Ik ben Haes Dirk
Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
Fietsen is mijn vrijheid
en uitlaatklep
Vrijdag vindt de loting voor deelname aan de Maratona dles Dolomites plaats. 25.036 sportievelingen hebben zich geregistreerd voor één van de 6.000 startbewijzen.
(foto maratona dles dolomites)
De Dolomietenmarathon vindt volgend jaar plaats op 10 juli. Voor de resterende 6.000 plaatsen komen nog meer dan 25.000 fietsers in aanmerking, goed voor een kans van minder dan 25% dus.
Oorspronkelijk waren er nog meer voorinschrijvingen, maar de organisatie heeft 500 dubbele inschrijvers uit het systeem gehaald. De Maratona dles Dolomites is met deze aantellen nog een stuk populairder dan de bij ons bekendere La Marmotte.
Geen weer om buiten te trainen? De nieuwe Arion trainer van Elite probeert het realistische gevoel van de weg over te brengen op de rollen.
(foto elite)
Je fiets zit namelijk niet vast aan de trainer waardoor je veel bewegingsvrijheid hebt. Voor een veilig gebruik houdt de Arion de fiets in het midden van de rollers.
De afgedichte lagers van de roller zorgen voor een efficiënte en soepele pedaalslag. De Arion is licht maar sterk en is met één simpele handeling in te klappen wat vervoeren en opbergen vergemakkelijkt. Het frame heeft een geïntegreerd plateau om eenvoudig van de fiets af te stappen.
Twee wielertoeristen zijn begin deze week op weg naar hun werk in Antwerpen het dok aan de Boudewijnsluis ingereden. Na een half uur werden ze uit het ijskoude water gered.
Robert Houben: 'We reden tegen 30 per uur afwisselend op kop. Dat ging allemaal goed, tot aan de Boudewijnsluis'
"Zoals elke morgen reed ik met mijn koersfiets naar mijn werk bij Ineos op de Scheldelaan", vertelt de 56-jarige Robert Houben uit Wilrijk in Gazet van Antwerpen. "Op de Scheldelaan hing op een gegeven ogenlik een andere fietser in mijn wiel. Ik kende de man niet. Even later waren de rollen omgekeerd en hing ik in zijn wiel."
"We reden met een snelheid van dertig per uur. Net zoals in de koers reed de tweede met de kop naar beneden, het wiel van de voorligger in de gaten houdend. Dat ging allemaal perfect tot we aan de Boudewijnsluis kwamen."
"Net voor de sluis maakt het fietspad een haakse bocht. Op dat ogenblik was het nog pikdonker en er hing een dichte mist. Mijn voorganger zag de bocht te laat en fietste recht het dok in, en ik er achterna."
Een half uur lagen ze in het ijskoude water. Onderkoeling dreigde. Gelukkig hoorden andere fietsers hun hulpgeroep en werden ze gered. Volgens de hulpverleners kwam de redding geen minuut te vroeg.
Het ongeval zal Houben niet tegenhouden om in de toekomst nog met de fiets naar het werk te rijden. "Nog even afwachten of ik nog pijn voel. Maar als ik kan, spring ik opnieuw op de fiets."
De Triggerspray van Cyclon Bionet is sinds kort ook verkrijgbaar in voordelige grootverpakkingen van 1000 ml.
Bionet is een biologisch afbreekbare ontvetter die vermengbaar is met water en een aangename geur heeft. Het product, geschikt voor het verwijderen van oliën, vetten, poets- en waxmiddelen, is niet alleen veilig voor materialen zoals carbon, aluminium en titanium, het is ook vrij van giftige stoffen.
Er was al een variant in 500 ml en een navulverpakking van 1000 ml. "Bionet is al jaren een van onze meest populaire producten met veel trouwe gebruikers. Wanneer deze groep toegewijde consumenten ons laat weten behoefte te hebben aan een grotere Triggerspray verpakking, dan gaan wij daarmee aan de slag. En met succes", zegt Leen Boers, directeur van Cyclon International.
De Turbomatic maakte vorig jaar een succesvolle comeback. Ook in het nieuwe seizoen is het weer één van Selle Italia's succeszadels.
(foto selle italia)
De Turbomatic is een vertrouwd gezicht in de wielerwereld. Deze bestseller uit de jaren negentig is altijd een van de meest gebruikte zadels onder profrenners geweest.
Afgelopen seizoen maakte de Turbomatic een succesvolle comeback in een zwart-wit Team Edition-model met carbon rail. In 2011 is het zadel opnieuw verkrijgbaar in de robuuste en comfortabele zwarte versie met Manganese rail. Het zadel vangt de schokken onderweg optimaal op en is er ook met Gel Flow. De adviesprijs is 110 euro.
Heel wat wielertoeristen schroeven hun activiteiten in de herfst en winter terug. Marc Desender maakt van de rustperiode gebruik om alle hellingen van Heuvelland en bij uitbreiding de Westhoek en Frans-Vlaanderen in kaart te brengen.
Marc Desender. (foto 525.be)
Desender staat in zijn streek bekend als de peter van de Kemmelberg, nadat hij de bult afgelopen zomer 25 keer na elkaar omhoog fietste. De leerkracht uit Nieuwkerke deed dat ter ere van het 25-jarig bestaan van de internationale fietsvereniging 'Challenge Big' waar hij lid van is.
Nu houdt Marc Le Vélo zich dus bezig met oplijsten van de vele hellingen in en rond zijn dorp. "Opvallend aan de hellingen in Heuvelland is hun relatief korte afstand, de meeste gaan van 300 tot 900 meter", zegt Desender in de Krant van West-Vlaanderen."In Westouter liggen de hellingen met het hoogste stijgingspercentage. De Schomminkelstraat en de Baneberg flirten met pieken tot 19 % en meer."
Op dit moment telt de lijst op zijn website al een 40-tal hellingen. "Ik zet later ook de klassiekers als de Kemmelberg of nog de Cats- en de Casselberg in de lijst, maar nu wil ik vooral de minder bekende plekjes van Heuvelland aan de wielertoeristen laten zien." Van elke helling wordt de lengte, het gemiddelde stijgingspercentage en de maximale stijging genoteerd.
De hellingelijst wordt zeker het niet het laatste kunstje van de gepassioneerde wielertoerist. Volgend jaar wil hij ter gelegenheid van zijn 50ste verjaardag immers de legendarische Crocodile Trophy in Australië rijden.
Om 8u30 verzamelden de troepen van alle bonden in het kleine Vlaamse dorp Kruishoutem voor de vtt strijd
In het kleine inschrijvingslokaaltje stonden de troepen vol ongeduld te wachten om de strijd aan te binden met de weergoden
Eens het startsein gegeven stormden de eerste troepen de vijand te gemoed de rest hield nog de rangen gesloten en wachten geduldig af
Eens het veld in bestookte de vijand ons met modder en slijk maar de troepen bleven oprukken zonder om te kijken
Op de eerste helling hadden we zelfs meer weerstand verwacht: hier vielen al de eerste slachtoffers die de voeten aan de grond hielden
Nog steeds rukten we gestadig verder tot aan de eerste echte modder strook waar de vijand een nieuw wapen in de strijd gooide: wind
Opnieuw eiste dit slachtoffers en een deel koos ervoor om de vijand de rug toe te keren(15km) de rest van de troepen bleef doorstormen richting vijand om de eerste heuvel te kunnen innemen
In Nokere en in Nokere bos was er op of er onder: de heuvel werd vol goede moed bestormd en terug werden hier de troepen duchtig uitgedund
De eerste gesneuvelden met geblokkeerde kettingen vielen te betreuren en de lekke banden waren bijna niet te tellen
Na deze heuvel te hebben ingenomen werden de troepen gesplits(ook één van ons) de 25km zou in flank zijn aanval inzetten de 38 en 45 zouden nog steeds frontaal blijven gaan
Het slachtveld was nu verplaatst naar Lozer en opnieuw had de vijand zich verscholen op de heuveltop
De minder getrainde hielden het hier ook voor gezien en besloten de stormtroepen te laten voorgaan
De uitgedunde troepen macht werden opnieuw gesplitst de 48km de andere flank bestoken en de 38 km zou voor het centrum gaan
De tegenstander had de wind nog een beetje laten toenemen en een strook kasseien werden voor de wielen geschoven
De soms niet bereidbare paden dunden de troepen nog verder uit maar nog steeds rukten we verder op om na 25 km even te kunnen uitrusten in de controle post
Hier werden we innerlijk versterkt en konden we terug even op krachten komen want de strijd was nog niet gestreden
Eens terug op weg haalde de vijand terug een nieuw wapen boven: regen
Nu bijna geen slijk of modder meer maar wel goed bereidbare wegen: maar nog steeds hadden we tegenstander voor ons en die wilde van geen wijken weten
In de streek van Huize kregen we de volle lading: stormwind en regen en was het vechten voor elke meter
Nog één helling moest overwonnen worden en deze was gelegen in Mullem hier begonnen ook de eerste tekenen van vermoeid naar voor te komen
De tegenstander had zich terug getrokken in de streek van Kruishoutem voor de laatste krachtmeting
In de bossen van deze gemeente werd nog eens tussen de bomen geslalomd om de vijand te ontwijken maar deze wilde nog steeds van geen wijken weten
Eens terug op de weg werd alles in de strijd geworpen: regen, wind en een dalende temperatuur
Voor de moe gestreden troepen begon het bijna te veel te worden maar met de laatste krachten werd toch dapper verder gestreden en dit tot op de laatste meters: eindelijk zat deze veldslag er op velen hadden de strijd moeten staken maar de dapperen hadden gestreden voor elke meter grond en dit voelde aan als een grote overwinning
De vrouwen kregen nadien nog een koude douche te verwerken(letterlijk)de mannen kregen een warme douche in een koude tent
En van napraten of nagieten in deze veel te kleine zaal was jammerlijk ook geen sprake maar toch hadden we van deze tocht genoten
Na het succes van DeFiets Scheurkalender 2010 is er nu De Fiets Scheurkalender 2011, voor alle Nederlandse en Belgische wielertoeristen en liefhebbers van de koers.
Een jaar fietsen, een jaar scheuren. Dat is de ondertitel die auteurs Henk en Peter Tetteroo aan de kalender gaven. De Scheurkalender bevat: - verhalen over trainen, materiaal, voeding en blessures - interviews met en verhalen van en over bekende (ex-)wielrenners uit Nederland en België - de belevenissen van wielertoeristen in de toertocht, op de berg, in de polder en in de heuvels - elke maandag weer een column over wielertaal - beruchte beklimmingen inclusief profielen - eeuwige ranglijsten - de grote rondes, zoals de Tour, de Giro en de Vuelta - de belangrijkste klassiekers, zoals de Ronde van Vlaanderen, Luik-Bastenaken-Luik en de Amstel Gold Race.
De Fiets Scheurkalender 2011, Henk Tetteroo en Peter Tetteroo, ISBN nummer 9789043913492, 14,95 euro
Schrijver en journalist Bert Wagendorp werkt met regisseuse Nicole van Kilsdonk en producent Hans de Wolf aan een film over vier oude vrienden die het plan opvatten om op hun racefiets de Mont Ventoux te gaan beklimmen.
Dat heeft hij zondag gemeld. Producent KeyFilm benaderde Wagendorp eerder dit jaar om een filmscript te ontwikkelen over dit onderwerp. Het is het eerste filmscenario waar de journalist voor tekent. Wagendorp is columnist voor de Volkskrant, hoofdredacteur van het literaire wielerblad De Muur en auteur van de sportverhalenbundel De dubbele schaar.
Het project, dat als werktitel Ventoux heeft, wacht momenteel op ontwikkelingssubsidie bij het Filmfonds. De tragikomedie moet ''het gevoel van Notting Hill of Four Weddings and a Funeral gaan ademen'', aldus Wagendorp. Beoogd regisseur Nicole van Kilsdonk maakte eerder films als Ochtendzwemmers, Johan en Zadelpijn. ( bron: ANP)
Door het gure herfstweer halen heel wat fietsers hun rollen opnieuw vanonder het stof. Voor diegenen met een VR trainer heeft Tacx 6 nieuwe films in petto, waaronder de Amstel Gold Race en La Marmotte.
De VR video van de Amstel Gold Race werd gefilmd vanop de officiële wagen die voor de kopgroep uitreed in 2010. (foto tacx)
In totaal heeft Tacx nu meer dan 25 verschillende VR films, onderverdeeld in wielerklassiekers, bergetappes, trainen met de profs en cycletours. Alle films zijn opgenomen in breedbeeld en gekoppeld met de 3D kaarten van Google Earth.
De nieuwste lichting films bestaat uit de Amstel Gold Race (de laatste 134 km gefilmd vanuit de officiële wagen voor de kopgroep), Alpine Classic part 1 (86 km over het parcours van La Marmotte), The Argus Tour (110 km lange tocht in Zuid-Afrika waaraan jaarlijks meer dan 35.000 fietsers uit alle hoeken van de wereld deelnemen), South Africa's Kogel Bay (115 km door Zuid-Afrika), The Dordogne (75 km door de Dordogne) en Training with Marianne Vos (vlakke rit van 75 km door Nederland in het wiel van veelvoudig wereldkampioene Marianne Vos en haar ploeggenote Annemiek van Vleuten).
Cannondale heeft een mogelijk defect gevonden aan de binnenremkabels. Het roept dan ook alle race en touring fietsen 2010 en 2011 terug die geassembleerd zijn in Europa en verstuurd tussen 1 mei 2010 en 17 september 2010.
De fietsen in kwestie hebben mogelijk een defect aan de binnenremkabels. (foto cannondale)
Het probleem bij deze Cannondale-fietsen is dat de kop van de remkabel kan loskomen onder een geringere belasting dan de kwaliteitsstandaard vereist. Het is daarom gevaarlijk deze fietsen te gebruiken.
Op de Cannondale Safety Website kan je controleren of je fiets onder deze terugroepactie valt. Als dat het geval is, stop je best met rijden en breng je je fiets fiets naar je geautoriseerde Cannondale dealer. Deze zal er voor zorgen dat de remkabels kostenloos zullen worden vervangen.
Gelijke Cannondale modellen geassembleerd in de VS of Azië hebben andere binnenremkabels en vallen niet onder deze terugroepactie.
Van 12 tot en met 14 november houdt Moozes opendeurdagen in de fabriekshop in Meerhout. In afwachting daarvan lanceerde de fiets- en cyclefashionfabrikant al een gloednieuwe website.
(foto moozes)
Met het nieuwe seizoen in aantocht presenteert Moozes heel wat nieuwe materialen en dit in combinatie met diverse acties. Zo zijn onder andere de succesvolle cashback cheques terug. Tussen 12 november en 15 december kan je bij je bestelling extra aankoopcheques ontvangen van 25 tot 250 euro.
Zoals eerder gemeld opent Moozes begin volgend jaar een nieuwe shop in Oudenaarde. De opening van het pand in De Bruwaan 21 is voorzien op 6 januari 2011 met heel wat speciale acties en promoties.
Op de gloednieuwe website van Moozes is de bekende module om online fietsen samen te stellen naar persoonlijke wens ("custom made") zodanig uitgebreid dat je nu, naast de frames en honderden kleurcombinaties, ook echt alle onderdelen ziet veranderen op het scherm, net zoals de prijs en het gewicht van de fiets en fietsonderdelen.
Verder zijn er nog nieuwigheden als ordertracering (op elk moment kan je zien in welk productiestadium je order zich bevindt), designs 2011, inzoommogelijkheid op de frames en onderdelen en een geavanceerde webshop met nog meer onderdelen.
Merida heeft een terugroepactie van de S-Presso series aangekondigd. Er is een kans dat de voorvork van deze fietsen breekt op het verbindingspunt met de stuurbuis.
De teruggeroepen modellen zijn de series S-Presso 100-D, 300-D en i8-D. (foto merida)
Tot nu toe is er één incident gemeld waarbij dit defect zich heeft voorgedaan, evenwel zonder persoonlijk ongeluk.
De teruggeroepen modellen zijn de series S-Presso 100-D, 300-D en i8-D. Deze zijn geproduceerd tussen 2008 en 2010 in de Merida-fabriek in Taiwan. In de Benelux zijn ongeveer 100 S-Presso modellen verkocht tussen 2008 en 2010.
Volgens Peter Koperdraad van Merida Benelux ligt dit aantal niet veel hoger dan rond de 100 omdat het S-Presso model een zeer specifieke design fiets is. Hij verwacht ook dat de totale aantallen verkochte S-Presso's in heel Europa beperkt zijn.
Merida informeert zijn individuele dealers en zal hen voorzien van nieuwe voorvorkunits.
Heel wat fietsers ruilen de weg weer in voor het bos. Welke banden leg je best op je crossfiets of MTB? Je kan er een boek over schrijven, maar Cyclo Sprint probeerde het toch in één artikel samen te vatten...
Sven Nys checkt eigenhandig zijn banden. (foto belga)
Als je tegenwoordig een veldrit live op tv volgt, word je om de haverklap om de oren gekletst met merken en types van tubes. Zo klinken exotische termen als grifo, rhino of slick de meeste veldritliefhebbers vertrouwd in de oren. Maar weet u ook waar ze voor staan en waar ze voor dienen?
Bij het mountainbiken wissel je meestal meer van ondergrond. Er zijn daarom banden ontwikkeld voor alle mogelijke soorten terrein en voor alle weersomstandigheden.
Als consument kun je kiezen uit meer dan 20 merken die samen meer dan 500 (!) modellen op de markt brengen. Een duidelijke categorie-indeling zoals bij het veldrijden is er niet, maar over mtb-banden valt uiteraard ook wel een en ander te vertellen.
Zit je op de fiets soms te prutsen om je iPhone of iPod te kunnen bedienen? Het Canadese bedrijf Dew biedt een oplossing met de draadloze iStick en Quiver.
Je kan de iStick makkelijk bedienen vanop bijvoorbeeld je bovenbuis. (foto dew)
Dew ontwikkelde deze twee producten om door middel van Bluetooth technologie draadloos controle te krijgen over je iPhone of iPod. Zo moet je niet eerst zoeken waar je het toestel hebt opgeborgen als je telefoon gaat of een ander nummer wilt afspelen.
De iStick is een armband gemaakt van een ademende, waterafstotende en wasbare stof die door middel van een klittenbandbevestiging eenvoudig op de gewenste maat is te maken. Je bestuurt de iStick met een kleine siliconen-joystick waarmee je een gesprek kunt beantwoorden, het volume kunt regelen of kunt scrollen door muzieknummers.
De Quiver is een band die je over je borst draagt en bedient met een aantal toetsen. De Quiver beschikt over een aantal vakjes waarin je, naast een iPhone of iPod ook bijvoorbeeld een energiereep of sleutels kunt opbergen. Verder is de Quiver voorzien van een geleiding voor je headset waardoor je verlost bent van het los slingerende snoertje.
De iStick en de Quiver zijn verkrijgbaar voor respectievelijk 59,95 en 79,95 euro.
Achter de schermen wordt er druk gewerkt aan de 5de editie van Velofollies. De website van de fietsbeurs kreeg afgelopen weekend alvast een nieuw jasje.
Na de grote internationale beurzen in Friedrichshafen, Milaan en Utrecht vormt Velofollies dé gelegenheid voor het Belgische publiek om de nieuwste fietstrends en collecties voor 2011 te ontdekken. Alle toonaangevende merken en fabrikanten uit de fietsbranche presenteren er hun nieuwste producten aan een enthousiast wielerpubliek dat zich opmaakt voor een nieuwe lente en een nieuw fietsseizoen.
De bezoekers zijn welkom van 21 tot en met 23 januari in Kortrijk Xpo. Op de website vind je alvast een kortingsbon waarmee je 1 euro korting krijgt op je toegangsticket. Voorts vind je er nu al een overzicht van de verschillende exposanten en alle andere praktische info.
De Ronde van Vlaanderen voor wielertoeristen biedt volgend jaar een extra service aan de deelnemers. Zij kunnen na afloop nog extra nagenieten van hun tocht met een persoonlijke video.
Bij de start en finish en op de belangrijkste hellingen zullen er in totaal 15 camera's worden opgesteld die je passage zullen filmen.
Voor een meerkost van slechts 2,5 euro krijg je een chip op het kaderplaatje die je tocht zal registeren. Met je persoonlijk nummer kan je nadien op de website je eigen beelden opzoeken van jouw onvergetelijke tocht.
Tevens hét ideale hulpmiddel om via Facebook of Twitter je vrienden en collega's te imponeren...
Niet alleen op de transfermarkt van ploegen zijn het drukke tijden, ook qua materiaal verschuift het een en ander. De Slovaakse tweelingbroers Peter en Martin Velits rijden in 2011 op Sidi schoenen.
Slovakije manifesteert zich steeds nadrukkelijker in het profpeloton. Twee broederkoppels maken naam en Sidi merkte dat ook al op.
Nadat de Italiaanse schoenenfabrikant onlangs al de broers Peter en Juraj Sagan van Team Liquigas-Doimo van het nodige nieuwe schoeisel voorzag, was het deze week de beurt aan hun landgenoten, de tweelingbroers Peter en Martin Velits, om op het hoofdkwartier in Maser schoenen te passen en op de foto te gaan.
Manager Tony Rominger - zelf ook ooit nog behoorlijk succesvol met Sidi's aan zijn voeten - vergezelde hen.
De Velits-broers rijden voor Team HTC-Columbia en gaan hun derde seizoen bij de profs tegemoet. Martin Velits is nationaal kampioen tijdrijden, Peter won een rit in de Vuelta en eindigde als derde in de eindstand.
De Slovaken zullen de beschikking krijgen over de modellen Ergo 2 Carbon Lite en Genius 6.6 Carbon Lite, het beste wat men in Treviso te bieden heeft.
3ritten stonden op het menu dus het zou een lange en zwaar weekend worden: waar zouden we de motivatie moeten halen om dit tot een goed einde te brengen
Onze grootste motivatie zouden we vinden in het inter-club klassement want daar staan we op nummer één: en we hopen daar nog een beetje te blijven staan
Voor rit één ging het richting Knesselare voor een vtt doorheen bossen en veldwegels
De grote sportzaal liep aardig vol en daar waren de leden van de club voor een deel schuldig aan want deze waren terug massaal komen op dagen
De ganse meute bleef aardig samen voor het eerste deel van de rit en sommige moesten zelfs een beetje ingetoomde worden
Want het schitterende parcours nodigde uit om er eens een lap op te geven maar er werd beschaafd gereden
De Drongengoed boerderij deed dienst als bevoorrading post: en hier zou de groep gesplist worden
Met een paar sterke rijders kozen we voor de 48 km lange tocht en het zou ons niet spijten
Boswegels werden afgewisseld door veldwegels en deze gans het parcours dit was genieten en het weer liet zich ook van zijn beste kant zien
De goede afspuitplaats en de warme douche maakten het plaatje compleet: nog even nagenieten bij een drankje en deze dag zat er op
Voor rit twee ging het richting Zwalm en dit zou een lastige klus worden
Geen zon maar regen en dit is nooit goed voor een vtt in deze streek
Hier hadden een paar leden voor gepast en zo was de groep flink uitgedund maar de doorzetters waren op post
Nog maar pas gestart en we waren al aan het ploeteren en het zou er niet op verbeteren
Heuvel op heuvel af en oprijden ging beter dan afdalen want de banden konden zo veel modder niet verwerken wat voor de nodige glijpartijen zorgden en de daar bij horende valpartijen
Maar het selecte clubje bleef doorploeteren maar gelukkig hadden we voor de korte afstand gekozen op deze trieste zondagmorgen
De molenberg diep in de finale ontbrak ook niet en ook deze klus kon ons niet stoppen: schitterend
Nog even doorbijten en we konden gaan genieten van een welverdiende douche
Ook hier werd er nog duchtig nagepraat over de rit en de haloweenkoek ging vlot naar binnen
De derde en laatste rit zou bijna een thuisrit worden want Mariakerke was voor de meeste van de club maar een boogscheut ver
Het veel te kleine zaaltje zat in een mum van tijd stampvol en van gezelligheid was geen sprake meer hier mag men eens uitkijken naar een grotere zaal
Op deze 1november dag waren de weergoden goed gezind en kregen we de zon en super temperaturen voorgeschoteld wat een verschil met de dag ervoor
Over deze rit hadden sommige hun bedenkingen want deze stond om zijn vele asfalt wegen
Maar tot onze grote verbazing hadden de inrichters voor een schitterend parcours gezorgd met veel nieuwe en soms verdomd zware stukken veld
De eerste kilometers bleef de groep nog min of meer samen en werd er regelmatig gewacht op de achterblijvers zo als het hoort
Maar dit bleef niet duren en de groep viel dan ook in stukken uit één en aan de splitsing wist niemand waar de andere waren
Samen met copain kozen we voor de lange afstand en we zouden nu ook eens niet wachten op mindere snelle rijders
Nu ging het gas pas goed open en werd er duchtig de pees opgelegd: hier geen bossen maar goed sappige veldwegels en dit kilometers lang
De pijltjes die niet altijd goed aangebracht waren zorgden soms voor verwarring met omwegen tot gevolg maar na 28 km bereikten we toch de bevoorrading waar we dankbaar gebruik van maakten
Nog 10km te gaan en terug ging het gas open maar van veldwegen was bijna ook geen sprake meer en het waren het asfalt die de bovenhand hadden en dit deed de snelheid nog een beetje toenemen
Maar ook aan deze prachtige 1 november dag kwam een einde
Onze fiets werd deze maal afgegeven aan de professionele bikewas ploeg
7euro en de fiets was schitterend gepoets en voor ons is dit voor herhaling vatbaar
Nog even genieten van de warme en zeer goede douche en we konden met een goed gevoel huiswaarts keren
MOE maar voldaan hadden we dit trio tot een goed einde gebracht en dit samen met een schitterende ploeg
De Est Allan Oras heeft de op twee na laatste etappe van de Crocodile Trophy gewonnen. De Zwitser Urs Huber verstevigde zijn leiderspositie een beetje met een derde plaats en lijkt zegezeker.
Huber, Brentjens en Mulkens: de top-3 van het klassement. (foto crocodile trophy)
De achtste rit leidde de bikers van Laura naar Cooktown, goed voor 151 km en 1150 hoogtemeters. Allan Oras kwam na 4u41:24 als eerste over de meet. "Dit is het mooiste uitzicht ter wereld", glunderde de Est vanop Grassy Hill, dat uitkijkt op het groene regenwoud, de witte stranden en de azuurblauwe oceaan.
Oras was er na 15 km al van tussendoor gegaan samen met Rene Haselbach en onze landgenoten Mike Mulkens en Christof Mariën. De Est was echter de enige die voorop kan blijven toen een groepje achtervolgers naderde en hij bouwde zijn voorsprong van 30 seconden geleidelijk aan uit tot bijna 5 minuten op de meet.
De Canadees Cory Wallace werd tweede, Urs Huber derde. De Zwitser breidt in het klassement zijn voorsprong met 24 seconden uit tot 4:51 op de Nederlander Bart Brentjens.
Mike Mulkens finishte als zesde en blijft derde in de stand. Abby McLennan won opnieuw bij de vrouwen en telt in de stand nu al meer dan 7 uur (!) voorsprong op haar eerste achtervolgster.