het wel en wee van mezelf

17-05-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FOTO'S VERLAINE
Snel zijn ze daar wel in Verlaine,uitslag al online en ook de foto's klaar

24e plaats op 215



17-05-2009 om 19:21 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verlaine -Challenge Hesbignon 11 km
Voila,ik ben er weer door gesparteld ,het zoveelste zware weekend....
na een korte nachtrust en een langere werknacht om 9 uur stipt vertrokkken naar huis om me te laten oppikken door collega Smol ,en dan richting Verlaine,de hele morgend getwijfeld of ik wel zou gaan ,het regende pijpestelen,maar Mario kon me toch overhalen om mee te gaan

aan de start stonden een dikke 200 atleten(sommige toch ),om weeral het beste van zichzelf te geven gedurende 11 km
snel vertrokken ,maar al direct het gevoel dat ik dit niet zou kunnen houden,de benen voelden niet echt fris aan ,en het weer was ook niet echt in mijn voordeel,ik bleef toch maar gestadig doorlopen ,in het spoor van de gisteren verslagen Raf(sossies ),die na 4 km met zijn worsten en sossiessen een schuivertje van een tiental meter maakte in een plas water,maar hierdoor was hij echter niet uit zijn lood geslagen en schoot er eigenlijk als een sper vandoor,deze Raf kon ik vandaag niet bijhouden,ikzelf kreeg het even moeilijk op km 5 en 7
km 8 en 9 ging het nog niet beter ,maar naar km 10 probeerde ik de laatste koffiekoeken er nog uit te persen,het mocht echter niet baten,de concurrentie was er vandoor,de laatste km die  echter maar 800 meter was ,nog alle krachten verzameld en zo naar de finish in een tijd van 43.04

daarmee mag ik tevreden zijn gezien de omstandigheden,
bij het binnen komen van colega Smol zijn we dadelijk huiswaarts gekeerd,hij had nog familiale verplichtingen

en zo zit het weekend voor mij er alweer op,voor de rest van de dag zal er waarschijnlijk niet véél meer gebeuren,ben immers stikkapot,misschien straks nog iets drinken in't stamcafé,we zien wel

nog enkele wedstrijdgegevens om af te sluiten
10,8 km in 43.04
avg 170 max187 ,ben niet echt diep kunnen gaan,en die max. hartslag kreeg ik al in de tweede km ,blijkbaar zal er weer ergens een storing geweest zijn......
706 cal.
km tijden3.41/3.36/3.52/3.58/4.16/3.58/4.11/4.05/4.10/3.49/3.23

groetjes en fijn weekend nog.....


17-05-2009 om 12:35 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (5)
16-05-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LENTEJOGGING ZONHOVEN 12 KM
Kan het toch niet laten om nog gauw mijn verslagje te maken alvorens ik ga slapen
ben dus juist terug van Zonhoven,en ik heb denk ik toch weer een mooie prestatie neergezet
de 12 km gedaan in 47.10,
de officiele uitslag zal ik pas later weten,want ik ben niet gebleven ,vermits ik vanavond nog moet werken

de wedstrijd dan......
met 213 en de bakker  (volgens de speaker van dienst)stonden we alweer aan de start van de 3de wedstrijd van de Haspengouw -Challenge
op't gemak gestart ,want het was draaien en keren rond het voetbalveld,finse piste ,zandgrond ,kortom de eerste 2 km waren de moeilijkste vooraleer we de straat op moesten,
na een tijdje zat ik in een groepje van 4 waar ik en een andere loper regelmatig de kop namen,de twee andere bleven achter ons lopen,bij mezelf dacht ik ,die twee moeten eraf ,maar ze bleven aanklampen....
er werd gelopen in twee ronden ,mijn tijd bij de eerste doortocht 23.18,dan op naar de tweede ronde,en het werd toch al een beetje zwaarder,maar we bleven alle 4 nog samen,en haalden nog twee lopers in,
bij het ingaan van de laatste 2 km was er ééntje vandoor ,maar die liep de verkeerde richting uit en wij waren bijna gevolgd,we riepen hem terug en hij kwam terug bij ons,ook wij waren even van onze melk,en vloekten om de verloren inspanning,maar soit,in de laatste km nog eens alles uit de kast gehaald en op de piste nog een extra tandje bijgestoken en makkelijk de sprint gewonnen in 47.10
kapot ,maar voldaan uitblazend en felicitaties in ontvangst nemend,liep ik langzaam terug richting mijn collega Marc,die aankwam in één uur en 9 min. ongeveer
genoeg gelopen , gingen we naar de tent waar we een  massage kregen en die deed deugd ,de vrouw die mij masseerde wist aan de hand van mijn pijnpunten dat ik een geblokkeerde zenuw had in de rug,de pijn is nu toch een stukje minder,ze heeft dat goed gedaan
ik besloot om niet te blijven voor de prijsuitreiking ,onmiddelijk naar huis en dan mijn bed in,want deze avond nog werken en hopelijk ben ik morgen nog fit genoeg voor de wedstrijd in Verlaine,Challenge Hesbignon
om af te sluiten nog enkele wedstrijdgegevens
avg 173 max.183
801 cal
km tijden 3.45/4.01/3.52/3.49/3.53/3.57
               3.54/4.08/4.00/3.56/3.59/3.50

zoals je kunt zien ,licht verval in de tweede ronde ,behalve de laatste km
voila,sé,da was't ,groetjes en bij leven en welzijn,tot morgen......

16-05-2009 om 18:51 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (4)
15-05-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.klaar voor de strijd ???????
Nou,ja ,momenteel zit ik hier weer met pijn,en gisteren had ik nochtans een goed gevoel over gehouden aan mijn training,net zoals woensdag wéér 6 ronden gedaan op't Speelhof,nu in 70.49,ietsje sneller dus
avg 144 max.165
891 cal
12.37/12.04/11.53/11.39/*11.14/11.20
in de vijfde ronde kwam ik mijn kinesist tegen en die liep even met me mee ,tempo een beetje opgevoerd en hij kon me even bijhouden...

vandaag dan opnieuw domein Speelhof voor een 3 tal rustige rondjes,goed voor 7,4 km in 39 min
avg 129 max.137
390 cal
13.10/12.54/12.55/
ik zeg het niet graag ,maar ik heb toch weer een Voltaren genomen,om zo het weekend door te komen,hopelijk is de pijn draaglijk,anders zal ik toch verder moeten gaan ,want stoppen met lopen is momenteel niet aan de orde,dan zou het al héééél erg moeten zijn,soit,we zien wel
in elk geval ,aan iedereen een goed weekend,véél loopplezier enz.....
groetjes....

15-05-2009 om 16:35 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
13-05-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Estafetteloop Bierbeek=nope
zoals de titel al zegt,geen estafetteloop voor mij deze avond,mijn collega Smol heeft afgemeld...
enerzijds vind ik het wel jammer,maar anderzijds zag ik er toch een beetje tegenop om te gaan,ik heb de laatste tijd weeral serieus last van mijn rechterflank,en het wordt er precies niet beter op,ik probeer erdoor te komen zonder pijnstillers,maar tegen het weekend wil ik er staan voor de wedstrijden en dan kan zo een pilletje wel soelaas brengen
binnenkort nog eens een afspraak maken met een orthopedist......

gisteren met het druilerige weer heb ik maar eens een dagje rust genomen,en vandaag dan de trainingen hervat,na het werk nog maar eens naar't Speelhof alwaar ik 6 ronden liep in 71 min.goed voor 14,8 km avg143 max.168
850 cal.
rondetijden12.23/12.16/11.58/11.42/11.27/11.11
ondanks de pijn toch nog een redelijke training kunnen afwerken...
voor de rest van de week zien we nog wel
hopelijk ben ik fit genoeg om zaterdag  op de Lentejogging(12km),in Zonhoven een tijd onder de 48 min.te lopen,
zondag zou ik dan nog een wedstrijd lopen in Verlaine voor de Challenge Hesbignon,waar ik klassementsambities heb,ik sta momenteel op een vierde plaats ,maar bij nader inzien zal het moeilijk worden om een top-tien plaats te kunnen pakken,hangt allemaal af wat die andere lopers gaan doen die momenteel minder wedstrijden hebben gelopen als ik...enfin ,we zien wel

groetjes,tot de volgende...

nog enkele fotootjes van de wedstrijd in Dreye afgelopen zaterdag....

op de tweede foto in het geel,degene die achterom kijkt weet dat ik eraan kom,maar telaat=Dantinne Wily

en nog ééntje van Zonhoven 2008,toen was't weer precies niet zo goed





13-05-2009 om 19:19 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (2)
11-05-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eerst genieten,en dan afzien.......
....eigenlijk had het in de andere volgorde moeten zijn,maar het weer heeft er anders over beslist...

Vandaag moest ik met de dochter in Bree zijn,voor haar stage in een school aldaar ,vanaf 10 uur tot 14u30...
dus had ik het één en het ander opgezocht en de planning was om de voormiddag te gaan lopen en de namiddag de sauna te bezoeken in het zwembad" De Sprink".
Maar het regende pijpestelen toen ik opstond en dus mijn saunabezoek in de voormiddag geregeld,na de middag dan wat rondgereden in Bree op zoek naar't kanaal en uiteindelijk toch gevonden,ik kwam uit op de Breese Koninklijke Tennisclub en daar mijn auto geplaceerd aan't kanaal,vandaar een beetje rondgehost en uiteindelijk vond ik een jaagpad langs 't kanaal,daar gelopen ,weet niet welke richting ,maar op een bepaald moment kwam ik aan de voetgangersbrug van Gruitrode,nog een beetje verder gelopen tot ik terug op de weg kwam,dan terug omgedraaid wegens te véél en te gevaarlijk verkeer en terug langs het jaagpad tot aan mijn auto,na één uur 10 min.was ik terug en ik schat zo een 14 tal km gelopen te hebben
avg 144 max.157
866 cal.

het gevoel is vrij goed geweest,wel nog wat last van de buikspieren,nog een bezoekje aan de kiné gebracht en mijn vrije dag is weer voorbijgevlogen

groetjes.....

11-05-2009 om 18:26 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (1)
10-05-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.what go's up, must go down.....
...zo zag het er gisteren uit in Warnant-Dreye,nee,nee,niet Oreye ,maar wel een gehuchtje achter Hannuit,ergens in the middle of nowhwere,voor de 6 de wedstrijd van de Challenge Hesbignon alweer

samen met collega Smol ,mijn chauffeur(waarvoor dank )voor de Waalse klassiekers trokken we op weg naar het wedstrijdgebeuren,
een tocht over 11,3 km ,zéér gevarieerd parcours en zoals de titel al verraadt,veel klimmen en dalen met daarbovenop nog een regenbuitje als toemaatje,genoeg stof dus om alweer eens af te zien.
Een niet al te beste start,dus al gauw op achtervolgen aangewezen,maar na 2 km begon ik op tempo te komen en kwam ik korter op mijn concurrenten,enfin ,alvast ééntje die ik ken,Dantinne Willy,maar ik kwam er niet echt bij,in de beklimming kon ik een beetje naderen , in de afdalingen koos hij alweer het hazepad,en zo bleef hij toch de ganse wedstrijd voor me uitlopen,bij het naderen van de eindstreep probeerde ik nog ,maar helaas..pindakaas.Ook Jules Kempeneers bleef me ditmaal voor,maar hij is veteraan 2,chapeau!!!
Enfin ,na 11,3 km bedroeg mijn eindtijd 44.02,tevreden over het resultaat,maar toch weer stikkapot,deed ik me tegoed aan de bevoorradingsstand met water en sinaas schijfjes,al wachtend op collega Smol,die een 15 tal minuten later ook binnenkwam.
Door de gietende regen besloten we om niet uit te lopen ,maar direcht te gaan douchen,dan nog even naar dekantine ,waar de prijsuitreiking pas begon om 21 uur,we besloten om niet te blijven ,zo kon ik nog een uurtje slapen alvorens ik opnieuw moest gaan werken....
nog enkele wedstrijdgegevens
11,3 km in 44.02
avg 178 max.186
768 cal
km tijden;7.48 (na 2 km ),3.46/3.48/3.49/3.35/3.56/3.35/4.28 /3.52/5.22(km300)
voor de uitslag zal het wachten zijn,tot deze op de site komt.....

deze middag na het werk(het was weer druk ),toch nog gauw naar't Speelhof getrokken voor een herstelloopje
4 rondjes ,goed voor 9,8 km in 49 min.
avg 144 max.155
cal 587
12.21/12.18/12.11/12.07/

op naar de volgende wedstrijd ....en dat iswoensdagavond, de derde manche van de Estafetteloop,ditmaal in Bierbeek

groetjes en fijn weekend nog......

de warme bakker....

10-05-2009 om 14:40 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (7)
07-05-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.trainingen van deze week...
maandag moest in Bree zijn met de oudste dochter ,zij bereidt daar een project(stage) voor,om volgende week enkele uren les te geven in een school aldaar
ik kwam te weten via een collega van joggings.be dat er een finse piste was op de Boneput,beter bekend als het trainingsoord van Kim Clijsters,rond de tennisvelden kun je daar rondjes lopen van 1385 meter,maar het leek me toch niet zo simpel
,een eerste kennismakingsrondje deed me toch even de wenkbrauwen fronsen,véél draaien en keren ,een stukje bergaf en aan de andere kant natuurlijk weer bergop,vrij zwaar toch me dunkt
enfin ,ik vatte dus mij training daar aan,ik liep een paar keer mis,en het liep niet echt lekker,en na een goed half uur was mijn training dan alweer gedaan,mijn dochter haar vergadering was afgelopen
het was een korte maar zware ontmoeting met de Boneput
4 rondjes gelopen ,toch goed voor 5,5 km
de rest van de dag geen tijd meer gehad om nog te lopen ,dus op naar ...

dinsdag,de jonste dochter naar de dansles in Borgloon,dus daar maar mijn 3 rondjes gedaan.....
62 min. voor 13,2 km
avg 146 max.169,het klimwerk...
767 cal
21.44/20.26/19.48 waren de rondetijden

woensdag,alweer een vermoeiende dag,pijnlijke buikspieren en ook de beenspieren waren niet echt optimaal,toch weer gaan trainen
ditmaal naar't Speelhof
6 ronden aldaar in 73.50(14,8 km)

848 cal
12.41/12.22/12.16/12.15/11.59/12.14

donderdag,het gevoel is nog niet datte,maar desondanks trok ik opnieuw naar't Speelhof voor een tempoloop van 5 ronden
gelopen in 58.20 min.=12,3 km
avg 147
de eerste ronde in 12.04,de rest allen onder de 12.00

morgen ga ik een rustdagje inlassen en dan hoop ik dat zaterdag de spieren een beetje gerecupereerd zijn ,want er wacht alweer een wedstrijd van de Challenge Hesbignon in Dreye-Warnant
we zien wel weer wat het gaat worden .....hopelijk tot zaterdag

groetjes

07-05-2009 om 19:44 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (4)
03-05-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag,vandaag is het de hele dag weer zondag.....
Klik op de afbeelding om de link te volgen ...om het met de woorden van Rob de Nijs te zeggen,vandaag geen wedstrijd op het programma,dus even tijd voor statistieken
allereerst vermelden dat ik een 35e plaats behaalde op 381 aangekomen deelnemers in Tongeren

dan ook nog even meegeven dat ik in april 242 km getraind heb,en 46 wedstrijdkm's verdeeld over 4 deelnames
best tevreden hiermee

de eerste km's van de maand mei zijn ook een feit,vandaag heb ik die gelopen op het Speelhof,
na het werk wou ik eens testen hoe het zat met de beentjes na de Tungri-run,en vermits ik gisteren redelijk kapot zat,en deze nacht ook al een klop van de hamer kreeg,was ik er niet gerust in,maar desondanks liep het vrij vlot, naarmate de training vorderde kreeg ik toch weer pijn in de heup en de vooropgestelde 8 ronden ingekrompen tot 6 stuks
14,8 km gelopen in 70 min.
avg 146 max.191(dit was alweer te wijten aan een storing en nu was er niemand in de buurt )
860 cal.(enkele lekkere koffiekoeken )
12.32/11.30/11.07/11.52/11.42/11.13
de training was zéér gevarieerd vandaag,de eerste ronde had ik een loper in't vizier ,kwam erbij,ging erover en hij bleef me volgen ,ging me terug voorbij,liet hem gaan,maar toch terug erbijgekomen ,erop,maar niet erover,hij beet zich vast in mijn enkels,ik deed een paar tempoversnellingen in de derde ronde en hem daarna niet meer gezien(waarschijnlijk gestopt),in de 4 de ronde kreeg ik het zelf wat moeilijk en na 6 ronden dus gestopt
om af te sluiten als bijlage nog een foto van Couthuin

groetjes en nog een fijne zondaaaaaaaag

03-05-2009 om 12:47 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (6)
02-05-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TUNGRI-RUN 10 KM

Voila,sé ,ik heb het weer overleefd en terwijl ik dit schrijf ben ik eindelijk een beetje gerecupereerd(zaterdagnamiddag )

Gisteren was dus de tweede wedstrijd in de Haspengouw-Challenge en ik wist nog niet met zekerheid of ik er zou gaan lopen,na 12 uur werken en 2 uurtjes rust ,dan toch maar vertrokken,
op donderdag nog een lichte training gedaan ,een 12 tal km op't gemak,zou moeten volstaan om in Tongeren en goede tijd neer te zetten

de start van de wedstrijd was voorzien om 17u30 en tegen half 5 vertrok ik thuis met een halve slaapkop richting "de Motten".Om iets voor 5 kwam ik er aan ,nog even tijd om de collega's te groeten,en dan gauw inschrijven,zelfs nog even tijd om in de nabijgelegen tent te genieten van een massage van de kuiten door de leerlingen van de PHIL (waarvoor dank),dan nog even een plasstop gedaan en dan naar de box war het allemaal te doen was,een 400 tal lopers had er al plaatsgevat en ik moest nog een plaatsje zoeken in de omtrek van mijn concurrenten...
een paar luidruchtige optredens(dansvoorstelling of fitnessgedoe),deden de start uitlopen,ik kreeg opnieuw een volle blaas ,ondanks dat ik weinig gedronken had....raar

dan het startschot en een rustige start ditmaal(3.51 =km1),eens we van de piste af waren was het op zoek gaan naar de concurrenten,Sossies ,Twinky,Luc Lodewycks,enfin ,iedereen was er ...
ineens was er ook na km 2 een "lichte" parcourswijziging,ferm bergop en dat deed me op mijn adem trappen,blijven doorgaan was mijn motto',t was ook lekker warm en zo heb ik het graag,ik liep ondertussen een 50 tal meter achter Sossies(Raf),en probeerde erbij te komen,maar het lukte niet,en toen hij zijn loopmaatje Romain zag ging hij nog versnellen,bye bye,Raf
Twinky had de marathon van Antwerpen nog in de benen ,zodoende bleef hij op geruime afstand achter mij,
op een bepaald moment toen er niemand in mijn directe buurt was ,gebeurde het onwaarschijnlijke ,mijn blaas kon het niet meer houden en ik wou NIET stoppen,de gevolgen werden voelbaar langs mijn benen ,het sloeg me niet uit mijn lood, ik bleef constant lopen tot ik bij Frank kwam(een atleet van ATLA,vorige week nog voor mij in Loon),nu kwam ik bij hem en maande hem aan om me te volgen,op karakter dan.... was zijn antwoord,maar in de laatste km kon ik hem toch afschudden,hij hijgde en kreunde bijna zo fel als ik,eens op de piste had ik nog ruime voorsprong en eindigde mijn strijd in 37.28 voor 9,8 km volgens de Garminners
tevreden over het resultaat en sneller dan vorig jaar,ondanks dat het parcours langer en ietsje zwaarder was
met een avg van176 en max.183 ben ik niet echt héél diep gegaan in tegenstelling tot Borgloon
na een beetje uitgelopen te hebben ,besloot ik te gaan douchen,ik had dan nog 3 uur om te slapen als ik dadelijk vertrok...maar na een babbeltje met een wederoptredende Bar(TOM)pa,slinkte mijn tijd zienderogen,ik besloot dan maar te blijven voor de tombola,samen met DanielD nog even nagepraat en dan met lege handen en maag huiswaarts gekeerd waar ik nog juist één uur had om te recupereren alvorens opnieuw te gaan werken
voila,en 14 uur later is ook dit verslag weer op mijn blog,waarschijnlijk sneller dan de uitslagen van de Tungri -Run

alweer slaaptijd nu,dus nog veel groetjes aan iedereen en loopplezier aan alle lopende joggers

02-05-2009 om 15:15 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (6)
29-04-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WOENSDAG

Vandaag zijn we alweer halfweek en vrijdag staat er een wedstrijd op't programma,en ondanks dat het feest van de Arbeid is,moet ondergetekende toch weer werken,dus het zal moeilijk worden om aan de start te komen van de Tungri Run,maar ik ga toch mijn best doen

heb de afgelopen drie dagen ook nog getraind hoor

maandag ,een recuploopje gedaan op't Speelhof van 12,3 km
67.20 min had ik er voor nodig
avg 139 max.167(eigenlijk wel hoog ,maar ik ben ergens een mooie blondine gepasseerd,zou het er iets mee te maken kunnen hebben )
rondetijden;14.11/13.31/13.02/13.19/13.16

dinsdag was het dan weer werkendag en gelukkig moest ik 's avonds in Borgloon zijn of er kwam van lopen niks in huis
ik liep drie ronden van 4,4 km met drie maal bergop dus in een tijd van 62.40 min
avg 145 max.197 ,maar ik denk dat er een storing was in mijn borstband,ik passeerde wel opnieuw een knappe blondine die genoot van een lekker pita(en ik maar afzien ),maar toen was mijn hartslag vrij normaal
ook een groepje start to Runners(overwegend vrouwen) konden me niet uit mijn lood slaan,ik bleef rustig doorgaan
21.38/20.33/20.28 waren mijn rondetijden

vandaag,na het werk trok ik opnieuw naar't Speelhof,overal kleine pijntjes,maar ik besloot toch om een tempoloopje te doen,in't begin een beetje moeizaam ,maar naarmate de training vorderde ging het toch weer beter
5 ronden in 55.20min
avg 152 max.175
11.47/11.13/11.03/10.46/10.30
na het lopen kreeg ik toch weer pijn in de bil-heupstreek,maar de kinesist zou me wel helpen zeker....
hij hamert erop dat ik voldoende moet stretchen ,vooral de heupbuigers en de buikspieren trainen ,waar ik ook alweer last van heb

morgen probeer ik nog een rustig loopje te doen alvorens ik een beslissing neem om naar Tongeren te gaan,de maand mei zal zo al druk genoeg worden.....
aan alle bloggers ,nog een fijne avond en geniet van de vrij(e) dag....

29-04-2009 om 18:34 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (3)
26-04-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STVV KAMPIOEN!!!!!!!!!!!!!!!
Klik op de afbeelding om de link te volgen

26-04-2009 om 21:19 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (9 Stemmen)
>> Reageer (3)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.COUTHUIN,NET NIET GESTORVEN!!!!!!!!
Vandaag de wedstrijd in Couthuin ,de nr 5 uit de Challenge Hesbignon-reeks,en misschien wel de zwaarste???
De voorbereiding;
om 23 uur gisterenavond was ik alweer paraat in de bakkerij,en ik moet zeggen,ik kwam traag op gang ,ma ik voelde me precies toch goed,maar rond de klok van 5 uur kreeg ik toch een serieuze inzinking,enkele koffiekoeken moesten soelaas brengen....het weer was ook al niet om over naar huis te schrijven,en Couthuin beloofde zwaar te worden ,aldus collega-loper Sossies,dus alweer geen ideale omstandigheden.....
rond de klok van 9 uur zo snel mogelijk naar huis waar collega Mario(Smol),me al stond op te wachten,we moesten een rit doen van ongeveer 40 min,en stipt om 10uur waren we ter plekke,gauw inschrijven ,ons tombolaticket nagekeken,geen prijs ,even losgelopen en dan was het weer zover,
we stonden daar met meer dan 200 aan de start,ik stond redelijk vooraan en kon dus goed starten,maar algauw voelde ik dat ik het nu al??? moeilijk had,ik probeerde mee te gaan met de tweede groep ,dus rond de 10 de plaats ,maar na 3 km moest ik al de rol lossen ,en toen was het nog niet eens zwaar
het echte werk kwam er pas na de eerste bevoorrading op km 5,tot km 6 nog redelijk bergaf,ik kan het mij niet meer zo goed herinneren ,maar van km 7 tot 9 constant afgezien,klimmen ,dalen ,singletracks,onverhard,modder,zelfs over een beekje,enfin alle ingredienten voor een cross,en dus niet mijn ding,heb zelfs even gewandeld,ik was echt kapot,na km 9 terug op't asfalt ,maar toen waren mijn koffiekoeken al verbrand,en had niet meer de kracht om mijn verloren tijd en de lopers die me voorbijlopen waren terug in te halen ,
gelukkig was het maar 2 km meer,nog een stukje grasweg en 11 km kwam in zicht,ik probeerde de resterende kracht er nog uit te persen,en was blij dat de meet in zicht kwam na 600 meter,dus 11,6 km was de juiste afstand en ik kwam binnen in een ontgoochelende tijd van 50.21
toch nog goed voor een 26e plaats van 212
na de finish nog even nagepraat en gewacht op Mario die na ongeveer één uur binnen kwam
nog even uitgelopen en tot het besluit gekomen dat we deze volgend jaar niet meer zullen lopen
de douches of wat er moest voor doorgaan,legertenten,en buiten enkele geisers op flessen gas die het boeltje moesten opwarmen,lieten we links liggen,wel namen we ons nog ne lekkere Ciney ter harte alvorens huiswaarts te keren
t'is goed geweest voor vandaag en dadelijk zal ik afzakken naar mijn stamcafé om te zien of STVV wel degelijk vandaag de titel in tweede klassen zal binnen rijven
nog even mijn toch wel ontgoochelende wedstrijdgegevens
avg 172 max.184
850 cal
km tijden
3.49/4.01/4.00/4.25/4.07/3.58/4.05/4.37 /5.26 /4.42 /4.16/2.51 voor de laatste 600 meter)

groetjes en tot later

26-04-2009 om 13:31 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (4)
24-04-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weeral weekend
het weekend is alweer in aantocht en eindelijk voel ik mij een beetje beter,het is alweer een zware week geweest,heb weer te veel hooi op mijn vork genomen,ik besef het wel hoor ,maar ik doe er weinig aan

dinsdag was ik nog vermoeid van mijn maandagtraining,maar na mijn gebruikelijk middagdutje ging ik toch weer naar't Speelhof,ik moest toch in St-truiden zijn om mijn steunzolen aan te passen
zodoende liep ik vijf ronden in 59.47 goed voor 12,3 km
avg 150 max.168,alweer vrij hoog
het liep dan in het begin ook voor géén meter maar naarmate de tijd verstreek,ging het toch ietsje beter,ziehier mijn rondetijden;
12.43/12.16/11.43/11.32/11.25

woensdag na het werk,nog steeds moe,moe en nog eens moe,maar omdat mijn vrouw met de jongste in St-truiden bij de dokter moest zijn,had ik toch tijd en vond het zonde om naar huis te rijden ,dus opnieuw een training,maar vandaag besloot ik het rustig aan te doen
6 ronden werden het in één uur 20 min. ongeveer,ik slaagde erin mijn hartslag laag te houden ,behalve in de 2 de ronde toen ik het gezelschap kreeg van mijn ex-osteopaat,gelukkig bleef ie maar één rondje
avg 129 max.140
rondetijden;13.41/12.34/13.07/13.34/13.43/13.47

donderdag ging ik opnieuw naar't Speelhof,maar met de gedachte in mijn achterhoofd dat ik nog een paar boodschappen moest doen en dat ik dan alweer laat thuis zou zijn,draaide ik me na 8!!!!!sec.!!! al om
na mijn thuiskomst had ik er al meteen spijt van,ben dan meteen mijn bed ingekropen,en na een 3 tal uur al mokkend naar beneden gekomen,alweer een dag voorbij,dat ik niks nuttig had gedaan ,nu was het al avond en dus te laat om nog te gaan trainen,heb dan nog een lekker ijsje genuttigd alvorens opnieuw mijn bed in te gaan

vandaag zou dan ook niks me kunnen tegenhouden om opnieuw te gaan trainen ,ook niet de ontstekingspijnen waar ik al de hele dag mee geplaagd zat,een Voltaren pilletje zou hopelijk soelaas brengen,dus ging ik na het werk opnieuw naar't Speelhof voor een tempoloopje ditmaal
5 ronden in 55.30
avg153 max.172
11.44/11.18/10.57/10.44/10.44
zo zitten de trainingen van deze week er weeral op en zondag wacht dan ,de naar horen zeggen, zware wedstrijd in COUTHUIN,we zien wel wat het daar wordt,samen met collega Smol trek ik er naartoe

zonnige weekendgroetjes .........

24-04-2009 om 17:09 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (3)
21-04-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FOTO'S JOGGING OLEYE
VERTREK...........







                                                                                            .............EN AANKOMST



21-04-2009 om 21:04 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (2)
20-04-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAANDAG RUSTIGAAN ?????

Deze morgend al vroeg uit de veren, kon de slaap niet meer vatten, dus maar de loopschoenen aangetrokken en voor een rustig loopje naar't Speelhof.
12,3 km in 67 min
avg 142 max.152
791 cal
14.06/13.26/13.22/13.03/13.09

namiddag afgesproken met mijn ex-collega-bakker voor een fietstochtje
71 km in iets minder dan 3 uur, een gemiddelde snelheid van 24,2 km/u,
onderweg nog even de calorietjes aangevuld met een lekker ijsje en een kriekje,
afzien en toch genieten, meer moet dat niet zijn in het leven.....
maar mooie liedjes duren jammer genoeg niet lang

morgen is't weer werkendag.....

nog een goede avond gewenst en de groetjes

van een voorlopig gelukkige bakker

20-04-2009 om 19:15 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (1)
19-04-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPDRACHT VOLBRACHT !!!!!!!!
Voila,de bakker is terug van zijn tweede wedstrijd van de dag,Dwars door Loon , 9 km wedstrijd over 4 ronden met telkens één serieuze klim
De opener van de Haspengouw Challenge trok alweer véél volk,dus drummen aan de start die al een kwartier werd uitgesteld wegens file rond de Bloesemring .Onder een stralende hemel op't gemak vertrokken ,maar op't Speelhof waar de kermis stond en de heerlijke smoutebollen mijn smaakpappillen prikkelden,onmiddelijk de registers opengetrokken en op zoek naar de concurrenten,Sossies(Raf) en Twinky(Jos) waren vandaag mijn doelwitten,eerste ronde doortocht in 8.35(2260 m),véél te snel en dat was te horen in gans Borgloon,ik leek wel een stoomlocomotief,en op plaatsen werd ik op hoongelach onthaald,maar......who cares
tweede ronde bleef ik op mijn elan doorgaan ,ik was zo gedreven dat ik vergat af te duwen,het kat en muis-spel met Sossies bleef nog even verdergaan,maar toen ik in de derde ronde in de beklimming niet meer kon overnemen wist ik al dat ik een vogel voor de kat was,Raf voelde nog een tijdje mijn hete adem in zijn nek,maar mijn gekreun verraadde mijn conditie,hoe harder ik kreun ,des te meer zie ik af en toen was ie weg
In de laatste ronde heb ik ook nog een jonge gast(Ruben Max) laten voorgaan,die had ik onderweg ergens ingehaald en nu kwam die terug.
In 35.20 min haalde ik uitgeput de eindstreep,best wel tevreden ,alweer een dikke min afgepitst tov vorig jaar
AVG 179 MAX.200 !!!!!!! zo hoog heb ik nog nooit gehaald,hopelijk heeft dit geen gevolgen voor de gezondheid????
Na een lekkere douche,naar de prijsuitreiking waar Rik Ceulemans een aantal van zijn boeken,over zijn marathons en tips,liet verloten
ook nog de hoofdprijs van 125 euro en een ballonvlucht behoorden tot het prijzenpakket,maar ook hier alweer nogabollen,wel nog een pakket gekregen waar een handdoek,een cd-houder,Looza flesje en tubetje tandpasta instak,dit was er voor iedere deelnemer.
Tevreden keer ik terug huiswaarts ,waar ik de avond grotendeels op't WC zal doorbrengen ,ik heb last van diarree,brrrrr

verder nog de smakelijke groetjes en tot blogges

19-04-2009 om 20:53 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (6)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DEEL 1 OLEYE 12,6 KM
Een kort verslagje van de wedstrijd in de voormiddag te Oleye
sinds woensdag geen meter meer gelopen,donderdag rustdag,vrijdag regen en zaterdag opnieuw rust(kapot gewerkt)
ook het gevoel was niet echt om over naar huis te schrijven,toch stond ik na 10 uur werk aan de start van de 4 de wedstrijd in de Challenge Hesbignon
wedstrijd over 13 km normaal,maar aan de start werd de plaatselijke ronde rond het voetbalplein weggelaten wegens te vettig,dus 12,6 was het eindresultaat,na een beetje opwarming met collega Smol ,direct postgevat op de eerste startrij en meteen in 15 de stelling aan't lopen,dit tot km 6 ongeveer,kwamen twee concurrenten over mij en na 7 km nog een 4 tal,het werd ook steeds zwaarder op de plaatstelijke veldwegen,waar het zéér vettig was en ik had bang voor valpartijen,dus daar deed ik het rustig aan,ik moest ook constant op mijn adem trappen ,het tempo lag redelijk hoog en dat kon ik na km 7 niet meer houden ,we gingen dan ook 2 km redelijk bergop,bovengekomen op km 9 stond er niet voor niks"OEF!!!!!!!!!"
ik probeerde nog aan te klampen maar tevergeefs,het ging niet meer,en was dan ook blij toen het voetbalveld weer in zicht was,na 50.38 beeindigde ik mijn wedstrijd,zoals gewoonlijk stikkapot
matig tevreden probeerde ik nog wat uit te lopen,moest ook dringen naar't toilet.
Ondertussen was ook collega Mario(Smol) binnen,samen nog een beetje uitgelopen ,stretching ,want pijnlijke kuiten en dan huiswaarts ,nu nog enkele uurtjes recup en dan naar Borgloon,benieuwd hoe dat gaat aflopen
wedstrijdgegevens
12,6 in 50.38
avg 175 max181
874 cal
km tijden;3.39/3.51/3.55/3.46/3.47/3.54/3.58/4.04/4.18/4.03/4.02/3.45/3.31

see you later........tot Borgloon

19-04-2009 om 12:38 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (1)
15-04-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.midweek
voila ,we zijn reeds woensdag,en de voorbereiding naar zondag is alweer bezig,het loopt wel niet echt op wieltjes maar ik probeer toch zo goed als't kan mijn trainingen af te werken,ik heb al een paar dagen last van mijn kuiten en mijn achillespees,komt daar nog bij dat ik twee blaren onder mijn voeten heb van die steunzolen,en ik kan ze pas volgende week laten aanpassen ,allemaal geen optimale omstandigheden dus

Door het verlengde paasweekend schoof mijn rustdag op naar dinsdag en 's morgens had ik niet veel goesting om uit bed te komen om te gaan trainen,ik zou 's avonds wel gaan,zo was mijn planning toch opgemaakt,maar ik moest me in alle bochten wringen om een uurtje te kunnen vrijmaken,eerst boodschappen gedaan ,dan nog op familiebezoek geweest en zelf ook onverwacht bezoek gekregen,tja alweer geen optimale omstandigheden,maar mijn oudste dochter kwam met de trein naar huis en ik moest haar oppikken in St-truiden,dus in alle haasten begaf ik mij naar't Speelhof waar ik dus exact één uur de tijd had,
dus gauw 5 ronden afgewerkt in 59.47
avg 146 max.161
739 cal.
12.51/12.14/11.42/11.15/11.42


vandaag dan na het werk opnieuw naar't Speelhof ,nog steeds last van de pezen ,maar alweer 5 ronden ,iets sneller ,57.55
avg 150 max.175
747 cal
12.12/11.52/11.40/11.20/10.47

nu ga ik deze avond eens naar de kiné ,zien of die me kan oplappen en morgen zal ik waarschijnlijk een rustdag inlassen om alles eens te laten herkomen,ze geven toch slecht weer,dus da's dan mooi meegenomen
vrijdag nog eens trainen als' niet te druk wordt op't werk en dan zouden we normaal klaar moeten zijn voor zondag,
groetjes

15-04-2009 om 15:49 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (2)
13-04-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Olmen ????
Ja vandaag zou ik naar Olmen gaan voor de paasjogging aldaar,maar omdat mijn collega  gisteren had afgebeld,mijn benen  niet echt super aanvoelden , en het reeds mijn derde weekendwerknacht was op rij,pas om half 1 gedaan met werken, en daar de verre verplaatsing heen en terug nog bij,zag ik het echt niet zitten om alleen naar Olmen te rijden,ik kon het niet opbrengen,jammer

wel ben ik toch nog gaan lopen hoor,na het werk alweer naar't Speelhof getrokken waar op de nabijgelegen veemarkt de jaarlijkse rommelmarkt doorging,veel volk dus in de omtrek,maar daar trok ik me niets van aan
ik begon aan mijn loopje en zou wel zien waar het eindigde,
net voor het einde van de eerste ronde bij een collega loper(en ex-concurrent ),gekomen,en samen een rondje gelopen,tegen hem zij ik dat ik minstens 6 toeren zou doen vandaag,en het zijn er zes geworden ,Eddy
6 ronden dus ,goed voor 14,8 km in 71 min
avg 151 max 162
923 cal.
11.58/12.13(met Eddy V)/11.22/11.48/11.57/11.43
ik ben nu redelijk moe en ben blij dat het morgen mijn vrije dag is ,die ga ik zeker gebruiken om de spieren een beetje te laten rusten,heb een beetje last aan de buitenkant van beide onderbenen,hopelijk komt het in orde tegen het weekend ,want er staan alweer twee wedstrijden op't programma,en die wil ik zeker gaan lopen
zondagvoormiddag Oleye 13 km (Challenge Hesbignon),daar wil ik er minstens 8 van lopen voor het eindklassement
zondagnamiddag Borgloon ,10 km(9,6 ),mijn thuishaven en tevens eerste wedstrijd van de Haspengouw Challenge en daar moet ik er ook 8 van lopen voor het klassement,maar die datums liggen dit jaar slecht,het zal dus moeilijk worden om er 8 te realiseren ,maar ik ga ervoor
vanavond nog een pintje drinken bij "Voetje" en dan zijn we hopelijk weer opgeladen voor een nieuwe week

de afbeeldingen van Waremme staan in een vorig bericht,en ja ,ik weet het ,het is echt geen zicht,that's my style,en zoals collega Smol al zei,er zou nog geluid bijmoeten dan is het plaatje zeker af

groetjes

13-04-2009 om 15:16 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (2)


Over mijzelf
Ik ben lenaerts marc, en gebruik soms ook wel de schuilnaam bakkertje64.
Ik ben een man en woon in st truiden(aalst) (belgie) en mijn beroep is banketbakker.
Ik ben geboren op 01/09/1964 en ben nu dus 59 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: lopen ,zwemmen,en van't leven proberen te genieten.

yo ,iedereen ,welkom bij de bakker's blog,veel lees-en loopplezier
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Gastenboek
  • niethelemaalwies
  • Gelukkig Nieuwjaar
  • Een natte dinsdag herfst groet
  • Eindelijk eens tijd om bij te lezen.
  • Proficiat

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per maand
  • 11-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 02-2019
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 10-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs