BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    11-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DIT IS OOK LEUK
    dit is ook leuk







    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VTT DE DENDERVALLEI

    VTT De Dendervallei

     

    Terwijl andere sporters kiezen om lekker warm binnen te sporten of om eens goed uit te slapen kozen de echte sporters om naar Zandbergen af te zakken

    Na een paar weken van vrieskoude en sneeuwbuien konden we terug aan de slag op normale ondergrond

    Wat zich aankondigde als een nieuwe en spannende rit zou voor velen een koude douche worden

    Om te beginnen: van de ruime parking was in de verste verte geen spraken maar dit kon de pret niet drukken

    Op naar het inschrijvingslokaal een taverne?:Amper plaats voor 50 man en dit mochten geen te breden zijn maar dit kon de pret ook niet drukken

    De koffie was lekker maar voor deze prijs mocht het ook wel: dus werd er zuinig met omgesprongen

    Eens de groep compleet konden we ons een weg naar buiten wurmen om op volle sterkte de strijd aan te gaan

    Al vlug bleek dat het geen makkie zou worden: de eerst klim viel nog mee maar toch vielen hier de eerste slachtoffers(het waren de slimste)

    Met ons uitgedund groepje ploeterden verder door: maar het parcours ging van kwaad naar erger

    Het waren niet de vele hellingen die de rit zwaar maakten maar wel de vele modder stroken

    Al vlug bleek deze rit te zwaar voor een paar sterke rijders en dit samen met technische mankementen kozen deze ook wijselijk voor de iets korter afstand

    Met 2 waren we nog over en terug konden we ons beginnen leegrijden aan de snel op elkaar volgende modderstroken

    De gevaarlijke passages langs de prikkeldraden bleek ook niet van de poes en de voetjes moesten meer dan ons lief is aan de grond

    Even konden we op adem komen aan de bevoorrading post: veel werd er echter niet te bevoorraden want deze was pover en dan zijn we nog beleefd maar ook dit kon de pret niet drukken

    Het tweede deel begon al goed: terug modder en slijk

    Steeds ging het maar van kwaad naar erger tot er bijna geen doorkomen meer aan was: maar opgeven vergeet het

    Na terug te hebben aangesloten bij de kortere afstand rijders konden we aan de klim naar de bosberg beginnen niet langs de gevreesde kasseien maar langs een minder lastig stuk: gelukkig

    De afdaling van de bosberg bleek een verdomde en gevaarlijke klus te worden: met de nodige valpartijen tot gevolg

    Eens deze klus geklaard konden we konden we kilometers beginnen aftellen maar eerst nog het lange en volle plassen en putten naar het Gavers stuk te hebben doorsparteld

    De laatste kilometers werd terug in groep afgelegd en dit met de nodige grappen en grollen

    Op naar de afspuitstand en deze was prima: maar om ons zelf te reinigen zou terug een ander affaire worden

    In een triestig zaaltje kregen we een emmertje water (na 10 minuten wachten)en was het behelpen geblazen en dit in 2010 ja bijna 2011

    Dit kon de pret wel drukken want dit hadden we niet verdiend na bijna 40 kilometers modder ploeteren

    Om aan een welverdiend drankje te geraken werd er terug een inspanning van ons verwacht(aan schuiven)en daar had ik echt geen zin in

    Gelukkig konden we terug tijdens de rit nog eens lachen en elkaar enkele beetje plagen zodat deze dag al bij al toch nog een beetje meeviel

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

     

     

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    10-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Nu zondag Cycling For Life
    Nu zondag 12 december gaat in de velodroom van het Vlaams Wielercentrum Eddy Merckx in Gent de tweede editie van de benefiethappening Cycling For Life door.
    Ook VDB tekende het Cycling for Life-truitje. (foto grinta!)
    De opbrengst van Cycling For Life gaat integraal naar Music for Life, de jaarlijkse actie van radiozender Studio Brussel. Het is de bedoeling dat er nu zondag zoveel mogelijk rondjes gereden worden tussen 8u en 20u. Voor minstens 10 euro kan je een uur lang rondjes draaien.

    Cycling for Life wordt georganiseerd door Grinta!, in samenwerking met Bloso en Wielerbond Vlaanderen. In het kader van de actie zal ook een uniek wielershirt geveild worden op E-Bay. Het truitje werd al getekend door Eddy Merckx, Jurgen Van den Broeck en Fabian Cancellara.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Nu zondag: Santa Mountainbike
    Nu zondag worden alle mountainbikers verwacht in Averbode voor de DVV Santa Mountainbike. Maak kennis met de prachtige natuur van Averbode, Scherpenheuvel-Zichem en omstreken via mooie singletracks en brede boswegen.
    In en rondom het recreatiedomein De Vijvers staan er twee tochten van 30 en 45 km op het programma. Inschrijven en vertrekken kan tussen 8.00u en 10.30u.

    Achteraf kan je genieten van een lekker glaasje Glühwein of een warm kopje soep in een gezellige kerstsfeer. Bovendien wordt iedere deelnemer getrakteerd op een ludieke verrassing!


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Sneller fietsen? Sportdrank uitspugen!
    Duursporters die een sportdrank met snelle koolhydraten door hun mond laten gaan en dan uitspugen, zetten betere tijden neer dan sporters die de sportdrank doorslikken. Gentse wetenschappers hebben deze theorie bevestigd.
    Sportwetenschappers breken hun hoofd over dit pas ontdekte onverklaarbare fenomeen waarmee duursporters hun prestaties kunnen verbeteren. Bewegingswetenschappers van de Universiteit Gent hebben nu een nieuw stukje van de puzzel gepubliceerd, staat te lezen op Ergogenics.org.

    Dat sporters beter presteren door sportdrank als ze 2 à 3 uur actief zijn, dat is logisch. Hun glycogeenvoorraden raken op en hun glucosespiegel daalt. Maar hoe sportdranken de prestaties verbeteren als sporters een uur of korter actief zijn, dat is nog steeds niet duidelijk. Het lichaam van een duuratleet zou over voldoende reserves moeten beschikken.

    Een mogelijkheid is dat het prestatieverbeterende effect ontstaat in de mond. In recente studies presteren sporters beter als ze hun mond spoelen met sportdrank en die daarna uitspugen.

    TRIATLETEN OP DE TESTBANK

    De Gentse onderzoekers lieten 12 getrainde triatleten een hoeveelheid arbeid verzetten op een fiets. Als de sporters continu op 75 procent van hun maximale vermogen zouden fietsen, dan zouden ze 1 uur over de inspanningsproef doen.

    De ene keer kregen de triatleten 14 ml Gatorade per kg lichaamsgewicht, de andere keer een met aspartaam gezoete placebo zonder joules. Gatorade is een isotone sportdrank die voor 6 procent bestaat uit snel opneembare koolhydraten. De sporters verdeelden de drank over de periode dat de rit duurde. Ze moesten per keer de vloeistof 5 seconden door hun mond spoelen en uitspugen of meteen doorslikken.

    De tijd die de triatleten nodig hadden voor hun rit was 3,7 procent korter als ze hun mond alleen maar spoelden. Het spoelen verhoogde de hoeveelheid arbeid die de sporters per tijdseenheid konden verzetten.

    RECEPTOREN IN DE MOND?

    Het spoelen verhoogde de concentratie melkzuur in het bloed. Melkzuur komt vrij als spieren koolhydraten verbranden. Kennelijk stimuleert het spoelen de oxidatie van glucose.

    Dat de sportdrank niet werkt als je die alleen maar doorslikt komt waarschijnlijk doordat inslikken kort duurt, vermoeden de onderzoekers. Kennelijk zitten er in de mond receptoren voor koolhydraten die de verbranding van glucose door het lichaam stimuleren.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    EEN UNIEK ZADEL MET JE EIGEN NAAM ALLEEN TE BESTELLEN BIJ FIETS

    Fiets zadel met tekstGeef je eigen fiets een persoonlijk en professioneel tintje met een zadel met je eigen naam. Speciaal voor Fiets maakt Selle San Marco het mogelijk een van de drie racing team-zadels te bedrukken met je eigen naam, bijnaam of andere tekst die je zelf kunt kiezen.
    De topteams van onder andere Katusha, Vacansoleil en Lampre-Farnese Vini rijden in 2010 ook met de zadels uit de racing team-collectie en deze topwielrenners kunnen net als jou kiezen voor een zadel met hun eigen naam.

    Je naam wordt met een hoogwaardige techniek op het zadel geborduurd, zoals je kan zien op het voorbeeld van Marcello Velo.

    > Aspide Racing Team xsilite rail
    - 164 gram
    - 280 x 130 mm
    - € 125,- / € 115,- Fiets-abonnees
    > Regale Racing Team xsilite rail
    - 220 gram
    - 278 x 148 mm
    - € 155,- / € 145,- Fiets-abonnees
    >Zoncolan Racing Team xsilite rail
    - 192 gram
    - 288*127 mm
    € 132,-/ € 122,- Fiets-abonnees
    MAAK JE KEUZE: Fiets zadel met tekst
    > Aspide Racing Team xsilite rail
    - 164 gram
    - 280 x 130 mm
    - € 125,- / € 115,- Fiets-abonnees
    << KIES Aspide Racing Team xsilite rail
     
    > Regale Racing Team xsilite rail
    - 220 gram
    - 278 x 148 mm
    - € 155,- / € 145,- Fiets-abonnees
    << KIES Regale Racing Team xsilite rail
     
    >Zoncolan Racing Team xsilite rail
    - 192 gram
    - 288*127 mm
    € 132,-/ € 122,- Fiets-abonnees
    << KIES Zoncolan Racing Team xsilite rail

    Ik kies voor de volgende tekst op het zadel*:
    Max. 20 tekens
    Naam:*
    Adres + huisnummer:*
    Postcode (zonder spatie):* (1234CC)
    Woonplaats:*
    Land: Nederland   België
    Telefoonnummer:*
    Rekening:*
    E-mail:*
    Ja, ik ben abonnee van Fiets
      Ik machtig Sanoma Uitgevers te Hoofddorp om automatisch het verschuldigde bedrag af te schrijven van mijn giro- of bankrekening.
      Ik ga akkoord met de leveringsvoorwaarden van Sanoma Uitgevers
      Ja, ik meld mij aan voor de Gratis Fiets Nieuwsbrief (Privacy Beleid).
    * Verplicht veld
     
    De maximale bedrukking van het zadel bedraagt 20 tekens (incl. eventuele spaties). Je kunt een zadel alleen bestellen via www.fiets.nl/zadel. Bestel kan tot 1 maart 2011. Levering van de zadels is uiterlijk 1 mei 2011. Prijzen zijn incl. verzendkosten naar Nederland of België, je krijgt het zadel zonder extra kosten thuisgestuurd. Betaling geschiedt via een eenmalige incasso door Sanoma Uitgevers, uitgeverij van Fiets. Belgische klanten ontvangen na hun bestelling bericht over hoe zij hun betaling kunnen voldoen. De zadels worden met de grootst mogelijke zorg vervaardigd en bedrukt bij Selle San Marco in Italië. Wil je meer kenmerken van deze zadels of meer informatie over Selle San Marco, kijk dan op www.sellesanmarco.com. Vragen of opmerkingen over deze actie kun je stellen via club@fiets.nl welke wij proberen binnen uiterlijk 2 werkdagen te beantwoorden.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Schobbejakken zijn het!

    Schobbejakken zijn het! Zondag 12 december wordt de Vlaamse Schobbejaks mountainbike route feestelijk geopend. Een prachtig, nieuw, volledig uitgepeild parcours in de buurt van Brugge. Voor de opening komen dan ook tal van hoogwaardigheidsbekleders opdraven.



    De provinciegouverneur, de gedeputeerden en de provinciegriffier van West-Vlaanderen, de burgemeester, schepenen en gemeentesecretaris van Brugge, Beernem en Damme en Bloso, allemaal zullen ze aanwezig zijn om de deelnemers te verwelkomen.

    De Schobbejaksroute” start in het Bloso sportcentrum “Julien Saelens”, door enkele wijken gaat het richting Assebroekse Meersen. Daarna gaat het door de Loweide, je ontdekt een prachtig landschap met door knotwilgen en populieren omzoomde akkers en weiden, bossen, riante kasteeldomeinen en stemmige hoeven. Na een stukje bosweg onder het domein Ryckevelde door, fiets je richting “Oedelemberg” via het kasteeldomein Ten Torre. Je proeft even van de “Oedelemberg” via de flank en langs landelijke wegen en paadjes bereik je de Gentse Steenweg.(gevaarlijke oversteek). Daarna gaan we de Antwerpse Heirweg op en via de oude spoorwegbedding naar de Bolakkerstraat en terug naar de Antwerpse heirweg, alweer een prachtig stukje bos. Via een lus keren we terug op de oude spoorwegbedding en zetten koers op richting Sijsele Dorp. In de verte zien we de kerktoren van Sijsele-dorp verschijnen. Via de Minneweg rijden we richting de Spermaliehoeve. Het kasteel van Male en de Abdij St-Trudo passeren we na een tocht door het Maleveld en Male en dan gaat het terug richting Ryckevelde. Over de oude spoorwegbedding rijden we richting Brugge. Je komt voorbij het natuurreservaat ‘De Schobbejakshoogte’ waar destijds dieven en struikrovers hun schuiloord hadden. Vooraleer je terug in de bewoonde wereld komt, rijden we nog door het Paalbos en het Veltembos. Aangekomen in het Bloso centrum kan je nog genieten van een verfrissing in de cafetaria “Extratime”.


    Inschrijven kan je via
    deze link

    of vanaf 8uur in het Bloso centrum ‘Julien Saelens’, Nijverheidsstraat 112, 8310 Assebroek.
    De officiële start is om 9uur.

    Veel plezier!

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Webber mag niet meer biken
    Het team van Formule 1-rijder Mark Webber heeft liever niet dat hij nog gaat mountainbiken. De Australiër reed de laatste 4 GP's immers met een breukje in de schouder na een val op de fiets.
    Webber en mountainbikes, het lijkt geen goede combinatie. (foto life.com)
    Webber maakte het nieuws over zijn breukje pas gisteren bekend in zijn boek 'Mark Webber, Up Front. 2010 - A Season to Remember'. Ook voor zijn team Red Bull kwam dat het bericht én het boek als een verrassing. 

    "Ik wist niet dat hij een boek zou uitbrengen en ik wist helemaal niets van zijn blessure", zegt teammanager Christian Horner. "Blijkbaar leden zijn prestaties er niet onder, maar ik had het wel graag geweten."

    In het boek staat de volgende passage: "Op de zondagochtend voor het Japanse raceweekend zat ik voor het eerst sinds mijn ongeluk in 2008 weer op een mountainbike. Ik was met een goede vriend van me een stukje aan het fietsen, toen hij plotseling onderuit ging. Ik kon hem niet meer ontwijken en vloog vol over hem heen. Ik liep hierbij een haarscheur in mijn rechterschouder op."

    Het ongeluk in 2008 waarvan sprake, is een ander mountainbike-incident op Tasmanië waarbij Webber zijn been brak. "Mark en mountainbikes lijken niet goed samen te gaan. Misschien is het beter als hij hiermee stopt", besluit manager Horner.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    De invasie van de grote wielen
    Aan de andere kant van de grote plas zijn ze al helemaal overtuigd van het nut van een 'grote' 29er mountainbike. Op het oude continent hinkt de doorbraak iets achterop. Is de 29er een hype of een blijver?
    Met een 29er lijk je hindernissen en oneffenheden makkelijker te kunnen nemen. (foto scott)
    De typische trendsetters staan echter niet meer alleen: de trendvolgers zijn op de kar gesprongen en dus zie je nu stilaan meer en meer 29ers in de etalage van de lokale fietsenwinkel staan.

    Ook de toppers rijden ermee, en dat helpt immers altijd. De marketingafdelingen van de verschillende merken kunnen er enkel blij mee zijn. Maar is een 29er ook echt nuttig voor de gewone toerder?

    Een tiental jaren geleden werden de eerste echte 29ers ontwikkeld. Tot dan had je alleen de traditionele mountainbike met wielmaat 26". Maar er was oorspronkelijk eigenlijk geen speciale technische reden om precies díé wielmaat te kiezen, behalve dat er gewoon geen dikke banden bestonden in andere maten.

    De MTB maakte echter een volledige evolutie door. Alles werd geleidelijk gemoderniseerd, uitgezonderd die wielmaat. Totdat iemand bedacht dat grotere wielen gemakkelijker over obstakels zouden rollen...

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klim voor het leven!
    Precies 100 jaar nadat de Col du Galibier voor het eerst beklommen werd in de Ronde van Frankrijk, verrijst op de flanken van deze mythische col het gloednieuwe 'Climbing For Life - Col du Galibier'-evenement.
    De opbrengst van Climbing for Life gaat naar astamonderzoek en astmabestrijding. (foto belga)
    Met zijn 2.645 m is de Col du Galibier één van de hoogste befietsbare cols in Frankrijk en meteen ook de hoogst gelegen aankomstplaats in de Tourgeschiedenis. Om te vieren dat de Galibier een eeuw geleden voor het eerst werd beklommen, staat de mooiste der Alpencols in 2011 twee keer op het programma van de Tour. Eén keer als aankomst en één keer als doortocht.

    Ook de wielertoerist en de sportieve fietser kan dit jaar uitgebreid proeven van de Galibier. In het weekend van 3 en 4 september 2011 organiseert Golazo Sports 'Climbing For Life - Col du Galibier'. Iedereen die houdt van fietsen, klimmen, adembenemende panorama's en een onvergetelijke groepssfeer kan dit event maar beter met stip aanduiden in zijn of haar agenda. De Galibier is immers een klim die niet op het palmares van een wielertoerist mag ontbreken.

    Op zaterdag 3 september staan er vier mogelijke beklimmingen op het programma: de Galibier vanuit Valloire-Galibier (18,1 km), de Galibier vanuit (Col du) Lautaret (8,5 km), de Télégraphe-Galibier vanuit Saint-Michel-de-Maurienne (34,9 km) en als toetje de Col de Valmeinier (16,1 km). Een dag later is er een vrije toertocht met onder andere de Col du Croix de Fer en de Col du Lautaret.

    De opbrengst van dit evenement gaat naar het goede doel, meer bepaald naar astmaonderzoek en astmabestrijding. In het kader van dit goede doel zullen ook 20 astmapatiënten, onder begeleiding van een medisch team, naar de top van de Galibier klimmen.

    Om het groepsgevoel te versterken zullen alle deelnemers samen ondergebracht worden in 2 luxueuze vakantiedorpen van Pierre & Vacances, in Valloire-Galibier en Valmeinier. Iedereen die zich inschrijft, krijgt daarenboven een 12- of 24-wekenschema van Energy Lab om zich optimaal voor te bereiden op deze uitdaging.

    Vlaams minister-president Kris Peeters, Eddy Merckx en Ozark Henry zijn de trotse peters van dit project. Naast zijn deelname aan de beklimming, trakteert Ozark Henry alle deelnemers op een mini-concert.
     
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Ook Terneuzen wil Belgische pelotons weg
    In de Nederlandse gemeente Terneuzen is actie gevraagd tegen de grote groepen vooral Belgische wielertoeristen die er met name in het weekend de wegen onveilig maken. Eerder gebeurde al hetzelfde in Sluis.
    In Noord-Brabant zou er een verordening bestaan, die stelt dat niet meer dan een bepaald aantal fietsers in groep mag rijden. (foto alain buyck)
    PvdA-raadslid Rien de Regt pleit voor een snelle oplossing voor dit probleem. "Omdat de wielertoeristen in grote groepen over de Zeeuws-Vlaamse (polder)wegen racen, maken ze de situatie voor andere fietsers en wandelaars onveilig", aldus de Regt.

    Het raadslid reikt burgemeester en wethouders alvast een oplossing aan. Volgens hem bestaat er in Noord-Brabant een verordening, die stelt dat niet meer dan een maximum aantal fietsers bij elkaar in een groepje mag rijden.

    Eidn vorig jaar pleitte de Nederlandse Fietsersbond al voor de invoering van een maximumsnelheid op fietspaden. Ze reageerde daarmee op de ergernis van het Sluise gemeenteraadslid Bram Basting over de "wielrijdersterreur van de Belgische buren op Zeeuwse wegen".

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Commeyne rijdt De Panne van het dak
    Net als vorig jaar heeft Davy Commeyne de Lotto Panne Beach Endurance op zijn naam geschreven. De wegprof van Landbouwkrediet legde de 54 km op het besneeuwde strand af in 1u37:15.
    Davy Commeyne verlengt zijn titel in De Panne. (foto mountainbike.be)
    Van in het begin werd het peloton op een lang lint getrokken. Het groepje favorieten bestond aanvankelijk uit van 20 tot 13 man. Bij het ingaan van de derde en laatste ronde schoot er nog 7 man over vooraan. Bij het keerpunt over de Franse grens waren er dat nog vijf: Davy Commeyne, Nico Berckmans, Nicolas Vermuelen, Kevin Van Hoovels en Thomas Chamon.

    In de finale regende het aanvallen. Vooral thuisrijder Chamon nam het initiatief, maar werd telkens gecounterd door een sterke Commeyne. Het was de renner van Landbouwkrediet die de wedstrijd in de laatste zandstrook besliste. Hij had aan de meet 6 seconden voorsprong op een onderkoelde Nico Berckmans. Belgisch kampioen Kevin Van Hoovels won de sprint om de derde plaats ten nadele van Thomas Chamon.

    Kim Saenen won de wedstrijd bij de dames. Didier Bats trok net als in Bredene aan het langste eind bij de juniores.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Oltre nero nu ook als frame te verkrijgen
    De standhouders van Bianchi kregen op BikeMotion geregeld de vraag of de nieuwe Oltre ook als los frame leverbaar is. Na overleg gingen ze ook in Italië overstag. Het frame is verkrijgbaar vanaf maart 2011.
    (foto bianchi)
    Ieder jaar introduceert Bianchi een topmodel voor de fietsmarkt, altijd met veel succes als het gaat om de allernieuwste techniek en innovatief design. Voor 2011 is dit de Oltre (Beyond). Het is geen fiets voor de "alledaagse rijder", maar voor iemand die iets speciaals wil hebben en dit ook graag wil tonen.

    Daar deze fiets in de HoC categorie (Horse Categorie) valt, is het een echt topmodel qua gewicht en stijfheid. Daarnaast is hij mat zwart met kleine subtiele Celeste details en heeft een meer dan mysterieuze uitstraling. De verkoopprijs van deze exclusieve uitvoering is 3199 euro.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Een glimp van het nieuwe Garmin-Cervélo truitje
    Slipstream Sports heeft een preview vrijgegeven van het truitje van het Garmin-Cervélo team voor volgend seizoen. De nieuwe teamkledij kan nu al besteld worden.
    (foto slipstream sports)
    Garmin en Cervélo bundelen volgend seizoen hun krachten en daar hoort uiteraard een gloednieuwe tenue bij. De truitjes van het Cervélo Test Team waren de voorbije twee seizoenen al erg in trek bij de recreatieve fietsers en dus zijn de verwachtingen ook nu weer hooggespannen.

    Het nieuwe truitje van Castelli is een mix van die van Garmin-Transitions en Cervélo van het afgelopen seizoen. Het hoofdzakelijk blauw-wit-zwarte eindresultaat heeft iets weg van de shirts van het Britse Team Sky.

    Je kan het shirt nu alvast bestellen op de website van het team. Voor 115 euro krijg je er nu tijdelijk ook een gratis wielerpetje bij. De nieuwe broek kost nog eens 130 euro extra.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Meeusen door de grote poort
    Neoprof Tom Meeusen (Telenet-Fidea) heeft zijn eerste grote koers gewonnen. Hij haalde het in de Superprestige in het Nederlandse Gieten na een spurt met vier, waarin Belgisch kampioen Sven Nys met pech kreeg af te rekenen.
    Sven Nys kwam al lopend over de meet.
    Simunek nam in het Nederlandse Gieten de snelste start en gelukkig bleef iedereen recht in de razende wedstrijdbegin. Niels Albert - de winnaar in Koksijde - liet zich wel verrassen en kon meteen beginnen achtervolgen.Zijn Nederlandse ploegmaat Huenders trok vooraan stevig door, gevolgd door Simunek, Nys en Meeusen. Albert had na twee ronden 22 seconden achterstand.

    In de derde ronde versnelde Sven Nys even, maar de Belgische kampioen liep op een counter van Tom Meeusen. Ook Simunek bleef attent vooraan, net als Dieter Vanthourenhout. Een groepje met wereldkampioen Zdenek Stybar en Kevin Pauwels volgde op een handvol seconden. Die kloof groeide snel, zeker nadat Stybar veel tijd verloor in de materiaalpost. Na vier ronden had de onfortuinlijke Tsjech een halve minuut achterstand op de kopgroep. Albert volgde al op ruim 50 seconden.

    Het parcours werd steeds gladder en Bart Wellens - die de aansluiting probeerde te maken met de kop van de koers - kwam onzacht in aanraking met de ondergrond. De Kempenaar stapte nog wel terug op de fiets, maar verdween even later uit de wedstrijd. Voor Stybar en Albert bleef het een operatie 'schade beperken' in het puntenklassement. Nys kon dus een goede zaak doen en vond vooraan een sterke bondgenoot in Meeusen.

    OPGAVE VOOR ALBERT

    Na drie kwartier wedstrijd had Niels Albert al anderhalve minuut achterstand en dus kneep de kopman van BKCP-Powerplus - het nummer drie in het Superprestigeklassement - de remmen dicht. In de achtste ronde ging Dieter Vanthourenhout in de aanval, maar hij kon zijn medevluchters niet lossen. Simunek hing lange tijd aan de rekker, maar de Tsjech beet op de tanden.

    Nys, Vanthourenhout, Meeusen en Simunek gingen samen de laatste ronde in. Er werd flink gedrumd voor de beste plaatsen, waarbij Meeusen en Simunek een stevig nummertje uitvochten. Schouder aan schouder gingen ze de bochten in. Nys wachtte zijn kans af. Vanthourenhout leek zich als vierde te moeten neerleggen bij de gang van zaken.

    Meeusen en Nys gingen het spurtduel aan, maar Nys kende pech toen zijn pedaal afbrak. Al lopend kwam de Belgische kampioen als vierde over de meet. Meeusen trok er zich uiteraard niets van aan en pakte zijn eerste grote zege bij de profs. Radomir Simunek werd tweede in de wedstrijd die naar zijn overleden vader werd genoemd en ook Dieter Vanthourenhout mocht voor het eerst mee het podium op in de Superprestige.

    De Tsjechische wereldkampioen Zdenek Stybar was de grote verliezer van de dag en eindigde pas op de 17de plaats. In de stand heeft Nys nu 68 punten, dat zijn er 12 meer dan Kevin Pauwels (56) en 17 meer dan Stybar (51). De volgende manche in de Superprestige vindt op 27 december in Diegem plaats.



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Feest in Gent voor Keisse en Schep
    Iljo Keisse en Peter Schep hebben de Lotto Z6sdaagse Vlaanderen-Gent gewonnen. De twee zetten in de laatste ploegenkoers de puntjes op de i! De Ketele en Lampater eindigden op de tweede plaats.
    Keisse en Schep. (foto belga)

    Het duo Keisse/Schep ging als leider het laatste onderdeel in, de ploegkoers. De Ketele en Lampater begonnen in dezelfde ronde aan de ultieme race. Rasmussen/Morkov, Bartko/Hondo en Stam/Van Bon moesten één ronde goedmaken.

    Keisse en zijn maatje hadden de beste papieren. De twee hadden immers meer punten dan de rest en konden dus een klein beetje de kat uit de boom kijken, maar dat deden ze niet. Keisse en Schep vochten een uur lang hevige strijd met De Ketele en Lampater. De andere duo's probeerden ook wel, maar de Belgische toppers bedreigen zat er nooit echt in.

    Op 17 ronden van het einde zette De Ketele en Lampater hun ultieme aanval in. Ze gaven alles, maar geraakten net niet weg. Keisse en Schep wachtten net lang genoeg om de twee weer bij te halen. Het Belgisch/Nederlandse koppel maakte het daarna af in schoonheid. Het Kuipje antwoordde met: 'Iljo, Iljo!'



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Absalons kleuren Mégavalanche Réunion
    Remy Absalon heeft de Mégavalanche op het exotische eiland La Réunion op zijn naam geschreven. Grote broer Julien finishte als vierde, na Nicolas Vouilloz en Nino Schurter.
    Remy Absalon was de snelste op La Réunion. (foto commencal)
    Remy Absalon legde het parcours van 24,5 km in Saint-Paul af in 44:36. De Fransman haalde daarmee een gemiddelde van bijna 33 per uur. Zijn landgenoot Vouilloz, nog altijd dé succesrijkste downhiller aller tijden, volgde op 20 seconden.

    De Zwitserse mountainbiker Nino Schurter vervolledigde het podium op 50 seconden achterstand. Tweevoudig Olympisch kampioen cross-country Julien Absalon, de oudere broer van Remy, werd vierde. Bij hun vorige deelname aan de Mégavalanche in 2008 werden Schurter en Absalon respectievelijk vierde en vijfde.

    Bij de dames won Anne-Caroline Chausson. De Franse regerende Olympisch kampioene BMX had een voorsprong van maar liefst 24 minuten op eerste achtervolgster Martina Deisenberger.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Performance bouwt familie uit
    Met Karbo-Lyn, Carbo Extra en Recup Extra heeft Performance binnen zijn zwarte sportvoedingsgamma nu een complete 'endurance productfamily'.
    Deze drie Performance producten bevorderen en ondersteunen zowel voor, tijdens als na de inspanning de sportieve prestaties en het herstel.

    Karbo-Lyn is een product dat het lichaam snel met koolhydraten oplaadt en zo een energievoorraad aanlegt. De opname van deze koolhydraten gebeurt bij de Karbo-Lyn 80% sneller dan bij dextrose of suiker. Een dosis van 50 à 75g Karbo-Lyn en 50 à 75g Carbo Extra in 500 ml water mengen en één uur voor de inspanning opdrinken garandeert een optimale start.

    Tijdens de fysieke arbeid elk uur 500ml van dezelfde Karbo-Lyn/Carbo Extra mix drinken zorgt voor een blijvende energietoevoer. Door zijn drie verschillende koolhydraatbronnen levert Carbo Extra die energie telkens op het gepaste moment. Naast het leveren van energie houdt Carbo Extra ook nog de vochtbalans op peil. Hiervoor zijn de minerale zouten natrium en kalium verantwoordelijk.

    Dadelijk na de inspanning is het ten stelligste aan te raden om zo snel mogelijk het lichaam te laten recupereren en de spieren te herstellen. Hiervoor is Recup Extra dan het meest aangewezen Performance product. Deze professionele recovery drink die een combinatie bevat van koolhydraten, creatine, vitamines, mineralen, anti-oxidanten en voorverteerde eiwitten zorgt voor het herstel van het lichaam en voorkomt spierafbraak. Het innemen van 300ml water gemengd met 75g Recup Extra poeder brengt het lichaam in zijn oorspronkelijke conditie aan het begin van een volgende training of wedstrijd.

    Adviesverkoopprijzen: Karbo Lyn 500g: 14 euro, Carbo Extra 750g: 14,50 euro, Recup Extra 750g: 29,90 euro. 

    Info en gebruiksadvies: www.performance.be
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    FSA 'recall' Gossamer BB30 'road cranks'

    FSA 'recall' Gossamer BB30 'road cranks'

    Full Speed Ahead (FSA) heeft een terugroepactie voor sommige Gossamer BB30 road cranksets.  




    FSA 'recall' Gossamer BB30 'road cranks' De linker crank kan namelijk los raken. Dit geldt niet voor alle crankstellen: kijk goed naar de serie-nummers. Het gaat om de cranks met serie-nummers beginnend met 10B, 10C of 10D. De serie-nummers zijn te vinden aan de binnenzijde van de linkercrank. Een aantal cranks zitten op standaard fietsen -zie lijstje-, andere cranksets zijn los verkocht. Ga naar je dealer en laat het checken.

    Cannondale CAAD 10 105
    Cannondale CAAD 8 105
    Cannondale Synapse Carbon 105 / Apex
    Cannondale Synapse Alloy 105 / Apex
    Cannondale Super Six 5 105
    Bianchi Sempre Ultegra / 105 / Veloce 10v
    www.fullspeedahead.com 
     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Liz Hatch siert Cyclepassion kalender
    De Cyclepassion-kalender is traditioneel het ideale eindejaarsgeschenk voor de wieler- en vrouwenliefhebber. Bekijk de foto's en video's van onder andere Liz Hatch van het Lotto Ladies Team!
    Voor de fans van Liz Hatch mag het snel juli 2011 zijn. (foto cyclepassion)

    Hatch, die de maanden maart en juli voor haar rekening mocht nemen, is trouwens niet de enige renster van de Lotto Ladies op de nieuwe kalender. De Amerikaanse krijgt het gezelschap van haar Zweedse teamgenote Veronica Andréasson.

    De volgende vrouwen kregen eveneens één of meerdere maanden toebedeeld: de Duitse all-roundster en viervoudig wereldkampioene veldrijden Hanka Kupfernagel, haar bikende landgenote Mona Eiberweiser(CentralPro), de Zwitserse Fabienne Heinzmann (BMC), de Franse Julie Krasniak (Look) en de Amerikaanse Heather Irmiger en Willow Koerber (beiden Trek/Subaru).



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    tlissewegenartje
    www.bloggen.be/tlissew
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    cat4u
    www.bloggen.be/cat4u
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs