Ik ben Haes Dirk
Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
Fietsen is mijn vrijheid
en uitlaatklep
MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be The BLACK SPINNERS
29-01-2011
MARTINUS VTT 2011
Martinus VTT 2011
Weer of geen weer al weken werden we langs alle kanten opgeroepen om deze rit zeker niet te missen want dit was onze kans om terug op plaats 1 te staan
En de leden hadden de bootschap begrepen want nog nooit waren we met zovelen :de eerste cijfers sprekenvan meer dan 50
Dus wij waren natuurlijk ook van de partij al was het maar om de voorzitter te steunen: maar ook om te fietsen en er terug een goede lap op te geven
Het foto toestel van de voorzitter was bijna te klein om ons allen op defoto te krijgen maar het lukte nog net
Door het vries weer waren sommige niet tip top in orde: bevroren versnellingen en bevroren bodys maar ook dit liet ons niet afschrikken
Door het vries weer lag het parcours er steen hard bij en dit nodigt altijd uit om sneller te fietsen
De mooie groep die vandaag voor de lange tocht koos was dan ook beduidend groter dan op andere dagen en hoe meer hoe beter
Tot aan de bevoorrading die we bereikten na een kilometer of 18 waren we nog niet overdonderd door het parcours want in een mum van tijd en dit zonder echte obstakels
Na de super bevoorrading kon het gas pas echt open want de fietsen waren nu ontdooid en benen waren opgewarmd
Nu ging de rit richting Ursel en dit is altijd leuk want nu kregen we de bospaden voorgeschoteld en dit met de harde ondergrond is altijd fun
Veel anders mooi kregen we niet te verwerken op een paar verdwaalde kassei niet na gesproken
En voor we het goed wisten waren we terug in Zomergem: de afspuit installatie lieten we wijselijk links liggen om morgen niet voor een verrassing te staan
De douches echter waren zeer welkom en lekker warm om daarna gezellig in de kantine na te keuvelen over de verreden rit: en nu op naar Hamme om onze eerste plaats veilig te stellen
Met welke fietsen rijden de grote jongens dit seizoen rond? Bekijk het materiaal van alle ProTeams in de fotospecial en de fietsen van Omega Pharma-Lotto, Quick Step en Vacansoleil op Cycling.be TV!
Quick Step rijdt voor het tweede jaar op rij op de fietsen van Eddy Merckx Cycles. (foto tim van wichelen)
Vier ProTeams kozen in het tussenseizoen voor een nieuw fietsenmerk. Ridley werd door het Katusha Team ingeruild voor Focus, maar het bedrijf uit Tessenderlo vond met het Vacansoleil-DCM Pro Cycling Team al meteen een nieuwe ploeg nadat het contract tussen de Nederlanders en Batavus werd opgezegd.
HTC-Highroad verving Scott door Specialized en het Team Garmin-Cervélo kiest uiteraard voor Cervélo, terwijl de jongens van Garmin-Transitions vorig seizoen nog met Felt reden. Het nieuwe Leopard Team gaat aan de slag met Trek.
Specialized is de grootste leverancier in het ProTeam-peloton. Het merk wordt gebruikt door drie van de achttien ploegen. Trek en Pinarello hebben beide twee teams en Kuota, BMC, Orbea, Focus, Wilier, Cannondale, Canyon, Eddy Merckx Cycles, Giant, Cervélo en Ridley moeten het met één ploeg doen.
Acht ploegen kozen voor hun onderdelen voor Sram. Shimano en Campagnolo leveren elk bij vijf teams.
Je hebt crossers en je hebt crossers. Deze luxe 'bak' spotten we bij het WK in Mol.
Deze C 14 is een full carbon racer met rechte voorvork, een stel Lightweight wielen, dugast tubes, SLR zadel en Shimano Di2... Met een kettingblad. Welke coureur? Eerlijk gezegd, geen idee. Wel dat C 14 een Duits merk is uit de buurt van Osnabruck. www.c14-bikes.com
Wat was het nog lekker warm in ons bedje toen de wekker 6uur zijn hels lawaai liet horen: en dat voor een weekend
Vandaag stond de voor ons verre trip naar Stekene op het menu voor de zaterdags mtb rit
De refter van het plaatselijke schooltje liep op deze weeral druilerige dag lekker vol en daar hadden de leden van het steeds grotere wtc heirnis een flink aandeel aan
Na de groepsfoto kon de bende op pad gaan en dit liep toch een beetje chaotiser dan op andere dagen maar niet getreurd dit zou zich vanzelf oplossen eens iedereen zijn plaatsje in de groep had gevonden
De eerste modder partij bleek niet voor iedereen op het juiste moment te komen en een valpartij kon dus niet uitblijven
Aan de splitsing werd de groep flink uitgedund en met 5 kozen we voor de 30 km rit: en het ging vlot deze morgen
De eerste 20km was in een mum van tijd achter ons en we hadden amper modder gezien voor we de bevoorrading bereikten: wat een luxe
Goed volgetankt en gehergroepeerd konden we aan het volgende deel beginnen en we kozen toch maar de grote te rijden zo vlot ging het
Vanaf hier werd het echt genieten na weken van modder ploeteren mocht dit wel eens
Eens in de bossen van Clinge waar we bijna 20 km in vertoefden ging het gas open en waren we vertrokken voor een droom van een vtt parcours
Slingerend tussen de bomen rijdend langs visvijvers laverend over bos wegels alles kregen we te verwerken wat een biker maar kon verlangen deze droom mocht nog lang blijven duren
Maar ook aan deze tocht kwam er een einde: dju toch
Jammer dat de afspuitplaats terug een misser bleek te zijn en ook de douches waren niet voor zien op deze massa (6douche sproeiers)
De boterham na de rit was terug een voltreffer want iemand van onze club kon voor een ganse week boterhammen eten
Het fietsenmerk Dynatek en de onderdelen van Tec-parts zullen voortaan door de Genkse firma B-Impact ingevoerd worden.
Dynatek-frames zoals de Hammer, Shark en BB Evo, die nog steeds in Italië worden geproduceerd en geassembleerd, zullen zo over België, Nederland, Luxemburg en Duitsland verspreid worden.
Daarnaast zal ook Tec-parts verdeeld worden door het Genkse bedrijf. De onderdelenlijn van Tec-parts bestaat uit sturen, stuurpen, zadelpennen, remmen, wielen, enzovoort uit aluminium, magnesium en carbon.
Het juridisch geschil tussen Cervélo en Canyon over het patent van de Maximus zitbuis is opgelost na constructief overleg tussen beide partijen.
De Maximus Seattube. (foto canyon)
Canyon had een zaak aangespannen over de schending van het Maximus zitbuis patent, dat werd toegekend door het Oberlandesgericht in Düsseldorf.
Het Europees Octrooibureau verklaarde de Maximus zitbuis volledig octrooibaar, maar eiste dat Canyon zijn vordering aanpaste. Het is al gepatenteerd in negen Europese landen en vergelijkbare patenten zijn verleend in de Verenigde staten en China.
De juridische twist is nu opgelost. Cervélo mag haar frames blijven produceren op de huidige manier. In ruil hiervoor krijgt Canyon het recht enkele patenten van Cervélo gebruiken. Door beide partijen is afgesproken dat de details van deze overeenkomst vertrouwelijk blijven en hier geen verdere uitspraken over te doen.
Gerard Vroomen, medeoprichter van Cervélo was tevreden met het resultaat. "Wij zijn blij dat deze kwestie is opgelost. Dit is beter voor beide partijen als wel voor de consument."
Roman Arnold, chief executive van Canyon uitte zijn tevredenheid ook: "Na een langdurige rechtszaak kunnen beide partijen zich weer concentreren op hetgeen ze het beste kunnen: het maken van innovatieve en vooruitstrevende fietsen van een hoge kwaliteit."
Miss België is nog maar pas verkozen of het is alweer tijd om het volgende kroontje uit te reiken ... een tandwielkroontje! Zes dames dingen mee naar de titel van Miss Flandrienne. Bekijk de fotospecial!
Ann Blommaert is één van de zes kandidates die meedingt naar de titel van Miss Flandrienne. (foto vwb)
Miss Flandrienne is geen klassieke missverkiezing, maar wil de mooiste, leukste, meest sportieve en tofste flandrienne bekronen. Het is een initiatief van de Vlaamse Wielrijdersbond.
In de fotospecial kan je kennismaken met de zes kandidates. Stemmen op je favoriete kan op www.vlaamsewielrijdersbond.be of via een mailtje naar miss@vlaamsewielrijdersbond.be.
De jubileumeditie van Velofollies heeft maar liefst 30 procent meer exposanten dan vorig jaar.
Zo'n 170 exposanten zullen hun opwachting maken van 21 t/m 23 januari 2011 in Kortrijk Xpo. Ook de BMX-wedstrijd, die in coulissen van het beursgebouw wordt gereden, kent zijn grootste succes ooit. In totaal zijn 1.182 renners aangemeld voor de wedstrijden op zaterdag en zondag. Dit maakt deze indoorwedstrijd meteen één van de grootste wedstrijden op het Europese continent. De organisatie verwacht dan ook dat de bezoekersopkomst in dezelfde lijn zal liggen. De voorverkoopcijfers liegen er alvast niet om.
Afgelopen weekend organiseerde Red Bull in Londen een manche van de Mini Drome. Waaghalzen konden er rondjes rijden op de kleinste velodroom ter wereld en dat liep niet altijd van een leien dakje. Bekijk het filmpje!
Ongeveer 100 deelnemers waren van de partij in de Londense York Hall. Ze kregen vijf rondjes de tijd om aan de wielerbaan van veertien meter lang en zeven meter breed te wennen. Daarna was het showtime en moesten ze proberen om zo snel mogelijk tien rondjes af te werken.
De 32 snelste rijders mochten naar de finale, een soort knock out-systeem waarin ze telkens per twee de baan opmoesten. De Engelsman Chris Akrigg fietste uiteindelijk naar de zege.
Akrigg zag de finale ei zo na aan zijn neus voorbij gaan toen een van zijn opponenten net voor hem tegen de grond smakte. Hij slaagde er in laatste instantie echter nog in om erop en erover te wippen en een crash te vermijden.
Het was trouwens niet het enige 'incident' op de Red Bull Mini Drome. Heel wat waaghalzen vlogen van hun fiets af en hier en daar kwam er door overdreven snelheid zelfs een fiets in het publiek terecht. Er werden dan ook snelheden gehaald tot 80 km per uur.
Er komt op korte termijn geen tweede overdekte wielerbaan in Vlaanderen. Dat heeft Vlaams minister van sport Philippe Muyters geantwoord op een vraag van Vlaams Volksvertegenwoordiger Johan Deckmyn.
De Gentse piste blijft voorlopig de enige overdekte wielerbaan in Vlaanderen. (foto topsporthal.be)
Het Vlaams Wielercentrum Eddy Merckx in Gent blijft voorlopig dus de enige overdekte wielerbaan, maar die moet uit veiligheidsoverwegingen het aantal renners dat samen op de piste mag rijden, beperken tot honderd.
In totaal maken wekelijks ruim 1.200 wielrenners of wielertoeristen tijdens de avonduren en in het weekend gebruik van de Gentse overdekte piste. Overdag wordt die gebruikt door leerlingen van de topsportschool en competitierenners. Mede afhankelijk van de weersomstandigheden zijn sommige dagen/uren zeer druk bezet en werd uit veiligheidsoverwegingen het maximaal aantal renners beperkt tot honderd.
"De financiële situatie van de verschillende overheden en van potentiële private investeerders is evenwel van die aard dat op korte termijn de bouw van een tweede overdekte wielerbaan in Vlaanderen, hoe wenselijk ook, weinig realistisch is", aldus minister Muyters.
Hij benadrukt dat dergelijke grote projecten slechts haalbaar zijn mits samenwerking tussen diverse actoren. Er waren een aantal verkennende gesprekken voor de oprichting van een tweede overdekte wielerbaan in Vlaanderen, bijvoorbeeld in de Antwerpse Kempen of in de provincie Limburg, maar op korte tijd is er dus geen financiële ruimte.
In Vlaanderen bestaan er momenteel acht wielerpistes, waarvan zeven open pistes. "De piste van Beveren heeft een erg beperkte hellingsgraad en kan veeleer worden beschouwd als een oefenpiste. Dit terwijl er duizenden wielrenners en nog veel meer wielertoeristen zijn", aldus Johan Deckmyn.
Wegens het grote succes van de 29'er heeft Merida besloten om een scherp geprijsd Extra Lite model op de markt te brengen.
De nieuwe Twenty Nine Lite heeft een Rockshox Recon voorvork en XT-derailleurs, shifters en crankstel. Hij zou verkrijgbaar moeten zijn vanaf de tweede helft van maart.
De normale consumentenverkoopprijs van de 'Twenty Nine XT Edition' is 1.699 euro, maar het actiemodel gaat verkocht worden voor 1.399 euro. Merida verwacht dan ook dat dit speciale actiemodel, waarvan slechts een beperkte oplage geproduceerd wordt, als zoete broodjes over de toonbank zal gaan.
NA DE TOESPRAAK VAN DE VOORZITTER WERD HET TIJD OM AAN HET FEEST TE BEGINNEN MET EEN DRANKJE EN EEN HAPJE EN MET DE DRANK WERD ER NIET OP EENTJE MEER OF MINDER GEKEKEN MAAR OOK HET DRUPPELKOT HAD ZIJN KLANTEN EN OOK HIER WERD ER DUGTIG GEFEEST EN OP EEN DRUPPEL MEER OF MINDER WERD HIER OOK NIET GEKEKEN EN DE VROUWEN BLEKEN NOG DE GROOTSTE FEEST VIERDERS TE ZIJN DE BARMAN VAN DIENST HAD EEN ZEER DRUKKE AVONDEN OP HET EINDE VAN DE AVOND WAREN SOMMIGE ZO DRONKEN DAT ZE ZELFS BIJ DE HOND BLEVEN SLAPEN MAAR TERUG KONDEN WE TERUG KIJKEN OP EEN GESLAAGDE AVOND
Het weekend begon al op vrijdag om 7 uur voor de Nieuwjaars receptie van wtc Heirnis: afspraak in café Norbe in Ledeberg
En ze hebben het daar geweten de massaal opgekomen leden hebben er een stevig feestje gebouwd tot in de vroege uurtjes
Dat er dan op zaterdag morgen er een paar bijzitten met kleine oogjes moet men er maar bijnemen
Maar feest of geen feest de vele leden hadden ook deze morgen de weg naar Wondelgem gevonden en terug was de voorzitter zo fier als een gieter
Na de inscanning en de foto shoot konden we op pad gaan: de eerste kilometers bleven de korte en de lange afstand rijders mooi en in groep samen biken en dit tot aan de splitsing
Vandaag kozen vijf dapperen voor de 48km lange parcours en voor de ene ging het al wat beter dan de andere
Langs veldwegels die hier en daar last hadden van de overvloedige regen van de afgelopen dagen door modderpoelen baanden we ons een weg richting Lembeekse bossen die we bereikten na 26km
Aan de ingang van de bossen kregen we onze bevoorrading: en de dames die ons bedienden hadden er duidelijk en hoorbare zin in: jammer dat we dit moesten verlaten maar met nog 22 km te gaan konden we niet te lang treuzelen
Nu waren we vertrokken voor een 10tal km bos paden met hier en daar ook een paar verraderlijke en sompige passages en het minste foutje werd hier duidelijk afgestraft
Na dit heerlijke stuk wat altijd veel te kort is konden we richting aankomst fietsen
Met jammerlijk iets te veel asfalt of beton wegen maar dank zij de wind die we nu voor het merendeel in het nadeel kregen konden we ons toch nog warm en in het zweet fietsen
Zonder nog echte zware veldwegels de laatste kilometers konden we aan de aan komst beginnen te denken
Ook aan de drukke bikewas ging het vlotjes en deze was stukken beter dan de week voorheen
Enkel de wasplaats voor de vele deelnemers bleek in de jaren stillekes te hebben stilgestaan ook al deden de inrichters nog zo hun best: een emmer water is in 2011 echt verleden tijd maar is dan ook het enige minpuntje van deze organisatie
In de wintermaanden met de fiets op pad gaan kan voor behoorlijk wat ongemakken zorgen. Het zijn dan vooral handen en voeten die het meeste last hebben van koude wind en winterse neerslag. Dan is het de taak om die lichaamsdelen daar zo goed mogelijk tegen te beschermen. Overschoenen behoren in deze periode dan ook tot één van de onmisbaarste accessoires.
Met Bio-Racers Mad Max MTB Overshoes kan men al van heel wat leed bespaard blijven. De toplaag van deze overschoen bestaat uit waterbestendig materiaal plus de stiknaden zijn ook nog eens waterdicht getapet. Als de voeten volledig van vocht en koude wind afgeschermd worden dan blijven ze ook langer warm. Het aan- en uit doen van overschoenen is meestal ook een lastig karwei. Door zijn volledig open constructie is dit bij de Mad Max Overshoes slechts een formaliteit. Achteraan en onderaan sluit men met de klittenband strips de voeten volledig en aërodynamisch af. Enkel het schoenplaatje en de hak van de schoen zijn dan nog vrij. Om ze tijdens het stappen te beschermen zijn de punten van de overschoenen van extra stevig materiaal gemaakt. Bij fietsen in het duister geven de reflecterende achterkant en Bio-Racer logo een veiliger gevoel. Mad Max overschoenen zijn er in zwart en in de maten S t/m XL voor de prijs van 39,-.
Gentbrugge, da's een VTT door mijn achter- én voortuin dus die wou ik niet missen. Temeer er nog andere zaken op het programma stonden zoals de nieuwjaarsreceptie van de gemeente en, het BK natuurlijk. Wel meteen een ander gevoel als je al geheel gekleed en al van thuis naar het vertrekpunt kan rijden. Die luttele kilometers zijn meteen toch al een opwarmertje. Inschrijven gaat in Gentbrugge altijd vlot, veel plaats en goed georganiseerd.
Dus meteen maar de bekende wegen ingeslagen en achter het oude zwembad het veld in. De ondergrond lag al goed mals, alle vorst was blijkbaar verdwenen. Maar het smelt en dooiwater had ons hier en daar toch opgewacht. Nu zo'n VTT in eigen streek geeft het voordeel dat je het terrein door en door kent en daarmee op de 50 km perfect kan doseren. Maar daar hadden we eigenlijk geen boodschap aan. Al goed opgewarmd en met veel goesting en goeie benen gaven we er meteen een ferme lap op. Meteen al werd de jacht geopend op al wie voor ons reed en nog niet op temperatuur was. Single track of modderstrook, van zodra het kon stoven we alles wat wielen had voorbij. Tegen Heusden brug draaide de hartslagmeter al op volle toeren. En dat zou niet meer verminderen. Om en rond deze streek alle off road trajecten aan mekaar rijgen zonder verhard is onmogelijk. Maar de route liep over hele leuke straatjes, boeren- en veldwegeltjes etc. En bovendien, een heel schuchter zonnetje zag dat het een leuke bedoening was en scheen dra volop alsof ze ook al naar de lente snakte.
Over en door de parken van Destelbergen, de "zandbergen" van Heusden trokken we zo richting Wetteren (ten Ede) en Melle. Maar hier en daar lagen er verdomd moeilijke stukken blubber, kommer en kwel(m) op ons traject. Soms gewoon niet te fietsen, te voet dan maar. De bevoorrading op de manége was dan net zoals ieder jaar. Af! En wat mij opvalt, niemand staat er in het wild te plassen. Waar heb je het nu toch over? Er hangen gewoon bordjes met de simpele vraag om niet tegen de omheining te plassen maar het WC te gebruiken. En zie, menig deelnemer loopt een stalletje rond om gedwee te plassen waar het hoort. Dat zie je op geen enkele andere VTT! Dan maar weer verder tot op de taluds aan de Ringvaart. Daar schatte ons groepje het eerste schuin oplopende klimmetje verkeerd in. En hub, meteen een file en enkele valpartijen. Sommigen waren zowaar de cadans kwijt dat ze in een of andere afdaling pardoes met het stuur achter een boompke bleven hangen en hop, overkop. Leek Lars Boom wel. Maar goed, ik was die boombotser en meteen was ik het tempo kwijt. Mijn medevluchters voegden de daad bij het woord en de kloof was te groot om nog dicht te rijden. Ik zat mij een ongeluk te denken waarlangs de organisatie ons nog langs zou sturen want off road is in dit gedeelte van Melle nauwelijks te vinden. Eens terug t.h.v. Heusden brug dacht ik dat we er waren, maar we werden nog langs een heuse apotheose gestuurd. Nog enkele flinke off road stukken door de velden en de laatste reservers werden aangesproken. Al bij al waren we toch blij dat we aan het einde waren want het was een snelle maar vrij zware rit geweest. Zowel op het begin als het einde van de rit werden er foto's genomen, dus trakteerde ik mijzelf maar met een schoon kaderke. De bike wash is altijd af daar aan het "gemeentehuis" doch ik verkoos mijn fiets later thuis te wassen. Die receptie weet je wel...
Toch nog eventjes meegeven dat ook de kleedkamers en douches in de sporthal altijd OK zijn. Dus voor wie nieuwsgierig is naar deze streek kom gerust eens af binnenkort. Op jullie vertrouwde website vinden jullie altijd het laatste nieuws.
Wat deden ex-voetballer Gert Verheyen en ex-wielrenner Johan Museeuw onlangs met een koersfiets op het circuit van Zolder? En wat heeft 'De Vlo' daarmee te maken? Kom er hier alles over te weten!
Gert Verheyen en Johan Museeuw namen het op tegen De Vlo. Ga ook jij de uitdaging aan? (foto gunter hauspie)
Cyclo Sprint magazine trekt voor elk nummer naar Circuit Zolder. Een BV, ex-renner en een wielertoerist rijden elk één rondje tegen de chrono. Wie de snelste tijd neerzet, wint.
Maar er staat nog meer op het spel. Er doet immers nog een derde, onbekende gast mee: de Vlo. Deze ervaren fietser heeft de referentietijd van 5'13" neergezet, goed voor een gemiddelde van 46,01 km/u. Zal iemand in staat zijn de Vlo te kloppen?
In aflevering 5 van De Vlo namen ex-voetballer Gert Verheyen en ex-wielrenner Johan Museeuw het tegen elkaar én tegen De Vlo op. Benieuwd hoe ze het er vanaf brachten in vergelijking met onder andere Nico Mattan, topchef Luc Bellings, Hugo Broos, rallypiloot Freddy Loix en ex-veldrijder Roland Liboton? Of wil je jezelf kandidaat stellen om het tegen De Vlo op te nemen?
Team RadioShack heeft zijn outfits onthuld voor komend seizoen. Lance Armstrong en co zullen ermee te bewonderen zijn tijdens de Santos Tour Down Under, van 16 tot 23 januari in Adelaide, Australië.
De shirts zien er frisser uit dan vorig seizoen. (foto team radioshack)
RadioShack maakt voor de outfits weer gebruik van de merkkleuren van The Shack, namelijk rood, wit en zwart. Het shirt ziet er iets frisser uit dan vorig jaar en vooral de grote rode 'R' op de voorkant valt op. Er staat ook een nieuwe sponsor op, namelijk Twitter. De renners van het team, en dan vooral Armstrong zelf, maar ook Levi Leipheimer, Robbie McEwen, Chris Horner en Jani Brajkovic maken gretig gebruik van de sociale netwerksite.
"Sinds de oprichting van Team RadioShack vertrouwen we op Twitter om de fans van over de hele wereld op de hoogte te houden en betrokken te houden bij het team, dus zijn we blij om hen als sponsor te mogen verwelkomen," verklaarde Lee Applbaum, executive vice president en chief marketing officer van RadioShack.
Fans zullen de officiële uitrusting later op de maand kunnen bestellen vanop de webwinkel van het team.