Ik ben Haes Dirk
Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
Fietsen is mijn vrijheid
en uitlaatklep
Na een jaartje te hebben
moeten overslaan was het terug 2de kerst vtt en nu waren de weer omstandigheden
een stuk beter al was het maar een triestige dag
Na een beetje een rare start:
de cafetaria is boven en de startplaats is beneden zo dat het een beetje zoeken
was voor iedereen klaar was om het veld in te duiken
Met 4 trokken we de baan op
want de eerste kilometers waren op de baan te doen langs het kanaal
Eens deze achter de rug begon
het echte werk al was dit nog niks met wat komen zou maar we waren blij dat
eindelijk vtt was
Maar na een kilometertje was
deze opwarmer achter de rug en konden we terug een beetje op adem komen
Nu reden we richting Leie en
daar hadden we prijs want op het glibigere pad hadden we alle stuurkunst nodig
Stoempen beuken want de
ondergrond zuigde ons vast en steeds was het zoeken om het juiste spoor te
vinden
Meter na meter kropen we naar
het einde van dit pad en na een kilometer of lag dit achter ons: het zweet en
de modder dropen van het gezicht
En nu op naar Bachte Maria
Leerne voor de gevreesde 3 dreven maar niet vandaag want de dreven lagen er
goed bij; anders is het daar altijd ploeteren
Ook de kasseien aan het
kasteel van Ooidonk lagen er nog goed bij en daar konden we even goed
doortrekken voor we aan een st Sint Martens Latem begonnen
De lanen lagen er hier ook
goed bereidbaar bij en konden we steeds goed door fietsen tot aan de
bevoorrading
Even op adem komen en eens
goed bijtanken voor we aan deel 2 konden beginnen
Nog 14km lag te wachten op ons:
maar het was gedaan met de pret
Kilometer na kilometer kregen
we baan onder de wielen geschoven want op deze 14km kregen we amper een paar
honderd veld te verwerken dit deel was een ramp voor een vtt er
Oh ja de laatste paar honderd
meters konden we nog even proeven van veldwerk:dit was niet goed
Nog een geluk dat de afspuit
plaats en de douches top waren en ook over het rijsttaartje na de rit konden we
niet mopperen
We meldden in Fiets nummer 12 en hier al over de nieuwe Sram Red groep die volgend jaar gaat komen. Nu is er ook een afbeelding beschikbaar. Echter blijft het door de donkere achtergrond en het ontbreken van de specificaties nog onduidelijk hoe de details zijn.
De Giant fietsen waar de renners en voor 2012 ook de rensters van Rabobank mee gaan rijden is het model dat tijdens de laatste Tour is gebruikt. En in juni 2011 hebben wij de introductie van de TCR Advanced SL al meegemaakt op Mallorca en daarvan bericht op de website. Voor de 2012 teamfietsen is er alleen een kleine aanpassing gemaakt aan de uitvalpadden. Deze zijn niet langer van carbon maar van aluminium.. En heel duidelijk zichtbaar: de kleuren van de Bank!
Doordat de wielen bij het team erg vaak worden gemonteerd en gedemonteerd raakten de carbonpadden beschadigd. Vandaar de keuze voor duurzamer aluminium. In de consumentenversie zal echter wel carbon gebruikt worden om het frame net iets lichter te maken.
Dubbelganger Het frame is zowel geschikt voor mechanische en elektrische schakelgroepen. Aan de balhoofdbuis kunnne de zwarte dopjes eruit om hier de mechanische kabels door het frame te laten voeren. De elektronische kabel loopt net voor de remkabel in de bovenbuis. Bij de voorderailleur zorgt een klemmetje die aan het boutje van de bidonhouder gemonteerd wordt ervoor dat de Di2 kabel netjes uitgelijnd is. De accu zit mooi verstopt onder de liggende achtervork. Op deze buis vinden we tevens de draadloze snelheidsmeter terug. Met het ATP+ signaal kan de fietscomputer draadloos de snelheid aangeven. Een nieuwtje van de Rabobank- mekanieker; voor 2012 zullen de PRO computertjes ook het ATP+ signaal kunnen opvangen.
Overdrive 2 Het balhoofd is voorzien van een 1,5 onderlager en boven een 1 1/4″ bovenlager. Dus net zoals Canyon bij veel modellen heeft. Door de dikkere vorkbuis past een standaard stuurnok niet. PRO ontwikkelde voor het team hier alvast passende modellen voor. Op de reserve fiets van Sanchez was het afdekplaatje van PRO nog niet gereed die ook voor de grotere diameter aangepast moest worden. Vandaar de no- name versie.
ISP Giant is nog 1 van de weinige fabrikanten die nog werken met een geïntegreerde zadelpen. In de praktijk bij de consument wellicht niet altijd even praktisch maar het ziet er wel mooi uit! De adapter voor de zadelpen is er in 2 lengtes. De langere versie heeft meer afstel mogelijkheid en is wat sterker door het grotere klem oppervlak. Vandaar dat het team in bijvoorbeeld Parijs- Roubaix dit model gebruikt. Door de dubbele boutbevestiging van het zadel is deze simpel en nauwkeurig af te stellen.
Afmontage De Shimano Dura Ace Di2 groep vinden we terug voor de aandrijving en de remmen. Ook komen de tube- wielen van de Japanners af. De C-35 zijn bij veel rijders favoriet. Theo Bos heeft graag de C-50 wielen gemonteerd. Voor de tube- banden worden er Vittoria`s op de velgen gelijmd. Standaard in 23mm breedte maar voor volgend jaar zullen de 25mm varianten ook ingezet worden. Tacx levert de bidonhouders en de drinkbussen. Terwijl Fi:zi`k de zadels voor hun rekening nemen.
Het Rabobank- team- editie frame zal in gelimiteerde oplage als losse frameset verkrijgbaar zijn voor de consument.