BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    23-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EDITORIAAL
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Editoriaal

     

    4400 wielertoeristen van allerlei pluimage waren afgezakt naar Oudenaarde voor De Van Petegem classic en dit ondanks het kille en mistige weer

    Deze perfect uitgepijld rit was er eentje om in te kaderen samen met zijn hellingen en in het bijzonder de klim van Les Hauts deze zware dobber zullen we niet snel vergeten

    Het zondagse ritje met startplaats in Massemen was de ideale afsluiter van het weekend

    Het was terug genieten geblazen dit weekend samen met mijn echtgenote die terug plezier vind in het fietsen

    Opnieuw werden we zondag vervoegd door de mannen van Heirnis (toeval of is het Martin die daar voor zorgt)die er een gezapig tempo op na hielden en samen met een stralende zon moest dit echt niet meer zijn

    Het komende weekend beloofd terug een zware klus te worden met op zaterdag de klassieker Davitamon en zondag terug starten in Massemen voor een rustig ritje ???

     

    No stress No Worries No Rules

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    22-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HOOGMOED
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hybris

     

    Hybris (Oudgrieks: ὕβρις) is het Oudgriekse woord voor overdreven trots, hoogmoed, overmoed, grootheidswaanzin, brutaliteit, onbeschaamdheid met name tegenover de Griekse goden en/of de goddelijke wereldorde. Het woord hybris heeft geen goede Nederlandse vertaling die het begrip volledig dekt, maar kan in de moderne tijd nog het beste omschreven worden met het gezegde 'hoogmoed komt voor de val'.

    De hybris-gedachte is een typisch en veel voorkomend thema in het Griekse denken, dat in verschillende mythen, epen en tragedies en in de ethiek onder allerlei vormen naar voren treedt. De vermetele overmoed van een mens, die, in eigenwaan verstrikt en verblind, zich door niets of niemand een halt wenst te laten toeroepen en in zijn ongebreidelde heerszucht zelfs de hand slaat aan een door de goden vastgelegde wereldorde of tegen het lot, wordt door goddelijk ingrijpen meedogenloos afgestraft.

    Karakteristiek daarbij is dat de schuldige altijd zijn eigen ongeluk veroorzaakt, omdat hij na het overschrijden van de (overigens niet objectief bespeurbare) grens of norm met verblinding (Grieks atè) getroffen wordt en niet meer merkt dat hij zijn eigen ondergang tegemoet gaat.

    Groetjes
    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PETER VAN PETEGEM FOTO'S
    PETER VAN PETEGEM CLASSIC







    MYRIAM OP DE MOLENBERG











    BROEDELIJK NAAR BOVEN



    WTC HEIRNIS EN WTC THE BLACK SPINNERS
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FIETSTOCHT DE CONNINCK
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Fietstocht De Conninck

     

    Na een slopende Van Petegem en een goede nachtrust zouden we het vandaag rustig aandoen op deze met zon overgoten zondagmorgen

    Taverne de Parking in Massemen was de startplaats voor een ritje van 65km die ons richting Steenhuize zou brengen langs relatief vlakke wegen en vooral rustige wegen

    Na een 10tal kilometers werden we terug vervoegd met de mannen van wtc heirnis en dit vlak voor de extra bevoorrading  die we er vandaag bij kregen(en dit allemaal voor maar 1.5€)

    Na deze korte stop ging de tocht verder in een gesappig tempo richting Steenhuize dat we bereikten na amper 22 km en waar we konden genieten van een lekkere koffie op een met zon overladen terras

    Het tweede deel 38km lang was genieten van begin tot het einde samen met een bont gezelschap wielertoeristen en ondanks de slechte benen kon er toch nog eens gespeeld worden wat ons de naam kasseifretters opleverde

    Wat we een jaar gemist hebben zijn we nu met volle teugen aan het inhalen een mens moet eens een goede patat op zijn hoofd krijgen voor zijn ogen terug open gaan

    Na deze schitterende rit konden we nog nagenieten op het gezellige terras

     

    No stress No Worries No Rules

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    18-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VAN PETEGEM CLASSIC
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Van Petegem Classic

     

    De qubus in Oudenaarde was deze morgen ingericht als startplaats voor deze 3de lotto classic van 2009

    Na de gebruikelijke koffie en de inscanning bij wbv konden we aan de tocht beginnen, de eerste kilometers langs de Scheldedijk waren ideaal als opwarming voor wat komen zou

    De eerste hindernis was de Rotse in Dikkelvenne deze korte klim was voor ons drietal nog geen enkel probleem en met Makkegem als 2de Pottenberg als 3de en de Dorrebeekstraat als 4de kwamen de heuvels nu wel heel vlug na elkaar maar de uitsmijter van het eerste deel was de Berendries maar nog steeds ging het vlotjes naar boven op elke helling en ook de Elverenberg die nog voor de eerste bevoorrading lag

    De bevoorrading was zoals gewoonlijk op deze organisaties dik in orde en na eens goed te hebben volgetankt konden we aan het 2de deel beginnen

    En direct na de bevoorrading was het terug van dat klimmen en nog eens klimmen met nog maar 41 km op de meter was dit al de 7de klim dit beloofde voor het vervolg van deze tocht

    Na de Fayte lag de mooie klim van Pétit Hameau jammer dat de mist op deze een beetje spelbreker was anders hadden we nog meer kunnen genieten van deze prachtige omgeving

    Maar op 70 km was het toch even schrikken met wat er uit de mist opdoemde samen met het bord waar de naam Les Hauts op stond voorspelde dit weinig goeds ,deze kassei helling is een echt beest om naar boven te fietsen voor velen was dit de verrassing van deze dag 1200meter lang en met het steilste stuk van 17% was dit de zwaarste van deze tocht

    De 2de bevoorrading op de top van deze klim kwam dan ook niets te vroeg en terug konden we de innerlijke mens versterken voor we aan het derde deel begonnen

    La Houppe ,Steenbeekdries en Varent waren de volgende hellingen voor tot onze verbazing nog een bevoorrading op ons lag te wachten in de brouwerij van Roman en ook hier konden de suikers aangevuld worden ja zelfs met gratis bier

    Nog 1 te gaan nog eenmaal diepgaan nog eenmaal de kuiten opspannen voor de Molenberg en ondanks de drukte zijn we alle drie naar boven kunnen fietsen soms was het op het randje want op sommige plaatsen lag de heuvel er vettig bij maar opgeven nooit

    De laatste 13km van deze prachtige maar verdomd zware rit ging terug richting Scheldedijk waar het nog even tandenbijten was om het opgelegde ritme vol te houden tot aan de aankomst

    Bij een Leffe of een koffie konden we nog even nagenieten van deze rit

    En nu wachten op de foto’s op de Molenberg

     

    No Stress No Worries No Rules

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

      

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)
    17-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.IN HET SPOOR VAN DE PEET
    In het spoor van de Peet
    Het fietsseizoen draait ondertussen op volle toeren en dus moet de conditie verzilverd worden. De Peter Van Petegem Classic biedt nu zaterdag de ideale gelegenheid.
    (foto lotto cycling tour)
    De Peter Van Petegem Classic is na de Omloop Passage Fitness en de Ronde van Vlaanderen voor WT/MTB de derde afspraak van de Lotto Cycling Tour. De tocht loopt over het trainingsparcours van de Peet met de landelijke wegen en de mooiste hellingen van de Zwalmstreek en de Vlaamse Ardennen.

    We nog niet ingeschreven is, kan zaterdag vanaf 07.30 uur nog inschrijven in zaal De Qubus (Lindestraat, Oudenaarde) voor zowel de 145 km, de 112 km als de 75 km.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FOTO LENTE RITJE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen DANK ZIJ WTC HEIRNIS
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EDITORIAAL
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Editoriaal

     

    Na de schitterende rit van zaterdag was zondag een rustdag een dagje aan zee heeft ons echt eens deugd gedaan

    Voor maandag stond Kalken op programma een ritje van 70km hadden we gekozen een vlakke rit en een rustige rit hadden we zo in gedachten

    Over de rit zelf valt er zeer weinig te schrijven alles was zo als het moest zijn over hoe we gefietst hebben kan ijk wel een woordje kwijt Onmiddellijk na de start en met een matig tegenwindje hielden we er strak tempootje op na met in ons wiel een paar mannen van Destelbergen na in lochristi een pijltje te hebben gemist wat ons 3km extra kosten werden we vervoegd door de mannen van wtc Heirnis en het tempo hing nu nog meer de hoogte in door het haantjes gedrag onder de heren wielertoeristen

    De stopplaats in Wachtebeke viel toch een beetje tegen door de sigaretten rook en dit dan nog van wielertoeristen zelf jammer want sport en roken gaan echt niet samen

    Op de terugweg werden we terug versterk door de mannen van Heirnis en als ik mijn copain mag geloven hebben ze er de pees moeten op leggen om ons te vervoegen maar het deed toch nog eens deugd om met die mannen mee te fietsen zonder haat of vrok en ik zou zeggen tot de volgende maal

    Dinsdag een oefenritje in plaats van spinning en nog eens goed kunnen genieten van het prachtige lente weertje nu eens zweetgeuren geen aangedamte muren maar genieten van de zon en het lentebriesje wat we in de toekomst meer zullen doen als het weer het tenminste  toe laat

    En nu op naar zaterdag voor de Van Petegem classic

     

    No Stress No Worries No Rules

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    11-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RIT VAN DE GOUVERNEUR
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Rit van de Gouverneur

     

    Zulte: bijna aan de ingang van de sporthall konden we de auto stallen na de fiets in de gratis fiets bewaking te hebben geplaats konden ons laten inschrijven bij twee lieve dames om daarna nog van een koffie te genieten .Het zonnetje begon al door de wolken te piepen vanaf de eerste meters om ons nooit meer te verlaten tijdens de rit

    Langs een licht heuvelend landschap ging het richting Tiegem waar de eerste heuvel van deze prachtige dag lag de volgende hellingen volgden elkaar in sneltempo op met als uitschieter de La Houppe deze mooie heuvel is een lust om naar boven te fietsen

    Na deze helling lag de prima verzorgde bevoorrading (waren ze allemaal maar zo)ging het richting Leberg en Kauwenberg na deze 2 kuitenbijters was het even schrikken toen we plots de Mater opdraaiden maar gelukkig was het maar een paar honderd meters

    De bevoorrading in Eine waar alles voor handen was is een ander verhaal hier niets zelfs nemen maar alles werd uitgedeeld in hoeveelheden die minimaal waren 4 tot 5 maal aanschuiven om toch maar één hand vol te hebben

    De wind begon nu echt tegen te werken in het derde en laatste deel met de trip naar Huize als hoogte punt daar was echt beuken tegen de wind

    Met Nokere berg als laatste ( het blijft een mooie helling)was deze schitterende rit bijna achter de rug de laatste kilometers konden we nog eens het gas open draaien tot aan de sporthal waar we na de rit konden nagenieten op het geïmproviseerde terras

     

    No Stress No Worries No Rules

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    10-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FOTOS DE RONDE
    Myriam









    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EDITORIAAL
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Editoriaal

     

    Nu de Ronde achter de rug is kunnen we terug blikken op een mooi voor seizoen met ritten als De Brabantse Pijl de E3Prijs en de Omloop van het nieuwsblad samen met velen andere fietsfanaten hebben we weer genoten

    Voor mijn echtgenote kwamen de meeste ritten iets te vroeg na 2maanden stilstand maar ze heeft het schitterend gedaan ook al was ze niet helemaal top

    De maand april beloofd terug een topper te worden met elke week een kuitenbijter rit beginnen met de rit van de Gouverneur op zaterdag 11 april. De conditie zal verder opgebouwd worden om te pieken in mei met zijn Ardense klassiekers .De hotels of chambre D’hôtel zijn al gereserveerd nu nog het weer en de sfeer van de Ronde om het plaatje compleet te maken.

     

    No Stress No Worries No Rules

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KASSEIEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Ben jij een kei in kasseien?
    Meer dan 50 km stoffige of gladde kasseien, dat krijgen de renners zondag in Parijs-Roubaix op hun bord. Lust je wel pap van al die keien? Rij dan zelf de finale van deze klassieker in de Helletocht!
    Het bos van Wallers-Arenberg, niet voor doetjes. (foto belga)
    Van de 260 km tussen Parijs (Compiegne) en Roubaix lopen er zondag 52,9 km over de beruchte kasseien. In totaal zijn ze opgesplitst in 27 sectoren.

    Quiévy à Saint-Python (3,7 km) is na 107 km de langste kasseistrook van de wedstrijd. 50 km later wacht het mythische bos van Wallers-Arenberg. Nog te vroeg om een definitieve beslissing te forceren, maar zwaar genoeg om het voorspel serieus op gang te brengen.

    Al heel wat renners kwamen ten val op de gevaarlijke kasseien van deze lange rechte licht omlaag lopende strook, vraag maar aan Johan Museeuw. Daarom zijn enkele jaren geleden de stenen in het bos herlegd om de slechtste stukken te verbeteren.

    Na 210 km wacht er in Mons-en-Pévèle opnieuw één van de zwaarste stroken. Nog 20 km later volgen kort na elkaar de zware Cysoing à Bourghelles, Bourghelles à Wannehain, Camphin-en-Pévèle en Carrefour de l'Arbre.

    Met zijn lengte van 2,1 km en de slechte staat van het wegdek is de Carrefour misschien wel de zwaarste kasseistrook van allemaal. Daarna wachten nog drie 'makkelijkere' stroken vooraleer de wielerpiste van Roubaix wordt opgedraaid.

    GO TO HELL!

    Wie zelf over de kasseien van de hel wil denderen, stipt best zondag 30 augustus aan in zijn agenda. De Helletocht combineert drie hellingen uit Gent-Wevelgem (Kemmelberg, Scherpenberg en Rodeberg) namelijk met de volledige finale van Parijs-Roubaix.

    Van in Mérignies volgen de wielertoeristen alle befaamde kasseistroken tot op de wielerpiste in Roubaix. Niet toevallig Mérignies, want daar begon Johan Museeuw in 2002 aan een onwaarschijnlijke solo van 40 km, die hem zijn derde en meest memorabele zege in de helleklassieker opleverde.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SRAM
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    SRAM bouwt mee aan fietsinfrastructuur
    Het SRAM Cycling Fonds gaat 150.000 euro schenken aan de European Cyclists' Federation (ECF). Het geld zal gebruikt worden om in de Europese Commissie te lobbyen voor een betere fietsinfrastructuur.
    De ECF werd in 1983 opgericht door twaalf verenigingen van fietsgebruikers. Momenteel telt de federatie 56 leden in 38 landen. Volgens Secretaris-Generaal Bernhard Ensink zal de gift van SRAM er toe bijdragen om de Europese politieke leiders te overtuigen van het belang van de fiets als onderdeel van transport, recreatie en toerisme.

    SRAM-baas Stan Day: "De ECF heeft zijn toewijding en leiderschap aangetoond in het lobbyen voor betere fietsinfrastructuur in Europa. Het SRAM Cycling Fonds is blij dat het met deze giften hiertoe kan bijdragen.

    Eerder schonk het SRAM Cycling Fonds, dat eind september vorig jaar opgericht werd, al hetzelfde bedrag aan 'Safe Routes to School National Partnership', 'International Mountain Bicycling Association' en 'Bikes Belong Coalition' en 300.0000 euro aan 'League of American Bicyclists and Thunderhead Alliance for Biking and Walking'. 

    In de komende vijf jaren plant het Fonds nog 7.500.000 euro toe te kennen aan verenigingen die ijveren voor een betere fietsinfrastructuur en -veiligheid.

    Meer info over het SRAM Cycling Fonds op www.sramcyclingfund.org
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MP3 SPELERS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Verbod op mp3-spelers bij fietsers?
    Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) laat onderzoeken welk effect mp3-gebruik heeft op de verkeersveiligheid. Naargelang het resultaat van de studie zou een mp3-speler bij fietsers en voetgangers eventueel verboden kunnen worden.
    "Fietsers en voetgangers die met een mp3-speler in hun oren rondlopen, zijn niet aandachtig genoeg en horen het gemotoriseerd verkeer ook niet meer", zegt Schouppe in Het Nieuwsblad. Hij laat het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV) het effect onderzoeken.

    Schouppe zegt wel dat hij niet zomaar een verbod wil invoeren. "Nog voor de zomer verwachten we al resultaat van het BIVV. Laten we daarop wachten vooraleer conclusies te trekken", klinkt het.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SPORTFUL
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Sportful biedt Total Comfort
    Totaal comfort, dat was het uitgangspunt voor Sportful bij de ontwikkeling van de nieuwe Total Comfort bibshort. De designers werkten nauw samen met specialisten op het vlak van zitpositie op de fiets.
    (foto sportful)
    De fietsbroek is uit Lycra Power vervaardigd. Deze Lycra heeft een erg hoge elasticiteit, waardoor de spieren beter reageren en de bloedtoevoer wordt gestimuleerd. 

    Sportful ontwikkelde voor deze broek ook een speciale Total Comfort-zeem. De zeem bestaat uit 3 lagen Open Cell Dynamic Foam. De densiteit van elke laag is variabel zodat de demping optimaal is.

    De zeem is elastisch en de toplaag bevat Meryl Skinlife. Deze stof bevast zilver-ionen waardoor bacterie-groei op een natuurlijke manier wordt vermeden.

    De Total Comfort bibshort is enkel in het zwart verkrijgbaar en heeft een adviesprijs van 130 euro. 
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE HELLEKLASSIEKER
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De helleklassieker in woord en beeld

    Zondag dokkert het peloton opnieuw over de kasseien van de Hel van het Noorden. Bereid je nu al mentaal voor op deze klassieker met het boek 'Paris-Roubaix: A journey through hell'.
    In 'Paris-Roubaix: A journey through hell' schilderen vier redacteurs van de Franse sportkrant L'Equipe een indringend portret van de helleklassieker. Het is een epos van stof, regen, modder, pijn en glorie.

    Alle onvergetelijke momenten uit meer dan 100 jaar Parijs-Roubaix komen aan bod: de hoogtepunten, maar ook momenten van wanhoop en pech. Centraal daarbij staat het respect voor de kassei en de renner die hem bedwingt.

    Dit lofboek beschrijft de klassieker niet alleen in woorden, maar des te meer in beelden. Het overweldigende beeldmateriaal uit het rijke archief van L'Equipe toont de dramatische elementen die de aantrekkingskracht van deze koers uitmaken: vallende, besmeurde en uitgeputte renners.

    'Paris-Roubaix: A journey through hell' telt 224 pagina's en werd uitgegeven door VeloPress.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FIETSVERZEKERING
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Fietsverzekeringen boomen
    In de fietsenbranche is er van crisis geen sprake. Steeds meer wielerliefhebbers sluiten een verzekering af voor hun stalen ros, zo blijkt uit cijfers van fietsverzekeraar Callant.
    Peter Callant ontdekte in 2007 de nichemarkt van de fietsverzekeringen in België. Het was VRT-journalist Karl Vannieuwkerke die terloops op een koers vroeg of hij ergens zijn nieuwe fiets omnium kon laten verzekeren.

    In België kon dit nog niet en dus ging Callant als exclusieve partner voor de Belgische markt in zee met de Nederlandse verzekeringsmaatschappij Unigarant. Bij onze noorderburen stonde ze op dat gebied al veel verder met 60.000 polissen per jaar.

    Callant begon in 2007 met een 200-tal polissen. Een jaar later werden er dat al 1.200. Begin dit jaar is er een echte boom gekomen met na drie maanden al bijna 600 polissen.

    Een fietsomnium beperkt zich niet alleen tot racefietsen alleen. Ook elektrische fietsen, tandems, MTB en ligfietsen komen in aanmerkingen tot maximum 8.000 euro. Gezien het een polis op maat van de recreant is, wordt deelname aan wedstrijden niet verzekerd, uitgezonderd duatlon- en triatlonwedstrijden.

    Na aankoop van een fiets, kan deze onmiddellijk verzekerd worden. Er is keuze uit twee formules (enkel diefstal of diefstal & beschadiging) en twee looptijden (één of drie jaar).

    Bij Callant kost een verzekering tegen diefstal van een fiets van 4.000 euro voor één jaar 93 euro. Een fiets van 8.000 euro drie jaar verzekeren tegen diefstal en beschadiging kost jaarlijks 164 euro.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GENT- WEVELGEM
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Waai zelf van Gent naar Wevelgem
    Gent-Wevelgem, dat zijn polders, waaiers, tweemaal de Monteberg en de Kemmelberg en een massasprint. Verken alvast het parcours en rij zelf de hellingen omhoog in de Helletocht!
    Doe eens een Tom Boonenke op de Kemmelberg! (foto belga)
    De naam doet het niet vermoeden maar sinds 2004 is Deinze de startplaats van Gent-Wevelgem. Al vlug wordt de Oost-West-Vlaamse provinciegrens overgestoken om koers te zetten richting kust. 

    Na een lange rechte lijn westwaarts wordt in Diksmuide een ommetje gemaakt langs poldervlakte 'De Moeren' richting Veurne en Poperinge. Dat de wind hier genadeloos hard kan beuken, bewijst de waaiervorming die jaarlijks terugkomt bij de profs op dit gedeelte van het parcours.

    Na 125 km liggen er in Heuvelland de enige hindernissen van de dag te wachten. De Scherpenberg, Schomminkelberg en Rodeberg vormen als het ware het aperitief voor de beklimming van de Monteberg en even later de Kemmelberg.

    Na de valpartijen van de voorbije jaren gaat het parcours na de top van de Kemmel linksaf om via de smalle Klokhofweg en de Kleine Kemmelberg terug op de Kemmelbergweg uit te komen. Op deze manier wordt de gevaarlijke afdaling over kasseien net als vorig jaar vakkundig vermeden.

    Al deze bulten komen via een korte lus even later nog een tweede keer terug, waarna het in volle vaart richting Menen en Wevelgem gaat. Daar ligt na 203 km de meet te wachten in de Vanackerestraat.

    RIJ ZE ZELF OMHOOG!

    Altijd al eens een Tom Boonenke willen doen op de kasseien van de legendarische Kemmelberg? Wil je de adrenaline laten lopen op de Monteberg? Je kan de Scherpenberg, Schomminkelberg, Rodeberg, Monteberg en Kemmelberg zelf beklimmen op 29 augustus tijdens de Helletocht.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE RONDE VAN VLAANDEREN 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Ronde Van Vlaanderen 2009

     

    Elke recht geaarde wielertoerist zou eens in zijn leven de ronde moeten rijden de Vlaamse kermis van de wielerfanaten

    Elk jaar na de rit zeggen we dit nooit meer maar elk jaar komen we terug om onze ronde te fietsen

    Nu eens geen verslag over de heuvels of over de kasseien want iedereen weet welke kuiten bijters er moeten overwonnen worden en elke wielertoerist weet de kasseien liggen

    De sfeer daar gaat het over de vroege startuur en de spanning voor de rit dat is de ronde

    Samen met duizenden de rit van je leven rijden de geur van de ingesmeerde benen het geroep en het gefriemel van de pelotons de traditionele flessen hals van de koppenberg de laatste stuiptrekkingen op de bosberg dat is de ronde samen met duizenden de aankomst bereiken en de sfeer opsnuiven van zij die het gehaald hebben

    Dit was één van de mooiste ronden die we al gefiets hebben we hebben echt genoten van de ronde omdat we alles hebben kunnen meemaken

    Van a tot z samen met copain die nu geen mietje meer is maar een echt flandriens

    No Stress No worries No Rules 

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE RONDE VAN VLAANDEREN
    POSTER

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    vlaanderen_denk_na
    www.bloggen.be/vlaande
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    tilloenk
    www.bloggen.be/tilloen
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs