BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    13-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Merida Scultura SL

     

    Even een kort bericht vanaf Mallorca. We zijn hier voor de introductie van de nieuwe fietsen van Team Lampre-Merida.

    En ‘en passant’ konden we ook een rondje maken op de ‘burger’ uitvoering van de SL, de Sultura 907. Zelfde frame als waar de profs mee koersen. HM carbon, BB 386 Evo, Dura-Ace 9000, Mavic carbon, FSA, Selle Italia. 6,60 kilo licht. Indrukwekkend fietsje! In FIETS 3 meer nieuws over de team fiets en een test van de Italiaans-Taiwanese samenwerking. We kennen geen Taiwanees of Italiaans dus dan maar gewoon op z’n Ollands: mooi spul!

    En dit is de Team Replica, de Scultura Comp 905. Ook groen en fuchsia, maar net iets minder ‘schreeuwend’. Met Ultegra Di2, FSA en Fulcrum 7,30 kilo.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De fiets van de toekomst”

     

    Dit is mogelijk de fiets van de toekomst. De ‘Dream Machine’ heeft de Design en Innovatie prijs gewonnen van de fietsbeurs in Taipei, de Taipei International Cycle Show. Deze beurs wordt volgende maand gehouden.
    De ‘Dream Machine’ combineert conceptueel design met bestaande onderdelen van ondermeer Vision, FSA, Selle Italia, Vittoria en SRAM. De fiets is ontworpen door het Italiaanse ontwerpbureau Jonny Mole Design. Hoofddesigner is Jonny Moletta. Hij noemt zijn ontwerp ”futuristisch maar bruikbaar”.
    Het frame bestaat uit een benedenbuis doorloopt van de stuurpen tot in de achtervork. Het doel is om de fiets zo stijver en aerodynamischer te maken. De benedenbuis heeft ook een ingebouwde bidon- en batterijhouder. In de stuurpen zit ruimte om een computer te plaatsen en deze zo uit de wind te houden. Hoewel SRAM niet als partner in het project genoemd wordt, zitten er wel onderdelen van het bedrijf op de fiets. We vermoeden zelfs dat er gebruik gemaakt wordt van de nieuwste discremmen van de Amerikaanse fabrikant.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Bedenk naam nieuwe Schwalbe band

     

    Racing Ralph, Nobby Nic, Rocket Ron. MTB banden van Schwalbe zijn bekend om hun aparte namen. Voor de naam van een nieuwe Enduro band, heeft Schwalbe een wedstrijd uitgeschreven. Iedereen die een naam bedenkt, kan deze via Facebook inzenden. De wedstrijd loopt tot 25 februari. Een jury nomineert een aantal namen, de uiteindelijke winnaar wordt via Facebook gekozen. De winnaar wint een AMS 150 Cube Action Team fiets. Voor alle finalisten is er een band, gelabeld met de door hen bedachte naam.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen heirnis ritten
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    04-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Speciale Sidi Wire’s voor team Cannondale

    Peter Sagan en zijn ploeggenoten van Cannondale, hebben dit seizoen de beschikking over speciaal door Sidi gemaakte fietschoenen: de Cannondale Pro Cycling Team Limited Edition. De schoen is gebaseerd op het topmodel van Sidi, de Wire.

    Peter Sagan werd in de afgelopen Tour de France al met een prototype van de Wire gespot. De Team Limited Edition beschikt over een ventilerende carbonzool. Ook is de schoen uitgerust met het Tecno-3 System. Met dit sluitsysteem kan de pasvorm rondom de hele voet worden aangepast.De Limited Edition heeft een adviesprijs van 395 euro.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De Colnago Prestige van Sven Nijs

    Sven Nijs werd afgelopen weekend wereldkampioen veldrijden op een Colnago Prestige. Deze fiets is al enkele jaren op de markt. Ook voormalig wereldkampioen Niels Albert rijdt op deze Colnago.

    Het frame bestaat uit een monocoque voorkant van beneden-, zit, en bovenbuis plus balhoofd. De achtervork is apart op het frame gezet, via zogeheten lugs. De dropouts zijn van aluminium. Opvallend is het extra bochtje tussen de bovenbuis en de zitbuis. Het idee erachter is dat het frame hierdoor beter schokken absorbeert en de renner meer comfort heeft. Het balhoofd is traditioneel recht: 1 1/8”. Tegenwoordig zijn de meeste balhoofden taps toelopend. Volgens fietsbouwers geeft een taps toelopend balhoofd meer controle bij het sturen.

    De consumentenversie van de Colnago Presige heeft standaard de mogelijkheid om er schijfremmen op te monteren. De fiets van Nijs heeft deze optie niet. De toppers in het veldrijden kiezen allemaal voor cantilevers, omdat deze lichter zijn dan schijfremmen.

    Shimano 7970

    Qua afmontage gebruikt Sven Nijs niet het nieuwste van het nieuwste. Zijn elektronische schakelgroep van Shimano is de 7970, de carbon tubewielen zijn Dura Ace WH 7900 C35. Ook de XTR pedalen zijn niet van de nieuwste versie: de M970. De meeste veldrijders vinden deze versie prettiger in dan de nieuwere variant, omdat deze beter zou presteren in de modder.

    Dat de Colnago veel te lijden heeft in de cross, is goed te zien. De modder heeft op de cranks het bovenste laagje eraf gesleten. Ook zijn er op het frame diverse krassen te zien. Nijs maakt gebruik van verschillende soorten tubes. Op het WK van afgelopen zaterdag wisselden de meeste renners van de zogeheten Birds naar de Rhino’s. De Rhino is de band die het best tot zijn recht komt in de modder. Op de foto staat de Dugast Typhoon.
    Het zadel op de Colnago is een Selle Italia SLR Team Edition. Nijs maakt geen gebruik van een wattagemeter. Zijn fiets weegt 7,68 kilo. Dat is licht, maar niet de lichtste fiets in het veld.

    Specificaties

    Frame: Colnago Prestige, 56cm
    Vork Colnago Cross Carbon, balhoofd 1 1/8″
    Balhoofd: Colnago, 1 1/8″
    Stuurpen: PRO PLT, 120mm x -6°
    Stuur: PRO Vibe Round, 44cm (c-c)
    Stuurlint: Colnago cork
    Remmen: Shimano CX70 cantilever met Shimano remblokjes voor carbon wielen.
    Rem- en schakelgrepen: Shimano Dura-Ace Di2 STI Dual Control ST-7970
    Voorderailleur: Shimano Dura-Ace Di2 FD-7970
    Achterderailleur: Shimano Dura-Ace Di2 RD-7970
    Cassette: Shimano Dura-Ace CS-7900, 12-27T
    Ketting: Shimano Dura-Ace CN-7901
    Cranks: Shimano Dura-Ace FC-7900, 172.5mm, 46/39T
    Bracket: Shimano Dura-Ace SM-BB7900
    Pedalen: Shimano XTR PD-M970
    Wielen: Shimano Dura-Ace WH-7900-C35-TU
    Banden: Dugast Typhoon tubes, 33mm
    Wielen: Selle Italia SLR Team Edition
    Zadelpen: PRO Vibe

    Maten:

    Lengte: 1.81m
    Gewicht: 70kg
    Zadelhoogte vanaf bracket (c-t): 765mm
    Zadel setback 73mm
    Zitbuislengte (c-t): 560mm
    Zitbuislengte (c-c): 540mm
    Puntje zadel tot stuur: 567mm
    Verval zadel/stuur: 83mm
    Bedenbuislengte: 148mm
    Bovenbuislengte: 550mm
    Gewicht fiets: 7.68kg

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    30-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De Wilier Triestina Twinblade van team Columbia

    Team Colombia rijdt dit seizoen op fietsen van Wilier. In tijdritten hebben de renners uit deze ploeg de beschikking over de Wilier Triestina Twinblade.

    De Twinblade is ontworpen op zo min mogelijk luchtweerstand. De vork en de liggende achtervork zijn dik en lopen breed uit. Volgens Wilier is dit gedaan om deze delen ze ver mogelijk bij de turbulente lucht van de draaiende wielen weg te houden. De achterrem is achter het bracket geplaatst, in een omhulsel van carbon. De voorrem is achter de voorvork geplaatst. Het dropout systeem voor het achterwiel heeft vier bouten om het wiel precies uit te lijnen.

    De Wilier Twinblad heeft een geïntegreerde zadelpen. De stelbout hiervoor is verwerkt in de bovenbuis. De Twinblad maakt waarschijnlijk zijn debuut op 7 februari in de ploegentijdrit van de Ronde van de Middellandse Zee. Team Columbia rijdt komend seizoen met SRAM. Op de foto zien we nog enkele onderdelen van Shimano.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Vittoria verwacht ‘fietsbanden revolutie’

    Vittoria heeft in Thailand een onderzoekscentrum geopend dat onderzoek gaat doen naar de toepasbaarheid van grapheen in fietsbanden. Grapheen is een ultra dunne vorm van carbon. Twee onderzoekers wonnen voor de ontdekking van dit materiaal in 2010 de Nobelprijs.

    Grapheen werd enkele jaren terug gepresenteerd als een soort wonder materiaal. Grapheen is slechts één atoom dik. Het zou toepassingsvormen hebben in ondermeer energiegeleiding en de verbetering van de duurzaamheid en kracht van veel samengestelde materialen. Volgens Vittoria heeft het materiaal grote potentie om fietsbanden zowel langer mee te laten gaan als hun rolweerstand te verbeteren. Ook zou het materiaal voor meer grip kunnen zorgen.

    Het onderzoekscentrum in Thailand heeft volgens de bandenfabrikant ongeveer 8 miljoen euro gekost. Vittoria heeft een joint venture gesloten met het bedrijf Directa plus. Dit bedrijf zou een toepassingsvorm van graphene voor banden hebben ontwikkeld. Deze toepassing, G+ genaamd, wil Vittoria toepassen in zowel tubes als binnen- en buitenbanden. Directeur Rudie Campagne van Vittoria verwacht veel van het nieuwe lab. ”Graphene zal ons helpen een revolutie te veroorzaken als het gaat om het maken van de lichtste en snelste banden te wereld”.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    bankzaken
    www.bloggen.be/bankzak
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    erwin
    www.bloggen.be/erwin
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs