het wel en wee van mezelf

25-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FOTO'S OREYE

Op weg naar de concurrentie voor Mario

Ook aan 5 min/km lopen is afzien hoor!!!!!!

Mario perfect uit de wind gezet door collega Sossies,let ook even op de man in de achtergrond, RESPECT!!!!!!!!!!!!!!!!

25-10-2009 om 19:11 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOUCLE D'OREYE 10 KM
Deze morgend dan toch de beslissing genomen om de wedstrijd mee te doen in Oreye,zonder ambities weliswaar,maar wel om mijn collega Smol naar een goede tijd te leiden zonder lijden

Van de week eigenlijk niks getraind,donderdag even op't Speelhof gaan proberen,één ronde gelopen en in de tweede nog 6 min.en de kous of beter de kuit was af

Gisteren naar't zwembad getrokken en daar 80 baantjes schoolslag in een uurtje op mijn conto gezet.

Deze morgend werd ik dan opgepikt door collega Smol ,met bestemming Oreye,daar even losgelopen ,dan ons begeven naar de start en ineens zonder boe of ba zelfs enkele minuten te vroeg trok ineens een hele bende zich op gang,ik stond bijna helemaal achteraan in het gezelschap van Mario,en ook collega Sossies ging vandaag voor de 5 min/km,ideaal voor Mario dus,twee hazen ,wat een luxe!!!
De wedstrijd stond aangegeven als 10,3km ,maar door enkele wijzigingen in het parcours kwamen we maar net over de 10 km
Het doel voor Mario was een tijd onder de 5min grens te lopen ,en in het begin ging dat vrij aardig ,ik bepaalde zo een beetje het tempo,en soms had ik de indruk dat het te snel ging voor Mario
Voor mij was het alleszins niet makkelijk om me in te houden,maar ik deed mijn best.
Beurt om beurt pakten Raf en ik de kop om Mario zo weing mogelijk te laten afzien,terwijl we rustig keuvelend verder liepen ,was hij toch niet zo spraakzaam,energie sparen zal hij gedacht hebben
in het bosgedeelte kreeg ik het zowaar moeilijk en moest zelfs even lossen,daarna pikte ik terug aan en kon opnieuw de kop trekken,met tegenwind kregen we op km 8 nog een zware klim waar ik weinig moeite mee had en Raf bleef even bij Mario,bij het ingaan van de laatste km ging ik dan de voorliggers ophalen,nu was het aan Mario om te volgen ,en hij deed zijn best,maar in de laatste meters naar de finish kregen we nog een hellingkje,en daar had hij het toch even moeilijk.
Uiteindelijk liepen we samen de sporthal binnen en finishte in 49.32,doel bereikt voor Mario,hopelijk is hijzelf tevreden ,maar volgens hem zit hij aan hetzelfde gemiddelde van vorig jaar
Over mezelf kan ik vrij kort zijn,de pijn was minimaal,'t ging redelijk goed,ik heb zelfs nog zin om gaan te Borrelen in Kuringen,daar is ook een 10 km wedstrijd,over 5 ronden met een borreltje of water als bevoorrading
even afwachten wat mijn andere collega gaat doen ,eer ik een beslissing neem om daar namiddag te starten,ik ga nu even een uurtje recupereren,en dan zien we wel!!!
groetjes

25-10-2009 om 12:33 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (1)
21-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto's KERKENLOOP

t'is geen zicht ,maar toch nog maar een keer









21-10-2009 om 16:00 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (2)
18-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZESKERKENLOOP KORTESSEM 15 KM
Voila,ben terug thuis van Kortessem,en veel valt er niet te vertellen,heb de kelk moeten ledigen tot op de bodem
heb een tijd neergezet van één uur en 2 min,niet schitterend als je weet dat ik hier vorig jaar onder het uur dook

na mijn woelig(zoals gewoonlijk) middagdutje,en met 2 Brufens in mijn lijf trok ik richting Kortessem,de collega's waren benieuwd wat mijn ambities waren,en ik legde mezelf een tijd onder één uur 5 min. als doelstelling op
tot 5 km (19.38,al heb ik mijn twijfels over de juiste afstand),heb ik kunnen meedraaien in het favorietengroepje ,maar na 2 km kreeg ik het al zwaar en wist toen al dat het mijn dagje niet ging worden
de pijn in de kuit was eigenlijk nog te harden ,maar het gebrek aan training liet zich voelen en km na km zakte ik verder weg,atleten die me normaal nooit passeren ,zag ik nu allemaal één voor één langs mij voorbijglijden
op km 8 had ik nog 32.04,maar het ging steeds moeilijker,ik werd nog een paar keer aangemoedigd door de collega's maar het vat was af,ik was dan ook blij dat de finish in zicht kwam,de lijdensweg was voorbij,en ik was niet eens ontgoocheld(nu wel natuurlijk!!! )
na nog even nagepraat te hebben ,was het tijd om te gaan douchen,uitlopen was geen optie,ik had er geen zin meer in
in de overvolle kleedkamers na een tijdje toch onder de douche geraakt
ik trok daarna naar de prijsuitreiking die vrij laat begon,mja voor hoofdprijzen van respectievelijk ,250,150 en 100 euro is het wachten wel de moeite waard,maar zoals gewoonlijk ook hier geen geluk ,zelfs geen naturaprijs
enfin ,we zijn terug thuis nu,en dan begint een mens na te denken hé,hoe het nu verder moet,natuurlijk ligt de oplossing voor de hand,RUSTEN!!!!!!!!!!!,maar dat staat niet in mijn woordenboek
ik heb zelfs al gepland om de wedstrijd in Oreye as zondag mee te lopen,ik ga daar waarschijnlijk hazen voor collega Smol,we gaan nog niet te snel op de feiten vooruitlopen en eerst zien hoe ik deze wedstrijd verteer
in elk geval ,wordt  volgende week zowiezo mijn laatste wedstrijd,ik ben op
om af te sluiten nog enkele gegevens
avg 176 max.183
1071 cal
dat was alles voor deze week ,de groeten

18-10-2009 om 20:13 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (10)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.en wat is't geworden deze week
vandaag trek ik naar Kortessem voor de zeskerkenloop aldaar, 15 km,zonder ambitie weliswaar en mijn tijd van vorig jaar onder het uur zal zeker niet verbeterd worden,daarom heb ik te weinig loopkm's in de benen.
Wat heb ik dan de rest van de week wel gedaan dan:

maandag:'s middags 90 baantjes gezwommen
                 namiddag met mijn vader een wandeltoch meegedaan van 12,2 km in iets minder dan 2 uur

dinsdag ,rustdag,want 's avonds gaan kaarten voor de wedstrijdfinale in november
www.kwajongen.be
we moeten volgende week nog eens terug ,we zitten nog niet in de finale

woensdag ,een prachtige dag,dan maar gaan fietsen
50 km gedaan in een kleine 2 uur,en toen was de goesting op,blijkbaar nog moe van de kaartavond en het daarbij horende slaaptekort

donderdag ,was het dan weer loop-probeerdag,terwijl mijn dochter haar pupillen zwemtraining gaf,trok ik naar't Speelhof
12,3 km in 66 min
het ging vrij goed ,toch voelde ik opnieuw de kuit opspelen

vrijdag,de nodige pijntjes,minder dan anders ,maar toch nog aanwezig,dus rusten...

zaterdag ,opnieuw de fiets op  samen met mijn collega,en nog een andere jongere weekendjobstudent erop uitgetrokken,ondanks de hagelbuien toch vertrokken,en na een tijdje was het droog ,het moest er wel voorzichtig aan toe gaan ,want het was op sommige plaatsen vrij glad
we deden 68 km aan 25km/u gemiddeld
in't begin was die jonge gast vrij actief en konden we met moeite volgen ,maar in de laatste 2 beklimmingen reed ik ze er allebei af op karakter,het was een leuke namiddag
nu ga ik nog even rusten en dan naar Kortessem ,hopelijk niet te veel last van de kuit ,dus nog maar eens met vuur spelen

groetjes en tot vanavond

18-10-2009 om 10:43 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
10-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EN ?????
Tja,wat is er ondertussen van,nog geen beterschap,dat is het antwoord....
maandag na het debacle in Bas-Oha trok ik naar het zwembad voor een uurtje schoolslag74 baantjes getrokken,
daarna moest ik naar dr.Boonen,na een 20 tal min. wringen en trekken mocht ik weer 39 euro neertellen,waarvan ik 16 euro recupereer ,en komende maandag moet ik nog eens langsgaan,maar ik heb al voor mezelf uitgemaakt dat ik niet meer zal gaan,wat hij doet kan mijn kinesist ook
dinsdag en woensdag gene klop gedaan,en donderdag begon het weer te kriebelen,omdat mijn dochter training moest geven aan haar zwemmertjes besloot ik nog eens een tochtje te wagen op't Speelhof,in het begin ging het héél moeizaam en had ik nog redelijk pijn,maar na 3 ronden was ik op tempo en door de pijngrens heen
ik legde 12,3 km af in 62 min,met rondetijden ;13.47/13.13/12.17/11.32/11.53
vrijdag natuurlijk weer stekende pijn in de kuit
en vandaag op't middaguur nog maar eens naar't zwembad,90 baantjes school in 70 min,en daar moet ik me fors voor inzetten,de techniek om goed te zwemmen ontbreekt me,net zoals bij het lopen moet ik het hebben van mijn noeste arbeid
en morgen ,ja morgen is't Dwars door Hasselt ,ik had er graag bijgeweest,niet alleen de blessure maar ook de kostprijs van 14 euro doet me beslissen om thuis te blijven,jammer
ik ga me nu focussen op de zeskerkenloop in Kortessem ,ik weet het ja,ik zou hem niet mogen lopen,maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan hé...
met ontstekingsremmers,ijs leggen ,zalf smeren en de nodige adrenalineboost zal het wel lukken zeker,waar een wil is ,is een weg.....
tot volgende week...

10-10-2009 om 15:23 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (6)
04-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OLALA ,BAS- OHA 10 KM??????????????
ik weet eigenlijk niet hoe beginnen om deze wedstrijd onder woorden te brengen,'t was vandaag onbeschrijfelijk.....
maar laat me beginnen met zaterdag,de voorbereiding dus,ben eigenlijk al een paar weken nukkig,mede door de kwetsuur aan de kuit en het feit dat ik op zaterdag thuiskom van werken en dan mijn bed in moet om 's avonds opnieuw te gaan werken,de dag is voorbij en je hebt er niks van gehad,erg vind ik dat en met het ouder worden wordt dat er niet beter op
dus besloot ik gisteren hoe moe ik ook was mijn collega te bellen om te gaan fietsen,ik had vroeg gedaan met werken,dus tijd zat....
ik was wel moe ,maar ik had genoeg adrenaline in mijn lijf om een paar uurtjes later te vertrekken voor dezelfde route als vorige week zondag(de Lauhun route)
samen op pad dus,en het werd een zware rit,mede door de strakke wind die we grotendeels tegen hadden en er enkele heuveltjes mee op kop moesten rijden,afzien dus en na 72,7 km hadden we slechts een gemiddelde van 22,7,vorige week reed ik alleen en nog 10 km meer een gem. van 25,2 ,dat zegt genoeg zeker

maar nu over tot de orde van de dag......,de wedstrijd dus
die andere collega(Mario Smol) had me al een paar ker gepolst of ik zin had om te gaan lopen in Bas-Oha,en ik kan moeilijk nee zeggen,dus na 4 uur slaap en een hele nacht werken,trokken we richting slagveld,nog steeds genoeg adrenaline in mijn lijf en ook supergemotiveerd, de pijn in de kuit was gering,dus why not!!!
maar toen wisten we nog niet wat ons te wachen stond.....
een beschrijvingvan het parcours gegeven door een andere collega(Raf Sossies),deed al een en ander vermoeden ,maar dat het zo erg ging worden ,neen dat niet...
na een paar regenbuien vertrokken we toch voor de wedstrijd ,10 km ongeveer,en ik besloot langzaam te vertrekkenopm de kuit en beetje te ontzien,de eerste 5 km was het constant klimwerk en de km-tijden waren respectievelijk ; 4.11/3.55/4.05/4.50( twee hellingen )4.28
dus 21.31 na 5 km ,geen toptijd en dan maar op naar km 6 ,nog steeds klimmen en het bos in ,het werd nog zwaarder,na een tijdje dacht ik dat ik droomde,al de lopers kwamen terug mijn richting uit,ik liep toen ongeveer tussen plaats dertig en veertig,ik werd er zowaar duizelig van,we waren in het bos misgelopen,ik maakte ondertussen van de gelegenheid gebruik om de planten in het bos van het nodige vocht te voorzien ,eer ik terug op weg kon,als allerlaatste hinkte ik dus achterop, de moraal was toen al beneden alle peil, op mijn elfendertigste,om het met de woorden van collega Sossies te illustreren,probeerde ik te volgen ,en toen we terug op de splitsing kwamen waren er gelukkig nog lopers achter mij
het duurde een hele poos,toen ik dacht dat we bijna aan het einde zouden zijn,tot plots het plaatje van km 7 ten tonele verscheen,maar liefst 18!!!!! minuten had ik over die twee km gedaan,dus ongeveer een kleine 2 km misgelopen,amai zeg,met de moed der wanhoop probeerde ik nog lopers in te halen ,maar dat was zonder de heuvels meegerekend,ik geraakte nog moeizaam boven en begon zelfs te manken door de pijn in de kuit,na 9.36,2 km verder dus,kwam het plaatje van 9 km ,en ik was dolblij dat de lijdensweg bijna ten einde was,eerst nog een stevige klim en dan richting finish,laatste km in 4.19,moegestreden en doornat kwam over de meet in een tijd van 53.40
nu was het wachten op collega Smol en terwijl ook de mindere goden hun eindmeet bereikten nog steeds geen spoor van Mario,toen ik besloot hem gaan te zoeken ,zag ik hem in de verte afkomen met een bebloede knie ,ook hij was ergens misgelopen en was dan nog eens gevallen op een door een dik bladerdek bedekte stenenmassa
zijn eindtijd moet je zelf maar eens bekijken op zijn blog,we waren zo onthutst dat we besloten om direct naar huis te rijden
er werd ons verteld dat er geen klassement zal opgesteld worden,maar voor mij maakt dat allemaal niet meer uit...
achteraf gezien kunnen we het wel relativeren,ik toch ,maar voor het zelfde geld ,krijg je iets voor in't midden van het bos ,en als je dan niemand meer achter je hebt,kan het wel eens falikant aflopen
bij nader inzien waren we beter thuisgebleven ,en hadden we op't Speelhof een rustige training afgelegd ,maar ja ,dat zijn vijgen na Pasen
in elk geval,deze wedstrijd zal ik volgend jaar niet meer lopen,zoveel is zeker,de kuit doet momenteel nog pijn,maar ik ga nu wachen tot morgen om te zien hoe alles evolueert,morgen is teven s mijn derde bezoek aan dr.Boonen,alhoewel ik me daar ook geen illusies in maak

groetjes,het was me het dagje wel

04-10-2009 om 13:53 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (9)
01-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oktober
Klik op de afbeelding om de link te volgen 1 Oktober ,een nieuwe maand en hopelijk een nieuw begin,vandaag zag het er althans naar uit,heb nog eens een defitge training kunnen afwerken
Mijn dochter afgezet aan't zwembad en ik trok dan maar naar't Speelhof,rustig en binnen de pijngrens begon ik eraan,
5 rondjes afgehaspeld in het donker,met nog een klein (1500m) rondje als afsluiter,in totaal goed voor 13,8 km in één uur en 17 min.
avg 135 max.162
821 cal
14.18/13.51/13.40/13.03/14.04 plaspauze inbegrepen /8.00 kleine ronde dus....
ben hier tevreden mee,de rest van de week niet veel gedaan ,maandag nog 90 baantjes gezwommen en dinsdag trok ik naar Borgloon,voor slechts één ronde heuvelkruipen (4,4 km),gisteren en vandaag rondgelopen met een depri gevoel,tot vanavond dus ,enfin ,het gaat weer beter nu ,afwachten wat het morgen wordt
nog even meegeven ,dat september de slechtste maand uit mijn carriére is geworden ,slechts 92 km getraind en 2 wedstrijden van 10 km afgehaspeld en net in de maand dat ik 45 jaar geworden ben,hopelijk geen teken aan de wand.....

groetjes

01-10-2009 om 21:05 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (4)
27-09-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.en hoe is't nu met de bakker..........
jullie zullen het zich misschien afvragen,awel vandaag voel ik me prima(wel moe,sebiet uitleg....),maar het is anders geweest.
maandag na de Fruitloop moest mijn auto naar de garage en ik heb me moeten laten thuisbrengen ,ik kon amper gaan
's middag's de auto gaan terughalen,toch tevoet gegaan,ongeveer 5 km
op woensdag had ik een afspraak met dr.Boonen,die wist niet wat hij zag"hoe loop jij wel ?????was zijn reactie
hij legde mij op de pijnbank en begon met naalden in mijn heup-bil te werken,ook de gekwetste kuit moest eraan geloven,daarna electropulsen,echt laten verkrampen die spieren,geweldig
dan nog even een nabeschouwing gedaan,hij vond dat ik abnormaal stijf was,hij dacht zelfs aan een vorm van reuma
maandag heb ik een nieuwe afspraak,en misschien gaat hij dan bloed prikken als ik niet beter ben
dit alles koste mij 39 euro(23 euro voor het visite en 16 euro voor de needling ,die 16 euro is niet aan ziekenkastarief,dus volle pot
verder schreef hij nog enzymen voor,17 euro voor 90 capsules,dan moest ik ook mijn magnesiumpillen meebrengen om te zien of de juiste verhouding van zouten aanwezig zijn,anders hier ook nog eens 23 euro voor 120 caps
dat het een dure grap dreigt te worden heb ik nu al door ,hopelijk ben ik dan ook geholpen,afwachten
donderdag, moest de dochter zwemtraining geven en ik had mijn zwembroek al aangetrokken,maar door het mooie weer trok ik nog eens naar't Speelhof,ik liep er 4 rondjes ,het ging vrij goed,niet pijnloos,maar toch in 52 min had ik 10 km op de teller staan
vrijdag,toch weer veel pijn overal,maar thuisgekomen,op de fiets gekropen ,deels uit frustatie natuurlijk,en op weg
42 km deed ik aan 26km/u
zaterdag ,vrij vroeg gedaan met werken moe en pijn,maar toch wou ik de dag niet laten voorbijgaan zonder iets te doen,ik trok naar't zwembad om een uurtje te zwemmen ,maar daar aangekomen besefte ik dat ik mijn zwembroek niet bij me had,afgelopen donderdag in de was gekieperd
collega gebeld om te gaan fietsen,maar die had geen tijd ,en alleen had ik geen zin ,dan maar mijn bed ingetrokken en 8 uur later opgestaan om te gaan werken,bye bye mooie dag
vandaag ging ik het weer niet laten gebeuren,na het werk ,even ontbeten en dan de fiets op voor de Lauhun (betekent beboste heuvel) route,zegt al genoeg zeker,ik had al 10 km op de teller toen ik het eerste knoopppunt tegenkwam (151) ,in Borgloon reed ik mis en besloot over te schakelen op de stroop-jeneverroute,na een aantal km's kwam ik terug in de buurt van Loon ,en besloot te zoeken waar ik was mis gereden,gevonden en terug op weg dus,na veel klim-en daalwerk kreeg ik het moeilijk en op de laatste klim moest ik zelfs van de fiets (op 77 km),dan de route even ingekort en na 81 km was ik terug thuis,het was zwaar,maar ik ben gelukkig,ik hou nu eenmaal van afzien
de kuit doet momenteel geen pijn,morgen ga ik nog eens naar dr.Boonen ,al geloof ik er niet echt in,toch wil ik het nog een kans geven....
tot ............

27-09-2009 om 16:29 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (5)
21-09-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FOTO'S FRUITLOOP

Hier 2 foto's van de fruitloop met dank aan de toekomstige huisfotograaf van de Haspengouw Challenge
uitslag 28 ste op 198 aankomsten
6de master +35




hier nog samen met Luc Lodewycks,maar even later moet ik hem laten gaan

21-09-2009 om 17:54 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (2)
20-09-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FRUITLOOP ST-TRUIDEN 10 KM

Vandaag dus Fruitloop,een thuiswedstrijd,die ik gezien de omstandigheden van dit ogenblik met bescheiden ambities ging aanvangen,vorig jaar liep ik hier mijn besttijd (38.08!!!!),
Als voorbereiding heb ik gisteren nog de Appelroute gereden,60 km aan een gemiddelde snelheid van 24,4/u
Deze middag van't werk thuisgekomen met weer felle pijn in de heup-en bilstreek,zelfs slapen ging niet,de kuit voelde ik op dat moment niet,tegen half vier dan maar opgestaan,en me klaargemaakt om te vertrekken,daar aangekomen de collega's begroet en mijn andere "kreupele"vriend(Sossies),gepolst naar zijn ambities,hij zou er desondanks alvast voor gaan
na mijn envelop afgehaald te hebben ,werd het tijd om op te warmen,een kwartiertje later stonden we allemaal klaar op de piste om te vertrekken,en zoals altijd is mijn start weer desastreus,ik blijf het moeilijk lopen vinden met zoveel volk op de piste,dan maar werk maken van de achtervolging zeker,,eerst langs Twinky,(Jos Snoeks),die zelfs even de deur dichtdeed,dan Kevin Vanbrabant en uiteindelijk belandde ik in het spoor van Sossies,ook Luc Lodewycks kwam in zicht en hij bleef lange tijd aanklampen,op km 4 kreeg ik al een eerste scheutje in de kuit,maar ik bleef doorgaan,bij het ingaan van de tweede ronde had ik 19.17,niet echt een toptijd,doorgaan was het motto,er was nog het voorliggend groepje waar ik maar al te graag bij had willen zijn ,waar Raf en Luc zich ondertussen ook in hadden gesetteld,ik deed mijn best,maar het kon niet baten,Kevin kwam erop en erover zoals dat heet ,en vanaf km 8 kreeg ik het héééél moeilijk,de kuit deed nu ontzettend vééél pijn,op mijn tanden bijtend werd ik ook nog ingehaald door Wouter(Ruymen),en in de laatste km ging ook Blueman me nog voorbij,die was zelfs gevallen in de startfase,op de piste deed ik zelfs geen moeite meer,ondanks een sterk terugkomende Frank Schoubs
Blij was ik dan ook dat ik na 39.25 overde meet kwam gestrompeld ,want meer was het niet meer,het deed pijn
even nagekaart met de anderen,en dan dadelijk gaan douchen,zelfs uitlopen ging niet meer
na de douche met een lekker Grimbergen gewacht op de prijsuitreiking waar ik niet voorkwam in het klassement +35
bij nazicht bleek ik vergeten te zijnen mocht ik toch nog een prijs gaan halen ,een electrische barbeque,mooie prijs.Met de tombola en supertombola(flatscreen tv,fietsMTB,2 waardebonnen bij Sportgoods(125 euro!!!!),had ik weer geen geluk
thuisgekomen doet de kuit nog steeds pijn,was dit nu mijn laatste wedstrijd,ik weet het echt niet,maar verschillende collega's maanden me aan om nu eindelijk eens te rusten,de klassementen zijn toch gemaakt
ik weet het nog niet ,ga nu eens kijken of er mij iemand kan helpen,te beginnen bij Dr Boonen,die mij als eens behandeld heeft met traumeel
verder zal ik ook eens gaan zien voor een nieuw paar schoenen,bij Time to Run in Zonhoven,schijnt dat ze je daar heel goed behandelen
het lopen zal nu wel op de achergrond komen en ik zal nu tijd moeten maken om andere dingen te doen,even alles op zijn beloop laten ,maar stillekes hoop ik toch nog te starten in Kortessem op 18 oktober,alles mag,maar niks moet nog!!!

nog enkele wedstrijdgegevens
avg 180 max187
677 cal
km-tijden;3.52/3.45/3.51/3.52/3.56/3.56/4.08/3.54/4.00/4.07
groetjes

20-09-2009 om 23:09 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (8)
18-09-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.UP EN DOWN'S
Zo is het momenteel met mij gesteld ,de ene dag vééél pijn,de andere dag ietsje beter en toch heb ik niet stilgezeten
vorige week vrijdag koos ik voor een uurtje crosstrainer,was me dat zweten ,jongens
in't weekend had ik geen tijd om aan lopen te denken ,vrijdagavond werken ,zaterdag na het werk ,feestje ter gelegenheid van mijn vaders 70 ste verjaardag,nadien terug werken ,dus ook geen Brouwerijloop
op maandag waagde ik me nog eens naar't Speelhof voor 4 ronden (10 km in 55 min),de pijn was nog steeds aanwezig ,maar 's avonds liet ik me nog eens goed soigneren bij de kinesist,t was afzien verdorie
dinsdag ,dansles voor de jongste ,dus richting Borgloon,even getest of het ging om te lopen,een 9 tal km bijeengeharkt in 56 min,langs de Loonse natuur,een steil stukje(Motvallei),en enkele trappen dienden genomen te worden,al wandelend...
woensdag ,één ronde gelopen,helse pijnen en 's avonds terug naar de kiné,alweer afzien
donderdag,drukke dag ,bezoek aan schoonzuster in't ziekenhuis,'s avonds met de vrouw naar de dokter,daarna terug naar St-truiden,mijn oudste moest zwemles geven..dan ik maar naar't Speelhof ,aanvankelijk langzaam begonnen (12.53/12.54),dan een loper tegengekomen(echtgenoot van een collega op't werk),die zou trainen voor DDH,hij hield er een stevig tempo op na ,ik er dus naartoe (11.11),volgende ronde samen gelopen(11.11), hij moest er toch af ,maar ook mijn bobijntje was af(11.57)
dus 12,3 km gelopen in precies één uur,en door de adrenaline praktisch geen pijn gevoeld
vandaag was natuurlijk een ander paar mouwen ,ik ging na het werk opnieuw naar't Speelhof maar na enkele pasjes besloten huiswaarts te keren en alles laten rusten tot zondag,voor die ene belangrijke thuiswedstrijd,de FRUITLOOP,met stip genoteerd
hopelijk heb ik hetzelfde gevoel als donderdag en kan ik nog eens alles uit de kast halen,wat daarna komt zien we wel......
groetjes

18-09-2009 om 14:37 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (2)
10-09-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HET VERDICT
Gisteren een echografie laten maken,na belasting,eerst moeizaam en met véééééél pijn 4 km kunnen lopen,dan naar't ziekenhuis,
de sequellen van een scheurtje in de kuit die ik in't verleden ergens opgelopen heb ,tonen aan op de echo,ook een tendinose aan de overgang van de achillespees naar de enkel,maar dit doet niet zo erg pijn als die zogenaamde scheur
gisterenavond naar de kinesist geweest en die was niet echt "happy",ik zat weer volledig vast,mijn bekken was verdraaid,de spieren verkort ,enfin ,niks goed dus
hij probeerde me een beetje los te maken ,maar vandaag had ik weer enorm pijn aan de bil-heupstreek
namiddag naar de sportarts en die bekeek even het resultaat,maakte me opnieuw los omdat ik weer!!!!verdraaid zat
wat had hij te vertellen???,het resultaat van de echo even onder de loep genomen,en dan  besproken wat ik moet/mag/wil/ of kan doen
hij vroeg zich af of die scheur er gekomen is door mijn voet te klinken,en dat is dan het minst erge,oftewel en hier vrees ik voor,is ze gekomen door verkorting van de spier en dat is erger
-eerst en vooral moet ik het rustig aan doen
-in principe 6 weken rust
fietsen ,zwemmen ,fitness mag,is wat ik mag doen
Maar wat wil ik doen????????
in eerste instantie heb ik nog twee wedstrijden van de Haspengouw Challenge die ik absoluut wil lopen,want een vijfde plek behoort nog tot de opties
In de Hesbignon zou ik eventueel wedstrijden kunnen laten vallen,ik heb er daar genoeg en hoger dan een zesde plaats ga ik zeker niet komen,alhoewel mijn voorganger ook gekwetst is,en vorige wedstrijd rustig heeft meegelopen,en dus achter mij was
nu zit ik dus met een dilemma,
loop ik nog die enkele wedstrijden ,met het risico dat alles erger wordt???,anderzijds was ik toch van plan de maand oktober een stop in te lassen
of rust ik nu en laat alles helen,maar dan moet ik Alken (HC) en de Fruitloop(HC) laten vallen ,en dan heb ik nog maar één wedstrijd (Kortessem)om aan mijn acht wedstrijden te komen
gezondheid gaat natuurlijk voor alles,maar eigenbelang speelt ook mee in mijn beslissing
het wordt een moeilijke keuze ,ik ga zowiezo tot zondag niet meer lopen ,en dan de dag zelf zien of ik "fit" genoeg ben om in Alken te starten,
anders sla ik die over en zet alles op de Fruitloop(voor eigen volk )
vanaf volgende week ga ik proberen om te gaan zwemmen en ook de fiets van stal halen om in conditie te blijven
eventueel kan ik ook nog naar de fitness bij slecht weer,we zien wel wat het wordt,het seizoenseinde zal er dit jaar in elk geval vroeger zijn
Groetjes

10-09-2009 om 18:02 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (11)
08-09-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aan de beterhand??????

Ik heb de indruk dat het begint beter te gaan,t'is nog niet genezen maar ik heb het gevoel dat de pijn begint uit mijn lichaam te drijven
maandagmorgend nog een recuploopje ,'t was meer afzien van de pijn,en het ging hééééél moeizaam ,maar ik deed toch 5 ronden op't Speelhof in 65 min.
avg 150 max.162
823 cal
13.42/12.57/12.32/12.36/13.10

vandaag was mijn vrouw met de fiets naar haar vrienden in Hoepertingen gereden,9 km van thuis langs mijn looproute,ik besloot haar 's avonds gaan te halen zodat ze niet alleen naar huis moest komen,maar ik had nog een beter idee,mijn jongste dochter moest gaan dansen,maar haar vriend zou haar brengen,dus wat hield mij tegen om al lopend naar mijn vrouw te gaan,ik probeerde even thuis op straat voordat ik echt zou vertrekken,nog even twijfels,zou ik de fiets niet nemen,dan besloot ik toch maar te lopen,na 44 moeizame minuten was ik op de plaats van bestemming,daar nam ik 5 min. rust en toen samen met de vrouw op weg naar huis,in't begin moest ik moeite doen om haar te volgen,maar op't laatste had ik nog genoeg jus en wilskracht over om het tempo op te drijven
na één uur en 16 min had ik 15,6 km op de teller staan
avg 146 max.174!!!!!
927 cal
morgen moet ik een echo laten nemen na belasting,dus na het werk onmiddelijk gaan lopen en dan naar't ziekenhuis
momenteel heb ik weinig pijn,maar het zou ook kunnen dat ik in een roes ben van de ontstekingsremmers,we gaan niet te veel op de feiten vooriutlopen,we zien morgen wel....
groetjes....

08-09-2009 om 21:16 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
06-09-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.uitslag en foto's Hannuit,reeds online!!!!!!!!!
snel zijn ze daar wel ,
36e plaats op 225
11 vet1 op 56
en dan nu.......
de sfeerbeelden


hier nog achteraan in't pak vertrekken is voor mij altijd moeilijk,vooraan rechts ,de lange Jules,voor mij niet haalbaar vandaag

hier nog achter Michel van TACT St-truiden ,na km 7 moet hij pas lossen

heb hem net laten voorgaan,ben kapot

nog een eindspurtje om mijn tijd onder de 40' te houden,kreunend van de pijn
hieronder nog een foto van de vorige Hesbignon wedstrijd in Hodeige

06-09-2009 om 20:19 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (2)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HANNUIT 10 KM
Vanmorgen was het tijd voor de 15de?? westrijd van de Challenge Hesbignon,de 10 km van Hannuit,met vertrek en aankomst op de plaatselijke piste
gisterenavond alvorens naar het werk te gaan nog even in mijn archief gekeken betreffende het parcours en het beloofde niet echt veel goeds,maar dat waren dus zorgen vooor morgen(lees vandaag)
om 9 uur stipt gedaan met werken en me naar huis gespoed om me klaar te maken,want om 9u20 stond Mario me op te wachten om te vertrekken richting Hannuit
terwijl Mario ons liet inschrijven nog gauw een deugdoende boodschap gedaan ,iets meer dan één km warmgelopen en toen was het tijd voor d start,alweer een hele meute die klaarstond,mijn vertrek was weer niet om over naar huis te schrijven,ik stond ergens in't midden van 't pak en kon op de piste niet direct mijn tempo vinden,richting straat ging het dan al ietsje beter,na 4 km had ik 15.12(3.57/3.29/3.48/3.58),dan kregen we helling en werden we het veld ingestuurd,met ellendige grasstroken en ook kiezelstenen,zoals steeds voor mij moeilijk ,zo moeilijk dat ik me al vloekend probeerde recht te houden
4.24 en 4.17 waren de km tijden op het moeilijk stuk,dan even terug op straat (3.46) en dan een lange beklimming(4.12),dan de laatste 2 km opnieuw een grassstrook met afwisselend spoorvorming en grint waar ik grotendeels in't midden probeerde te lopen,bij het opwarmen had ik daar een grote hondendrol gezien en wist dus waar ik moest lopen,één of meerdere voorgangers hadden minder geluk
hier was ook de plek waar ik vorig jaar gevallen was,maar nu kwam ik er heelhuids door
km9 werd dus 4.23,de laatste km probeerde ik nog alles uit de kast te halen en 3.42 was mijn tijd,op de piste werd ik nog voorbijgelopen door iemand die ik op ongeveer 500 meter voor de piste had ingehaald
ik keek even op mijn horloge en zag dat ik al over de 39 min.zat,nog een spurtje en mijn eindtijd bedroeg 39.58,één sec trager dan vorig jaar,ik weet niet of ik daar tevreden moet mee zijn ,gezien de omstandigheden.......
vorig jaar liep ik op zaterdag ook nog de Hazodirun,waardoor ik ook minder sliep,en ook daar viel ik,maar dit jaar wel gekwetst aan de peroneuspezen,dus zal de balans wel in evenwicht zijn zeker
na het lopen weer serieus pijn,maar toch één rondje uitgestrompeld op de piste alvorens naar huis te trekken
we bleven niet voor de prijsuitreiking,want Mario wou nog iets doen met zijn kids
nu even ijs leggen en zalf smeren en hopen dat het morgen weer beter gaat,we zien wel
groetjes.....

06-09-2009 om 13:08 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (7)
04-09-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weekoverzicht
deze week mijn kortste overzicht ooit.....
maandagmorgend,5 toeren op't Speelhof in gezelschap van collega Smol in 65.49
avg 141 max.159
766 cal
13.37/13.15/13.08/13.13/12.26!!!!
in de laatste ronde even doorgetrokken
dinsdag ,mijn verjaardag en afspraak met de dokter
's avonds naar Borgloon maar na 2 km gestopt wegens felle pijn aan de peroneuspees dus
woensdag en donderdag,moe,moe en nog eens moe,en dus géén goesting om te lopen
vandaag dan eindelijk terug op't Speelhof beland,en de pees voelde redelijk goed aan,maar na 5 ronden in 63 min,kreeg ik toch weer die pijn
avg 139 max.150
705 cal
12.52/12.27/12.43/12.44/12.36
morgen stond normaal de Hazodirun op't programma,maar omdat ik zondag naar Hannuit ga,lijkt het me momenteel beter om te rusten en de kuit niet te veel te belasten
groetjes en tot zondag..........

04-09-2009 om 16:08 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (2)
01-09-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar de dokter.....

Vandaag 1 september ,een speciale dag voor mij,eigenlijk een dag als alle anderen,maar toch....

ik mocht eindelijk naar de dokter,ik vertelde mijn (bijkomend) probleem en hij was er al gauw uit ,overbelasting van de peroneuspezen
dit is te wijten aan het feit dat ik in februari nieuwe steunzolen had laten maken met ophoping,maar blijkbaar ben ik één van de twee personen op 100!!!! die de ophoping niet verdraagt,vandaar de kwetsuur links,ik heb namelijk een beenlengteverschil ,rechts is korter
ik heb dan een aantal maanden geleden de steunzolen terug laten gelijkmaken maar toen was het kwaad al geschied,het werd er alleen maar erger op...
momenteel is de oplossing een veertiental dagen ontstekingsremmers nemen en kiné,en als't dan niet beter is ,een echo laten maken na belasting om te zien waar het probleem dan wel zit!!!
dus eigenlijk geen bijkomend nieuws,ik moet aleen véééééééél stretchen,voor,tijdens,en na mijn training,ik heb een stabiliteitsprobleem en dat is niet te verhelpen met de steunzolen,jammer....
het enige positieve is dat ik mag blijven lopen,da's mijn therapie...misschien iets minder intensief,enfin we zien wel

ik geef ook nog even mee dat de maand augustus op trainingsgebied een zwakke maand was,slechts185 trainings- en 62 wedstrijdkm's
samen goed voor 247 totaalkm's
ben toch nog tevreden daar ik alle wedstrijden die ik heb willen lopen,tot een goed einde heb gebracht,en ik hoop dat ik dat deze maand ook nog kan,het seizoen loopt stilaan op zijn einde ,en ik heb nog 2 criteriumplaatsen te verdedigen,in de Haspengouw Challenge heb ik zelfs een top 5 plaats in't vizier,maar dat heb ikzelf niet in de hand,ik heb in Gotem mijn 2 voorgangers voor het eerst dit seizoen verslagen,maar ik denk dat zij last hadden van het warme weer,want ze zijn normaal sterker
ook in de Challenge Hesbignon sta ik momenteel zesde ,maar hogerop ga ik zeker niet geraken,ik hoop hier in de top 10 te blijven ,en dan is voor mij het seizoen ondanks alle ongemakken toch nog geslaagd

om af te sluiten nog een fijne dag gewenst aan iedereen en aan alle bloggers die aan mijn verjaardag hebben gedacht ,nog eens bedankt.....
groetjes....

01-09-2009 om 00:00 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (4)
30-08-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SURPRISE......
Vandaag heeft mijn gezinnetje me nog eens kunnen verrassen,ze hadden stiekem een feestje georganiseerd voor mijn verjaardag aanstaande dinsdag, familie en enkele (loop)vrienden uitgenodigd en een lekkere barbeque op poten gezet,enfin ,het is een fijne dag geworden....

vandaag is ook de dag dat ik de loopschoenen nog eens heb aangetrokken,en naar't Speelhof ben getrokken waar ik na 5 minuten collega Smol tegenkwam,nog één rondje met hem samenliep in13.19,daarna alleen doorging en nog vier ronden deed in respectievelijk 11.47/11.48/11.48/12.02,in de laatste ronde kreeg ik terug pijn,en ik vond het tijd om te stoppen,toch zo een 13 tal km kon lopen in één uur en 6 min
avg 148 max162
850 cal
een stevige training dus en momenteel voel ik weinig pijn in de kuit(zou het door de sangria of de Mc-Chouffe zijn),dus probeer ik morgenvroeg opnieuw en dinsdag wordt het dan de afspraak met de specialist..
tot dan....

30-08-2009 om 21:45 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (9)
27-08-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'t gaat steeds moeilijker........
tja,t'is me toch iets,na een goed wedstrijdweekend heb ik het in de week steeds moeilijk om terug op peil te komen,de trainingen deze week zijn héél moeilijk verlopen,ik heb vandaag zelfs mijn training afgebroken na één ronde,de kuit deed zo een pijn ,dat de moed me in de schoenen zonk,en de benen werden zo zwaar dat ik na één ronde Speelhof er de brui heb aangegeven,me onmiddelijk naar de crèmerie begaf en een heerlijk ijs van drie bollen verorberde in minder dan 5 minuten,op weg naar mijn dochter haar werk kon ik me nog net bedwingen ,ik passeerde langs 4 !!!!!!!!! frituren en ik had zo een zin om een dik pak friet te verorberen
ik heb me ingehouden en thuis nog een paar boterhammen gegeten

over tot de trainingen van deze week dus
maandagmorgend 70 baantjes schoolslag
maandagavond 12,3 km in 64 min,pijnlijke kuit,toch de twee laatste rondjes nog even kunnen versnellen
13.21/13.09/13.22/12.05/12.09

dinsdag,fietstochtje met stop aan een crèmerie voor een heerlijk ijsje van 4 bollen,toen was het nog genieten
81 km aan een gemiddelde van 25,3km/u

woensdag,afgesproken met collega Smol om een tochtje langs het kanaal te doen,het werd een retourtje Hasselt-Diepenbeek goed voor 16,7 moeizame km's in anderhalf uur
en vandaag dus het bovenstaande verhaal,en zo lig ik momenteel weer in duigen,gelukkig dees weekend géén wedstrijden op't programma,en volgende week dinsdag EINDELIJK!!!!!! naar de dokter
hopelijk kan die me oplappen ,want in september zou ik toch graag de vier wedstrijden lopen die betrekking hebben tot de Challenges waar ik aan deelneem,we zien wel

groetjes.....

27-08-2009 om 22:06 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (1)


Over mijzelf
Ik ben lenaerts marc, en gebruik soms ook wel de schuilnaam bakkertje64.
Ik ben een man en woon in st truiden(aalst) (belgie) en mijn beroep is banketbakker.
Ik ben geboren op 01/09/1964 en ben nu dus 59 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: lopen ,zwemmen,en van't leven proberen te genieten.

yo ,iedereen ,welkom bij de bakker's blog,veel lees-en loopplezier
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Gastenboek
  • niethelemaalwies
  • Gelukkig Nieuwjaar
  • Een natte dinsdag herfst groet
  • Eindelijk eens tijd om bij te lezen.
  • Proficiat

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per maand
  • 11-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 02-2019
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 10-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs