het wel en wee van mezelf

19-02-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LENTE????? of toch nog winter.....
woensdag was een mooie dag,een prachtig lentezonnetje scheen alsof het lente ging worden,normaal zou ik naar de fitness gaan met mijn dochter,maar mijn planning zat zo vol dat ik alles een beetje moest omgooien.
Rond 13 uur had ik gedaan met werken,en om 15 uur moest ik bij de tandarts zijn voor een bespreking,dus had ik eigenlijk wel tijd om te gaan lopen,zo gezegd zo gedaan
8 ronden rond het Speelhof was vandaag mijn lange duurloop,19,7 km in 1u35
avg 151 max 175
1244 cal
en rondetijden van12.11/12.09/12.00/11.53/11.59/11.50/11.45/11.00

dan richting tandarts,waar ik na een uur en een kwartier uitleg en een prijskaartje om u tegen te zeggen ontgoocheld naar huis trok,
voor het kroon-en brugwerk wat zou moeten uitgevoerd worden vroeg hij liefst op zijn minst  3500 EURO!!!!!!!
en dan spreken we nog maar van een kunststof voorfront
Ik mocht er een weekje over slapen want hij vertrok op skiverlof(en die trip ga ik niet bekostigen zunne )
enfin,ik ga der mijn slaap niet voor laten en ga nog eens langs bij de polikliniek van de Voorzorg,om eventueel een kunstgebit te laten plaatsen en dan zou ik eerst 6 tanden moeten laten trekken en daar huiver ik van..........
thuisgekomen was mijn dag nog niet voorbij,de dochter moest haar nieuwe laptop af gaan halen en dan richting kot,zodat ik pas om 18u30 thuiskwam en dan was het bijna bedtijd

vandaag was ik dan na het werk dan ook stikkapot en ik had geen zin om me nog meer af te peigeren op deze gure ,grauwe winterdag
dan maar een middagdutje gaan doen en daarna zouden we wel zien wat de rest van de dag brengt....
ik kon de slaap moeilijk vatten en na anderhalf uur liggen woelen twijfelde ik tussen lopen en fitness,het werd het tweede......
eerst ging ik voor een 30 minuten crosstrainer ,waarna ik mijn arm-en beenspieren eens onder handen nam,ik had er nog zin in en kroop daarna nog op de loopband voor 10 km zweten in 46 min,moe maar voldaan en met een lichte irritatie van het scheenbeen trok ik terug naar huis ,en na het schrijven van dit verslag is het alweer bedtijd,want het beloofd weer een zwaar weekend te worden,met 2 collega's minder moeten we weer zien dat alles op zijn pootjes terecht komt,hopelijk ben ik niet te vermoeid om zondag een goed resultaat neer te zetten in Kiewit

groetjes

19-02-2009 om 20:01 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (4)
17-02-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPNIEUW BEGONNEN

Vandaag(eigenlijk gisteren )),de loopschoenen opnieuw aangetrokken,ik moest wel ,ik had eigenlijk een afspraak gemaakt deze avond voor de spinning,maar door omstandigheden(de jongste moest ik brengen naar de dansles,haar vriend had geen tijd)

Het begon eigenlijk afgelopen zaterdag al,het zonnetje scheen,ik was moe gewerkt,en ik had zo goesting om iets te doen,dan maar de fiets gepakt en een toerke gedaan van 35 km aan een gemiddelde van 23.4 km/u,er zat vrij veel wind en heb toch een paar keer serieus moeten trappen om de bergjes te trotseren

zondag was er vrij veel werk bij de bakker en het kwam er dus niet van om te lopen en ik moest nog altijd rusten hé

maandagmorgend moest mijn oudste stage geven in de school van de jongste en ik mocht haar brengen ,en vermits de school vlak bij de piste ligt waar ik train,kon ik moeilijk rechtsomkeer maken,ik had wel weinig tijd moest om 10 uur bij de tandarts zijn,brrrr ,toch een 53 tal minuten gelopen
4 rondjes ,goed voor 9,7 km
avg 142 max.157
632 cal

vandaag dus in plaats van spinning naar de Loonse bergen getrokken en daar eens stevig doorgetrokken
13.2 km in exact één uur
avg 159 max.183(in de laatste bergop )
875 cal.
3 ronden van 4.4km 21.04/19.59/19.12

vandaag ook mijn nieuwe steunzolen gaan bestellen en mag ze volgende week gaan afhalen,weeral 120 euro armer ,hopelijk zal het nu beter gaan,ook nog effe binnen gesprongen bij mijn fysiotherapeut,en mijn probleem nog es aangekaart,moest het binnen een paar weken niet beteren,moet ik opnieuw langs gaan,we zien wel

morgen kies ik tussen fitness en lopen,afhankelijk van de planning in functie van mijn oudste dochter

groetjes.....

17-02-2009 om 20:55 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (3)
13-02-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rust........
dat is wat mijn fysiotherapeut me heeft voorgeschreven,ben vandaag bij hem langs geweest ,en na mijn problematiek nog eens uitgelegd te hebben,deze sleept ondertussen al 5 jaar aan ,met vallen en opstaan (t'is vandaag dikketruiendag,geen gedichtendag ),ging hij over tot nader onderzoek
Hij kent mijn probleem ondertussen wel,en heeft nu voor de korste pijn gekozen,een inspuiting met ontstekingsremmer en cortisone in de bil,nu mag(moet)ik dus 5 dagen rustig aan doen,liefst niet lopen dus en ook geen andere heupbelastende sport.Dit tengevolge dus van overbelastingsverschijnselen, door mijn beenlengteverschil is mijn stabiliteit niet echt goed,maar ik mag blijven lopen hoor,hij weet dat ik dat nodig heb
Voor één keer zal ik de wijze raad van de dokter maar in acht nemen zeker  ,om zodoende mijn zomerseizoen niet in gevaar te brengen,hij heeft me ook nieuwe steunzolen voorgeschreven,de mijne zijn bijna versleten,ik mag ze nog gebruiken in mijn dagelijks doen en laten,en de nieuwe dan om te lopen
We zien wel wat de toekomst brengt,komt er geen verbetering gaat hij terug beginnen met echo,EMG en andere onderzoeken om te zien of er geen slijmbeursontsteking of iets anders aan de hand ,in dit geval de heup is

De wedstrijd in Kiewit ga ik zeker meedoen,laat daar geen twijfel over bestaan,eventuele concurrenten moeten niet bang zijn ,de bakker will be there

greeetz en tot gauw

13-02-2009 om 18:29 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (5)
12-02-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MOE
Ben vandaag moe van't werk en met pijn in de heup thuisgekomen,dus geen training en morgen en overmorgen zal het er ook niet van komen(vrijdag doktersbezoek ivm die heup),maar ik heb de afgelopen dagen ook niet stilgezeten hé

Dinsdag ,die ik voorlopig (in de winter),als rustdag neem,ben ik s'avonds toch naar de fitness getrokken voor een uurtje spinning,maar alvorens me daar af te beulen nog eerst een halfuurtje op de crossramp warmgelopen en zo richting spinningzaal dus,die al aardig vol zat.
Ik heb daar mijn visitekaartje afgegeven en me eens goed laten gaan ,en ja na een half uur liet zich dat voelen,maar stevig blijven doorgaan tot het einde .Na 55 min. zat de les erop,en blij dat ik was ,het was al een héél poos geleden dat ik nog spinning gedaan had
met een avg van 131 en een max. hs van 170 en 577 cal verbrand,begaf ik mij naar de kleedkamer voor een lekkere douche en zo moe maar voldaan naar huis trok,ik kon echter niet in slaap geraken en had niet veel uurtjes meer te goed,dus dat zou zich de komende dagen gaan wreken

Woensdag dus weinig goesting,maar toch naar mijn trainingsparcours getrokken voor 5 rondjes,61 min. gelopen voor 12,2 km
avg 142 max.167
721 cal.
12.52/12.27/12.21/11.56/11.36

en vandaag dus helemaal geen goesting,hopelijk kan ik zondag nog een duurloop uit mijn lijf persen ,zodat ik toch nog een beetje op niveau blijft

het gezegde "verandering van spijs doet eten" heeft voorlopig op mij geen vat dus

groetjes

12-02-2009 om 19:16 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (2)
09-02-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.maandag
na de voetbalwedstrijd van gisteren waar STVV bijna gevloerd werd door een ex-speler (de overwinning was immers niet echt verdiend ),ben ik begonnen aan mijn biljartmarathon en tegen middernacht toch maar naar huis getrokken om fris naar de fitness te kunnen
mijn alarm op mijn gsm gezet om 8 uur ,kwestie van op tijd in de fitness te zijn,maar om 6u 30 was ik al wakker,ik besloot toen zelfs nog een toerke te gaan lopen,breng ik ineens ook verse pistoleekes mee ,naar't Speelhof dus,'t was nog donker en vandaag dus niemand tegengekomen,Wendy
4 rondjes gelopen in 54 min.
avg 143 max.158
649 cal
14.17/13.32/13.19/13.09
eens het ontbijt binnen was,vertrokken mijn dochter en ik richting fitness,een kleine kennismaking en we werden dadelijk aan't werk gezet
enkele cardiotoestellen werden uitgetest,de loopband moest ik links laten liggen,zou héél slecht zijn voor mijn heuppproblemen,dan nog enkele oefeningen ter versteviging van de buikspieren,ook mijn dochter mocht laten zien wat zij in haar mars had en ik moet zeggen dat haar conditie ermbarmelijk is,en dan te bedenken dat zij ooit Belgisch Kampioen was op de 5 km openwater zwemmen
enfin ,2 uur later zat de training erop en ik mocht richting Diepenbeek want mijn dochter had nog les in de namiddag
nog enkele boodschappen gedaan en de dag zit er alweer op

morgen heb ik me opgegeven voor de spinning ,eens zien wat we daar van terecht brengen,das lang geleden,en vermits ze toch slecht weer geven ,is dit mooi meegenomen

greeetzzzzzzz

09-02-2009 om 18:25 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (3)
08-02-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weekend
Klik op de afbeelding om de link te volgen zo ,voor mij is het eindelijk weekend,dus tijd om te genieten van de rustdagen,maar eerst nog een trainingsoverzicht,na de interval van donderdag redelijk last van de enkel,maar vrijdag trok ik alweer naar mijn favoriete trainingsparcours voor een rustige duurloop
5 ronden werden het 13.06/12.58/12.50/12.55/12.38
avg 133 max.155
684 cal

op zondag ga ik ook traditioneel naar't Speelhof als er geen wedstrijd geprogrammeerd staat,ik probeer dan opnieuw een rustige duurloop,maar vandaag kon ik er onmiddelijk invliegen,bij het parkeren van mijn wagen zag ik een collageloper(René ),en ik er natuurlijk achteraan,het duurde even ,maar ik kwam toch bij hem,rondetijd12.02,dan op ons elan verder en het tempo verhoogde,ineens liet René het tempo zakken ,hij vond dat ik te snel ging en ik die dacht dat HIJ het tempo opdreef (11.37),dan ging ik twee ronden alleen door,voor hem zat de training er immers op(10.51/10.46,best wel pittig),dan liep ik een rustig rondje in tegengestelde richting om collega Smol tegemoet te lopen,halverwege kwam ie erbij en we liepen samen uit(12.51),ook voor hem zat de training erop ,maar ik besloot nog even door te gaan,onderweg voelde ik toch dat het ook voor mij genoeg was en stopte na de 6 de ronde (11.51),totaal dus 15 km gelopen in 70 min.
avg 157 max.177
net geen 1000 cal.
nu ga ik nog even rusten en namiddag present in mijn stamcafé(bij Voetje) om de wedstrijd Club Luik -STVV te volgen,ze kunnen vandaag terug de koppositie nemen in tweede klasse en zo weer een optie nemen voor een ticket naar eerste
tussendoor zal ik ook het veldrijden volgen,en waarschijnlijk zal ik de avond al biljartend afsluiten
Morgen ga ik met de oudste dochter naar de fitness,kwestie van haar een beetje conditie bij te brengen,na de zware examenperiode waar zij doorgeworsteld is

groetjes aan alle bloggers en nog een fijn WEEK-EIND

08-02-2009 om 12:22 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (3)
05-02-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.overzicht woensdag -donderdag
terwijl vele collega's geveld zijn of worden door één of ander virus,voel ik me nog kiplekker,de last in mijn enkel en bil buiten beschouwing gelaten
de trainingen zijn natuurlijk zwaar ,maar dat doe ik mezelf aan,ik wil op niveau blijven

 dinsdag nog eens een rustdagje genomen,zolang het weer niet beter wordt ,lijkt het me goed om een extra rustdag in te lassen,het seizoen moet immers nog beginnen

woensdag,een duurloop van 6 ronden op bekend terrein,'t Speelhof waar de sneeuw opnieuw voor een helder wit tapijt heeft gezorgd,dus toch wel opletten geblazen
73.46 min. gelopen op 15 km(14,8) 932 cal.
avg .148/ max.166,ik wou langzaam lopen ,maar en collegaloper kwam bij me in ronde 3 en die zijn tempo lag toch ietsje hoger,ben daarna maar op mijn elan doorgegaan;12.51/12.27/12.13/12.10/11.57/12.05

donderdag,vandaag dus nog maar eens een intervalpoging gewaagd,maar één verkeerde druk op de knop van mijn Polar,deed mijn gegevens smelten als sneeuw voor de zon,ik weet wel nog enkele dingen uit het hoofd
één rondje warmgelopen(2,5 km),dan 10x 500 meter met 1' rust tussen
2.01/2.13 (bleek het om 600 meter te gaan,verkeerd ingeschat),daarna echt begonnen aan de 500den,de snelste 1.41,de traagste 1.51,het parcours was vol met plassen,op enkele plaatsen lag nog ijs en er zat ook enige tegenwind,dat zijn mijn excuses ,de benen zaten goed ,maar mijn nademhaling is toch een probleem hoor
na ff rust nog 2 rondjes uitgelopen ,rond de 13 min. per ronde
totaal afstand 12,5 km in 70 min. met rustpauzes inbegrepen,interval zal nooit mijn ding worden,tempotrainingen vind ik véél leuker,hopelijk kan ik hiermee de concurrentie ook aan banden leggen

groetjes ,en spoedig herstel aan de zieke collega's

05-02-2009 om 18:30 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (4)
02-02-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.maandag 2 februari
Klik op de afbeelding om de link te volgen

deze morgend om 6u45 opgestaan,kon immers niet meer slapen(Lazy sunday,remember ),me klaargemaakt en vertrokken met de auto naar St-truiden,met een rusthartslag van 43 en een temperatuur van -3 passeerde ik langs de Chaussé d'Amour waar enkele schaarsgeklede dames hun produkt alsnog probeerden te verkopen(neen,ik kreeg er niet warmer van,en ook de hartslag bleef stabiel ),aangekomen op't Speelhof,enkele sneeuwvlokken dwarrelden door de lucht,ik was klaar voor een lange duurloop,naarmate de ronden vorderden werd het ook klaarder en het begon ook feller te sneeuwen,het leek meer op stofhagel,maar dit allles kon me niet deren,ook niet mijn enkel die weer begon te knagen

7 ronden heb ik het volgehouden en ik heb er één uur 35 min. over gedaan
avg 145 max.159
cal1158
14.21/13.35/13.31/13.21/13.15/13.09/13.06
tevreden over mijn training reed ik nog even langs de bakker voor verse pistoleekes en nzo terug huiswaarts waar de warmte me tegenkwam,zalig toch.....

02-02-2009 om 10:40 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (4)
01-02-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.februari
Klik op de afbeelding om de link te volgen vandaag na het werk,naar het Speelhof voor het langere werk,althans dat was de planning,maar het koude weer en de pijn in de heup beslisten hier anders over.Die pijn steekt al een paar dagen de kop op en gisterenavond lag ik in bed en kon maar niet inslapen van de pijn,het maakte niet uit of ik op mijn linker -of rechterzijde lag,de pijn  was er constant,dan maar een Brufen genomen en uiteindelijk toch ingeslapen,natuurlijk werd ik dan enkele uren later wakker met een slecht gevoel,kon mijn draai niet vinden op het werk,ik was blij dat het 10u werd,dan kon ik gaan lopen......
ik heb toch 5 ronden gelopen met het voortdurend zeurend gevoel in dat rechterbeen in een tijd van 61.20(12,3 km),hartslag was vrij hoog(147 avg max.161),uiteindelijk was ik blij dat het gedaan was
nog even mijn rondetijden12.45/12.25/11.53/12.04/12.13
thuisgekomen en na de verkwikkende douche even op bed gaan liggen,maar opnieuw pijn,dan maar een Voltapatch bevestigd en naar het WK veldrijden gaan kijken,voor de rest zullen we er waarschijnlijk een "Lazy Sunday"van maken

groetjes

01-02-2009 om 16:34 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (3)
30-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LAATSTE TRAINING VAN DE MAAND
Vandaag dus de laatste training van de maand januari,en ik heb nu al meer km's dan vorig jaar op dit tijdstip
Nu eens gekozen voor een fartlektraining,afwisselende afstanden en snelheden,naar eigen gevoel dus,
de eerste twee ronde aan normaal tempo gelopen 12.36/12.08
daarna begonnen aan de versnellingen 11.13/10.56/10.35
al bij al een goed gevoel aan over gehouden ,de geplande intervaltraining dus maar laten varen,dees was zeker zo fijn
gegevens,avg 151 max.180
cal. 802
1 uur training ,goed voor iets meer dan 13 km ,3 minuten uitlopen inbegrepen

totaal van de maand januari 228 km training
                                           31 km wedstrijd verdeeld over 2 wedstrijden

groetjes en tot in de kortste maand van het jaar

30-01-2009 om 17:00 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (2)
29-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GEDICHTENDAG
Na twee dagen joggen,
is het weer tijd om te bloggen,
daarom dit bericht,
ik geef hierin mijn overzicht,
van al mijn geloop,
en het moeilijke verloop,
gisteren een tempoloop,
die blijkbaar in mijn kleren kroop,
vandaag liep het voor géén meter,
toch deed ik weer die 15 kilometer,
al is het soms wel zwaar ,
ik ben met het lopen nog niet klaar
véél pijn geleden,
maar de strijd nog niet gestreden
blijf ik doorgaan tot het gaatje
en hier eindigt dan mijn praatje
                                                    

woensdag,15 km Speelhof
70 min
avg 152 max.177
928 cal
12.22/12.00/11.47/11.44/11.38/10.44

donderdag,15 km Speelhof
77 min
avg 135 max.146
835 cal.
13.03/12.56/12.44/12.42/12.44/12.39

en nu ga ik slapen,
want ik zit hier al een tijdje te gapen


groetjes

29-01-2009 om 19:37 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (2)
28-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto's lpm
Hier nog enkele foto's van de Louis Persoons Memorial te Genk waar ik de halve marathon gelopen of afgezien heb









28-01-2009 om 00:00 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (1)
26-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FOTO'S DIEPENBEEKSE WANDELING








26-01-2009 om 18:52 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (3)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leuke wandeltocht
wat is er beter na een ontgoochelende wedstrijd,dan opnieuw de schoenen aan te trekken,en niet bij de pakken te blijven zitten,nochtans was ik van plan na de wedstrijd mij thuis direct in bed te leggen en een goed middagdutje te doen,maar omdat mijn vrije zondag er dan vlug aan zou zijn ,besloot ik af te zakken naar Diepenbeek,daar werd een wandeltocht georganiseerd door de plaatstelijke KWB,aan de schoolomgeving van mijn oudste dochter en omdat ik haar toch nog moest terugbrengen,sloeg ik ineens twee vliegen in één klap,zij nodigde tevens haar beste vriendin uit en gingen mee wandelen,we besloten een tochtje te doen van 8 km,na een tijdje kwam ik op het lumineuse idee van er een spelletje van te maken ,ik zou gaan voor de 13 km en zij verder voor de 8,en als zij voor mij waren trakteerde ik op pizza(ging ik toch zowiezo doen ,hoor!!!! ),dus ik op weg voor de 13 ,onderweg een paar keer gejogd,zou ik het halen???.Na de eerste stop(8,4 voor mij,besloot ik eens te polsen naar hun afstand,ik belde met mijn gsm om te zien waar ze waren,ik bevond me toen juist aan het kanaal en zij waren al een beetje gevorderd,dus besloot ik nogmaals te joggen naar hun toe,ondertussen had ik wel een Diepenbeekse "Strousse"(borreltje),achterover gekapt ,toch kwam ik na een tijdje bij hen terecht,de laatse km's deden we dus samen en eigenlijk won ik omdat ik sneller was,maar dat was even misgerekend ,want bij de laatste meters kreeg ik nog een rondje van 2 km voorgeschoteld ,en zij maar lachen hé.
In elk geval ,de pizza heeft gesmaakt,de dochter heb ik dan aan haar kot afgezet,de vriendin thuisgebracht,en toen richting "Voetje",waar mijn vrouw me zat op te wachten,om daar de avond al biljartend af te sluiten.Zo werd mijn 24uren zondag toch nog plezant en optimaal benut,thuisgekomen vleidde ik me tevreden in de zetel om het laatste deel van Louis-Louise mee te pikken alvorens mijn bed in te gaan,moe maar voldaan.
Jammer dat ik mijn fototoestel niet bij had ,om enkele prachtige plaatjes te schieten ,van het wandelgebeuren inDiepenbeek

Deze morgend een uur later dan gewoonlijk toch opnieuw de loopschoenen aangetrokken(ik kon immers niet meer slapen ),en bij een temperatuur van -3°c ,opnieuw naar't Speelhof getrokken voor een rustig duurloopje,5rondjes vandaag in een tijd van58 min
avg 147 max.159
cal 843
14.28/13.30/13.08/13.23/13.22
ik heb besloten niet bij de pakken blijven te zitten,en rustig te blijven doortrainen ,we zien wel wat de volgende wedstrijd brengt,is die nog zo slecht en het daarmee gepaarde besluit van de sportdokter,kan ik nog eventueel een rustpauze inlassen

groetjes

26-01-2009 om 11:48 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (1)
25-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CROSSCUP HANNUIT 10 KM JOGGING
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Voila,se,ik ben al thuis van de jogging in Hannuit en ik moet zeggen dat ik toch licht ontgoocheld ben,

het relaas;
gisteren  na het werk nog gauw een 10 km rustig loopje gedaan op't Speelhof in 51 min(had ik misschien moeten rusten????,mja ik had al twee dagen pijn,en door te lopen vermindert de last,dus...),vrijdag niks gelopen door het slechte weer,dan
zoals gewoonlijk op zondag nog een 10 tal uren werken,vooraleer ik me naar huis kan haasten en me klaar maak om te vertrekken naar de wedstrijd,onderweg collega Smol oppikken en we zijn op weg naar Hannuit,bij aankomst nog even allebei de sanitaire installaties keuren en het zag er niet echt fris uit ,mja wat moet gebeuren,moet nu eenmaal gebeuren,gauw inschrijven en dan even opwarmen eer we ons naar de startlijn begeven,ook de 5 km vertrekt gelijktijdig.
eerst een plaatstelijk rondje op het voetbal terrein en zo de weg op,de start gaat redelijk vlot en na 1 km zit ik aan 3.32
km 2 aan 3.43,km 3 aan 4.27,we zijn hier op gras- en veld stroken terechtgekomen,niet meteen mijn favoriet parcours,vandaar het tijdsverlies waarschijnlijk,ik voel nu reeds dat er geen  toptijd zal inzitten vandaag,km 4 aan 4.10,km 5 aan 4.03(tussentijd 19.56),de laatste km constant wind tegen en das afzien,bij het uitgaan van de rondes is het op één plaats ook nog gevaarlijk glad ,maar daar kom ik zonder kleerscheuren door,na km 6(4.30),km 7,(4.28),km8, (2.17:)shock: ,hier klopt blijkbaar iets niet,km 9 (5.30,)enfin de laatste km wordt het weer beuken tegen de wind en ik ben kapot!!!!!! ,de laatste km loop ik in 5 min.
mijn aankomsttijd bedraagt 41.44,mijn slechtste tijd op een 10 km(110 meter meer volgens de Garmin van Mario Smol) wedstrijd sinds lang,ik loop richting collega Smol en de laatste 500 meter lopen we nog samen naar de meet toe,haast onmiddelijk begeven we ons naar de auto en anoniem vetrekken we terug naar huis,zo snel heb ik nog nooit een wedstrijd verlaten!!!!
nog enkele gegevens
avg 176 max.183,maar even in't rood gegaan ,de tweede ronde wind tegen
723 cal
De echte Crosscup met tal van vedetten laat ik dus links liggen,het kan me eigenlijk niet boeien ,ik ben er vandaag geweest zonder meer en het was een wedstrijd om vlug te vergeten,meer heb ik hier niet meer aan toe te voegen,hopelijk zal het bij de volgende wedstrijd beter gaan,dat zal dan  Kiewit moeten worden,de Midwinterjogging

groetjes

25-01-2009 om 12:57 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (3)
22-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NOG MAAR EENS INTERVAL
Vandaag heb ik me er nog maar eens aan gewaagd,interval dus,naar voorbeeld van een collegaloper eens 300-den gedaan
10 keer met telkens 300 rustig terug,heb er wel voor gekozen de wind in de rug te hebben anders was het niet te doen denk ik
enfin ,eerst heb ik een 4 tal km ingelopen ,om er dan aan te beginnen,ik had geen idee welke tijd ik zou/moest neerzetten maar mijn eerste was 56.7,nu had ik tenminste een richtlijn,de overige 9 heb ik steeds hier rond gezeten,57.5/57.1/57.0/55.6/55.5/56.6/55.4/55.6/55.2,daarna heb ik nog 3,5 km uitgelopen en toen was eigenlijk het vat af,en het begon toen ook nog te regenen,reden genoeg dus om te stoppen
13,5 km op de teller alweer vandaag

wat ik me eigenlijk afvraag en ik heb er dus een topic over geopend op het forum van "joggings.be",hoe bepaal je eigenlijk je intervalafstand,voor pistiers is dit waarschijnlijk vanzelfsprekend ,maar voor een middenlange afstandloper als ik,weet ik niet precies welke afstand ik moet nemen voor mijn intervaltraining,als er iemand een plausibele uitleg heeft ,mag die me altijd een mailtje sturen natuurlijk

ook gisteren heb ik nog een training afgewerkt op't Speelhof,5 rondjes ,en het liep niet echt lekker,ik was moe en had ook nog last van mijn bil-heupgedoe,vandaag ook trouwens,maar toch 12,3 km afgehaspeld in 61.20
avg 143 max.163
cal.729
rondetijden,12.42/12.15/12.07/12.12/12.02
en als't morgen niet te fel regent,zal ik met collega Smol nog een rustig duurloopje doen......
en zondag waarschijnlijk de jogging in Hannuit(het voorprogramma van de Crosscup ),meepikken als wedstrijd

greeeeeetz

UPDATE,vanavond nog gaan zwemmen,omdat de dochter training moest geven bij haar club,80 baantjes schoolslag getrokken in een uurtje,
nu heb ik wel redelijk last van mijn liezen ,kon nog amper gaan toen ik uit het zwembad kwam ,hopelijk blijft der niks van hangen de volgende dagen

22-01-2009 om 20:41 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FUN

 





22-01-2009 om 18:06 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
19-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.door de wind,door de regen.....
dwars door alles heen ,om het met de woorden van Ingeborg te zeggen
vandaag een rustig duurloopje van 12,3 km op't Speelhof,nou ja het weer kon me echt niet deren ,ook al werd vandaag uitgeroepen tot officiele depri-dag,ik voel me héél goed,een beetje moe ,een beetje rugpijn('t zal waarschijnlijk komen van de biljartmarathon gisterenavond ),maar dat neem ik er graag bij
over naar de orde van de dag
12,3 km in 68 min
avg 152 max.164
906 cal
14.31/13.40/13.18/13.21/13.19

groetjes

19-01-2009 om 12:02 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (3)
18-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WEEKEND
Voor sommigen begint het "vrije" weekend al op vrijdag,maar niet voor ondergetekende,nu begint voor mij pas de werkweek,
toch zal ik nog de tijd vinden om een rustig duurloopje te doen,afgesproken met collega Smol, wegens ziekte van enkele personeelsleden moet ik wel een tandje bijsteken en ik krijg met moeite mijn werk gedaan,maar om 14u laat ik het werk voor wat het is en vertrek naar't Speelhof,daar arriveert ook collega Smol,samen op pad dus en we beginnen er vrij rustig aan,eerste ronde in 13.19,tweede ronde moet ik effe een pitstop doen en mijn tempo opdrijven om terug bij Smol te geraken,12.34,vervolgens doen we nog 3 rondjes aan een rustig tempo 13.00/12.59/12.59
avg 135 max.147
707 cal.
hier ben ik echt tevreden mee,nog eens een normaal gemiddelde,en niet te moe
bij het thuiskomen een mailtje gekregen van een joggings.be forumlid(jommarie),dat er een wedstrijdje doorgaat op zaterdag in Alken van slechts 5 km,t'is echt voor de fun volgens hem,omdat het niet zo ver is,ga ik er proberen bij te zijn

na het werk op zaterdag ben ik echt te moe en kruip bijna onmiddelijk in mijn bed,ik zet mijn wekker om kwart voor 4,de wedstrijd gaat door om half 5,wanneer de wekker echter afloopt besluit ik blijven te liggen en zet hem oùm gaan te werken,ik heb er echt geen zin in,ik voel me echt moe,jammer

zondag ,dan,na een nachtje werken ben ik toch zo moe,het weer zit echt tegen en mijn geplande wedstrijd(en),dreigen in't water te vallen,ik heb er echt geen zin in ,peinzend zoek ik naar een oplossing en ik besluit dan maar naar't Speelhof te trekken,ik zie wel wat er uit de bus komt,ik wil niet zo maar naar huis en mijn bed in kruipen,zo blijft mijn zondag er ook weer aan

het regent niet meer en met veel moeite begin ik aan mijn loopje,mijn eerste ronde kom ik door in 12.56,dan 11.50/11.29/11.25/11.19,in mijn laatste ronde kom ik bij een andere loper en die wil  zowaar een spurtje trekken,maar dat is zonder de bakker gerekend ,ik laat hem niet begaan en eindig mijn ronde in 10.57

avg 157 max.181(spurtje )
995 cal
70 min voor een kleine 15 km en ondanks de vermoeidheid toch een stevige training
voor de rest van de dag zal het genieten(rusten??? of een potje biljarten,we zien wel)worden

groetjes

18-01-2009 om 12:13 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (3)
15-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Still alive
jaja,ik leef nog,en heb de afgelopen twee dagen toch goed kunnen trainen ondanks de hinder in het rechterbeen,ondertussen heb ik ook een afspraak gemaakt met mijn fysiotherapeut ,op 13 februari mag ik er naar toe,benieuwd of die me dit keer wel kan helpen

gisteren ben ik na het werk vertrokken voor een rustig tempoloopje ,zonder hartslagmeter weliswaar,gewoon op gevoel
ik heb 6 ronden gelopen op't Speelhof waar de sneeuw nu helemaal is verdwenen en op sommige stukken is het dan ook serieus drassig
14,5 km in één uur 18
met rondetijden van 13.13/13.15/13.08/12.03*/12.57/13.15
in de vierde ronde iets sneller gelopen,dat gebeurt meestal als ik andere lopers in't vizier krijg


vandaag opnieuw naar't Speelhof en ik wou eens intervallen
dus eerst 1400 m ingelopen in 7.20
dan 1030 meter tempo,er zijn daar om de 100 meter markeringspunten aangebracht op de grond maar het laatste punt zag ik nooit ,daardoor liep ik tot aan de uitgang vandaar die 30 m ongeveer
dan 400 m wandelen en 1000m joggen
en na het laatste tempo,nog een 8 tal min.uitgelopen
km tempotijden;3.52/3.48/3.48/3.48/3.48/3.48
recuperatietijden,8.38/9.28/9.20/9.47/9.18/8.37
toch zeker 15 km gelopen in één uur 25 min.

ben hier héél tevreden mee,de knagende pijn gaat natuurlijk niet weg ,maar mentaal voel ik me toch goed,hopelijk kan ik morgen nog een rustig loopje doen met collega Smol,zaterdag rustdag en zondag misschien een wedstrijdje meepikken,we zien wel,
so long

15-01-2009 om 17:24 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (2)


Over mijzelf
Ik ben lenaerts marc, en gebruik soms ook wel de schuilnaam bakkertje64.
Ik ben een man en woon in st truiden(aalst) (belgie) en mijn beroep is banketbakker.
Ik ben geboren op 01/09/1964 en ben nu dus 60 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: lopen ,zwemmen,en van't leven proberen te genieten.

yo ,iedereen ,welkom bij de bakker's blog,veel lees-en loopplezier
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Gastenboek
  • niethelemaalwies
  • Gelukkig Nieuwjaar
  • Een natte dinsdag herfst groet
  • Eindelijk eens tijd om bij te lezen.
  • Proficiat

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per maand
  • 11-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 02-2019
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 10-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 09-2005


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs