BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    01-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Rij de Ronde met Andrea Tafi!
    29.02.2012 | Rik Thaens
    Belga
    Tien jaar geleden won Andrea Tafi de Ronde van Vlaanderen. Om dat jubileum te vieren zal de Italiaan op 31 maart de Ronde voor wielertoeristen rijden en dankzij Canyon kan jij meefietsen!
    Wat moet je doen om met deze levende legende op pad te mogen? Maak een video of foto van jezelf of schrijf een artikel waarmee je Andrea Tafi en Canyon overtuigt dat je de geknipte man/vrouw bent om met hen de Ronde te rijden.

    Canyon stelt de inzendingen voor aan haar fans via verschillende kanalen. Een jury kiest uiteindelijk de drie overtuigendste bijdragen op basis van creativiteit, inzet en de respons van de Canyon community.

    De winnaars mogen op een Canyon de RVV rijden aan de zijde van Tafi én 's anderendaags de wedstrijd van de profs live beleven langs het parcours. De wedstrijd loopt tot en met maandag 5 maart.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OMLOOP HET NIEUWSBLAD foto 2






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.omloop het nieuwsblad fotos
















    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OMLOOP HET NIEUWSBLAD

    Omloop het nieuwsblad

     

     

    De eerste rit van het nog prille seizoen was meteen een rit met naam en faam

    Met de omloop van het nieuwsblad werd niet voor de gemakkelijkste rit gekozen maar meteen een stevige kuiten bijter

    Met 2 vrouwen en een 7 tal mannen ( in ons groepje) was de club goed vertegenwoorderd

    Maar eerst konden we aanschuiven want er moest nog betaald en gescand worden: en dit deed ons toch even schrikken 8€ à 10€ voor deze classic rit

    De prijs viel nog mee want voor sommige ritten hadden we zelfs al meer betaald maar de return viel dik tegen: geen extra drankje of drinkbusje kon er af dit is pure gel……….

    Eens op pad werd er gekozen om aan te sluiten bij een andere groep en zo de krachten een beetje te sparen en om over de nieuwste roddels te praten: en langs de Scheldedijk hadden we daar tijd genoeg voor

    Eens weg van de Schelde na een kilometer of 20 kon de rit pas goed beginnen want niet lang hierna lag de verdoemde MOLENBERG

    En hier waren we voor gekomen klimmen en stoempen langs Vlaamse wegen

    De vrees van stil te vallen op deze heuvel bleek niet gegrond want niemand heeft een voet aan de grond moeten zetten integendeel

    Zelf de 2 dames konden terug kijken op een geslaagde klim

    Dit was een voorsmaakje voor wat komen zou: maar eerst even op adem komen

    Na 35 km in Roborst kregen we andere kost te verwerken want hier lag de Paddestraat 2400m kinderkopjes en dit beviel de één al meer dan de andere: maar het vreet krachten

    Maar na deze inspanning konden we even rusten aan de bevoorrading en deze was in orde (mocht ook wel voor geld)

    Even een sanitaire stop en we konden terug op pad gaan en onmiddellijk kregen we de lippenhovestraat voorgeschoteld opnieuw 1300m kasseien al verteerden we dit beter dan de eerste strook

    Nu kregen we terug een 15 tal kilometers rust gehund voor we aan de volgende opdracht konden beginnen

    De Lange Munte was terug 2500m afzien en dit waren toch wel de slechtste van de dag toch het laatste paar honderd meters: nog één te gaan

    Opnieuw konden we een beetje rusten voor we aan het laatste konden beginnen

    Via Merelbeke en Zwijnaarde waar we ons terug thuis voelden reden we nu richting Gent voor de laatste hindernis van de dag

    De Steenakkerstraat met zijn kasseien waren de laatste en de tevens de gemakkelijkste van allemaal en ook hier kwamen we door zonder kleerscheuren door

    En nu op naar de eindmeet al begonnen er voor een paar de kilometers te wegen maar allemaal bereikten we de finish en we konden terug kijken op een meer dan geslaagde rit: samen uit samen thuis

    Ook zagen we bleien gezichten want we hadden het toch maar gedaan want wat de prof op een zaterdag kunnen dat kunnen de Heirnissers op een zondag

     

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

       

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Slothapening 2011-2012

     

    Het was terug een tijdje geleden dat er nog wat geschreven werd op mijn blog

    Maar dit wil niet zeggen dat er ondertussen niets gedaan werd op sportiefgebied

    Met 4 dagen spinning in de week hielden we de conditie op pijl want met de winterse temperaturen van de afgelopen weken vonden we buiten fietsen niet echt verantwoord

    Maar bon de winter zal nu wel niet meer terug komen en kunnen we opnieuw hopen op zon en zalige tempraturen voor de komende maanden

    Zo ook komt er dan een eind aan de winter vtt en voor de laatste rit van deze winter tours kozen we voor een stevige baan rit die we dan nog eens dunnetjes voor de tweede maal overdeden zo dat we aan een kleine 70km uitkwamen

    Ondanks de stevige wind konden we ons terug eens uitleven want het was een tijdje geleden dat we dit nog een konden doen: en we hadden er terug van genoten

    Maar het belangrijkste van deze dag was natuurlijk de slothappening zelf wan hier werden de prijzen uitgereikt en dit jaar vielen we dik in de prijzen

    Om te beginnen: een trui van TELENET –FIDEA dan nog een trui met lange mouwen van ETIXX en nog was het niet gedaan wan we kregen ook nog een fietstrui van de CLASSICS tours en als laatste een koersbroek van de VLAAMSE LABELS plus nog een handdoek van de ENAME ritten maar de kers op de taart moest nog komen

    Maar eerst een woordje over de andere leden die toch ook een dik applaus verdienen

    Om te beginnen met de jongste MAAIKE die met een pak winterritten in de prijzen viel bij de kids maar ook te niet vergeten KATRIEN, ANNELEEN, LIEZE en HANNE als ik er maar geen vergeten ben aan allen een dik proficiat

    En nu naar de oudere klasse en ook hier viel de club in de prijzen met laureaten die alles hadden gereden deze winter NORBERT, DIRK en MARK mannen proficiat

    Eens de bloemen waren uitgereikt werd de tijd voor de jaarlijkse tombola met de fietsen als hoofdprijs

    Na een paar kleinere prijzen waar ook de leden van onze club in de prijzen vielen was het de hoogste tijd voor de hoofdprijs

    En waar we niet opgehoopt hadden dit jaar gebeurde toch een schitterende mtb fiets voor MYRIAM en zelden had ik deze zo gelukkig gezien met een prijs al had ze er wel twaalf jaar moeten om wachten maar de aan houders winnen bijna altijd

    En nu op naar de zomerse ritten waar er terug een pak punten maar vooral prijzen en eer te verdienen valt

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    16-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Nys wil nog steeds met mountainbike naar Spelen

     

    BRUSSEL – Sven Nys blijft dromen van deelname aan de Olympische Spelen van 2012, zijn tweede na Peking.

     

    De Belgische veldrijder stapt na de Sluitingsprijs in Oostmalle (zondag) meteen over op de mountainbike. Dat vertelde hij dinsdag tijden de presentatie van wielerploeg Landbouwkrediet-Euphony.

    Nys hoopt snel een startbewijs te bemachtigen voor Londen. ”Op 15 maart vertrek ik al voor een stage naar Zuid-Afrika met slechts één doel in het achterhoofd: kwalificatie voor de Spelen in het mountainbiken.”

    ”Daarvoor heb ik nog vier wereldbekerwedstrijden. Eén plaats in de top twaalf is genoeg. Mocht dat niet lukken dan heb ik in juni het EK in Moskou nog.”

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Sidi Ergo 3 Liquigas Limited Edition

    Het Italiaanse Sidi is al vele jaren verbonden met het eveneens Italiaanse Liquigas Team.

    Dit seizoen zal Sidi de ‘Liquigas Cannondale Ergo 3’ – de schoen waarmee grote renners als Yvan Basso en Vincenzo Nibali hun koersen rijden – in een gelimiteerde oplage op de markt brengen. In Nederland zullen er slechts 60 paar van deze bijzondere schoenen in de maten 42 tot 47 beschikbaar zijn. Begin Mei kunt u ze vinden bij enkele geselecteerde Sidi dealers, de adviesprijs van dit collectors item bedraagt € 359,-.

    De Ergo 3 is de top schoen van Sidi, waarin alle Sidi technieken, zoals de Vent carbon zool, de Caliper Buckle en de versterke hielcups verwerkt zijn. Info via www.veltec.com.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Shimano 6700 Ultegra ‘Glossy Grey

    Van 6600 naar 6700 en van 2350 gram naar 2290 gram: de nieuwe Shimano Ultegra werd in 2009 geïntroduceerd. En de 6700 heeft onlangs een nieuwe kleur als optie gekregen: de ‘Glossy Grey’.

    De eerste cijfers -6700- geven de codering van de groep aan, de tweede –en dat moge duidelijk zijn- het gewicht. In vergelijking met een 2008 Ultegra SL groep -waar de kabels nog ‘gewoon’ buitenom lopen- weegt de 6700 circa 60 gram minder. Nog een vergelijking: de Dura-Ace 7900 groep weegt 2100 gram. De grootste vernieuwingen in de Ultegra 6700 groep waren uiteraard de shifters. De kabels zijn weggewerkt en lopen langs het stuur. De Dual Controls horen bij het 6700 crankstel en zijn niet compatible met DA.

    Er zijn twee types achterderailleurs: SS (korte kooi) en GS ( medium kooi). De eerste is te gebruiken met een 50/34 Compact Hollowtech II crankstel en met een gewone dubbel, de tweede met een triple crankstel. En er zijn twee type voorderailleurs -voor dubbel/compact en triple. De 10-speed cassette is er in vijf combi’s waaronder 11-28: 34/50 voor met 11/28 achter geeft 2,60 meter en dat is bijna hetzelfde als 30/25 (2,55 meter ) bij een triple.

    De Dura-Ace 7900 diende natuurlijk als voorbeeld van de 6700: shifters met weggewerkte versnelling kabels, crankstel met hol buitenblad, dual-pivot remmen en een nieuwe ketting. En zelfs de ‘finish’ komt in de buurt van de 7900 –en de XTR groep: iets minder glanzend wellicht, maar met een zeer sterk ‘high tech’ uiterlijk. Veel delen zijn geanodiseerd. De eerste uitvoering was een licht-glanzend metalen kleur, de onlangs geïntroduceerde ‘Glossy Grey’ is duidelijk donkerder. Alle delen zijn zo gekleurd – crankstel met bladen, derailleurs en remhoeven. De Dual Control remhendels zijn onveranderd gebleven.

    Het monteren is niet veel anders dan bij de 7900 groep: de losse lagers in het frame schroeven, crankstel er doorheen steken, vastdraaien en borgen enz. Of natuurlijk het crankstel in de bracket geïntegreerde lagers steken… Even opletten bij het monteren van de de Dual Control hendels. Bij de 6700 hendels worden twee opvulstukjes bijgeleverd waardoor de afstand van je handen naar de grepen verkleind kan worden. Opvallend: bij de 7900 groep zijn de kabelhoedjes van aluminium, bij de 6700 van kunststof. De reden: de voorderailleur kent een ‘trim’ stand waardoor de krachtoverbrenging kleiner is dan bij de 7900 –waar in een ‘zwiep’ de ketting van binnen naar buiten en vv beweegt. Wat betreft de ketting: deze kreeg opengewerkte binnenschakels en heeft een binnen- en buitenzijde. Bij de montage wordt aangeraden de ‘connecting pin’ te gebruiken.

    We trapten zo’n 1000 kilometer weg in Nederland en Frankrijk. Op een Jan Janssen Quadra –niet de 2011 uitvoering, maar een 2009 model. Over deze Quadra later wellicht meer. In 2009 concludeerden we al: ‘Ultegra SL was al goed, de 6700 is gewoon weg beter. Vooral het schakelen staat op een hoger niveau dan bij de oude groep. En helemaal omdat in de Ultegra de opmerkingen van de eerste series Dura-Ace zijn verwerkt. Bijvoorbeeld: achter schakel je drie tandjes in een keer op ( DA twee tandjes), een voor een keer af. je voelt en hoor je de werking beter; het wat vage, zachte ‘Shimano’ gevoel lijkt compleet verdwenen te zijn door de nieuwe constructie.

    Maar vooral het schakelen vóór gebeurt nu razendsnel ; de speciale vertanding in combinatie met de nieuwe voorderailleur en de ketting staan hier garant voor.’ Dat gaat uiteraard ook allemaal op voor de nieuwe ‘Glossy Grey’; technisch is er niks veranderd. De kleur past overigens naadloos bij de Di2 onderdelen –ook de nieuwe shifters en derailleurs zijn behoorlijk donker. Hoe houdt het grijs? Goed, net als bij de eerste 6700 delen.

    Wat zorgt voor slijtage? Schurende wielerschoenen op een crankstel uiteraard, troep aan de onderzijde van de remmen – onder het grijs zit ‘gewoon’ blank aluminium. We hebben een aanrijding met een verkeershek gehad wat een paar krasjes - zie foto- op het crankstel opleverde. Niet fijn, maar geen echt probleem. Is ook niet veel aan te doen; wellicht wat grijze lak zoeken en aanbrengen mochten de krassen (te) groot zijn. Op ‘donker’ aluminium zie je wel eerder een kras dan op blank alu –en daar kun je die eventueel nog weg polijsten. We hebben de onderdelen al op een aantal complete racefietsen gespot. En door de donkere kleur krijgt een racer net wat meer uitstraling. Dat wil zeggen: zolang het frame maar niet te ‘licht’ dan wel te ‘donker’ is. Uiteraard is dit een kwestie van smaak.

    Kort en goed: de 6700 Ultegra is een uitstekende onderdelengroep zonder echte minpunten. Als je voor Ultegra kiest, kies je voor gewoon goed, betrouwbaar ‘spul’ -en ook nog eens betaalbaar. En met betaalbaar bedoelen we dan in vergelijking met Dura-Ace. De groep is te vinden op fietsen vanaf pakweg €1200,- tot een meervoud hiervan. Mooi: de 6700 onderdelen zijn goed te gebruiken in combinatie met onderdelen uit de 105-groep -dan wel de 5700 delen. Adviesprijs: Shimano Ultegra 6700 ( acht delen) € 795,-, compact € 30,- meer. Voor extra informatie kijk bij ‘Test en Techniek’. Daar staat een ‘doordruk’ uit 2010 van een duurtest van de 6700 groep.

    www.shimano-benelux.nl

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    2011: Stevens Vicenza

    Twintig jaar jong. Het Duitse Stevens is groot geworden door ‘preiswerte’ aluminium racefietsen te brengen. En dat doet ze nog steeds, als ligt de focus van de Duitse firma nu duidelijk op carbon en het sponsoren van de ploegen van Vos (V) en Albert (M). Hier staat de Vicenza centraal: Duitse degelijkheid met een Italiaans ‘jasje’.

    Tekst en foto’s Menno Grootjans

    Het hart wordt gevormd door een stevig aluminium frame van 6061 T6. Triple butted, oversized en geovaliseerd. Zo loopt de onderbuis naar het bracket horizontaal plat toe en naar de balhoofdbuis dan weer verticaal plat. Maximale doorsnede is bijna 6 centimeter. De bovenbuis is, naast dat deze licht gebogen is, ook flink geovaliseerd en de staande buis is voor een groot deel rond, al loopt de buis naar het bracket net weer wat ovaal. De liggende achtervork is S-Bended, de staande buis is rond. De nokjes zitten op de onderbuis gelast.

    Het frame weegt in een maat 58 1640 gram, de voorvork 560 gram. Is het frame compleet van aluminium, de voorvork heeft carbon vorkpoten met een aluminium vorkbuis. De maat: zowel boven als onder 1 1/8 inch lagers, keurig geïntegreerd. De meetwaardes: de torsiestijfheid is met 132 /NM heel hoog, de bracketstijfheid is met 56 ruim in orde. Lekker Stevig Duits!

    Echter, de frivole kant wordt verzorgd door de Italiaanse ‘amici’. Uit Vicenza. Campagnolo Athena 11-speed aandrijving met een 34/50 crankstel en een 12/27 Chorus cassette. Het crankstel is van het type Power Torque, zeg maar het nieuwe systeem. Twee losse cups, in het frame geschroefd. Geen deelbare as meer zoals bij de Ultra Torque, maar een ‘vaste’ as, aan de kant van de kettingbladen. Deze schuif je door het bracket en aan de andere zijde schuif je de linker crank erop en borg je het geheel. Verder de bijbehorende D-Skeleton remmen, de composiet Ergopower shifters – een klik per keer bij het afschakelen!- een stel Campagnolo Khamsin wielen met Schwalbe Durano S vouwbanden.

    Stevens heeft de Vicenza afgemonteerd met onderdelen uit eigen huis: Oxygen Scorpo stuur en stuurpen, Oxygen Cyrius zadelpen en Scorpo zadel. Mooi pakketje. Compleet gewicht 8,4 kilo. Is het nu een Opel of een Alfa? Eigenlijk toch net meer een Opel… Hij ligt rotsvast op de weg. De Vicenza is niet van de wijs te brengen… De geometrie is lekker allround en geeft ook al geen vreemde zaken prijs. Het schakelen van Campagnolo gaat lekker snel. Je bent er zo aan gewend. Ook al omdat de combi tussen Scorpo stuur en Ergopowers een geslaagde is. De Vicenza kost slechts € 1449,-. Dat is ‘bello’! OK, het is een middenklasser, maar wel een met een Italiaanse afmontage.

    O ja, zouden we nog iets verbeteren aan de Vicenza? Ja, de wielen. De Khamsin’s zijn prima, maar wel heel zwaar… Zet er een paar Zonda’s of – nog liever- Eurus en je hebt echt een top-Italiaan. Voor een Duitse ‘preis’. En je kunt het frame los kopen voor € 599,-. De Vicenza is er in 52, 54, 56, 58, 60, 62 en 64 cm. Hou je niet van Italiaans: de Aspin heeft precies hetzelfde 6061 TB Superlite frame en is dan met Shimano afgemonteerd, naar keuze met Ultegra compact of triple.

    www.stevensbikes.de

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Webtest: Ritchey WCS carbon flat 10D stuur

    Het meest gemonteerde stuur op een mountainbike is het rechte model met een licht gebogen hoek (meestal 5 graden). Ook zijn er sturen die met een knik omhoog lopen, de zogenaamde riser sturen. Deze vind je vooral op all mountain en enduro modellen. Doordat ze gebogen zijn, heb je meer controle bij het sturen. Het vlakke model met een 10 graden hoek is wellicht minder bekend. Wij testten hiervan het WCS carbon 10D model van Ritchey.

    Even voorstellen
    Het 66 centimeter brede WCS carbon 10D stuur weegt 174 gram. Niet extreem licht, maar wel netjes voor zijn breedte en constructie. Door de wat grotere knik en de vorm van het stuur staat deze zo’n centimeter verder weg in vergelijking met een traditioneel recht model. Een centimeter kortere stuurpen monteren is het advies als je in dezelfde houding wilt zitten. Rond de klemming met de stuurpen zit netjes een opgeruwd gedeelte wat verdraaien moet voorkomen. Maatstreepjes helpen je het stuur goed in het midden af te stellen. Probeer het stuur eerst uit of zet je handvaten smaller alvorens deze in te korten… inkorten kan maar één keer.

    Voor- en bovenaanzicht en een close up van het logo

    De praktijk
    Door de iets grotere hoek in het stuur is het merkbaar dat je polsen iets meer in de neutrale stand staan, wat wij als prettig ervaarden. Aan een relatief breed stuur waren we al gewend, op een 29-er heb je dan het gevoel meer controle over de fiets te hebben. Het stuur voelt erg stijf aan door zijn constructie, waardoor je met voldoende vertrouwen de bochten steeds harder en scherper in stuurt. Het carbon model is met een adviesprijs van 179 euro behoorlijk exclusief te noemen. Gelukkig is er ook een goedkopere aluminium WCS-variant die voor 59,90 (mat zwart) of 64,90 (glanzend zwart) euro van eigenaar wisselt.

    Conclusie
    Of je de iets grotere hoek in het stuur prettig vindt, is voor een groot deel persoonlijk. Ons beviel in het ieder geval wel. Ook de stijfheid van het stuur viel positief op. Let bij de montage op dat je stuurpen een centimeter korter moet zijn om dicht bij dezelfde afstelling te blijven. Wellicht door de iets duurdere productiemethode of door onbekendheid vonden we dit model nog niet terug als eerste montage. Afgelopen week maakten we al melding van een
    vergelijkbaar model van het merk Controltech.

    Ritchey WCS carbon flat 10D stuur: 174 gram / 66 centimeter breed / 10 graden hoek / 179 euro

    Distributeurs: Cosmic Sports en Tehava
    Meer informatie: www.ritcheylogic.com

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Ongelofelijke prijzen Campa electronisch

    We waren erbij, bij de introductie van Campagnolo’s eerste, electronische groep. Record EPS. Het werkte prachtig, we waren onder de indruk.

    Net als bij Shimano gaat het schakelen door middel van tiptoetsen waarna de derailleurs perfect de ketting op de gevraagde tandwielen leggen. Snel, doeltreffend, foutloos en futuristisch. Samen met de electronica introduceert Campagnolo de EPS-dealers. Gespecialiseerd in de Campa electra, en met demonstratiemodellen in de winkel.

    Daar waar Shimano de electronica nu pas voor de 2e groep gebruikt, Na Dura Ace nu ook Ultegra, biedt Campa komend jaar meteen al twee varianten aan.

    Record EPS, de ‘gewone’ versie dus, en Super Record EPS. Ohja, de prijzen. €3499,- voor Record EPS en €4249,- voor Super Record. Voor zover wij weten is ook dat een record.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Gilbert vreest Valverde

    AMSTERDAM – Philippe Gilbert verwacht dat hij in de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik een geduchte concurrent heeft in de persoon van Alejandro Valverde.

    De Spanjaard maakte begin vorige maand zijn rentree na een dopingschorsing. Zijn etappezege in de Tour Down Under maakte indruk op Gilbert.

    “Het verrast me dat hij zo vroeg in vorm is. Hij versloeg in die rit nota bene Simon Gerrans, die sterk rijdt”, vertelt Gilbert aan Cyclingnews. “Natuurlijk waren het korte etappes in Australië, maar ik weet zeker dat Valverde er zal staan in april.”

    Aan Gilbert de bijna onmogelijke taak om in dienst van BMC zijn topjaar 2011 te evenaren.

    “Het wordt een belangrijk jaar met de klassiekers, de Tour, de Olympische Spelen en het WK op de weg. Of ik druk voel? Nee. BMC investeert veel in het wielrennen, maar we worden door de teamleiding niet onder druk gezet.”

    © NUsport

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Op bezoek bij: Fast Forward

    Het Nederlands Fast Forward (FFWD) Wheels kent nog maar een relatief korte historie. Het bedrijf in Zwolle, dat in 2006 door Henk Schipper werd opgericht, levert inmiddels wielen over de hele wereld.

    Wielen gereed voor uitlevering

    Het bedrijf
    Fast Forward heeft zo`n acht mensen in dienst, afhankelijk van de drukte. In Zwolle is het kantoor, de opslag en assemblage van de wielen gesitueerd. Het bedrijf levert handgemaakte wielen aan zo`n 40 verschillende landen.

    DT Swiss maakte een speciale mat zwarte naaf voor een special editie FFWD wiel

    Onderdelen
    De velgen worden in het Verre Oosten geproduceerd. Voor de carbon modellen worden mallen gebruikt die FFWD in eigen beheer heeft. De transfers worden na productie op de velgen geplakt waarna een blanke lak laag voor de afwerking zorgt. Dit moet er voor zorgen dat de transfers goed op hun plaats blijven zitten. Hierna gaan de velgen op transport richting Zwolle. In het magazijn worden de velgen opgeslagen en naar de vraag uit de markt tot een compleet wiel gebouwd. De spaken die gebruikt worden komen van Sapim (CX Ray) of DT Swiss (Aerolite). Bij de naven is er voor de consument de keuze tussen een eigen FFWD-naaf en verschillende modellen van DT, die bekend staan om hun hoge kwaliteit. Voor de zwaardere rijders adviseert FFWD de Control-versie. Dit model heeft per wiel 4 extra spaken, die voor meer stijfheid en sterkte moeten zorgen.

    Handwerk
    Het bouwen van de wielen gaat geheel handmatig. Afhankelijk van de drukte zijn er een tot vijf wielbouwers wielen in elkaar aan het vlechten. Met ‘masseren’ van de spaken en het kraken van het wiel tijdens het opspannen wordt de rek er al uitgehaald. Dit moet tijdens het gebruik van de wielen problemen met de spaakspanning voorkomen. De spaakspanning wordt met de spaakspanningsmeter gecontroleerd tijdens de productie.

    De dichte tijdritwielen voor het team Vacansoleil – DSM staan al klaar.

    In het peloton
    FFWD Wheels kreeg vorig jaar de nodige aandacht als wielenleverancier van team Vacansoleil – DSM. Ook dit seizoen ondersteunen ze dit team. Voor het celestekleurige Bianchi-frame heeft FFWD de transfers van de wielen aangepast aan deze kleur. Er zijn wielen met 12 spaken en een gewicht van 1 kilo in ontwikkeling. Die worden waarschijnlijk ook ingezet tijdens de Tour.

    www.ffwdwheels.com

    Een nieuwe set (1000 gram en 12 carbon spaken) is in ontwikkeling.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Nieuwe SRAM Red geïntroduceerd

     

    Het is officieel: de nieuwe Red-groep van SRAM is op Mallorca aan de pers getoond. Op dit moment voelt technisch redacteur Menno Grootjans de groep aan de tand, hier alvast wat informatie.

    Dit is er anders aan de nieuwe Red-groep:

    • 6 GLOEDNIEUWE ONDERDELEN: schakelhendels, achterderailleur, voorderailleur, remmenset, crankstel, cassette
    • NIEUWE TECHNOLOGIE SCHAKELEN VOOR: snel, efficiënt en geruisloos
    • VOLLEDIG GEÏNTEGREERDE POWERMETER**: nieuwe Quarq-technologie
    • NIEUWE AFWERKING:tweekleurig Falcon Grey / Zwart
    • TOTAALGEWICHT SRAM RED: 1739 g (BB30), licht

    De nieuwe Red-groep is in maart 2012 beschikbaar voor de consument.

    Adviesprijs: 2227 euro

    SRAM RED-2012 PR – Dutch version

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Echt waar: SRAM hydraulische raceremmen onderweg!

     

    Eindelijk is het officieel: volgend jaar wordt er hydraulisch geremd bij SRAM. Niet alleen in het terrein, ook op de weg. En niet alleen met schijven, er zijn ook hydraulische velgremmen voorzien!

    In de media gonsde het al een tijdje, her en der doken berichtjes op maar niemand had foto’s of iets anders definitiefs. Met een simpel persbericht heeft SRAM nu een einde gemaakt aan alle speculaties: het is waar! Vanaf augustus worden de eerste setjes uitgeleverd aan fabrikanten en heel misschien ook aan wat journalisten. De info die SRAM vermeld is erg summier. Een rem op niveua van de RED topgroep. De hoofdcylinder zit in de remgreep, schakelen blijft op de bekende doubletap manier gebeuren. Daarmee wordt dan naar keuze een schijfrem of een velgrem bediend. De schijfrem zal niet verrassen, de schijfdiameters zijn 140- en 160mm en we verwachten dat de remklauw erg op de MTB remmen van Avid zal lijken. Daarnaast heeft SRAM ook een velgrem in gedachten, die moet op een standaard raceframe passen en combineren met gewone wielen. Uit betrouwbare bron hoorden we dat de remmen er bijna ‘gewoon’ uitzien, inclusief armen en scharnierpunten. Iets vergelijksbaars dus met Magura’s nieuwe wegrem waarover je in ons februarinummer kunt lezen. Groot nadeel van de Magura rem: het past voorlopig alleen op triathlon- en tijdritfietsen. Dat kan SRAM dus beter.

    Na dit nieuws zonder foto’s heeft SRAM gelukkig ook nog plaatjes van de 2013 RED groep vrijgegeven. En info!

    De nieuwe rem is slanker vormgegeven en moet meer remkracht en betere doseerbaarheid bieden. Het gewicht wordt opgegeven voor slechts 240 gram per paar! (we zijn benieuwd wat de hydraulische remmen gaan wegen maar dat terzijde..)De Cassette is echt totaal nieuw. Nog steeds gefreesd uit één stuk staal en met een aluminium achterplaat. Nieuw zijn de zwarte ringetjes links op het plaatje. Ze zijn van kunststof en absorberen het tikken van de ketting. Die hoor je namelijk altijd luid en duidelijk op zo’n holle RED cassette. Hiervoor is ook de tandvorm nog aangepast. SRAM claimt dat er zo ook minder smering nodig is.. Die Cassette heeft nog steeds 10 kransjes, daarmee lijkt SRAM achter te blijven bij Campagnolo en Shimano. (overigens zijn er minstens even sterke geruchten dat SRAM binnenkort een 11-speed MTB groep introduceert maar dat terzijde…) Die 10 versnellingen schakel je met een nieuwe achterderailleur.

    Volgens de berichten is er, naast een versie die tot 28 tandjes schakelt ook een 32T versie onderweg. (iets waar mountainbikende gewichtsfreaks ook oren naar zullen hebben)Die 32 achteraan tandjes komen van pas aangezien er, net als bij de huidige versie, geen triple voorzien is. Duidelijk te zien is de opbouw uit hol carbon met aluminium verstevigingen, evenals de 5e bladbout in de crank, dat blijft’t lichtst. De BB30 versie weegt volgens SRAM slechts 557 gram en da’s serieus licht..Even nieuw is de voorderailleur. Die scharniert voortaan niet recht-opzij maar verdraait een beetje in de richting van de kettinglijn. Een goed idee, dat we nog kennen van een oude Shimano XTR derailleur.. Om aflopen van de ketting onmogelijk te maken heeft SRAM een prachtige kettingvanger bedacht!Als laatste aandacht voor de nieuwe shifters. Deze hebben een stelschroefje waarmee je de greepwijdte aanpast, ideaal! Uiteraard slechts leverbaar in 2×10 configuratie met een opgegeven gewicht van 280 gram. En vanaf de zomer dus met een hydraulische cylinder..

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fotos hamme

    HAMME





















    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZOMERGEM EN HAMME VTT

    Zomergem en Hamme vtt

     

    Zomergem stond deze zaterdag morgen op het menu en met 25 leden stonden we paraat om er terug een lap op te geven

    De kleine voetbalkantine bleek al vlug te klein om de massa mtb er te verwerken al was de opkomst toch niet zo massaal als voorgaande jaren

    Met 4 trokken we velden in al deed de voorzitter de eerste meters ook zijn best

    Het parcours deden we nu in omgekeerde richting dan voorgaande edities en het was eens wat anders

    Het parcours lag er goed berijdbaar bij en onder leiding van Luc :al waren zijn eerste 16km beschaafd te noemen maar eens dit punt voorbij waren we terug vertrokken voor een helse tocht door veld en bos

    De hartslag en de ademhaling waren terug overuren aan het maken en soms was het op het randje af

    De bevoorrading was dik in orde maar lag veel te laat op de kilometer teller 33km op een rit van 45 km wat achteraf 52km zouden worden dit kon veel beter: jammer van dit minpuntje

    Ook van pech bleef ik niet gespaard geen lekke band deze maal maar een gebroken ketting was de spelbreker: al was het gelukkig maar de ketting schakel

    Maar in de mtb wereld zal men je nooit laten staan met pech: van een wildvreemde kreeg ik spontaan een nieuw slotje en van tientallen voorbijrijdende fietsers kreeg ik de vraag of ik hulp nodig had: in één woord super

    Het nieuwe slotje plaatsen bleek met de modderhanden niet zo vanzelfsprekend te zijn maar met de hulp van de vrienden was het vlug in orde gemaakt

    De laatste kilometers werden met de ketting geen risico’s meer genomen want een tweede breuk zou niet gewenst zijn

    Met een pak meer kilometers op de teller waren we terug aan de startplaats en konden we de bike proper spuiten en de schade eens opnemen

    Na de warme douche werden we nog op een pannenkoek getrakteerd en dit is altijd mooi meegenomen

     

    HAMME

    Zondag familiedag en de groep word met de week groter en dat is een extra stimulans om op deze weg verder te doen

    De brandweerkazerne liep goed vol en na de plichtplegingen konden we terug het veld in duiken

    We hadden een beetje de vrees dat het terug een saaie rit zou worden want vorig jaar was het niet veel soeps

    Maar dit jaar kregen we een super super parcours voorgeschoteld

    Want alles kregen we voorgeschoteld :veld ,bos noem maar op we kregen het voorgeschoteld

    En aan de stralende gezichten te zien werd er terug met volle teugen genoten van deze rit

    Al bleken de dijkhellingen niet altijd even gemakkelijk op te rijden

    Ook hier kregen we een prima bevoorrading te verwerken en deze lag wel op de juiste plaats al was het wel druk met de vele wandellaars die ons pad kruisten

    Ook hier werd er op geen kilometertje gekeken wan de 30km waren er 37km en de laatste 7km waren er voor een paar te veel aan maar samen uit samen thuis

    Maar nu de minpunten van deze rit:de afspuitplaats was een kleine ramp met amper 3 slangen (al zat er zeer veel druk op)was het lang aanschuiven

    De douches waren in orde maar er waren er maar 4voor handen en terug was het drummen geblazen in de ook te kleine kleedkamer

    En dit was zeer jammer na zo een mooie rit

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

        

      

     

       

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    28-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Sandman Bikes
    Het concept van het Belgische Sandman Bikes is al even eenvoudig als baanbrekend: fietsen met een bandbreedte van 3.8" (10 cm) waardoor je sneller, makkelijker en met meer grip elk terrein aankan.
    Share
    Toen Koen Viaene merkte dat een mountainbike die goed presteert op alle terrein niet bestond, ontwierp en bouwde hij hem zelf maar. Het resultaat is Sandman Bikes.

    Sandman Bikes richt zich op een breed publiek: iedereen die dol is op fietsen. Of dat nu in het bos is, in de bergen, op het strand, tijdens een fietstocht in de stad of op het platteland: de Sandman voelt zich overal thuis. Het motto is dan ook: 'Change trail, not bike'.

    Hoe ruwer het terrein, hoe meer weerstand je ondervindt en hoe groter de fysieke aanslag op je lichaam is. Dankzij de brede banden met lage bandendruk botsen de banden van de Sandman niet tegen een oneffenheid maar plooien ze zich er rond. Een ruwe kasseistrook vertraagt de fiets amper en wordt ervaren als trillingen in plaats van een reeks schokken.

    Andere voordelen zijn meer controle, hogere bochtsnelheden, kortere remafstanden en meer tractie of grip bij het trotseren van hellingen. Bovendien biedt de Sandman volgens de makers meer rijcomfort dan een conventionele fiets.

    Het gamma van Sandman bestaat uit de Hoggar Ti (met zijn titanium frame, fijne afwerking en uitgebreide specs list het vlaggenschip van Sandman Bikes), de Gobi (het high-end aluminium model uit het gamma) en de Atacama (een no-nonsens aluminium model voor een breder publiek). Binnenkort zal het gamma verder uitgebreid worden met de Outback, het tandem-model.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Jacobsons voegt 2 merken toe

    Cratoni
    Als een van de marktleiders van hoogwaardige fiets- en sporthelmen is Cratoni helmets de professionele partner als het gaat om 100% hoofdbescherming. Al vanaf 1985 ontwikkeld Cratoni onder eigen patenten helmen om de sportliefhebbers te ondersteunen bij het bereiken van hun doelen. Cratoni beschikt over een krachtig team van ontwikkelaars en engineers wat is terug te zien in het uitgebreide assortiment van hightech en aansprekende helmen welke ruimschoots voldoen aan de hoogste internationale veiligheidsnormen.

    Collectie 2011 items direct op aanvraag leverbaar m.u.v. 2012 modellen (vanaf januari 2012)
    Consument adviesprijs: €39,95 – €199,95

    Swiss Eye
    Het brillenmerk Swiss Eye werd opgericht in 1996. Vanaf het moment van oprichting is het

    bedrijf succesvol geweest in het produceren van sport- en vrijetijds brillen.

    Op dit moment levert Swiss Eye haar producten aan meer dan 6.000 retailers over de gehele wereld. En daar behoren nu ook de dealers binnen de Benelux toe.

    De collectie wordt gekenmerkt door dynamische en sportieve brillen waarbij de lenzen gemakkelijk kunnen worden gewisseld. Hierdoor heeft een Swiss Eye bij elk weertype het juiste zicht. Een eigen Italiaans design, hoogwaardige materialen en een Duits/Zwitserse achtergrond staan garant voor een kwalitatief topproduct.

    Collectie 2011 items direct op aanvraag leverbaar m.u.v. 2012 modellen (vanaf januari 2012)
    Consument adviesprijs: €49,95 – €139,95

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Rudy Project Windmax

    Geen zin om een aparte helm te kopen voor je racefiets en je MTB? Dan is deze Windmax wellicht een goede keuze. Want de 220 gram wegende Rudy Project Windmax fietshelm combineert namelijk een extreem licht gewicht met talrijke functionele eigenschappen. Dit alles ook nog met de nieuwste materialen en in een hedendaags design. Eén helm, twee sporten: was bij het ontwikkelen van de Windmax de revolutionaire uitgaanspositie van de Italiaanse fabrikant Rudy Project. De Windmax is zodoende uitermate geschikt voor gebruik bij zowel de racefiets als bij de mountainbike.

    Dankzij het verwisselbare Aeroflap Visor kan de Windmax helm zo naargelang de toepassing omgebouwd worden. Innovatief voor dit nieuwste Rudy Project product is het gebruik van het ultra lichte Fibratekgeometry materiaal. Deze polymeer fiber verbindt de polycarbonaat helmcover met de in-mould helmbody. Het eindresultaat is een extreem lichte en veilige helm die een totale hoofdbescherming biedt. Om het absolute draagcomfort en de perfecte pasvorm te garanderen is deze nieuwste Rudy Project helm met het RSR8 Retention System uitgerust. Dit systeem laat de drager toe om de helm zowel in de breedte als in de hoogte af te stellen. Deze handeling kan zelfs met één hand en tijdens het rijden uitgevoerd worden. De geïntegreerde afstelbare Head Ring 3 maakt het mogelijk om de helmstructuur te stroomlijnen waardoor de helmvorm verkleint en het gewicht verlaagt. Dit alles rekening houdend met het totale draagcomfort en de veiligheid van de fietser. De Windmax is tevens voorzien van zelf centrerende helmriempjes waardoor deze steeds op de juiste plaats blijven. Aan de binnenzijde van de helm zorgen de 21 verluchtingsgaten voor een efficiënte ventilatie. De Rudy Project Windmax wordt met twee verschillende paddings geleverd. Om de helmdrager tegen binnenvliegende insecten te beschermen is dat standaard met een geïntegreerd muskietennet.
    Beschikbaar in de kleuren zwart, rood of zilver voor de adviesverkoopprijs van € 179,90
    www.rudyproject.nl

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    la6a6
    www.bloggen.be/la6a6
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    wattman
    www.bloggen.be/wattman
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs