het wel en wee van mezelf

23-09-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wedstrijd Waremme 10 km
Vandaag de wedstrijd in Waremme gelopen in het kader van de Challenge Hesbignon deze keer.
Eerst een klein woordje over de voorbereiding;
in tegenstelling tot andere weken heb ik op vrijdag nog een fietstochtje gedaan van 91 km, en zaterdag een rustdag ingelast.
maar toen ik gisterenavond opstond om te gaan werken, voelde ik me meer moe dan anders.de nacht toch goed doorgekomen, thuisgekomen en nog een half uurtje op de zetel een powernapje gedaan.Exact om kwart na 9 pikten de collega's zoals gewoonlijk als we in de Walen gaan lopen, me thuis voor de deur op, een tiental minuten later waren we al ter plaatse.Het was vrij koud, en ik had nochtans gekozen om mijn zomertenue aan te doen.Naar de inschrijvingen gegaan, en dan gauw een kilometer opwarming.Dan begaven we ons naar de startplaats, deze was op de Grote Markt van Waremme.Daar stond al een hele meute klaar om er weer in te vliegen.Ik stond vrij achteraan, en had dus geen ideale startpositie.Eens het startschot klonk, kwam de bende op gang, sommige héél traag, sommige iets sneller.En degene die iets sneller wouden (ikke dus), kwamen door het dik pak mensen niet echt op gang.De eerste km klokte ik af in 3.58.We liepen pal door het centrum, langs en tussen geparkeerde auto's, toch niet mijn favoriet vertrekplaatsje.Soit, ik probeerde mijn tempo te zoeken, en had het toch weer wat moeilijk, en dat was aan mijn ademhaling alweer te horen.Achtereenvolgend liep ik 3.52/3.53/.3.52/3.49.En dan volgde naar km 6 een passage door een park, waarover on s werd medegedeeld bij de start dat het nogal glad kon zijn, dus bouwde ik hier al enige voorzichtigheid in.Net voor die passage was ik bij een tweetal gekomen, die om beurt hun deel van het kopwerk deden.Ik moest in het park een klein gaatje laten op de ene loper, maar ook de andere liet een gaatje achter mij.Deze zou zelfs niet meer terugkomen.De andere bleef steeds voor me uitlopen en na de eerste km in het park had ik 4.04, de volgende km kwamen we terug op't straat en die liep ik in 4.00.Daar was het ook het moment dat ik de andere loper van de kop afgooide en begon door te trekken.Ik had in het park al enkele malen laten voelen dat ik echt op zijn hielen zat, maar door de singletracks kon en wou ik eigenlijk niet echt voorbijsteken.Nu was dus wel het goede moment om het groepje waar we al een tijdje jacht op maakten en voor de passage in het park wel erg dicht op de hielen zaten.Maar zij ondervonden blijkbaar geen moeite in het park want ze waren terug uittgelopen op mij.Km 8 liep ik in 3.52, maar ik kwam dus maar niet korter op dat groepje waar achterin plots Michel Wolfs liep.Hij is zo een beetje mijn concurrent in de wedstrijden, en de laatste tijd kan ik hem terug de baas.Km 9 in 3.52 en ik kom weer wat korter op de groep, Michel moet lossen en hem kan ik in de laatste 500 meter benaderen, ik spoor hem aan mee te gaan, maar ik voel zijn hete adem niet.Net voor het ingaan van de laatste meters richting sporthal waar de finish zich binnenin bevindt, voel ik toch ineens wat wind achter mij, maar het is niet Michel, maar een andere loper, en die laat ik niet meer passeren in een klein sprintje blijf ik hem de baas.In 3.50 kom ik binnen wat betekent dat mijn tijd 39.04 bedraagt voor mijn exact gemeten 10 km.Hiermee ben ik uiteraard weer tevreden , het gevoel was vandaag wel niet zo super als in Alken vorige week.Maar een aantal factoren zoals het vroege startuur en de hiermee gepaard gaande weinige rust zullen hier wel niet vreemd aan zijn.En zo zit de zoveelste wedstrijd er weer op, en probeer ik nog wat na te genieten van het resterende weekend en kijk ik uit naar de volgende wedstrijd.Deze zal volgende week zondag zijn , maar ik ben er nog niet uit welke ik zal lopen.Er is enerzijds de wedstrijd in Moha, Challenge Hesbignon, en anderzijds een wedstrijd van de brandweer tussen Hasselt en Genk.Beiden hebben echter een stuk onverhard in hun traject zitten.We zullen dus nog even afwachten voor de beslissing valt
Groetjes...en tot de volgende.... ;-)

ps ik werd 46 ste op 369 deelnemers


23-09-2012 om 00:00 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (2)
16-09-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.beste jaarprestatie
Alweer een mooi weekend achter de rug....
....op zaterdag nog eens afgesproken met mijn collega om te gaan fietsen, we deden een reeds gereden toertocht in tegengestelde richting.Dit was uiteraard moeilijk omdat we constant de pijlen moesten zoeken, dus werd er véél gestopt en redelijk traag gereden.Ook de wegen lieten wat te wensen over, maar toch deden we 98 km aan 25,8 km/u.

Zondag was het dan weer wedstrijddag,en werd er een wedstrijd georganiseerd in Alken, de voorlaatste van de Haspengouw Challenge
Een vlakke 10 km op een nieuw parcours, dat beloofde veel goeds om een goede tijd te lopen.Toen ik daar aan kwam is het zoals elke week, de collega's begroeten, her en der een babbeltje slaan, inschrijving betalen, en een beetje gaan opwarmen met Daniel.Het was tijdens deze opwarming dat we tot de ontdekking kwamen dat er een stukje braakliggende weg lag naar de piste toe.De club ACA heeft een nieuw sportcomplex gekregen , maar de werken aan de toegangswegen moeten nog afgewerkt worden.Het stuk braakliggend , lag bezaaid met keien, dus daar was het opletten geblazen, en door mijn speciale loopstijl voor mij nog des te meer.Hier zou ik altijd tijd gaan verliezen op mijn eventuele concurrenten.maar goed, exact om 16 uur werd het startschot gegeven,en met een kleine 200 deelnemers werd er weer gas gegeven op de plaatselijke piste, daar diende 2 ronden afgewerkt te worden alvorens de straat op te gaan.De piste ligt ook vlakbij een visvijver, speeltuin en tennisvelden, dus een mooi gebied om rond te lopen.Enig nadeel was wel dat mensen her en der onbewust door het parcours liepen, maar ik heb er geen hinder van ondervonden.Op zo een piste heb ik het toch altijd moeilijk om in de massa te loep, het voelt altijd claustrofobisch aan, dus van echt doorlopen was daar nog geen sprake, ik liep ook aan de buitenkant van de piste.De eerste km klokte ik af in 3.38, mooi, zo snel had ik immers nog niet gelopen.Km 2 in 3.41, dan 3.45/3.47/3.51voor km 5.Naar de tweede ronde toe toch een licht verval , exact hetzelfde tafereel van St-truiden vorige week.Km 6 in 3.54/3.55/4.02 naar km 8.Dan toch nog even het gaspedaal ingedrukt(km 9 in 3.49) om het groepje dat bij me was proberen te lossen, daar deze op het onverharde stuk in de eerste ronde me voorbijgestoken hadden,en ondertussen had ik ze terug ingelopen. Maar dan kwam opnieuw het onverharde in de laatste km en daar moest ik ze terug laten gaan.ik kon het op de atletiekpiste niet meer goed maken, er kwam zelfs nog een loper over mij, die de laatste twee weken altijd achter mij was, en zonder het onverharde stukje was dat vandaag nog zo geweest .Maar ik was al héééél tevreden , want toen ik na 10 km over de finish liep en er nog een klein spurtje had uitgeperst dankzij de aanmoedigingen van de supporters, klokte ik af in 38.55 en da's meteen ook mijn beste jaarprestatie en een bijna evenaring van mijn record op de 10 km.Ik moet je er dan niet bij vertellen dat ik uiteraard héél tevreden en fier ben over mezelf.Nog een tijdje nagepraat met collega's en supporters, ondertussen kwam ook Daniel over de lijn in een 44 min ongeveer, hij had beter gewild, maar het was toch ook weer warm geworden, en daar heeft hij toch wel een beetje schrik van.Dan nog even gewacht op een jongen uit de vriendenkring en zwemclub van mijn dochter, hij heeft vandaag zijn eerste wedstrijd meegejogd in 55 min.Ook een mooie prestatie als je weet dat ie aan suikerziekte lijdt.Daarna was het tijd voor de douche en dan werd het nog reppen voor de snelste prijsuitreiking van het jaar in de HC.Om kwart voor 6 werd het pleit beslecht en ik mocht me even later de gelukkige eigenaar noemen van een ....plooistoeltje .Ben tevreden alweer over het afgelopen weekend,en hopelijk mag deze droom nog een tijdje blijven duren, al blijf ik hout vasthouden, want de voet is nog altijd niet genezen.
Volgende week wacht er alweer een wedstrijd,en nu van de Challenge Hesbignon in Waremme, ook een vlak parcours, dus misschien alweer een snelle tijd, we zien wel hé ;-)

Groetjes

16-09-2012 om 21:33 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (5)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fruitloop foto's
en hier nog wat actiefoto's van de Fruitloop












16-09-2012 om 08:24 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (1)
11-09-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog enkele actiefoto's van de Speelhofrunners
hier enkele foto's van ons clubje,en ook actiefoto's van de Fruitloop










11-09-2012 om 16:56 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.terug naar de oude vorm......
....afgelopen weekend mag ik toch weer spreken van een geslaagd weekend.Op zaterdag een rit gereden met de fiets van Go4Cycling en deze ging door op amper 10 km van bij mij thuis,nl de Brouwerij van Wilderen   www.brouwerijwilderen.be.
Daar deed ik de tocht van 80 km, betaalde 3 euro en kon op weg.Maar ik was wat laat vertrokken,en dus geen bevoorrading meer onderweg.Ook de bepijling liet te wensen over,en de wegen waren ook niet meer in hun beste staat. Wat het fietsen dus allemaal wat bemoeilijkte en ik me alweer vloekend afvroeg waar ik aan begonnen was. Na een paar keer zijn misgereden kwam ik op 94 km terug aan in de Brouwerij, genoot nog gauw van een Wilderen Kriek en had zowaar nog prijs met de tombola.Ik mocht een fles Kannunik Triple in mijn achterzak van mijn koerstruike steken,en zo moest ik dan nog zien thuis te geraken .Uiteindelijk na 106 km aan 27 km/u thuisgekomen.Dan nog een paar uurkes gaan slapen, want 's avonds alweer naar het werk.Maar de morgen nadien toch al vroeg thuis , dus kon ik nog wat uurtjes slaap doen, alvorens het tweede deel van het weekend werd aangevat,en dit was voor mij weer een thuiswedstrijd.Er was namelijk de Fruitloop in St-truiden,en dit evenement mocht ik dus als thuisloper niet missen.Rond het middaguur dan toch weer liggen woelen, nog steeds de zenuwen, man, man, man ;-).Iets later dan toch maar opgestaan en me stilaan gaan klaarmaken voor de wedstrijd.Ik liet me oppikken door collega Mario en 's avonds zou mijn dochter me komen halen.De reden hiervoor is dat ik vorig jaar nogal diep ben gegaan, niet zozeer van het lopen, maar van het drinken achteraf,en in beschonken toestand naar huis was gereden .Dit was niet meer voor herhaling vatbaar, vandaar deze oplossing. De wedstrijd zelf dan.Samen met de collega's Speelhofrunners,ons nieuwe clubje ja, waarvan een vijftal jongens deel uitmaken waarvan ook twee blogcollega's Daniel en Mario, wat opgewarmd, fotoshootje gedaan ,en dan was het weer tijd om de piste te bevolken voor de start van de wedstrijd.Het was vandaag uitzonderlijk warm,en dat zou voor velen de doodsteek worden.Voor mezelf maakt het niet veel uit,ik kan daar goed mee om.Er werd dus gestart op de atletiekpiste van de plaatselijke  club, TACT , dan de straat op voor 2 rondjes en aankomen met een extra rondje op de piste.Ik was al vrij snel vertrokken en de eerste km kwam ik door in 3.43, wat voor mij toch redelijk snel is.Maar ik koos onmiddellijk voor de aanval,en dat is volgens mij nog de beste verdediging.en die strategie legde me geen windeieren.De volgende km kwam ik dan ook nog door in 3.44,en dan ging het wat trager , maar ik bleef steeds rond het 4 min punt zitten ,wat een tijd onder de 40 min haalbaar maakte.Na een drietal km kwam ik zelfs voorbij de eerste vrouw, wat me tijdens de Haspengauw Challenge nog nooit gelukt was.Na de eerste ronde werd ik ook luid aangemoedigd door de bevriendde supporters waaronder ook loopcollega Robin Leduc, die jammer genoeg langs de zijlijn moest toekijken, maar foto's maakte en samen met zijn verslag op zijn blog postte, waarvoor mijn welgemeende dank.De wedstrijd vorderde,en ik had al een paar kleppers achter mij gelaten,doch de eerste vrouw haalde mij terug in, ja ze zal nog wel een tijdje onbereikbaar blijven voor mij.Ik bleef aan mijn zelfde tempo lopen, had nog wel een groepje in het vizier waaronder Tom Partoens en Lode Raskin,(nog twee bloggers), en die laatste is de laatste tijd wat in minder vorm.Maar ik kon ze niet meer pakken en wou me ook niet kapot lopen, daar er achter mij in de verste verte niemand meer te bespeuren was.Zo kwam ik uiteindelijk over de meet in 39.54 voor 10.16 km.Alweer een tevreden mens.
Nog even gewacht tot alle collega's binnen waren, dan iets gaan drinken, nee, deze keer zouden ze me niet liggen hebben, al deed mede-organisator Alin zijn best om mijn lichaam terug te rehydrateren door me een paar Tongerlootjes te brengen.en van één  kwam twee,en van twee.......tja ,ik was net niet in euforische stemming, maar ik voelde wel dat het genoeg was.Terwijl de atleten werden afgeroepen om hun prijs af te halen gingen de vrienden stelselmatig naar huis, we hadden niks met de tombola,en voor het klassement moesten zij ook niet blijven, want het waren alleen de eerste 15 die iets kregen,tja iets.......ik werd 7 de in mijn categorie en mocht mij de gelukkige bezitter noemen van 4 eierdopjes. Het is ooit anders geweest.Ook het zogenaamde fruitpakket mogen ze van mijn part daar laten, want appels van 5 de categorie die nog net goed zijn om aan de varkens op te voederen, dat hoeft er voor mij niet bij te zijn. Toch zal ik er ondanks deze pijnpunten volgend jaar waarschijnlijk terug bijzijn, het is en blijft een wedstrijd voor eigen volk,en daar kan ik niet ontbreken.Nu op naar de volgende wedstrijd,en deze gaat door in Alken.Ik kan in het Haspengauw klassement nog een 7 de plaats verdedigen en dat ga ik dan ook proberen te doen
Tot volgende week ;-)

11-09-2012 om 11:03 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (1)
02-09-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MOOI WEEKEND!!!!!
Gisteren ben ik 48 jaar geworden, en kreeg ik voor mijn verjaardag een Garmin Forerunner 110.Na wat oefenen heb ik hem bijna onder de knie.Ik had ook afgesproken om met mijn fietsvriend nog eens en toerke te gaan doen.Thuis vertrokken en een ritje gemaakt van 100 km aan 27,4 km/u.Maar op 3 km van thuis viel mijn fiets plat,en daar stond toch juist een elektrisch oplaadpunt aan een terras van een gezellig caféétje.Dus moest er gestopt worden en bijgetankt,niet voor de fiets , maar voor de fietsER uiteraard.Na een drietal biertjes maar huiswaarts gereden.Ik moest 's avonds nog werken, dus op tijd mijn bed in, van feesten was er dus geen sprake.Na een drietal uurtjes slaap, naar het werk getrokken met weinig goesting uiteraard, maar toen de post erop zat was ik toch wel blij.Ik had nog een uurtje om wat te recupereren,en dan zouden ze me oppikken.Mario , Daniel en Sven arriveerden om 9u20 aan mijn deur en we konden op weg naar Hannuit.Daar ging een wedstrijd door over 10 km voor de Challenge hesbignon
challengehesbignon.be
Met meer dan 300 stonden we aan de start, het exacte aantal volgt later.Er werd vertrokken op de piste, en daar ik redelijk in het pak stond ,ging het niet zo snel.Vond ik ook niet zo erg, want ik wou me niet opblazen.Mijn eerste km kwam ik door in4.04.Dan ging het naar 3.43 en 3.44 en 3.59.Op km 4 kregen we het eerste stuk onverhard te verwerken, en dat zou zo ongeveer 2 km duren.Het is nog steeds mijn ding niet,en dat getuigde mijn val na km 5.Het werd 4.19 en 4.16 tot aan km 6 dus.ik kon me terug herpakken en liep 3.56.Dan nog wat klimwerk 4.03,en daarna opnieuw onverhard.4.13 voor km 9,en zo kwamen we opeens in de laatste km terecht, die niet heel juist was ,want daar liep ik 3.30, heb er wel nog een spurtje moeten uitpersen om Michel Wolfs te kunnen kloppen, maar ik moest hem laten gaan.Ik kwam over de meet in 49.48 ongeveer voor 9.92 km en daarmee uiteraard tevreden gezien alweer het zware weekend dat er ondertussen ook weer opzit, na een lekker frietje en bijhorend dessertje van de crèmerie.en zo kunnen we ons weer voorbereiden op het volgend weekend, met op zaterdag een fietstoertocht in St-truiden ,en op zondag de Fruitloop, ook in St-truiden

tot volgende week ....

02-09-2012 om 21:37 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (2)


Over mijzelf
Ik ben lenaerts marc, en gebruik soms ook wel de schuilnaam bakkertje64.
Ik ben een man en woon in st truiden(aalst) (belgie) en mijn beroep is banketbakker.
Ik ben geboren op 01/09/1964 en ben nu dus 59 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: lopen ,zwemmen,en van't leven proberen te genieten.

yo ,iedereen ,welkom bij de bakker's blog,veel lees-en loopplezier
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Gastenboek
  • niethelemaalwies
  • Gelukkig Nieuwjaar
  • Een natte dinsdag herfst groet
  • Eindelijk eens tijd om bij te lezen.
  • Proficiat

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per maand
  • 11-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 02-2019
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 10-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs