BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    09-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KASSEIEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Ben jij een kei in kasseien?
    Meer dan 50 km stoffige of gladde kasseien, dat krijgen de renners zondag in Parijs-Roubaix op hun bord. Lust je wel pap van al die keien? Rij dan zelf de finale van deze klassieker in de Helletocht!
    Het bos van Wallers-Arenberg, niet voor doetjes. (foto belga)
    Van de 260 km tussen Parijs (Compiegne) en Roubaix lopen er zondag 52,9 km over de beruchte kasseien. In totaal zijn ze opgesplitst in 27 sectoren.

    Quiévy à Saint-Python (3,7 km) is na 107 km de langste kasseistrook van de wedstrijd. 50 km later wacht het mythische bos van Wallers-Arenberg. Nog te vroeg om een definitieve beslissing te forceren, maar zwaar genoeg om het voorspel serieus op gang te brengen.

    Al heel wat renners kwamen ten val op de gevaarlijke kasseien van deze lange rechte licht omlaag lopende strook, vraag maar aan Johan Museeuw. Daarom zijn enkele jaren geleden de stenen in het bos herlegd om de slechtste stukken te verbeteren.

    Na 210 km wacht er in Mons-en-Pévèle opnieuw één van de zwaarste stroken. Nog 20 km later volgen kort na elkaar de zware Cysoing à Bourghelles, Bourghelles à Wannehain, Camphin-en-Pévèle en Carrefour de l'Arbre.

    Met zijn lengte van 2,1 km en de slechte staat van het wegdek is de Carrefour misschien wel de zwaarste kasseistrook van allemaal. Daarna wachten nog drie 'makkelijkere' stroken vooraleer de wielerpiste van Roubaix wordt opgedraaid.

    GO TO HELL!

    Wie zelf over de kasseien van de hel wil denderen, stipt best zondag 30 augustus aan in zijn agenda. De Helletocht combineert drie hellingen uit Gent-Wevelgem (Kemmelberg, Scherpenberg en Rodeberg) namelijk met de volledige finale van Parijs-Roubaix.

    Van in Mérignies volgen de wielertoeristen alle befaamde kasseistroken tot op de wielerpiste in Roubaix. Niet toevallig Mérignies, want daar begon Johan Museeuw in 2002 aan een onwaarschijnlijke solo van 40 km, die hem zijn derde en meest memorabele zege in de helleklassieker opleverde.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SRAM
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    SRAM bouwt mee aan fietsinfrastructuur
    Het SRAM Cycling Fonds gaat 150.000 euro schenken aan de European Cyclists' Federation (ECF). Het geld zal gebruikt worden om in de Europese Commissie te lobbyen voor een betere fietsinfrastructuur.
    De ECF werd in 1983 opgericht door twaalf verenigingen van fietsgebruikers. Momenteel telt de federatie 56 leden in 38 landen. Volgens Secretaris-Generaal Bernhard Ensink zal de gift van SRAM er toe bijdragen om de Europese politieke leiders te overtuigen van het belang van de fiets als onderdeel van transport, recreatie en toerisme.

    SRAM-baas Stan Day: "De ECF heeft zijn toewijding en leiderschap aangetoond in het lobbyen voor betere fietsinfrastructuur in Europa. Het SRAM Cycling Fonds is blij dat het met deze giften hiertoe kan bijdragen.

    Eerder schonk het SRAM Cycling Fonds, dat eind september vorig jaar opgericht werd, al hetzelfde bedrag aan 'Safe Routes to School National Partnership', 'International Mountain Bicycling Association' en 'Bikes Belong Coalition' en 300.0000 euro aan 'League of American Bicyclists and Thunderhead Alliance for Biking and Walking'. 

    In de komende vijf jaren plant het Fonds nog 7.500.000 euro toe te kennen aan verenigingen die ijveren voor een betere fietsinfrastructuur en -veiligheid.

    Meer info over het SRAM Cycling Fonds op www.sramcyclingfund.org
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MP3 SPELERS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Verbod op mp3-spelers bij fietsers?
    Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) laat onderzoeken welk effect mp3-gebruik heeft op de verkeersveiligheid. Naargelang het resultaat van de studie zou een mp3-speler bij fietsers en voetgangers eventueel verboden kunnen worden.
    "Fietsers en voetgangers die met een mp3-speler in hun oren rondlopen, zijn niet aandachtig genoeg en horen het gemotoriseerd verkeer ook niet meer", zegt Schouppe in Het Nieuwsblad. Hij laat het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV) het effect onderzoeken.

    Schouppe zegt wel dat hij niet zomaar een verbod wil invoeren. "Nog voor de zomer verwachten we al resultaat van het BIVV. Laten we daarop wachten vooraleer conclusies te trekken", klinkt het.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SPORTFUL
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Sportful biedt Total Comfort
    Totaal comfort, dat was het uitgangspunt voor Sportful bij de ontwikkeling van de nieuwe Total Comfort bibshort. De designers werkten nauw samen met specialisten op het vlak van zitpositie op de fiets.
    (foto sportful)
    De fietsbroek is uit Lycra Power vervaardigd. Deze Lycra heeft een erg hoge elasticiteit, waardoor de spieren beter reageren en de bloedtoevoer wordt gestimuleerd. 

    Sportful ontwikkelde voor deze broek ook een speciale Total Comfort-zeem. De zeem bestaat uit 3 lagen Open Cell Dynamic Foam. De densiteit van elke laag is variabel zodat de demping optimaal is.

    De zeem is elastisch en de toplaag bevat Meryl Skinlife. Deze stof bevast zilver-ionen waardoor bacterie-groei op een natuurlijke manier wordt vermeden.

    De Total Comfort bibshort is enkel in het zwart verkrijgbaar en heeft een adviesprijs van 130 euro. 
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE HELLEKLASSIEKER
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De helleklassieker in woord en beeld

    Zondag dokkert het peloton opnieuw over de kasseien van de Hel van het Noorden. Bereid je nu al mentaal voor op deze klassieker met het boek 'Paris-Roubaix: A journey through hell'.
    In 'Paris-Roubaix: A journey through hell' schilderen vier redacteurs van de Franse sportkrant L'Equipe een indringend portret van de helleklassieker. Het is een epos van stof, regen, modder, pijn en glorie.

    Alle onvergetelijke momenten uit meer dan 100 jaar Parijs-Roubaix komen aan bod: de hoogtepunten, maar ook momenten van wanhoop en pech. Centraal daarbij staat het respect voor de kassei en de renner die hem bedwingt.

    Dit lofboek beschrijft de klassieker niet alleen in woorden, maar des te meer in beelden. Het overweldigende beeldmateriaal uit het rijke archief van L'Equipe toont de dramatische elementen die de aantrekkingskracht van deze koers uitmaken: vallende, besmeurde en uitgeputte renners.

    'Paris-Roubaix: A journey through hell' telt 224 pagina's en werd uitgegeven door VeloPress.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FIETSVERZEKERING
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Fietsverzekeringen boomen
    In de fietsenbranche is er van crisis geen sprake. Steeds meer wielerliefhebbers sluiten een verzekering af voor hun stalen ros, zo blijkt uit cijfers van fietsverzekeraar Callant.
    Peter Callant ontdekte in 2007 de nichemarkt van de fietsverzekeringen in België. Het was VRT-journalist Karl Vannieuwkerke die terloops op een koers vroeg of hij ergens zijn nieuwe fiets omnium kon laten verzekeren.

    In België kon dit nog niet en dus ging Callant als exclusieve partner voor de Belgische markt in zee met de Nederlandse verzekeringsmaatschappij Unigarant. Bij onze noorderburen stonde ze op dat gebied al veel verder met 60.000 polissen per jaar.

    Callant begon in 2007 met een 200-tal polissen. Een jaar later werden er dat al 1.200. Begin dit jaar is er een echte boom gekomen met na drie maanden al bijna 600 polissen.

    Een fietsomnium beperkt zich niet alleen tot racefietsen alleen. Ook elektrische fietsen, tandems, MTB en ligfietsen komen in aanmerkingen tot maximum 8.000 euro. Gezien het een polis op maat van de recreant is, wordt deelname aan wedstrijden niet verzekerd, uitgezonderd duatlon- en triatlonwedstrijden.

    Na aankoop van een fiets, kan deze onmiddellijk verzekerd worden. Er is keuze uit twee formules (enkel diefstal of diefstal & beschadiging) en twee looptijden (één of drie jaar).

    Bij Callant kost een verzekering tegen diefstal van een fiets van 4.000 euro voor één jaar 93 euro. Een fiets van 8.000 euro drie jaar verzekeren tegen diefstal en beschadiging kost jaarlijks 164 euro.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GENT- WEVELGEM
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Waai zelf van Gent naar Wevelgem
    Gent-Wevelgem, dat zijn polders, waaiers, tweemaal de Monteberg en de Kemmelberg en een massasprint. Verken alvast het parcours en rij zelf de hellingen omhoog in de Helletocht!
    Doe eens een Tom Boonenke op de Kemmelberg! (foto belga)
    De naam doet het niet vermoeden maar sinds 2004 is Deinze de startplaats van Gent-Wevelgem. Al vlug wordt de Oost-West-Vlaamse provinciegrens overgestoken om koers te zetten richting kust. 

    Na een lange rechte lijn westwaarts wordt in Diksmuide een ommetje gemaakt langs poldervlakte 'De Moeren' richting Veurne en Poperinge. Dat de wind hier genadeloos hard kan beuken, bewijst de waaiervorming die jaarlijks terugkomt bij de profs op dit gedeelte van het parcours.

    Na 125 km liggen er in Heuvelland de enige hindernissen van de dag te wachten. De Scherpenberg, Schomminkelberg en Rodeberg vormen als het ware het aperitief voor de beklimming van de Monteberg en even later de Kemmelberg.

    Na de valpartijen van de voorbije jaren gaat het parcours na de top van de Kemmel linksaf om via de smalle Klokhofweg en de Kleine Kemmelberg terug op de Kemmelbergweg uit te komen. Op deze manier wordt de gevaarlijke afdaling over kasseien net als vorig jaar vakkundig vermeden.

    Al deze bulten komen via een korte lus even later nog een tweede keer terug, waarna het in volle vaart richting Menen en Wevelgem gaat. Daar ligt na 203 km de meet te wachten in de Vanackerestraat.

    RIJ ZE ZELF OMHOOG!

    Altijd al eens een Tom Boonenke willen doen op de kasseien van de legendarische Kemmelberg? Wil je de adrenaline laten lopen op de Monteberg? Je kan de Scherpenberg, Schomminkelberg, Rodeberg, Monteberg en Kemmelberg zelf beklimmen op 29 augustus tijdens de Helletocht.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE RONDE VAN VLAANDEREN 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Ronde Van Vlaanderen 2009

     

    Elke recht geaarde wielertoerist zou eens in zijn leven de ronde moeten rijden de Vlaamse kermis van de wielerfanaten

    Elk jaar na de rit zeggen we dit nooit meer maar elk jaar komen we terug om onze ronde te fietsen

    Nu eens geen verslag over de heuvels of over de kasseien want iedereen weet welke kuiten bijters er moeten overwonnen worden en elke wielertoerist weet de kasseien liggen

    De sfeer daar gaat het over de vroege startuur en de spanning voor de rit dat is de ronde

    Samen met duizenden de rit van je leven rijden de geur van de ingesmeerde benen het geroep en het gefriemel van de pelotons de traditionele flessen hals van de koppenberg de laatste stuiptrekkingen op de bosberg dat is de ronde samen met duizenden de aankomst bereiken en de sfeer opsnuiven van zij die het gehaald hebben

    Dit was één van de mooiste ronden die we al gefiets hebben we hebben echt genoten van de ronde omdat we alles hebben kunnen meemaken

    Van a tot z samen met copain die nu geen mietje meer is maar een echt flandriens

    No Stress No worries No Rules 

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE RONDE VAN VLAANDEREN
    POSTER

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    02-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EDITORIAAL
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Editoriaal

     

    De Brabantse pijl en de E3 prijs stonden dit weekend op het programma als voorbereiding op de Ronde de iets minder geslaagde Brabantse pijl met zijn mooie vergezichten maar met zijn veel te drukke wegen was en is een mooie uitdaging de E3 prijs met zijn massatoerisme is en blijft de ultieme test voor de ronde

    De 4€ inschrijving zaterdag kunnen we nog normaal vinden omdat men kon kiezen om te starten met begeleiding of niet de 8€ inschrijving van zondag is te veel voor wat ze daar bieden: niks aandenken niks superbevoorrading de E3prijs is en blijft toch maar een gewone rit zoals er zo veel zijn in onze provincie op sommige organisaties krijgt men meer voor veel minder euro’s maar als we toch maar massaal blijven komen naar deze organisaties dan zal men de prijs steeds hoger maken en wie kan ze ongelijk geven

    De volksverhuizing gaat dit weekend richting Meerbeke met 10.000 voorinschrijvingen zouden de records terug verbroken kunnen worden de Ronde is de rit van het voorjaar voor de wielertoerist nu de meteo voor het weekend niet slecht is vrees ik zelfs voor een overrompeling .

    Aan allen die fietsen geniet hou het veilig en proper

     

    No Stress No Worries No Rules

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

      

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HOFFELIJKHEID
    André Denys roept op tot hoffelijkheid
    De Oost-Vlaamse gouverneur André Denys roept alle wielertoeristen op tot hoffelijkheid tijdens het RVV-weekend. De Wielerbond Vlaanderen vraagt aandacht voor de problematiek van de wielertoeristen in het verkeer.
    André Denys is zelf ook vaste klant op de RVV voor wielertoeristen. (foto belga)
    Denys deed zijn oproep tijdens de traditionele persconferentie over de provinciale veiligheidsaanpak tijdens het Ronde van Vlaanderen weekend. 

    De gouverneur vraagt hoffelijkheid en respect voor elkaar, de andere weggebruikers en de verkeersregels tijdens de Ronde van Vlaanderen voor wielertoeristen.

    De politie zal zaterdag weer streng controleren op wildplassen.
    De organisatie plaatst in ieder geval extra mobiele toiletten. Wie toch nog betrapt wordt, vliegt meteen op de bon.
     
    "Ook voor de échte Ronde op zondag is een verscherpte veiligheidsaanpak nodig", aldus Denys. Aan de supporters wordt gevraagd om risico's te vermijden en zich hoffelijk te gedragen. Het parket van Oudenaarde zal ook streng optreden tegen de toeschouwers die er een sport van maken om in de Vlaamse Ardennen rond te racen om de renners zoveel mogelijk te zien.

    WIELERBOND IN TEGENAANVAL

    De Wielerbond Vlaanderen vraagt ondertussen aandacht voor de problematiek van de wielertoeristen in het verkeer en meer bepaald de soms wel zeer slechte staat van de fietspaden. De Oost-Vlaamse afdeling roept de wielertoeristen op in clubuitrusting en met de fiets tegen 9 uur aanwezig te zijn aan de ingang van het CRVV in Oudenaarde.

    Hiermee reageert de Wielerbond op de uitlatingen van schepen Peter Browaeys van Oudenaarde. Die had afgelopen weekend in de media uitgehaald naar de "wielerterroristen die zich niet aan de verkeersregels houden."
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    31-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DRIEDAAGSE VAN DE PANNE
    Wat schaft de Driedaagse?
    Dat de Driedaagse De Panne-Koksijde vertrekt en aankomt op zeeniveau wil niet zeggen dat er onderweg niets te klimmen valt. Bekijk alle kuitenbijters en test ze zelf uit!
    De Kemmelberg is er na drie jaar afwezigheid terug bij in de Driedaagse. (foto belga)
    De eerste etappe op dinsdag gaat van Middelkerke naar Zottegem over een afstand van 199km. Na een rit in lijn van 110km worden nog twee plaatselijke rondes van 44,5km aangedaan.

    Na 89km ligt de eerste hindernis te wachten in Oudenaarde: de Edelareberg. Op weg naar de eerste plaatselijke ronde gaat het vervolgens in Brakel over de Leberg en de Berendries.

    Op de plaatselijke omloop komen de Leberg en de Berendries nogmaals terug, net als de Valkenberg en de Eikenmolen. Deze vier hellingen zijn eveneens opgenomen in het parcours van de Ronde van Vlaanderen voor Wielertoeristen zaterdag én in de finale van de RVV zondag.

    Ook de Stuivenberg wordt overigens nog beklommen in de plaatselijke ronde. Geen helling maar daarom niet minder lastig: de kasseien van de Haaghoek die in totaal driemaal genomen moeten worden.

    DAAR IS DE KEMMELBERG WEER

    In de tweede rit gaat het van Zottegem terug zeewaarts richting Oostduinkerke. Na een aanloop van 179km worden er aan de kust nog drie plaatselijke rondes van een dikke 13km gereden.

    Al vroeg moet de karavaan over de Kanarieberg en de Tiegemberg. Daarna is het wachten tot net voorbij halfweg koers in Heuvelland de Monteberg en de Kemmelberg opduiken. De Kemmel, die in het verleden voor tal van spectaculaire valpartijen zorgde, is na drie jaar afwezigheid weer opgenomen in het parcours.

    Net zoals in Gent-Wevelgem heeft de organisatie voor een andere (lees: minder gevaarlijke) afdaling van de Kemmelberg gekozen dan de kasseistrook van vroeger. In plaats van rechtdoor gaat het na de top linksaf om via de Klokhofweg en de Kleine Kemmelberg terug op de Kemmelbergweg uit te komen.

    AFSLUITEND TWEELUIK

    De Driedaagse wordt donderdag afgesloten met een tweeluik. In de voormiddag wacht er een vlakke rit over 112km met start en aankomst in De Panne. Na de middag wordt de tijdritfiets van stal gehaald voor een tocht van 14,75km.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CAMPAGNOLO
    Campagnolo Athena maakt comeback
    Grinta! spotte op de in Antwerpen voorgestelde EMX-3 van Eddy Merckx Cycles wel iets heel bijzonders: een nieuwe 11-speed Campagnolo-onderdelengroep onder de benaming 'Athena'.
    De EMX-3. (foto grinta!)
    De Ergopower rem/schakelgrepen hebben dezelfde vorm als de 11-speed exemplaren van de jongste generatie en vallen op door de carbon 1K afwerkingslaag van de remgreep. Het schakellipje en schakelknopje op de rem/schakel unit zijn van kunststof gemaakt.

    Voor de rest zit er aan de 11-speed groep niks van carbon dus vonden we op de EMX-3 een aluminium Ultra Torque crankstel, skeleton remmen en volledige aluminium voor en achterderailleurs, deze laatste wel met de kenmerkende 'opengewerkte' derailleurwieltjes.

    De Athena-onderdelen waren lange tijd populair bij toerfietsers omwille van de zeer goede verhouding tussen prijs en kwaliteit.

    Door de herintroductie van de Athena-spullen belooft het de komende jaren een pittige strijd te worden in het middensegment want nadat Shimano eind 2008 de vernieuwde Dura Ace voorstelde, kan je er donder op zeggen dat de Japanners eind 2009 met een nieuwe Ultegra en in 2010 met een nieuwe 105 komen. SRAM pakte voor 2009 ook al de Rival spullen onder handen zodat de prijsbewuste racefietser meer dan ooit mogelijkheden heeft om hoogwaardige spullen aan te kopen. (BDS)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SRAM
    Saxo Bank schakelt over op Sram
    Sinds de E3 Prijs van afgelopen weekend is het Saxo Bank-team van Bjarne Riis overgeschakeld op Sram. Het is al de vierde Protour-ploeg die kiest voor de Amerikaanse groep.
    Saxo Bank ruilde in het tussenseizoen al fietsenmerk Cervélo voor Specialized. Nu het seizoen al bijna twee maanden ver is, verandert het ook van groep. Shimano Dura-Ace wordt ingeruild voor Sram Red. Ook Astana, Milram en Fuji-Servetto rijden met de Amerikaanse groep.

    "Sram Red is betrouwbaar, blijft de lichtst beschikbare groep en levert perfecte ergonomie", aldus ploegleider Bjarne Riis. "Sram staat voor prima kwaliteit, net als ons team. We kijken uit naar de samenwerking."
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.E3PRIJS HARELBEKE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    E3Prijs Harelbeke

     

    Met betere weersverwachtingen konden we deze morgen afzakken richting Harelbeke voor onze 2 de klassieker van het weekend en we waren terug niet alleen met duizenden waren de wielertoeristen massaal naar Harelbeke gekomen.

    Alsof het een Vlaamse kermis was zo was de sfeer deze morgen met volle teugen konden we genieten van het gefriemel en het zenuwachtig inschuiven van de wielerfanaten

    De eerste 30km lieten we ons gewillig meevoeren met het peloton onder begeleiding van de mannen en vrouwen van Eeklo langs de vlakke Oost-Vlaamse wegen

    Op deze 83km lange rit was de eerste helling de Kapelberg na 41km samen met copain Martin en een paar fietsers uit Kuurne konden we aan deze zware klus beginnen onmiddellijk werd het duidelijk dat we te warm gekleed waren eens boven werden de regenvestjes uitgedaan en dan begon het toch wel te druppellen maar gelukkig maar een paar minuutjes

    De Patersberg was de tweede kuitenbijter en de vijand van mijn echtgenote waarom weet ik niet want terug fietste deze naar boven op de kasseien en niet in het gootje en dit onder luide aanmoedigingen van de wielertoeristen.

    Hier begon de pech voor Martin de achterband vertoonde een klein scheurtje  dat beloofde weinig goeds

    En nu de Oude Kwaremont die op sommige plaatsen glad en gevaarlijk want hier begonnen de minder getrainde het lastig te krijgen met als resultaat stilvallen en te voet naar boven gaan.

    Ook hier eindigde de rit voor copain met een luide knal begaf de buitenband het alles hebben we bij maar geen buitenband en de pechdienst werd dan maar gebeld  en werd er jammerlijk afscheid nemen van onze trouwe vriend.

    De bevoorrading na 53 km was een welgekomen rustplaats om daarna aan het laatste deel te beginnen het traject richting Kluisbergen was met de tegen wind ook al geen rustig stukje voor we aan de Mont Encluse of Kluisberg konden beginnen ook deze heuvel is een stevige klim

    Samen met nog een paar wielerfanaten werd koers gezet richting Tiegem voor de laatste klim van de dag het vele kopwerk begon nu stilaan zijn tol te eisen maar ook  op deze klim bleven de fietsers mooi in mijn wiel zitten

    20km lang werd het nog beuken tegen de wind voor we met een goed gevoel de eindmeet bereikten .

    Na een lekkere warme douche konden we nog even nagenieten in de volle maar gezellige kantine

    No Stress no Worries no Rules

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

       

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (10 Stemmen)
    28-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE BRABANTSE PIJL
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Brabantse Pijl

     

    De regen tikte tegen de ruit en de wind guurde rond het huis toen de wekker afliep veel wil om op te staan was er niet maar weer of geen weer fietsen gingen we

    Deze morgen stond de Brabantse pijl op het programma een klassieker die we nog niet gefietst hadden dus een grote onbekende voor ons

    De start plaats is het Ladeuze plein in Leuven en dit ligt knal in het centrum van dit toch drukke stadje en om daar te geraken was een gps geen luxe

    Na de inscanning konden we aan de tocht beginnen vandaag zouden we de 70km tocht rijden want de weergoden waren niet goedgezind deze morgen

    Eens voorbij de startboog ging de rit door het centrum met zijn kleine kaseitjes om dan richting ring te gaan en steeds ging in stijgende lijn en deze 3km lang om dan eindelijk een stukje vlak te krijgen langs drukke wegen die steeds op en weinig neer gingen gaat de rit naar sint Joris-Weert

    In Brabant geen ronkende namen van hellingen maar steeds van die nijdige klimmetjes die constant het ritme en de cadans verstoren samen met de wind er bij was het verdomme terug een taaie klant

    De controle bevoorrading na amper 25km in Overijse was dik dik in orde prima gelegen en overdekt en een snoepbank om u tegen te zeggen

    Langs drukke wegen slechte fietspaden slingerde de tocht door Brabant door dorpjes waar we nog nooit van gehoord hadden door landschappen waar we als Belg trots mogen op zijn

    In Leuven hadden de inrichters nog voor een verassing gezorgd van bijna uit stilstand moest er een flinke kuitenbijter overwonnen worden voor we langs de ring naar de aankomst konden fietsen

    Met 75km op de teller zat deze mooie maar zware rit er op en nu op naar Harelbeke voor de volgende Klassieker

     No stress no worries no rules


    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (13 Stemmen)
    27-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE BRABANTSE PIJL CLASSIS 2009
    PDF Print E-mail

      DE VOLGENDE DAG RIJDEN DE PROFS HET ZELFDE PARCOURS 

     

     

     

          

     

     
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afscheid

    Je mag nu slapen, ga in vrede,
    jij hebt nu genoeg doorstaan.
    We hebben voor je rust gebeden
    al laten we je niet graag gaan.

    Nooit zullen we vergeten,
    wie jij was en wat je deed.
    Je hebt een zware strijd gestreden.
    Wie kan vermoeden hoe jij leed?

    Maar weet dat jij in geloof mag beleven
    dat God er is en op mensen wacht.
    Al moet je veel uit handen geven,
    bij Hem vind jij weer nieuwe kracht.

    Wij kunnen niet aanschouwen,
    wat ons verstand te boven gaat.
    Toch zegt ons hart en ook het jouwe
    dat God geen mens in nood verlaat

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CERVELO EN CASTELLI
    Cervélo en Castelli op de catwalk
    De aërodynamische racekledij van Castelli moet het Cervélo Test Team nog sneller maken. De Aero Race collectie werd voorgesteld op de catwalk.
    Het Cervélo Test Team is het ultieme testlabo voor Castelli. De kledij van onder andere Carlos Sastre en Thor Hushovd werd in de windtunnel geperfectioneerd.

    Uit de testen bleek dat de Aero Race outfit 10 Watt voordeel kan opleveren bij een snelheid van 40km per uur. Dat moet een tijdswinst van 40 seconden per uur opleveren in vergelijking met een standaard wieleruitrusting.

    Twee derde van de luchtweerstand wordt gecreëerd door de renner en slechts één derde door zijn fiets. Daarom vonden Castelli en het Cervélo Test Team het meer dan de moeite om de outfit grondig onder de loep te nemen. De kleinste details kunnen immers heel wat tijdwinst opleveren.

    De Aero Race kledij zal enkel tijdens de wedstrijden gedragen worden. Naast deze aëro-outfits is er ook een trainingsoutfit ontwikkeld.

    Bekijk enkele beelden vanop de catwalk op Youtube:

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DUUR FIETSJE
    F1-experts bouwen fiets
    Formule 1 specialisten hebben een koersfiets gemaakt op basis van technologie uit de autosport. Ze noemen hun Factor 001 de meest geavanceerde fiets ter wereld.
    De fiets uit carbonvezel maakt deel uit van een tentoonstelling in het Londense Science Museum over de toepassing van F1-technologie op 20 alledaagse objecten. Hij werd oorspronkelijk ontworpen door BERU F1 Systems als trainingstool.

    Via een LCD touch screen kunnen de renners een schat aan informatie opvragen, gaande van hellingsgraad, over crank kadans, tot lichaamstemperatuur.

    Factor 001 zal gebouwd worden naargelang de persoonlijke wensen van de klant. De prijs zal uiteraard ook variëren naargelang de specificaties. De fiets op zich zou zo'n 20.000 euro kosten, het softwarepakket is goed voor 6.000 à 7.000 euro extra.

    BERU F1 systems mikt dus vooral op professionele en semi-professionele atleten. Ook gadgetliefhebbers met een dikke portefeuille behoren tot de doelgroep.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    frankloopt
    www.bloggen.be/franklo
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    chihuahualiefhebber
    www.bloggen.be/chihuah
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs