BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    27-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Lang verwacht en nu aangekondigd

    Het kon ook niet anders. Cannondale wedstrijdrijders zitten in een lastige positie. Kiezen voor de volgeveerde Scalpel betekent ouderwetse 26″wielen, maar in echt heftig terrein is een 29-er hardtail ook niet alles. En dat terwijl de grote concurrenten, Trek en vooral Specialized, al lang een volgeveerde wedstrijd 29-er hebben.

    Zie hier, de nieuwe, ultieme Cannondale wedstrijdbike, de Scalpel 29-er!

    Deze Scalpel is niet zomaar een opgerekte versie van de bestaande 26″versie. Die heeft achter zo’n 85mm veerweg, deze de volle 100. Om dat voor elkaar te krijgen heeft deze als eerste Scalpel een draaipunt achter het bracket in plaats van flexibele liggende achtervorken. De staande achtervorken flexen nog steeds en zijn in het midden zichtbaar afgeplat.
    Om de hele constructie stijf genoeg te maken voor een 29-er zijn voor de scharnierpunten steekassen toegepast, een oplossing die we kennen van de Cannondale All-Mountain fietsen.

    De vering voor wordt verzorgd door een Lefty. Aangezien de huidige 29-er Lefty slechts 90mm veerweg biedt moet ook dit een nieuw type zijn maar details ontbreken nog. In combinatie met het eigen Hollowgram crankstel weegt de hele fiets 9,7 kg, in standaard afmontage, maat Large. Aangezien de meeste teamrenners een maatje kleiner zijn, en er op de standaard onderdelen nog wel wat bezuinigd kan worden, zullen er binnenkort wel lichtere en nog exotischere versies gespot worden.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Review: Cannondale SuperX

    In FIETS 10 van 2012 stond een test van een aantal cyclocross fietsen. Waaronder deze Cannondale SuperX. Na de test trapten we een winter door met deze Amerikaan. Vijf maanden later kijken we hoe de C’dale nog even hoe de crosser de winter heeft doorstaan.

    Ruim 8 kilo

    Er is een aluminium crosser bij Cannondale en de carbon SuperX. 8, 50 kilo licht. De basis: BallisTec Hi-Mod carbon -zelfde ‘spul’ als bij sommige Cannondale MTB’s. 1120 gram licht, 480 gram voor de voorvork. Het frame heeft een bovenbuis die lichtjes naar achteren af loopt en aan de onderzijde plat is. De onderbuis is oversized en komt uit in een bracket met mannetje. Bovenlangs

    De staande buis is bij het bracket plat geovaliseerd, bij de zadelpen’lug’ bijna rond. De SuperX is afgemonteerd met Shimano Ultegra 10-speed, aangevuld met witte Mavic Ksyrium wielen, Continental banden, Cannondale delen, Fi’z:ik zadel en TRP remmen. De remkabel loopt bovenlangs de bovenbuis.

    46-36

    En een FSA crankstel met echte cross overbrenging. Twintig crossen en zo’n zestig uur tussendoor. Tel daarbij een twintigtal modderbaden, tien maal de hogedrukspuit (sorry C’dale), dertig emmers met sop en een spons (beter) en een flinke lading sneeuw in december en januari en dan heb je het wel zo’n beetje. Een crosser wordt kort maar hevig gebruikt. Dat overkwam de Cannondale SuperX ook deze winter. Keurig kwam hij de winter door.
    Remmen

    Wat werd er aan gedaan? Drie stel nieuwe remblokken –gewone, standaard blokken van een paar euro; ze slijten toch…. We hebben een aanvaring met een afzettingspaal gehad waardoor de voorrem een ‘tikje’ kreeg. Even rechtbuigen en toen remde de rem weer als vanouds. Verder af en toe een drup olie bij de ingang van de derailleur en achterremkabel en verder niet veel. Het balhoofdstel draait nog lekker rond al zouden we voor een volgend seizoen het hele spul schoonmaken en opnieuw invetten. De Ultegra ketting is nog lang niet versleten, evenals de kransjes en de FSA kettingbladen. We hebben de nogal zware Rapid Rob banden (met staaldraad) vervangen voor Challenge banden. Die zijn net een stuk soepeler en lichter (150 gram per stuk), omdat ze vouwbaar zijn.

    Krasjes


    De Ksyriums? Ook die draaien nog goed. Wel zijn de zwarte ‘geplakte’ decals her en der weggeremd. En je voelt natuurlijk de invloed van zand en troep op de remflanken. Maar ze zijn nog lang niet ‘dun’ geremd. Krasjes zie je op het crankstel en op de bovenbuis, net onder de remkabel. Logisch, omdat daar ook de bovenbuis wel eens vastgepakt werd. Ook op de onderzijde van de onderbuis is de lak iets doffer; daar ‘klapt’ de modder meestal het eerst tegenaan. Maar nergens is de lak nog echt aangetast. Ook niet op de liggende achtervork bijvoorbeeld. Wassen, opdrogen en af en toe in de spuit ‘was’ en klaar. Problemen? Alleen een klein probleem met de trapas lagers.

    Lagers

    Na drie maanden zat er speling op het FSA crankstel. Reden: de twee standaard gemonteerde lagers waren compleet op. Vol vuil en korrelig draaien. De oorzaak: de al genoemde modderbaden. Een setje standaard lagers kost € 30,-. Omwisselen is een eitje; al heb je er wel speciaal gereedschap voor nodig. Bij een detaillist moet je op zo’n € 20,- rekenen.

    Conclusie

    Lekker lichte crosser, strak en zeker. Mooi frame, goede voorvork. Prijs/kwaliteit verhouding? Redelijke afmontage voor een fiets van bijna 2600 euro. Minpunten zijn de te zware banden (foei…) en de standaard goedkope lagers. Wat zou mooi zijn? Hetzelfde frame, maar dan met 105 en een stel Aksium wielen met vouwbanden. Dan zou de SuperX net wat goedkoper aangeboden kunnen worden. Cannondale SuperX € 2599,-, www.cannondale.com

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Review: Pro Scio Alti

    Grappig: zodra ik een dijkje optrapte zag ik de ‘meters’ stijgen: van 2 naar maar liefst 6 meter. Juist, de nieuwe Pro Scio Alti computer geeft ook de hoogte aan. Trouwens, ook de percentage v.d. helling, begin van de hoogte, gemiddelde stijging, totaal hoogmeters en de totaal hoogtemeters omlaag. Leuke functies! Zo leverde de rit van Utrecht naar Tilburg 96 hoogtemeters in de plus en 80 in de min op.

    Wat zit er nog meer op? Temperatuur, de snelheid (huidig, gemiddeld, maximaal), een ‘auto start/stop’, de tijd, ritduur, afstand, totale rijtijd, ODO (totale afstand). En achtergrondverlichting, lege batterij indicator en je kunt drie wielmaten invoeren: race, 26 en 29 inch. De bediening gaat via twee knoppen. Het zijn wel ‘knoppen’: je moet wel drukken –het is geen ‘Di2’ knopje!
    De Scio Alti is draadloos; op de voorvork zit een opnemer. Met een mini-knopje om te testen of er nog stroom genoeg in de batterij zit. Het vastmaken gaat ofwel met ‘tie raps’ of met een soort ‘elastieken’. Kost allemaal ruim een kwartier als je een beetje handig bent.

    De instelling kost even wat tijd en zeker ook het wisselen tussen allerlei functies. Even wennen. Wat is de Scio Alti? Vooral een uitgebreide fietscomputer. Het is geen GPS, geen Garmin, Iphone of Mio. Het aflezen is makkelijk, ook in de zon. Het ‘schakelen’ tussen de functies gaat snel en betrouwbaar. Wel hebben we al een keer 99 km per uur gereden…. Even op hol dus! Iets wat met een draadloos apparaatje wel vaker gebeurt.
    O ja, wat is een Scio eigenlijk? De Scio is een instrument dat door therapeuten wordt gebruikt om energieën in het lichaam te meten en te beoordelen. Op basis van deze uitkomsten wordt Scio toegepast voor de behandeling van kwalen. Scio analyseert, verlicht en corrigeert de stressfactoren die ziektes en stoornissen in het lichaam kunnen veroorzaken.

    Ben je eenmaal gewend aan het apparaat, dan is het een prettig ‘ding’. Het is wel ‘gewoon’ een fietscomputer. En een goede ook. Wil je de data opslaan, dan moet je toch gewoon pen en papier pakken. Niks geen ‘modern gedoe’ als in de computer pluggen! Dat heeft ook wel zijn charme trouwens…

    De Scio Alti is er in twee kleuren en kost circa € 95,-. www.pro-bikegear.com

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Meer grip met Ergo Bar Ends van PRO

    Voor een betere controle over het fietsstuur lanceert PRO twee ergonomische grips. Het gaat om de Ergonomic Grips en de Anatomic Ergo Bar Ends. Deze onderdelen met zogeheten Dual Density rubber, zijn vormgegeven naar de vorm van de hand en geven volgens PRO daardoor meer comfort.

    De grips zijn eenvoudig te monteren met een een dubbele lock-on ring. De grips wegen 170 per set en zijn 135 mm breed. De bar ends wegen 130 gram per set. De onderdelen hebben een adviesprijs van 17 euro 95.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    PRO komt met nieuwe zadelreeks

     

    PRO komt met een nieuwe serie zadels. De Falcon, Turnix en Griffon hebben allemaal een carbon versterkte basisconstructie. Elk zadel past volgens de fabrikant bij een specifieke rijstijl.

    De Falcon is een vlak zadel voor rijders met een stabiele fietspositie. De Griffon is een gebogen zadel die rijders extra steun biedt bij het behouden van een efficiënte zitpositie. Turnix is een zadel met een geringe kromming. Speciaal voor mensen die vallen tussen de twee uitersten van de Falcon en de Griffon.

    PRO stelt bij de ontwikkeling van de serie zadels gebruik te hebben gemaakt van pasform-metingen van meer dan een miljoen rijders. De zadels zijn verkrijgbaar met een carbon of een titanium rail. Het gewicht van de zadels is 155 gram met een carbon raiil en 205 gram met een titanium rail.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Campa komt met ‘verjaardags’ groep

    Campagnolo heeft een speciale Super Record groep en twee nieuwe wielsets uitgebracht ter ere van het 80 jarig bestaan. De prijs van beide producten is nog niet bekend gemaakt.

    De 11 speed Super Recordgroep weegt volgens de Italiaanse onderdelenfabrikant 1.862 gram. Campagnolo zegt dat de groep anders is dan de standaard Super Record groep. Bij de limited edition ter ere van het 80 jarig bestaan zijn volgens de fabrikant vooral nieuwe afwerkingstechnieken gebruikt.

    Campagnolo heeft ook twee nieuwe wielsets uitgebracht. De ene set is full carbon, de andere set is van aluminium. De carbon wielset weegt 1310 gram. De wielen zijn voorzien van Campa’s CULT lagers, die volgens de Italianen 9 maal minder weerstand opleveren dan bij traditionele lagers. De alu wielset weegt 1590 gram, en is eveneens van CULT lagers voorzien.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    22-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    vlaamse label rit

    Finacom.jpg argenta.jpg
    etixx.jpg adams.jpg levela.jpg vleugels2.png
    ludopeeters.jpg zeelands.png vanas.png cam.jpg
    De Cyclo Ludo Peeters vindt in 2013 plaats op zaterdag 23 maart.
    Er zijn geen voorinschrijvingen mogelijk. Inschrijven kan enkel op zaterdag 23 maart 2013. Binnenkort volt meer info op deze website
    INSCHRIJVINGEN
    GEMEENTELIJK INSTITUUT BRASSCHAAT
    DOOR VERSTRAETELEI 50
    2930 BRASSCHAAT
    Voor de 60 km kan u ook inschrijven in Nijlen. Let op! De inschrijving voor de 60 km-rit gebeurt - net als vorig jaar - in "Café-Taverne Napoleonhoeve" gelegen te Nijlen, Hoeveweg 18 dat speciaal voor de gelegenheid wordt geopend! Signalisatie zal ter plaatse aangebracht worden
    60 km inschrijven tussen 07.00 u en 13.00 u
    90 km inschrijven in Brasschaat tussen 07.00 u en 10.00 u
    145 km inschrijven in Brasschaat tussen 07.00 u en 10.00 u
    Voor de 145 km zijn er 2 groepsstarten voorzien onder leiding van een groep RABC-wielertoeristen, met begeleiding van professionele mobiele seingevers en vergezeld van een volgwagen met reservemateriaal. Er start een groep om 8.00 uur en een tweede groep vertrekt om 8.30 uur. Het volstaat simpelweg je te laten opschrijven op een startblad bij de inschrijving.
    Omwille van de veiligheid én het verkeersreglement, zijn slechts 50 renners per groep toegelaten. De voorziene snelheid van de groep is 30 km/u.
    Vanzelfsprekend is individueel starten steeds toegelaten.
    Verder is in deze inschrijving inbegrepen:
    • een perfect afgepijld parcours
    • een routebeschrijving bij de start
    • bevoorrading onderweg op de controleposten
    • mechanische bijstand op de controleposten
    • verwarmde douches en kleedkamers
    • bewaakte fietsenparking
    • ruime parkeergelegenheid
    • een surprise bij het overschrijden van de aankomstlijn van de 145 km
    • aanwezigheidstombola
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    het parcours voor de 80km
    Omloop van Vlaanderen - 79 km
    79 km
    KM Naam Lengte
    24,0 km Molendamstraat 300m
    27,9 km Mullemstraat 150m
    28,4 km Korte Aststraat - Den Ast 570m
    28,9 km Lange Aststraat 400m
    38,0 km Lange Munte 800 m
    41,5 km Makkegem 816 m
    46,9 km Molenberg 474 m
    50 km Borstekouterstraat 250m
    51,8 km Paddestraat 2,4 km
    54,5 km Sint-Martinusplein (Bev. 1)
    54,7 km Lippenhovestraat 1,2 km
    61,6 km Lange Munte 2,6 km
    66,7 km Molenweg 250m
    79 km
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Nieuw met start in MerelbekeOmloop van Vlaanderen 2013

    Op zaterdag 16 maart gaat de bpost bank cycling tour van start met de Omloop van Vlaanderen! Voor de vijfde editie van deze mooie tocht wordt er gestart aan de Gemeentelijke Hallen van Merelbeke.
    Deelnemers hebben opnieuw de keuze tussen 3 afstanden: 79 km, 116 km of de lange tocht van 149 km. Het parcours is uitdagend en afwisselend, maar heeft geen loodzware opeenvolging van hellingen en is daardoor de ideale voorbereiding op het nieuwe klassieke voorjaar.
    Schrijf je dus snel online in en geniet van het voordelige voorinschrijvingstarief.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    eindelijk al zal het niet voor de krim

    Omloop Het Nieuwsblad bijt de spits af eind februari

    Niet enkel voor de profs één dag eerder, ook voor wielertoeristen is de Omloop Het Nieuwsblad op zondag 26 februari een eerste echte test. Na een vlakke aanloop richting Oudenaarde volgen de moeilijkheden elkaar in sneltempo op.

    Foto_2011-11-26_13-43-23

    De korte tocht van 65km. loopt via de glooiende Zwalmstreek naar de Molenberg, de afgelopen twee jaar breekijzer in de Ronde van Vlaanderen. Ook de deelnemers aan de lange tocht van 95km. krijgen de Molenberg voorgeschoteld, weliswaar met de Eikenberg, Wolvenberg en de Leberg al in de benen. De resterende kilometers richting Gent schotelen de deelnemers een Oost-Vlaamse Parijs-Roubaix voor. De Paddestraat, Lippenhovestraat, Lange Munte en tenslotte de korte Steenakker leiden terug tot het mooie Sint-Pietersplein in hartje Gent, onder de boog waar wielerhelden één dag eerder geschiedenis schreven.

    pers onder ons zijn
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    21-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leuk
    de max
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.supermooi
    supermooi07
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Longplus: het geheime wapen van Traksel

    Bobbie Traksel twitterde de afgelopen dagen al geheimzinning over zijn geheime wapen. Nu heeft hij het onthuld. In de Omloop het Nieuwsblad wil hij zaterdag een apparaatje gebruiken dat de lucht verwarmt die hij inademt: de Lungplus.

    Het ademhalingsapparaat komt uit Finland en wordt al gebruikt door langlaufers. Traksel denkt er voordeel van te hebben omdat het zaterdag opnieuw koud zal zijn. “Het is een mondgedragen vochtigheids- en warmtewisselaar waarvan je de werking kan vergelijken met die van een radiator in een auto”, zegt Traksel in het Nieuwsblad. ” Het vermindert ook de kans op een bronchitis”.

    Traksel sukkelde vorig jaar lang met zijn luchtwegen. Sindsdien gebruikt hij de Lungplus tijdens trainingen. Traksel won enkele jaren terug Kuurne – Brussel – Kuurne. Dat was in koude omstandigheden. De Longplus is ondermeer te verkrijgen via Wieleradvies

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    20-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Frame: vrijetijdsschoen van sidi

     

    Het is geen fietsschoen. Wel een schoen voor de vrije tijd. Sidi heeft met de Frame een schoen uitgebracht die qua uiterlijk wel wat van een fietsschoen wegheeft.

    ‘’Je hoeft geen fietser te zijn om ze te dragen’’, zegt Sidi over de schoen. De schoen is verkrijgbaar in drie kleursettingen: wit/zilver, zwart/fluoriserend geel en zwart/zilver. De schoen is verkrijgbaar van maat 37 tot en met 47.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Eclipse: lichtste binnenbanden ter wereld

    Rutteman is sinds dit jaar verdeler van het merk Eclipse. Dit Zwitserse bedrijf zegt de lichtste binnenbanden ter wereld te maken.

    Onze collega’s van Future legden de bandjes op de weegschaal. Een standaard binnenbandje voor een racewiel (700×18-25c) komt op 36 gram. Dat is weliswaar 7 gram meer dan de fabrikant zelf beweert, het is nog altijd veruit de lichtste band die we kennen. Een bandje voor een MTB 29-er komt volgens ons op 62 gram .

    De bandjes zijn gemaakt van materiaal dat lijkt op het materiaal waarvan opblaasbadjes voor kinderen zijn gemaakt. De bandjes zijn erg rekbaar. Volgens de fabrikant zorgen de bandjes tevens voor een langere rolweerstand.

    Toch zijn er ook nadelen aan de bandjes. Ze zijn niet geschikt voor wielen met carbon velgen. De temperatuur van deze velgen kan te hoog oplopen, waardoor de bandjes kunnen knappen. De Eclipse binnenbandjes voor racewielen kosten iets minder dan 50 euro per stuk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    18-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.



    nieuwe racefiets voor amper 499



    Nieuwe racefiets hiker 2000 nu 499€ | diksmuide, W-vlaanderen

    Prijs € 499
    Bekeken 172 keer
    Email deze adverteerder

    Ja u ziet het goed een nieuwe racefiets van top-kwaliteit voor een lage prijs

    daarom hoef je geen ocassie/tweedehands te kopen !!!!

    *****mythical campagnolo mixte xenon trippel *****

    frame: aluminium 7005

    stuurpen en stuur: itm road racing

    derailleur voor en achter: campagnolo xenon

    shifters:campagnolo xenon

    cassette: miche/campa 9 of 10v

    wielen: stevige mooie zwart luxe

    crankstel: prohweel compact 50-39-30t

    banden: cst

    zadel bassano mission 5

    kleur :rood-wit

    verschillende kaderhoogtes verkrijgbaar : 47-50-52-55-58 c/t

    gewicht 10,600gr

    met 1 jaar fabrieksgarantie

    made in italia

    fietsen-stragier.be
    admiraal ronarchstraat 27
    diksmuide 8600
    0497/40.50.54
    051/50.03.77

    Nieuwe racefiets hiker 2000 nu 499€ werd geplaatst in de rubriek Racefietsen te koop

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Zipp komt met kleine versie 404

     

    In het mountainbiken is de 650 wielmaat sinds kort erg populair. Op de weg zie je de 650 bijna nergens meer. Toch presenteert Zipp een draadband versie van de 404 wielen: De 650c Zipp 404 Firecrest.

    Op de weg is 700 of 28 inch de standaardmaat voor wielen. Toch kan het rijden met 650 wielen voor kleine renners voordelig zijn. In de triathlon zijn er enkele athleten die dit doen. Nadeel is dat rijden met kleinere wielen ook betekent dat er een ander frame nodig is. En juist frames voor 650 wielen zijn er niet zo veel.

    De Australische triathlete Mirinda Carfrae is 1 meter 60. Zij reed het WK Ironman vorig jaar met kleine wielen en een speciaal voor haar door Felt gemaakte fiets.

    “Een kleine maat frame moet de geometrie aanpassen aan 28 inch wielen’’, zegt David Ripley van Zipp. ‘’Nadeel is dat de fiets hierdoor wat zenuwachtiger stuurt. Ik denk dat kleine fietsers, kleinere frames nodig hebben met kleinere wielen’’.

    De Zipp 650c 404 Firecrest Carbon wielen voor draadbanden hebben een 58mm hoge velg. Een wielset heeft een adviesprijs van 2525 euro.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Impact, nieuwe bril van BBB

    BBB heeft een nieuwe fietsbril uitgebracht, de Impact. De bril is vooral geschikt voor mensen met een wat smaller gezicht. Kenmerkend aan de Impact is het geventileerde open ontwerp. Deze constructie biedt bescherming tegen regen en wind, en toch is er voldoende ventilatie die voorkomt dat de bril beslaat.

    De brilpootrubbers zijn zo aangepast dat deze uitwisselbaar zijn met die van de Select. Er zijn zeven beschikbare lenzen. De Impact heeft een instelbaar rubberen neusstuk. Het frame is gemaakt van het zogeheten Grilamid kunsstof en daardoor praktisch onbreekbaar. De bril wordt geleverd inclusief opbergbox. Het basismodel heeft een adviesverkoopprijs van € 89,95

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Ridley Fenix Classic voor Parijs Roubaix

     

    Ridley heeft een speciale fiets ontwikkeld voor Parijs-Roubaix en de Ronde van Vlaanderen. Het gaat om een speciale versie van de Fenix, de Fenix Classic. De fiets is volgens de fabrikant ontworpen om de schokken van het rijden op kasseien beter op te vangen.

    De Ridley Fenix werd vorig jaar geïntroduceerd. De versie voor de profs heeft de titel Classic meegekregen. Jochen Bessemans van Ridley: “Het is een fiets die zeer stijf, sterk en duurzaam is door de oversized diamantvormige buizen, maar tegelijk comfort biedt doordat de vorm van de staande achtervork trillingen absorbeert en stabiliteit brengt’’. De fiets wordt gebruik door de renners van Lotto-Belisol.

    De Fenix is één van de vier fietsen waar Lotto-Belisol momenteel de beschikking heeft. De ploeg rijdt ook op de aero fiets Noah Fast, het klimmodel Helium SL en de Dean tijdritfiets.

    De Fenix Classic is ook in de winkel verkrijgbaar. Het design is hetzelfde als van de fiets van de profs. De Classic is afgemonteerd met Campagnolo Chorus en een Rotor-cranck. Om het comfort te verhogen, krijgt de fiets het dikkere 4ZA ‘comfort’ stuurlint en 25 mm Continental GrandPrix 4-Season banden. De versterkte flanken en de dubbele Vectran breakerlaag van deze band, geven volgens Ridley een hogere bescherming tegen lekrijden. Adviesprijs: 2.699 euro.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De Felt F serie FRD van John Degenkolb

     

    De wielerploeg Argos-Shimano reed afgelopen seizoen op de Felt F1. Hoewel deze fiets ook voor dit seizoen de officiele teamfiets is, hebben we sprinter John Degenkolb inmiddels op een nieuw model gespot. De Felt F serie FRD. Deze fiets zou stijver en lichter zijn dan het vorige model, door de toepassing van ander carbon.
    De FRD is gemaakt van zogeheten UHC Nano TeXtreme. Dit carbon bestaat dunne laagjes. Volgens Felt kunnen door deze techniek meer carbonvezels in de fiets worden verwerkt, terwijl er minder relatief zware hars nodig is om de carbonlaagjes te verbinden. Het gevolg is een stijver en lichter frame.
    Degenkolb rijdt op een 54 cm frame met een taps toelopende balhoofdbuis (1.125 “tot 1,5″), interne routing specifiek voor Shimano Di2, koolstofvezel drop-outs en een schroefdraad trapashuis.

    Specificaties:
    Frame: Felt F1 FRD, UHC Nano TeXtreme carbon fiber, 54cm
    Vork: Felt Road UHC Ultimate+Nano carbon fiber, taps toelopend 1 1/8”tot-1 1/2″
    Balhoofd: PRO RI-11 geintegreerd, 1 1/8-to-1 1/2″ taps toelopend.
    Stuurpen: PRO Vibe Team Issue, 130mm x -10°
    Stuur: PRO Vibe Team Issue
    Stuurlint: PRO
    Remmen: Shimano Dura-Ace BR-9000
    Rem- en schakelgrepen: Shimano Dura-Ace Di2 STI Dual Control ST-9070 (met sprint shifters)
    Voorderailleur: Shimano Dura-Ace Di2 FD-9070
    Achterderailleur: Shimano Dura-Ace Di2 RD-9070
    Cassette: Shimano Dura-Ace CS-9000
    Ketting: Shimano Dura-Ace CN-9000
    Cranks: SRM Wireless PowerMeter DuraAce 175mm, 53/39T
    Bracket: BB30-met-24mm adapter
    Pedalen: Shimano Dura-Ace SPD-SL PD-9000
    Voorwiel: Shimano Dura-Ace WH-9000-C50-TU
    Achterwiel: Shimano Dura-Ace WH-9000-C75-TU
    Banden: Vittoria
    Zadel: PRO Turnix Ti
    Zadelpen: PRO Vibe
    Bidonhouders: Elite Pase Custom Carbon (2)
    Computer: SRM PowerControl 7

    Maten:
    Lengte: 1.80m
    Gewicht: 77kg
    Zadelhoogte vanaf bracket (c-t): 728mm
    Zadel setback: 66mm
    Zitbuislengte, c-t: 520mm
    Zitbuislengte, c-c: 472mm
    Puntje zadel tot stuur: 584mm
    Verval zadel-stuur: 113mm
    Balhoofdbuislengte: 120mm
    Bovenbuislengte: 545mm

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    erwin76
    www.bloggen.be/erwin76
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    kinderdagverblijf
    www.bloggen.be/kinderd
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs