BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    07-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EDITORIAAL
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Editoriaal

     

     Donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag waren goed voor 300 kilometers fiets plezier met vrijdag als warmste en zondag als koudste was alles mooi verdeeld

    Het hoogte punt van deze 4 dagen was op zaterdag Grinta 16 hellingen en 150km lang een lastige en slopende rit maar de streek de vergezichten en de sfeer maakte veel goed.

    Met bijna elke week een lotto cycling tour of een knappe wbv rit worden het nog 2 zware maanden tot aan ons welverdiend verlof na een moeilijke start in 2009

    Nu de reis geboekt is kan voor ons de vakantie niet snel genoeg beginnen

    Met een week franse Alpen(Alpe d’hues) met als basis Les Cauchoirs waar we voor een weekje een bed en breakfast hebben gehuurd om daarna een week in de streek van de Mont Ventoux te verblijven waar we een fiets vriendelijk verblijf hebben gevonden na deze 2 weken zijn er dan nog 2weken zon en strand vakantie aan de Spaanse Costa voor lekker lang niets doen

    Maar eerst nog een paar hellingen overwinnen met zaterdag de Reuzen van Vlaanderen 15 of 30 hellingen en 72 of 140 km als het weer het toelaat natuurlijk

    Afgelopen dinsdag een pareltje van een spinning les gekregen van Paul een les om in te lijsten prima opgebouwd goede muziek en stevig klimwerk echt een les om alles te geven, Martin u hebt wat gemist.

     

    No Stress No Worries No Rules

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EEN TOCHTJE DOOR CHINA
    Giant-topman op promotietocht door China
    King Liu, de voorzitter van fietsenfabrikant Giant, gaat deze maand in 20 dagen tijd 1.668 km door China fietsen. Hiermee wil de 75-jarige man de voordelen van de tweewieler promoten.
    King Liu. (foto giant)
    King Liu, die in 1972 mee aan de wieg stond van Giant, hoopt zijn tocht van Peking naar Shanghai te vervolledigen in 20 dagen. Met zijn actie wil hij inwoners van China en Taiwan inspireren om meer gebruik te maken van de fiets.

    "Ik heb bij Giant 36 jaar gewijd aan het bouwen van de beste fietsen ter wereld," aldus King Liu. De volgende 36 jaar van mijn leven wil ik mijn passie voor de fiets delen met de hele wereld."

    King Liu legde twee jaar geleden al eens een gelijkaardige tocht af, maar toen ging het over 'slechts' 350 km in 17 dagen. Nu zal hij 20 dagen aan een stuk 80 km moeten fietsen.

    Om zijn promotietocht door China te vieren, wordt er op 8 mei een 'Ride Like King Day' op poten gezet. Werknemers van Giant van over de hele wereld zullen de fiets op springen en deelnemen aan georganiseerde tochten.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HET SPEELTJE VAN LANCE
    Opgelet, pas geverfd: de nieuwe race- en tijdritfiets die Lance Armstrong speciaal liet maken voor de Giro. Bekijk het nieuwste speelgoed van The Boss in detail in de fotospecial!
    De gele racefiets van Armstrong. (foto supertouch)
    Lance Armstrong houdt van unieke fietsen en liet de laatste jaren al meermaals grafische kunstenaars hun ding doen op zijn tweewieler. Ook voor zijn allereerste Giro liet hij een Trek Madone speciaal voor hem uittekenen.

    Shepard Fairey ontwierp Armstrongs gele racefiets. Hij decoreerde de tweewieler met patronen die verwijzen naar de architecturale rijkdom van Italië. De fiets draagt ook het nummer 1274, dat verwijst naar het aantal dagen tussen Armstrongs laatste Ronde van Frankrijk en de dag van zijn comeback.

    De Giro-tijdritfiets van de Texaan is een kunstwerkje in een modern lightspeed design van de New Yorkse artiest Kenny Scharf.  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GRINTA FOTOS

    DE LAATSTE KLIM





    SAMEN GENIETEN VAN DEZE RIT







    MOE MAAR VOLDAAN

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MALDEX HORMANN CLASSIC
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hormann Classic

     

    Met stramme benen stonden we deze morgen in Sleidinge klaar voor de 60km tocht, na inscanning konden we aan de rit beginnen

    Veel fut was er niet na de 145km van de Grinta tocht maar het melkzuur moest uit de benen gefietst worden

    Deze rit ging richting noorden langs Vlaamse polder dorpjes zoals Watervliet, Oosteeklo en St-Margriete maar ook langs rustige wegen en uitgestrekte velden

    De eerste 20km werden afgelegd in een klein groepje waar we niet echt welkom waren, tot aan de splitsing om dan alleen onze tocht verder te zetten richting bevoorrading

    In Bentille konden we even verpozen in een fiets zaak om u tegen te zeggen de zaal achteraan was ingericht als cafetaria

    Na deze stop was het nog 35 km te gaan en het zouden geen gemakkelijke worden want één nadeel heeft fietsen in de polders er is altijd wind en altijd in het nadeel

    Gelukkig werden we ingehaald door een fietsclub uit Kaprijke en daar waren we meer dan welkom om de groep te vergroten

    Onder een strak tempo werden de kilometers afgebold met tegenwind lichte motregen en pijnlijke benen,20km langs het kanaal zonder één bocht brug of heuveltje is soms ook van het goede te veel .

    Na 63km waren we eindelijk terug en konden nog even nagenieten bij een gratis boterham met een gratis koffie  samen met de gratis T-shirt maakte dit de tocht meer dan waard en dit alles voor maar2€….. Wie doet beter?

     

    No Stress No Worries  No Rules

     

    Groetjes,

    Myriam & Dirk

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (16 Stemmen)
    02-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GRINTA
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Grinta

     

    Met 3000 stonden we vandaag klaar om de Grinta te fietsen met keuze uit 3 afstanden was er voor elk wat wils, we kozen voor de 145 km lange tocht 16 hellingen en bijna 2000 hoogte meters zouden overwonnen moeten worden

    Een parkeerplaats was deze morgen ook geen probleem op deze immense parking en ook het afhalen van fietsnummers ging bijzonder vlot deze ochtend

    De zon liet zich niet zien deze dag en ook de temperatuur kon beter ,wat een verschil met vrijdag maar in dit piep kleine landje zijn we dat gewoon vandaag zomer en morgen winter

    Het parcours was vanaf de eerste meters lichtgolvend had men ons verteld maar dit was dan licht uitgedrukt volgens ons maar met maar 2 hellingen tot de eerste bevoorrading zou dit het gemakkelijkste deel van de rit worden

    De bevoorrading na 30 km was zoals gewoonlijk dik in orde maar lang konden we niet blijven staan met nog 115 km te gaan en zonder de zon zouden we te vlug kou krijgen dus voltanken en wegwezen

    5 hellingen stonden nu op het programma en doseren was nu belangrijk om deze tocht tot een goed einde te brengen want de hellingen volden elkaar snel op één van de zwaarste was de Hameau des Papins maar de lastigste was toch de Saule Pendu een kilometer kasseien en dan nog een nijdig knikje erboven op

    Na 69km kregen we terug een bevoorrading en dit op dezelfde plaats als het eerste maar nu bleven we iets langer staan om de hartslag een beetje rust te geven en omdat deze sanitaire stop niets te vroeg kwam

    Met al 7 heuvels achter de en terug goed volgetankt kwam nu het langste en zwaarste gedeelte van de tocht 43km en 7 bulten met als bekendste de La Houppe en de zwaarste Elsa maar ook dit gedeelte zijn we heelhuids uitgekomen

    De derde bevoorrading was terug op de zelfde plaats als de twee voorgaande en terug konden we ons tegoed doen de stroopwafels en suikerwafels om onze suikervoorraad terug aan te vullen

    116km stonden al op de teller en met nog 34 te gaan en 2 heuvels te beklimmen zou het nog lastig worden  de vermoeidheid begon in de benen te komen de wind en het parcours begon voor velen zijn tol te eisen en ook voor ons ging het niet meer zo vlotjes

    De laatste heuvels de Col Jubaru en Mont Saint Aubert lagen gelukkig vlak na elkaar de ene waren we maar net boven of we konden al aan de andere beginnen de laatste 5km ging in dalende lijn en dit soms nogal spectaculair en gevaarlijk

    Blij moe en gelukkig dat we deze klus ook tot een goed einde volbracht hebben, na een heerlijke douche in de plaatselijke tennis club konden we na de koffie met een voldaan gevoel naar huis toekeren .

    No Stress No Worries No Rules

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

      

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    01-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 MEI RITJE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    1 Mei fietstochtje

     

    Donderdag 30 april lieten we de spinning links liggen en kozen we voor een training ritje op de baan, het weer viel best mee op deze laatste dag van de maand en nu de natuur volop terug wakker is kunnen we de frisse lente geuren opsnuiven

    Deze dag geen luide muziek geen gedampte muren en zot gedraaide benen maar 40km lekker buiten fietsen

    Op 1 mei onder een stralende blauwe hemel zouden we dat nog eens dunnetjes overdoen met een ritje van 37km met startplaats de Gentse watersportbaan

    Na eens lekker lang te hebben uitgeslapen zouden we met de fiets naar de startplaats rijden om daarna het 37km korte te fietsen

    Veel kunnen we over de rit niet schrijven enkel dat deze zeer goed uitgepijld was dat we een  goede bevoorrading er boven op kregen en dit op een zeer gezellige plaats dat de meeste wegen  verkeers arm waren en dat het kleine terrasje veel te klein was voor de massaal opgekomen fietsers

    Nu kunnen we goed uitgerust aan de lood zware Grinta tocht beginnen de 4de rit van de lotto cyclings tour  103 of 145 km indien de zon terug van de partij is zouden we voor de langste gaan

     

    No Stress No Worries No Rules

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    30-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PAYS DES COLLINES
    Op ontdekkingstocht in het Pays des Collines
    Nu zaterdag kan je genieten van een adembenemend stukje Henegouwen. De Grinta! Challenge - La Tournay laat je kennismaken met het prachtige heuvellandschap en mooiste hellingen van het Pays des Collines.
    (foto golazo)
    De prachtige streek van Elezelles, Flobecq en Frasnes-les-Anvaing is bij heel wat wielertoeristen nog onbekend. Daar kan je zaterdag wat aan doen! Volgens de laatste voorspellingen zullen ook de weergoden hun beste beentje voorzetten om er een aangename tocht van te maken.

    Deelnemers hebben de keuze uit 63 km, 103 km of 150 km. Alle tochten gaan in de finale over de Col de la Croix Jubaru en de Mont Saint Aubert. Op het parcours van 150 km is onder andere La Houppe, bekend van de E3 Prijs Vlaanderen, terug te vinden.

    Vertrek en aankomst  zijn voorzien in Tournai Expo in Kain (Rue du Follet 2B in Kain, vlakbij Doornik). Daginschrijvingen zijn nog mogelijk van 7u30 tot 10u30 (150 km), 12u (103 km) of 13u (63 km).


    De hellingen van de Grinta! Challenge - La Tournay
    Le Vert Bois
    Mt Mainvault
    Les Plachettes
    Cinquant
    La Croisette
    Le Trou Robin
    Boussée
    La Houppe
    Beau Site
    Col de la Croix Jubaru
    Le Saule Pendu
    Les Papins
    Elsa
    Le Grinquier
    Mt Saint Aubert
     
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BIKE MOTION BENELUX
    Bike Motion Benelux op recordjacht
    De fietsbeurs Bike Motion Benelux, die in het najaar in het Nederlandse Utrecht wordt georganiseerd, heeft nu al meer exposanten aangetrokken dat vorig jaar. Nog maar eens een bewijs dat de er van crisis geen sprake is in de fietsenbranche.
    De organisatoren noteerden tot nu toe al 172 exposanten op de inschrijvingslijst. Vorig jaar namen er in totaal 156 exposanten deel aan de beurs voor de actieve fietser.

    90% van de beschikbare ruimte is al verhuurd. Waar de beurs vorig jaar nog met drie hallen toekwam, kan het tijdens deze editie een extra vierde hal vullen.

    Organisator Daniel Bentveld is vooral blij met de groeiende belangstelling van exposanten uit het buitenland. Ook het aanbod in het toerisme-segment wordt dit jaar serieus uitgebreid en daarmee gaat de beurs in op de groeiende interesse voor toerisme-informatie.

    Bentveld denkt niet dat de beurs dit jaar aan zijn top zit. "De belangstelling voor fietsen blijft toenemen. Met het weer van de laatste weken lijkt het wel alsof iedereen op de fiets zit".

    Bike Motion Benelux vindt plaats van 30 oktober tot en met 2 november in de Jaarbeurs in Utrecht. Op 2 november is de beurs uitsluitend toegankelijk voor vakbezoek en pers.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EDITORIAAL
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Editoriaal

     

    Waarom kunnen de mensen van Davitamon classic zo een rit uitpijlen zo een organisatie op poten zetten en anderen niet dat vraag ik me af

    Zelfs de lotto classics kunnen hier nog veel van leren zelfs over het inschrijving bedrag kan men bij lotto nog zeer veel van leren

    De 100km van de Davitamon was terug een pareltje deze dag nu eens geen kasseien en geen gebonk over slechte wegen maar puur genieten

    Zondag in Massemen hadden we minder geluk hier geen mooie wegen integendeel ik denk dat ze zowat de slechtste wegen opgezocht hadden op een paar uitzonderingen na

    Zelfs het weer wilde niet mee deze zondagmorgen maar al bij al mogen we niet klagen over deze rit

    Na dit  hectische weekend hopen we op een rustiger weekend na deze korte werkweek met 3 ritten op het programma zullen we onze krachten goed moeten verdelen.

     

    No Stress No Worries No Rules

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE LICHTSTE
    De lichtste koersfiets ter wereld?
    Fietsenproducent Everti Bicycles gaat er prat op de lichtste koersfiets ter wereld te hebben gemaakt. De mediumversie van The Eagle weegt amper 5,17 kg.
    (foto everti)
    Everti Bicycles eigenaar Kurt Kock: "Om dit resultaat te bekomen, zijn we een jaar lang bezig geweest om de details te verfijnen. We deden test na test om er zeker van te zijn dat de fiets klaar was om in het echte leven te gebruiken."

    Volgens de fietsenproducent kan het frame elke maat en stijl van renner aan. Sommige onderdelen zijn echter niet geschikt voor rijders die meer wegen dan 91 kg.

    En wat moet dat kosten? 10.000 dollar of een goeie 7.500 euro. Daar krijg je wel een garantie van liefst 25 jaar bovenop.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PROSNAX
    Performance ProSnax: eiwitreep met hoog proteïne gehalte
    Een proteïne reep die klein is en toch voldoende energie levert. Zo kan de ProSnax reep van Performance kort omschreven worden.
    Met een kilocaloriewaarde van meer dan 150 bij elke inname van 40 gram wordt het hongergevoel meteen verdreven en de tekorten aangevuld. De ProSnax repen bevatten proteïnen en koolhydraten waardoor de brandstof in één hap door het verzwakkende lichaam wordt opgenomen.

    Het is vooral aan te raden voor elke actieve sporter die na de inspanning snel en efficiënt nieuwe energie nodig heeft. Door deze eiwitreep direct na de inspanning te nemen, bevordert men het spierherstel en komt men sneller op krachten.

    De ProSnax repen bevatten ook voldoende gezonde voedingsstoffen waardoor ze door iedere actieve mens als gezonde snack, dessert of tussendoortje gegeten kunnen worden. Ze zijn er in de vier speciale smaken, chocolade, banaan en kokos met een laagje chocolade of aardbei omhuld met yoghurt.

    Adviesverkoopprijs: 1,30 euro
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MERCKXISSIMO
    Merckx krijgt eerste Merckxissimo
    In het stadhuis van Brussel is het nieuwste boek over Eddy Merckx voorgesteld. Premier Herman Van Rompuy overhandigde het eerste exemplaar van Merckxissimo aan de Kannibaal zelf.
    Premier Van Rompuy overhandigde Eddy Merckx het eerste exemplaar. (foto belga)
    Tal van prominenten waren aanwezig bij de overhandiging in de Gotische Zaal van het Brusselse stadhuis. Premier Van Rompuy noemde Eddy Merckx "de grootste ambassadeur van ons land in de wereld".

    In Merckxissimo reconstrueert VRT-wielergezicht Karl Vannieuwkerke 40 jaar na de feiten de eerste Tourzege van Merckx. Het boek telt 51 hoofdstukken, naar het legendarische rugnummer waarmee de Kannibaal zijn eerste Tour won.

    In de eerste 26 hoofdstukken reconstrueert Karl Vannieuwkerke de 26 ritten van de Tour van 1969, de andere 25 zijn van de hand van notoire gastschrijvers als Wouter Deprez, Jan Mulder, Rik Torfs, Michel Wuyts, Helmut Lotti, Mart Smeets en Marc Uytterhoeven. Alle 25 blikken ze vanuit hun persoonlijke ervaringen terug op de grote momenten uit Merckx' wielercarrière. 

    Het voorwoord komt van niemand minder dan IOC-voorzitter Jacques Rogge. Fotograaf Stephan Vanfleteren zorgde met recente foto's voor een prachtig decor van beelden die verwijzen naar de rijke loopbaan Merckx. De andere foto's komen uit de archieven van de grootste Europese sportkranten.

    De Franse wielerlegendes Roger Pingeon en Raymond Poulidor, de nummers twee en drie van de Tour 1969, kwamen speciaal voor de voorstelling afgezakt naar Brussel. Merckx zelf bleef zoals altijd bescheiden onder de lofzang die hem te beurt viel.

    MERCKX: 'MIJLPAAL IN MIJN CARRIERE'

    "Ik word doorgaans niet graag gehuldigd en ook voor dit boek heeft het een tijdje geduurd voor ik de makers groen licht gaf. Maar nu het hier voor mij ligt, ben ik zeer gelukkig. Het jaar 1969 was, is en zal altijd een mijlpaal in mijn carrière blijven", aldus Merckx.

    Merckxissimo, een idee van Jan Maes, ligt vanaf nu in de boekenhandels en kost 45 euro. Een deel van de opbrengst gaat naar de Damiaanactie, de stichting waar Merckx peter van is.

    Tijdens de Ronde van Frankrijk zullen ook nog 7 gele truien en 7 exemplaren van Merckxissimo uit een unieke oplage van 51 geveild worden ten voordele van de Damiaanactie. De gele truien en boeken zijn gesigneerd door Eddy Merckx zelf.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DECCA TEST TEAM
    Ben jij geknipt voor het Decca Test Team?
    Wielerkledingfabrikant Decca gaat zijn kledij laten uittesten door een eigen Test Team. Zowel mannelijke als vrouwelijke kandidaten uit heel Vlaanderen kunnen zich aanmelden.
    Voor dit nieuwe project is Decca op zoek naar acht enthousiaste en vooral actieve wielren(n)(st)ers. Uit alle kandidaten selecteert een commissie onder leiding van de Nederlandse oud-wereldkampioen Jan Raas de laureaten.

    De acht uitverkoren renners en rensters zullen vervolgens een jaar toetreden tot het allereerste Decca Test Team. Ze krijgen bij aanvang een standaard Decca-kledingpakket ter beschikking op maat van elke renner.

    Dit pakket wordt verschillende keren per jaar aangevuld met nieuwe innovaties, die het Test Team dan als eerste kan uitproberen. Met dit initiatief wil Decca enerzijds feedback krijgen over de technische eigenschappen en duurzaamheid, zowel van het huidige materiaal als van recent ontwikkelde nieuwigheden.

    Anderzijds krijgen de diverse gebruikers de kans om vernieuwende ideeën aan te brengen en mee te werken aan nieuwe toepassingen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DAVITAMON 2009
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Davitamon Classic 2009

     

    Deze morgen nog eens naar het weerbericht gekeken op de pc voor we aan de rit zouden beginnen en deze ochtend was vroeg starten de bootschap

    Na een zeer vlotte inscanning konden we aan de 100km beginnen en deze bracht ons eerst naar de Schelde dijk voor een 10 tal kilometers zonder wind en in een peloton was het prettig fietsen

    Eens Zingem brug over kon de rit echt beginnen met in St-Denijs Boekel de eerste helling van de dag deze klim van amper 4% en 2500m lang was een prima opwarmer voor wat komen zou

    De eerste van de drie bevoorradingen kregen we na amper 22km en deze was knap ingericht zelfs een terras ontbrak niet na deze stop kregen we op 25km 4hellingen te verwerken en allen zonder kasseien wat ook eens mag (ganzenberg-géronhelling- bruyére en Le Mont )voor de verandering

    47km ver en terug een bevoorrading met alles er op en eraan zelfs een lotto organisatie kan hier nog lessen uithalen hier was echt niets op aan te merken

    Met nog één zware helling en twee lichtere heuvels te gaan was het zwaarste gedeelte al achter de rug en konden we verder genieten van de streek en van de zon

    De Hotondberg met zijn 17% was de zwaarste van deze rit maar met de wind in de rug en aan een deftig tempootje was deze 2200m lange klim zo achter de rug

    De zon branden nu lekker warm op onze benen en na al die kille ritten van de afgelopen weken was het puur genieten van de zon en daarom waren we ook zo vroeg gestart

    Na 92km kregen we onze laatste bevoorrading in Huize waar we ook konden proeven van de lekkere Brydelham voor we aan de laatste 10 km begonnen de wind begon nu sterk op te steken en van de zon was ook niet veel meer te zien maar niets kon de pret nu nog bederven en na amper 3u45 waren we terug in EKE waar we nog van alles toegestopt kregen zelfs tot een ijsje toe

    Wat een organisatie wat een rit echt niets maar dan ook niets kan ik hier slecht over schrijven:3bevoorradingen prima uitgepijld en op elk kruispunt seingevers en de wind als die er al was kregen we vandaag ook in ons voordeel .

     

    No Rules No Stress No Worries

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (17 Stemmen)
    23-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EDITORIAAL
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Editoriaal

     

    4400 wielertoeristen van allerlei pluimage waren afgezakt naar Oudenaarde voor De Van Petegem classic en dit ondanks het kille en mistige weer

    Deze perfect uitgepijld rit was er eentje om in te kaderen samen met zijn hellingen en in het bijzonder de klim van Les Hauts deze zware dobber zullen we niet snel vergeten

    Het zondagse ritje met startplaats in Massemen was de ideale afsluiter van het weekend

    Het was terug genieten geblazen dit weekend samen met mijn echtgenote die terug plezier vind in het fietsen

    Opnieuw werden we zondag vervoegd door de mannen van Heirnis (toeval of is het Martin die daar voor zorgt)die er een gezapig tempo op na hielden en samen met een stralende zon moest dit echt niet meer zijn

    Het komende weekend beloofd terug een zware klus te worden met op zaterdag de klassieker Davitamon en zondag terug starten in Massemen voor een rustig ritje ???

     

    No stress No Worries No Rules

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    22-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HOOGMOED
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hybris

     

    Hybris (Oudgrieks: ὕβρις) is het Oudgriekse woord voor overdreven trots, hoogmoed, overmoed, grootheidswaanzin, brutaliteit, onbeschaamdheid met name tegenover de Griekse goden en/of de goddelijke wereldorde. Het woord hybris heeft geen goede Nederlandse vertaling die het begrip volledig dekt, maar kan in de moderne tijd nog het beste omschreven worden met het gezegde 'hoogmoed komt voor de val'.

    De hybris-gedachte is een typisch en veel voorkomend thema in het Griekse denken, dat in verschillende mythen, epen en tragedies en in de ethiek onder allerlei vormen naar voren treedt. De vermetele overmoed van een mens, die, in eigenwaan verstrikt en verblind, zich door niets of niemand een halt wenst te laten toeroepen en in zijn ongebreidelde heerszucht zelfs de hand slaat aan een door de goden vastgelegde wereldorde of tegen het lot, wordt door goddelijk ingrijpen meedogenloos afgestraft.

    Karakteristiek daarbij is dat de schuldige altijd zijn eigen ongeluk veroorzaakt, omdat hij na het overschrijden van de (overigens niet objectief bespeurbare) grens of norm met verblinding (Grieks atè) getroffen wordt en niet meer merkt dat hij zijn eigen ondergang tegemoet gaat.

    Groetjes
    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PETER VAN PETEGEM FOTO'S
    PETER VAN PETEGEM CLASSIC







    MYRIAM OP DE MOLENBERG











    BROEDELIJK NAAR BOVEN



    WTC HEIRNIS EN WTC THE BLACK SPINNERS
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FIETSTOCHT DE CONNINCK
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Fietstocht De Conninck

     

    Na een slopende Van Petegem en een goede nachtrust zouden we het vandaag rustig aandoen op deze met zon overgoten zondagmorgen

    Taverne de Parking in Massemen was de startplaats voor een ritje van 65km die ons richting Steenhuize zou brengen langs relatief vlakke wegen en vooral rustige wegen

    Na een 10tal kilometers werden we terug vervoegd met de mannen van wtc heirnis en dit vlak voor de extra bevoorrading  die we er vandaag bij kregen(en dit allemaal voor maar 1.5€)

    Na deze korte stop ging de tocht verder in een gesappig tempo richting Steenhuize dat we bereikten na amper 22 km en waar we konden genieten van een lekkere koffie op een met zon overladen terras

    Het tweede deel 38km lang was genieten van begin tot het einde samen met een bont gezelschap wielertoeristen en ondanks de slechte benen kon er toch nog eens gespeeld worden wat ons de naam kasseifretters opleverde

    Wat we een jaar gemist hebben zijn we nu met volle teugen aan het inhalen een mens moet eens een goede patat op zijn hoofd krijgen voor zijn ogen terug open gaan

    Na deze schitterende rit konden we nog nagenieten op het gezellige terras

     

    No stress No Worries No Rules

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    18-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VAN PETEGEM CLASSIC
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Van Petegem Classic

     

    De qubus in Oudenaarde was deze morgen ingericht als startplaats voor deze 3de lotto classic van 2009

    Na de gebruikelijke koffie en de inscanning bij wbv konden we aan de tocht beginnen, de eerste kilometers langs de Scheldedijk waren ideaal als opwarming voor wat komen zou

    De eerste hindernis was de Rotse in Dikkelvenne deze korte klim was voor ons drietal nog geen enkel probleem en met Makkegem als 2de Pottenberg als 3de en de Dorrebeekstraat als 4de kwamen de heuvels nu wel heel vlug na elkaar maar de uitsmijter van het eerste deel was de Berendries maar nog steeds ging het vlotjes naar boven op elke helling en ook de Elverenberg die nog voor de eerste bevoorrading lag

    De bevoorrading was zoals gewoonlijk op deze organisaties dik in orde en na eens goed te hebben volgetankt konden we aan het 2de deel beginnen

    En direct na de bevoorrading was het terug van dat klimmen en nog eens klimmen met nog maar 41 km op de meter was dit al de 7de klim dit beloofde voor het vervolg van deze tocht

    Na de Fayte lag de mooie klim van Pétit Hameau jammer dat de mist op deze een beetje spelbreker was anders hadden we nog meer kunnen genieten van deze prachtige omgeving

    Maar op 70 km was het toch even schrikken met wat er uit de mist opdoemde samen met het bord waar de naam Les Hauts op stond voorspelde dit weinig goeds ,deze kassei helling is een echt beest om naar boven te fietsen voor velen was dit de verrassing van deze dag 1200meter lang en met het steilste stuk van 17% was dit de zwaarste van deze tocht

    De 2de bevoorrading op de top van deze klim kwam dan ook niets te vroeg en terug konden we de innerlijke mens versterken voor we aan het derde deel begonnen

    La Houppe ,Steenbeekdries en Varent waren de volgende hellingen voor tot onze verbazing nog een bevoorrading op ons lag te wachten in de brouwerij van Roman en ook hier konden de suikers aangevuld worden ja zelfs met gratis bier

    Nog 1 te gaan nog eenmaal diepgaan nog eenmaal de kuiten opspannen voor de Molenberg en ondanks de drukte zijn we alle drie naar boven kunnen fietsen soms was het op het randje want op sommige plaatsen lag de heuvel er vettig bij maar opgeven nooit

    De laatste 13km van deze prachtige maar verdomd zware rit ging terug richting Scheldedijk waar het nog even tandenbijten was om het opgelegde ritme vol te houden tot aan de aankomst

    Bij een Leffe of een koffie konden we nog even nagenieten van deze rit

    En nu wachten op de foto’s op de Molenberg

     

    No Stress No Worries No Rules

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

      

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    fietsplezier
    www.bloggen.be/fietspl
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    onzenatuur
    www.bloggen.be/onzenat
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs