BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    12-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MET 2000
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Ventoux verwacht weer 2000 Vlamingen
    Op 20 juni beklimmen opnieuw tweeduizend beginnende fietsers de Mont Ventoux. De fietstrip is de apotheose van de vijfde Ventourist/Ventousiast beweegcampagne van Sporta.
    2000 Vlamingen klimmen op 20 juni naar 1912 meter hoogte. (foto belga)
    Het opzet van de hele campagne is meer mensen al fietsend in beweging krijgen. Ook bekend Vlaanderen pikt deze boodschap op. In het wiel van peter Bert Anciaux nestelt zich voor elke provincie een ambassadrice: Saartje Vandendriessche, Lieve Blancquaert, Hilde Claes, Annemie Struyf en Gella Vandecaveye.

    De apotheose van de hele campagne is de beklimming van de Mont Ventoux op 20 juni. 2000 Vlamingen wagen zich dan aan de klim van de Reus van de Provence, waarvan de top op 1912 meter hoogte ligt.

    De eindtijd speelt hierbij geen rol, de gezondheid van de deelnemers bevorderen is veel belangrijker. Op dat vlak mist de beweegcampagne haar effect niet: deelnemers gooien gemiddeld drie kg overbodig lichaamsvet per persoon overboord. Gemiddeld slaagt het peloton er zelfs in haar Body Mass Index binnen de aanvaardbare marge van 25 te brengen.

    BEWEEGPLAN

    Om alle deelnemers goed voorbereid aan de start te krijgen, worden ze begeleid om hun lichaamsconditie geleidelijk op te bouwen. Organisator Sporta staat elke deelnemer bij met een beweegplan met trainingsschema's, workshops, tips en trainingsritten.

    Vlaams minister Bert Anciaux is opnieuw peter van de actie. (foto belga)
    Voor de eerste rit maakt Sporta op 15 maart het Circuit van Zolder autovrij. Iedereen die wil is welkom voor een exclusieve kennismaking op het snelste asfalt van Vlaanderen.

    GOED DOEL

    De opbrengst van Ventourist/Ventousiast gaat net zoals vorige jaren naar het goede doel. Vorig jaar fietsten de deelnemers 39.900 euro bij elkaar. Goede doelen dit jaar zijn het weeshuis Hope for Kabondo en het sportinitiatief voor andersvaliden To Walk Again.

    Onder de noemer 'Ventoux On Wheels' zakt een tiental rolstoelatleten af naar de Provence om er samen met 1990 andere fietsers de 'Kale Berg' te bedwingen. Met hun deelname uiten ze op een sportieve manier hun respect en dank voor de inzamelacties van Ventourist/Ventousiast uit het verleden ten voordele van To Walk Again.

    Sporta steunt dit jaar ook Theater Stap, een gezelschap dat al bijna 25 jaar voorstellingen maakt waarin acteurs met een mentale handicap centraal staan. Met de hulp van straffe mannen en vrouwen wil een tiental acteurs, tandemgewijs, de Mont Ventoux oprijden.


    Bekijk de 3 beklimmingen van de Mont Ventoux
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LEUKE WIELEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    EDCO wielsets met keramisch gelagerde naven
    Hoe minder weerstand, hoe sneller je kan fietsen. Daarom hebben de Gueulaz en Forclaz wielsets van de Zwitserse wiel- en componentenfabrikant EDCO keramisch gelagerde naven.
    Om sneller te fietsen is het belangrijk om de weerstand zo veel mogelijk te beperken. Dat kan gaan van aërodynamica tot mechanica. Draaiende onderdelen zoals de wielen behoren tot de mechanische groep.

    Bij de wielnaven is de wrijvingsweerstand van de lagers van zeer groot belang. Om die weerstand zo laag mogelijk te houden moeten de lagers in de eerste plaats perfect op één lijn liggen. EDCO, de Zwitserse wiel- en componentenfabrikant besteedt daar dan ook de meeste aandacht aan.

    De basis van de wielen wordt gevormd door zeer hoogwaardige uit één stuk gedraaide lichtmetalen CNC gedraaide EDCO SuperG naven. Deze zijn standaard voorzien van afgedichte industriële lagers. Om de weerstand tot een minimum te herleiden kunnen de EDCO naven in optie ook uitgerust worden met keramische Ceramic Speed lagers.

    De keramische Grade3 kogels in de lagers zijn perfect rond en zodanig hard dat er praktisch geen wrijving en slijtage ontstaat. De weerstand is dan ook bijna te verwaarlozen. Sapim CX-ray spaken verbinden de 19 mm (Gueulaz) of 31 mm (Forclaz) hoge met 3k carbon versterkte velg aan de EDCO naaf.

    De zitting voor de 700c banden en de remzone zijn uit aluminium. Dit voor een betere remwerking en warmte afvoer in zowel natte als droge omstandigheden. Het Gueulaz voorwiel telt 24 en het achterwiel 28 spaken en wegen samen 1535 gram. Bij de Forclaz wielset is dat 18 vooraan en 24 achteraan met een totaal gewicht van 1611 gram.

    De EDCO monobloc cassette body is compatibel met alle Campagnolo 9,10,11 en Shimano 8,9 en 10 speed cassetttes. EDCO wielsets worden inclusief snelspanners en een stevige wieltas met zachte voering geleverd.

    Adviesverkoopprijzen:
    Gueulaz set: 865 euro 
    Forclaz set: 975 euro 
    Ceramic upgrade set: 328 euro
     
    Voor meer info en technische specificaties: www.edco.ch
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (6 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MET 100 PER UUR
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Wielrenner raast tegen 100km/u over E41
    Opnieuw is er een filmpje opgedoken over een dolle rijder op de Belgische snelwegen. Ditmaal gaat het echter niet over een chauffeur, maar over een wielrenner die tegen 100km/u achter een vrachtwagen raast.
    De stuntpiloot reed een tiental kilometer tegen 100 per uur achter een vrachtwagen. (foto youtube)
    Op het filmpje is te zien hoe een man op een koersfiets tegen 100 km/u in de slipstream van een vrachtwagen rijdt op de E42, ter hoogte van het Henegouwse Harchies.  De beelden zouden in september van vorig jaar gemaakt zijn door vrienden van de renner in een achtervolgende wagen.

    Volgens de Franstalige website Actu24 gaat het om een profrenner van een continentaal team, die echter anoniem wenst te blijven om een vervolging te vermijden. Hij zou het zo'n tien kilometer lang hebben volgehouden achter de vrachtwagen.

    Op de website getuigt de renner over zijn stunt. "Ik ben de vrachtwagen gevolgd toen hij vanuit een stopplaats vertrok. Ik heb een sprintje getrokken om in zijn slipstream te geraken en toen was ik gelanceerd. Vanaf dan was het een koud kunstje."

    Volgens de stuntpiloot was zijn ritje niet echt gevaarlijk. "Ik ken het stuk autosnelweg goed. Het was een lange rechte weg, waarop de vrachtwagenchauffeur geen enkele reden had om uit te wijken of te remmen. Bovendien reden mijn vrienden op een veilige afstand achter me."

    Politiecommissaris Quisquater verklaarde op Actu24 dat het absoluut niet is toegestaan om je met een fiets op de autostrade te begeven. "Dat geldt voor alle voertuigen die niet sneller dan 70 km/u kunnen rijden, zoals quads en trikes." De renner riskeert slechts een boete van 50 euro voor zijn actie. Wat er ook van moge zijn: don't try this at home!
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2cols van parijs- nice
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Test zelf de scherprechters van Parijs-Nice!
    Een fietsvakantie in Frankrijk gepland en wel zin om 2 cols van Parijs-Nice te ronden? Wij geven je alvast de nodige info over la Montagne de Lure, alias het zusje van de Mont Ventoux en 'good old' col d'Eze.
    Vinokourov op de flanken van de col d'Eze in 2002. (foto belga)
    Voor het eerst in de geschiedenis van het wielrennen moeten/mogen de renners over de flanken van La Montagne de Lure. De Lure ligt op 1600m hoogte. Nog nooit eerder kwam een rit van Parijs-Nice op zulke hoogte aan. 

    De Lure wordt wel eens vergeleken met de gevreesde Mont Ventoux omwille van het desolate rotslandschap. De beklimming is 13,8 km lang aan een gemiddeld percentage van 6,6%. Een hele uitdaging dus!


    De col d'Eze is dan weer een oude bekende in Parijs-Nice. Voor het eerst overwonnen in 1968 en daarna talloze keren scherprechter. Deze beklimming is 8 kilometer lang en heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 6,1%. Eenmaal boven heb je een schitterend uitzicht op Nice en de Middellandse zee

    De col was ook eenmaal het decor van een Tour-etappe tussen Marseille en Monaco. In 1953 bereikte de Fransman Joseph Mirando als eerste de top. Aan jou om hetzelfde te doen met je fietskliek deze zomer?

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TE VEEL WIND
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Windvlagen teisteren 's werelds grootste koers
    32 deelnemers aan de Cape Argus Cycle Tour in het Zuid-Afrikaanse Kaapstad zijn afgelopen zondag afgevoerd naar het ziekenhuis. Windvlagen verstoorden de grootste wielerkoers ter wereld.
    32 deelnemers kwamen na een valpartij in het ziekenhuis terecht. (foto belga)
    Liefst 35.000 deelnemers schreven zich in voor de Cape Argus Cycle Tour, de laatste van de vier eendagswedstrijden van de Giro del Capo over 109 km in het Zuid-Afrikaanse Kaapstad. Het is dan ook de grootste koers ter wereld. Door de slechte weersomstandigheden gingen er echter 'maar' 25.600 dapperen van start.

    Windvlagen tot 60 km/u gooiden zondag roet in het eten. De start werd eerst met een uur uitgesteld, maar ook toen de wedstrijd daarna op gang geschoten werd, bleven de deelnemers niet gespaard.

    Ontelbare valpartijen deden zich voor op het parcours. 71 deelnemers werden opgepikt door een ambulance, 32 van hen werden doorverwezen naar het ziekenhuis. De wedstrijd werd overigens gewonnen door Arran Brown. Robbie Hunter (Barloworld) finishte als tweede.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EEN MOOIE OPKOMST
    Klik op de afbeelding om de link te volgen M
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EDITORIAAL
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Editoriaal

     

    Zaterdag voor de eerste maal eens een ritje meegenomen van de bbr met startplaats in Gontrode en het mag gezegd worden ze kunnen er wat van

    Veel organisaties van wbv zouden hier nog wat kunnen van leren: een mooie afwisselend parcours zeer goed uitgepijld en een prima stopplaats zoals het moest zijn

    Met bijna 600 deelnemers waarvan een flink deel van wbv mag men als inrichter ook niet klagen

    Met een keuze van 3 afstanden was er voor elk wat wils de 75 km die we hadden gekozen wat een goede mix van vlakke tot lichtheuvelende wegen en zeker voor herhaling vatbaar

    Zondag was een ander paar mouwen de weinige starters in Sleidinge moesten op boxen tegen wind en regen de amper 200 echte flandriens lieten er zich niet door afschrikken

    Ook deze rit was prima uitgepijld en stopplaats in Maldegem –Kleit mocht er ook best wezen deze nette en knappe zaak zag er niet meer uit na de doortocht van de kletsnatte wielertoeristen

    Het volgende weekend is het terug brevet rijden in Mariakerke hopende op een beetje droger weer en terug een massa wielertoeristen op de fiets

    Zodat we er terug een leuk ritje kunnen van maken

     

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MALDEX HORMANN RIT
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Maldex Hormann rit

     

    Op deze trieste zondag zou er gestart worden in Sleidinge voor een ritje van 60 km

    De plaatselijke basis school deed dienst als startlokaal en na de inscanning konden we beginnen

    De regen en de wind deden hun best om deze tour nog iets zwaarder te maken na ons te hebben laten inlopen kon de rit echt van start gaan

    Deze rit zou ons naar Maldegem-Kleit brengen langs vlakke Vlaamse wegen

    Het was lang geleden dat we nog eens langs deze wegen gefiets hadden en deze anders zo mooie streek van Oostvlaanderen was nu herschapen met modder wegen de regen en de landbouwers hadden daar voor gezorgd en samen met de strakke wind werd deze tocht geen plezier ritje

    Gelukkig maakte de stop in praatcafe  de Pogio veel goed en na 30km konden we een warme lekkere koffie goed gebruiken en ons terug een beetje opwarmen

    De terug weg met nu de wind in de rug zou een stuk sneller en gemakkelijker gaan  en nu het ook nog gestopt was met regenen zou het toch nog een leuk ritje worden

    Het stuk langs het kanaal Gent-Brugge was een plezier om te fietsen en nog eens lekker snelheid te maken

    Vuil vies en bijna terug droog waren we terug in het drukke Sleidinge en zat de rit er terug op

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk  

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WIELERTOERISTEN OF TERRORISTEN 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Profs zijn perfect afgestelde machines. Ze eten wat ze moeten eten op het juiste moment. Ze werken op het lijf geschreven schema's af en ze laten zich kneden door soigneurs tot hun spieren soepel zijn als een Russisch turnmeisje van 14. En er is de medische begeleiding. Bovendien hebben ze allen aanzienlijk veel talent. Het verschil tussen winst en verlies, tussen een fortuin en goed geld, is dus klein. Alle details zijn daarom belangrijk. Ook de fiets moet top zijn, altijd. Zelfs al is de impact van het materiaal bijzonder gering op de uiteindelijke prestatie.

    De wielerterrorist heeft de keuze uit een schier oneindig aanbod. De professionele bolide kost zoveel als een middelgrote wagen, zijn goedkoopste neefje kost ongeveer 90% minder. De aanschaf van een koersfiets is allerminst een sinecure. Los van het budget blijft het een gewik en geweeg. Als je financieel geen beperkingen kent, dan koop je toch het duurste, beste en exclusiefste? Liefst Italiaans gedesigned? De leek slaat de bal mis. Vooreerst is het duurste fietsje niet noodzakelijk het beste, elke merknaam staat voor een imago. En dat is belangrijk.

    Wielerterroristen blazen verzamelen op zondagochtend. In elke club kent iedereen min of meer zijn eigen plaats, maar zeker die van de makkers (objectiviteit is hinderlijk als het over het eigen kunnen gaat): volger of trekker. De fiets kan maar best parallel lopen met het prestatievermogen: wie nauwelijks kan aanklampen maar met oogverblindend moois komt aanzetten wekt schampere reacties op. Dat is geen afgunst. Wielerterroristen zijn trouwens niet afgunstig op andermans financiele armslag, niets is minder belangrijk. Krachtige dijen, ja, en longinhoud, maar nooit de centen. De lichte hoon is een reactie op het niet respecteren van de wetmatigheid "Gij zult uw koersvelo waard zijn."

    Op zaterdag rijdt de terrorist op verplaatsing. Verenigingen zetten een omloop uit langs de mooiste wegels en de nijdigste bulten uit de streek. Mits een kleine som mag je de verfpijlen volgen en krijg je onderweg isotone dranken en peperkoek toegestopt. Het plezier van een dergelijk evenement begint al op het parkeerterrein nabij de start. Honderden zielsverwanten halen er hun opgeblonken vehikel uit de wagen. Terwijl je je banden nog 'ns extra hard pompt kijk je naar de deelnemer naast je en bovenal, naar zijn fiets. De fiets zegt soms meer over de ambitie van de bezitter dan diens eventuele lovehandles of buikje. Deze toertochten worden gereden als kleine klassiekers, ieder houdt zijn wedstrijd in het grote geheel. Het quartet met topfietsen laat je rijden want dat is te hoog gegrepen, het groepje met tweedehands spul is dan weer geen uitdaging. Je dient dus te starten in de nabijheid van een vermoedelijke gelijke. En na 100km ken je de primus inter pares. Virtuele winst vertelt lekker weg bij het pilsje achteraf in het clublokaal. Maar wat echt kicken is, is het losrijden van de kerel met de fiets die elke deelnemer deed likkebaarden bij de inschrijvingstafel.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EENDRACHTTOCHT
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Eendrachttocht

     

    Het gemeentelijke ontmoetingcentrum van Gontrode was deze morgen de startplaats

    Voor deze rit van de bbr hadden we afgesproken met een paar vrienden uit de spinning lessen stipt om 9uur was iedereen aanwezig en konden we van start gaan

    De eerste lus 41km lang en steeds licht heuvelachtig zou ons eerst naar Landkouter brengen maar jammer genoeg konden we niet veel genieten van de streek daar was de ochtend mist te dik voor

    Aan een deftig tempo ging het nu naar Dikkelvenne waar tevens het eerste heuveltje lag via de kasseien in Scheldewindeke ging het parcours nu naar Moortsele en volgden de kleinen heuveltjes er nu elkaar op de laatste hindernis lag in Landskouter om dan door te fietsen naar de startplaats in Gontrode

    Na de koffie konden we aan het tweede deel beginnen van deze tocht deze 35km zouden we in een snel tempo afwerken vanaf de eerste meters werd er snelheid gemaakt richting Melle eens over de Schelde ging het naar de streek rond Laarne waar we aanpikten bij een voorfietsend peloton de snelheid lag nu plots een stuk hoger

    In Wetteren lieten we het peloton gaan om aan ons eigen tempo de rest van de rit verder te zetten :het was te lang geleden om op een slingerend parcours een peloton te volgen dit is iets wat men toch moet onderhouden

    In Melle lag het laatste stukje vals plat van deze tocht en met de kerk van Gontrode in het vizier zat deze er bijna op

    Na de rit konden we nog genieten van de aangeboden pannenkoek en met een goed gevoel konden we na afscheid te hebben genomen naar huis terug keren

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk  

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EDITORIAAL
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Editoriaal

     

    Het openingsweekend zit er op en de start van het nieuwe seizoen was meteen een voltreffer

    Zaterdag reden we de 35 en 50 km brevetten naar jaarlijkse gewoonten samen met honderden wielertoeristen

    Deze ritten zijn de ideale starters en tevens ook het moment om samen nog eens de afgelopen winter door te nemen

    Hier ziet men ook wie er in de winter stilgezeten heeft en wie er gesport heeft

    Voor zij die in de winter hun conditie  hebben onderhouden waren de 85km geen enkel probleem voor de genieters zullen het nog zware weken van trainen worden

    Het zondags ritje langs de Scheldedijk was terug een knaller samen met honderden andere rijders die er naar gewoonte onmiddellijk de pees opleggen en wij die dachten om een rustig ritje te rijden

    Maar alles viel dit weekend mee ja zelf het weer met een lekker zonnetje op de koop toe

    Samen fietsen met mijn echtgenote zonder stres zonder zorgen en goed gezelschap wat kan men als fietser nog meer verlangen

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WTC FEMINA
    WTC Femina
    Uit cijfers van de Vlaamse Wielrijdersbond blijkt dat 30% van de nieuwe leden van het vrouwelijke geslacht is. Cycling.be nam de proef op de som.
    Steeds meer vrouwen op de fiets, dat kunnen we alleen maar toejuichen!
    Vlaanderen fietst meer dan ooit. Dat is de belangrijkste conclusie die je uit de jaarlijkse ledencijfers van de Vlaamse wielersportbonden kan trekken. 

    Opvallend feit daarbij is dat het wielertoeristenpeloton steeds meer vervrouwelijkt (Steeds meer vrouwen op de fiets ). Bij de Vlaamse Wielrijdersbond vraagt tegenwoordig ongeveer één vrouw per twee mannen het lidmaatschap aan.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE INPACT VAN BBB
    De Impact van BBB
    BBB wil met de nieuwe Impact niets aan het toeval overlaten. De fietsbril kwam tot stand door feedback van de door BBB gesponsorde professionele wielerteams.
    De volle ronde lensvorm biedt bescherming tegen zonlicht, stof en wind. Het Grilamid-montuur is voorzien van een instelbare siliconen neusstuk en rubberen brilpoten.

    De verwisselbare polycarbonaat lenzen geven 100% bescherming tegen UV-straling. De Impact van BBB wordt geleverd in een hoogwaardige opbergcase voorzien van extra lenzen, geel en transparant.

    De bril is ook te verkrijgen in de PH uitvoering. Deze bril is voorzien van lenzen met een lichtdoorlatendheid van 85 - 17%. Hoe helderder het licht, hoe donkerder de lens automatisch wordt. Een enkele lens voldoet aan de eisen in categorieën 1, 2 en 3.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WIELERTOERISTEN OF TERRORISTEN
    Wielertoeristen of -terroristen?
    Peeters & Pichal van het gelijknamige Radio 1-programma nemen op vrijdag 6 maart de fiets. Ze discussiëren over de 'problematieken van het wielertoerisme'.
    Peeters & Pichal.
    Nu de lente in de lucht hangt (of toch zou moeten hangen) komen de wielertoeristen weer massaal de baan op. Vooral in het weekend en vaak in groepjes. En laat die groepjes nu net een doorn in het oog zijn van een hoop critici, die het niet leuk vinden "dat die wielerterroristen de weg opeisen".

    Annemie Peeters en Sven Pichal discussiëren nu vrijdag 9 maart over het wielertoerisme. Je kan het programma beluisteren van 9 tot 10u op Radio 1.

    Grinta!-hoofdredacteur Frederik Backelandt is studiogast en heeft het onder andere over de actie 'ik fiets proper'.

    Meer info: http://www.radio1.be/programmas/pepi/1540953/
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VOOR LANGE RITTEN
    Energie voor lange ritten
    Om tijdens een lange fietstocht van energie te worden voorzien zijn er principieel drie verschillende sportvoedingsproducten nodig. De energiedrank Urban Power Carbo Energizer heeft een all-inn productformule die een constante energievoorziening van start tot finish claimt.
    Hiervoor zorgen drie verschillende koolhydraten. Dextrose is een suiker die zeer snel in het bloed wordt opgenomen en zo directe energie levert. Fructose doet er iets langer over maar geeft zijn brandstof op het juiste moment af aan het lichaam. Het finale ingrediënt van de Carbo Energizer is maltodextrine.

    Deze complexe koolhydraten worden heel langzaam afgebroken en omgezet in pure energie. Het toevoegen van specifieke vitaminen en mineralen zorgt voor een makkelijke vertering van het product en aanvulling van het mineralenverlies.

    Carbo Energizer poeder wordt met water gemengd en goed verdragen door de maag. Ideale energiedrank om voor, tijdens en na de fysieke inspanning te gebruiken. In abrikoossmaak in een verpakking van 500 gram oplospoeder voor 7,40 euro. 

    Info en gebruiksadvies: www.performance.be
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERGUNNING

    -Samen met de black spinners

    Je aansluiten bij Wielerbond Vlaanderen

    Ben je een fervent wielertoerist of eerder een "gezinsfietser"? Fiets je slechts enkele keren per maand of werk je geregeld aan je conditie op de fiets? Wil je ook wel eens een klassieker rijden op het identieke parcours van de profs?

    Met een vergunning wielertoerist-VTT vrije tijd van de Wielerbond Vlaanderen heb je tal van mogelijkheden. Ze is niet enkel voor de wielertoerist "pur sang", maar voor IEDEREEN die niet-competitief de wielersport wil beoefenen.

    Wielerbond Vlaanderen biedt aan alle actieve mountainbikers of wielertoeristen een vergunning met verzekering geldig 24u/24u, 7 dagen op 7, met een dekking "Burgerlijke Aansprakelijkheid", "Rechtsbijstand" en een "Persoonlijke Ongevallenverzekering".

    De prijs van de vergunning bedraagt 25 EUR PER JAAR
    Kinderen (7- tot 14-jarigen) betalen 10 EUR . Met een familievergunning van 35 EUR/jaar krijgen alle leden van een gezin die op hetzelfde adres wonen een vergunning!

    NIEUWE LEDEN kunnen aan dezelfde prijs een promotievergunning aanvragen die 16 maanden geldig is, nl. van 1 september 2008 tot en met 31 december 2009 - De aanvraagformulieren hiervoor zijn op de site beschikbaar vanaf 15 augustus.

    Wat bieden we jou?

    Met de vergunning kan je aan een gunstprijs deelnemen aan alle tochten en evenementen die worden georganiseerd door de clubs aangesloten bij de WBV, FCWB, KBWB of AIT (Alliance Internationale de Tourisme)

    • Vanaf het eerste weekend van maart tot het laatste weekend van september organiseren we over heel Vlaanderen fietstochten op de weg.
    • Van 1 oktober tot eind februari ruilen we onze fiets in voor de mountainbike. Een kalender met de VTT-tochten houdt je warm tijdens de winterperiode.
    • Niet alleen onze clubs organiseren tochten. Ook onze Waalse en buitenlandse collega's doen dit.
    • Daarnaast stippelden onze clubs en de Provinciale Commissie voor Wielertoerisme voor jou heel wat permanente routes uit die je rijdt wanneer je maar wil!
    • Jaarlijks zijn er een aantal grote
    • evenementen waarop de fervente wielertoerist zeker niet mag ontbreken: de Regionale en Nationale Bijeenkomsten wielertoerisme en/of VTT.

    Een verzekering geldig 24u/24u, 7 dagen op 7, met dekking "Burgerlijke Aansprakelijkheid", rechtsbijstand en een persoonlijke ongevallenverzekering, ook in het buitenland!!

    Als vergunninghouder ontvang je GRATIS de winterkalender en zomerkalender met alle nuttige info over onze organisaties. Als vergunninghouder ontvang je GRATIS vier keer per jaar de uitgave CYCLINK-magazine. Wil je graag alle twaalf nummers van Cyclink-magazine ontvangen dan betaal je de voordeelprijs van 15 EUR voor een jaarabonnement (in plaats van 35 EUR!!). De fervente fietsers kunnen aan verschillende laureaatschappen deelnemen. Zowel op Vlaams, provinciaal als op nationaal vlak worden er laureaatschappen georganiseerd. Aan deze laureaatschappen zijn herinneringen, trofeeën en/of naturaprijzen verbonden.

    Download hier de vergunningsaanvraag 2009 - ook aanwezig in de papieren winterkalender

    Download hier de PROMOTIEVERGUNNING 01/09/2008-31.12.2009 - ook aanwezig in de papieren winterkalender

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WTC THE BLACK SPINNERS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    WTC THE BLACK SPINNERS

     

    Wie interesse heeft om te fietsen onder de naam black spinners kan en mag altijd contact met me nemen

    We zijn een klein schallige fietsclub waar fietsen op de eerste plaats komt en al de rest bijzaak bij ons zijn er geen klassementen van wat dan ook

    Fietsen en fun is het belangrijkste

    De club is aan gesloten bij wielerbond Vlaanderen en een vergunning kost 25€ per jaar of 35€ voor de ganse familie die op het zelfde adres woont .

    de vergunning is tevens een verzekering  tegen fiets ongevallen  

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZONDAGMORGEN 1 MAART
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zondagmorgen 1 maart

     

    Na een rustige en meer dan geslaagde zaterdag was het terug tijd om de fiets van stal te halen voor een training ritje

    Op deze met zon overgoten zondagmorgen hadden we ons voor genomen om een rustig ritje langs de Scheldedijk te maken.

    Zoals gewoonlijk bij goed weer dachten een paar honderden wielertoeristen dat ook en al vlug werden er groepjes gevormd

    Ons groepje onderleiding van Bart (Fitality club)hield er een zeer strak tempo op na en de kilometers vlogen voorbij

    Na ongeveer 20km zouden onze wegen zich scheiden en werd het peloton in twee gesplitst de ene groep ging richting Ronse en de andere richting Oudenaarde

    De snelheid ging nu zeer snel de hoogte richting Oudenaarde en voor een zondag morgen bijna van het goede te veel tot 35km per uur kunnen de meesten nog redelijk goed mee maar eens daar boven is het dubbel opletten voor zij die bijna of moeten lossen eens in 40km per uur werd alles op een lint getrokken en werd elk klein foutje afgestraft elk klein kuiltje of steentje word dan bijna een zware hindernis

    Na de stop in het RVV taverne was terug tijd om de fiets te keren en naar huis te fietsen

    Eens terug op de Scheldedijk konden we terug aanpikken bij een groepje hardrijders en werden de kilometers terug vlot afgefietst en met elk om beurt het kopwerk te doen bereikten we terug onze thuis gemeente.

    Lang geleden dat we nog zo een mooi weekend mochten meemaken

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk  

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BREVET 50 KM
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Brevet 50 km

     

    De auto lieten we deze morgen onaangeroerd staan en reden met de fiets naar de start in Gentbrugge.

    Het lusthof boer Janssens deed deze morgen dienst als startplaats en na de inscanning konden we aan de rit beginnen

    Samen met een 20 tal andere wielerliefhebbers hadden we een klein pelotonnetje gevormd al pratend werden de eerste kilometers afgebold.

    Vandaag was tevens het eerste ritje van het nog prille seizoen en moest er duchtig nagepraat worden over van alles en nog wat

    Velen van de mede fietsers zijn kennissen of vrienden die we al jaren kennen en al meerdere ritten mee samen fietsten .

    De snelheid deze ochtend was voor een paar iets te snel maar daar werd in groep snel een mouw aangepast en in de stopplaats in Massemen konden we samen genieten van een koffie.

    In het tweede deel van de rit ging de snelheid terug de hoogte in en nu was iedereen wel mee

    Op de Scheldedijk richting Gentbrugge was het opletten voor de tegenliggers want als het weer een beetje meezit, kan het er zeer druk zijn door de vele wielertoeristen

    Eens in Gentbrugge werd er nog eens gespeeld en gedold ……maar aan alles komt een eind en ook aan deze leuke rit

    Wat kan fietsen zonder stres of zorgen toch mooi zijn .

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BREVET 35KM
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Brevet 35 km

     

    Na de 50 km en de koffie was het tijd om terug op de fiets te klimmen voor het brevet 35 km.

    Het brevet 35km zou ons naar Beervelde brengen langs zeer landelijke en relatief rustige wegen .

    Aan een gesappig tempotje werden de km afgemaald en meer moest dat echt niet zijn

    Na de stop en de zoveelste koffie konden we aan de terug weg beginnen maar ook aan dit leuke ritje kwam een einde en konden we aan de 10km lange tocht naar huis rijden

    Met een totaal van 107km op de meter was deze dag meer dan geslaagd

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    Bijlagen:
    heirnis dirk.jpg (5.5 KB)   

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    o_ojustmie
    www.bloggen.be/o_ojust
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    citymarshalrosyrose
    www.bloggen.be/citymar
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs