BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    01-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HOFFELIJKHEID
    André Denys roept op tot hoffelijkheid
    De Oost-Vlaamse gouverneur André Denys roept alle wielertoeristen op tot hoffelijkheid tijdens het RVV-weekend. De Wielerbond Vlaanderen vraagt aandacht voor de problematiek van de wielertoeristen in het verkeer.
    André Denys is zelf ook vaste klant op de RVV voor wielertoeristen. (foto belga)
    Denys deed zijn oproep tijdens de traditionele persconferentie over de provinciale veiligheidsaanpak tijdens het Ronde van Vlaanderen weekend. 

    De gouverneur vraagt hoffelijkheid en respect voor elkaar, de andere weggebruikers en de verkeersregels tijdens de Ronde van Vlaanderen voor wielertoeristen.

    De politie zal zaterdag weer streng controleren op wildplassen.
    De organisatie plaatst in ieder geval extra mobiele toiletten. Wie toch nog betrapt wordt, vliegt meteen op de bon.
     
    "Ook voor de échte Ronde op zondag is een verscherpte veiligheidsaanpak nodig", aldus Denys. Aan de supporters wordt gevraagd om risico's te vermijden en zich hoffelijk te gedragen. Het parket van Oudenaarde zal ook streng optreden tegen de toeschouwers die er een sport van maken om in de Vlaamse Ardennen rond te racen om de renners zoveel mogelijk te zien.

    WIELERBOND IN TEGENAANVAL

    De Wielerbond Vlaanderen vraagt ondertussen aandacht voor de problematiek van de wielertoeristen in het verkeer en meer bepaald de soms wel zeer slechte staat van de fietspaden. De Oost-Vlaamse afdeling roept de wielertoeristen op in clubuitrusting en met de fiets tegen 9 uur aanwezig te zijn aan de ingang van het CRVV in Oudenaarde.

    Hiermee reageert de Wielerbond op de uitlatingen van schepen Peter Browaeys van Oudenaarde. Die had afgelopen weekend in de media uitgehaald naar de "wielerterroristen die zich niet aan de verkeersregels houden."
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    31-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DRIEDAAGSE VAN DE PANNE
    Wat schaft de Driedaagse?
    Dat de Driedaagse De Panne-Koksijde vertrekt en aankomt op zeeniveau wil niet zeggen dat er onderweg niets te klimmen valt. Bekijk alle kuitenbijters en test ze zelf uit!
    De Kemmelberg is er na drie jaar afwezigheid terug bij in de Driedaagse. (foto belga)
    De eerste etappe op dinsdag gaat van Middelkerke naar Zottegem over een afstand van 199km. Na een rit in lijn van 110km worden nog twee plaatselijke rondes van 44,5km aangedaan.

    Na 89km ligt de eerste hindernis te wachten in Oudenaarde: de Edelareberg. Op weg naar de eerste plaatselijke ronde gaat het vervolgens in Brakel over de Leberg en de Berendries.

    Op de plaatselijke omloop komen de Leberg en de Berendries nogmaals terug, net als de Valkenberg en de Eikenmolen. Deze vier hellingen zijn eveneens opgenomen in het parcours van de Ronde van Vlaanderen voor Wielertoeristen zaterdag én in de finale van de RVV zondag.

    Ook de Stuivenberg wordt overigens nog beklommen in de plaatselijke ronde. Geen helling maar daarom niet minder lastig: de kasseien van de Haaghoek die in totaal driemaal genomen moeten worden.

    DAAR IS DE KEMMELBERG WEER

    In de tweede rit gaat het van Zottegem terug zeewaarts richting Oostduinkerke. Na een aanloop van 179km worden er aan de kust nog drie plaatselijke rondes van een dikke 13km gereden.

    Al vroeg moet de karavaan over de Kanarieberg en de Tiegemberg. Daarna is het wachten tot net voorbij halfweg koers in Heuvelland de Monteberg en de Kemmelberg opduiken. De Kemmel, die in het verleden voor tal van spectaculaire valpartijen zorgde, is na drie jaar afwezigheid weer opgenomen in het parcours.

    Net zoals in Gent-Wevelgem heeft de organisatie voor een andere (lees: minder gevaarlijke) afdaling van de Kemmelberg gekozen dan de kasseistrook van vroeger. In plaats van rechtdoor gaat het na de top linksaf om via de Klokhofweg en de Kleine Kemmelberg terug op de Kemmelbergweg uit te komen.

    AFSLUITEND TWEELUIK

    De Driedaagse wordt donderdag afgesloten met een tweeluik. In de voormiddag wacht er een vlakke rit over 112km met start en aankomst in De Panne. Na de middag wordt de tijdritfiets van stal gehaald voor een tocht van 14,75km.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CAMPAGNOLO
    Campagnolo Athena maakt comeback
    Grinta! spotte op de in Antwerpen voorgestelde EMX-3 van Eddy Merckx Cycles wel iets heel bijzonders: een nieuwe 11-speed Campagnolo-onderdelengroep onder de benaming 'Athena'.
    De EMX-3. (foto grinta!)
    De Ergopower rem/schakelgrepen hebben dezelfde vorm als de 11-speed exemplaren van de jongste generatie en vallen op door de carbon 1K afwerkingslaag van de remgreep. Het schakellipje en schakelknopje op de rem/schakel unit zijn van kunststof gemaakt.

    Voor de rest zit er aan de 11-speed groep niks van carbon dus vonden we op de EMX-3 een aluminium Ultra Torque crankstel, skeleton remmen en volledige aluminium voor en achterderailleurs, deze laatste wel met de kenmerkende 'opengewerkte' derailleurwieltjes.

    De Athena-onderdelen waren lange tijd populair bij toerfietsers omwille van de zeer goede verhouding tussen prijs en kwaliteit.

    Door de herintroductie van de Athena-spullen belooft het de komende jaren een pittige strijd te worden in het middensegment want nadat Shimano eind 2008 de vernieuwde Dura Ace voorstelde, kan je er donder op zeggen dat de Japanners eind 2009 met een nieuwe Ultegra en in 2010 met een nieuwe 105 komen. SRAM pakte voor 2009 ook al de Rival spullen onder handen zodat de prijsbewuste racefietser meer dan ooit mogelijkheden heeft om hoogwaardige spullen aan te kopen. (BDS)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SRAM
    Saxo Bank schakelt over op Sram
    Sinds de E3 Prijs van afgelopen weekend is het Saxo Bank-team van Bjarne Riis overgeschakeld op Sram. Het is al de vierde Protour-ploeg die kiest voor de Amerikaanse groep.
    Saxo Bank ruilde in het tussenseizoen al fietsenmerk Cervélo voor Specialized. Nu het seizoen al bijna twee maanden ver is, verandert het ook van groep. Shimano Dura-Ace wordt ingeruild voor Sram Red. Ook Astana, Milram en Fuji-Servetto rijden met de Amerikaanse groep.

    "Sram Red is betrouwbaar, blijft de lichtst beschikbare groep en levert perfecte ergonomie", aldus ploegleider Bjarne Riis. "Sram staat voor prima kwaliteit, net als ons team. We kijken uit naar de samenwerking."
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.E3PRIJS HARELBEKE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    E3Prijs Harelbeke

     

    Met betere weersverwachtingen konden we deze morgen afzakken richting Harelbeke voor onze 2 de klassieker van het weekend en we waren terug niet alleen met duizenden waren de wielertoeristen massaal naar Harelbeke gekomen.

    Alsof het een Vlaamse kermis was zo was de sfeer deze morgen met volle teugen konden we genieten van het gefriemel en het zenuwachtig inschuiven van de wielerfanaten

    De eerste 30km lieten we ons gewillig meevoeren met het peloton onder begeleiding van de mannen en vrouwen van Eeklo langs de vlakke Oost-Vlaamse wegen

    Op deze 83km lange rit was de eerste helling de Kapelberg na 41km samen met copain Martin en een paar fietsers uit Kuurne konden we aan deze zware klus beginnen onmiddellijk werd het duidelijk dat we te warm gekleed waren eens boven werden de regenvestjes uitgedaan en dan begon het toch wel te druppellen maar gelukkig maar een paar minuutjes

    De Patersberg was de tweede kuitenbijter en de vijand van mijn echtgenote waarom weet ik niet want terug fietste deze naar boven op de kasseien en niet in het gootje en dit onder luide aanmoedigingen van de wielertoeristen.

    Hier begon de pech voor Martin de achterband vertoonde een klein scheurtje  dat beloofde weinig goeds

    En nu de Oude Kwaremont die op sommige plaatsen glad en gevaarlijk want hier begonnen de minder getrainde het lastig te krijgen met als resultaat stilvallen en te voet naar boven gaan.

    Ook hier eindigde de rit voor copain met een luide knal begaf de buitenband het alles hebben we bij maar geen buitenband en de pechdienst werd dan maar gebeld  en werd er jammerlijk afscheid nemen van onze trouwe vriend.

    De bevoorrading na 53 km was een welgekomen rustplaats om daarna aan het laatste deel te beginnen het traject richting Kluisbergen was met de tegen wind ook al geen rustig stukje voor we aan de Mont Encluse of Kluisberg konden beginnen ook deze heuvel is een stevige klim

    Samen met nog een paar wielerfanaten werd koers gezet richting Tiegem voor de laatste klim van de dag het vele kopwerk begon nu stilaan zijn tol te eisen maar ook  op deze klim bleven de fietsers mooi in mijn wiel zitten

    20km lang werd het nog beuken tegen de wind voor we met een goed gevoel de eindmeet bereikten .

    Na een lekkere warme douche konden we nog even nagenieten in de volle maar gezellige kantine

    No Stress no Worries no Rules

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

       

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (10 Stemmen)
    28-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE BRABANTSE PIJL
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Brabantse Pijl

     

    De regen tikte tegen de ruit en de wind guurde rond het huis toen de wekker afliep veel wil om op te staan was er niet maar weer of geen weer fietsen gingen we

    Deze morgen stond de Brabantse pijl op het programma een klassieker die we nog niet gefietst hadden dus een grote onbekende voor ons

    De start plaats is het Ladeuze plein in Leuven en dit ligt knal in het centrum van dit toch drukke stadje en om daar te geraken was een gps geen luxe

    Na de inscanning konden we aan de tocht beginnen vandaag zouden we de 70km tocht rijden want de weergoden waren niet goedgezind deze morgen

    Eens voorbij de startboog ging de rit door het centrum met zijn kleine kaseitjes om dan richting ring te gaan en steeds ging in stijgende lijn en deze 3km lang om dan eindelijk een stukje vlak te krijgen langs drukke wegen die steeds op en weinig neer gingen gaat de rit naar sint Joris-Weert

    In Brabant geen ronkende namen van hellingen maar steeds van die nijdige klimmetjes die constant het ritme en de cadans verstoren samen met de wind er bij was het verdomme terug een taaie klant

    De controle bevoorrading na amper 25km in Overijse was dik dik in orde prima gelegen en overdekt en een snoepbank om u tegen te zeggen

    Langs drukke wegen slechte fietspaden slingerde de tocht door Brabant door dorpjes waar we nog nooit van gehoord hadden door landschappen waar we als Belg trots mogen op zijn

    In Leuven hadden de inrichters nog voor een verassing gezorgd van bijna uit stilstand moest er een flinke kuitenbijter overwonnen worden voor we langs de ring naar de aankomst konden fietsen

    Met 75km op de teller zat deze mooie maar zware rit er op en nu op naar Harelbeke voor de volgende Klassieker

     No stress no worries no rules


    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (13 Stemmen)
    27-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE BRABANTSE PIJL CLASSIS 2009
    PDF Print E-mail

      DE VOLGENDE DAG RIJDEN DE PROFS HET ZELFDE PARCOURS 

     

     

     

          

     

     
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afscheid

    Je mag nu slapen, ga in vrede,
    jij hebt nu genoeg doorstaan.
    We hebben voor je rust gebeden
    al laten we je niet graag gaan.

    Nooit zullen we vergeten,
    wie jij was en wat je deed.
    Je hebt een zware strijd gestreden.
    Wie kan vermoeden hoe jij leed?

    Maar weet dat jij in geloof mag beleven
    dat God er is en op mensen wacht.
    Al moet je veel uit handen geven,
    bij Hem vind jij weer nieuwe kracht.

    Wij kunnen niet aanschouwen,
    wat ons verstand te boven gaat.
    Toch zegt ons hart en ook het jouwe
    dat God geen mens in nood verlaat

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CERVELO EN CASTELLI
    Cervélo en Castelli op de catwalk
    De aërodynamische racekledij van Castelli moet het Cervélo Test Team nog sneller maken. De Aero Race collectie werd voorgesteld op de catwalk.
    Het Cervélo Test Team is het ultieme testlabo voor Castelli. De kledij van onder andere Carlos Sastre en Thor Hushovd werd in de windtunnel geperfectioneerd.

    Uit de testen bleek dat de Aero Race outfit 10 Watt voordeel kan opleveren bij een snelheid van 40km per uur. Dat moet een tijdswinst van 40 seconden per uur opleveren in vergelijking met een standaard wieleruitrusting.

    Twee derde van de luchtweerstand wordt gecreëerd door de renner en slechts één derde door zijn fiets. Daarom vonden Castelli en het Cervélo Test Team het meer dan de moeite om de outfit grondig onder de loep te nemen. De kleinste details kunnen immers heel wat tijdwinst opleveren.

    De Aero Race kledij zal enkel tijdens de wedstrijden gedragen worden. Naast deze aëro-outfits is er ook een trainingsoutfit ontwikkeld.

    Bekijk enkele beelden vanop de catwalk op Youtube:

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DUUR FIETSJE
    F1-experts bouwen fiets
    Formule 1 specialisten hebben een koersfiets gemaakt op basis van technologie uit de autosport. Ze noemen hun Factor 001 de meest geavanceerde fiets ter wereld.
    De fiets uit carbonvezel maakt deel uit van een tentoonstelling in het Londense Science Museum over de toepassing van F1-technologie op 20 alledaagse objecten. Hij werd oorspronkelijk ontworpen door BERU F1 Systems als trainingstool.

    Via een LCD touch screen kunnen de renners een schat aan informatie opvragen, gaande van hellingsgraad, over crank kadans, tot lichaamstemperatuur.

    Factor 001 zal gebouwd worden naargelang de persoonlijke wensen van de klant. De prijs zal uiteraard ook variëren naargelang de specificaties. De fiets op zich zou zo'n 20.000 euro kosten, het softwarepakket is goed voor 6.000 à 7.000 euro extra.

    BERU F1 systems mikt dus vooral op professionele en semi-professionele atleten. Ook gadgetliefhebbers met een dikke portefeuille behoren tot de doelgroep.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE HELLINGEN VAN DWARS DOOR VLAANDEREN


    KATTENBERG

    BERENDRIES

    VALKENBERG

    EIKENBERG

    OUDE KWARENMONT

    KALKHOVEBERG

    PATERSBERG

    KNOKTEBERG

    VOSSENHOL

    NOKEREBERG

    HOLSTRAAT
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DWARS DOOR VLAANDEREN
    Rij zelf dwars door Vlaanderen!
    Woensdag staat de 64ste Dwars door Vlaanderen op de agenda. Bekijk alvast alle hellingen, op welke tochten van de Lotto Cycling Tour ze terugkomen en rijdt het profpeloton achterna!
    Heeft u de benen voor een demarrage op de Nokereberg, zoals Tom Boonen in 2008? (foto belga)
    Na de start op de Grote Markt van Roeselare is het 79 kilometer wachten vooraleer met de Katteberg, een helling met mozaïekkasseien in Oudenaarde, de eerste echte hindernis opduikt.

    15 km verder wacht op korte afstand van elkaar het trio Berendries-Valkenberg-Eikenberg, bekend van de Ronde van Vlaanderen.

    Na 130km volgen op enkele kilometers van elkaar drie hellingen met kasseien: Oude Kwaremont, Kalkhoveberg en Paterberg. Vooraleer aan de twee plaatselijke ronden van 15km te beginnen, wachten nog de Knokteberg (Cote de Trieu), Vossenhol en Nokereberg.

    Op de plaatselijke omloop doorheen Waregem, Kruishoutem en Nokere moeten de renners nog tweemaal de Holstraat bedwingen alvorens na 200km te finishen op de Waregemse Zuiderlaan, in de schaduw van het Regenboogstadion.

    Begint het al te kriebelen? Ga dan zelf op pad! Heel wat hellingen uit Dwars door Vlaanderen komen terug op de tochten van de Lotto Cycling Tour.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EDITORIAAL
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Editoriaal

     

     

    Ondanks het overlijden van mijn moeder die na een slepende ziekte de strijd heeft moeten staken hebben we toch geprobeerd om nog iets van dit prachtige weekend te maken Samen met bijna 4000 wielerfanaten die er net zo overdachten

    De bijna perfecte organisatie zaterdag was er eentje om in te lijsten de zenuwachtige start en het gedrum in de pelotons hebben we er maar voor lief bijgenomen

    Het enige minpunt maar een groot minpunt was de eerste bevoorrading ik wil gerust aanschuiven voor drinken en een snack maar dit was van het goede te veel en kon veel beter voor zo een organisatie

    Zondag was terug een rustiger ritje de 50 km waren ideaal om de spieren los te rijden ondanks het hoge tempo die de mannen van Destelbergen er op na hielden met een 26km zaterdag en een 27 kilometer als gemiddeld kunnen we terug van een geslaagd weekend spreken en nu op naar de volgende klassieker komende zaterdag...

     

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FOTOS PASSAGE


    START PLAATS




    SAMEN MET PELOTON RICHTING ZWIJNAARDE

    LANDSKOUTER HET EERSTE LICHTE HEUVELTJE

    MAVIC ALS PECHVERHELPERS

      GOED WEGESTOKEN IN DE GROEP
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TE LANG
    TE LANG EN OP DE VERKEERDE PLAATS
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OMLOOP PASSAGE FITNESS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Omloop Passage Fitness

     

    21 maart topdag voor de wielertoeristen met de echte start van het wielerseizoen daar hebben een ganse winter voor getraind daar hebben we liters zweet voor verloren en kan het echt beginnen

    Voor de startplaats had men deze morgen het Wielercentrum Eddy Merckx

    Uitgekozen een betere plaats voor de Lotto cycling tour kan men niet vinden; juist buiten het centrum ruime parking en een prachtlocatie de start kon al niet meer stuk.

    Na het afhalen van de startnummers en ons te laten Inscannen bij Wielerbond Vlaanderen konden we van start en we zouden vandaag niet alleen zijn de parking en de watersportbaan stonden reeds vol met auto’s en op plaatsen was zelfs file rijden .

    De eerste kilometers langs de Gentse ringvaart richting Zwijnaarde waren uitstekend als opwarming voor wat zou komen

    In Merelbeke waren we verplicht door de werkzaamheden aan de Zwijnaardse steenweg een alternatief fietspad te nemen wat niet door iedereen gesmaakt werd maar eens daarvoor bij was het terug gas geven en genieten

    Goed opgewarmd bereikten we Landskouter waar het eerste prikje werd gegeven met het kleine maar pittige hellinkje die vlotjes werd verteerd de volgende kilometers vlogen voorbij op deze prachtige lente dag

    De controle en bevoorrading plaats bijna boven op een kassei helling was volgens velen niet echt de ideale stopplaats tot midden op de rijbaan stond men aan te schuiven met de fiets aan de hand; wij niet want als je het wereldje een beetje kent stelt je eerst de fiets weg en dan gaat u langs de bevoorrading zonder drummen of aanteschuiven

    Na deze stop kwam het stevigere werk via de kasseien van de Haaghoek konden we goed dooreen geschud aan de Leberg beginnen die de eerste echte heuvel van de dag

    De mooiste helling van deze tocht op 60km was de Pottelberg een pracht van een klim; niet te steil niet te lang en door een bos jammer dat er zo maar een is

    Nummer 3 was de Taaienberg met zijn klootte kasseien die er vandaag gelukkig droog bij lag en er toch nog een beetje plezier aan te beleven viel het deelnemers veld was nu volledig uit elkaar gevallen en de eerste voetjes werden aan de grond gezet

    Eikenberg als volgende helling was voor ons ook geen echte verrassing maar het is en blijft een lastige klim en zeker niet te onderschatten maar veel rust werd ons niet geschonken en de Wolvenberg kwam er al vlug aan het midden stuk van deze bult is ook geen lachertje en nu we dachten dat we een beetje konden uitrusten hadden we het ook mis de kassei strook die nu volgde kon tellen 2500 meter bonken en stompen over een helle baan

    De bevoorrading na deze marteling kwam dan ook niets te vroeg en konden we ons nog eens goed voltanken om aan het laatste deel te kunnen beginnen

    Met de Molenberg als laatste echte helling en kuiten bijter die ondanks de vele fietsers toch nog redelijk te bereiden viel en met enkel nog Munteberg voor de boeg waren alle hellingen achter ons en we langs Merelbeke en Zwijnaarde in volle vaart richting aankomst fietsen waar het nog steeds een drukte van je welste was. Vandaag was terug een topdag en eentje om nooit te vergeten prachtig, super en geweldig dit smaakt naar meer en met volgende zaterdag terug een klassieker voor de boeg zou dit wel eens kunnen lukken
     No stress no rules no worries

    Groetjes

    Myriam & Dirk

       

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MILAAN SANREMO
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Rij eens van Milaan naar Sanremo
    Van plan om zelf nog ooit Milaan-Sanremo te gaan verkennen of gewoon nieuwsgierig naar het parcours van zaterdag? Vlieg dan met ons mee over de hellingen van La Primavera!
    Deze Poggio biedt een laatste kans om een massaspurt te voorkomen. (foto belga)
    Milaan-Sanremo is niet alleen de eerste echte klassieker van het seizoen, maar met zijn net geen 300 kilometer meteen ook de langste. La Primavera leidt het peloton naar goede gewoonte van het binnenland zuidwaarts om vervolgens langsheen de Ligurische kust de parel van de Bloemenrivièra te bereiken.

    In de afstand schuilt meteen ook de grote moeilijkheid van deze klassieker. De beklimmingen onderweg zijn immers niet altijd lastig genoeg om een massaspurt op de Via Roma, of zoals dit en vorig jaar op de Lungomare Italo Calvino, te voorkomen.

    Halfweg koers wacht het peloton met de Passo del Turchino de eerste echte hindernis. Het is de lengte (25,8 km) die deze heuvel bijzonder maakt, want pas in de slotkilometers gaat de hellingsgraad over de 5%. De Turchino ligt in ieder geval te ver van de finish om een beslissende rol te spelen.

    Na iets meer dan 200 km gaat het over Le Manie. Deze klim met een zeer technische afdaling werd pas vorig jaar ingevoerd nadat een aardverschuiving het traject in Noli ernstig had beschadigd.

    DE STAART EN HET VENIJN

    In de finale moet het peloton eerst de drie Capi bedwingen. De korte maar snedige Capo Mele, Capo Cerco en Capo Berta volgen elkaar op binnen een afstand van 15 kilometer.

    Met 275 km in de benen gaat het vervolgens over de Cipressa. Als het pak na deze al wat lastigere helling nog bijeen is, biedt de Poggio di Sanremo een laatste kans om een massaspurt te vermijden.

    Ook deze twee laatste bulten zijn niet aartsmoeilijk, maar de kilometers gaan in volle finale ongetwijfeld doorwegen. Niet lossen, positie kiezen en genoeg kracht overhouden voor op de Lungomare Italo Calvino is dan ook boodschap voor wie La Primavera wil binnenhalen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.IN HET SPOOR VAN HUSHOVD
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    In het spoor van Hushovd
    Eind februari won Thor Hushovd de Omloop het Nieuwsblad. Nu zaterdag is het jouw beurt. Rij zelf op het parcours van de Belgische openingsklassieker in de Omloop Passage Fitness!
    De rit verloopt voor een groot deel over het parcours van de Omloop Het Nieuwsblad. (foto belga)
    De Omloop Passage Fitness is één van de nieuwe cyclotochten van de Lotto Cycling Tour. De rit verloopt voor een groot deel over het parcours van de Omloop Het Nieuwsblad, de vroegere Omloop Het Volk.

    Start en aankomst bevinden zich op de wielerpiste Eddy Merckx, op het recreatiedomein Blaarmeersen aan de Zuiderlaan in Gent. Er is keuze uit een afstand van 60, 90 of 130 km.

    De voorinschrijvingen zijn ondertussen afgesloten, maar late beslissers - en dat zullen er met het aangekondigde mooie weer heel wat zijn - kunnen zich zaterdag ter plekke nog inschrijven.

    Voor de 130 km kan er nog ingeschreven worden van 7:30 tot 10:30, voor de 60 en 90 km kan dat tussen 7:30 en 12:00.


    Bekijk de hellingen van de Omloop Passage Fitness in detail
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EDITORIAAL
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Editoriaal

     

    Een schitterend weekend hebben we gekregen een weekend waar alles nu eens meezat, weinig of geen regen op zaterdag en zon zon zon op zondag

    en ideale fietstemperaturen voor de tijd van het jaar

    Nu de meeste brevetten achter de rug zijn is het zo stilaan tijd om aan het echte werk te beginnen en met het drieluik die op ons staat te wachten zal er meer dan één druppel zweet verloren gaan

    De eerste zware dobber is de passage fitniss deze 130km lange rit met 6 pittige hellingen en een paar lastige kassei stroken is een lust om te fietsen en als het weer een beetje mee wil werken kan het terug een spetteren weekend worden

    Van de volgende ritten van het drieluik zullen we later meer over schrijven

    Nu de zware ritten er zitten te komen zal er ook meer gerust moeten worden zodat we fris en monter aan deze ritten beginnen

    Van 7u30 spinning gaan we afbouwen naar 6uur en als het weer het toelaat meer buiten fietsen tijdens de week

    Maar nu eerst de passage fietsen s amen met vrienden en strijdmakkers

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TINEKENSROUTE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Tinekensroute

     

    De startplaats was vandaag terug Mariakerke vandaag geen brevet of klimrit maar een rustig ritje van 40km

    Na de zalige zaterdag was het de beurt aan zondag om even goed te zijn of zelfs nog beter te doen aan het weer zou het vandaag niet liggen de lente zon of is het nog een winterzon was vanaf de start van de partij

    8u30 was een mooi uur om aan de rit te beginnen en deze ging vandaag richting Nevele met als stopplaats café de Vismijn na 21 km

    Maar om daar te geraken zou er eerst moeten gezweet worden en daar zou de wind voor zorgen samen met de vele bruggen die op ons lagen wachten

    De wind blies bijna 21km lang in het nadeel en het ritme was er dan ook naar maar we zijn erger gewend en meer gewoon dus de beuk er in en genieten van de streek en het parcours samen moet we echt niet meer hebben

    Na de zeer lekkere koffie konden we aan het tweede deel beginnen de wind zou nu in het voordeel zijn dachten we maar we waren nog niet een klein beetje mis het was terug beuken tegen de wind tot de laatste 10 km dan hadden we eindelijk de wind in de rug en langs het kanaal Gent-Brugge konden we nog eens het volle pont geven voor we terug aan de aankomstplaats waren .

    Dit zondagrit was de kroon op het prachtige weekend, genieten van de zon genieten van het parcours en samen fietsten wat een weekend

     

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    evertsuitlaatklep
    www.bloggen.be/evertsu
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    welachenallemaal
    www.bloggen.be/welache
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs