FIETSVERHUUR EN GEORGANISEERDE  MOUNTAINBIKE EN RACEFIETSRITTEN  OP GRAN CANARIA:
http://www.free-motion.com

Foto' s Pyreneeën 2010:
http://www.mijnalbum.nl/Album=3LDK3CWW

Volgende wedstrijd(en):
30 september: MTB Salobre, Maspalomas
Gereden wedstrijden:
7 juli: Bavegem
8 juli: Lierde
15 juli: Temse
18 juli: Laarne
28/29 juli: Telde
5 aug: Copa Cabildo TFE
19 aug: Artenara
3-5 sept: CLS Cycling Trophy Lanzarote

Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Bart Bonne
Ik ben een man en woon in Las Palmas (Gran Canaria-Spanje) en mijn beroep is mountainbikegids.
Ik ben geboren op 08/11/1974 en ben nu dus 50 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: wielrennen,metal,voetbal (Anderlecht).
Foto
Foto
Foto
Con mi guapa.
Foto
Foto
Foto
Foto
Inhoud blog
  • 10. Copa Cabildo Tenerife, La Orotava-La Orotava, 01/07/12
  • 9. III Trofeo S. Antonio el Chico Mogán, 17/06/12
  • 7 & 8. Copa Cabildo Tenerife, Guía de Isora, 9&10 juni 2012
  • Wedstrijden 12/05 -19/05 @Helgië
  • 3. Copa Cabildo Tenerife, Trofeo Achinech 22/04/12
  • 2. MTB Marathon Maspalomas, 24/03/12
  • 1. Cycling Challenge Gran Canaria, 23/03/12
  • Soon...
  • 23. Escalada al Pico de las Nieves, 08/12/11 & 24. Subida a Guayadeque, 10/12/11
  • 22. Contra Reloj Telde, Gran Canaria 13/11/11
  • 21. Crono Escalada Ayagaures, Gran Canaria 06/11/11
  • 20. CLS Cycling Trophy, Rit 4, 14/09/11
  • 19. CLS Cycling Trophy, Rit 3: Klimrit Tabayesco, 13/09/11
  • 18. CLS Cycling Trophy, Criterium 12/09/11
  • Cycling Trophy Club La Santa, Lanzarote. Proloog 12/09/11
  • 16. Ciclotourista Virgen de La Cuevita, Gran Canaria, 21/08/11
  • 14.VWF Bellingen, 29/8 & 15.VWF Borchtlombeek, 1/8/11
  • 13. VWF Aalst, 27/07/11
  • 12. VWF Waasmunster, 25/07/11
  • 11. VWF Wieze, 23/07/11
  • 9.VWF Appels,16/07/11 & 10.VWF Temse, 17/07/11
  • 7. VWF Lierde 10/07/11 & 8. WAOD Adegem, 11/07/11
  • Start geweigerd op GC.
  • 5 & 6. VWF Moorsel, 02/06 + WAOD Ertvelde, 03/06/11
  • 4. VWF Liedekerke, 29/05/11
  • 3. VWF Malderen, 28/05/11
  • Binnenkort terug wat leven in de brouwerij!
  • 2. Cycling Challence Gran Canaria, 25/03/11
  • 1b. Gran Fondo del Sol, 19/02/11 Gran Canaria (Deel 2)
  • 1. Gran Fondo del Sol, 19/02/11 Gran Canaria (Deel 1)
  • Filmpje Gran Fondo del Sol, 19/02/11 Gran Canaria
  • Madone 6.9..., my new monster!
  • Filmpjes Eagle-pass & Chira.
  • 2011
  • 40. Escalada al Pico de las Nieves, Gran Canaria 08/12/10, DEEL II
  • 40. Escalada al Pico de las Nieves, Gran Canaria 08/12/10 DEEL I
  • Happy - Biking.
  • De stilte doorbroken.
  • Vampieren in het zuiden...
  • Las Palmas de Gran Canaria.
  • 39. CLS Cycling Trophy Lanzarote, slotrit 29/09/10
  • 38. CLS Cycling Trophy Lanzarote, Rit 3: Tabayesco 28/09/10
  • 37. CLS Cycling Trophy Lanzarote, Rit 2: criterium 27/09/10
  • 36. CLS Cycling Trophy Lanzarote, Proloog 27/09/10
  • 34.LFT Stasegem, 20 sept. & 35.VWF Boom, 21 sept.
  • 33. Ursel, 11 september.
  • 32. VWF Nieuwerkerken, 10 september
  • 31. 1.18 Open Denderwindeke, 6 september
  • 29. VWF Kalfort 1 sept. & 30. VWF St-Pieters Leeuw (klassieker) 4 sept.
  • 27.VWF Asbeek (BK) 28 aug. & 28. Maria-Aalter 29 aug.
  • 25.VWF Denderleeuw 21 aug. & 26.VWF Aalst 22 aug.
  • 23.VWF Kapelle o/d Bos 14 aug. & 24.VWF St-Lievens Esse 19 aug.
  • 22. Beernem Elite zc/Beloften 11/08/10
  • 20.VWF Zingem 6 aug. 21.VWF Buggenhout 8 aug.
  • Wedstrijden 15 tot 19.
  • Pyreneeën deel 2.
  • Pyreneeën, deel 1.
  • 13.VWF Aalst 10 juli & 14.VWF Lierde 11 juli
  • Filmpjes Tour de France, Ritten 2 & 3.
  • 11. Schendelbeke(PK) 4 juli & 12. Vrasene 8 juli
  • 10. VWF Hemelveerdegem, 30/06/10
  • Televisión Española part II
  • Televisión Española.
  • Filmpje afdaling San Bartolomé de Tirajana - Fataga.
  • Fietsparcours Ironman Lanzarote. (Deel 2)
  • Fietsparcours Ironman Lanzarote. (Deel 1.)
  • Filmpje Waalse Pijl + "Fietsen es fietsen."
  • Lanzarote vs Helgië.
  • 9. VWF Beveren, 22/04/10
  • 7&8. VWF Steenhuize en Borgt, 17 en 18/04/10
  • 6. VWF Balegem, 11/04/10
  • 5. VWF Baasrode, 10/04/10
  • 4. VWF Ternat, 05/04/10
  • Filmpje Ronde van Vlaanderen 2010.
  • 3. XI MTB- Rally Costa Teguise, Lanzarote 28/03/10 (Deel 2.)
  • 3. XI MTB-Rally Costa Teguise, Lanzarote. 28/03/10 (Deel 1)
  • Afdaling Sória, Gran Canaria.
  • De "Helgians" op Lanzarote. Deel 2.
  • Trainingsverslag van de "Helgians" op Lanzarote. Deel 1.
  • Trainingsbreak in Lanzarote.
  • Belgische invasie op Lanzarote.
  • 2-Stage MTB race La Santa, Lanzarote, 31/01/10 Etappe 2 (DEEL 2)
  • 2. 2-Stage MTB race La Santa, Lanzarote 31/01/10 Etappe 2. (DEEL 1.)
  • 1. 2-stage MTB race La Santa, Lanzarote. Eerste etappe, 30/01/10
  • Mijn 10 geboden.
  • Terug in Lanzarote + afdaling Ayagaures.
  • Weekje Helgië!
  • Filmpje beklimming Arteara.
  • 2010.
  • 62. Subida a Guayadeque, Gran Canaria 07/12/09
  • 61. Escalada a Pico de las Nieves, Gran Canaria 05/12/09
  • Verkenning van de "Pico de las Nieves" op Gran Canaria.
  • Filmpje Tabayesco + Foto´s Lanzarote, oktober-november.
  • GSM verloren.
  • Femés.
  • Daily life in Lanzarote 3.
  • Daily life in Lanzarote 2.
  • Daily life in Lanzarote 1.
  • Barduk Tabayesco.
  • Ayuntamiento 4. (slot)
  • Ayuntamiento 3.
  • Ayuntamiento 2.
  • Ayuntamiento...
  • VDB...
  • First steps on Lanzarote.
  • 60. VWF Ternat, 04/10/09
  • 59. VWF Outer, 27/09/09
  • 58. Aalter, 26/09/09
  • 57. WAOD Landegem, 24/09/09
  • 56. VWF Reet, 20/09/09
  • 55. LFT Stasegem, 19/09/09
  • 54. VWF Burst, 16/09/09
  • 53. WK VWF Ophasselt, 13/09/09
  • 52. VWF Nieuwkerken, 10/09/09
  • 51. VWF Horebeke PK, 06/09/09
  • 50. WAOD Ronsele, 05/09/09
  • 49. 1.18 Open Denderwindeke, 31/08/09
  • 48. LFT Kruishoutem, 29/08/09
  • 47. VWF Gijzegem, 26/08/09
  • 46. Maria-Aalter El.zc, 23/08/09
  • 45. 1.18 Open Ruiselede, 19/08/09
  • 44. OVWF Kortemark, 16/08/09
  • 43. BK VWF Liedekerke, 15/08/09
  • Breaking news...
  • 42. Beernem Ezc. 12/08/09
  • Wedstrijden 35 tot 41.
  • Alpen 09, Deel 4
  • Alpen 09, Deel 3
  • Alpen 09, Deel 2
  • Alpen 09, Deel 1
  • 34. VWF Temse, 18/07/09
  • 33. VWF Lierde, 12/07/09
  • 32. VWF Vrasene, 09/07/09
  • 31. Knesselare, 05/07/09
  • 30. LFT Kruishoutem, 04/07/09
  • 29. VWF Hemelveerdegem, 01/07/09
  • 28. VWF Gooik, 28/06/09
  • 27. 1.18 Open Zomergem, 26/06/09
  • 26. WAOD Gavere, 22/06/09
  • 25. VWF Halle, 21/06/09
  • 24. VWF Erembodegem, 19/06/09
  • 23. 1.18 Open, Limelette, 13/06/09
  • 22.VWF Schendelbeke, 07/06/09
  • 21.VWF Sombeke, 06/06/09
  • 20.Tilff-Bastogne-Tilff,31/05/09 + VWF Peizegem,01/06/09
  • 19.VWF Wolvertem, 30/05/09
  • 18b.Tour de l'Est Parisien (Fr.) Mitry-Mory,24/05/09
  • 18a.Tour de l'Est Parisien (Fr.)Tijdrit Tremblay,24/05/09
  • 17.Tour de l'Est Parisien (Fr.) Plessis-Luzarchers,23/05/09
  • 16.Tour de l'Est Parisien (Fr.) Stains 21/05/09
  • 15.VWF-klassieker Halle, 17/05/09
  • 14. Maria-Aalter, 10/05/09
  • 13.VWF Boom, 26/04/09
  • 12. LFT Aarsele, 25/04/09
  • 11.VWF Burst,19/04/09
  • 10. VWF Steenhuize,18/04/09
  • 9.VWF Ternat,13/04/09
  • 8.LFT Lotenhulle,11/04/09
  • 7.VWF Malderen, 04/04/09
  • 6.VWF Zele, 29/03/09
  • E3 Prijs Harelbeke.
  • 5.VWF Puurs, 22/03/09
  • 4.LFT Stasegem, 21/03/09
  • 3. VWF Hamme St. Anna, 15/03/09
  • 2. VWF Essene 07/03/09
  • 1.VWF Oordegem 01/03/09
  • Lanzarote-La Graciosa 2009. Deel 2.
  • Lanzarote-La Graciosa 2009
  • Tendinitis en andere ongemakken.
  • AVS.
  • 'Algéries.'
  • Nieuwe kledij seizoen 2009.
  • 2009!!!
  • Kalamiteiten onderweg.
  • Dressed to kill...
  • Wachtkamers...
  • November...
  • Sportquiz met Tourwinnaar Carlos Sastre.
  • La Graciosa 5.
  • La Graciosa 4.
  • La Graciosa 3.
  • La Graciosa 2.
  • La Graciosa 1.
  • Lanzarote - La Graciosa.
  • WAOD Lochristie, 12/10/08
  • WAOD Lotenhulle, 11/10/08
  • VWF Deftinge, 04/10/08
  • Aalter, 28/09/08
  • VWF Essene, 27/09/08
  • VWF Reet - Rumst, 21/09/08
  • LFT Stasegem, 20/09/08
  • VWF Ophasselt PK 14/09/08
  • LFT Kruishoutem, 13/09/08
  • WAOD Lochristie-Hyfte, 10/09/08
  • King Lance: A legend is back!
  • WK VWF Sint-Pieters-Leeuw, 06/09/08
  • VWF Baardegem, 31/08/08
  • Ruiselede, 29/08/08
  • VWF Kalfort, 28/08/08
  • VWF Oetingen, 25/08/08
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn favorieten
  • marduk
  • VWF
  • WBV
  • Arie De Moor
  • Wim Braet
  • LFT
  • Iconoclasm
  • Cyclingteam Fivez Brakel
  • Marnik Renier
  • De "wonderyears" met Iconoclasm:
    Foto
    Foto
    Foto
    BARDUK
    Bart Bonne
    24-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.34.LFT Stasegem, 20 sept. & 35.VWF Boom, 21 sept.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beste vrienden, voor uw trouwe dienaar was dit het laatste koersweekend in Helgië!!!
     Op zaterdag 25 september vertrek ik terug richting Canarische Eilanden, dus wil ik mijn laatste wedstrijden verdelen tussen de verschillende wielerbonden. 
    Met enige zin voor dramatiek kan je dus gerust stellen dat mijn afscheidstournee is ingezet, te beginnen bij de LFT in Stasegem...
    Dit is mijn eerste en tevens ook laatste wedstrijd dit seizoen bij die vereniging, die zich kenmerkt door te kiezen voor smalle, landelijke wegen waarop hun wedstrijden betwist worden.
    Eén uitzondering echter, en dat is deze slotrit van hun wegseizoen in de deelgemeente van Harelbeke. Slotrit al, inderdaad, want volgende week beginnen ze al met het veldritseizoen, dus wordt het hoog tijd dat ik me hier uit de voeten maak.
    Ik krijg al spontane migraine-opstoten, stress-en haaruitval alleen al door het woord "veldrit" te horen uitspreken. Niet dat ik deze sport minacht of helemaal niet boeiend vind, maar gewoon door het feit dat hun seizoen zich in die ellendige winterperiode situeert. Om dan nog maar te zwijgen over het feit dat ze met hun prachtig blinkende, peperdure fietsjes door een bemodderd en bescheten weiland razen, waar even voordien nog vijf dozijn herkauwers op stonden te loeien, grazen en god weet wat nog meer allemaal...
    Maar goed. Traditioneel een snelle wedstrijd hier en hierdoor krijgen vluchters zelden een vrijgeleide omdat ze nooit echt uit het gezichtsveld verdwijnen. 
    Na driekwart wedstrijd rijden er twee renners voorop, en ik probeer er met twee metgezellen naartoe te rijden. Dit lukt ook, maar al vrij vlug worden we door het peloton opgeslorpt.
    De volgende vijf die het proberen hebben meer geluk, slaan een kloofje van twintig seconden en mogen sprinten voor de zege.
    Aangezien ook de B-en C-categorie met ons hun wedstrijd afwerken, hou ik me gedeisd op de tweede rij en eindig nog zestiende.

    58 km in 1h 23'  42 Gem.   16/35
    Gem. hartslag: 163
    Max. hartslag: 192


    De volgende dag stond de wedstrijd in Boom op het menu.
    "Boomlang", "boomvast" of "boomhoog" zijn begrippen die de meeste stervelingen regelmatig in de mond nemen, ikzelf kan er nog gerust eentje aan toevoegen, namelijk: "boomellende!"
    Twee jaar terug vond ik de omloop in deze Antwerpse stad niet terug en miste zo m'n start. Niet iets om vrolijk van te worden als je net meer dan een uur in de wagen hebt gezeten. Het feit dat ik de renners zag rijden aan de overkant van de A12, maar verdomme niet wist hoe ik daar kon geraken maakte het nog dramatischer!
    Anno 2010 heeft Barduk gelukkig een GPS in zijn "Kangooroe" hangen, en toen even voor het centrum de vrouwenstem op dat miserabel ding aankondigde om "naar rechts af te slaan," dacht ik het natuurlijk weer beter te weten dan die trut, en reed blindelings naar de plaats die twee jaar geleden onvindbaar voor me was.
    Apetrots omdat ik de moderne technologie een hak had gezet reed ik nog even verder, om dan te contstateren dat het er wel héél erg desolaat was.
    Niet moeilijk, de wedstrijd was g*dverdomme op een andere plaats!!!
    Na wat gesukkel gelukkig toch nog op tijd op de plaats van afspraak geraakt, en vastgesteld dat de omloop eigenlijk een rasecht kl*teparcours was.
    Veel "draai en keer" door een woonwijk, ellendige uitstekende riooldeksels en zelfs honderd meter kasseien die m'n carbonwielen bijna uit hun voegen doen barsten.
    Bovendien is het op de koop toe nog bitter koud ook, en waar ik gisteren nog de enigste koukleum was die met mouwstukjes reed, koerst nu ruim drie vierde van het peloton met armstukken.
    Nee, je hebt het wellicht al gemerkt. Tussen Boom en ikzelf komt het wellicht nooit meer goed.
    De conditie is nochtans niet slecht, maar om mee te zijn met de kopgroep van vijf renners... nope, dat is nu net iets teveel gevraagd.
    Aangezien ik volgende week deelneem aan de "Cycling Trophy" van Club La Santa op Lanzarote, doe ik (zoals bijna altijd) geen zottigheden om me nog vooraan te mengen in de sprint.
    Normaal was ik van plan om donderdag nog in Landegem te rijden, maar door het apeweer gisteren ben ik niet meer gestart.
    Op nu naar Gran Canaria en Lanzarote!!!!!

    57 km in 1h 23'  40,8 Gem.   Peloton
    Gem. hartslag: 157
    Max. hartslag: 181

    24-09-2010 om 15:28 geschreven door BARDUK  


    >> Reageer (0)
    17-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.33. Ursel, 11 september.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Onder het motto: "Koersen in eigen streek," neem ik vandaag de start in Ursel-city.
    Met veel goeie wil kunnen we spreken van een mooie nazomerdag. Als je echter de zuurpruim wilt uithangen (of negen maanden op de Canarische Eilanden hebt vertoeft) weet je wel beter, maar er is alvast geen reden om over het weer te kankeren.
    Over het parcours dan weer wel, want met een toerke van amper één kilometer is dit een onvervalst criterium.
    Leuk voor de toeschouwers, iets minder leuk voor ons...
    De wedstrijd staat bij WBV gecatalogiseerd onder de noemer "gentlemen." Een begrip dat ondergetekende in het dagelijkse leven zelden of nooit te horen krijgt, en naar de reden hiervan hengelen zou ons weeral veel te ver van de essentie doen afdwalen natuurlijk.
    Bij de inschrijving krijg ik naast een bidon en een cycling-magazine ook nog een pulleke shampoo in m'n pollen gestopt. Misschien moet ik toch dringend iets aan die lange manen van me doen...
    Wanneer de wedstrijd op gang geschoten wordt, is het echter uit met de pret. Optrekken, een sprintje naar de volgende bocht, remmen en wanneer je weer wat snelheid hebt, dient zich al de volgende bocht aan en begint het hele zootje opnieuw.
    Nu, ik vertoef in een aanvaardbare goeie conditie, en heb me in Ursel onder het goedkeurend oog van neefje Cas, zijn gelegenheidsfotograferende mama en aandachtig koffiedrinkende opa best wel goed geamuseerd.
    Halfweg wedstrijd ontstaat echter wel de beslissende vlucht, en ondanks we de koplopers steeds in ons vizier hebben krijgen we de kloof niet meer dicht.
    Op twee rondjes van het einde zetten Lanzarote- bezoeker Vincent Evers en ikzelf een tegenreactie op, maar onze reactie komt iets te laat.
    Ik strand op een vierde plaats, terwijl die andere Lanzarote- ganger, Wim Braet, knap de wedstrijd binnenhaalt door z'n metgezellen te kloppen in de sprint.

    43 km in 1h06'  39,1 Gem.  4/16
    Gem. hartslag: 172
    Max. hartslag: 194

    17-09-2010 om 00:00 geschreven door BARDUK  


    >> Reageer (0)
    15-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.32. VWF Nieuwerkerken, 10 september

    De wedstrijd in Nieuwerkerken is de afsluiter van de Ronde van het Waasland en hierbij rijden de A, B, en C-categorie samen.
    Veel renners opeengepakt dus en in de start wil iedereen natuurlijk vooraan staan.
    Het achtste wereldwonder is geschied, want wie staat er mooi vooraan op de eerste rang te pronken??? Jawel, uw edele dienaar!
    Helaas moet er eerst een gezamenlijk rondje achter de wagen afgelegd worden, zodat ik in het gewring nogal vlug m'n mooie uitgangspositie aan mijn kl*ten ben...
    Als de wagen na het "inrijrondje" plankgas geeft, is het precies of ik stilsta! Ik rij verdomme 54 per uur en word langs alle kanten voorbijgesneld!
    Ik voel me precies een tractor die heeft postgevat tussen Formule 1-bolides.
    Met vier haakse bochten binnen een goeie achthonderd meter is het achteraan het peloton pompen of verzuipen! De renner naast mij bromt dat z'n remmen niet goed werken... Wel, die zal hij amper nodig gehad hebben, want telkens na de bochten moet er gesprind worden op leven en dood, om het op een lint getrokken peloton te kunnen volgen.
    Al gauw ontstaan de eerste gaten, en mag ik met het hart in de keel de eerste kloofjes dichten. Na twee ronden geeft het kilometertellertje een gemiddelde aan van 44,5 per uur.
    Normaal gezien daalt dan na enkele ronden de snelheid, maar dit is vandaag niet het geval.
    Vooraan zie ik tot m'n ergernis de ene demarrage de andere opvolgen, maar niemand kan ontkomen.
    Pas na halfweg wedstrijd kan ik me handhaven in de buik van het peloton, want achteraan wordt er nog steeds gekoerst met "de achterdeur open" en zie ik renners lossen waarvan je het helemaal niet zou verwachten.
    Ik vertoef blijkbaar in een uitstekende conditie. Een reden te meer om de risico's van de massasprint aan me te laten voorbijgaan.

    59 Km in 1h22'   43,5 Gem.  Peloton
    Gem. hartslag: 171
    Max. hartslag: 198

    15-09-2010 om 21:09 geschreven door BARDUK  


    >> Reageer (0)
    12-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.31. 1.18 Open Denderwindeke, 6 september
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze wedstrijd is op korte tijd uitgegroeid tot één van m'n favoriete wedstrijden van het seizoen.
    Ligt het aan de gezapige kermissfeer in het centrum? Of de heerlijke geur van dampende oliebollen en het knisperend geluid van ajuin, die straks aan zijn einde komt tussen een vettige snee rundsgehakt en een knapperig broodje?
    Feit is dat ik het moet hebben van iets langere afstanden, dus kom ik met deze 85 km, verdeeld over 14 rondjes ruimschoots aan mijn trekken.
    Met slechts vijf bochten per ronde, komen "derrière-rijders" als ondergetekende dan ook zelden in de problemen.
    Jaarlijks komen ook heel wat VWF-collega's naar hier afgezakt, zodat we tussen heel wat bekende smoelen onze wedstrijd kunnen afwerken. 
    En dan rijdt een mens eens bij Wielerbond Vlaanderen om eens met andere tegenstanders te duelleren...
    Na vier ronden (het tempo lag toen nog niet echt hoog-ofwel had ik een superdag) krijgen een twintigtal renners een cadootje van het peloton.
    Ze mogen ongehinderd op kousevoeten wegrijden zonder echt te demarreren. Ze zouden zelfs nog ruimschoots de tijd gehad hebben om even af te stappen, hun beide wielen te demonteren en achterwaarts a la "Circus Boltini" verder te rijden! Meteen weet ik ook weer waarom je eigenlijk altijd vooraan moet koersen...
    Iets over halfweg wedstrijd komen we nog verrassend dicht bij de koplopers, maar dan stokt het tempo opnieuw.
    In de laatste ronden rijden nog een vijftal renners weg van het peloton, en tijdens de voorlaatste ronde, op een venijnig stuk vals plat waag ik ook m'n kans.
    Ik krijg twee metgezellen mee, die duidelijk sterker zijn, want als we ronddraaien staan mijn bovenbenen op springen.
    Op vier kilometer voor het einde moet ik de twee dan ook laten gaan. Even vrees ik om terug door het peloton opgeslokt te worden, maar ik krijg het gezelschap van vier renners die uit die grote groep zijn weggeglipt.
    We blijven de jagende meute voor, maar ik heb niet echt een sprint meer in de benen en eindig net buiten de prijzen als 32ste.
    Toch dik tevreden over mijn wedstrijd.

    85 Km in 2h02'  41,8 Gem.   32/77
    Gem. hartslag: 171
    Max. hartslag: 197

    12-09-2010 om 19:58 geschreven door BARDUK  


    >> Reageer (0)
    06-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29. VWF Kalfort 1 sept. & 30. VWF St-Pieters Leeuw (klassieker) 4 sept.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zelfs nu ik al héél lang verlost ben van die ellendige school, krijg ik bij het aanschouwen van de kalender op 1 september nog steeds een wrang gevoel in mijn maag.
    M'n ingewanden lijken precies naar buiten te willen treden en mijn hoofd staat op springen.
    Dit heeft alles te maken met het einde van de zomer. Zeg nu zelf: het mag nu nog oude wijven regenen op 24 augustus, die datum klinkt toch véél sympathieker dan 1 september???
    Maar goed, ik moet me van heel dat miserabel wintergedoe niet veel aantrekken, want ik trek binnen drie weken toch terug richting 'Islas Canarias.'
    Door omstandigheden rij ik vandaag nog eens bij de B-categorie, en aan de start zie ik heel wat bekende koppen die me vorig jaar het leven zuur gemaakt hebben in die reeks.
    Niet moedwillig uiteraard, want koers is koers. De renners bij de B's zijn brommertjes en ik voel dat dit niveau iets te hoog is voor mij.
    Met (ik schat slechts) een goeie 26 renners komt het erop aan van geen groepje van meer dan tien man weg te laten rijden.
    Ruim driekwart van de wedstrijd rijden slechts twee renners op kop, dus tot zover opdracht volbracht.
    Wanneer de twee leiders echter gegrepen worden barst de hel los. De ene demarrage volgt de andere op, en ik moet geregeld alles uit m'n krachtenarsenaal putten om de gaten dicht te rijden.
    Er ontstaat een kopgroep van een dozijn renners en uit ons pelotonnetje proberen sommigen (met wisselend succes), naar de leiders te fietsen.
    In de laatste kilometers is het echt oorlog en wordt ik op het vlakke net niet uit de wielen gereden.
    Met een twintigste plaats als 'beloning' rij ik nog net binnen de prijzen.

    60 Km in 1h26'  41,7 Gem.  20/26



    Altijd leuk om terug te komen naar St-Pieters Leeuw. Hier haalde ik acht jaar geleden m'n eerste overwinning en als je op tien seizoenen slechts twee maal het zegegebaar kunt maken, dan zijn dat momenten om te koesteren.
    Met 165 renners stonden we aan de start en ik schat dat ik zowat als honderdnegenenvijftigste uit de startblokken schoot.
    Meteen mocht ik al serieus diep gaan om het razend snelle peloton te kunnen volgen. Ik vraag me in zo'n situaties altijd af welke ezel aan meer dan vijftig per uur vertrekt, als er verdomme 107 kilometer moet gereden worden.
    Nu ja, moesten ze zoals ondergetekende allemaal rustig achteraan willen inrijden aan dertig per uur, het zou ook geen zicht zijn natuurlijk.
    De omloop van de klassieker was grotendeels hertekend. Zes ronden van achtien kilometer stond er op het menu, met daarin telkens een verdomd lastig klimmetje van een goeie zeshonderd meter.
    Bij de eerste doortocht op die vervelende helling komt de stoom letterlijk uit mijn oren. Ik vind totaal het ritme niet, iets dat me tijdens het eerste kwart van de wedstrijd nog vaak overkomt.
    Bij momenten hang ik serieus met de bek open achteraan de omvangrijke groep te bengelen en wanneer ik ook vrij vlug één van mijn bidons uit m'n fiets zie jumpen, zit de moraal efkes onder het vriespunt.
    In gedachten zie ik me al schuimbekkend en met uitdrogingsverschijnselen de ambulance inladen, die me naar het meer van Genève brengt om het vervolgens eigenhandig voor één derde leeg te slurpen.
    Gelukkig hoeft het zover niet te komen, want ik krijg een bidon vanuit de volgauto van "Het Grillhuisje."
    Eens de kilometers zich opstapelen voel ik me beter worden, maar het tempo ligt echt te hoog om eens mee te gaan in de aanval. Ik schat dat er ongeveer tien man voor ons uitrijden (heb totaal geen zicht op de wedstrijdsituatie), en die blijven ook buiten schot.
    In de laatste kilometers kan ik nog wat opschuiven, maar wanneer het peloton breed uitwaait over de weg, verlies ik weer wat plaatsen.
    Wat echter telt is dat ik niet veel moeite had met de langere afstand, en zonder kleerscheuren de finish bereik.

    107 km in 2h29'  42 Gem.    61/165

    06-09-2010 om 15:29 geschreven door BARDUK  


    >> Reageer (0)
    31-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27.VWF Asbeek (BK) 28 aug. & 28. Maria-Aalter 29 aug.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Patriotten in de Pajotten!
    Vandaag staat immers het Belgisch Kampioenschap van de VWF op het menu, en vergeef me als gastdorp Asbeek geografisch een beetje van het eerdergenoemde Pajottenland verwijdert is.
    Komende vanuit de Kuststreek ligt het in elk geval in die richting, voila!
    Ruim vijfenzeventig minuten voor de start bevinden ik en compaan Tom ons al op het parcours. Weliswaar nog in de auto, en wanneer achter ons een wagen van de politie druk sirenend en toeterend ons op de hielen zit, moeten we de omloop verlaten om de E- en F-renners doorgang te verlenen.
    Het wachten op die laastgenoemde categorie duurt ons iets te lang, dus krijg ik weer één van mijn geniale bevliegingen: enkele "boerewegeltjes" inslaan in de hoop om zo dicht mogelijk bij de aankomst te kunnen parkeren.
    Conclusie: Asbeek en Asse zijn beiden pareltjes van de natuur, met een uitgebreid gama aan smalle straatjes en desolate wegeltjes waar het makkelijk verdwalen is...
    Pas een halfuurtje later(!) zijn we terug op het parcours en kunnen we nog net een verkenningsrondje afmalen voor het wedstrijdgeweld losbarst.
    De combinatie van een ruim deelnemersveld op grotendeels smalle straatjes zorgt voor een nerveuze start. Tel daar nog de kampioenschapskoorts bij en het duurt niet lang of de eerste valpartij is een feit. Gelukkig net achter mij, want vier jaar geleden liet ik hier al eens m'n laatste stukken zomerhuid achter op het Brabantse wegdek.
    Ondanks amper trainingskilometers afgelopen week, heb ik toch een redelijk goed gevoel in de benen, maar na enkele ronden krijgen we plots een stortbui over onze behelmde koppen, en meteen schuift mijn achterwiel eventjes weg in een haakse bocht.
    Ik ben al geen held bij regenweer, dus nu is het vertrouwen volledig naar de haaien. Amper bekomen van de lichte schuiver begint mijn voorwiel plots een eigen leven te leiden en al gauw merk hoe dat komt: lekke band en einde wedstrijd. Net nu ik verdomme gans de week de Brabanconne had ingestudeert om op het podium uit volle borst te kunnen meezingen met de tricolore trui om de lendenen...
    Hopelijk rijd ik de volgende keer lek net vóór een helse regenbui!


    De kermiskoers in mijn bloedeigen Maria-Aalter wordt normaal gezien altijd in mei gereden en daar ik toen nog op Lanzarote vertoefde, dacht ik de dans te kunnen ontspringen.
    Niet dus, want dit jaar echter werd die eer weggelegd voor augustus en was er naast een wedstrijd voor eliterenners zonder contract, ook een wedstrijd voor vergunninghouders en 'geoefenden' (wie bedenkt nu zo'n woord) die vooraf gegaan werd door een wedstrijd voor  'ongeoefenden.'
    Vorig jaar reed ik de wedstrijd bij de elite zc uit in het peloton, maar door wegenwerken was de vertrouwde omloop hertekend, dus koos ik eieren voor m'n geld en startte in de wedstrijd voor 'geoefenden,' die trouwens ook al 63 km bedroeg.
    Achteraf een slimme zet, want ik ging het bij de elite nooit zolang getrokken hebben waarschijnlijk.
    Onder een zwaarbewolkte en dreigende hemel startten we met 33 strijders en dit onder het goedkeurend oog van neefje Cas en nichtje Ines, die wat op hun honger bleven zitten omdat hun papa het in de eerste wedstrijd niet zo lang uitgezongen had.
    In de traditionele 'trappistenbar' werd de mindere wedstrijd van schoonbroer vlug vergeten en door hemzelf weggespoeld met enige Leffe's, terwijl ondergetekende scheurend van de honger 'frituur Ludwina' leegplunderde...
    Maar eerst nog even terug naar de wedstrijd uiteraard.
    21 rondjes met 4 haakse bochten moesten we afhaspelen, want dus neerkomt op 84 intervallekes, het gewriemel of sprintjes voor de bocht nog niet meegerekend.
    Bijna gans de wedstrijd rijden twee renners voorop, en ondanks een spijtige valpartij in ons peloton die de vaart eventjes uit de wedstrijd haalt, wordt in de voorlaatste ronde de kloof gedicht.
    Ik krijg nog een vrijgeleide van Wim Braet om het in de laatste ronde alleen te proberen, en eventjes ziet het er niet slecht uit als Mario Lammens me vergezelt, maar het peloton laat niet begaan.
    Met een kleine twintig man wordt er voor de overwinning gesprint, maar ik had duidelijk m'n beste pijlen even voordien verschoten, want meer dan een tiende plaats zit er niet meer in.
    Na een relatieve rustweek was het goeie gevoel alvast terug, wat hoopgevend is voor de laatste competitieweken.

    63 Km in 1h36'  40 Gem.   10/33

    31-08-2010 om 22:14 geschreven door BARDUK  


    >> Reageer (0)
    28-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25.VWF Denderleeuw 21 aug. & 26.VWF Aalst 22 aug.
    Voor ondergetekende was dit een eerste kennismaking met het verraderlijke parcours te Denderleeuw.
    Wie de naam van die gemeente noemt, denk onvermijdelijk aan het vilbeluik, waar al menig koe-en varkentje fijn vermalen werd tot een glibberige vettige brij en... jawel...
    Ook ik voelde me na enkele ronden meer als een stuk ontbindend slachtafval, dan renner. 
    Na twee ultrasnelle openingsronden, ontstaat in de derde ronde de beslissende vlucht van een twaalftal renners. Ik en ploegmaat Willy Van Herreweghe bemerken het gevaar en proberen nog de aansluiting te maken. We naderen tot op vijf meter, maar dichter komen we niet.
    Vijf f*cking meterkes, het is ocharme de afstand van mijn voordeur tot aan de brievenbus! Als de wind goed zit, dan p*s ik verdomme over het verrekte ding, en nu krijgen we die afstand niet gedicht.
    Feit is dat ik hierdoor serieus over mijn toeren ben geweest en ik krijg het goeie ritme niet meer te pakken.
    Dit wordt nog eens ouderswets afzien in de staart van het peloton, want er zitten enkele haakse bochten in de omloop zodat je telkens bijna vanuit stilstand opnieuw moet vertrekken.
    De zin om me nog veel in de wedstrijddebatten te mengen is over (de koers is toch gereden), en ik beëindig in de laatste gelederen van het peloton de wedstrijd.

    52 Km in 1h19'  39,5 Gem.   Peloton


    De volgende dag staat de wedstrijd in Aalst op het programma en het enige waar ik mee bezig ben, is met een bang hart de grijze lucht monsteren om op tijd de voorspelde zware onweders te vlug af te zijn. 
    Bovendien had ik gisteren zodanig afgezien dat vandaag de motivatie totaal ontbreekt om er wat van te maken.
    Ik besluit gewoon van me gans de wedstrijd achteraan gedeisd te houden, omdat ik denk dat het hele zooitje vandaag wel eens samen zou kunnen blijven.
    Voor één keer laat m'n gamel koersinzicht me niet in de steek, en stormt het zevenenvijftig-koppend peloton op de meet af.
    De laatste kilometer is echter vrij bochtig en ik zit nog steeds ver achteraan, als er op rechts toch een minuscuul gaatje vrijkomt.
    Ik waag de gok en kan zo toch nog enkele plaatsen goedmaken en me net bij de eerste 25 positioneren.
    Het venijn zit echter in de staart. Na de wedstrijd besluiten ploegmakker Tom en ik nog een rondje los te rijden, en net als we het verst van de auto af zijn gaan plots de hemelsluizen open.
    Ik baal als een vierkante, gigantische bananestekker!
    Nu de weergoden ons tijdens de wedstrijd eens gunstig gezind waren, slagen we er toch in om als twee doordrenkte waterkiekens de auto te bereiken, en dit enkel omdat we (bij gebrek aan iets zinnings te doen), zo nodig nog moesten losrijden.
    Als ik de dag erna mijn stijve bovenspieren voel, heeft het nog geen kl*ten geholpen ook!

    56 Km in 1h20'  41,5 Gem.   22/57
    Gem. hartslag: 159
    Max. hartslag: 180

    28-08-2010 om 10:19 geschreven door BARDUK  


    >> Reageer (0)
    22-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23.VWF Kapelle o/d Bos 14 aug. & 24.VWF St-Lievens Esse 19 aug.
    Op 14 augustus was het weer zover: de jaarlijkse koers om de roze janettentrui, ofwel het Beneluxkampioenschap.
    Aangezien de gebroeders Shleck niet van de partij waren en Kim Kirchen helaas nog steeds in de lappenmand ligt, konden enkel nog onze noorderburen de kaas van ons brood komen eten...
    Kapelle- op- den- Bos ligt echter te ver van Nederland, dus was de Hollandse inbreng (met veel zin voor ironie) eerder beperkt en was er weinig gevaar dat na afloop van de wedstrijd het Wilhelmus op het podium zou weerklinken.
    Ik vraag me trouwens af of de organisatoren überhaupt het Nederlands en Luxemburgs volkslied in hun CD-collectie zouden liggen hebben.
    In mijn "periode de gloire" was ik ooit eens met vijf man voorop in het Europees Kampioenschap (!) van de VWF, en onder ons sextet bevond zich een Rus.
    Volgens mij hebben de organisatoren toen verschillende schietgebedjes en achtenzeventig paternoster gebeden in de hoop dat die Rus niet zou winnen.
    Dat deed ie toen ook niet, en voor de volledigheid geef ik dan ook nog maar mee dat uw dienaar toen tweede werd. Dit om aan te tonen dat ik niet altijd een zielige volger van het peloton geweest ben...
    Dit valt me echter wel opnieuw te beurt in Kapelle-op-den-Bos, en omdat de zeven koplopers onder elkaar kunnen uitmaken wie een jaartje in het roze mag rijden, kan er slechts gespurt worden voor een achtste plaats en daarvoor riskeer ik allesbehalve lijf en leden.

    63 Km. in 1h29'  42,2 Gem.   Peloton
    Gem. hartslag: 163
    Max. hartslag: 185


    In Sint-Lievens Esse stond er na de koers een optreden van Luc Steeno geprogrammeerd, dus was het kwestie van zich zo vlug mogelijk uit de voeten te maken na de wedstrijd!
    Op de prachtige omloop wordt er snel gestart, en wanneer in de eerste ronde al vijftien man lichtjes voorop rijden, spring ik in de hellende aankomststrook en met de snater in de wind naar het groepje toe.
    Het draait echter niet vlot rond (wat begrijpelijk is met zo'n omvangrijke groep), dus is onze escapade van korte duur.
    Om het gat te dichten heb ik wel eventjes heel diep moeten gaan, en ik moet toch een halve ronde bekomen van de geleverde inspanningen.
    Bij elke doortocht op het lange, smalle stuk vals plat voelen enkele individuen zich geroepen om aan te vallen, maar eens boven worden ze telkens op de brede steenweg gegrepen.
    Niet onbegrijpelijk, want de weg loopt lichtjes bergaf, en met de wind in de rug loopt het tempo steeds op tot boven de zestig per uur.
    De 53x12 draait goed rond, en de keren dat ik nog vergeefs probeer bij te schakelen (mijn 11 bleek onvindbaar...) zijn ontelbaar.
    Het lijkt op een massasprint uit te draaien, maar in de laatste kilometers ontsnappen nog drie renners, die nog net de stormende meute kunnen ontlopen.
    Ondanks het serieuze getrek en gewriemel finish ik veilig en wel in de buik van het peloton.

    61 Km in 1h28'  42 Gem.  Peloton
    Gem. hartslag: 159
    Max. hartslag: 185

    22-08-2010 om 23:50 geschreven door BARDUK  


    >> Reageer (0)
    17-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22. Beernem Elite zc/Beloften 11/08/10
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Naar jaarlijkse gewoonte is deze 1.12 wedstrijd mijn debuut bij de "grote" jongens van Wielerbond Vlaanderen.
    Toen ik hier in 2006 voor het eerst wou starten met m'n Master vergunning, werd me dit nog geweigerd omdat je toen als Amateur of Master enkel aan wedstrijden kon deelnemen in de eigen provincie.
    De koers passeert verdomme op amper 4 kilometer van mijn woonplaats, maar dat was voor de heren aan de inschrijvingstafel niet van tel.
    De vier Zimbabwanen van Roger De Vlaeminck mochten toen echter wel starten. A ja, zij woonden op amper 7000 kilometer van de omloop...
    Ondanks ik deze winter vanuit mijn hangmat op Lanzarote gezworen had van me nooit meer zenuwachtig te maken voor een stomme velokoers in Helgië, is het toch weer van dat!
    Met een lijkbiddersgezicht ga ik me inschrijven en monster m'n concurrenten aan de inschrijvingstafel. Ik voel me plots oud, want het barst er van het jeugdig talent. Na afloop moet ik beslist een deelnemerslijst meegraaien. Als er enkelen doorstoten naar de profs, kan ik later op café  opscheppen dat "ik met hen nog in koers gezeten heb!"
    "Jaja, ik trok door op de brug van St-Joris en kletste X uit mijn wiel... en nu rijdt hij alleen op kop op Les Deux Alpes..."
    Ik trok inderdaad elke keer door op de brug van St-Joris beste lezer, maar dit enkel om het wiel van m'n voorganger te kunnen houden en te hopen dat hij niet moest lossen, of het zou verdraaid lastig worden om het peloton nog bij te benen.
    Nu, de omloop in Beernem is echt wel eentje om in te kaderen. Kilometers rechtdoor langs het kanaal, twee bruggen over en nauwelijks bochten, zodat er niet telkens moet worden opgetrokken.
    Dat de snelheid soms wel eens piekt tot zestig per uur moet je er dan maar bijnemen, maar gelukkig stond er niet al teveel zijwind, zodat je 'op het kantje' nog een beetje kon profiteren van de slipstream van je voorganger.
    Toch ging het voor achttien renners nog niet snel genoeg blijkbaar, want zij konden na vijftig kilometer ontsnappen en het peloton voorblijven.
    (Volgens mij hadden ze allemaal een motorke in hun frame ingewerkt...)
    Ik had een uitzonderlijk goeie dag, want als het echt snel ging, voelde ik dat ik nog 'n kleine marge over had. Ik vreesde alleen een beetje voor de laatste dertig kilometer, want de langste wedstrijd die ik tot hiertoe gereden heb, bedroeg slechts 65 kilometer.
    M'n vrees is echter ongegrond, want in de voorlaatste ronde schuif ik zelfs eens mee in de aanval. De lange duurtrainingen op Lanzarote zijn dus blijkbaar toch voor iets goed geweest.
    We worden echter terug ingerekend, en in het omvangrijke peloton neem ik geen risico' s in de sprint en finish in de buik van het pak.
    Met een gemiddelde van 45,3 is dit ongetwijfeld m'n snelste wedstrijd ooit.

    115 Km in 2h 32'  45,3 Gem.  83e/146
    Gem. hartslag: 165
    Max. hartslag: 196

    17-08-2010 om 00:00 geschreven door BARDUK  


    >> Reageer (0)
    15-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20.VWF Zingem 6 aug. 21.VWF Buggenhout 8 aug.
    Jullie hebben het allicht al gemerkt dat er de laatste tijd van schrijven niet veel in huis komt.
    Heb namelijk mooi volk over de vloer uit het zuiden, en dan heeft een mens wel iets zinnigers te doen...
    Komt daar nog bij dat deze twee wedstrijden typische kl*tekoersen van de zuiverste soort waren, waarin ik weer niet in de juiste ontsnapping zat.
    Vooral in Zingem ondernam ik geregeld pogingen om er met een groepje vanonder te muizen. Ondanks ik daar een iets heuvelachtiger parcours verwacht had, bleek de omloop me wel te liggen en had ik een goed gevoel in de poten.
    Toen de beslissende vlucht met acht renners tot stand kwam, zat ik echter iets te ver in het peloton te ouwehoeren en wanneer in de laatste ronde duidelijk werd dat ontsnappen niet meer mogelijk was, liet ik het gewriemel in de nauwe straatjes voor wat het was en bolde rustig over de meet.

    56 Km in 1h 22'  40,8 Gem.     Peloton
    Gem. hartslag: 164
    Max. hartslag: 191


    In Buggenhout vrees ik dat voor het eerst dit seizoen m'n Trek zal gedoopt worden, want net voor de start pakken donkere wolken zich samen alsof ze de deelnemers willen monsteren en bevlekken met de nodige hoeveelheid vocht.
    Meer dan wat gedruppel laten ze echter niet los, zodat de bochten vol kunnen genomen worden, en er vanaf de eerste ronde goed ingevlogen wordt.
    De omloop leent zich uitstekend voor een namiddagje "vlammen op twee wielen" en dat gebeurt ook.
    Niemand kan uit de greep van het peloton blijven. Halfweg koers waag ik ook enkele schuchtere wanhoopspogingen, maar die dragen niet ver.
    Massasprint dus en geen spek voor mijn bek. Ik ben terug dringend aan een training en wat tips van Mark Cavendish toe...

    55 Km in 1h 18'  42,4 Gem.   Peloton
    Gem. hartslag: 157
    Max. hartslag: 186

    15-08-2010 om 14:25 geschreven door BARDUK  


    >> Reageer (0)
    05-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijden 15 tot 19.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Omdat na de geslaagde Pyreneeëntrip m'n wedstrijden zich in een ultrahoog tempo opvolgden (ik wou dat m'n snelheid op de fiets hieraan evenredig was), volgt hier een compilatie van de reeds afgewerkte wedstrijden.
    Eerwaarde lezer, staar u echter niet blind op mijn wedstrijdresultaten, want die mogen op het eerste zicht niet veel soeps lijken, de conditie is stukken beter dan de uitslagen laten uitschijnen.
    Waarom ik hier dan zo 'n povere resultaten neerzet? Tja, dat ik dat eens wist...
    Feit is dat koersinzicht nooit m'n sterkste punt is geweest, en dat dit na negen jaar wedstrijden afhaspelen nauwelijks is vooruitgegaan.
    Ik heb wel moeite met het beantwoorden van snoeiharde demarrages in het begin van de wedstrijd, en als ik een beetje in het ritme kom is het kalf al meestal verdronken, het kaf van het koren gescheiden, of het schaap de pr**te af!
    Drie mooie uitdrukkingen om te verdoezelen dat ik weer 'gewoon niet mee' was...
    Met laatst enkele koersjes van met moeite ocharme een goeie vijftig kilometer (belachelijk kort), is het voor een diesel als ondergetekende 
    extra moeilijk om meteen het goeie ritme te vinden.
    Aan de aankomst echter ben ik (meestal toch...) relatief fris en allesbehalve uitgeput.
    Omdat ik hier maar kan blijven excuses verzinnen, ziehier dames en heren mijn resultaten:

    15.VWF Wieze (24 juli)                                        16. VWF Borchtlombeek (26juli)        
    -------------------------                                        ----------------------------------
    57 km. in 1h22'  40,5 Gem.  Peloton                       57 Km. in 1h25'   38,6 Gem.    22/45
    Gem. hartslag: 165                                                  Gem. hartslag: 166   
    Max. hartslag: 198                                                  Max. hartslag:199

    17.VWF Aalst (28 juli)                                          18.VWF Bellingen (30 juli)
    -------------------------                                        -----------------------------------
    56 Km. in 1h.22'  40,5 Gem.   32/60                       51Km. in1h.16'   40,5 Gem.   20/58
    Gem. hartslag: 159                                                   Gem. hartslag: 165
    Max. hartslag: 190                                                   Max. hartslag: 197

    19.VWF Herne (4aug.)
    --------------------------
    51 Km. in 1h.16'  40,5 Gem.  Peloton
    Hartslagmeter in "staking."
    De "geskant" uitgekuist in de laatste kilometer, maar
    niet gecrashed.     

    05-08-2010 om 15:39 geschreven door BARDUK  


    >> Reageer (0)
    31-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pyreneeën deel 2.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Maandag 19 juli en bakken en braden in de Pyreneeën! Yes, thats 's the way we like it!!!
    We laden rond halfelf (voor onze normen héél vroeg in de morgen) de fietsen in m'n Renault 'Kangooroe', en zitten met de wagen al meteen op het Tourparcours, dat vandaag onze uitvalsbasis St-Girons aandoet.
    We willen echter de wedstrijd volgen op de laatste Col, de Port de Balès, dus tuffen we nog eerst over de Col de Portet d'Aspet, die de trieste eer heeft om de laatste Tourdode op z'n geweten te hebben.
    In 1995 kwam de Italiaan Fabio Casartelli hier immers in de afdaling om het leven, en op de plaats des onheils staat nu een monument, ter nagedachtenis van de onfortuinlijke Italiaan.
    Beneden die verdoemde Col parkeren we de wagen, en gaan we de laatste 55 kilometer tot de top van de Balès op onze tweewielers verkennen.
    Eerst krijgen we echter nog de Col des Ares te verwerken, die op de koop toe nog vooraf gegaan wordt door een ambetante molshoop die naar de naam 'Col de Buret' luistert.
    We zijn nog ruim vier uur voor de doortocht van het parcours, maar langs- en op de weg heerst er al een drukte van jewelste. Soms wel vervelend, omdat je in de aanvangskilometers eerst de stramme spieren wat rustig wil losrijden, maar hierdoor krijg je meteen een troep collega-fietsers in de wielen, die wel zin lijken te hebben in een wedstrijdje.
    Haantjesgedrag is ons uiteraard niet vreemd, dus laten we ons verleiden en fiets ik al meteen akelig dicht tegen mijn maximum, als ik merk dat er nog steeds een 'ellendeling' in mijn wiel zit.
    Ik dring hem de kop op (ploegentactiek- Joost was immers al gaan vliegen...) en dan merk ik plots zijn witte, behaarde benen.
    Dit was blijkbaar de motivatie die ik nodig had, want ik ga hem terug voorbij en kan hem nu definitief afschudden.
    In de vallei blijven we nu doorvlammen, en dus duikt al gauw de Port de Balès op. Ook hier is weer de grote massa op de afspraak, en voor een modale pedaalridder als ondergetekende een unieke belevenis om me door de mensenzee te hijsen.
    Met enige verbeelding (en die héb ik uiteraard...) zie je jezelf als Tourrenner in de kopgroep concurreren met grootheden als Armstrong, Schleck en Contador. 
    Ik hou tijdens de beklimming nog genoeg adem over, om wat te dollen met de toeschouwers als ze voor de vierhondervijftigste keer "Allez Fignon" naar me roepen, of ik merk de kerel op met zijn impossante Anderlecht tatoo, die ik dan ook uitgebreid feliciteer met zijn voetbalkennis.
    In dezelfde lijn van mijn "acties" kan ik het ook niet laten om enkele Basken met een shirtje van Athletic de Bilbao aan hun 4-0 nederlaag te herinneren, en ik hoop maar dat ik hiermee niet op de zwarte lijst van de ETA verschijn.
    Ik en Joost spelen ondertussen haasje over, en tijdens de laatste twee kilometer haal ik alles uit de kast en kom als eerste op de top.
    Deze keer geen verklede gekken of carnavalstoestanden, maar dat maakt de doortocht van de renners er niet minder op.
    Na de wedstrijd slagen we er nog in om in de vallei hopeloos verloren te rijden (we zaten al akelig dicht tegen de Spaanse grens), maar gelukkig vinden we nog voor het donker m'n 'Kangooroe' terug.

    Hieronder een filmpje van de hectische doortocht op Ax-3 Domaines:
    http://www.youtube.com/watch?v=S8DjYeMzp4k

    Contador, Van den Broeck, Schleck en Armstrong op de Port de Balès:
    http://www.youtube.com/watch?v=ItwSy-N59z8


    De volgende dag is onze laatste hier, maar zeker niet de minste. De legendarische Tourmalet staat immers op het menu, en omdat we niet al te ver voor de reclamekaravaan uitrijden, doet een zwijnekop van de politie ons afstappen en moeten we langs de kant van de weg wachten.
    Uiteraard niet naar onze zin, dus eenmaal uit het gezichtsveld verdwenen, bestijgen we terug ons ros en zetten de beklimming verder.
    De pret is echter van korte duur, want nu zijn het de motards van de presidentiële garde die ons te voet zetten.
    Tegen die klojo' s valt niet veel te beginnen, dus gehoorzamen we nu maar en posteren ons als brave Plechtige Communiecantjes op de bergflank.
    We konden het slechter getroffen hebben qua locatie, want we staan hier bij een rondrijdend, Belgisch café waar we op TV de wedstrijd kunnen volgen.
    De eigenaar volgt met zijn rijdende bar voor het tweede jaar op rij de Tour, en heeft blijkbaar al een goeie reputatie opgebouwd want oa. Marc Coucke en Marc Wauters komen zich hier van de wedstrijdsituatie vergewissen.
    Ook notoire kok en TV-figuur Piet Huysentruyt passeert hier trouwens de revue.
    Vanaf het moment dat de renners gepaseerd zijn, kunnen we (met ondertussen verzuurde kuiten) onze beklimming verder zetten in dit prachtig decor. 
    Hoe hoger we komen, hoe steiler deze Pyreneeënreus wordt, maar tegen alle logica in begin ik echter soepelder en vlotter te klimmen.
    Eenmaal voorbij La Mongie en boven de boomgrens, is het genieten geblazen van de ruwe rotsformaties en steile bergweiden.
    Er staat niet bijster veel wind en ik bereik zonder echt af te zien de top van deze mythische Col.
    Na het nemen van de onvermijdelijke kiekjes op de top, duiken we naar beneden en vatten we een uurtje later de onvermijdelijke terugtocht naar Helgië aan.

    Filmpje van de doortocht van de leiders (met oa Armstrong) op de Tourmalet:
    http://www.youtube.com/watch?v=DlVqRB2VcxE

    Voor foto' s, klik op onderstaande link:
    http://www.mijnalbum.nl/Album=3LDK3CWW

    31-07-2010 om 20:30 geschreven door BARDUK  


    >> Reageer (0)
    26-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pyreneeën, deel 1.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Precies honderd jaar was het geleden dat de Ronde van Frankrijk voor het eerst de meest zuidelijke bergketen van Frankrijk aansneed, en dit werd herdacht door maar liefst vier zware bergetappes op het Tourmenu te plaatsen.
    Zeg nu zelf, daar moest Barduk uiteraard bij zijn, en in makker Joost "Josito" Pieters vond hij een uitstekende reisgezel en gangmaker.
    De heenreis per super de luxe Citroën Berlingo, raakte even in het slop door een ambetante file op de ring rond Parijs (ik prefereer de veel vlottere ring rond Poesele), maar na ruim twaalf uur kwamen we toch veilig en wel aan in onze uitvalsbasis St-Girons.
    Meteen consternatie bij het betreden van het vooraf gereserveerde twee- sterrenhotel. Na lang wachten verscheen er plots een Jezus-achtige gedaante in een wit gewaad, dat nog het meest leek op een judo kimono.
    De langharige baardmens was blijkbaar niet op de hoogte van onze reservatie, maar gaf ons na enig aandringen toch een hotelkamer.
    Een ticket naar de hel, of voor mijn part een mesthoop ware misschien beter geweest, want de kamer was (zoals het hele hotel trouwens) niet om aan te zien!
    We hadden natuurlijk al onraad kunnen ruiken bij het aanschouwen van de afgebladerde dakgoot en erbarmelijke luiken (ik vermoed dat de laatste verfbeurt net na de Franse Revolutie gebeurt moet zijn), maar wat we in onze kamer te zien kregen sloeg werkelijk alles.
    De stijl van het behangpapier herkende ik vanop de foto's van mijn bloedeigen pa en ma, toen ze in hun prille adolescentie verkeerden, en zo moet ongeveer ook het behangpapier in het ziekenhuis er hebben uitgezien, toen mijn compaan (nu al iets meer dan een halve eeuw geleden) het levenslicht zag...
    Het slaapkamermeubilair viel bijna uit elkaar, de douche was smerig en het vergde bovendien heel wat stuurmanskunst om bij het verlaten ervan niet in de WC-pot te tuimelen, de aarding liep open en bloot langs de douchewand (!) naar beneden, en dan heb ik het nog niet gehad over de geur in de kamer of ons fantastisch uitzicht op enkele verouderde en verkrotte huizen, waar een duivenmelker zijn "blauwe geschelpte" niet zou durven in opsluiten.
    Gelukkig dient zo'n kamer enkel  maar om te slapen, maar toen de volgende morgen de miezerige regen op de verouderde daken tikte (ik blijf me erover verbazen dat het niet binnen regende), zaten we toch wel even met de handen in het haar.
    Van ons eerste plan, om in de buurt wat colletjes te gaan verkennen, schakelden we over op noodplan B, en dat was richting Revel rijden om daar de aankomst van de 13e rit mee te pikken, en wat te fietsen in droger weer.
    Zeven kilometer voor de aankomst lag trouwens een lekker lopend colletje van derde categorie, waar we gezamenlijk opstoven en boven op een groot scherm het verdere verloop van de wedstrijd konden volgen.
    Het Tourpeloton zorgde blijkbaar voor inspiratie, want na de aankomst fietsten we terug richting wagen en kletsen we heel wat Franse "Jopie's" (wieltjeszuigers) uit onze slipstream.
    Ik liet wijselijk het merendeel van het kopwerk aan Joost over, omdat er de volgende dagen nog heel wat geklommen zou moeten worden.
    De volgende dag stond er immers al de steile beklimming naar het skistation Ax-3 Domaines op het menu, en gelukkig hadden de wolken boven de Pyreneeën plaatsgemaakt voor zonneschijn en temperaturen die in het dal opliepen tot 32 graden.
    Ik had natuurlijk m'n zonnecreme vergeten, dacht dat het Europese "flutzonnetje" m'n Canarisch gebruinde huid niet zou kunnen aantasten, maar dat viel lichtjes tegen.
    Net zoals de beklimming van Ax-3 Domaines trouwens. Was me dat een slecht lopende Col zeg! Amper 8 kilometer lang, maar constant 8 a 9 procent stijgingspercentage, waarin de steilste stukken zelfs flirtten met de 12 procent.
    Gelukkig kregen we heel wat aanmoedigingen van het talrijke publiek langs de weg, en toen we de top bereikt hadden, daalden we twee kilometer, waar we in de buurt van een bende Franse "carnavalszotten" de passage van het Tourpeloton meemaakten.
    Knotsgekke toestanden, want de olijke bende was getooid in de meest uiteenlopende carnavalskostumen.
    Van wulpse travestietverpleegster over "condoom" tot gigantische penis, maar de mafste was ongetwijfeld de kerel die zich in een uniform van de Franse politie had gehesen, met uitzondering van het benedenstuk dat was vervangen door een string en jarretellen.
    Hilarisch, want zelfs sommige renners konden hun lach niet onderdrukken.
    Na de doortocht van de Tour werd er in de vallei (met Joost op kop uiteraard) terug stevig gevlamd, niet denkend aan wat er ons de volgende dagen nog te wachten zou staan in het hooggebergte.

    Foto's en filmpjes volgen in het tweede deel.

    26-07-2010 om 13:06 geschreven door BARDUK  


    >> Reageer (0)
    16-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13.VWF Aalst 10 juli & 14.VWF Lierde 11 juli
    Tegen alle verwachtingen in blijft het in Helgië maar zomeren. Het is zelfs zo erg, dat m'n maat Niels 'Schleck' Moreau voor het eerst sinds mensenheugenis rondrijdt met lichtjes gebruinde armen en benen. Normaal gezien kan je zijn witte koersbroek amper van zijn bovenbenen onderschijden.
    Met tropische temperaturen die flirten met de dertig graden voel ik me natuurlijk als een vis in het water, maar ook m'n collega renners blijken niet echt onder de hitte gebukt te gaan, want de meesten aanvallen worden vliegensvlug gecounterd.
    Veel langer dan een halve ronde dragen de vluchtpogingen dan ook niet.
    Wanneer ploegmaat Ronny me erop attent maakt dat er in de laatste bocht voor de aankomst "sponsen te grijpen zijn," twijfel ik geen minuut en grits regelmatig een in fris water gedrenkt exemplaar.
    Nog meer verfrissing komt er van een bewoner langs het parcours, want die had er niet beters op gevonden om ons bij elke doortocht nat te spuiten met de tuinslang. Dan regent het eens enkele dagen niet, moet je verdommme achteraf toch je fiets schoonmaken!
    Niemand kan ontkomen of het peloton een hak zetten, dus stevenen we af op een massaspurt.
    Ik denk eerst van me ook eens in de debatten te mengen, en wordt zelfs tot op de derde rij gebracht door 'Schleck,' maar bij het uitkomen van de voorlaatste bocht kan ik niet genoeg opschuiven om nog echt mee te spurten.
    Misschien maar best ook, want in de laatste bocht knallen er nog enkele jongens tegen de straatstenen, en moet ik tevreden zijn met een 18e plaats.

    59Km in 1h 27'   40,7 Gem.    18/53


    Zondag was er dan de wedstrijd in Lierde, en omdat ik binnen enkele uren richting Pyreneeën trek om de Tour te volgen, en graag nog wat zou slapen, wordt dit het kortste verslagje ooit:
    Goe weer, goeie benen en met een groepje een rondeke in de aanval op het verkeerde moment = geen prijs, punten of pluimen voor op mijnen hoed.
    In examentermen: grandioos gebuist!
    Een positieve noot is dat de conditie verre van slecht is, dus ik hoop op betere tijden en...warmer weer!

    55Km in 1h 23'   37,8 Gem.   Peloton


    16-07-2010 om 00:43 geschreven door BARDUK  


    >> Reageer (0)
    12-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmpjes Tour de France, Ritten 2 & 3.
    Rit 2. BRUSSEL-SPA, Peloton met de favorieten op de top van de Rosier.

    http://www.youtube.com/watch?v=g9qkFcInTng



    Rit 3. WANZE-ARENBERG, Lance Armstrong in de achtervolging op de kasseien van Haveluy.

    http://www.youtube.com/watch?v=RH0AKgq0B_g

                     Kopgroep met Cancelarra en Schleck op de kasseien.

    http://www.youtube.com/watch?v=QKPKiYE3qbw

                     Groep Contador- Van den Broeck op de laatste kasseistrook.

    http://www.youtube.com/watch?v=wLtThCg4RF8 

    12-07-2010 om 17:56 geschreven door BARDUK  


    >> Reageer (0)
    09-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11. Schendelbeke(PK) 4 juli & 12. Vrasene 8 juli

    Het lichtjes glooiende parcours van Schendelbeke vormde het decor van het Provinciaal Kampioenschap, maar de leeuwentrui was echter niet voor ondergetekende weggelegd.
    Ik had een enorm suf gevoel in mijn benen, zodat klauwen als de katachtige viervoeter die op het shirt van de winnaar zou prijken, er niet inzat.
    Op de korte klimmetjes kon ik wel goed opschuiven, maar eenmaal op het vlakke met de neus in de wind, vond ik precies het juiste ritme niet.
    Het was vandaag slechts 26 graden, en ik ben die koude lucht die op mijn benen inslaat niet meer gewoon... Waarschijnlijk was dat de reden van het lome gevoel.
    Ronny Paridaens ligt aan de basis van de defenitieve ontsnapping en wint ook de wedstrijd. Ik eindig voor de zowat vijfhondertachtigste keer in het...peloton!

    63 Km. in 1h35'  39,4 Gem.    Peloton


    Gelukkig was het die donderdagavond in Vrasene terug heet, zwoel en warm tegelijk!
    Ondanks ik vroeger tijdens mijn schooltijd een gloeiende hekel had aan de combinatie van 'donder' en 'dag', en dit niet in het minst omdat we dan in het middelbaar verdomme elke keer wiskunde op ons bord kregen, zie ik het vandaag best wel zitten.
    Na negen maanden eenzaam en alleen op het zonnige Lanzarote rondgereden te hebben (iemand medelijden...? nee...? niemand...?)
    merkte ik in voorgaande wedstrijden dat ik wat snelheid mis, dus was dit de ideale gelegenheid om daar iets aan te doen.
    De eerste ronde moeten we echter aan een gezapig tempo achter de auto afwerken. Het deuntje met: "Rodaniaaa tet tet tet teu..." begon me al vrij vlug de keel uit te hangen, en bleef op de koop toe de hele wedstrijd in m'n hersenpan rondzweven. Erger nog: vastgeklonken in m'n grijze massa zoals een octopus met zijn tentakels z'n prooi omklemt, en niet van plan is om die de eerste etmalen te lossen!
    Na de passage door het centrum zocht het vrij aardige parcours zijn weg door landelijk Vrasene, en dat het daar wel eens naar een fris gewassen zwijntje durft te ruiken, stoorde allesbehalve.
    De eerste ronden had ik precies wel een beetje moeite met de ademhaling. Ik weet nu niet of dit aan het weer te wijten was, of aan een accuut geval van hooikoorts, maar ik hapte lucht als een uitgehongerd adelaarsjong dat wacht op zijn eerste wormpje.
    Bon, voorlopig genoeg vergelijkingen die zich situeren in de leefwereld van fauna en flora, en over naar de feiten van de dag:
    1. Ik zit teveel achteraan te koersen.
    2. Ik mis de ontsnappingen van twee groepjes van een achttal renners.
    3. Ik spring mee op het verkeerde moment.
    4. Ik rij niet in de prijzen.

    66 Km. in 1h34'  41,7 Gem.       Peloton
    Gem. hartslag: 161
    Max. hartslag: 198

    09-07-2010 om 20:35 geschreven door BARDUK  


    >> Reageer (0)
    03-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10. VWF Hemelveerdegem, 30/06/10
    Nauwelijks twintig uur op Belgische bodem en daar sta je dan..., eindelijk nog eens aan de start van een wielerwedstrijd in Hemelveerdegem. (Of all places...) 
    De terugreis uit Lanzarote verliep niet direct zoals ik gehoopt had. Vooral het inschepen van de valiezen verliep nou niet bepaald lekker.
    Aangezien ik voor de eerste keer met Ryanair vloog en zij nogal streng toezien op het gewicht van de valiezen, moest ik in 'Lanzarote airport'
    hemel en aarde verzetten om net niet boven het maximum toegestane gewicht van handbagage (10Kg), gewone bagage (15Kg) en fietsvalies (20Kg) te komen.
    Groot was dan ook mijn frustratie toen ik voor het inchecken (voor één keer was ik nu eens ruimschoots op tijd...) mijn fiets- en gewone valies woog, en ze respectievelijk 25 en 16 Kg bevatten. Ik had slechts 8 kilo handbage, dus worstelde ik nog steeds met de vraag: "Hoe laat ik 4 kilo verdwijnen in één uur?"
    Houdini, of voor mijn part Andras Pandy zouden hier ongetwijfeld raad mee weten, maar daar had ik uiteraard geen flikker aan!
    Ik spurtte met mijn valiezen terug naar de uitgang, kon nog net María tegenhouden, en gooide haar wat kledij uit mijn bagage toe. (Voornamelijk shorts en T-shirts, dacht van die in Helgië toch niet nodig te hebben...)
    Na enkele wegingen, en wat gehannes en gewissel met kledingstukken en fietsonderdelen die van de ene valies in de andere verdwijnen, sta ik (met ondertussen al een hoofd als een overrijpe tomaat) nog steeds te worstelen met enkele kilo's 'overgewicht.'
    Ondertussen is het ook al drukker geworden in de luchthaven, en voel ik de spottende blikken van een kudde Engelse toeristen, die terugkeren naar hun 'shity island,' priemen in mijn nek. Mij een zorg. De meesten zien eruit alsof ze nog nooit de binnenkant van een fitnessruimte gezien hebben, laat staan op een fiets gezeten.
    Hun grootste bekommernis de afgelopen week bestond er ongetwijfeld uit om zo snel mogelijk dronken, verbrand, sch*tlazarus en weer verbrand te worden. Een opdracht waar de meesten duidelijk in waren geslaagd met grote onderscheiding. 

    Om toch maar aan het gewenste gewicht te komen moet ik (met pijn in het hart) een tiental bidons die ik gekregen heb tijdens de Ironman in een vuilbak achterlaten, mijn short voor een lange jeansbroek ruilen, twee T-shirts boven elkaar trekken, een winterpull rond mijn middel binden, een fleecebody aandoen en allerhande spullen (camera, MP4,...) in mijn zakken proppen.
    Na deze geslaagde onderneming word ik op het vliegtuig echter begroet door een flink uit de kluiten gewassen stewardess, in een pakje dat ongetwijfeld drie maten te klein is en die vast en zeker het podium zou halen in een miss maxi verkiezing. 
    Nu, het kind kan er waarschijnlijk ook niet aan doen, en ik vind niet dat zwaarlijvige mensen meer moeten betalen op een vliegtuig, maar zorg er dan als vliegtuigmaatschappij godverdomme voor dat zo'n fietskoffer twee kilo meer mag wegen. Dit zou ongetwijfeld veel ellende uit de wereld helpen!
    Amper bekomen van de situatie, krijg ik bij het binnengluren van de cockpit de schrik van mijn leven!
    De piloot lijkt namelijk als twee druppels water op Jo Planckaert!
    Zenuwachtig wurm ik me op een passagiersstoel en ben pas gekalmeerd als ik de piloot in onvervalst 'posh Oxford English' de stewards
    hoor toespreken vlak voor het opstijgen. Hierin hoor ik bitter weinig Nevels' dialect, dus vermoed ik dat het de ex-coureur wel niet zal zijn.
    Eenmaal geland in Charleroi rep ik me, gepakt en zwetend als een ezel met hoefpijn naar de bushalte, waar ik in een mix van Frans en Spaans de juiste bus probeer te vinden naar het station.
    De derde buschaffeur die ik aanspreek begrijpt m'n gebrabbel (mijn Frans is blijkbaar echt abominabel geworden) en brengt me naar het station.
    Daar aangekomen sleur ik zwetend mijn zware koffers boven naar perron 1, tot een krakende stem door de eeuwenoude luidsprekers klinkt: "Changement de voi. Le train a destination Bruxelles..."
    Grrrr. Welkom in Helgië! Met de loden koffers dus opnieuw de trappen af en op, en als overmaat van ramp kom ik in Brussel-Zuid krék hetzelfde tegen, met nog eens veertig minuten vertraging erbovenop!
    Gelukkig verliep de rest van de terugreis zonder problemen, maar dit belette niet dat ik toch tamelijk uitgeblust aan de start in Hemelveerdegem verscheen. (Aja, want dit ging hier eigenlijk een verslagje van die wedstrijd worden...)
    Om een lang verhaal kort te maken: ik had zeker geen superbenen, maar echt slecht was ik ook niet. 
    Op een kleine drie kilometer voor de aankomst vraagt Joost nog om een gaatje te dichten op twee ontsnapte renners, en ik krijg het warempel nog toe ook. Er waren voordien wel al een dozijn renners voorop, en daarom sprint ik niet echt meer mee voor de ereplaatsen.

    62 Km. in 1h.31'   40,5 Gem.    23/39
    Max. hartslag: 195
    Gem. hartslag: 169

    03-07-2010 om 18:46 geschreven door BARDUK  


    >> Reageer (0)
    25-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Televisión Española part II
    Momenteel geniet ik hier van mijn laatste dagen op Lanzarote.
    Ik heb namelijk voor het eerst in mijn leven een wintersportvakantie geboekt: twee maanden koersen in Helgië in juli en augustus...
    Als het weer echter zo´n typische Belgische zomer dreigt te worden, waarbij de hemelsluizen om de twee dagen opengaan, zal ik echter vlug mijn "annulatieverzekering" aanspreken.
    Ondanks het goed zal doen om familie en vrienden terug te zien, zal ik dit eiland en alles er omheen wel missen.
    Op twee dingen na: die enerverende Alisios wind en de Spaanse TV.
    Ik weet het. In vorig item op dit blog heb ik er jullie ook al mee verveeld, maar het is sterker dan mezelf!
    Een passend voorbeeld is het enerverend namiddagprogramma "Salva me."
    Daarbij worden telkens enkele randfiguren (lees: randdebielen) uit de Spaanse media opgevoerd, en tegen elkaar opgezet in een talkshow, geleid door een nicht van de zuiverste soort.
    Meestal ontaardt dit in een ordinaire scheldpartij, die op dat uur van de dag allesbehalve geschikt is voor jeugdige kijkers. Neem nu iemand zoals Belén Esteban. Wereldberoemd in Spanje en omstreken, en dit enkel door het feit dat ze een decennium geleden eens iets gehad heeft met een toreador, die nog nooit door een potige stier tussen het kruis was gestoken, want het domme wicht wierp negen maanden later de vrucht van hun gezamenlijke coöperatie. (En als dit laatste geen pleonasme is, weet ik het ook niet meer.)
    Naast haar ranke bek en IQ, dat op zijn zachts gezegd serieus onder dat van de modale Spaanse medemens ligt, is aan haar lichaam zowat alles al eens opgepompt, uitgerokken en opgevuld!
    Desondanks is ze razend populair, en heeft ze ondertussen toch ook maar mooi deze blog gehaald... Shame on me!

    Wat me ook serieus tegen de borst stuit hier, is de overvloed van reclameboodschappen tijdens sportwedstrijden.
    Nu, met eerst de Giro, de Dauphiné Liberé en recent nog de Ronde van Zwitserland mocht ik echt niet mopperen over het aanbod. Wat ik iets minder geslaagd vond, was dat ze enkele kilometers voor de aankomst eruit gingen voor...jawel: reclame!
    In België zou de desbetreffende ezel die hiervoor verantwoordelijk is, simpelweg gevierendeeld worden.
    Stel je de komende sprintersetappes in de Tour voor: het peloton raast met 65 km per uur over rotondes en door wegversmallingen, de treintjes van HTC-Columbia, Garmin en Quick Step worden gevormd, en dan hoor je plots de nasale stem van Michel Wuyts, die platonisch aankondigd dat we er even uitgaan voor reclame...! Waanzin!
    Wel, hier kan dit dus allemaal. Tijdens voetbalwedstrijden worden we hiermee nog niet verveeld, maar lang kan dit niet meer duren, vooraleer koning voetbal ook hier ten prooi valt aan de platte commercie.
    Hopelijk heb ik ze hiermee niet op een idee gebracht.

    25-06-2010 om 14:01 geschreven door BARDUK  


    >> Reageer (0)
    15-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Televisión Española.
    De wereldbeker voetbal is nog maar eens van start gegaan zonder de Belgen, maar hierover uitwijden zou in een eindeloze klaagzang uitmonden, waarbij de conclusie ongetwijfeld luidt: "Dat het vroeger allemaal beter was..." "En dat die jonge generatie veel te vet betaald wordt!" Etcetera, etcetera...
    Nee, laat ik het dan liever eens hebben over de Spaanse televisiezenders!
    Ik die dacht van hier dagelijks, achterovergezakt in mijn zetel enkele WK-wedstrijden te bekijken, kwam bedrogen uit.
    Blijkt dat Canal+ de rechten heeft voor alle wedstrijden, behalve de openingsmatch, de wedstrijden van de Spaanse nationale elf en de finale. 
    Gelukkig biedt mijn stamcafé "Casa Paco" in Arrieta hier de oplossing, zodat ondergetekende regelmatig te vinden is in deze gezellige bar, waar hij samen met twee man en een paardekop de wedstrijden kan volgen op een groot scherm.
    De doorsnee Lanzaroteen loopt dus nog niet direct enthousiast voor dit evenement.
    Nochtans heeft de uitbater er alles aan gedaan om meer klanten te lokken. Tijdens de wedstrijden betaal je voor een pint amper één Euro, en voor een halve liter gerstrijk vocht slechts 1,80 Euro!
    Nog een geluk dat ik geen fervente bierdrinker ben, of uw dienaar waggelde hier elke avond straalbezopen naar huis.
    Afgezien van het WK, is er aan voetbal trouwens geen gebrek op de Spaanse kabel.
    Zo kan je practisch elk weekend live meemaken, hoe Union Deportivo Las Palmas zich elke wedstrijd meer en meer in de knoei brengt, en steeds verder afzakt naar de bodem van Segunda A. (Spaanse Tweede Klasse.)
    Twee weken terug zonden ze ook de eindstrijd uit van de "Copa del Reina," dit is de voetbalbeker voor Spaanse vrouwenploegen, en we kregen alles voorgeschoteld vanaf de halve finales.
    Ik had het (on) geluk van de eerste halve finale te kunnen aanschouwen tussen Barcelona en Español.
    Nou, daar wordt een mens ook niet bepaald vrolijk van!
    Net zoals bij de meeste mannenwedstrijden werd er hard getackeld, gespuwd, geschoffeld en geschopt dat het een lieve lust was.
    Ik zag 22 "Dolle Mina' s" die met het mes tussen de tanden de groene arena betraden, met maar één doel voor ogen: "Gij passeert mij niet, trut!" 
    Helaas bleken er op de koop toe (geheel volgens de cliché ´s van het vrouwenvoetbal) heel wat manwijven tussen te zitten.
    Zo ben ik er rotsvast van overtuigd, dat de voorstopster van Barcelona niemand minder was dan de broer van Carlos Puyol!
    Hetzelfde halflang krullend haar, een boeventronie en benen die opgetrokken zijn uit een legering van titanium en roestvrij staal!
    Nee, die "meid" kom je liever niet tegen als spits van de concurrerende ploeg, laat staan ergens in een doodlopend desolaat steegje in het halfduister...
    Tot mijn grote opluchting werden er op het einde van de partij geen truitjes gewisseld.
    Español won met 1-0, en versloeg in de finale Rayo Vallecano met 3-1.

    15-06-2010 om 00:00 geschreven door BARDUK  


    >> Reageer (0)
    07-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmpje afdaling San Bartolomé de Tirajana - Fataga.
    Ik ben nog even in mijn archieven gedoken en stuitte op dit filmpje van begin januari, waarbij ik de bochtige afdaling gefilmd heb van de verbindingsweg tussen San Bartolomé de Tirajana en Fataga (GC-60) op Gran Canaria.
    Nu ik nog enkele weken competitieloos blijf, moet ik regelmatig zoeken en puzzelen om hier een konijn uit 'mijnen' hoed te toveren, maar wees gerust. Aangezien mijn camera al vijf (!) weken voor herstelling binnen is, zal dit wellicht het laatste afdalingsfilmpje zijn waarmee ik jullie kan vervelen.
    Ik hoop van mijn "speelgoedje" alvast terug te hebben tegen 29 juni, want dan heb ik mijn "Ticket to Hell" geboekt: een (voorlopig) enkele reis richting Helgië.
    Vanaf dan ga ik ook zo vlug mogelijk in competitie treden, om het harde, eenzame trainingswerk hier te verzilveren met een verre ereplaats.
    (Een plaats bij de eerste dertig is mogelijk, bij een goeie en slechte dag van de anderen zit er misschien zelfs een top twintig in...)
    Man man, koers...,wat een ellende!
    Ik had gehoopt van komend weekend nog eens richting  Gran Canaria te trekken, voor de "XVI Vuelta a Gran Canaria" (voor de niet-Spaanstaligen onder jullie: dit is geen pensenkermis of sjoelbakcompetitie, maar een tweedaagse wielerronde op het betreffende eiland),
    maar op het laatste moment hebben de heren van de Canarische wielerbond beslist om het hele zootje te verplaatsen naar half juli!
    Dit wellicht om de concurrentie met de Tour aan te gaan...
    In alle geval mag ondergetekende, ipv wat competitieritme op te doen, nog drie weken trainingskilometers wegtrappen onder een stralende zon.
    En ik hoop voor jullie uiteraard hetzelfde!

    De link naar het filmpje:

    http://www.youtube.com/watch?v=5uZ3kIcGnVY

    07-06-2010 om 20:59 geschreven door BARDUK  


    >> Reageer (0)


    http://www.mijnalbum.nl/Album=KPPJQC6J
    FOTO' S ALPEN!!! Hierboven klikken. 


    FOTO' S CYCLING TROPHY LANZAROTE 2010, klik op onderstaande link!
    http://www.mijnalbum.nl/Album=AYJAENPZ
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    De oude en nieuwe Tourwinnaar???
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Foto


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per week
  • 10/09-16/09 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 26/09-02/10 2005

    Foto

    "Evil" aan het werk!
    Eerste roeping, jaren 80-90. Zoek de 3 verschillen...
    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs