BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    08-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TACX
    Milram kiest voor Tacx Bio-Bottle
    Team Milram denkt aan het milieu. Volgend seizoen rijdt het profteam met de biologisch afbreekbare drinkbussen die Tacx eerder dit jaar introduceerde.
    Deze Bio-Bottle is 100% biologisch afbreekbaar. (foto tacx)
    De 25.000 drinkbussen die Milram volgend jaar zal gebruiken hebben dezelfde kwaliteiten als andere bidons, maar onderscheiden zich doordat het kunststof van de fles 100% biologisch afbreekbaar is.

    "We zijn bijzonder blij met deze nieuwe bussen", zegt Milram. "Dit is een noodzakelijke stap om de natuur te beschermen." De resten van de drinkbus worden voedsel voor bacteriën in de grond.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    07-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HET IS EENZAAM AAN DE TOP


    MEER MOET DAT NIET ZIJN OP EEN ZONDAGMORGEN

    OP DE KOFFIE BIJ DE VOORZITTER VAN THE A-TEAM
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    06-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.THE A-TEAM
     "http://www.youtube.com/v/wyz_2DEah4o" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="425" height="344"></object>

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    05-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 DE HOUTLAND VTT

    18 De Houtland VTT

     

    De sporthal van Ertvelde daar was het deze morgen te doen: de auto stallen was hier geen probleem en de fiets kon in de gratis fietsbewaking afgegeven worden terug een pluim voor de inrichters

    De espresso koffie kon ook niet veel beter dus terug een pluim bij

    De vaste ploeg was deze ochtend terug op post ondanks het bar slecht weer

    Terug werd gekozen voor de 35 km lange tour en na de foto konden we van start gaan: de eerste kilometers waren zonder echte hindernissen enkel met wind moest rekening gehouden worden

    In het eerste bos hadden de inrichters voor echt hindernis parcours gezorgd en hier konden we onze stuurman kunsten tonen: vanaf nu werd het pas leuk

    De technische passages volgden elkaar snel op en dit samen met de wind was het werken geblazen en dit kilometers lang terug een pluim voor het parcours bouwer

    De bevoorrading in de brouwerij van augustijn kon ook niet veel beter: alles was voorhanden van suiker wafels tot rozijnen en van cola tot een augustijn biertje plus we stonden niet buiten in de kou of wind en dit is altijd een pluspunt in de winter: terug een pluim

    Maar lang konden we niet blijven talmen want de laatste 15 km lagen op ons te wachten

    Nu zou de wind pas echt spelbreker worden en met af en toe een buitje er bij kon de pret niet op

    De sfeer werd er niet slechter van integendeel met nu en dan een grapje werden de kilometers afgefietst

    Maar ook aan deze schitterende morgen kwam een eind en konden we de fietsen afspuiten: en hier terug een pluim want zelden krijgen we zoveel waterdruk en in een mum van tijd waren de tweewielers terug proper

    Over de douches kunnen we kort zijn: prima en lekker warm terug een pluim erbij

    Veel beter kan een vtt niet zijn

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

        

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BRUNOX
    Klik op de afbeelding om de link te volgen BRUNOX
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EDITORIAAL

    Editoriaal

     

    Eerst zou ik een pluim willen geven aan de inrichters van afgelopen weekend die ondanks het bar slechte weer ons toch een prima parcours hebben voorgeschoteld

    Het was ook te zien dat de vaste kern van wbv steeds op post is wat de weersomstandigheden ook mogen zijn

    De gelegenheids rijders lieten het massaal afweten: de goedweer rijders en de show teams waren in geen velden te bespeuren

    De doorgewinterde vtt ers laten zich niet zo gouw afschrikken door een beetje slecht weer of water

    Maar als men veel fietst in de winter kan het prijskaartje nogal snel oplopen en dan het best een dure sport worden

    Want bij slecht weer smelten de remblokjes als sneeuw voor de zon ook al rijd men ze goed in

    En de modder is moordend voor ketting en tand wielen

    Misschien helpen een paar tips: remblokjes (disk only) met een gasbrander goed opwarmen en laten afkoelen daarna 500meters fietsen met de rem lichtjes dichtgeknepen

    Voor de ketting: zeker geen wd 40 gebruiken het smeert wel maar de olie blijft niet kleven gewoon degelijke ketting olie gebruiken

    Banden: pas de druk aan volgens het parcours modder is weinig druk droge parcours is meer druk

    Bij schainsuck onmiddellijk het tandwiel vervangen en nog beter meteen ook de ketting en cassette vervangen

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

      

      

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SAN MARCO
    40% korting op San Marco fietskledij
    Selle San Marco zet de eindejaarsperiode in met fiske kortingen. Wie koerskledij uit de webshop bestelt, mag tot 22 december rekenen op 40% reductie.
    Selle San Marco verkoopt nu het Vintage Concor zadel met bijpassend stuurlint in alle kleuren van de regenboog. 

    Adviesverkoopprijs van het Concor zadel is 95 euro. Voor de Concor inclusief echt leren stuurlint is dit 135 euro. 



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    01-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CLASSIC BREDENE
    Cycling.be Mountainbike Classic Bredene
    Op zondag 24 januari nemen bikers van alle niveaus het tegen elkaar op in de Cycling.be Mountainbike Classic Bredene, de derde manche van het Mountainbike Kustcriterium.
    Het parcours verloopt over het strand en door de duinen van Bredene. (foto alain buyck)
    De Cycling.be Mountainbike Classic Bredene start om 11.30u op het strand ter hoogte van de Twins. Na drie rondjes van 18 km over het strand en door de duinen van Bredene is de aankomst voorzien op het surfstrand.

    Vorig jaar schreef Nico Berckmans deze klassieker op zijn naam. Kevin Van Hoovels en Nicolas Vermeulen maakten het podium toen compleet.

    Naast deze manche van het Mountainbike Kustcriterium is er ook nog een aparte race van 18 km voorzien, waaraan zowel individueel als in team deelgenomen kan worden.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SILENCE-LOTTO
    Geslaagde wielertoeristenstage voor Silence-Lotto
    De wielertoeristenstage van Silence-Lotto in het Spaanse Mojacar zit erop. Een week lang trainde een dertigtal recreanten in het spoor van de profs. Bekijk de fotospecial!
    De recreanten reden in Mojacar een week lang in het spoor van de profs van Silence-Lotto. (foto kortweg)

    Na het verkenningsritje van 50 km op zaterdag en een rit van 75 km naar Carboneras op zondag, kon op maandag het serieuze werk beginnen. Samen met Kenny Dehaes en Tom Stubbe vertrok de groep voor een rit van ongeveer 75 km richting Bédar.

    Na 25 km begon het klimwerk met stukken tot 6% stijgingsgraad, om na 4 km klimmen op een hoogte van ongeveer 500m te stoppen voor de Performance bevoorrading. Nadien volgde een "vlak plateau", gevolgd door een korte afdaling om uiteindelijk de klim naar Bédar aan te vatten.

    Ettelijke haarspeldbochten volgden elkaar op met een maximale stijgingsgraad van 8%. Nadien volgde een lange afdaling richting hotel en bij aankomst stonden er 1108 positieve hoogtemeters op de teller.

    Op dinsdag stonden er nog wat meer kilometers op het programma, nl. 95 km met ongeveer hetzelfde aantal hoogtemeters als de dag voorheen. Leif Hoste en Staf Scheirlinckx waren de Silence-Lotto renners van dienst om de deelnemers gezelschap te houden.

    ONDERHOUDSTIPS

    In de late namiddag vertelde mecanicien Guido Stemgée meer over het onderhoud van een koersfiets, daarbij steunend op de juiste manier van poetsen, belangrijkheid van nazicht van remmen, remkabels en banden, alsook gaf Guido enkele praktische onderhoudstips mee.

    De koninginnenrit was voor woensdag voorzien, 110 km met +/-1700 positieve hoogtemeters richting binnenland. Het opkomende rondetalent Francis De Greef samen met nieuwe Silence-Lotto aanwinst Jan Bakelants waren de 2 renners van dienst.

    Een zeer afwisselend parcours, pittige klimmen & snedige afdalingen volgden elkaar snel op. Na ongeveer 5u30 fietsen was iedereen het er over eens... de knedende handen van verzorgers Marc en Peter zouden de vermoeide spieren sneller doen recupereren. Bij iedere massagebeurt vertelden ze enkele leuke anekdotes en werden tips uitgewisseld.

    DE GREEF VERTELT

    Francis De Greef vertelde 's avonds openhartig aan de deelnemers van deze unieke wielerstage hoe trainingsprogramma's werden samengesteld en afgewerkt. Verder werd ingegaan op supercompensatie en "het dagdagelijkse leven" van een profwielrenner.

    Op donderdag stonden er terug 95 km op het programma, waarbij het zwaartepunt van de rit in de 1ste helft lag. Langs de zeer rustige & vernieuwde wegen in het achterland van Mojacar werd na 75 km de kust terug bereikt. Zodoende kon tijdens de laatste kilometers aan cooling down gedaan worden. De renners werkten in groep 2 trainingsritten af, vooraf uitgewerkt en in functie van deze wielertoeristenstage door Energy Lab samengesteld.

    De "bijna vlakke" vrijdagrit bracht de groep langs het binnenland en kust terug na 70 km tot aan het hotel. De wielerstage werd afgesloten met een extra middagmaal zodat de vrachtwagen in de namiddag de terugweg kon aanvatten. 's Avonds werd de geslaagde wielerstage afgesloten met een gezellige uitstap, waarbij de buitenlandse deelnemers uit Zwitserland en Australië zich ook niet onbetuigd lieten.





    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6 DAAGSE
    'Fantastische ambiance en échte toppers'
    De Z6sdaagse Vlaanderen-Gent kende zondag een zinderende ontknoping. "De zaal kookte over." Bekijk de interviews met Iljo Keisse, Ramussen/Morkov en de uiterst tevreden organisatoren op Lotto Cycling TV!
    Michael Morkov: 'De zaal kookte over.'
    De 69ste editie van de Z6sdaagse Vlaanderen-Gent zit er weer op. Organisator Rob Discart en wedstrijddirecteur Patrick Sercu zijn uiterst tevreden. "Er was een fantastische ambiance bij het publiek. De strijd tussen toppers Rasmussen, Keisse en De Ketele zorgde voor kippenvelmomenten."

    Dat de sfeer in het Gentse Kuipke uniek is, beseffen nu ook Alex Rasmussen en Michael Morkov. "De zaal kookte over", aldus de Deense winnaars van de zesdaagse. Ook Iljo Keisse, die samen met zijn Duitse ploegmaat Roger Kluge op drie puntjes van de zege strandde, beaamde dat. "Het publiek was fenomenaal."


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOARDMAN IN 3D
    Boardman Bikes doet het in 3D
    Boardman Bikes prijst zijn nieuwste collectie mountainbikes op een opvallende manier aan. Het promotiefilmpje 'The Commute' is volledig in 3D. Bekijk het op YouTube!
    In de videoclip is te zien hoe voormalig downhill-wereldbekerwinnaar Rob Jarman van jetje geeft in Cwmcarn in Zuid-Wales. Boardman Bikes maakte voor dit filmpje dankbaar gebruik van het feit dat YouTube het recent mogelijk gemaakt heeft om filmpjes ook met 3D-brilletjes te bekijken.

    Haal je 3D-bril boven en bekijk het filmpje op YouTube:

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TERRILS
    Summie en Hullie temmen de terrils
    Afgelopen weekend onderhielden weer heel wat wielerprofs al mountainbikend de conditie op de Fietspromo-tocht in het Limburgse Maasmechelen. Bekijk de reportage!
    Kevin Hulsmans neemt het groepje op sleeptouw op een helling. (foto tv limburg)
    Johan Vansummeren (Silence-Lotto) en Kevin Hulsmans (Quickstep Innergetic) zijn vaste klanten op deze Euregio Mountainbike Classic. Op deze editie reden ook Christophe Brandt (Silence-Lotto), Maarten Wynants (Quickstep Inergetic) en Wim Devocht (Vacansoleil) met hen mee.

    Ondanks het slechte weer kwamen toch nog 435 deelnemers opdagen voor deze Fietspromo-tocht. De die-hards konden zelfs de drie Eisdense mijnterrils op- en afrijden.

    De veldtoertochten blijken een ideale herfst-/wintertraining te zijn voor de wielerprofs. Eerder deze maand lieten ook Tom Boonen en Wilfried Cretskens zich al opmerken op de Fietspromo-tocht in Paal-Beringen.



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    29-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BIJ DE SINT
    EN ZE IS BRAAF GEWEEST



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 DE EGMONT VTT

    14 De Egmont VTT

     

    Voor de 21ste rit ging het richting Zottegem en het was met een bang hartje

    De voetbalkantine deed dienst als inschrijving lokaal en dranklokaal; de vaste kern was deze morgen terug op post

    Vandaag werd voor de kleine tocht gekozen om er een fun ritje van te maken

     De eerste meters ging richting bos en we vreesden het ergste, maar door een verandering in het parcours was wel nog redelijk te doen

    Ook de traditionele heuvel met de bijbehorende kasseien ontbrak niet: en nu waren we vertrokken voor een geslaagde mix van alle soorten wegen van de vetste tot de gladst

    De sfeer en de snelheid kon deze voormiddag niet veel beter , de bevoorrading was voldoende maar niet zoals de dag ervoor

    Hier kwam de groep terug te samen en terug zat het erboven op maar wel in positieve zin

    Nog 10km dienden we te over bruggen samen met nog een paar lichte hellingen

    De 2  gevreesde  modder stroken waren voor de kleine groep geen probleem en ook aan prikkeldraad naar de top ging het vandaag vlot,de afdaling richting afspuitplaats ging voor sommige niet zo vlot

    Maar allen bereikten we veilig de afspuitplaats

    Na de douche ging het richting kantine en werd nog duchtig nagepraat over de rit

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FOTOS GAVERE


     DAAR LIGT HET NIET MARTIN







    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20STE KLAAS VTT

    20Ste Klaas VTT

     

    Regen, regen en nog eens regen dit had het de afgelopen dagen gedaan dit kon niet goed komen voor een vtt te rijden

    Maar deze morgen stonden we met zijn allen weer present in Gavere, in de bedrijfshallen van Isorex was het kalm de massa gaf verstek maar de vaste kern was wel op post

    Na de koffie en de start foto waren we vertrokken, het merendeel van de groep koos voor de korte afstand en twee dapperen kozen voor de 35 km

    Op de Scheldedijk werd meteen duidelijk wat ons te wachten stond, wind en regen

    Als echte flandriens werden de ruggen gekromd en de mouwen opgestroopt, en dan de beuk er in

    De tocht zou ons naar Huize brengen via redelijk goed berijdbare paden en veel paden met beton platen

    Vandaag geen showteams maar wel de echte vtt ers die soms alle moeite hadden om de fiets op de paden te houden met de stormwind

    Beuken tegen de wind en de ogen bijna dicht geknepen voor de regen en dit vele kilometers lang meer moet dat niet zijn voor een zaterdag morgen

    De bevoorrading na ongeveer 18 km was meer dan in orde en ondank het slechte weer kon er toch weer eens goed gelachen worden

    Het tweede deel bracht ons naar Kruishoutem en kon de ketting op de grote plaat gelegd worden om het tempo hoog te houden

    Hier kregen we ook het technis gedeelte en in het bosrijke gedeelte konden we ons nog eens goed laten gaan

    Maar ook hier kwam er te snel een einde aan en werd terug richting Gavere gefietst

    Met nog een paar modder stroken te hebben afgewerkt werd rechts afgedraaid aan café de Edemolen om dan een paar kilometers lang tegen de wind en de regen te moeten opboksen en of als dat nog niet genoeg was kregen we nog een modder pad te verwerken om u tegen te zeggen

    Nog tweemaal mocht er geklommen worden ,geen heuvels maar trappen brug op en brug af

    Na nog een paar kilometers waren we eindelijk terug,fietsje afspuiten een warme douche en dan bij de Sint en de heilige man had voor ieder wat lekkers mee gebracht en daar waren we speciaal voor gekomen

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk   

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SPORTVOEDING
    Sportvoeding in de keuken
    Als je als sporter thuiskomt na een training of een wedstrijd heb je vaak honger, veel honger! Je weet dat voeding dan belangrijk is, maar al te vaak zoek je net op dat moment je toevlucht tot voedsel dat ofwel saai ofwel snel te bereiden is. Vaak minder gezond en met veel vetten.
    Dat voeding belangrijk is voor de veeleisende sporter staat niet meer ter discussie. In 3 lessen gaat de Volwijs vzw in samenwerking met het CVO dieper in op zowel de theoretische als de praktische kant van de sportvoeding.

    Ze bekijken de verschillende brandstoffen, maken gerechten en berekenen de energetische waarde ervan, ze verwerken extra eiwitten en voedingssupplementen tot lekkere shakes, ze leren vetarm en toch lekker te koken ?

    De lessenreeks wordt gegeven voor David De Coster, ervaren lesgever aan de hotelschool CVO Leerdorp Gent en amateur triatleet. De lessen hebben plaats op vrijdag 20/01, vrijdag 05/02 en vrijdag 12/02, telkens van 19 tot 22 uur. Er kan niet voor afzonderlijke lessen worden ingeschreven.

    Bevestig je deelname eerst op
    info.volwijs@telenet.be en later door betaling van 75 euro op rekeninnummer: 390-0394663-25 van Volwijs vzw.

    Volwijs vzw in samenwerking met CVO-Leerdorp
    Martelaarslaan 13 9000 Gent
    www.cvo-leerdorp.be

    De lessen
    Les 1:
    Voedingsleer & Koolhydraten Theoretisch gedeelte met aandacht voor algemene voedingsregels. Praktisch gedeelte met graanproducten als thema.

    Les 2:
    Eiwitten & Mineralen Theoretisch gedeelte met aandacht voor de berekening van de energetische waarde van sportvoeding. Praktisch gedeelte met visbereidingen en lekkere eiwitshakes als dessert.

    Les 3:
    Vetten & Vitamines Theoretisch gedeelte met vetten en vitamines in de hoofdrol. Praktisch gedeelte met aandacht voor de rauwe en vetarme keuken
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RIDLEY
    Personaliseer je Ridley!
    Ridley geeft je de mogelijkheid om je droomfiets te creëren. Via de online customizer kan je nu ook het design van de Ridley-fietsen van de 2010-reeks naar wens aanpassen.
    Je kan je creativiteit de vrije loop laten op alle Ridley full carbon fietsen. (foto ridley)
    Ridley ging vorig jaar van start met dit project voor de 2009-reeks. Wegens het grote succes is het nu ook mogelijk om de fietsen van de 2010-reeks te personaliseren. 

    De customizer is van toepassing op alle Ridley full carbon fietsen. Momenteel zijn dat de Noah, Noah TT, Helium, Excalibur, Damocles, Damocles ISP, Orion, Asteria, Dean, X-night, X-fire, Ignite, Ignite Team en Ignite V-break.


    RIDLEY-FIETSEN LEVEREN ELEKTRICITEIT

    Ridley maakte verder ook bekend dat het partner is van het nieuwe project 'From expidition to exhibition' van wereldreiziger Dixie Dansercoer. De Ridley-fietsen zullen gebruikt worden in de energiecontainer waarmee elektriciteit zal gegenereerd worden via een menselijke krachtbon.

    Het project heeft als doel de publieke bewustmaking van de gevolgen van de klimaatsverandering. De tentoonstelling gaat van start op 20 november 2009 in het Koning Albertpark te Brugge

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1000 BIKERS IN DE PANNE
    Commeyne snelste van 1.000 bikers in De Panne
    Meer dan 1.000 bikers van alle niveaus namen zondag deel aan de Lotto Panne Beach Endurance. Davy Commeyne was de snelste over de 52 km lange strandrace, de eerste van het Mountainbike Kustcriterium.
    Commeyne, Belgisch kampioen op de weg bij de elite zonder contract, ging met een stevige zeebries van 6 Beaufort op kop aan de haal in de slotronde. Hij sprokkelde 25 seconden voorsprong en hield op de meet uiteindelijk 15 meter voorsprong over op drievoudig winnaar Nico BerckmansKevin Van Hoovels vervolledigde het podium.

    Bij de dames ging de zege naar wegrenster Grace Verbeke die de Nederlandse Merel Coenen makkelijk naar de tweede plaats verwees.


    Uitslag Lotto Panne beach Endurance - top-10
    1. Davy Commeyne (1:44:30)
    2. Nico Berckmans (1:44:41)
    3. Kevin Van Hoovels (1:44:49)
    4. Nicolas Vermeulen (1:44:59)
    5. Bjorn Rondelez (1:45:18)
    6. Maarten Himpens (1:45:20)
    7. Kris Hertsens (1:46:11)
    8. David Boucher (1:46:14)
    9. Bert Scheirlinckx (1:46:16)
    10. Thomas Chamon (1:47:03)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WIELERSTAGE
    Wielertoeristen op stage met Silence-Lotto
    Sinds zaterdag zijn een dertigtal wielertoeristen op stage met een aantal renners van Silence-Lotto in het Spaanse Mojacar. Bekijk de fotospecial van de eerste trainingsdagen onder de Spaanse zon.
    Silence-Lotto aanwinst Jan Bakelants is één van de profs die de wielertoeristen begeleidt in Mojacar. (foto kortweg)

    Deze eerste editie van de Silence-Lotto wielertoeristenstage is een organisatie van Kortweg. Deze touroperator is gespecialiseerd in trainingsstages en fietsvakanties voor wielerploegen en/of wielertoeristenclubs.

    De deelnemers kunnen een week lang trainen en leven als een prof. Ze worden begeleid door enkele Silence-Lotto-renners, onder wie Leif Hoste, Staf Scheirlinckx en Jurgen Van den Broeck, -mecaniciens en -verzorgers.

    De fietsen werden vorige week al in de service course van Silence-Lotto in Waregem ingeladen en met de teamtruck naar Mojacar vervoerd. De deelnemers zelf vertrokken zaterdagochtend vroeg vanuit Zaventem

    's Namiddags vertrok het hele gezelschap samen met zeven Silence-Lotto renners al voor een korte verkenningstrip van 50 km in en rond Mojacar. 's Avonds werd het programma van de stage verder toegelicht.
     
    Op zondag vertrok de groep, samen met Francis De Greef en nieuwe aanwinst Jan Bakelants bij een temperatuur van 22°C voor een trip van 75 km richting Carboneras.

    Op de terugweg stond reeds een heuse beklimming op het menu en het was Backelandts die de eerste bergtrui in ontvangst mocht nemen. 1105 hoogtemeters stonden bij aankomst op de teller. De volgende dagen variëren de fietstrips tussen de 75 en 110 km over een voornamelijk golvend parcours. 

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    levend_geloof
    www.bloggen.be/levend_
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    weerdienst
    www.bloggen.be/weerdie
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs