het wel en wee van mezelf

25-04-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EEN GESLAAGD WEEKEND!!!!!

Traditioneel is er bij de bakker in het Paasweekend vééél werk,en moet ik meestal ook op Paasmaandag gaan werken,nu eens aan mijn eigen gedacht en een dagje verlof genomen,niet echt naar de zin van mijn baas ,maarja ,ge leeft maar één keer hé

Op zaterdag afgesproken met mijn collega en we zouden mekaar in  Wellen ontmoeten en van daaruit een tochtje doen,we kozen voor de omstreken van Bilzen ,Zutendaal ,Genk,Diepenbeek om zo via Hasselt bij zijn thuis nog iets te drinken.Het was trouwens mijn eerste rit met mijn nieuwe koersfiets ,aanvankelijk ging het niet zo goed ,er kwam zelfs een valpartij aan te pas in Zutendaal, zonder erg,gehinderd door een auto ,die bergaf kwam waar ik bergop moest ,hij mocht daar in principe niet rijden,mja .te laat uit mijn pedalen ,niet op tijd klein geschakeld en me nog net in de berm kunnen gooien Bij thuiskomst had ik dan toch 95 km op de teller staan aan een avg van 25,7km/u,hier was ik tevreden mee.Na amper drie uren slaap moest ik weer gaan werken en werd de drukke Paaszondag een rustdag in mijn tuin.'s Avonds toch nog een pintje gaan drinken in mijn stamcafé.

Deze morgend dan al vroeg uit de veren want ik had afgesproken met een loopvriendin uit Genk om een fietstochtje te doen naar de Voerstreek
Met een 9 tallige bende vertrokken we deels uit Genk ,deels uit Kanne naar Visé ,Val-Dieu ,waar we nog gene dronken (véél te vroeg ),zo richting Aubel.De terugweg beloofde dan ook nog schittterend te worden,de Hallembaye diende beklommen te worden aan de steilste kant .Ik had het schakelen een beetje verkeerd ingeschat en kon aanvankelijk niet naar boven,even gestopt en dan toch maar de berg bedwongen.Als toetje kregen we ook nog de Muizenberg voorgeschoteld,en vooraleer we de rit naar Genk afsloten ,nog even gestopt in Zutendaal bij café Tourisme en de Grimbergen ging er vlot in hoor!!!!
Ik vond het een héél fijne rit en ik had bij afloop 105 km op de teller staan,doordat ik mijn gegevens van zaterdag niet had gewist weet ik mijn gemiddelde snelheid niet ,maar who cares Ik heb ondanks de rugpijn toch genoten van het tochtje en het is zeker voor herhaling vatbaar!!!!!

25-04-2011 om 18:19 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (1)
21-04-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RUSTIG TOCHTJE

Gisteren had ik eigenlijk afgesproken met een collega-loper (Daniel),om met hem eens te gaan fietsen ,hij zou de Demervalleiroute doen ,een tochtje van 46 km,ik zou dan tot zijne thuis rijden ,een kleine 30 km ,het tochtje had ik de dag ervoor al gedaan ,kwestie van zeker te weten waar ie woonde.Hoe ik dan teruggeraakte ging ik nog wel zien,maar door omstandigheden(langer werken,moe,afspraak bij de kiné,die even later wel afbelde ),ging het tochtje dus niet door ,een gemiste kans en dat vond ik jammer.
Vandaag alweer wat extra werk bij den bakker onder de vorm van paasgebak,maar ik was toch thuis tegen 13 u,opnieuw zou ik een tochtje doen vandaag,maar alweer was het gevoel niet zo best ,moe,moe en nog eens moe,dan maar even van het zonnetje genieten .Omstreeks 15 uur besloot ik dan toch maar te vertrekken,op de site van Fietsnet ,knooppunter,had ik een tochtje uitgestippeld tot aan Schulensmeer ,het zou een 80-tal km worden.Vandaag waren de benen eigenlijk vrij goed na de rustdag van gisteren en ik moet zeggen het ging vrij vlot,na 40 km haalde ik een avg van 28km/u.Tussen Alken en St-Lambrechts-Herk zag ik ineens een groepje toeristen rijden,ik alles uit de spreekwoordelijke kan gehaald ,om erbij te geraken en het lukte.Even gepolst wat hun plan was ,zij waren op terugweg naar Meeuwen ,via Hasselt,en zo besloot ik eigenlijk van even mee te rijden.Aan't station van Hasselt besloot ik om alleen verder te rijden richting Runkst ,en zo naar Stevoort ,de wegen lagen er hier niet zo goed bij en de weinige wind die er toch was ,zorgde voor enig weerwerk.Ik ben dan wel niet in Schulen geraakt,mar bij thuiskomst had ik dan toch iets meer dan 70 km op mijn teller staan,mijn gemiddelde was toen nog 27,5 km/u,niet slecht.Thuisgekomen wachtte mij een andere verrassing dan ik verwacht had ,ik had eigenlijk geen verrassing verwacht,mja Het vrouwtje had héél de dag in de tuin gewerkt en eigenlijk moest het gras nog gemaaid en zei was moe aan't worden,dus...probeerde ik nog met het deuntje van Sam Gooris er vanaf te komen ,maar helaas ,pindakaas,ik hoefde zelfs mijn basketsloefkes niet aan te trekken ,op fietsschoenen gaat dat ook hoor
Na een half uurtje was de klus geklaard en heb ik nog even van de zon genoten.Mijn Merida Speeder zal vanaf morgen alleen nog dienen om eventueel mee werken te gaan ,of om boodschappen te doen ,want morgen wordt ie vervangen door mijn nieuwe koersfiets ,ik kijk er al naar uit

21-04-2011 om 19:27 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (2)
19-04-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BLOESEMSSSSSSSSSSSSSSS

Afgelopen weekend was het weekend van de bloesems,dus kon er weer duchtig gefietst worden,ikzelf kon pas op zondag in actie schieten,een hele week amper buiten gekomen ,weinig goesting ,moe enz...,het gebruikelijke verhaaltje hé
Zaterdag was in Zonhoven een toertocht,de Bloesemclassic ,maar ik kon die dag niet,dus afgesproken met mijn collega om die op maandag te rijden.

Zondag dus deed ik mee aan de Bloesemring,vertrekken kon ik aan het kasteel van Ordingen ,een zestal km van thuis,drie euro inschrijving betaald en ik kreeg een polsbandje om,waarom weet ik ook niet want van bevoorrading had ik geen weet ,het was immers een recreatieve en toeristisch getinte inrichting
ik vertrok tegen de klok van 11 uur en er was nog niet zoveel volk op pad.Ik was echter niet echt gemotiveerd en toen na amper een uurtje het volk begon op te komen ,moest ik alle zeilen bijzetten om niet gehinderd te worden door kuierende toeristen.Bij doortocht aan de kapel van Helshoven was ik even het noorden kwijt,even voordien werd ik al voorbijgestoken door een kranige 60 plusser met een ordinaire herenfiets ik reed toen 40km/u ,dus moet ik hier niet vertellen hoe ik me voelde.Ben dan uiteindelijk afgeweken van het traject en op min eigen nog wat rondgetoerd,na 80 km was ik weer blij om thuis te zijn

Maandagmiddag was het dan opnieuw de fiets op ,samen met mijn jarige collega,we zouden de Bloesemclassic doen,de pijlen had ik opgezocht en gevonden,het kortstbij was Berlingen ,een tien km van thuis.Maar zoals altijd in de streek rond Borgloon dient er geklommen te worden en als ik dan nog zeg dat de wind van overal kwam,weet je wel hoe het ons verging,er zat geen fut in mij,de benen wilden niet mee ,ondanks de magnesiumkuur +
Toch bleven we verder krabbelen totdat we uiteindelijk in Zonhoven kwamen,daar werd er even gestopt voor een versnapering ,geen alcohol hoor
Op de terugweg ging het aanvankelijk een stuk beter ,maar op amper 20 km van thuis toch een paar keer moeten stoppen ,ik was leeggereden en raakte nog met moeite vooruit.Na 113 km kwamen we terug thuis en ik was blij hoor
we haalden net geen 25 km/u,maar toch enigzins tevreden
Vandaag na het werk nog een toerke gedaan van 70 km en de benen voelden redelijk goed aan ,ik haalde toch nog 25,7km/u gemiddeld
Nog enkele dagen en ik mag mijn koersfiets inwijden......



















19-04-2011 om 20:48 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (2)
16-04-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mooie rit op maandag
Afgelopen maandag nog eens een fietstoerke gedaan met mijn collega,op internet een ritje gevonden van Schulen,de St-Joris rit ,101 km lang,deze kwam thuis in de buurt langs en ik wist ongeveer welke pijlen we moesten volgen.Zo trokken mijn collega en ik eropuit richting Klein Gelmen waar we de pijlen zouden oppikken.Wie de buurt zo een beetje kent wet dat het al direct klimmen is ,het viel al bij al nog mee ,het keerpunt van de eigenlijke rit was in Omal,de terugweg werd iets rustiger  richting Schulen en dan moesten we nog terug huiswaarts,het was genieten van de bloesems en het was er aan te zien ,op sommige plaatsen was er al véél volk te spotten en dat op een maandag .Onderweg even een tussenstop gemaakt voor een ijsje in het Crémeke in Stevoort en ook daar véél volk.Na iets meer dan 4 uren 113 km op de teller kwamen we terug thuis aan ,we hadden nog een gemiddelde van 26,3 km/u,het was een leuke rit  
De rest van de week geen klop meer gedaan ,gewoonweg geen goesting meer ,véél te moe van't werk en af en toe toch ook nog pijn 
Morgen zondag ga ik proberen de plaatselijke Bloesemring te fietsen ,dit zal wel een rustige rit worden gezien het toeristisch karakter ,vorig jaar heb ik deze ook gereden samen met mijn collega,totaal is deze 85 km.
Op maandag plan ik dan ook nog een ritje met mijn collega ,maar wat dat gaat worden lezen jullie wel in het volgende verslag
Ook nog even meegeven dat ik uiteindelijk een koersfiets besteld heb,hopelijk kan ik er ook op rijden
Het wordt een Ridley Compact 1119a met Shimano 105 triple versnelling

groetjes



16-04-2011 om 13:42 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (1)
10-04-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KLEINE TEST
De hele week was ik al aan't denken om een loopje te doen ,maar telkens kwam er wel iets tussen ,en echt goesting na een lange tijd out te zijn heb ik niet!!!!
Maar toch trok ik vandaag mijn loopschoenen aan,en ging naar't Speelhof waar "vriend" Mario aan zijn eerste echte duurloop bezig was ,maar dat wist ik toen nog niet.
Ik liep hem tegenmoet in tegengestelde richting en na een 500 tal meter kwam hij met een groepje joggers aangelopen,ik besloot dan maar aan te sluiten en in het begin ging het wel hoor ,maar na een vijftal minuten begon ik weer pijn te krijgen in mijn gat
Dus bij het einde van de ronde besloot ik het voor bekeken te houden,ik had teveel pijn ,ik liep een drietal km's .Voorlopig zit lopen er dus nog niet in,ik vraag me zelfs af of ik nog ooit kan lopen
Fietsen zal ik dan maar verderdoen zeker ,al loopt dat ook niet altijd van een leien dakje ,getuige mijn valpartij van gisteren .Toen ik een rotonde opreed ,ik had voorrang werd ik even gehinderd door een auto,hij raakte me niet ,maar door het verschieten ,ramde ik tegen de verhoogde betonblokjes en kwam zo ten val,ik had er toen pas 25 km opzitten,toch reed ik de zware rit nog uit(vééél klimwerk) ,en haalde bij thuiskomst 90 km op mijn teller aan een avg van 24,5km/u.Dit was tevens mijn derde rit van deze week,op woensdag deed ik 62 km aan 25,8 km/u,op donderdag 74 km aan 26km/u.En zo zit er alweer een week op,en zolang het mooie weer blijft ,ga ik zo veel mogelijjk blijven fietsen,dan voel ik de pijn minder.De twijfel omtrent de aankoop van een nieuwe"koers" fiets blijft ook nog altijd ,ik kan maar geen beslissing nemen hieromtrent
Dus blijven we nog maar wat aanmodderen in de hoop van betere tijden,toch hoop ik ooit nog te kunnen lopen zonder operatieve ingreep,want die kunnen mij niks garanderen.Ik las vanmiddag een artikel van een voetballer die ooit geopereerd is aan hernia en die speelt toch momenteel de pannen van het dak,maar ik heb ook verschillende kennssen die na een operatie toch nog op de sukkel zijn.
En zo komen we ook weer aan't einde van mijn wekelijks verslagje en dus op naar't volgende ......
groetjes

10-04-2011 om 20:49 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (1)
03-04-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rustige week
Klik op de afbeelding om de link te volgen De maand maart zit er op en, ondertussen is april reeds twee dagen oud.
Heb het deze week echt rustig gehouden qua sport,na de fietsuitstap van afgelopen maandag ,niets meer gedaan,tot gisteren.
Mijn collega was afgekomen en ik had een route uitgestippeld naar Scherpenheuvel.
Na mijn werk vertrokken we onmiddelijk langs het fietsroutenetwerk,het was warm en er waaide een stevige wind van ongeveer 4 Beaufort,gelukkig was deze in de rug
Na een tijdje op Limburgse wegeltjes gefietst te hebben ,ging het richting Hageland ,daar staan andere bordjes ,niet zo goed zichtbaar,dus werd er af en toe eens misgereden,en op de koop toe kwamen we uit op een wegversperring,er werden daar nieuwe betonstroken aangelegd ,maar op sommige stukken was er alleen nog omgewoelde grond waar geen doorkomen aan was ,dus te voet met de fiets op de schouder Het gemiddelde kreeg hierdoor een serieuze deuk en we waren zo goed bezig ,hierna kwamen nog enkele verrassingen uit de bus ,steile klimmetjes meestal op onverhard,na 55 km bereikten we eindelijk Scherpenheuvel maar er was daar een markt aan de gang zodat het moeilijk was om tot aan de Basiliek te fietsen.Zonder stoppen vervolgden wij dan maar onze weg richting Diest ,langs Zichem ,hier kwamen we uit op lange rechte stroken ,prachtig om te fietsen gewoon ,maar dat was wel zonder de wind gerekend,de ganse terugweg zou deze ons parten spelen,zodat ik na 80 km even moest stoppen ,zo was ik afgepeigerd,mijn kaarsje was uit,had ik toch beter aan gedaan in Scherpenheuvel eentje aan te steken.:wink
De rit ging op zijn laatste loodjes richting St-truiden en daar was ik ,en ik niet alleen ,héél blij mee,het ging echt niet meer vooruit,ik was totaal op na een nachtje werken
Thuisgekomen hadden we 97 km op de teller staan en de gemiddeelde snelheid bedroeg nog amper 24,5km/u,toch was ik alweer een tevreden man,jammer genoeg was het van korte duur want een vijftal uren later moest ik er alweer uit om te gaan werken.
10 uur later typ ik dit bericht al slapend op mijn blog ,ik ga nu even in mijn bedje kruipen ,en misschien ben ik dan wel wakker om naar de ronde te kijken ,het is toch geen fietsweer vandaag en om te lopen ben ik ook te moe,ik had nochtans graag eens geprobeerd,maar de regen en de vermoeidheid stellen het nog even uit
Vanavond zal de zondag waarschijnlijk afgesloten worden met een bezoekje aan mijn stamcafé en pikken we onder het goedkeurend oog van het vrouwtje nog de twee wedstrijdjes van de Play-offs mee,met of zonder het gezelschap van één of meerdere donkere Leffé's ,maar dat zien we vanavond wel......
groetjes en hopelijk tot de volgende.....

03-04-2011 om 11:42 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (1)


Over mijzelf
Ik ben lenaerts marc, en gebruik soms ook wel de schuilnaam bakkertje64.
Ik ben een man en woon in st truiden(aalst) (belgie) en mijn beroep is banketbakker.
Ik ben geboren op 01/09/1964 en ben nu dus 59 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: lopen ,zwemmen,en van't leven proberen te genieten.

yo ,iedereen ,welkom bij de bakker's blog,veel lees-en loopplezier
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Gastenboek
  • niethelemaalwies
  • Gelukkig Nieuwjaar
  • Een natte dinsdag herfst groet
  • Eindelijk eens tijd om bij te lezen.
  • Proficiat

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per maand
  • 11-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 02-2019
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 10-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs