Ik ben Haes Dirk
Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
Fietsen is mijn vrijheid
en uitlaatklep
Met de hoop sneeuw die de laatste dagen gevallen is, is het niet evident om aan je conditie te blijven werken op de fiets. Wie de rollen beu is, kan misschien zijn toevlucht nemen tot de Ktrak Cycle.
Met deze kit kan je je mountainbike eenvoudig ombouwen tot een sneeuwbike. Het past op iedere reguliere mountainbike. Het voorwiel wordt vervangen door een ski, het achterwiel door een rupsband.
Met de Ktrak Cycle kan je niet alleen downhillen in de sneeuw, je kan je er ook gewoon horizontaal en bergop mee verplaatsen. De kit kost ongeveer 400 euro.
Na een tochtje langs de kerstman bleef er nog veel tijd over en omdat we toch niet konden buiten fietsen hebben we dan maar onze bike eens grondig onderhanden genomen Hier een klein voorsmaakje
Het nieuwe jaar staat voor ons klaar. En dat wil in beginnen met een goed gebaar. 2010 is alweer bijna voorbij en laten we weer beginnen met een schone lei.
Want het ging soms niet altijd goed, Want ik vergeet soms wat ik moet. Maar wat gedaan is is gedaan En het nieuwe jaar dat komt eraan.
Ik wens en hoop dat in 2011 al onze wensen en dromen. In het nieuwe jaar zullen uitkomen.
Door de tijden heen leer je het leven kennen bij wie je thuis kan zijn of wie je voorbij moet rennen de vogel bent met zijn vrijheid of de leeuw met zijn overleving strijd met gezondheid en ziekte armoede en rijkdom met recht is recht en krom is krom met domheid die je achtewege laat en principes waar je voor staat
Het leven, ernstig maar ook een grap gelukkig delen we dit met vriendschap deze schat koesteren we als een diamant de schittering hiervan tel je vaak op één hand zo wandelen we met elkaar met het leven mee in eb en vloed net als de zee wetende dat dit zo zal blijven zowel in goede dan wel in slechte tijden wanneer de tijd dan daar is om te moeten gaan maakt wijsheid ruim baan dat als wij elkaar aan de andere kant tegen mogen komen elkaars energie in vriendschap verder zal stromen.
Heb je Bike MOTION gemist of kun je gewoon niet genoeg krijgen van alle nieuwe spulletjes op fietsgebied? Dan kun je op 21 t/m 23 januari terecht op de jubileumeditie van de fietsbeurs Velofollies in Kortrijk.
In 4 hallen presenteren ruim 120 bedrijven en dubbel zoveel merken stellen hun nieuwe collectie voor 2011. Dat Velofollies een niet te missen fietsevent is bewijst de beslissing van QuickStep om Tom Boonen niet te laten aantreden in de Tour Down Under in Australië (die plaatsvindt op hetzelfde ogenblik als Velofollies) om zo hun ploeg voor 2011 voor de vijfde maal op rij voor te kunnen stellen op Velofollies in Kortrijk Xpo. Naast de ploegvoorstelling van QuickStep vindt ook de voorstelling van het Dunkerque-Close2 Test team van Nico Mattan plaats en tal van andere ploegenvoorstellingen. Op zaterdag 22 november wordt het nieuwe boek rond ex-wereldkampioen Marcel Kint ten doop gehoudene. In de praatsessies met Rik Vanwalleghem mogen we o.a. verslaggever, entertainer en all round fietsliefhebber Karl Vannieuwkerke verwachten als ook topfotograaf Stephan Vanfleteren (o.a. bekend van het nieuwe boek Flandrien).
Daarnaast is er een Europese wedstrijd BMX Indoor. Op zaterdag wordt een heuse Europese competitiewedstrijd opgezet en op zondag wordt traditioneel het Open BK BMX gereden. Renners uit niet minder dan 10 verschillende landen maken er hun opwachting. Verder is er op zondag opnieuw een jeugd cyclocross voor de jeugd en aspiranten die voor de tweedede maal op rij volledig indoor wordt gereden.
Velofollies 2011 vindt plaats van 21 t/m 23 januari in Kortrijk Xpo (België). Meer info: www.velofollies.be
De Ronde van Vlaanderen trekt op 3 april 2011 over 17 hellingen. De Tiegemberg, Nokereberg, de Rekelberg, de Kruisberg en de Valkenberg zijn nieuw ten opzichte van vorig jaar. Bekijk ze allemaal in detail!
De Kapelmuur wordt net zoals vorige jaar de voorlaatste helling van de Ronde. (foto belga)
Vier van de vijf wijzigingen situeren zich in de aanloop naar de Oude Kwaremont, traditioneel het punt waar de wedstrijd opengebroken wordt. Den Ast en de Kluisberg worden vervangen door de Tiegemberg, Nokerberg, Rekelberg en de Kruisberg. Verderop in de finale wordt de Berendries vervangen door de Valkenberg.
Daarna wurmen de renners zich naar goede gewoonte over de Tenbossestraat naar Geraardsbergen, waar Fabian Cancellara vorig jaar tijdens de beklimming van de Kapelmuur de beslissende tik uitdeelde aan Tom Boonen.
De 17de en laatste helling van de dag is de Bosberg, daarna zijn het voor de renners nog twaalf lange kilometers richting de finish in Meerbeke. De start wordt net zoals de voorbije jaren in Brugge gegeven en de koers is 257,7 kilometer lang.
"De Ronde blijft de Ronde", zegt organisator Wim Van Herreweghe in Het Nieuwsblad. "We benadrukken het vaak, maar daar gaat het tenslotte ook om. Je kan niet anders dan hier en daar een wijziging aan te brengen in het traject van de wedstrijd. Wanneer je het geheel overschouwt, moet het echter hoe dan ook de Ronde van Vlaanderen blijven."
Tom Boonen heeft afgelopen weekend tijdens een exclusieve sneak peek het nieuwe shirt van Team Quick Step voor het seizoen 2011 getoond.
(foto tim de waele)
De kledij van Team Quick Step is opnieuw ontworpen door Vermarc, dat al een tijdlang als partner aan het team verbonden is.
De nieuwe outfit heeft een witte baan op de borst en drie rode vlekken lager op het shirt, die verwijzen naar het merk Quick Step. De koersbroeken ondergingen ook een verandering. Die zijn opnieuw blauw, terwijl ze in 2010 nog zwart gekleurd waren.
"Het is een prachtige outfit, technisch en modern. Onze race outfit past prachtig bij onze de kleuren van onze Eddy Merckx-fietsen. Iedereen is helemaal tevreden met dit tenue", aldus Boonen.
Met nog een beetje meer sneeuw dan de dag er voor ging het richting Leupegem
Op de parking bleef de lange tijd akelig stil of waren wij zo veel te vroeg? Neen, de grote massa zou deze rit links laten liggen
De grote sporthal was op deze dag ook al een maatje te groot want de leden van onze club kwamen maar niet opdagen en tegenwoordig is dat dan een pak minder volk
Met 3 nee met 4 waren we om te starten op deze koude ochtend maar met 2 doken we het veld in
Samen met mijn echtgenote zou ik de koude trotseren: de eerste kilometers langs de spoorweg gingen al in stijgende lijn en onmiddellijk waren we opgewarmd
De ondergrond was hier duidelijk een pak harder dan in Wachtebeke daar had de nachtvorst voor gezorgd
In Etikhove kregen we eerste klim te verwerken om daarna het pad langs de spoorweg te volgen en dit ging niet van een leiendak door de bevroren spoorvorming waar dan nog een laagje sneeuw op lag
Eens dit achter de rug lag er terug een klim op ons te wachten: het eerste deel was met zijn gladde kasseien ook al geen pretje het tweede deel ging terug een beetje vlotter maar steeds was het opletten op de gladde wegen
Steeds ging het parcours op en neer en steeds afwisselend van baan en veld
Plots dook daar de Taaienberg voor ons op en het zou toch niet waar zijn zeker: gelukkig lieten we deze liggen en kregen we de minder steile maar veel langere kleistraat voor geschoteld
De bevoorrading was ook hier in orde en tevens lekker warm maar deze lag wel in een put
Om aan het tweede deel te beginnen diende onmiddellijk geklommen te worden en opnieuw waren vlug opgewarmd voor we terug het veld indoken
Hier kregen we terug een onder gesneeuwde kassei baan onder de wielen geschoven:en dit zou niet de laatste zijn
Klim na klim kregen we nu te verwerken en steeds was het opletten om niet onder uit te gaan
De afdaling naar Etikhove deed de billen nog een beetje dichter samen knijpen de diepe bevroren groeven en de onder gesneeuwde ijs plassen deed ons dubbel opletten
Nog een paar kilometer diende afgelegd te worden maar om geen verdere risicos te vermijden lieten we één stuk veld links liggen en werd richting eindmeet gefietst
Zonder kleerscheuren of breuken bereikten we veilig het einde
Opnieuw hadden de thuisblijvers ongelijk want ondanks het toch wel zware en soms gevaarlijke parcours hadden we terug genoten van deze toch wel schitterende ondergesneeuwde streek
Weer of geen weer sneeuw of geen sneeuw vandaag ging het richting Wachtebeke al ging het niet altijd vlotjes
Hoe dichter we bij onze eind bestemming kwamen hoe dikker de sneeuw werd
Op de ruime parking was een plaatsje snel gevonden want vandaag zou terug geen mega event worden daar lagen de wegen te gevaarlijk voor
De vele leden van club stuurden ook hun kat maar zij die toch opdaagden hadden er duidelijk zin in
Zelfs een vastgelopen wiel of een defecte ketting kon dit selecte groepje stuiten: voor alles was er een oplossing
Na de winterse foto shoot doken we het veld in en voor de ene ging het al wat vlotter dan voor de andere
Lang spierwitte paden en door centimeters dikke sneeuw werden de kilometers afgewerkt
Van modder was er vandaag geen sprake daar hadden we dus al geen last van maar van koude handen en voeten des te meer
Veel stuurman kunst en vooral geconcentreerd blijven dat was de kunst want het minste foutje werd onmiddellijk afgestraft met een duik in het veld
Na amper 8 kilometer konden we ons een beetje opwarmen in de bevoorrading post deze was in een koeienstal gelegen maar wel dik in orde
Het tweede deel ging richting Mendonk via het zeer lange pad langs het Mendonk kanaal en voor sommige ging dit al vlotter dan bij andere want hier werd echt stuurmanskunst gevergd
En nu op naar de eindstreep maar stond daar geen paaltje in de baan ergens te velde: paaltje bocht en sneeuw gaan niet samen met een duik tot gevolg
De laatste kilometers werden in het provinciaal domain afgemaald en terug was het genieten geblazen van deze prachtige bospaden maar terug konden sommige zich niet recht of staande houden
De fiets afspuitplaats lieten we deze maal links liggen zodat we snel konden bij praten in toch wel gezellige cafetaria
Spijt hadden we niet maar zij die afwezig waren hadden ongelijk wij hebben ons dik geamuseerd ondanks de koude en de sneeuw
Wolvenberg stuurt ook dit jaar geen kerstkaartjes. De distributeur van verschillende grote merken fietsen, fietskleding en fietsaccessoires reserveert het budget voor een goed doel.
Wolvenberg maakt haar kerstkaartjesbudget dit jaar over aan UNICEF. Concreet sponsort het fietsen waarmee hulpverleners ook in moeilijk bereikbare gebieden hun werk kunnen uitvoeren
Vanaf zaterdag is het weer al Music For Life wat de klok slaat op radiozender Studio Brussel. In heel wat acties voor het goede doel staat de fiets opnieuw centraal. Bekijk het overzicht!
Op heel wat plaatsen in Vlaanderen wordt gefietst ten voordele van Music For Life. (foto alain buyck)
Enkele acties zijn al achter de rug en hebben dus al aardig wat centen in het laatje gebracht ten voordele van weeskinderen die hun ouders verloren ten gevolge van aids. Zo kon je vorige zondag al baantjes rijden op de Blaarmeersen in Gent en konden de medewerkers van CM Limburg hun in het hoofdgebouw afgelegde kilometers op de hometrainer laten sponsoren door hun directie.
Vanaf dit weekend worden er nog veel meer acties op touw gezet. Leden van Racing Cycling Club Mechelen zullen vanaf vrijdag in vier dagen tijd op een tiental fietsen op rollen 8.000 km proberen af te leggen. Per kilometer worden ze 1 euro gesponsord door sympathisanten.
Na het succes van de voorbije jaren koerst Lokeren vrijdag voor het derde jaar op rij geld bijeen ten voordele van Music For Life. Twintig ploegjes van telkens vier renners strijden dan voor de overwinning in allerlei verschillende disciplines, zoals sprintwedstrijden, afvallingswedstrijden, een ploegkoers tegen de tijd en een finale ploegkoers.
Op zaterdag is er in de rand van Brugge een fietstocht ten voordele van Music For Life. Iedereen die meefietst, kan zich laten sponsoren per kilometer. Ook in Oostham wordt er zaterdag gefietst, met het glazen huis in Antwerpen als eindbestemming.
Zondag staan er in Overmere en Meulebeke mountainbiketochten voor het goede doel op het programma.
Na 30 jaar zijn de Flandria-fietsen terug in België. Uitgerekend in Zedelgem, waar het roemruchte merk meer dan 100 jaar geleden ontstond, worden ze dit weekend opnieuw gelanceerd.
Na meer dan 100 jaar keren de Flandria-fietsen terug naar de oude stal. (foto flandria bikes)
In 1894 knutselde Leon Claeys zijn eerste fiets in elkaar in de familiesmidse in Zedelgem. In 1927 waren er al 250.000 fietsen van de band gerold onder de merknaam Flandria.
In 1959 stampte Flandria een eigen wielerploeg uit de grond met Leon Vandaele als kopman en Briek Schotte in de rol van ploegleider. Een legendarisch team was geboren.
Jaren bleef het stil rond het eens zo roemrijke merk. Tot de wielergekke Brit Adam Longworth Flandria per toeval nieuw leven inblies. Adam was, samen met zijn broer, al een tijdje op een eigen fietsmerk aan het broeden. Alleen een naam vinden bleek niet evident.
Maar toen het duo tijdens een etentje in Leuven een onderlegger met daarop reclame voor Flandria tomaten onder ogen kreeg, loste dat probleem zichzelf op, weet Het Nieuwsblad. Zich niet bewust van het wielerverleden dat aan hun nieuwe naam kleefde, lanceerden ze hun Flandria fietsen op de Britse markt.
Pas toen een aantal wielerkenners hen op de voorgeschiedenis van Flandria wezen, besloten de broers in 2002 het legendarische merk in ere te herstellen. Deze fietsen zijn nu ook klaar voor de Belgische markt.
Uitgerekend in Zedelgem zullen de Flandria-fietsen nieuwe stijl gelanceerd worden, namelijk in de toonzaal van fietsspeciaalzaak De Fietsenmaker van Bram Misseeuw. Die trommelde voor de gelegenheid met Michel Pollentier, Walter Godefroot, Marcel Ongenae en Patrick Verplancke een aantal Flandriahelden van weleer op om de fietsen waar zij ooit furore mee maakten welkom thuis te heten.
Het Flandria-event start donderdagavond met de officiële voorstelling voor pers en genodigden. Vrijdag 17, zaterdag 18 en zondag 19 december is er een opendeurweekend en kan iedereen de fietsen gaan bewonderen.
Na de rampzalige organisatie in zandbergen kon het vandaag alleen maar beter zijn
En zo dachten er velen want de opkomst van de vele leden sprak boek delen: al kon over de rit van zandbergen toch nog eens goed gelachen worden
Na de traditionele foto shoot(al begint het cameraatje te klein te worden)konden we op pad gaan
En zoals het er in elk vrij land aan toe gaat kon iedereen kiezen welke afstand hij of zij zou rijden
Vandaag koos ik voor 35 km tocht samen met mijn echtgenoten wat toch al een poosje geleden was
De eerste kilometers werd toch min of meer in groep afgelegd tot aan de eerste splitsing
Eens op het juiste parcours konden we ons ding doen: al lag het er niet altijd bij
De benen wilden vandaag niet echt goed mee na de slopende rit van de dag ervoor maar moeilijk gaat ook: anders kunnen we beter gaan pingpong spelen
Eindelijk konden we nog eens proeven van het echte veldwerk en dit afwisselend met een stukje asfaltweg
Ook de bevoorrading mocht er best wezen en tot aan dit punt konden we nog niets slechts noteren: dik in orde
Het tweede deel zou toch nog een stuk lastiger worden want de ondergrond wilde niet echt mee: hoe we dit zouden moeten omschrijven misschien als trekzand of zuigzand in ieder geval het werd een uitputtingsslag
Tot aan bossen rond het donkmeer bleven we gespaard van modder en slijk: van af dit punt werd het een paar kilometers vroeten en ploeteren door de Vlaamse modderbrij en dit tot aan het donkmeer zelf
Met nu nog maar een paar lichten veldpaden voor de boeg zat deze schitterende veldtoertocht er bijna op
Ondanks de drukte aan de afspuitplaats ging het toch nog vlot en ook de douche werd door menig wielertoerist gesmaakt
En ook na de rit konden we rustig bij praten over de rit en de gratis aangeboden boterham kon ook op veel bijval rekenen
Als de mensen van de wielerclub uit zandbergen zich de moeite zouden getroosten om hier eens te komen kijken hoe een echte vtt rit er uit ziet dan konden ze zelfs zien hoe beschamend hun organisatie was