Ik ben Haes Dirk
Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
Fietsen is mijn vrijheid
en uitlaatklep
MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be The BLACK SPINNERS
10-10-2009
20 st VTT DER SCHELDESTREEK
20st VTT Der Scheldestreek
De regen van de afgelopen nacht zou vandaag de spelbreker worden gedaan met drogen parcours gedaan met opstuivend zand
Na een vlotte inscanning konden we aan de 35km lange aanvatten
Één van de sterke mannen moest al vlug de strijd staken na de eerste modder strook (defecte vering) de overig gebleven vtt ers zouden zich in twee groepen splitsen
Met 3 man werd gekozen om de 35 af te fietsen en we hebben het ons niet beklaagd
De inrichters hadden voor een schitterend parcours gezorgd: langs lichte heuvels en soms niet zo lichte heuvels door licht doorweekte velden en door met water overspoelde wegels
Gavere, Dikkelvenne, Vurste en Bottelare om er maar een paar op te noemen werd doorkruist en doorploetert
De bevoorrading na 20km was naar jaarlijkse gewoonte dik in orde maar het tweede deel van het parcours zou een ander paar mouwen worden
Modder van de dikste brij die er is dit kregen we voorgeschoteld met vastlopende kettingen tot gevolg door soms te diepe plassen met natte voeten als geschenk
De daar op volgende klim was voor een paar mtb ers er te veel aan met resultaat: te voet naar boven
Na nog een paar schitterende passages zat deze zware rit er bijna op en met nog één gevreesde en taai klimmetje aan de watertoren van Merelbeke die we allen toch tot een goed einde brachten konden we eindelijk de fietsen afspuiten en ook ons zelfs een beetje voor we van de warme douche konden genieten
Dit was geen parcours voor mietjes maar voor doorbijters en durvers hier geen gezaag of geklaag maar afzien en stoempen en genieten
De koudere weersomstandigheden in de herfst- en wintermaanden zijn geen excuus om de fiets op stal te laten. Koga zet zijn bestje beentje voor om de fietsliefhebbers te laten genieten van de frisse buitenlucht en de mooie (winter)landschappen.
De X-Sport mountainbike van Koga. (foto koga)
Nu de dagen beginnen te korten is het belangrijk om over een goede fietsverlichting te beschikken. De Koga Rayo koplamp met LED verlichting geeft bij elke snelheid helder wit licht. Hij wordt aangedreven door een ingebouwde dynamo die geen last heeft van het weer en bovendien extreem licht loopt. Het licht schakelt automatisch aan en uit.
Voor wie nog een tijdje op de racefiets blijft rijden, is er de CarbonTeam Edition waar ook het Skil-Shimano-Team gebruik van maakt. Toch maar liever wat dikkere banden? Dan is de X-Sport mountainbike, getest door het Nissan Mountaibike Team, jouw partner in crime.
Heb je graag een figuurlijk duwtje in de rug? Kies dan voor een e-bike uit de Tesla-serie. De trapondersteuning zorgt ervoor dat je lichter, sneller en misschien zelfs vaker fietst dan met een gewone fiets. Voor de dames is er de SportsLady die zowel voor intensievere training, als voor toertochten geschikt is.
Hou je van een sportieve rit naar je werk dan passen jij en je laptop perfect op de RoadSpeed van Koga. De Adaptor is een volwaardige toerfiets én supercompact door de inschuifbare stuurstang en zadel en inklapbare pedalen en stuur..
Een vrouw uit West-Vlaanderen die beweert fietsen van de wielerploeg Silence-Lotto te verkopen, heeft al verscheidene slachtoffers gemaakt.
Elk jaar na het seizoen verkoopt de ploeg een 30-tal van haar fietsen. Joke D. beweert verzorgster geweest te zijn bij de ploeg. Zo zou ze op bijzonder goedkope manier aan die koersfietsen kunnen geraken, nauwelijks 300 euro per stuk.
Enkele slachtoffers betaalden een voorschot, maar kregen nooit een fiets te zien. "Wij kennen die vrouw ook niet", zegt Geert Coeman, manager van Silence-Lotto, in Het Laatste Nieuws.
"Ze misbruikt de naam van onze ploeg. Trouwens, de fietsen die wij aan het eind van het seizoen verkopen, kosten zowat 2.000 euro. Voor 300 euro koop je hoogstens een wiel."
Bikers die op de hoogte willen blijven van de laatste snufjes zakken komend weekend best af naar Kortenberg. Daar vindt namelijk de tweede editie van het October Bike Festival plaats.
Het October Bike Festival geeft in avant-première een zicht op wat 2010 allemaal in petto heeft. Op zaterdag 10 oktober en zondag 11 oktober stellen Granville, Scott en Guru-Sport hun toonzaal met de nieuwste modellen voor 2010 open.
Dit alles wordt aangevuld met een fietsbeurs, waarop verschillende internationale merken en distributeurs een preview geven van hun producten. In het tentendorp worden workshops voorzien, kan je technische vragen stellen en krijg je tuning tips om je fiets optimaal af te stellen. De toegang is gratis en vrij voor iedereen.
Op zaterdag is er tevens een cyclosportieve tocht van 100km doorheen de Dijlevallei. Op zondag kan je deelnemen aan verschillende MTB toertochten (26-46-66 km) over de glooiende bos- en landwegen van midden-Brabant.
PRO stelt eind deze maand op de Nederlandse fietsbeurs Bikemotion Benelux zijn nieuwe overschoenen voor. Het gaat om de Endure H2O.
De nieuwe overschoenen zijn gemaakt van antibacterieel fleece met gladde PU-coating aan de buitenzijde. Door het Optimal Panel Construction design, waarbij de stiknaad schuin over de schoen wegloopt, kan opspattend water niet door de stiknaad binnendringen.
De Velcro-strap aan de onderkant maakt deze schoen ook geschikt voor bikers, skeeleraars en schaatsers. Het reflecterende design zorgt ervoor dat je ook in het donker goed zichtbaar bent. Adviesprijs: 32,95 euro.
Ter gelegenheid van de Bibiotheekweek 2009 geeft coach Paul Van Den Bosch op 15 oktober in het Limburgse Bocholt een lezing over de wintertraining van een wielertoerist.
Paul Van Den Bosch. (foto alain buyck)
Paul Van Den Bosch, de coach achter onder andere Sven Nys en Luc van Lierde, komt haarfijn en in zijn gekende, eigenzinnige stijl uitleggen hoe de gevorderde en beginnende wielertoerist tijdens de winterperiode in vorm kan blijven. Een must voor alle actieve of passieve wielerliefhebbers!
De lezing gaat door op donderdag 15 oktober om 20u00 in Bib De Priool (Dorpsstraat 2 3950 Bocholt). De inkom bedraagt 3 euro. Inschrijven op bib@bocholt.be of via 089 20 19 75.
Het verre en afgelegen Assenede was de startplaats en een zij lokaal van de plaatselijks sporthall deed dienst als cafetaria die bij terugkomst veel te klein bleek te zijn
35 km was de afstand die overbrug diende te worden:het kleine beetje regen van de afgelopen nacht zou het parcours niet beïnvloeden
De eerste kilometers waren op asfalt wegen dus de opwarming verliep prima
Na deze doken we het veld in en dit voor vele kilometers: het kleine groepje waar we met meefietsen had er duidelijk zin in en de afspraken voor een rustig ritje werden al vlug aan de laars gelapt
Na 17 km gebonk en goed dooreen geschud bereikten de bevoorrading en konden we bijtanken voor we aan tweede zouden beginnen
De wind in dit vlakke landschap begon steeds meer een rol te spelen en niet in ons voordeel maar als doorgewinterde vtt er bleven we er de vaart inhouden
Met bijna 40km op de meter zat deze rit er op en na de verkwikkende douche konden we nagenieten bij een gratis Augustijn biertje
Schitterend weekend met knappe parcours en goed gezelschap de herfst is goed begonnen
Na een meer dan geslaagde week van super spinning lessen waren we klaar voor de eerste zware vtt rit van het nog prille winter seizoen
Brakel stond deze ochtend op het menu en het zou terug een lood zware opdracht worden
Na mijn echtgenote in de veilige handen van wtc heirnis te hebben achtergelaten kon ik alleen mijn gang gaan
Met nog maar een paar kilometers op de teller bood zich de eerste hindernis al aan: hier werden al de eerste voetjes aan de grond gezet en al slalommen werd er naar boven gekropen en als dit nog niet genoeg was moesten we nog uitkijken voor de prikkeldraad aan beiden zijden
Langs stoffige paden en wegels vlogen de kilometers voorbij tot we aan de bossen konden beginnen
Kilometers bossen kregen we te verwerken :van de steilste tot de technische alles kregen we voorgeschoteld hier konden we ons een uitleven
Na de bevoorrading die een beetje slecht gelegen lag konden we aan het volgende deel beginnen
Met La Houppe nog voor de boeg zou het terug geen uitstapje worden maar het tweede deel was gelukkiger niet zo zwaar als het eerste maar een meter vlak werd ons niet gegund dank zij de technische stukken
Maar ook aan deze prachtige rit kwam er einde en kon ik me terug verzoenen met mijn echtgenote die veilig en wel terug was (mannen bedankt)
Aanstaande zondag 4 oktober zetten honderden bedrijven van 10u tot 17u hun deuren open voor het grote publiek op de Open Bedrijvendag. Ook voor de fietsliefhebbers zijn er enkele interessante adresjes.
BIO-RACER
Bio-Racer is gespecialiseerd in het produceren van wielerkleding voor teams. Het bedrijf wil het grote publiek laten kennismaken met de manier waarop sportkleding wordt geproduceerd.
Wie een trendy fiets op de kop wil tikken, kan daarvoor terecht bij de internetwinkel Urban Outfitters Bike Shop. De klant kan de kleur van de onderdelen van de Aristoteles v.1.5 vrij kiezen.
De klant kan de kleur van 9 verschillende onderdelen kiezen. (foto urban outfitters)
De Aristoteles v.1.5 is een single speed bike met flip-flop naaf. Na bestelling wordt de fiets gebouwd in Zuidelijk Florida. Bij aankomst bij de klant is de fiets voor 90% geassembleerd.
De Aristoteles past helemaal in de huidige trend naar simpele en gepersonaliseerde fietsen. De klant kan kiezen uit drie framematen en vervolgens zijn gewenste kleur toewijzen aan liefst 9 verschillende onderdelen: het frame, zadel, grips, ketting, crankstel, en voor- en achterbanden en idem dito velgen.
Dat geeft meer dan 500 kleurcombinaties waaruit je kunt kiezen. Voor iedereen die daar moeite mee heeft, geeft de site vijf populaire stijlen met vaste kleurcombinaties. De Aristoteles v.1.5 moet ongeveer 275 euro kosten.
José Balcaen is een wielertoerist met een grote W. Sinds hij in 1953 begon te fietsen, heeft hij er 1 miljoen kilometer opzitten. Al die tijd hield hij al zijn afgelegde kilometers minitieus bij.
José Balcaen: 'Alleen als er sneeuw ligt, fiets ik niet. Dan ga ik joggen.'
"Ik denk niet dat ik er een kilometer naast zit", zegt Balcaen in Het Nieuwsblad. De fietsmicrobe en de nauwgezetheid erfde de wielertoerist uit Heule bij Kortrijk van zijn tante zaliger. "Zij begon al vóór de oorlog en schreef alles op wat ze beleefde, dag in dag uit."
"Het werd een verslaving. Ik ben sinds 1953 nooit met fietsen gestopt. Of toch: die ene keer toen ze mij aan mijn hart hebben geopereerd. Maar toen dat voorbij was: terug op de fiets!"
Balcaen rijdt ongeveer 25.000 kilometer per jaar. "Dat komt neer op zo'n 400 kilometer per week. Goed of slecht weer, ik ga fietsen. Ook putje winter. Alleen als er sneeuw ligt of als het geijzeld heeft, hou ik me wat gedeisd. Dan ga ik joggen. Tien kilometer of zo, dat is eens iets anders."
Helemaal in zijn eentje rijden doet de 72-jarige wielertoerist nog het liefst. "Eenzaamheid, ik weet niet wat dat is. En saai is het ook al niet. Ik kijk wat rond, kijk of mijn trappers mooi ronddraaien en denk voor de rest nergens aan. Je hebt geen idee hoe geestig dat dat is."
CHAMPAGNE EN GOEDE WIJN
Mensen vragen Balcaen wel eens wat hij pakt om zoveel te blijven fietsen. "Ik zal het je zeggen: niets! Ik heb nooit stimulerende middelen genomen. Integendeel: veel champagne en goede wijn als ik in Frankrijk op de fiets zat."
Het is gevaarlijker geworden op de weg, dat weet een wielertoerist met een miljoen kilometer in de benen beter dan wie ook. "Onlangs hebben ze me nog omvergereden. Nog een geluk dat ik dat kan navertellen.
José Balcaen: 'Een tip tegen fietsdiefstal? Draai je wiel los!'
En je moet meer dan ooit op je tellen passen als je je fiets buiten laat staan. Een tip? Draai het wiel van je fiets los, zodat ze er niet een-twee-drie mee kunnen wegrijden."
Balcaen heeft zijn succes voor een stuk ook te danken aan zijn achterste. "Nooit last van gehad. Sommigen kunnen na 200 kilometer niet meer omdat hun achterste zo'n pijn doet. Ik voel zelfs na vierhonderd kilometer nog niets. Nooit heb ik een biefstuk in mijn broek moeten leggen. Waarlijk, ik ben gezegend met een ideaal coureursachterste", besluit hij.
Na 12 mooie tochten is er een einde gekomen aan de Lotto Cycling Tour 2009, die dit jaar maar liefst 48.000 inschrijvingen mocht noteren.
29 fervente wielertoeristen reden minstens 8 van de 12 tochten, 10 daarvan reden ze zelfs allemaal! Wielerpetje af! Zij maakten kans op de felbegeerde titel van 'Wielertoerist(e) van het Jaar'.
'Wielertoerist van het Jaar' is Kamiel Gielen uit Hamont-Achel. De titel van 'Wielertoeriste van het Jaar' komt op naam van Rosita Veyt uit Sint-Amands. Zij winnen een prachtige Colnago Arte 105 ter waarde van ? 3150.
Volgende deelnemers winnen een Tacx Satori fietstrainer : Myriam De Raedt, Pascal Calleeuw, Sven Crul, Rogier Claeys en Gilbert Van Fraeyenhoven.
Alle andere kandidaten krijgen een duo-ticket voor de Zesdaagse Vlaanderen-Gent of een duo-ticket voor de GVA Cyclocross in Namur. Lotto schenkt iedereen ook een waardebon van ? 20.
De organisatie wenst alle laureaten proficiat met hun prestatie en hoopt hen volgend jaar opnieuw te mogen begroeten op één of meerdere tochten.
Knesselare was de place to be voor dit weekend 2 dagen zouden we hier vertoeven
Zaterdag stond de wegrit van 75 op het programma: een tocht over bijna vlakke wegen langs mans hoge maïsvelden kronkelend door de West-Vlaamse provincie
De niet zo vlotte inschrijving in de grote sporthal met als gevolg meters lange file: dit komt er van als men de mtb en weg fietsers langs de zelfde inscanning laat passeren
Eens op de weg werden er grote pelotons gevormd met valpartijen tot gevolg maar door een paar tempo versnellingen werd het kaf van het koren gescheiden zodat de groepen werden uitgedund
Op deze soms mistige wegen zonder wind werd richting gezet naar Koolskamp waar de controle plaats vond na 42 km
Het eerste deel werd aan een strak ritme afgewerkt zonder echt in het rood te moeten gaan
Maar dit zou in het tweede deel veranderen de eerste kilometers waren terug snel tot een groepje uit Nederland ons pad kruisten
Nu ging het ritme zeer snel de hoogte in en onze groep viel volledig uit elkaar
De laatste 20km werd in een rotvaart afgelegd en het deed deugd dit was terug een super ritje
Na de douche werd er nog duchtig nagepraat over de verreden rit en al afspraken gemaakt voor de volgende dag
Zondag stond de eerste vtt rit van het komende winterseizoen geprogrammeerd
Ook deze rit begon rustig tot de bom ontplofte: terug was het vlammen op het droge vlakke parcours
En terug verbrokkelde de groep met drie zouden we de eerste 30 km samen affietsen en op een kleine valpartij na bereikten we de controle plaats
Hier sloten we terug aan met de groep en zouden we het tweede deel aan rustig ritme afwerken
Met 49 km op de meter waren we terug aan de sporthall en konden we de fietsen een goede douche geven
Na ons zelf van het stof te hebben ontdaan konden we terug genieten van de apres vtt
Met zaterdag 32 en zondag 26 als gemiddelden mochten we echt niet klagen: maar het zijn niet de gemiddelden die tellen maar wel het plezier om terug in groep te kunnen fietsen en lol te maken.
PROFICIAT MYRIAM MET JE GEWONNEN TACX SATORI DANK ZIJ LOTTO CYCLING TOURS
Satori
De standaard voor winnaars De Satori is de warming-up trainer van de profs. Het robuuste Satori frame staat onwrikbaar op de grond en is berekend op de meest brute krachten. De rem bestaat uit een zeer krachtige Neodymium magneet, een extra groot stalen vliegwiel en een stuurversteller. De trainer geeft bij een lage trapfrequentie extreem hoge vermogens. Zo kun je bij een lage snelheid van bijvoorbeeld 27 km/u het vermogen van 400 watt genereren.
Kort voor de start van een koers zijn deze krachten noodzakelijk. De Satori wordt geleverd inclusief voorwielsteun die tevens als draagbeugel fungeert.
Het wegseizoen 2009 zit er bijna op met enkel nog de provinciale bijeenkomst voor de boeg kunnen we nu al spreken van een geslaagd seizoen
Na deze duiken we terug de velden in voor een winter vol veld toer tochten de mannen en vrouwen die in het Duitstalige Sankt-Viht aan het mtb hebben deel genomen weten nu het verschil tussen een vtt rit en een mtb rit
Nog een vastelling in 2009 waren de vrouwen: steeds meer en meer vrouwen vinden de weg naar de wielersport en dit kan alleen maar toe gejuicht worden.
Maar dan moeten de inrichters van weg of veld ritten ook een inspanning doen om deze dames te behouden: in Sankt- Viht had men het goed begrepen op elke stopplaats waren er toiletten voorzien en er werd duchtig gebruikt.
De dag er na op terug een top organisatie was het terug van dat: geen toiletten geen sanitair voorzien en het was beschamend om te zien hoe mannen en vrouwen hun behoeften moesten doen tussen de maïs.
Dus mannen en vrouwen van inrichtende bonden en clubs voor zie een toilet bij elke stop plaats de vrouwen zullen jullie daar dankbaar voor zijn.
Maar nu gaan we eerst nog met volle teugen genieten van onze laatste rit op de weg .
De laatste zware wegrit van ons seizoen 2009 stond deze morgen op het programma
Na de zware en lange dag er voor waren we met kleine oogjes opgestaan om van de benen nog maar te zwijgen
Het enorme bedrijf hallen van de firma Safety jogger waren ingericht als startlokaal en terug waren we niet alleen op deze zondag morgen
Dat het een zware klus zou worden wisten we van de voorgaande jaren maar dat eerste 25 km zo moeilijk zouden hebben hadden we niet gedacht
25 km zo lang zou het duren om de benen terug soepel te krijgen maar daarna ging steeds beter
Hier alle hellingen op dorpjes op te noemen zou ganse middag in beslag nemen maar op papier zouden we 8 hellingen over moeten
De eerste bevoorrading na 30 km in Celles die we bereikten langs een licht oplopende kassei baan waar ze gelukkig een geasfalteerd fietspad hadden naast gelegd
De bevoorrading was na jaarlijkse gewoonte dik in orde en konden we de innerlijke mens versterken
Nu ging de tocht verder richting Molenbaix om dan verder te fietsen naar Frasnes langs rustige en golvende wegen
In Moustier konden we terug aan schuiven aan de bevoorrading tafel om daarna het laatste aan te snijden
Het laatste deel van het parcours zou het zwaarste worden en het zwaarste zijn: 6 heuvels dienden nog te overwonnen worden met onder andere de zijkant van de Kanarieberg,la Croisette ,Boekzitting ,Delfdries en de bekendste van alle de Eikenberg die we nog eens zot zijn opgereden met de ketting op het middenblad wat ons boven duchtig naar lucht deed happen
Moe voldaan en leeg zo bereikten we de aankomstboog maar we konden terug kijken op terug een schitterende zondagmorgen
Na het afhalen van alle presentjes konden we eindelijk aan onze koffie nippen en terug kijken op een schitteren weekend
Dit is het verhaal van een meer dan geslaagde dag: na het in laden van de fietsen vertrok de bus stipt om 7uur en na nog een paar wielertoeristen te hebben opgepikt aan het wieler centrum Eddy Merckx waren we vertrokken voor het 3uur lange tocht richting Sankt Vikt
Na een zalige en rustig rit bereikten we het Duits talige stadje en we waren hier duidelijk niet alleen om aan de Nationale bijeenkomst deel te nemen
In de plaatselijke sporthall konden en lieten we ons Inscannen bij de stand van Wielerbond Oost-Vlaanderen en na deze formaliteit konden we aan de trip beginnen met zijn 1200 hoogte meters
Het eerste paar honderd meter waren in stijgende lijn en eens door het centrum konden van de streek beginnen te genieten
5km ver en daar lag de eerste helling van de dag: een taaie brok niet echt steil maar wel lang en over het asfalt had men fijne kiezeltjes gestrooid en dit bemoeilijkte de klim nog meer
Nu waren we echt goed opgewarmd voor het vervolg van de rit en het zou een lastige klus worden door de slecht lopende wegen maar de streek maakte veel goed
Onder een stralende zon slingerde de tocht zich richting Duitsland waar de tweede en zwaarste klim van de dag zich bevond
Deze klim was enkele echte kuiten bijter en één van de lastigste die er zijn maar eens boven konden we pas echt van de streek genieten
Nu ging het richting Burg-Reuland waar de eerste van de twee bevoorrading lag maar voor we konden aan schuiven moest eerst nog een stevige helling beklommen worden en hier werd op het kleinste blad overgeschakeld
In de oude burcht was de bevoorrading gelegen en het met zon overgoten middenplein was een prima uitgekozen rustplaats
Na deze stop was het terug klimmen geblazen en dit terug voor vele kilometers langs typische Duitse dorpjes die er allen zeer rustig en properbijlagen
Tot aan de tweede controle ging het parcours steeds op en neer: te zwaar als vals plat te zijn en te licht om een echte klim te zijn maar steeds verdomd lastig
De tweede bevoorrading in Rodt mocht er best wezen en hier konden we ons nog een tegoed doen aan al het lekkers
Het derde en tevens laatste deel was terug klimmen en dalen en de benen raakten zo stilaan verzuurd en vermoeid maar met het stadje in zicht werd er nog eens alles uitgeperst voor we aankomst bereikten
Na de deugddoende douche konden we nog napraten in de sfeer volle sportzaal waar we live muziek en dans kregen voorgeschoteld
Na deze schitterende rit en namiddag werd de tijd om de terug weg aan te vatten
Ondanks de vermoeidheid zat de sfeer er onmiddellijk in en dat maakte de busreis minder lang of zaai
Maar ook aan deze schitterende dag met oude vrienden en nieuwe vrienden kwam een eind
Voor wie snel en veel gegevens uit zijn fietscomputer wil halen, komt Mavic binnenkort met een leuk hebbedingetje op de markt: de nieuwe serie Wintech computers met USB interface.
Met de nieuwe Wintech-computers kan je je fietsgegevens rechtstreeks op je PC overzetten. (foto mavic)
Mavic staat misschien vooral bekend om zijn neutrale hulpverlening tijdens de grote wielerrondes, maar het Franse bedrijf produceert natuurlijk ook complete wielsetten, velgen, onderdelen, schoenen, kleding, fietscomputers, enzovoort.
Op de fietsbeurs Eurobike stelde Mavic zijn nieuwe reeks fietscomputers voor. De Wintech computers vallen vooral op de USB interface. "We wilden de reeks zo simpel mogelijk maken, zonder kabels of adapters", verklaarde Mavic-woordvoerder Michel Lethenet. "Daarom hebben alle vier de computers een USB interface die direct in de pc past."
De nieuwe computers hebben eigen Mavic-software, die niet alleen data analyseert, maar ook gebruikt kan worden om de nodige instellingen zoals de wielomtrek via de PC te regelen.
Om geen sensors op je fiets te moeten aanbrengen heeft Mavic een cadanssensor in een enkelband gebouwd. De prijs van de vier modellen varieert van 100 euro voor de basisversie tot 240 euro voor de Wintech USB Ultimate met hartslagmonitor en hoogtemeter.