Ik ben Bart Bonne
Ik ben een man en woon in Las Palmas (Gran Canaria-Spanje) en mijn beroep is mountainbikegids.
Ik ben geboren op 08/11/1974 en ben nu dus 50 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: wielrennen,metal,voetbal (Anderlecht).
Dit is de eerste keer dit seizoen dat ik twee wedstrijden per weekend afwerk, dus is het een groot vraagteken hoe goed de benen zullen gerecupereerd zijn van gisteren. Hoe gaan die twee (on)dingen reageren op een nieuwe namiddag duw- en trekwerk, na een veel te korte nacht en een ontluikende verkoudheid? U leest het straks op deze blog, maar eerst... reclame!
Nog steeds te koop: een setje schitterende Easton wielen zo goed als nieuw!
Ik hoor jullie nu al denken: "Allez Bonne manneken, stop met dit gezever en vertel ons liever hoe je anoniem en als 'Jan modaal' je wedstrijdje hebt afgewerkt in de buik van het peloton. Kunnen wij nog eens lachen met je sportieve tekortkomingen, hehehe..." Ja zeg mannen, ik mag toch ook eens een literaire mindere dag hebben hé. Waar ga ik het verdomme gans het seizoen blijven halen, die verrekte inspiratie? Gelukkig is er vandaag een glansrol weggelegd voor ploegmaat en D- renner Tom Persijn. Aangezien hij z'n wedstrijd voor de mijne afwerkt, vroeg ik hem om wat foto' s te nemen van mijn race, zodat ik deze blog iets kon opfleuren (of verkl*ten) door ze bij m'n verslagjes te plaatsen. Ik toonde hem het "on" knoppeke en de afdruktoets, met in gedachten dat hij toch wel wist in welke richting hij de lens moest houden... Niet dus! Tijdens de eerste ronde zie ik vanuit mijn ooghoeken m'n ploegmaat triomfantelijk en met volle overtuiging een foto nemen van zichzelf!!! Was de snelheid op dat moment niet moordend, ik stapte af en deed het hem nog eens voor. (De bewuste foto, beste vrienden, is trouwens te verkrijgen in groot formaat en zal ongetwijfeld nog wel eens van pas komen!) Nu, op dat moment had ik zelfs geen tijd om ook maar eventjes te glimlachen want in die eerste ronden ging het razendsnel. Ik was dan ook nog niet lichtjes blij toen eerst een vijftal en wat later ook nog zes renners na verwoede demarrages eindelijk konden ontkomen. De besten zaten vooraan en in het peloton werd de snelheid een serieus stukje gereduceerd. Dit was alleszins comfortabeler koersen en bij het passeren van persoonlijke fotograaf 'Tommie' , kon ik nu zelfs zijn gevloek horen als ie weer eens m'n achterwiel of enkel de renner voor me wist te vereeuwigen. (Gelukkig vond God op de zevende dag de 'delete' knop uit.) Ik eindigde de wedstrijd in het peloton, maar... ere wie ere toekomt. Na een ronde of zeven was m'n maat er eindelijk in geslaagd om een geslaagde foto te nemen, die ik dan ook met enige trots bij dit verslagje kan voegen!
68Km. in 1h.45 39,2 Gem. Gem. hartslag:169 Max. hartslag:191
Aangezien ik vanavond familiale verplichtingen heb, besluit ik de openingswedstrijd van de LFT- bond mee te pikken, die begint immers al om twee uur. Althans, dat dacht ik. Als ik om halfeen in de deelgemeente van Harelbeke kom aangetuft, is er nog verdacht veel parkeergelegenheid en doet niets vermoeden dat hier straks een wielerwedstrijd plaatsvind. ( Met aan de start niemand minder dan ikzelf!!! ) Ok, dat laatste is er misschien ietske over, maar goed. Start dus pas om kwart na drie en gelukkig kan ik uit m'n uitgebreid 'proviandzakske' het nodige graaien om de uren voor de wedstrijd door te komen. Ik plug "Nord" van de Zweedse black metal band Setherial in m'n antieke cassetespeler en laat m'n hoofd rusten op mijne 'koerskabba' die verfrommeld en totaal 'gemassacreerd' op de passagierszetel ligt. Dit voelt comfortabel en zacht aan. Na een vijftal minuten weet ik ook waarom. Ik lig namelijk met mijn raap recht in een rijsttaartje, dat daarnet m'n vreetbui heeft overleeft en de pudding en andere ingewanden hangen al lekker vastgekleefd in m'n lange manen. Ik verwijder de pudding (althans de grootste brokken) en na wat gevloek en gegrom maak ik me dan maar klaar voor de wedstrijd. Er wordt beslist om de A, B, en C- renners samen te laten starten. Om klokslag 15u15 klikken hierdoor maar liefst 93 renners zich in de pedalen en gelukkig start ik deze keer wel goed vooraan. Gedurende het merendeel van de wedstrijd probeer ik zoveel mogelijk vooraan post te vatten, hetgeen op een omloop van amper twee kilometer zeker geen sinecure is. Er zitten namelijk nogal wat jongens tussen die niet echt stuurvaardig zijn, waardoor ik enkele keren op het voetpad moet jumpen om een botsing te vermijden. Al vrij vlug in de race ziet het ernaar uit dat alles gaat samenblijven. Het aantal renners, de hoge snelheid en het goede weer (weinig wind) zorgen ervoor dat ontsnappingen geen al te lang leven beschoren zijn. De laatste ronde kan ik nog redelijk goed opschuiven, maar de broekschijter in me neemt dan plots weer de bovenhand. In plaats van in een gat te duiken op rechts, piloteer ik me naar de iets veiligere buitenkant op links waardoor ik misschien wel een top vijf plaats laat schieten. Ik raak ingesloten en finish tussen de 15e en 20ste stek.