Ik ben Haes Dirk
Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
Fietsen is mijn vrijheid
en uitlaatklep
CO2-patronen meenemen in één van de achterzakjes van je shirt is niet altijd zo'n goed idee, gezien het risico dat je op je rug kan vallen. BBB brengt daarom de CO2Tank en CO2Hold op de markt.
De CO2Tank en CO2Hold. (foto bbb)
De CO2Tank ziet er uit als een standaard lichtgewicht aluminium bidonhouder, maar heeft de mogelijkheid om twee CO2-patronen met hun schroefdraad in deze houders te bevestigen.
De CO2Tank weegt met zijn 76 gram slechts 11 gram meer dan de standaard FuelTank. Het T-vormige ontwerp van deze houder zorgt er verder voor dat de bidon stevig vastzit. Speciale dempers voorkomen beschadiging van de bidon.
Bij de CO2Tank worden roestvrijstalen bouten geleverd voor de montage. Hij is verkrijgbaar in de kleuren mat zwart, wit en zilver. De adviesverkoopprijs bedraagt 9,95 euro.
Als je al een degelijke bidonhouder hebt, is de CO2Hold de ideale oplossing om je CO2-patronen eenvoudig en veilig mee te nemen. Deze 6061 T6-aluminium beugel van 11 gram heeft de mogelijkheid voor het bevestigingen van twee patronen.
De beugel kan onder de bidonhouder worden gemonteerd worden, zodat de patronen veilig en binnen handbereik zijn opgeborgen. De adviesverkoopprijs bedraagt 5,95 euro.
Een van de populairste modellen van het prijsbewuste brillenmerk Tifosi, is de Slip. Voor 2011 kreeg de bril een restyling, maar niet ten koste van pasvorm, neusstukje en verstelbare pootjes natuurlijk.
(foto tifosi)
Gebleven zijn dus de aangename pasvorm met het hydrofiele vaste neusstukje en de buigzame oorstukjes. Het veel toegepaste Grilamid TR-90 materiaal voor het frame werd gehandhaafd. Het biedt alles wat je van een frame mag verlangen: buigzaamheid, flexibiliteit en lichtgewicht.
De verbetering zit hem met name in de lens: kans op breuk is er niet meer. Bovendien is de Slip vanaf nu ook verkrijgbaar met de NXT Light Night Fototec lens. De fotochromische lenzen (meekleurend) zijn weer ietsje lichter geworden en meer krasbestendig gemaakt.
De Slip is in 14 verschillende variaties verkrijgbaar. Prijzen vanaf 59,95 euro.
Nog een paar uurtjes en dan is 2010 voorbij en beginnen we aan een nieuwe. Met nieuwe uitdagingen en hopelijk veel leuke fietsavonturen op je pad. Vandaag kun je nog gebruiken om je kilometertotaal van 2010 op te vijzelen. Als het goed is gaan de tochten in het veld vandaag wel door. Mochten we je daar niet tegenkomen: maak er een mooie laatste dag van en geniet van 2011!
Met de hoop sneeuw die de laatste dagen gevallen is, is het niet evident om aan je conditie te blijven werken op de fiets. Wie de rollen beu is, kan misschien zijn toevlucht nemen tot de Ktrak Cycle.
Met deze kit kan je je mountainbike eenvoudig ombouwen tot een sneeuwbike. Het past op iedere reguliere mountainbike. Het voorwiel wordt vervangen door een ski, het achterwiel door een rupsband.
Met de Ktrak Cycle kan je niet alleen downhillen in de sneeuw, je kan je er ook gewoon horizontaal en bergop mee verplaatsen. De kit kost ongeveer 400 euro.
Na een tochtje langs de kerstman bleef er nog veel tijd over en omdat we toch niet konden buiten fietsen hebben we dan maar onze bike eens grondig onderhanden genomen Hier een klein voorsmaakje
Het nieuwe jaar staat voor ons klaar. En dat wil in beginnen met een goed gebaar. 2010 is alweer bijna voorbij en laten we weer beginnen met een schone lei.
Want het ging soms niet altijd goed, Want ik vergeet soms wat ik moet. Maar wat gedaan is is gedaan En het nieuwe jaar dat komt eraan.
Ik wens en hoop dat in 2011 al onze wensen en dromen. In het nieuwe jaar zullen uitkomen.
Door de tijden heen leer je het leven kennen bij wie je thuis kan zijn of wie je voorbij moet rennen de vogel bent met zijn vrijheid of de leeuw met zijn overleving strijd met gezondheid en ziekte armoede en rijkdom met recht is recht en krom is krom met domheid die je achtewege laat en principes waar je voor staat
Het leven, ernstig maar ook een grap gelukkig delen we dit met vriendschap deze schat koesteren we als een diamant de schittering hiervan tel je vaak op één hand zo wandelen we met elkaar met het leven mee in eb en vloed net als de zee wetende dat dit zo zal blijven zowel in goede dan wel in slechte tijden wanneer de tijd dan daar is om te moeten gaan maakt wijsheid ruim baan dat als wij elkaar aan de andere kant tegen mogen komen elkaars energie in vriendschap verder zal stromen.
Heb je Bike MOTION gemist of kun je gewoon niet genoeg krijgen van alle nieuwe spulletjes op fietsgebied? Dan kun je op 21 t/m 23 januari terecht op de jubileumeditie van de fietsbeurs Velofollies in Kortrijk.
In 4 hallen presenteren ruim 120 bedrijven en dubbel zoveel merken stellen hun nieuwe collectie voor 2011. Dat Velofollies een niet te missen fietsevent is bewijst de beslissing van QuickStep om Tom Boonen niet te laten aantreden in de Tour Down Under in Australië (die plaatsvindt op hetzelfde ogenblik als Velofollies) om zo hun ploeg voor 2011 voor de vijfde maal op rij voor te kunnen stellen op Velofollies in Kortrijk Xpo. Naast de ploegvoorstelling van QuickStep vindt ook de voorstelling van het Dunkerque-Close2 Test team van Nico Mattan plaats en tal van andere ploegenvoorstellingen. Op zaterdag 22 november wordt het nieuwe boek rond ex-wereldkampioen Marcel Kint ten doop gehoudene. In de praatsessies met Rik Vanwalleghem mogen we o.a. verslaggever, entertainer en all round fietsliefhebber Karl Vannieuwkerke verwachten als ook topfotograaf Stephan Vanfleteren (o.a. bekend van het nieuwe boek Flandrien).
Daarnaast is er een Europese wedstrijd BMX Indoor. Op zaterdag wordt een heuse Europese competitiewedstrijd opgezet en op zondag wordt traditioneel het Open BK BMX gereden. Renners uit niet minder dan 10 verschillende landen maken er hun opwachting. Verder is er op zondag opnieuw een jeugd cyclocross voor de jeugd en aspiranten die voor de tweedede maal op rij volledig indoor wordt gereden.
Velofollies 2011 vindt plaats van 21 t/m 23 januari in Kortrijk Xpo (België). Meer info: www.velofollies.be
De Ronde van Vlaanderen trekt op 3 april 2011 over 17 hellingen. De Tiegemberg, Nokereberg, de Rekelberg, de Kruisberg en de Valkenberg zijn nieuw ten opzichte van vorig jaar. Bekijk ze allemaal in detail!
De Kapelmuur wordt net zoals vorige jaar de voorlaatste helling van de Ronde. (foto belga)
Vier van de vijf wijzigingen situeren zich in de aanloop naar de Oude Kwaremont, traditioneel het punt waar de wedstrijd opengebroken wordt. Den Ast en de Kluisberg worden vervangen door de Tiegemberg, Nokerberg, Rekelberg en de Kruisberg. Verderop in de finale wordt de Berendries vervangen door de Valkenberg.
Daarna wurmen de renners zich naar goede gewoonte over de Tenbossestraat naar Geraardsbergen, waar Fabian Cancellara vorig jaar tijdens de beklimming van de Kapelmuur de beslissende tik uitdeelde aan Tom Boonen.
De 17de en laatste helling van de dag is de Bosberg, daarna zijn het voor de renners nog twaalf lange kilometers richting de finish in Meerbeke. De start wordt net zoals de voorbije jaren in Brugge gegeven en de koers is 257,7 kilometer lang.
"De Ronde blijft de Ronde", zegt organisator Wim Van Herreweghe in Het Nieuwsblad. "We benadrukken het vaak, maar daar gaat het tenslotte ook om. Je kan niet anders dan hier en daar een wijziging aan te brengen in het traject van de wedstrijd. Wanneer je het geheel overschouwt, moet het echter hoe dan ook de Ronde van Vlaanderen blijven."
Tom Boonen heeft afgelopen weekend tijdens een exclusieve sneak peek het nieuwe shirt van Team Quick Step voor het seizoen 2011 getoond.
(foto tim de waele)
De kledij van Team Quick Step is opnieuw ontworpen door Vermarc, dat al een tijdlang als partner aan het team verbonden is.
De nieuwe outfit heeft een witte baan op de borst en drie rode vlekken lager op het shirt, die verwijzen naar het merk Quick Step. De koersbroeken ondergingen ook een verandering. Die zijn opnieuw blauw, terwijl ze in 2010 nog zwart gekleurd waren.
"Het is een prachtige outfit, technisch en modern. Onze race outfit past prachtig bij onze de kleuren van onze Eddy Merckx-fietsen. Iedereen is helemaal tevreden met dit tenue", aldus Boonen.
Met nog een beetje meer sneeuw dan de dag er voor ging het richting Leupegem
Op de parking bleef de lange tijd akelig stil of waren wij zo veel te vroeg? Neen, de grote massa zou deze rit links laten liggen
De grote sporthal was op deze dag ook al een maatje te groot want de leden van onze club kwamen maar niet opdagen en tegenwoordig is dat dan een pak minder volk
Met 3 nee met 4 waren we om te starten op deze koude ochtend maar met 2 doken we het veld in
Samen met mijn echtgenote zou ik de koude trotseren: de eerste kilometers langs de spoorweg gingen al in stijgende lijn en onmiddellijk waren we opgewarmd
De ondergrond was hier duidelijk een pak harder dan in Wachtebeke daar had de nachtvorst voor gezorgd
In Etikhove kregen we eerste klim te verwerken om daarna het pad langs de spoorweg te volgen en dit ging niet van een leiendak door de bevroren spoorvorming waar dan nog een laagje sneeuw op lag
Eens dit achter de rug lag er terug een klim op ons te wachten: het eerste deel was met zijn gladde kasseien ook al geen pretje het tweede deel ging terug een beetje vlotter maar steeds was het opletten op de gladde wegen
Steeds ging het parcours op en neer en steeds afwisselend van baan en veld
Plots dook daar de Taaienberg voor ons op en het zou toch niet waar zijn zeker: gelukkig lieten we deze liggen en kregen we de minder steile maar veel langere kleistraat voor geschoteld
De bevoorrading was ook hier in orde en tevens lekker warm maar deze lag wel in een put
Om aan het tweede deel te beginnen diende onmiddellijk geklommen te worden en opnieuw waren vlug opgewarmd voor we terug het veld indoken
Hier kregen we terug een onder gesneeuwde kassei baan onder de wielen geschoven:en dit zou niet de laatste zijn
Klim na klim kregen we nu te verwerken en steeds was het opletten om niet onder uit te gaan
De afdaling naar Etikhove deed de billen nog een beetje dichter samen knijpen de diepe bevroren groeven en de onder gesneeuwde ijs plassen deed ons dubbel opletten
Nog een paar kilometer diende afgelegd te worden maar om geen verdere risicos te vermijden lieten we één stuk veld links liggen en werd richting eindmeet gefietst
Zonder kleerscheuren of breuken bereikten we veilig het einde
Opnieuw hadden de thuisblijvers ongelijk want ondanks het toch wel zware en soms gevaarlijke parcours hadden we terug genoten van deze toch wel schitterende ondergesneeuwde streek
Weer of geen weer sneeuw of geen sneeuw vandaag ging het richting Wachtebeke al ging het niet altijd vlotjes
Hoe dichter we bij onze eind bestemming kwamen hoe dikker de sneeuw werd
Op de ruime parking was een plaatsje snel gevonden want vandaag zou terug geen mega event worden daar lagen de wegen te gevaarlijk voor
De vele leden van club stuurden ook hun kat maar zij die toch opdaagden hadden er duidelijk zin in
Zelfs een vastgelopen wiel of een defecte ketting kon dit selecte groepje stuiten: voor alles was er een oplossing
Na de winterse foto shoot doken we het veld in en voor de ene ging het al wat vlotter dan voor de andere
Lang spierwitte paden en door centimeters dikke sneeuw werden de kilometers afgewerkt
Van modder was er vandaag geen sprake daar hadden we dus al geen last van maar van koude handen en voeten des te meer
Veel stuurman kunst en vooral geconcentreerd blijven dat was de kunst want het minste foutje werd onmiddellijk afgestraft met een duik in het veld
Na amper 8 kilometer konden we ons een beetje opwarmen in de bevoorrading post deze was in een koeienstal gelegen maar wel dik in orde
Het tweede deel ging richting Mendonk via het zeer lange pad langs het Mendonk kanaal en voor sommige ging dit al vlotter dan bij andere want hier werd echt stuurmanskunst gevergd
En nu op naar de eindstreep maar stond daar geen paaltje in de baan ergens te velde: paaltje bocht en sneeuw gaan niet samen met een duik tot gevolg
De laatste kilometers werden in het provinciaal domain afgemaald en terug was het genieten geblazen van deze prachtige bospaden maar terug konden sommige zich niet recht of staande houden
De fiets afspuitplaats lieten we deze maal links liggen zodat we snel konden bij praten in toch wel gezellige cafetaria
Spijt hadden we niet maar zij die afwezig waren hadden ongelijk wij hebben ons dik geamuseerd ondanks de koude en de sneeuw
Wolvenberg stuurt ook dit jaar geen kerstkaartjes. De distributeur van verschillende grote merken fietsen, fietskleding en fietsaccessoires reserveert het budget voor een goed doel.
Wolvenberg maakt haar kerstkaartjesbudget dit jaar over aan UNICEF. Concreet sponsort het fietsen waarmee hulpverleners ook in moeilijk bereikbare gebieden hun werk kunnen uitvoeren