BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    09-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HET PAASWEEKEND

    Het Paasweekend

     

    Het paasweekend begon niet zo goed want de zon was zeer ver te zoeken

    Maar het fietsen zouden we niet laten: dus werd het drie dagen ploeteren en beuken tegen de wind en regen

    Voor de eerste rit zakten we af naar Evergem voor een nieuwe rit op de kalender

    We kozen voor de 75 km lange afstand en met ons tweeën trokken we de baan op

    Het zou een stevig ritje worden en daar zorgde de weersomstandigheden voor

    Want over het parcours niets dan lof: stille wegen zonder auto’s en redelijk goed uitgepijld al waren de geschilderde pijltjes aan de kleine kant

    Na een paar stevige stukken vals plat in de streek van Kleit konden we daarna even op adem komen in de koetshoeve een zeer gezellige plaats om eens te stoppen en de madam achter de toog mocht er best wezen dus dik in orde

    Als tweede deel kregen we eerst een toer Eeklo te verwerken; ja, ze moesten toch ergens aan hun kilometers komen

    Maar eens hier voorbij ging het terug snel richting Evergem al kregen eerst nog een paar stevige stroken te verwerken door die verdomde wind

    Gelukkig bleven we gespaard van de regen en dit maakte ook veel goed

     

    Voor de tweede rit waren we te gast in Destelbergen voor een zondag ritje van 50km met als stopplaats Massemen en ja het was in Taverne Parking

    Met drie waren we en dat scheelt een beetje in het kopwerk want opnieuw was de wind daar

    In de streek van Gontrode kwam er toch een beetje klimwerk voor de wielen maar niets om ons zorgen over te maken

    Over de uitpijling kunnen we zeer kort zijn: zeer goed

    Ook over de stop met toch wel een mooie bevoorrading niets dan lof

    En dan nu over iets anders want op de terug weg kregen we toch het één en ander te verwerken

    Om te beginnen een bijna ongeluk met een wagen hier werden de remmen op de proefgesteld want een auto kruiste de baan en had ons niet gezien en wie was het bijna slachtoffer ik

    De remmen werden dichtgeknepen en met de hulp van de schoenplaatjes konden we opeen paar centimeters na de wagen ontwijken

    Na een paar vloeken en donderpreken kregen we van de chauffeur het antwoord: sorry ik had jullie niet gezien

    Maar de kers op de taart moest nog komen: met nog een paar kilometers te gaan

    Liepen er in de berm 2 paarden en deze waren in galop het eerste paard passeerden we zonder er ver naar om te kijken

    Toen we het tweede paard wilden inhalen schoot deze uit de berm het rijvak op 2konden er nog uitwijken en de derde ik had terug prijs

    Het paard duwde me letterlijk en figuurlijk de andere berm in met een mooie val er boven op gelukkig alles zonder erg al heeft mijn echtgenote daar eens duchtig haar gedacht gezegd en deze woorden ga ik hier maar best niet herhalen

    Ook hier kregen we een uitleg om u tegen te zeggen: want volgens de ruiter was de schuld van het paard en daar konden we het meedoen

    Maar toch na deze bereikten toch veilig en wel het eind meet

     

    Voor de paasmaandag ging het naar het West-Vlaamse Roeselare voor terug een ritje van 50km

    Na een te late voorzitter te hebben opgehaald konden we hier gelukkig aanpikken bij een mooi groepje want ander ging het hier niet goed komen

    Het ligheuvelende parcours(toch de eerst 10km)en de zeer strakke wind is niet iedereen zijn ding

    Dadizele, Geluwe en Menen om er maar een paar te noemen kruisten we om onze stop te krijgen in Wevelgem aan het kanaal en deze was naar onze normen zeer pover

    Het tweede deel viel dan terug een stuk beter mee want eindelijk kregen we de wind nu toch even mee en dat scheelt een stuk

    Met hier en daar nog een stuk stevig tegen wind waren we toch blij dat we terug binnen waren want het begon ligt te regenen en dat konden we best missen

    We konden na driedagen toch terug kijken op een kil en soms nat paasweekend hopelijk krijgen we nu toch iets beter weer

     

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

       

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    07-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fietstocht st kristoffels
    Klik op de afbeelding om de link te volgen fietstocht st kristoffel
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    29-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Nieuwe SRAM X.0 remmen, extra licht of extra sterk

    Is het warm dan loop je in je zwembroek, vriest het dan trek je je jas aan. Rijd je een XC wedstrijd dan ga je voor licht, en voor heftige bergpaden neem je iets sterks mee. Logisch dus, dat er verschillende types remmen te koop zijn.

    Shimano doet dat al langer: van topversie XTR is een lichte XC versie te koop, en een All Mountainversie. Die laatste is zwaarder door een vernuftig mechanisch systeem in de hendel dat je knijpkracht heel effici”ent omzet in extra remkracht. Fijn, vooral in lange afdalingen wanneer je lang en hard in de hendels moet knijpen. Dankzij vernuftige schijven met een koelende aluminium tussenlaag lopen ook de standaard Shimano remschijven nauwelijks heet.

    SRAM loste dat altijd anders op, eenvoudige hendels gecombineerd met grotere schijven. Dat werkt even goed en weegt practisch even veel. Toch heeft SRAM iets anders bedacht, (we zeggen nadrukkelijk niet ‘ nieuws’!) namelijk grotere remklauwen. In die klauw zitten geen 2 maar liefst 4 zuigers, dat moet zorgen voor meer remkracht maar ook nog een betere doseerbaarheid. Ondanks de extra zuigers weegt de X.O Trail slechts 25 gram meer dan de XC versie. Die grammen zitten zelfs niet allemaal in de klauw, ook de Trail hendel is zwaarder, dankzij een stelknop voor de vrije slag.

    4-zuiger remklauwen bestonden al lang, SRAM gebruikt ze zelf al jaren voor de Downhillremmen. Het bijzondere is dat SRAM de gewichtspenalty zo klein heeft kunnen maken. Wel helemaal nieuw is de nieuwe schijfdiameter: 170mm. We hadden al 160- en 180mm, deze tussenmaat moet het vooral goed doen in het voorwiel van 29-ers.

    De XC voorrem wordt opgegeven voor 315 gram, inclusief 160mm. schijf, de 4-zuiger rem komt op 340 gram. Verwachte eerste levering: midden juli.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Specialized lanceert e-bike

    Specialized lanceert een e-bike in het segment performance. Een sportief model voor mensen die zich snel een weg willen banen door het verkeer. De e-bike is voorzien van een geïntegreerde elektrische motor en accu die een topsnelheid van 45 kilometer per uur haalt. De ‘fiets’ draagt de naam Turbo. Met de huidige wetgeving valt het vermogen (250 watt) dat de motor levert binnen de wetgeving. De maximale snelheid waarbij de fiets je mag ondersteunen is echter vastgesteld op 25 kilometer per uur. Door de e-bike als snorfiets te laten registreren en met de goedkeuring van de RDW mag de fiets toch de weg op.

    Als berijder van een snorfiets heb je wel een geldig bromfietscertificaat of rijbewijs nodig. Ook moet je minimaal 16 jaar zijn. Wettelijk mag een snorfiets echter ook niet harder dan 25 kilometer per uur. Zoals elke e-bike stopt de Turbo ook met de ondersteuning wanneer je zelf stopt met trappen. Wanneer je remt gebeurt dit ook. Door dit mechanisme is de fiets toch goedgekeurd als snorfiets. Ga je harder dan 25 kilometer dan kun je natuurlijk wel bekeurd worden, het blijft een snorfiets! Je kunt de e-bike ook softwarematig laten begrenzen, zodat de ondersteuning bij 25 kilometer per uur stopt. Ga je dan nog op eigen kracht versnellen, dan ben je wel weer in overtreding… Even opletten dus!

    Om zich met de Turbo te onderscheiden van de concurrentie, focusten de Specialized ingenieurs zich op de integratie van de drie kritieke zones: de accu, de motor en de elektronische integratie als onderdeel van de complete fiets. De ingenieurs namen een in de achternaaf verwerkte motor als basis en pasten deze aan de specifieke eisen van de Turbo aan. De batterij werd helemaal vanaf de basis opnieuw ontwikkeld om de motor op een efficiënte en directe manier van stroom te voorzien. Uiteindelijk werd de elektronica ontwikkeld om er zeker van te zijn dat alles vlekkeloos op elkaar aansloot.

    Opvallende zaken:
    - De accu is uit de onderbuis te klikken en in twee uur op te laden. Ook kan de accu vanaf de fiets opgeladen worden.
    - De energie die bij remmen opgewekt wordt, gaat terug in de accu
    .- De wielen zitten met steekassen in het frame. Zo moet de nodige stijfheid behaald worden. Ook kan het wiel eenvoudig uit de fiets worden gehaald bij een lekke band.
    - De aansturing van alle elektrische componenten gebeurt vanuit de accu
    - Voldoende stopkracht moet je halen uit de hydraulische Magura schijfremmen met 180 millimeter rotors
    - De ondersteuning heeft twee standen, de maximale stand moet goed zijn voor 1 uur ondersteuning.

    Duidelijk is te zien dat door de aanpak van alle onderdelen als geheel er een erg clean ontwerp is ontstaan. Mooi werk! Voor meer informatie zie de speciale website turbo.specialized.com. In april is de Turbo bij een beperkt aantal dealers als testfiets. Eind mei is de uitlevering bij 10 dealers. In 2013 zullen alle Specialized dealers de fiets kunnen uitleveren. De adviesprijs is met €5499,- aan de hoge

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Lizard Skins goes Celeste

     

    Als Sponsor van Vacansoleil – DCM ProTour Teams heeft Lizard Skins sinds kort het comfortabele DSP stuurlint in de kleuren van de team fietsen gemaakt: Celeste. Het van DuraSoft Polymer is 56g licht en 208cm lang. En 2, 5 mm ‘dik’. Helemaal klaar voor de kasseien in Vlaanderen en Noord-Frankrijk. 29,90 euro.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Bontrager Node

    ‘Niet gewoon digitaal. Digitaal op de Bontrager manier’. Zo prijst Bontrager haar nieuwe Node 1.1 en Node 2.1 computers aan. Even alles op een rijtje!

    1. Batterij indicator
    Geeft aan wanneer je de standaard batterij moet vervangen.

    2. Helder display
    Makkelijk te lezen display toont je wat je moet weten tijdens het rijden.

    3. Dual view
    Bekijk twee waarden naar keuze naast elkaar.

    4. Back light2
    Verlicht de Node display voor makkelijk lezen bij verminderde lichtomstandigheden.

    5. Rit samenvatting
    Korte samenvatting van je prestaties voor analyse achteraf.

    6. Meertalige interface
    Kies uit Engels, Frans, Duits en Spaans.

    7. Snelheid*
    Je huidige, gemiddelde en maximum snelheid met een tempo indicator in km/uur of mph.

    8. Verstreken tijd
    Hoeveel tijd is er tijdens uw rit verstreken in uren, minuten en seconden.

    9. Kracht*
    Je huidige, gemiddelde en maximum kracht output gemeten in Watt.

    10. Temperatuur2
    Buitentemperatuur in graden Celsius of Fahrenheit.

    11. Afstand
    Uw ritafstand in kilometers of mijlen en uw totale afgelegde afstand met behulp van de instelbare kilometerteller.

    12. Cadans*
    Je huidige, gemiddelde en maximum cadans in rpm.

    13. Graden2
    Je huidige, gemiddelde en maximale graden als percentage van de helling.

    14. Hoogte2
    Je huidige en maximum hoogte. Stijging/daling per rit en totale stijging/daling.

    15. Hartslag*

    16. Klok
    Tijdsweergave in 12-uur of 24-uur format.

    De vernieuwde Node 2.1 computer is vanaf heden verkrijgbaar bij uw Bontrager Dealer.

    Adviesverkoopprijs: € 119.99. www.bontrager.com

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lente weekend

    De Ludo Peeters Classic

     

    Met 200km trainingskilometers: ja want met zo een weertje kan je moeilijk binnen gaan zitten dus werd er lekker op de Scheldedijk gefietst deze week: zo we waren klaar voor dit weekend

    Voor de zaterdag werd gekozen voor onze eerste classic van 2012 met startplaats Brasschaat

    De auto parkeren viel nog vlot mee ondanks de vele mede fietsers en van de gratis fietsparking werd duchtig gebruik gemaakt

    We hadden ook een beetje geluk want we konden nog net meefietsen met de groepsstart

    Met 200 man/vrouw de baan op is niet voor iedereen weggelegd want het is steeds opletten geblazen

    Zo op de 50ste plaats was het nog net doenbaar want hoe verder naar achter hoe meer aan de rekker je hangde

    De snelheid viel al bij al nog mee en we bereikten al snel de splitsing van de 90/140km waar we richting 90kozen om na 39km de eerste bevoorrading te bereiken in Zonderschot

    En zoals gewoonlijk was deze terug top: de temperaturen gingen op deze schitterende lentedag al snel de hoogte in zodat we op deze stop de overtollige kledij konden uitspelen

    Deel twee met de wind verkeerd beloofde een stevig stukje fietsen te worden met een paar lichte hellingen in Heist op de Berg

    Schriek, Beersel, Berlaar en dan naar Nijlen langs steeds rustige wegen

    Na 64km kregen we terug een bevoorrading en terug was deze dik in orde en in de nabijgelegen Napoleonshoeve konden we genieten van een terasje want dit konden we niet laten liggen al was de koffie aan de prijzige kant

    Nog 26 te gaan en we konden terug bij een mooi groepje aansluiten wat mooi meegenomen was

    Zandhove, Halle, Schilde, Schoten en dan doorstomen naar de aankomst in Brasschaat waar we toch moe toekwamen want dit was toch één van de snelste ritten die we reden en deze dank zij de grote pelotons

    Nog een lekkere pannenkoek na de rit (en dit allemaal voor 2€)en we konden met een goedgevoel naar huis toe keren om nog een beetje te genieten van de zon maar vooral uitrusten voor morgen

     

    De E3 Prijs

     

    Voor de zondag ging het richting Harelbeke voor de telenet/Vlaamse labelrit de E3 prijs

    Een rit met een paar stevige hellingen en deze zouden pijn doen want de benen waren niet goed en dit was nog zacht uitgedrukt

    Gelukkig waren de eerste kilometers redelijk vlak maar de Oliebergstraat deed het ergste vrezen: maar we gingen er voor

    De Oude Kwaremont met zijn vandaag rotte kasseien maar vooral met zijn mist want daar hadden we vandaag nog het meeste last van ging maar met moeite nog goed dat we niet tot het einde moesten maar aan het Kwaremontplein links konden afslaan om dan verder te klimmen langs de Nieuwe Kwaremont richting bevoorrading in de Ronde van Vlaanderen straat en ook hier was er keus te over maar dit mocht wel voor zijn 7€ al kregen we voor dit geld veel veilige oversteekplaatsen

    De Kluisberg ging toch al een beetje vlotter maar de verzuring bleef in de benen zitten

    De mist was toch al een beetje aan het wijken maar het bleef toch aan de frisse kant: wat een verschil met zaterdag

    En nu op naar de laatste de Tiegemberg en deze ging al veel vlotter al is deze klim nu ook niet van de lastigste maar toch

    Ook in de laatste 16km lagen nog een paar lastige stukken (vals plat en tegen wind)

    Maar het einde was nabij en dan kan je altijd ietsje meer en zo konden we de laatste kilometers langs de spoorlijn nog eens alles geven

    In de gezellige kantine konden we even bij praten want er waren nog leden van de club aanwezig: mooi

    Met onze al 2 telenet ritten ,2 Vlaamse labelritten en onze eerste classic  zijn we al een flink stuk  op de goede baan

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.construct pijl

    construct pijl

    Wat moest doorgaan als een flinke uitstap is totaal anders uitgedraaid en dit had niets te maken met de inrichters maar door één van hun deelnemers

    De 4€ als startgeld viel goed mee de parking voor de wagens was meer dan voldoende  en er was een leuke atmosfeer aan de startplaats in Harelbeke

    We kregen een leuk parcours voorgeschoteld met een pakje beklimmingen zoals de Kwaremont, Kluisberg en de Tiegemberg om maar de belangrijkste te noemen

    De uitpijling was dik in orde en de bevoorrading top en bovenal het weer viel mee dus niets om over te klagen

    Maar er zijn deelnemers die zelfs na 10jaar wielertoerisme nog steeds niet door hebben dat een goede voorbereiding het halve werk is

    Dat wil zeggen :de dag voor de rit goed eten en bovenal het ontbijt voor de rit niet vergeten en daar vringde het schoentje

    We zaten in een goede groep :een leuke babbel en een prima ritme en we zaten lekker uit de wind

    Tot in Oudenaarde na een 30 tal kilometers: na een stuurfout (met de pedaal tegen de borduur) sloeg de rikketik  even de hoogte in door de schrik en het was gedaan

    Hoge hartslag en hongerklop gaan nooit samen en met als gevolg compleet stilvallen

    Nog even werd er geprobeerd om de schade een beetje te herstellen maar dit was verloren moeite: dan maar rustig doorfietsen

    Zelfs een stevige rustpauze  die werd gegund toen ik alleen de Kwaremont en de Kluisberg ging op fietsen

    Eens haar terug opgepikt aan de fietsenwinkel van Jowan werd de rit terug samen aan gevat maar bij de minste tempo verhoging viel er steeds een gaatje

    Met nog 20km te gaan werd het een zwanengang en zouden het nog 20 lange kilometers worden

    Maar bon we hebben het toch gehaald al was niet mooi om zien

    Er is daar een spreekwoord voor wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten :als het nu nog de eerste maal zou zijn zou ik nog zeggen pech gehad maar dit was de eerste maal niet en ik denk dat het jammerlijk ook niet de laatste maal zal zijn :al hoop ik dat het verstand met de jaren komt

    En dat ik er niet kon mee lachen laat dit duidelijk zijn

     

    Groetjes

    Myriam &Dirk  

     

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Italiaanse sprinter Chicchi wint Nokere Koerse

    AMSTERDAM – De Italiaan Francesco Chicchi heeft woensdag de Nokere Koerse op zijn naam geschreven. De renner van Omega Pharma-Quickstep zegevierde in de massasprint.

    Het is voor Chicchi al zijn vierde zege dit seizoen.

    De 196 kilometer lange rit door Vlaanderen is ondanks meerdere aardige klimmetjes doorgaans een prooi voor een sprinter.

    Rabobank was afgereisd met Theo Bos en Greame Brown en deed dan ook veel kopwerk in het peloton toen er een groep vluchters vandoor was.

    Die werd tijdig teruggepakt, maar in de eindsprint kon de Nederlandse ploeg zich niet serieus mengen.

    Chicchi won met een ruime voorsprong op nummer twee Kris Boeckmans van Vacansoleil. De Nederlander Boy van Poppel finishte namens UnitedHealthcare als derde. Zijn landgenoot Michel Kreder kwam in dienst van Garmin-Barracuda als vijfde over de streep.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    In de kleuren van Vacansoleil

    We zetten het aanbod gewoon even op een rijtje!

    HoC OLTRE FRAME VS TEAM verkoop: € 3199,-
    Maten: 47-50-53-55-57-59-61
    HoC OLTRE ULTEGRA COMP. VS TEAM verkoop: € 5799,-
    Maten: 47-50-53-55-57-59-61 cm
    HoC OLTRE ULTEGRA Di2 COMP. VS TEAM verkoop: € 6499,-
    Maten: 47-50-53-55-57-59-61 cm
    HoC OLTRE DURA ACE Di2 DOUBLE VS TEAM verkoop: € 10.999,-
    Maten: 47-50-53-55-57-59-61 cm
    HoC OLTRE DURA ACE 53/39 DOUBLE VS TEAM verkoop: € 7999,-
    Maten: 47-50-53-55-57-59-61


    Kijk op
    www.bianchi.nl voor verdere informatie.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Eddy Merckx op volle oorlogssterkte naar BikeFestival 2012

    Eddy Merckx Cycles komt met een vloot van 20 fietsen naar BikeFestival. Met maar liefst zes verschillende modellen in diverse maten reist men op 21 en 22 april vanuit België af naar de Nedereindse berg. Vooral met de full- carbon racers uit de nieuwe E-serie met “OSR” en de speciaal voor Merckx ontwikkelde CL+ technologie. Bij Merckx zetten ze vooral in op het topmodel de EMX7 die in ruime mate beschikbaar is om aan een rijtest te onderwerpen.

    Speciaal voor de dames wordt de, ook de binnen de E-serie ontwikkelde dameslijn, EFX meegenomen naar BikeFestival. Meer weten over het evenement ga naar www.bikefestival.nl

    Compleet overzicht van modellen:

    • EMX7
    • EMX5
    • EMX3
    • EMX1
    • EFX3
    • AMX3
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Alles in één: Ritchey Monocurve

    Mooie sturen en lichte stuurpennen had Ritchey al, met de Monocurve is er nu ook zo’n sexy one piece combinatie. Het heet WCS Monocurve carbon, en volgens Ritchey combineert het de ergonomie van z’n curve modellen met het uiterlijk, de stijfheid en het gewicht van een geïntegreerd model.

    In dit geval betekent dat een bovenste deel dat 4 graden gebogen is en dus enigszins naar je toe staat, dat houdt prettiger vast dan een kaarsrecht stuur. Dankzij een ondiepe beugel, 128 mm volgens opgave, kan je ook echt langere tijd onderin rijden.

    Een geïntegreerde stuur-stuurpen combinatie koop je op maat, even de stuurpen wisselen zit er immers niet meer in. De hoogte is vergelijkbaar met een losse stuurpen met een hoek van -6 graden, licht naar beneden dus. Heb je een stuur van 40 cm breedte nodig dan heb je keuze uit 90, 100 en 110 mm virtuele stuurpenlengte. De ’42′ is leverbaar in lengtes 110, 120 en 130, en heb je een ’44′ nodig, dan moet je het doen met 120 of 130 mm.

    Gewichten zijn nog niet bekend, met het uiterlijk zit het wel goed getuige de foto’s. Of we even blij kunnen zijn met de prijs? 479,50 euro is een heleboel geld. Gelukkig betreft het een adviesprijs dus je mag afdingen…

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Webtest: Ritchey WCS carbon flat 10D stuur

    Het meest gemonteerde stuur op een mountainbike is het rechte model met een licht gebogen hoek (meestal 5 graden). Ook zijn er sturen die met een knik omhoog lopen, de zogenaamde riser sturen. Deze vind je vooral op all mountain en enduro modellen. Doordat ze gebogen zijn, heb je meer controle bij het sturen. Het vlakke model met een 10 graden hoek is wellicht minder bekend. Wij testten hiervan het WCS carbon 10D model van Ritchey.

    Even voorstellen
    Het 66 centimeter brede WCS carbon 10D stuur weegt 174 gram. Niet extreem licht, maar wel netjes voor zijn breedte en constructie. Door de wat grotere knik en de vorm van het stuur staat deze zo’n centimeter verder weg in vergelijking met een traditioneel recht model. Een centimeter kortere stuurpen monteren is het advies als je in dezelfde houding wilt zitten. Rond de klemming met de stuurpen zit netjes een opgeruwd gedeelte wat verdraaien moet voorkomen. Maatstreepjes helpen je het stuur goed in het midden af te stellen. Probeer het stuur eerst uit of zet je handvaten smaller alvorens deze in te korten… inkorten kan maar één keer.

    Voor- en bovenaanzicht en een close up van het logo

    De praktijk
    Door de iets grotere hoek in het stuur is het merkbaar dat je polsen iets meer in de neutrale stand staan, wat wij als prettig ervaarden. Aan een relatief breed stuur waren we al gewend, op een 29-er heb je dan het gevoel meer controle over de fiets te hebben. Het stuur voelt erg stijf aan door zijn constructie, waardoor je met voldoende vertrouwen de bochten steeds harder en scherper in stuurt. Het carbon model is met een adviesprijs van 179 euro behoorlijk exclusief te noemen. Gelukkig is er ook een goedkopere aluminium WCS-variant die voor 59,90 (mat zwart) of 64,90 (glanzend zwart) euro van eigenaar wisselt.

    Conclusie
    Of je de iets grotere hoek in het stuur prettig vindt, is voor een groot deel persoonlijk. Ons beviel in het ieder geval wel. Ook de stijfheid van het stuur viel positief op. Let bij de montage op dat je stuurpen een centimeter korter moet zijn om dicht bij dezelfde afstelling te blijven. Wellicht door de iets duurdere productiemethode of door onbekendheid vonden we dit model nog niet terug als eerste montage. Afgelopen week maakten we al melding van een
    vergelijkbaar model van het merk Controltech.

    Ritchey WCS carbon flat 10D stuur: 174 gram / 66 centimeter breed / 10 graden hoek / 179 euro

    Distributeurs: Cosmic Sports en Tehava
    Meer informatie: www.ritcheylogic.com

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    2011: Stevens Vicenza

    Twintig jaar jong. Het Duitse Stevens is groot geworden door ‘preiswerte’ aluminium racefietsen te brengen. En dat doet ze nog steeds, als ligt de focus van de Duitse firma nu duidelijk op carbon en het sponsoren van de ploegen van Vos (V) en Albert (M). Hier staat de Vicenza centraal: Duitse degelijkheid met een Italiaans ‘jasje’.

    Tekst en foto’s Menno Grootjans

    Het hart wordt gevormd door een stevig aluminium frame van 6061 T6. Triple butted, oversized en geovaliseerd. Zo loopt de onderbuis naar het bracket horizontaal plat toe en naar de balhoofdbuis dan weer verticaal plat. Maximale doorsnede is bijna 6 centimeter. De bovenbuis is, naast dat deze licht gebogen is, ook flink geovaliseerd en de staande buis is voor een groot deel rond, al loopt de buis naar het bracket net weer wat ovaal. De liggende achtervork is S-Bended, de staande buis is rond. De nokjes zitten op de onderbuis gelast.

    Het frame weegt in een maat 58 1640 gram, de voorvork 560 gram. Is het frame compleet van aluminium, de voorvork heeft carbon vorkpoten met een aluminium vorkbuis. De maat: zowel boven als onder 1 1/8 inch lagers, keurig geïntegreerd. De meetwaardes: de torsiestijfheid is met 132 /NM heel hoog, de bracketstijfheid is met 56 ruim in orde. Lekker Stevig Duits!

    Echter, de frivole kant wordt verzorgd door de Italiaanse ‘amici’. Uit Vicenza. Campagnolo Athena 11-speed aandrijving met een 34/50 crankstel en een 12/27 Chorus cassette. Het crankstel is van het type Power Torque, zeg maar het nieuwe systeem. Twee losse cups, in het frame geschroefd. Geen deelbare as meer zoals bij de Ultra Torque, maar een ‘vaste’ as, aan de kant van de kettingbladen. Deze schuif je door het bracket en aan de andere zijde schuif je de linker crank erop en borg je het geheel. Verder de bijbehorende D-Skeleton remmen, de composiet Ergopower shifters – een klik per keer bij het afschakelen!- een stel Campagnolo Khamsin wielen met Schwalbe Durano S vouwbanden.

    Stevens heeft de Vicenza afgemonteerd met onderdelen uit eigen huis: Oxygen Scorpo stuur en stuurpen, Oxygen Cyrius zadelpen en Scorpo zadel. Mooi pakketje. Compleet gewicht 8,4 kilo. Is het nu een Opel of een Alfa? Eigenlijk toch net meer een Opel… Hij ligt rotsvast op de weg. De Vicenza is niet van de wijs te brengen… De geometrie is lekker allround en geeft ook al geen vreemde zaken prijs. Het schakelen van Campagnolo gaat lekker snel. Je bent er zo aan gewend. Ook al omdat de combi tussen Scorpo stuur en Ergopowers een geslaagde is. De Vicenza kost slechts € 1449,-. Dat is ‘bello’! OK, het is een middenklasser, maar wel een met een Italiaanse afmontage.

    O ja, zouden we nog iets verbeteren aan de Vicenza? Ja, de wielen. De Khamsin’s zijn prima, maar wel heel zwaar… Zet er een paar Zonda’s of – nog liever- Eurus en je hebt echt een top-Italiaan. Voor een Duitse ‘preis’. En je kunt het frame los kopen voor € 599,-. De Vicenza is er in 52, 54, 56, 58, 60, 62 en 64 cm. Hou je niet van Italiaans: de Aspin heeft precies hetzelfde 6061 TB Superlite frame en is dan met Shimano afgemonteerd, naar keuze met Ultegra compact of triple.

    www.stevensbikes.de

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Nieuwe 29-er wielen van Shimano

    ‘In Volle bak’ van nummer 3 maakten we al melding van nieuwe producten van Shimano. Zo duiken de Japanners ook verder in de markt van de 29-er met de introductie van twee nieuwe wielsets. De WH-MT66 is eerder een allround set en de WH-MT68 meer gebouwd voor all mountain gebruik. Beide sets zijn geschikt voor UST-tubeless en zowel in zwart als wit verkrijgbaar. Exacte prijzen zijn nog niet bekend, maar je moet denken aan zo`n 400 euro voor een set.

    Naast een 29-er uitvoering is de WH-MT66 ook leverbaar voor de 26 inch maat. Het voorwiel is uitgevoerd in een 15 millimeter steekas en 24 rechte spaken. Achter doet het wiel het met 4 spaken meer. Ook zijn hier de spaken straight pull geplaatst, dit moet het wiel meer stijfheid en een goede gewichtsbalans geven. Het voorwiel (WH-MT66-F15-29) brengt 945 gram op de weegschaal, het achterwiel (WH-MT66-R-29) 1080 gram. De velgen hebben allemaal een 19C profiel. Het systeem haalt zijn tubeless systeem uit een speciale seal die in de binnenkant van de velg komt.

    Fiets je regelmatig over uitdagende trails of ben je niet een van de lichtsten, dan is de WH-MT68 de beste keuze. De velg (21C) is iets breder, hierdoor is het wiel sterker en moet het ook stijver zijn. De claim voor het gewicht van het voorwiel – met 15 millimeter steekas – is 910 gram, achter 1050 gram. Voor het achterwiel kozen de Japanners voor een 12 millimeter quick release. Dit moet het wiel net wat meer stijfheid geven bij de aansluiting met het frame. Ook dit wiel is er in twee kleurencombinaties.

    www.shimano.com

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Colnago komt met schijfremmen

    Het Italiaanse Colnago trapt af: in Taipeh wordt de eerste productiefiets met schijfremmen voorgesteld. Het gaat om een C59 met elektronisch schakelen en Formula-schijfremmen.

    Schijfremmen, er bestaan al crossers waar ze op zitten. Een combinatie van gewone mechanische remhendels en kabelbediende schijfremklauwen of mechanische hendels die een omvormer aansturen. Daar wordt dan de kabelspanning wordt omgezet in oliedruk die hydraulische remklauwen bediend. Twee matige en omslachtige oplossingen aangezien er nog steeds een staalkabel heen en weer gaat. Volledig hydraulisch biedt een betere doseerbaarheid, en ten opzichte van de omvormer ook nog eenvoud. Dat er nog geen volledig hydraulische systemen op de markt zijn komt door de (bijna) onmogelijkheid een hydraulische cylinder samen met een schakelmechanisme in een greep te bouwen, het past gewoon niet!

    Daarom zijn electronisch schakelen en hydraulisch remmen een voor de hand liggende combinatie. Sinds Shimano de Di2 groep uitvond is het schakelgedeelte in de greep gereduceerd tot 2 tiptoetsen en is er opeens alle ruimte voor een hydraulisch systeem. Dat had Shimano best zelf kunnen maken (Shimano houdt het ogenschijnlijk voorlopig bij mechanische remklauwen), maar Formula is ze voor. Aangezien iedereen ergens twee knopjes op kan plakken is Di2 van nature makkelijk te combineren met alternatieve hendels. Zo circuleerden er al foto’s van een TRP prototype en speculeerden wij al over Magura hendels met ingebouwde knopjes.

    Formula is nu de eerste met een definitief model. Een smalle behuizing met daarin de hydraulische hoofdcylinder. Geschakeld wordt met een hendel achter de eigenlijke remgreep maar hoe dat precies werkt is niet te zien op de foto’s. Onder het rubber vermoeden we ook een expansie reservoir (Colnago heeft het op zijn website over een ‘closed system’ maar een afgesloten reservoir is in racefietstermen ook al behoorlijk gesloten). De remklauw lijkt immers erg op de Formula R1 MTB remklauw en dat is een zelfstellend systeem. Die klauw bij zich volgens de website van Colnago vast in een 140mm schijf, dat lijkt ons inderdaad groot genoeg voor een wegfiets of crosser.

    Die schijf zit op een eigen Colnago Artemis wielset. De carbon velgen lijken een nutteloos remvlak te hebben, misschien dat daar nog een verbeterpuntje zit. De naven zouden lijken wel heel erg op de Volo naven van Formula en gezien de ruimte tussen schijf en frame zou deze Colnago best een inbouwbreedte van 135mm te hebben. Dat is 5mm meer dan in een standaard racefiets en gelijk aan mountainbikes, handig want dan is er keuze te over aan naven!

    Die 5mm bredere achtervork is niet het enige ‘ andere’ aan deze disc uitvoering van de C59. De framebelastingen zijn totaal anders dan bij velgremmen. Vandaar dat de achtervorken compleet nieuw ontworpen zijn. Evenals de voorvork natuurlijk. volkomen modern is de keuze voor 140mm postmount aansluitingen, dat bouwt compact en licht.

    Alle informatie tot nu toe is afkomstig van Colnago, Formula heeft nog niets bekend gemaakt. Toch kunnen we ons niet voorstellen dat Formula het bij deze ene Colnago laat. De hendels passen, met een ander stekkertje, vast ook op Ultegra Di2 en misschien ook wel op de electronische Campa groep. De vaste combinatie van rem- en schakelonderdelen is dan opeens niet zo vanzelfsprekend meer. Schakelen met Shimano of Campa, remmen met Formula, Magura of TRP. Volgens ons is deze C59 nog maar het topje van de ijsberg!

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    WEBTEST: De ultieme schoen, Mavic Zxellium

    Gelukkig is de Mavic Zxellium ook in andere kleuren verkrijgbaar. Anders had je als geel-hater de ultieme schoen moeten missen. Want niet voor niets stond de schoen hoog in ons lijstje tijdens de schoenentest van Fiets 6. Dit schreven we toen:
    DRUKMETING: GOEDE DRUKVERDELING BIJ DE GROTE TEEN. CENTRAAL ONDER SCHOENPLAAT STABIEL BEELD.
    OPMERKINGEN: TONGAANSLUITING HEEL GOED GEDAAN. FUNCTIONELE INLEGZOOL. VOORSTE
    TWEE SLUITINGEN HANDIG VERSTELBAAR. COMFORTABELE PASSING MET HALVE BINNENSOK.
    ERG GOEDE WAARDE IN STIJFHEID EN OOK EEN GOEDE DRUKVERDELING..

    Terecht, want de Zxelliums combineren een stijve zool met een upper die doet denken aan een comfortabele pantoffel. Uren, dagen fietsplezier zonder voetenpijn.

    Toch zaten er wat haken en ogen aan de schoen, vertelden we in de feedback. Zo zit het schoenplaatje iets te ver naar voren gemonteerd en hebben we kritiek op de lengte van de klittenbandsluiting, die voor smalle voeten te lang zijn. Vanuit de rangen der profs kwamen ook wat opmerkingen: vooral de upper was te slap.

    Huiswerk dus voor de designers van Mavic. En ze hebben alle op- en aanmerkingen ter harte genomen en de ultieme fietsschoen gemaakt als opvolger van de Zxellium Ultimate voor 2012. Met een carbon versteviging is de upper stijver geworden. Een stuk stijver: je kunt niet zomaar het materiaal induwen. Het comfort van de schoen is gebleven, zodat een lange dag in het zadel geen pijn aan de voeten hoeft op te leveren.

    Het plaatje zit niet meer vast aan drie gaten met schroefdraad, maar aan een bewegend plaatje aan de binnenkant van de zool. Dat geeft veel meer mogelijkheden, maar afstellen luistert daardoor ook nauwer. Ook de velcro’s zijn aangepakt, net als de kliksluiting. Wat gebleven is, is het gevoel dat dit de beste schoen op de markt is, als tenminste de pasvorm je bevalt. Al met al de naam Ultimate meer dan waard, want dit is de ultieme fietsschoen. Ook in andere kleuren dan geel!

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    04-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MORTSEL

    1ste dag Driedaagse wsct

     

     

    Het was nog vroeg en het was nog donker maar toch waren we al op pad want de eerste Vlaamse label stond vandaag op het menu

    Op deze kille ochtend ging het richting Mortsel vlak voorbij Antwerpen en via de GPS werd dit vlot bereikt

    Een plaats vinden voor de auto was ook geen probleem en eens aangekleed konden we ons laten Inscannen en de paperassen laten afstempelen

    Maar eerst een woordje meer over dat: bleek dat de man van de’ inschrijving zelfs niet wist dat het vandaag een Vlaamse label was de man van de WBV wist het wel dat was het eerste daarna werd ons gevraagd naar klevertjes voor op de inschrijvingskaartjes vielen ze terug uit de lucht dat dit bij ons afgeschaft was en de prijs 1.5€ En geen 2€ want WBV afdeling Antwerpen vind dit bedrag meer dan genoeg kortom van verwarring gesproken

    En nu de baan op van Mortsel ging het naar Hove langs fietspaden die soms hun beste tijd gehad hadden ook de uitpijling was proper gezegd aan de zuinige kant

    Maar goed eens uit de stadskom ging er een gans andere wereld voor ons open geen drukke wegen maar wel rust en stilte of was het misschien zondagochtend

    Eens over de kanaalbrug van de Nete waren we vertrokken voor kilometers kanaaldijk: jammer dat de wind niet echt meewilde

    En plots waren we in Berlaar want de 22.5 km waren in geen tijd om: in Café Ballaer bij Nancy wisten we dat de koffie er heerlijk is want deze stop hadden we als eens aangedaan

    Voor het tweede was terug zoeken naar de gepaste uitpijling want het is al gezegd het was zeer dunnetjes

    In Koningshooikt na een paar kilometers reden we terug langs het Nete kanaal maar dan de andere Nete want er is de grote en de kleine Nete

    Opnieuw waren we vertrokken voor kilometers fietsplezier en we waren hier niet alleen wat een hopen wielertoeristen rijden er hier

    In Kontch werd de spoorlijn gevolgd met een zeer goed fietspad en dit is altijd meegenomen

    Nog een paar keer draaien en rondjes draaien en ook deze rit zat er (50km)op: nog even nagenieten en een beetje bijpraten voor we afscheid namen van deze vriendelijke en behulpzame mensen

    Leuk ritje gehad

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Beste wielerliefhebber,

    Op zondag 25 maart 2012 organiseren we voor het 11de jaar op rij onze E3 PRIJS Vlaanderen voor wielertoeristen.

    De E3 Prijs Vlaanderen wielertoeristen met stamnummer WBV 82007018, wordt voor de tiende maal georganiseerd op zondag 25 Maart 2012.

    De internationale klassieker waar ieder wielertoerist naar uitkijkt.

    Het unieke parcours, met zijn mooie, rustige en landelijke wegen, zorgt ervoor dat ieder wielertoerist zijn gading vindt.

    Inschrijvingen starten vanaf 0715 Hr tot 1030 Hr.

    Voorinschrijvingen kunnen tot en met 18 Maart 2012, via onze website, wat betalingen betreft hebben wij het volste vertrouwen in U!

    Deelnemers die zich vooraf inschrijven en betalen, krijgen al het nodige thuis bezorgd zodat u niet meer hoeft aan te schuiven!

    Natuurlijk kan er de dag zelf nog worden ingeschreven.

    Parcours

    Ter info bij de beklimming van de Oude Kwaremont worden NIET alle kasseien genomen, we gaan in het dorp naar rechts! Dit om schade aan de fietsen te vermijden.

    133 km

    Deze rit leent zich uitstekend tot hen die de grote afstand, in het vroege seizoen al echt in de benen hebben.

    En toch de sfeer van de klassieker willen proeven ter voorbereiding op de Ronde van Vlaanderen met de 11 hellingen.

    80 km

    Deze rit gaat over 5 hellingen, en is uitermate geschikt voor de wielertoeristen die niet echt de grote afstand in de benen hebben, gezien de vroege datum op het seizoen.

    60 km

    Deze rit gaat over 3 hellingen, en is geschikt voor de wielertoeristen die gezien de vroege datum op het seizoen toch een kort tochtje op zondag willen maken.

    Via onze website www.velotour.be vindt u alle nodige informatie omtrent onze organisatie.

    We hopen u te mogen verwelkomen op 25 maart

    Met vriendelijke groet,

    Stephan Dierick

    www.velotour.be

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.brevet 50 km 2012

    Brevet 50km

     

    De eerste ritten van het wegseizoen zijn traditie getrouw brevetten en als je op het einde van het seizoen in de prijzen wil vallen zijn deze ritten verplicht

    Het stamt misschien nog uit een vorige eeuw maar we moeten er nu eenmaal met leven

    Alles sterft uit: zoals controle kaarten die niet meer moeten of rijden in grote groepen met vaste starturen maar brevetten daar willen ze bij de bond nog niet van scheiden

    Maar bon we gingen voor de 50 met start in Ekkergem en natuurlijk kon de foto voor de start niet ontbreken

    Eens op pad werden de wegen snel gesplits van de 35 en de 50 km zodat de startgroep in twee gedeeld werd

    Met een meer dan gemiddelde groep ging het richting St-Denijs-Westrem waar de eerste brug van de rit lag en het zouden er een pak worden voor we terug thuis waren

    De wegen rond de Pinte en Eke lagen er verbazend stil bij alsof iedereen nog in zijn bed lag en van mij mag dit altijd zo zijn

    In Gavere mocht er eens geklommen worden op eerste helling van dit parcours en niet iedereen verteerde dit goed

    Melsen en daarna Schelderode waar we eens richting Merelbeke draaiden het gas eens konden open zetten voor we in de sporthall konden genieten van een goede koffie

    Na dit intermezzo verlieten we snel het grond gebied van Merelbeke en belanden we in Zwijnaarde om dan de Scheldedijk op te zoeken tot in Zevergem

    Nog één hindernis lag op ons te wachten de Poortakkerstraat met zijn verdomde kasseien: moest dit er nu echt in

    Via de Sneppebrug was de eindstreep vlug bereikt en met de voltallige groep reden we over de eindmeet

    Het zijn misschien overblijvers van lang vervlogen tijden maar het zijn wel lekkere ritten om het seizoen te starten

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    levend_geloof8
    www.bloggen.be/levend_
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    themanwiththeplan
    www.bloggen.be/themanw
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs