BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    29-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Meeusen door de grote poort
    Neoprof Tom Meeusen (Telenet-Fidea) heeft zijn eerste grote koers gewonnen. Hij haalde het in de Superprestige in het Nederlandse Gieten na een spurt met vier, waarin Belgisch kampioen Sven Nys met pech kreeg af te rekenen.
    Sven Nys kwam al lopend over de meet.
    Simunek nam in het Nederlandse Gieten de snelste start en gelukkig bleef iedereen recht in de razende wedstrijdbegin. Niels Albert - de winnaar in Koksijde - liet zich wel verrassen en kon meteen beginnen achtervolgen.Zijn Nederlandse ploegmaat Huenders trok vooraan stevig door, gevolgd door Simunek, Nys en Meeusen. Albert had na twee ronden 22 seconden achterstand.

    In de derde ronde versnelde Sven Nys even, maar de Belgische kampioen liep op een counter van Tom Meeusen. Ook Simunek bleef attent vooraan, net als Dieter Vanthourenhout. Een groepje met wereldkampioen Zdenek Stybar en Kevin Pauwels volgde op een handvol seconden. Die kloof groeide snel, zeker nadat Stybar veel tijd verloor in de materiaalpost. Na vier ronden had de onfortuinlijke Tsjech een halve minuut achterstand op de kopgroep. Albert volgde al op ruim 50 seconden.

    Het parcours werd steeds gladder en Bart Wellens - die de aansluiting probeerde te maken met de kop van de koers - kwam onzacht in aanraking met de ondergrond. De Kempenaar stapte nog wel terug op de fiets, maar verdween even later uit de wedstrijd. Voor Stybar en Albert bleef het een operatie 'schade beperken' in het puntenklassement. Nys kon dus een goede zaak doen en vond vooraan een sterke bondgenoot in Meeusen.

    OPGAVE VOOR ALBERT

    Na drie kwartier wedstrijd had Niels Albert al anderhalve minuut achterstand en dus kneep de kopman van BKCP-Powerplus - het nummer drie in het Superprestigeklassement - de remmen dicht. In de achtste ronde ging Dieter Vanthourenhout in de aanval, maar hij kon zijn medevluchters niet lossen. Simunek hing lange tijd aan de rekker, maar de Tsjech beet op de tanden.

    Nys, Vanthourenhout, Meeusen en Simunek gingen samen de laatste ronde in. Er werd flink gedrumd voor de beste plaatsen, waarbij Meeusen en Simunek een stevig nummertje uitvochten. Schouder aan schouder gingen ze de bochten in. Nys wachtte zijn kans af. Vanthourenhout leek zich als vierde te moeten neerleggen bij de gang van zaken.

    Meeusen en Nys gingen het spurtduel aan, maar Nys kende pech toen zijn pedaal afbrak. Al lopend kwam de Belgische kampioen als vierde over de meet. Meeusen trok er zich uiteraard niets van aan en pakte zijn eerste grote zege bij de profs. Radomir Simunek werd tweede in de wedstrijd die naar zijn overleden vader werd genoemd en ook Dieter Vanthourenhout mocht voor het eerst mee het podium op in de Superprestige.

    De Tsjechische wereldkampioen Zdenek Stybar was de grote verliezer van de dag en eindigde pas op de 17de plaats. In de stand heeft Nys nu 68 punten, dat zijn er 12 meer dan Kevin Pauwels (56) en 17 meer dan Stybar (51). De volgende manche in de Superprestige vindt op 27 december in Diegem plaats.



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Feest in Gent voor Keisse en Schep
    Iljo Keisse en Peter Schep hebben de Lotto Z6sdaagse Vlaanderen-Gent gewonnen. De twee zetten in de laatste ploegenkoers de puntjes op de i! De Ketele en Lampater eindigden op de tweede plaats.
    Keisse en Schep. (foto belga)

    Het duo Keisse/Schep ging als leider het laatste onderdeel in, de ploegkoers. De Ketele en Lampater begonnen in dezelfde ronde aan de ultieme race. Rasmussen/Morkov, Bartko/Hondo en Stam/Van Bon moesten één ronde goedmaken.

    Keisse en zijn maatje hadden de beste papieren. De twee hadden immers meer punten dan de rest en konden dus een klein beetje de kat uit de boom kijken, maar dat deden ze niet. Keisse en Schep vochten een uur lang hevige strijd met De Ketele en Lampater. De andere duo's probeerden ook wel, maar de Belgische toppers bedreigen zat er nooit echt in.

    Op 17 ronden van het einde zette De Ketele en Lampater hun ultieme aanval in. Ze gaven alles, maar geraakten net niet weg. Keisse en Schep wachtten net lang genoeg om de twee weer bij te halen. Het Belgisch/Nederlandse koppel maakte het daarna af in schoonheid. Het Kuipje antwoordde met: 'Iljo, Iljo!'



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Absalons kleuren Mégavalanche Réunion
    Remy Absalon heeft de Mégavalanche op het exotische eiland La Réunion op zijn naam geschreven. Grote broer Julien finishte als vierde, na Nicolas Vouilloz en Nino Schurter.
    Remy Absalon was de snelste op La Réunion. (foto commencal)
    Remy Absalon legde het parcours van 24,5 km in Saint-Paul af in 44:36. De Fransman haalde daarmee een gemiddelde van bijna 33 per uur. Zijn landgenoot Vouilloz, nog altijd dé succesrijkste downhiller aller tijden, volgde op 20 seconden.

    De Zwitserse mountainbiker Nino Schurter vervolledigde het podium op 50 seconden achterstand. Tweevoudig Olympisch kampioen cross-country Julien Absalon, de oudere broer van Remy, werd vierde. Bij hun vorige deelname aan de Mégavalanche in 2008 werden Schurter en Absalon respectievelijk vierde en vijfde.

    Bij de dames won Anne-Caroline Chausson. De Franse regerende Olympisch kampioene BMX had een voorsprong van maar liefst 24 minuten op eerste achtervolgster Martina Deisenberger.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Performance bouwt familie uit
    Met Karbo-Lyn, Carbo Extra en Recup Extra heeft Performance binnen zijn zwarte sportvoedingsgamma nu een complete 'endurance productfamily'.
    Deze drie Performance producten bevorderen en ondersteunen zowel voor, tijdens als na de inspanning de sportieve prestaties en het herstel.

    Karbo-Lyn is een product dat het lichaam snel met koolhydraten oplaadt en zo een energievoorraad aanlegt. De opname van deze koolhydraten gebeurt bij de Karbo-Lyn 80% sneller dan bij dextrose of suiker. Een dosis van 50 à 75g Karbo-Lyn en 50 à 75g Carbo Extra in 500 ml water mengen en één uur voor de inspanning opdrinken garandeert een optimale start.

    Tijdens de fysieke arbeid elk uur 500ml van dezelfde Karbo-Lyn/Carbo Extra mix drinken zorgt voor een blijvende energietoevoer. Door zijn drie verschillende koolhydraatbronnen levert Carbo Extra die energie telkens op het gepaste moment. Naast het leveren van energie houdt Carbo Extra ook nog de vochtbalans op peil. Hiervoor zijn de minerale zouten natrium en kalium verantwoordelijk.

    Dadelijk na de inspanning is het ten stelligste aan te raden om zo snel mogelijk het lichaam te laten recupereren en de spieren te herstellen. Hiervoor is Recup Extra dan het meest aangewezen Performance product. Deze professionele recovery drink die een combinatie bevat van koolhydraten, creatine, vitamines, mineralen, anti-oxidanten en voorverteerde eiwitten zorgt voor het herstel van het lichaam en voorkomt spierafbraak. Het innemen van 300ml water gemengd met 75g Recup Extra poeder brengt het lichaam in zijn oorspronkelijke conditie aan het begin van een volgende training of wedstrijd.

    Adviesverkoopprijzen: Karbo Lyn 500g: 14 euro, Carbo Extra 750g: 14,50 euro, Recup Extra 750g: 29,90 euro. 

    Info en gebruiksadvies: www.performance.be
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    FSA 'recall' Gossamer BB30 'road cranks'

    FSA 'recall' Gossamer BB30 'road cranks'

    Full Speed Ahead (FSA) heeft een terugroepactie voor sommige Gossamer BB30 road cranksets.  




    FSA 'recall' Gossamer BB30 'road cranks' De linker crank kan namelijk los raken. Dit geldt niet voor alle crankstellen: kijk goed naar de serie-nummers. Het gaat om de cranks met serie-nummers beginnend met 10B, 10C of 10D. De serie-nummers zijn te vinden aan de binnenzijde van de linkercrank. Een aantal cranks zitten op standaard fietsen -zie lijstje-, andere cranksets zijn los verkocht. Ga naar je dealer en laat het checken.

    Cannondale CAAD 10 105
    Cannondale CAAD 8 105
    Cannondale Synapse Carbon 105 / Apex
    Cannondale Synapse Alloy 105 / Apex
    Cannondale Super Six 5 105
    Bianchi Sempre Ultegra / 105 / Veloce 10v
    www.fullspeedahead.com 
     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Liz Hatch siert Cyclepassion kalender
    De Cyclepassion-kalender is traditioneel het ideale eindejaarsgeschenk voor de wieler- en vrouwenliefhebber. Bekijk de foto's en video's van onder andere Liz Hatch van het Lotto Ladies Team!
    Voor de fans van Liz Hatch mag het snel juli 2011 zijn. (foto cyclepassion)

    Hatch, die de maanden maart en juli voor haar rekening mocht nemen, is trouwens niet de enige renster van de Lotto Ladies op de nieuwe kalender. De Amerikaanse krijgt het gezelschap van haar Zweedse teamgenote Veronica Andréasson.

    De volgende vrouwen kregen eveneens één of meerdere maanden toebedeeld: de Duitse all-roundster en viervoudig wereldkampioene veldrijden Hanka Kupfernagel, haar bikende landgenote Mona Eiberweiser(CentralPro), de Zwitserse Fabienne Heinzmann (BMC), de Franse Julie Krasniak (Look) en de Amerikaanse Heather Irmiger en Willow Koerber (beiden Trek/Subaru).



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Bio-Racer winterhandschoenen
    Winterhandschoenen zijn tijdens het fietsen ondertussen weer een onmisbaar accessoire geworden. Fietskledingfabrikant Bio-Racer heeft enkele nieuwe modellen ontwikkeld om het koude na- en voorjaar door te komen.
    De Neoprene Glove (links) en de Two Finger Glove (rechts). (foto bio-racer)
    Eén daarvan is de Neoprene Glove. Zoals de naam het laat vermoeden bestaat deze handschoen uit Neoprene materiaal. Neoprene staat bekend om zijn goede thermische isolatiewaarden. Wanneer de handschoen binnenin door de eigen lichaamstemperatuur opgewarmd is, zal ze die warmte voor lange tijd bewaren. De wind- en water block eigenschappen van het Neoprene materiaal stoten koude wind en vocht meteen af.

    Voor een vaste grip van het stuur zijn de handpalmen van een antislip honingraatmotief voorzien. Tijdens fietsen in het duister bevorderen de op de Neoprene Glove aangebrachte reflecterende Bio-Racer logo's het veiligheidsaspect.

    Een ander nieuw paar handschoenen van Bio-Racer, de Two Finger Glove, hebben naast hun goede koudeprotectie ook nog bijzondere functionele eigenschappen. Bij dit type handschoen bestaat de mogelijkheid om naar wens per hand één, drie of vier vingers vrij te maken. Deze vernuftige functie is bijvoorbeeld bijzonder handig om gemakkelijker iets uit de achterzak te nemen zonder steeds de volledige handschoen te moeten uitdoen.

    De fleece binnenzijde en synthetische handpalmen garanderen respectievelijk warmte en grijpvastheid. Om in het donker goed op te vallen zijn aan de buitenzijden van deze Bio-Racer handschoenen reflecterende strepen aangebracht.

    Beide handschoentypes zijn door hun zwarte kleur met alle andere kleding combineerbaar en in de maten S t/m XL voor 35 euro (Neoprene) en 45 euro (Two Finger) aan te schaffen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Wielertoeristen strijden om regenboogtrui
    De UCI lanceert in 2011 een gloednieuwe cycling tour voor wielertoeristen. De winnaars in elke leeftijdsgroep zullen uiteindelijk gekroond worden tot wereldkampioen.
    Wielertoeristen kunnen zich in de kwalificatieraces plaatsen voor de UWCT Final. (foto alain buyck)
    De UCI World Cycling Tour (UWCT) is een reeks koersen over de hele wereld volgens de regels van de UCI. De UWCT omvat een reeks van maximum 15 kwalificatieraces, die uiteindelijk zal leiden tot de UWCT Final, de voormalige UCI Masters Road World Championships. De top 10% van elke leeftijdsgroep in de kwalificatiekoersen is automatisch geselecteerd voor de UWCT Final en zal strijden om de felbegeerde UCI regenboogtrui.

    Voor de oprichting van de UWCT Corporation gaat de UCI een partnership aan met het Belgische sportsmarketingbureau Golazo Sports, dat de algemene organisatie, coördinatie en marketing van de UWCT kwalificatieraces op zich zal nemen.

    Andrea Marcellini Mendonça, Cycling for All, Masters en Sustainable Development Coordinator bij de UCI, verklaart het belang van dit criterium voor amateurs: "Als we het wielrennen als een piramide bekijken, zien we dat het profwielrennen helemaal bovenaan staat en slechts een klein deel bezet. Alles wat daaronder komt, is de amateursectie van deze sport en het gaat hierbij om een indrukwekkend aantal renners. Deze enthousiastelingen maken allemaal deel uit van de UCI-familie en de tijd is aangebroken dat ze voor een wereldtitel kunnen koersen."

    Een ander doel van dit nieuwe initiatief is bijdragen aan de internationale promotie van de Cycling for All-events van de UCI. Alle races op de UWCT-kalender moeten voldoen aan strikte organisatorische en sportieve criteria en een zekere toeristische waarde hebben.

    COMPETITIE & TOERISME

    Christophe Impens, Managing Director van Golazo Sports, benadrukt dat de UWCT het steeds toenemende aantal mensen dat wereldwijd betrokken raakt bij de wielersport tegemoet komt: "Het doel van zowel de UCI als de UWCT Corporation is om hoogstaande massafietsevenementen over de hele wereld te verwelkomen. Deelnemers aan de UWCT kunnen de mooiste streken ter wereld ontdekken en tegelijk meestrijden in een fantastische competitie die toegankelijk is voor iedereen. Deze combinatie van competitie en toerisme zal het langetermijnsucces van de UWCT verzekeren."

    Met het oog op de kwalificatieraces van de UWCT buigt de UCI zich momenteel over aanvragen van regio's die een hoogstaand fietsevenement met deelnemers van over de hele wereld willen organiseren.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ER IS NOG PLAATS VOOR OVER

    TWEE AAN TWEE




    OOK DE DAMES RIJDEN OP KOP

    ER IS NOG EEN BEETJE PLAATS OVER

    HET A-TEAM EN C-TEAM SAMEN OP DE FOTO

    WAT ZOEKEN WE DAAR ?

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE WTC HEIRNIS TREIN

    DE WTC HEIRNIS TREIN







    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    18-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Castelli mag regenboogtrui maken
    Castelli draait ook volgend jaar mee in de ProTour. De Italiaanse wielerkledijproducent stelt in 2011 zijn knowhow ten dienste van het Garmin-Cervélo team met onder andere wereldkampioen Thor Hushovd.
    De voorbije twee seizoenen stond Castelli in voor de bij profs én recreanten fel gesmaakte tenue's van het Cevélo Test Team. Het wordt dus uitkijken naar de nieuwe outfit, die begin 2011 wordt bekendgemaakt.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    25.036 kandidaten voor 6.000 plaatsen
    Vrijdag vindt de loting voor deelname aan de Maratona dles Dolomites plaats. 25.036 sportievelingen hebben zich geregistreerd voor één van de 6.000 startbewijzen.
    (foto maratona dles dolomites)
    De Dolomietenmarathon vindt volgend jaar plaats op 10 juli. Voor de resterende 6.000 plaatsen komen nog meer dan 25.000 fietsers in aanmerking, goed voor een kans van minder dan 25% dus.

    Oorspronkelijk waren er nog meer voorinschrijvingen, maar de organisatie heeft 500 dubbele inschrijvers uit het systeem gehaald. De Maratona dles Dolomites is met deze aantellen nog een stuk populairder dan de bij ons bekendere La Marmotte.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Arion brengt buiten naar binnen
    Geen weer om buiten te trainen? De nieuwe Arion trainer van Elite probeert het realistische gevoel van de weg over te brengen op de rollen.
    (foto elite)
    Je fiets zit namelijk niet vast aan de trainer waardoor je veel bewegingsvrijheid hebt. Voor een veilig gebruik houdt de Arion de fiets in het midden van de rollers.

    De afgedichte lagers van de roller zorgen voor een efficiënte en soepele pedaalslag. De Arion is licht maar sterk en is met één simpele handeling in te klappen wat vervoeren en opbergen vergemakkelijkt. Het frame heeft een geïntegreerd plateau om eenvoudig van de fiets af te stappen. 

    De adviesprijs bedraagt 399 euro.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Woon-werkfietsers koersen het water in
    Twee wielertoeristen zijn begin deze week op weg naar hun werk in Antwerpen het dok aan de Boudewijnsluis ingereden. Na een half uur werden ze uit het ijskoude water gered.
    Robert Houben: 'We reden tegen 30 per uur afwisselend op kop. Dat ging allemaal goed, tot aan de Boudewijnsluis'
    "Zoals elke morgen reed ik met mijn koersfiets naar mijn werk bij Ineos op de Scheldelaan", vertelt de 56-jarige Robert Houben uit Wilrijk in Gazet van Antwerpen. "Op de Scheldelaan hing op een gegeven ogenlik een andere fietser in mijn wiel. Ik kende de man niet. Even later waren de rollen omgekeerd en hing ik in zijn wiel." 

    "We reden met een snelheid van dertig per uur. Net zoals in de koers reed de tweede met de kop naar beneden, het wiel van de voorligger in de gaten houdend. Dat ging allemaal perfect tot we aan de Boudewijnsluis kwamen."

    "Net voor de sluis maakt het fietspad een haakse bocht. Op dat ogenblik was het nog pikdonker en er hing een dichte mist. Mijn voorganger zag de bocht te laat en fietste recht het dok in, en ik er achterna." 

    Een half uur lagen ze in het ijskoude water. Onderkoeling dreigde. Gelukkig hoorden andere fietsers hun hulpgeroep en werden ze gered. Volgens de hulpverleners kwam de redding geen minuut te vroeg.

    Het ongeval zal Houben niet tegenhouden om in de toekomst nog met de fiets naar het werk te rijden. "Nog even afwachten of ik nog pijn voel. Maar als ik kan, spring ik opnieuw op de fiets."
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Maatje groter voor Cyclon Bionet
    De Triggerspray van Cyclon Bionet is sinds kort ook verkrijgbaar in voordelige grootverpakkingen van 1000 ml.
    Bionet is een biologisch afbreekbare ontvetter die vermengbaar is met water en een aangename geur heeft. Het product, geschikt voor het verwijderen van oliën, vetten, poets- en waxmiddelen, is niet alleen veilig voor materialen zoals carbon, aluminium en titanium, het is ook vrij van giftige stoffen.

    Er was al een variant in 500 ml en een navulverpakking van 1000 ml. "Bionet is al jaren een van onze meest populaire producten met veel trouwe gebruikers. Wanneer deze groep toegewijde consumenten ons laat weten behoefte te hebben aan een grotere Triggerspray verpakking, dan gaan wij daarmee aan de slag. En met succes", zegt Leen Boers, directeur van Cyclon International.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Selle Italia's Turbomatic zet revival voort
    De Turbomatic maakte vorig jaar een succesvolle comeback. Ook in het nieuwe seizoen is het weer één van Selle Italia's succeszadels.
    (foto selle italia)
    De Turbomatic is een vertrouwd gezicht in de wielerwereld. Deze bestseller uit de jaren negentig is altijd een van de meest gebruikte zadels onder profrenners geweest.

    Afgelopen seizoen maakte de Turbomatic een succesvolle comeback in een zwart-wit Team Edition-model met carbon rail. In 2011 is het zadel opnieuw verkrijgbaar in de robuuste en comfortabele zwarte versie met Manganese rail. Het zadel vangt de schokken onderweg optimaal op en is er ook met Gel Flow. De adviesprijs is 110 euro.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Wielertoerist brengt hellingen Heuvelland in kaart
    Heel wat wielertoeristen schroeven hun activiteiten in de herfst en winter terug. Marc Desender maakt van de rustperiode gebruik om alle hellingen van Heuvelland en bij uitbreiding de Westhoek en Frans-Vlaanderen in kaart te brengen.
    Marc Desender. (foto 525.be)
    Desender staat in zijn streek bekend als de peter van de Kemmelberg, nadat hij de bult afgelopen zomer 25 keer na elkaar omhoog fietste. De leerkracht uit Nieuwkerke deed dat ter ere van het 25-jarig bestaan van de internationale fietsvereniging 'Challenge Big' waar hij lid van is.

    Nu houdt Marc Le Vélo zich dus bezig met oplijsten van de vele hellingen in en rond zijn dorp. "Opvallend aan de hellingen in Heuvelland is hun relatief korte afstand, de meeste gaan van 300 tot 900 meter", zegt Desender in de Krant van West-Vlaanderen."In Westouter liggen de hellingen met het hoogste stijgingspercentage. De Schomminkelstraat en de Baneberg flirten met pieken tot 19 % en meer."

    Op dit moment telt de lijst op zijn website al een 40-tal hellingen. "Ik zet later ook de klassiekers als de Kemmelberg of nog de Cats- en de Casselberg in de lijst, maar nu wil ik vooral de minder bekende plekjes van Heuvelland aan de wielertoeristen laten zien." Van elke helling wordt de lengte, het gemiddelde stijgingspercentage en de maximale stijging genoteerd. 

    De hellingelijst wordt zeker het niet het laatste kunstje van de gepassioneerde wielertoerist. Volgend jaar wil hij ter gelegenheid van zijn 50ste verjaardag immers de legendarische Crocodile Trophy in Australië rijden.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 NOVEMBER VTT

    11 November VTT

     

    Om 8u30 verzamelden de troepen van alle bonden in het kleine Vlaamse dorp Kruishoutem voor de vtt strijd

    In het kleine inschrijvingslokaaltje stonden de troepen vol ongeduld te wachten om de strijd aan te binden met de weergoden

    Eens het startsein gegeven stormden de eerste troepen de vijand te gemoed de rest hield nog de rangen gesloten en wachten geduldig af

    Eens het veld in bestookte de vijand ons met modder en slijk maar de troepen bleven oprukken zonder om te kijken

    Op de eerste helling hadden we zelfs meer weerstand verwacht: hier vielen al de eerste slachtoffers die de voeten aan de grond hielden

    Nog steeds rukten we gestadig verder tot aan de eerste echte modder strook waar de vijand een nieuw wapen in de strijd gooide: wind

    Opnieuw eiste dit slachtoffers en een deel koos ervoor om de vijand de rug toe te keren(15km) de rest van de troepen bleef doorstormen richting vijand om de eerste heuvel te kunnen innemen

    In Nokere en in Nokere bos was er op of er onder: de heuvel werd vol goede moed bestormd en terug werden hier de troepen duchtig uitgedund

    De eerste gesneuvelden met geblokkeerde kettingen vielen te betreuren en de lekke banden waren bijna niet te tellen

    Na deze heuvel te hebben ingenomen werden de troepen gesplits(ook één van ons) de 25km zou in flank zijn aanval inzetten de 38 en 45 zouden nog steeds frontaal blijven gaan

    Het slachtveld was nu verplaatst naar Lozer en opnieuw had de vijand zich verscholen op de heuveltop

    De minder getrainde hielden het hier ook voor gezien en besloten de stormtroepen te laten voorgaan

    De uitgedunde troepen macht werden opnieuw gesplitst de 48km de andere flank bestoken en de 38 km zou voor het centrum gaan

    De tegenstander had de wind nog een beetje laten toenemen en een strook kasseien werden voor de wielen geschoven

    De soms niet bereidbare paden dunden de troepen nog verder uit maar nog steeds rukten we verder op om na 25 km even te kunnen uitrusten in de controle post

    Hier werden we innerlijk versterkt en konden we terug even op krachten komen want de strijd was nog niet gestreden

    Eens terug op weg haalde de vijand terug een nieuw wapen boven: regen

    Nu bijna geen slijk of modder meer maar wel goed bereidbare wegen: maar nog steeds hadden we tegenstander voor ons en die wilde van geen wijken weten

    In de streek van Huize kregen we de volle lading: stormwind en regen en was het vechten voor elke meter

    Nog één helling moest overwonnen worden en deze was gelegen in Mullem hier begonnen ook de eerste tekenen van vermoeid naar voor te komen

    De tegenstander had zich terug getrokken in de streek van Kruishoutem voor de laatste krachtmeting

    In de bossen van deze gemeente werd nog eens tussen de bomen geslalomd om de vijand te ontwijken maar deze wilde nog steeds van geen wijken weten

    Eens terug op de weg werd alles in de strijd geworpen: regen, wind en een dalende temperatuur

    Voor de moe gestreden troepen begon het bijna te veel te worden maar met de laatste krachten werd toch dapper verder gestreden en dit tot op de laatste meters: eindelijk zat deze veldslag er op velen hadden de strijd moeten staken maar de dapperen hadden gestreden voor elke meter grond en dit voelde aan als een grote overwinning

    De vrouwen kregen nadien nog een koude douche te verwerken(letterlijk)de mannen kregen een warme douche in een koude tent

    En van napraten of nagieten in deze veel te kleine zaal was jammerlijk ook geen sprake maar toch hadden we van deze tocht genoten

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

        

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    10-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De Fiets Scheurkalender 2011

    De Fiets Scheurkalender 2011 Na het succes van De Fiets Scheurkalender 2010 is er nu De Fiets Scheurkalender 2011, voor alle Nederlandse en Belgische wielertoeristen en liefhebbers van de koers.


    Een jaar fietsen, een jaar scheuren. Dat is de ondertitel die auteurs Henk en Peter Tetteroo aan de kalender gaven.
    De Scheurkalender bevat:
    - verhalen over trainen, materiaal, voeding en blessures
    - interviews met en verhalen van en over bekende (ex-)wielrenners uit Nederland en België
    - de belevenissen van wielertoeristen in de toertocht, op de berg, in de polder en in de heuvels
    - elke maandag weer een column over ‘wielertaal’
    - beruchte beklimmingen inclusief profielen
    - eeuwige ranglijsten
    - de grote rondes, zoals de Tour, de Giro en de Vuelta
    - de belangrijkste klassiekers, zoals de Ronde van Vlaanderen, Luik-Bastenaken-Luik en de Amstel Gold Race.

    De Fiets Scheurkalender 2011, Henk Tetteroo en Peter Tetteroo,
    ISBN nummer 9789043913492, 14,95 euro 

    >>
    Klik hier en bestel direct!


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Bert en de Ventoux

    Bert en de Ventoux

    Schrijver en journalist Bert Wagendorp werkt met regisseuse Nicole van Kilsdonk en producent Hans de Wolf aan een film over vier oude vrienden die het plan opvatten om op hun racefiets de Mont Ventoux te gaan beklimmen. 




    Dat heeft hij zondag gemeld. Producent KeyFilm benaderde Wagendorp eerder dit jaar om een filmscript te ontwikkelen over dit onderwerp. Het is het eerste filmscenario waar de journalist voor tekent. Wagendorp is columnist voor de Volkskrant, hoofdredacteur van het literaire wielerblad De Muur en auteur van de sportverhalenbundel De dubbele schaar.

    Het project, dat als werktitel Ventoux heeft, wacht momenteel op ontwikkelingssubsidie bij het Filmfonds. De tragikomedie moet ''het gevoel van Notting Hill of Four Weddings and a Funeral gaan ademen'', aldus Wagendorp. Beoogd regisseur Nicole van Kilsdonk maakte eerder films als Ochtendzwemmers, Johan en Zadelpijn. ( bron: ANP) 


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    akkina
    www.bloggen.be/akkina
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    nieuwespelling
    www.bloggen.be/nieuwes
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs