van Gap in het departement Alpes-de-Haute-Provence. Op 1.000 km van Brussel.
    Cols in de buurt: Bonette, Allos, Cayolle, Vars, Super-Sauze, Pra-Loup, Parpaillon.
    Overnachten: Het kleine compacte centrum van Barcelonnette telt enkele familiehotels. Het is er aangenaam verblijven. Rond het marktplein liggen immers enkele gezellige bars en restaurants. De meeste hotels zijn het gewend om fietsers te ontvangen.
    Interessant: In juli en augustus is de Col d'Allos elke vrijdagvoormiddag enkel toegankelijk voor fietsers. Op 17 juli wordt de 18e Rallye Cyclotouriste de la Bonette gereden. Langs beide zijden mogen dan alleen fietsers de bergpas op.
    Wat nog? De Ubaye is een van de bekendste Franse rivieren voor wildwatersport. Verschillende organisaties bieden rafting-afvaarten aan.
    Info:
    www.barcelonnette.com en www.ubaye.com.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    De computer van Boonen en Stybar
    Voortaan kan je rondrijden met dezelfde fietscomputer als Tom Boonen, Zdenek Stybar, Stijn Devolder en ploegmaats. BBB brengt immers een teamversie van de MicroBoard op de markt.
    De compacte BBB MicroBoard fietscomputer is verkrijgbaar met 8 of 13 functies zowel met draad als draadloos. De teamversie is draadloos en bevat 13 functies.

    De MicroBoard is voorzien van een groot en gemakkelijk te lezen LCD scherm met drie informatie regels. Dankzij 3D-dot technologie is deze informatie vanuit verschillende hoeken goed af te lezen op te scherm. De behuizing van de met één knop te bedienen MicroBoard is waterbestendig. De geavanceerde automatische start/stop-functie met slaapmodus na 48 uur spaart energie zodat de batterij langer meegaat.

    Naast de Team Vacansoleil, Team Quick-Step en Team World Champion versies is de draadloze MicroBoard BCP-32W ook verkrijgbaar in het zwart, wit, zwart/rood en wit/blauw. De adviesverkoopprijs van de BCP-32W bedraagt 55 euro.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    02-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Drie keer zoveel fietsverzekeringen
    Steeds meer Vlamingen verzekeren hun fiets. Bij specialist Callant Verzekeringen verdrievoudigde het aantal fietsomniums vorig jaar.
    Wie nog niet verzekerd is, legt zijn fiets maar beter goed op slot. (foto belga)
    De fietsen die verzekerd worden, zijn hoofdzakelijk stadsfietsen (32%) en koersfietsen (18%). De waarde ervan varieert tussen de 500 en 7.500 euro. 70 procent neemt een verzekering tegen zowel diefstal en schade, de resterende 30 procent kiest enkel voor diefstal.




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Pinarello Dogma 60.1 in zwart met roze
    Een rijke wielerhistorie, daar zitten Italianen niet om verlegen. Ook Pinarello laat de heroïek van weleer reïncarneren. Maar dan wel met de allerlaatste technologische ontwikkeling van Campagnolo op de Dogma 60.1.
    De Dogma 60.1 was te zien op Velofollies. (foto roel van schalen)
    De nieuwe elektronische schakelgroepen van Campagnolo zijn nog niet in het wild gesignaleerd, maar op de jongste editie van Velofollies kon je er toch met je vingers aan zitten. Als je tenminste op de stand van Pinarello passeerde en daar de Dogma 60.1 opmerkte. In matzwart gelakt en in een matzwarte hoek geposteerd knalde hij niet direct je gezichtsveld binnen, maar de roze details op de fiets trokken wel de aandacht.

    Nadere uitleg van Pinarello-importeur Peter Schroen leerde dat deze Dogma een eerbetoon is aan Giovanni Pinarello, die in 1951, dus 60 jaar geleden (vandaar: Dogma 60.1), als laatste eindigde in de Giro d'Italia (vandaar de roze accenten) en daarmee aan de haal ging met de Maglia Nera, de zwarte trui, voor de laatste renner in het algemeen klassement (vandaar het zwarte frame). Daar komt nog bij dat Pinarello vanaf heden 3 jaar lang sponsor is van de Ronde van Italië.

    De eerste 1000 groepen van Campy Tech Lab - zeg maar de afdeling elektronisch schakelen van Campagnolo - zijn exclusief voor Pinarello, aldus Peter Schroen. Een aanzienlijk deel zal gaan naar de ProTour ploeg Movistar, maar een nog groter deel ervan zal dus hoogstwaarschijnlijk de eerstkomende maanden alleen maar verkrijgbaar zijn op een Pinarello.

    De prijs blijft nog ongewis, maar die van de bovengenoemde Dogma zal uitkomen tussen de 11-12 duizend euro.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Movistar tevreden over elektronische Campa
    Het Spaanse Movistar team is de eerste en voorlopig ook enige profploeg die met Campagnolo's nieuwe elektronische schakelsysteem rijdt. Uit een eerste evaluatie blijkt dat de renners er erg tevreden over zijn.
    De Pinarello Dogma 60.3 van Movistar is afgemonteerd met het de elektronische groep van Campagnolo. (foto pinarello)
    De naakte resultaten liegen er voorlopig alvast niet om. Movistar won in dit prille seizoen al twee ritten: Fran Ventoso sprintte naar de zege in de Tour Down Under en Xavier Tondo was de snelste tegen de klok in het Argentijnse San Luis.

    "Onze renners zijn er tevreden met de nieuwe groep", zegt Movistar-teammanager Eusebio Unzue. "Alle feed-back die we tot nu toe mochten ontvangen, ook die van de mecaniciens en de sportdirecteurs, was uiterst positief."

    "En dan te bedenken dat de aanpassingsperiode erg kort was. De fietsen waren pas klaar tegen half december. Sommige renners waren dan ook benieuwd hoe ze zouden presteren in de stresserende atmosfeer van een echte koers. Als je dan zeges boekt in de sprint en een tijdrit, normaal gezien toch niet onze sterkste punten, weet je dat het goed zit."

    Het elektronisch schakelsysteem van Campagnolo heeft veel weg van de Shimano Di2, met dunne stroomkabeltjes in plaats van schakelkabels en een buitenboordbatterij onder de bidonhouder. Maar in plaats van schakelknoppen (Di2) zitten er gekromde hendels aan de binnenzijde van de shifters, in zekere zin vergelijkbaar met de configuratie van mechanische Campa-shifters. Wat ook anders is, zijn de 11 versnellingen van Campagnolo, terwijl Shimano het met 10 doet.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    joggerke
    www.bloggen.be/joggerk
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    nabor
    www.bloggen.be/nabor
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs