BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    24-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.op de muur
    OP DE MUUR



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Gaerne gaat ook aan de Boa’s

    Bij verschillende schoenfabrikanten zien we ze al: Boa-sluitingen. Deze draaiknoppen worden nu ook toegepast bij Gaerne`s nieuwe topmodel: de G.Chrono. De Italianen kozen bij deze schoen de vernieuwde Boa L5-sluiting om gewicht te besparen en anderzijds meer ventilatie te krijgen. Door de korte klikjes van de sluiting is er ook nog eens een erg nauwkeurige afstelling te maken voor meer draagcomfort. De G.Chrono is er in drie verschillende kleuren en heeft een vernieuwde carbonzool.

    De prijs is nog niet bekend, maar met het lage gewicht, de toegepaste techniek en het materiaalgebruik zijn ze zeker exclusief.

    Eigenschappen op een rijtje:
    1- Het volledig nieuwe BOA-systeem: Gaerne is de eerste schoenfabrikant die de licentie heeft verkregen om het allernieuwste sluitsysteem van BOA (L5 ) te mogen gebruiken.
    2- De schoenen moeten per paar 200 gram lichter zijn dan het oude model
    3- Volledig vernieuwde anatomisch voorgevormde carbon zool (lichter maar ook stijver)
    4- Geoptimaliseerde luchtcirculatie
    5- BOA geeft garantie op het sluitsysteem gedurende de levensduur van de schoen

    Verdeling via: conimex.be

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Castelli: Shirt voor extra verkoeling in de bergen

     

    Truitjes met de rits open, water over het hoofd: Renners doen er in de Ronde van Italië zoveel mogelijk aan om verkoeling te krijgen. De Giro rijdt door het hooggebergte van de Dolomieten. Kledingfabrikant Castelli maakt van de gelegenheid gebruik om een speciale outfit voor de bergen te presenteren.

    De ploeg van Garmin heeft in de bergetappes de beschikking over speciaal op maat gemaakte truitjes en broeken. De klimmerstruitjes wegen 90 gram en zijn gemaakt van het lichte Strada Light 3D gaasweefsel. De shirtjes zijn zó gesneden dat ze minder wapperen dan standaard truitjes. Ook zijn ze de snelst drogende in de collectie van Castelli. Wel moet een renner in dit shirt, bij een snelheid van 40 kilometer per uur, 3 watt aan inspanning meer leveren dan in een aeropak.

    De bijbehorende Inferno-broek is gemaakt van zeven verschillende stoffen. Castelli claimt dat de broek hun lichtste ooit is. Ook de Inferno is gemaakt van stoffen die het zweet zo snel mogelijk afvoeren. De broeken bevatten titanium dioxide, het actieve bestandsdeel in zonnebrandcrème. Toch adviseert Castelli om de benen wel extra in te smeren, want door het gebruik van gaasachtige stoffen, kan er toch zonlicht op de benen komen. De zeem in de broek is de naadloze Progetto X2.

    De klimmersoutfit van Castelli is opgenomen in de collectie van 2013. Dit betekent dat ze waarschijnlijk pas volgend voorjaar verkrijgbaar zijn. Het is nog niet bekend hoeveel het shirt en de broek gaan kosten.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Gratis app voor berekenen framemaat

    SizeMyBike heeft een gratis app op de markt gebracht voor het berekenen van je framemaat. De applicatie kan handig zijn bij het uitzoeken van een nieuwe fiets. De app helpt niet bij het berekenen van de maten die nodig zijn voor het afstellen van je racefiets of mountainbike.

    De App werkt simpel. Na het downloaden maak je een profiel van jezelf aan. De app vraagt hierna zes maten op te geven: lengte, breedte schouders, armlengte, lengte van grond tot top schouders, lengte voeten, en lengte van de grond tot aan het kruis. Via een rekenmodel kunnen zo de framemaat en de lengte van de bovenbuis worden uitgerekend. Dit kan voor zowel wedstrijdrijders als voor recreatierijders.

    Het programma biedt de mogelijkheid om voor meerdere personen de maatvoering op te slaan. De meting kan via e-mail verstuurd worden.

    SizeMyBike heeft al een betaalde app op de markt voor het berekenen van je fietsmaten. Deze betaalde versie berekent de complete geometrie van een voor jou ideale fiets. Zowel de gratis als betaalde versie zijn verkrijgbaar in de Appstore.

    http://www.sizemybike.com/

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    19-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JOS HUYSMANS CLASSIC 2

    Jos Huysmans Classic

     

    Ondanks de thuisrit in Eke kozen we toch voor de verre trip naar Heist-op-de–Berg in de provincie Antwerpen

    Ook hier deed de plaatselijke parochiezaal dienst als startlokaal en op de ruime parking konden we de auto stallen

    Vandaag kregen we toch een betere en uitgebreid parcours beschrijving mee zodat we toch een beetje zicht kregen over de zwaarte van deze rit

    En het zou een verdomd een stevig ritje worden

    Geen wind of toch bijna geen wind en een stralende zon als mede compagnon konden we rond 8 uur op pad

    Van Heist-op-de-Berg tot in Begijnendijk waren we vertrokken voor straatje in en straatje uit dit is wel rustig rijden maar we waren gekomen om te fietsen

    En in Baal konden we eindelijk beginnen: hier terug lange wegen en leuke vergezichten ja zelf de vliegtuigen vlogen hier laag en dit is ook eens leuk om naar te kijken

    Met Balenberg kregen we ook onze eerste hellinkje voorgeschoteld en het was er eentje die de benen afsneed we waren dus gewaarschuwd

    Betekom, Nieuwrode en dan Houwaart waar de tweede kuitenbijter lag de Roeselberg opnieuw een onbekende en opnieuw te snel naar boven gefietst met als resultaat een te hoge hartslag: we zullen het nooit leren

    Na Vissenaken lag het lastig te bereiken Kumtich waar we onze welverdiende stop kregen en een grote banaan in plaats van een suikerwafel

    Na de controle was het terug klimmen geblazen in de Kumtichsestraat voor we koers konden zetten naar Roosbeek om zo Lubbeek te bereiken en hier hadden we terug prijs, Kalenberg en Bollenberg

    Eens hier voorbij kregen we terug vlakke wegen voorgeschoteld en goede fietspaden wat altijd prettig fietsen is

    Plots dachten we verkeerd te zitten want we waren beland in Kortrijk-Dutsel en Kortrijk ligt toch in West Vlaanderen en dat is toch een eindje van hier

    Rotselaar, Werchter en dan Tremelo voor we in Keerbergen konden beginnen aftellen met 90 km op de teller ,de laatste gemeente die we kruisten was Schriek voor we terug op het grondgebied van Heist waren

    Opnieuw was het hier rondjes draaien voor we de eindmeet bereikten

    Onze 5de classic was binnen en we hadden terug genoten van de streek en zijn omgeving ondanks het vele klimwerk waren we toch blij dat we deze rit hadden uitgekozen

    Het heuvels zijn hier niet zo steil als de Oost-Vlaamse kuiten bijters maar de opeen volhing maakt het hier zo lastig fietsen.

    104 stonden op de meter en dit volstond  meer dan voldoende voor deze toch wel schitterende met zon overgoten  dag

     

    Groetjes

    Myriam & dirk

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    18-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FIETSTOCHT DE ZWALMSTREEK

    Fietstocht De Zwalmstreek

     

    Voor de feestdag van hemelvaart werd gekozen voor de rit met startplaats Sint Maria Oudenhove

    Met de fiets werd richting Oudenhove gereden en voor we de startplaats bereikten hadden we al 30km op de teller en ondanks de frisse temperaturen waren we toch al goed opgewarmd want veel vlakke wegen hadden we nog niet gehad

    Eens ingescand in café de Kroon konden we aan de rit beginnen: we hadden voor de 70 km gekozen

    Zowat alle kleine gemeenten die de Zwalm rijk is werden aangedaan en het waren er veel

    Ook op veel vlakke wegen hoefden we in deze streek ook niet te hopen zodat we de eerste 30 km flink moesten werken om een deftig tempo te onderhouden

    Na een paar lichte hellingen konden we in Oudenaarde even op adem komen in Café Stad Oudenaarde en we waren er niet alleen want deze rit begint zo stilaan een klassieker te worden en dit mag ook wel want deze club mag trots zijn voor zijn goede inrichting

    Na deze stop kregen we nu kilometers vlakke wegen voorgeschoteld want we werden de Scheldedijk opgestuurd en deze richting zwijnaarde wat ons toch maar mooi uitkwam

    Aan de brug van Zingem kozen we er voor om het pacours te verlaten en de kortste weg naar huis te kiezen

    Op meter stonden er al 80km genoteerd en we hadden er nog 20 voor de boeg

    De laatste 20 km konden we de benen een beetje laten rusten en een beetje genieten van het natuur schoon die deze streek te bieden heeft

    Met bijna 101km op het metertje zat deze tocht er op en werd het tijd om nog even verder te genieten van het lange weekend die voor de deur stond

     

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Rove van Kona: van alle markten thuis.

    Van crosser tot boodschappenfiets. Kona heeft voor 2013 alvast een allrounder aangekondigd: De Rove. Of zoals de fietsenbouwer het zelf zegt: ”Je gaat er doordeweeks mee naar het werk en in het weekend neem je de fiets mee het bos in”.

    De Rove heeft geen vering. De fiets kan verder naar eigen voorkeur worden opgebouwd. Er is ruimte voor zowel dikke banden als dunne racewielen. Ook schijfremmen, spatborden of zelfs een bagagedrager behoren tot de keuzemogelijkheden.

    De richtprijs van de fietsfabrikant is 1699 dollar, dat is ongeveer 1300 euro. De prijs voor Europa is nog niet bekend. ”Hij is bedoeld voor rijders die zoveel mogelijk uit een fiets willen halen”, zegt Tom Eijssen van Kona. De Rove is opgenomen in de collectie voor 2013, maar zal waarschijnlijk al vanaf de herfst in ons land verkrijgbaar zijn. Eijssen: ‘’Het is een ‘do it all CX’, ontworpen door Mark Matson. In de zomer zet je er een drager op, en voilà, weg ben je”.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Trofee de Muur

     

    Eindelijk was het zo ver een fietsdag zonder regen we kunnen zelfs spreken van fietsweekend zonder regen

    Op zaterdag kozen we voor Ophasselt en we kozen niet voor de gemakkelijkste opdracht

    De toch iets wat rare startplaats(werkplaats) kon de pret niet bederven en iets na 8uur waren we de baan op voor 80 km licht tot zwaar klimwerk

    Ondanks de grote opkomst bleek het toch verrassend kalm op de weg en dit hadden we graag

    De eerste helling na 10km “al het vorige gaan we niet meetellen “kon al meteen tellen en vanaf dit punt waren vertrokken voor 20km heuvelzone en deze bracht ons naar de pittoreske plaatsjes als Flobecq en Houtaing om er maar een paar te noemen

    Hier en daar konden we even aanpikken bij voorbijrijdende groepjes maar de schrik zat er een beetje in om ons op te blazen

    We hielden de hartslag goed onder controle al was dit niet evident op dit parcours

    De bevoorrading in het kasteel van Berliere was zoals gewoonlijk in orde al moet je als vrouw daar niet naar het toilet gaan want proper is anders

    Na deze rustdoende stop konden we aan het tweede en langste deel beginnen 47 km met terug klimwerk maar dit viel nogal goed mee

    Mainvault, Ghislenghien om via Viane terug op Vlaams grondgebied te komen

    In Overboelare kregen we de Schillebeekstraat voorgeschoteld en deze kon tellen als klim

    Maar het mooiste moest nog komen: en dit begon in Geraarsdbergen met de pittige opwarmer vooral de welbekende Vesten om dan rechts afslaande de Muur te beklimmen

    Dagen van zenuwen en stres bleken voor niets te zijn geweest want ook met onze compact reden we de Muur op ;dus Myriam de volgende maal geen stress of zenuwen want het ging nog vlotjes naar boven

    Even nog een fotoshoot op de kapelberg en we konden aan de laatste 10km beginnen

    Hier en daar nog even doorbijten en we waren terug aan de startplaats

    En na deze zalige rit kregen we van Grinta een setje bandenlichters eindelijk iets wat we goed konden gebruiken

     

     

     

    Maldex Classic

     

    Voor de zondag stond een iets gemakkelijkere tocht genoteerd want deze 60km lange klassieker had weinig of geen hoogte verschil

    Ook veel geheimen had deze rit ook niet allen veel lange rechte wegen en vandaag hadden nog eens het geluk aan onze zijde

    Want de wind zorgde deze maal niet voor spelbreker dus alle dames kregen dit toch al voor Moederdag als geschenk

    Veel meer is er over deze goed uitgepijlde niet te vertellen

    Kunnen we slechte punten geven aan deze rit: neen

    Want voor onze 3€ kregen we een prima bevoorrading een pannenkoek een gratis consumptie en een t shirt er boven op meer konden we echt niet verlangen

    Maar boven al we kregen een blauwe hemel en een schitterende zon te zien en dit was lang zo niet zeer lang geleden

     

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

       

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CLASSIC NIELS ALBERT

    CLASSIC NIELS ALBERT

     

    Het zag er terug niet goed uit deze ochtend en er stond natuurlijk een verre verplaatsing op het programma

    Deze classic bracht ons naar Begijnendijk in Vlaams –Brabant en opnieuw kregen we het gezelschap van regen en nog niet een klein beetje ook

    Rond de klok van 8 uur waren we ter plaatsen en een parkeerplaats vinden was geen probleem want met dit weer zou de opkomst aan de magere kant zijn

    Inscannen ging niet want er geen voor handen dus alles werd met de hand ingeschreven ook de mensen van telenet waren wat aan de late kant want alles moest nog opgezet worden

    Er werd voor de 80 km rit gekozen en dit zou met dit weer meer dan genoeg zijn

    De eerste 20 km was nog redelijk vlak tot we in de streek van Holsbeek kwamen want hier begon de rit pas echt

    De beklimming van de Meesberg was een totale verrassing want deze was langer en vooral steiler dan we gedacht hadden: amai wat een bult

    Vanaf nu waren we vertrokken voor een 5 tal hellingen allen voor ons onbekende maar daarom niet minder mooie ,Horenbos,chartreuzenberg om er maar een paar te noemen

    30 km ver en in Pellenberg kregen we onze bevoorrading en dit in de plensden regen; ja, 30km in de regen fietsen is geen pleziertochtje

    Niet te lang treuzelen want kou krijgen zou nefast zijn en er stonden ons nog 50 lange kilometers te wachten

    In de Bekkevoort was het even opletten want hier lag de splitsing van de verschillende afstanden en deze was niet voor iedereen duidelijk met een beetje verwarring tot gevolg maar eens terug op het goede pad konden we terug een beetje door fietsen

    Ondertussen waren we zo een beetje volledig door nat en zelfs in de schoenen stond er water al was het nu een beetje minder hard aan het regengenen en waren we al flink bezig aan de terug tocht

    Even het kasteel van Horst bewonderen met zijn immense vijver en dan aan de laatste 15 km beginnen

    En terug konden we beginnen klimmen al waren ze nu een beetje vlakker en minder hoog dan de 20 vorige maar ze begonnen tocht te wegen

    Nog 5 te gaan en de regen was opgehouden eindelijk zouden we zeggen maar natuurlijk veel te laat

    De fietsen hadden bij de aankomst geen kleur meer maar de rijders waren er al niet veel beter aan toe

    Even ons opfrissen en dan genieten van een lekkere koffie en omdat het een telenet rit was kregen we elk een binnenbandje als aandenken en dit kwam goed van pas want vandaag waren we niet gespaard gebleven van pech: lekke band gehad

    En nu op naar Merelbeke voor nog een kleintje van 25 km

    We hadden vandaag een vruchtbare dag: telenet, classic, Vlaamse
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    01-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto van de rit ludo peeters
    Klik op de afbeelding om de link te volgen foto van de rit ludo peeters
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1MEI

    Hooglede en Haasrode

     

    Voor de laatste zaterdag van april stond Hooglede vermeld dus trokken we met volle moed richting West-Vlaanderen

    De rit naar de startplaats beloofde niet veel goeds: er was nog eens regen voorspeld

    Eens aangekomen viel het al bij al nog mee want van een paar druppeltjes lieten we ons niet afschrikken: en zo dachten de 4 andere leden van de club er ook over

    De start verliep vlotjes al werd er nog even getreuzeld en uitgekeken naar zij die nog zouden komen

    De prima uitgepijlde rit bracht ons naar verlaten polderwegen en stille dorpjes

    En dan na een 5 tal kilometers gingen de hemelsluizen open en dan nog niet een klein beetje ook

    De wegen werden bijna kleine riviertjes zo dat de putjes in de weg niet meer zichtbaar waren

    Na 10km in dit gure en natte weer vonden we het welletjes: het water stond in de schoenen, de kledij had geen kleur meer en de handschoenen kon je uitwringen genoeg is genoeg

    Maar dan sta je dan te midden van de polders ergens rond de streek van Passendale

    En dan word het even puzzelen om terug naar de startplaats te rijden: zo bracht de rit ons tot tegen Roeselare om dan de laatste rechte lijn richting Hooglede te brengen

    En de tijd die we nog over hadden brachten we door aan de warme kachel van de kantine: santé

    Ik haat tegenwoordig woorden met een R er in: Reparatie, Reorganisatie, Renovatie maar boven al haat ik REGEN

     

     

     

    Classic-Haasrode –Wasseiges-Haasrode

     

    Voor de 1mei rit werd richting Vlaams Brabant gekozen met een classic op het menu

    Voor de tweede maal zouden we deze fietsen(is ons vorig jaar zeer goed bevallen)dus we wisten waar we aan begonnen

    De rit naar Haasrode maakte ons niet blij want terug kregen we een niet fietsweer voor geschoteld: zware mist en lichte regen dit beloofde niet veel goeds

    Maar goed we hadden deze rit uitgekozen en we zouden er het beste van maken

    Café de Deugniet was de startplaats en we waren hier niet alleen: dit kon nog eens gezellig worden ondanks het 4€ inschrijving bedrag

    90km daar hadden we voor gekozen en daar gingen we voor en het begon toch wel op te klaren zeker dit zag er steeds beter uit

    Bierbeek en Opveld waren de eerste die we kruisten en de heuveltjes lagen er hier ook nog altijd

    Eens op Waalse bodem in Beauvechain kregen we het gezelschap van een mooie groep maar ook van de zon en dat was toch al een poosje geleden dat we deze nog eens zagen

    Dat de wegen hier slecht zijn dat wisten we maar dat ze zoo slecht waren dat wisten we niet hier lagen geen banen meer hier waren het putten op gevuld met een beetje baan

    Uitkijken en nog eens uitkijken want wie dit niet deed lag er maar nog een nadeel van slechte wegen zijn lekke banden en dit hebben we vandaag veel te veel gezien: wij bleven gespaard van de miserie

    De wegen begonnen rond de streek van Folx les Caves toch terug beter en beter te worden al hadden we dan al 33 km op de teller staan

    In Wasseiges na 42 km konden we aan de bevoorrading even op adem komen en dit was nodig want we hadden nog geen meter vlak gekregen

    Even goed voltanken en we konden terug de baan op voor nog 48 zware kilometers

    Even opsommen waar we door moesten Merdorp, Jandrain, Orp le Grand en Noduwez om dan Hoogaarden te bereiken eindelijk hier kregen we even vlakkere wegen en dit tot in Meldert waar we van voor af aan terug konden beginnen: vals plat vals plat en nog eens vals plat dit begon te wegen

    De zon en nog eens de zon maakten alles goed we kregen er maar niet genoeg van we zouden bijna vergeten dat we aan de laatste kilometers bezig waren

    Nog één hindernis nog één laatste klim en we konden eindelijk genieten van een wel verdiende terasje

    Op naar de volgende: met zon aub

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

     

      

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    30-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Aminozuren voor een beter herstel

     

    Na de zoektocht om je lichaam sneller te doen herstellen van een inspanning ontwikkelde Bes-T een nieuw product. De basis van Aminoskin zijn -zoals de naam al doet vermoeden- aminozuren. De productie geschiedt aan de hand van een wereldwijd gepatenteerde productietechnologie ontwikkeld door de K.U. Leuven. De producten dienen worden aangebracht op de huid waarna een beschermende laag overheen de huid gevormd wordt.

    Deze beschermende laag vormt het zogenaamde Liquid Patch Injection System. Dit systeem moet een goede absorptie van de aminozuren geven. En dit in die lichaamsdelen welke jij wenst te versterken voor, tijdens en na de inspanning.

    Voordelen die dit systeem van Liquid Patch Injection moet opleveren zijn:
    - Je kunt kiezen welke lichaamsdelen je wilt voorzien met aminozuren
    - Efficiënte en plaatselijke werking van de aminozuren
    - Geen ongewenste neveneffecten voor het spijsverteringsstelsel

    www.gobes-t.nl

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Nieuws over hydraulische velgremmen uitgelekt

    We zagen al verschillende racefietsen met hydraulische remmen voorbijkomen. Vaak zijn dit hydraulische schijfremmen met de systemen die we al kennen van de mountainbike. Nu is er het nieuws dat Magura met hydraulische velgremmen voor de ‘gewone’ racefiets komt. We spraken met Chiel Thomsen, Sales Manager Benelux bij Magura. “De tijdritremmen die we begin dit jaar lanceerden hebben we bewust ’gelekt’ om te laten zien dat we met iets gingen komen. Maar de informatie over de remmen die nu in de media komen was pas gepland tijdens de Tour op een fiets van Garmin-Barracuda.”

    Techniek
    Door met een mechanische kabel een hydraulisch systeem aan te sturen moet het product toepasbaar zijn voor de Shimano-, SRAM- en Campagnolo-remgrepen. Zo wordt een mechanische kracht in een convertor omgezet naar een hydraulische. Dat moet een hogere remkracht en een lichtere bediening opleveren. De positie van de remmontage blijft ongewijzigd, zodat de hydraulische variant ook als upgrade kan worden gemonteerd. Magura kiest er in eerste instantie niet voor om met hydraulische schijfremmen te komen. De reden hiervoor is volgens Chiem dat een hydraulisch aangestuurde velgrem beter doseerbaar is en ook een betere remvertraging geeft. Al kan het bijvoorbeeld met de combinatie van regen en carbon velgen ook juist het omgekeerde zijn. Wanneer de remmen verkrijgbaar zijn en wat ze kosten, is nog niet bekend.

    Concurrenten
    Het nieuwe systeem van Magura is dus al gelekt. Van SRAM is bekend dat ze aan iets hydraulisch werken wat waarschijnlijk komende Tour naar buiten zal komen. Van Shimano en Campagnolo hebben we nog niets vernomen. Behalve dat Shimano mechanisch aangestuurde schijfremmen brengt voor de veldfiets. Zo’n model heeft SRAM ook al in haar assortiment. Wel zagen we al hydraulische schijfremsystemen voor de racefiets van onder andere Formula en TRP voorbijkomen. Wordt ongetwijfeld vervolgd…

    www.magura.com

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Samenwerking Trek, Scott en Rock Shox

    Met een doorsnede in het frame is het goed te zien hoe de bedieningskabel door het frame loopt

    Onder het motto, samen ben je sterker, is er bij de ontwikkeling van de Rock Shox zadelpenverstelling een samenwerking tot stand gekomen met de merken Trek en Scott. De Reverb zadelpenverstelling is geen zadelpenvering maar een automatisch bedienbare zadelpen. Zo heb je meer controle over je fiets bij technische passages.

    De Reverb, Stealt versie, wordt alleen op bepaalde modellen van Trek en Scott gemonteerd. Met de deels interne bedieningskabel ziet het er allemaal net even strakker uit. De los verkrijgbare Stealt (€ 295,-) heeft een kabel aan de bovenkant. De verwachting is dat volgend jaar de Stealt versie ook los verkrijgbaar is. Al heb je dan natuurlijk wel een frame nodig die hier voor geschikt moet zijn.

    www.sram.com/rockshox

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    BBB Falcon Team Edition

    De BBB Falcon is De wedstrijdhelm in de BBB helmencollectie. Ontworpen voor profs, verkrijgbaar voor iedereen. De 2012 Falcon team versie in de kleuren van Vacansoleil-DCM en Cofidis zijn vanaf mei verkrijgbaar. Deze Falcon team heeft dezelfde eigenschappen als de ‘standaard’ Falcon waaronder BBB’s inwendige verstevigingsstructuur, SpiderWeb, die tijdens het productieproces wordt geplaatst in het polystyreen schuim. Het SpiderWeb verhoogt de stevigheid van de helm en maakt het gebruik van minder materiaal mogelijk, waardoor we het gewicht kunnen terugdringen en de luchtstroom vergroten, zonder afbreuk te doen aan totale sterkte van de helm. In totaal 23 strategisch geplaatste luchtopeningen zorgen voor een sterke luchtstroming, die je hoofd ook bij maximale inspanning koel houdt. Het nieuwe FlexClose verstelsysteem is een draaisluiting, die versteld kan worden met één hand. De flexibele uiteinden van dit systeem vormen zich perfect naar de vorm van je hoofd, terwijl al draaiend aan de knop de helm ‘op maat’ wordt gemaakt. De nieuwe Open Structure riempjes zijn licht van gewicht en zorgen ervoor dat je ze nagenoeg niet voelt zitten. De wasbare antibacteriële padding maakt de Falcon helemaal af.

    Naast de nieuwe officiële team versies is de BBB Falcon ook te verkrijgen in de kleuren rood, blauw, wit en zilver. Alle uitvoeringen komen in drie maten: S (52-55 cm) M, (52-58 cm) en L (58-62 cm).

    BHE-01, Falcon (alle uitvoeringen), adviesverkoopprijs € 149,95, www.bbbcycling.com

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Green Edge

    Volgend jaar keert Scott als sponsor terug in het grote peloton. En wederom met een team uit Australie. Green Edge Cycling. Heel veel is er nog niet over bekend, al hebben sommige bekende renners al (bijna) getekend. Maar dat was vorig jaar ook het geval bij Pegasus.

    In ieder geval werd een tijdje terug al de nieuwe fiets gepresenteerd: de Scott Foil met Shimano Dura-Ace Di2. En er is al een zeer professionele website in de lucht. Wordt vervolgd! http://www.greenedgecycling.com/

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Webtest: Scott Vanish-R


    Helemaal nieuw voor 2012: de Vanish-R van Scott.
    Goed te zien op televisie in een wit/groene ‘setting’. De mannen van Greenedge rijden er mee – -en dus ook de winnaar van de Primavera, Gerrans! En jij ook? Dat kan: de helm is gewoon te koop in de winkel. Weliswaar niet in de Greenedge kleuren, wel in vier kleur varianten: wit, zwart/wit, wit/rood en wit/paars –en deze laatste is de damesuitvoering van de ‘R’. Er is trouwens ook een gewone Vanish, maar deze wordt met vizier geleverd en is vooral voor mountainbike gebruik bedoeld. De Vanish is ook 20 gram zwaarder.

    De Vanish-R is de opvolger van de Fuga. Had de Fuga nog 27 luchtgaten, de Vanish-R heeft er 24: maar dan wel hele grote. En het gewicht is naar beneden gegaan: 210 gram voor een ‘M’ in plaats van de 320 gram van de Fuga. En was de Fuga er in twee maten, de Vanish is er in drie. Overeenkomsten: de bouw rond een In-mould constructie, de in de helm verwerkte ‘straps’ en een ‘Micro Rotary Adjustment System’ (er zit achterop een draaiknop met vijftien standen om de helm goed aan te laten sluiten). Binnenin zitten verwisselbare ‘pads’.

    Wat is anders?
    Daarvoor zou je de helm open moeten snijden: er is een ander gebruik van het EPS foam. Er zijn twee soorten gebruikt en daarbij is de ‘hardste’ soort daar geplaatst waar je het het meest nodig hebt bij een ‘impact’. Scott noemt dit ‘Conehead technology’. Leuk, maar beter is het om er voor te zorgen dat je het niet nodig hebt.

    Wat zie je en wat voel je?
    In ieder geval twee keer vrij groot de naam ‘Scott’. En de helm oogt niet super-slank, eerder iets ‘vierkant’. Hij lijkt op de eerste modellen van Lazer en zeker ook op de typische Specialized helm, de Prevail. En wat voel je? De Vanish sluit heerlijk aan, ‘maar’ zit ook behoorlijk hoog op je hoofd.
    We schrijven ‘maar’, omdat dit ook een kwestie van smaak is. Het mooie is dat er volop ruimte voor brillenpootjes is en een helmmuts of petje past ook prima. Het nadeel is dat de helm behoorlijk groot oogt. Voordeel van de Vanish-R is dat de helm gewoon lekker licht is. Echt, je voelt de helm bijna niet. Ventilatie? Dat kunnen we niet 1, 2, 3 beoordelen, omdat we er vooral in nat en fris voorjaar mee hebben gereden. Maar de ‘gaten’ zijn zo groot en er is zoveel ruimte tussen helm en hoofd dat dit volgens ons goed zit.

    Voor wie?
    Niet alleen voor Scott-rijders. Om maar meteen de ‘link’ met Specialized te maken: velen dragen ook de Prevail terwijl ze geen Specialized rijden. Dat kun je ook prima deze Vanish-R inzetten! En de prijs van € 129,- is ook een ‘knappe’ prijs. Een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld de duurdere modellen van Giro en de al vernoemde Specialized. Dus zeker een aanrader!

    www.scott-sports.com

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Superklassieker

    Op zondag 1 mei organiseert de Vlaamse Wielrijdersbond in samenwerking met Primo-Tvgids ‘De Superklassieker’. Een combinatie van de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix. En inmiddels een echte klassieker!

    Start en inschrijvingen op de markt van Oudenaarde.

    Deelnemers hebben de keuze uit:

    Super in Vlaanderen – Oudenaarde-Oudenaarde: 55 en 120 km
    Super naar Roubaix – Oudenaarde-Roubaix: 85, 100 en 155 km
    Grande Boucle – Oudenaarde-Roubaix-Oudenaarde: 125, 140 en 195 km
    Superklassieker Light met omleidingen voor drukste en moeilijkste hellingen en kasseistroken (Koppenberg, Paterberg, Carrefour de l’Arbre, Gruson, …)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Campagnolo 10 X 3 en 11 X 3

    Het duurt nog even, maar we kwamen het volgende op het spoor… In modeljaar 2013 komt Campagnolo met een nieuwe triple aandrijving! Binnen de groepen Veloce, Centaur en Athena. Veloce en Centaur zijn 10-speed, Athena 11-speed. Kenmerken: de crankstellen zijn binnen alle drie groepen van aluminium, cranklengtes 170, 172,5 en 175 mm, ze zijn van het type Power Torque (in het kort: Power Torque is het systeem waarbij de kettingbladen als het ware vast geperst zijn op een as die door het bracket gestoken wordt en aan de linkerzijde geborgd wordt met een grote moer) en er zijn combinaties als 30/39/50 en 30/39/52. Het gewicht van het crankstel zit rond de 900 gram ( dat is dan inclusief de lagers). Bij de nieuwe aandrijving horen ook dan weer cassettes: bij Centaur is dit 12 – 27, 11 – 23, 11 – 25, 12 – 25 en ook een 12 – 30. De 11-speed Athena krijgt als cassettes 11 – 23, 11 – 25, 12 – 25, 12 – 27 en 12 – 29. En er zijn uiteraard verschillende achterderailleurs: de ‘medium’ schakelt tot 27 tandjes, de ‘long’ tot 30 of 29. Ook de voorderailleur is aangepast: de binnenste plaat is duidelijk groter geworden. De 10 X 3 en 11 X 3 delen zijn compatible met de al bestaande Ergopowers, kettingen en wielen. En: de nieuwe cassettes zijn ook compatible met een dubbel en compact crankstel. Wanneer het een en ander beschikbaar is en wat het gaat kosten is nog niet bekend. www.campagnolo.com

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De eerste 100 kilometer met de Trek Domane

     

    Een introductie is natuurlijk heel mooi, zelf fietsen nog beter. En waar trek je dan heen als de introductie van de Trek Domane in Kortrijk wordt gehouden? Juist, je zoekt de heuvelzone op. OK, een rondje Kwaremont, Patersberg en Koppenberg is nooit een echt feest voor lijf en leden, maar de Domane maakt het een stuk aangenamer. Met name de Iso Speed ‘decoupler’ zorgt voor een prettig rijgedrag. Je voelt echt de flex als je op de fiets zit. Je ziet het ook als je naar beneden kijkt. Het is wel even wennen; het lijkt er bijna op dat je een leegloper hebt. Maar dat is absoluut niet zo. Is de fiets dan ook minder stabiel? Is het te comfortabel? Nee, want de ‘front end’ is gewoon stijf en het BB 90 bottom bracket is prima in staat om de geleverde kracht door te geven aan het achterwiel. Wat helpt ook mee? De geometrie met de iets langere wielbasis, de 25 mm banden en het nieuwe Bontrager stuur met extra ‘padding’. Kort samengevat: een heerlijke fiets voor als ‘the going gets rough’. En op glad asfalt? Dan is het bijna net de Madone. Hop, gewoon demarreren maar! In FIETS 5 een uitgebreid verslag van de Domane. Kijk ook op www.trekbikes.com

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    kodalinefansite
    www.bloggen.be/kodalin
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    snoepy
    www.bloggen.be/snoepy
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs