En op de zevende dag,
zag Hij dat alles goed was, en rustte Hij uit.
Wij ook.
We zijn nog naar de
finca gereden, hebben het terras van het zwembad gepoetst en de klok van de
filter ingesteld. En alles gecontroleerd en de blauwe vlag gestreken. De
kinderen hebben mogen zwemmen. Ik ook. Het water is in orde en voelt zacht aan.
Maar het blijft nat
JJJJ
Het verhaal van de
verhuis.
Het kan misschien
lang duren maar het is toch de moeite.
Ergens in augustus
vorig jaar heb ik prijs laten maken voor een verhuis naar Mazarron.+/- 8000
voor 35 m³ en een rit van 2100 km enkel+ 2 maanden meubelopslag.
Op24 oktober zijn ze
de meubels komen halen. En dan, zie een kopie van de e-mails.
Maar eerst: Wij
hebben een firma gevonden, die onze spullen wil halen vanuit Mazarron. De
vrachtwagen moet vol naar België en komt leeg terug. 2100 . Dus belde ik naar
de verhuisfirma om te vragen wat ik moest doen, het adres, en hoeveel de
eventuele kosten waren om te helpen inladen. Ik heb nooit gesproken over
annuleren.
En dit kreeg ik.xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Morning
Dréke,
Volgende
kosten dienen nog gefactureerd te worden :
1. 2 maand gratis meubelbewaring die
enkel geldig waren indien de verhuis door onze zorgen uitgevoerd werd =
360,00
2. Handeling in / out meubelbewaring =
120,00
3. Annulatiekost verhuis = 565,00
4. 2 man assistentie voor het laden van
ongeveer 35 à 40 cub = forfait 510,00 voor maximum 6 uur laden --- overuren =
extra te betalen à 85,00 / uur
Totaal
= 1.555,00 + BTW 21 % = 1.881,55 ---
Verder
dient uw klant volgende punten in orde te brengen vooraleer de goederen ons
magazijn kunnen / mogen verlaten :
1. Voor het laden van de vrachtwagen dienen wij een
schriftelijke bevestiging te ontvangen dat wij vanaf het moment dat de goederen
uit ons magazijn vertrekken niet meer aansprakelijk kunnen gesteld worden voor
eventuele schade of diefstal van de goederen.
2. Ons schriftelijk laten weten vanaf hoe laat wij onze 2
verhuizers ter beschikking moeten stellen voor de vrachtwagen te beladen en
zich akkoord verklaren dat eventuele wachttijden aangerekend worden aan 85,00
/ uur + BTW 21 %
3. Verplicht bewijs van betaling voor het volledige bedrag
van 1.881,55 door te laten mailen door zijn bank morgen voor 14u00.
Prettige
Zondag,
Mijn antwoord:
André,
··Ik heb met alles rekening gehouden, en had deze handelswijze verwacht.
Geef mij tegen dinsdag a.s. een juiste en correcte offerte om mijn meubels naar
mijn woning te brengen in Mazarron.
Denk bij het tellen dat er vanaf Castillon via de A7 geen tol moet betaald
worden. Neem vooral vanaf Castillon zeker de AP7 niet. U rijdt zeker 60 km om.
Van Castillon -A7 volgen richting Murcia - Almeria. Van Murcia richting
Almeria. Afrit 17 El Saladillo Mazarron
Ons Adres; Paraje El Polon 5
Als de chauffeurs bij restaurant Messa El Saladillo zijn, laat ze me bellen
0034666090801wij wonen er 2 minuten te voet vanaf.
Voor zover ik durf te denken, zal er waarschijnlijk geen gedeelde vracht zijn
met een andere klant. Daarom wens ik mijn meubels ten laatste woensdag 30 mei
om 9 uur aan de woning te hebben.
Uw betalingsvoorwaarden waren contant bij aflevering. Tot op heden heb ik 1900
betaald en altijd correct.
Ik zal zeker weer correct zijn in deze, maar ik verwacht het ook van ...firma
naam noem ik bewust niet...
En dan een antwoord van de
zaakvoerder zelf
Geachte
Heer Philips,
In
het voorjaar heb ik allergie voor de bloemekes en verder voor klanten die de
discussie openen met had deze handelswijze verwacht en Geef mij tegen dinsdag a.s.
een juiste en correcte offerte
U
mag van mij gerust proberen de conversatie op een meer aangename en minder
agressieve manier te hervatten en dan zullen wij u met het grootste genoegen op
een even aangename manier van antwoord dienen.
Uzelf
heeft ons buiten alle verwachtingen in 6 maand zonder nieuws extra laten
wachten, wij moesten elke keer achter nieuws komen vissen --- nu zijn we in het
hoogseizoen beland maar maak u geen zorgen, wij zullen proberen u minder lang
te laten wachten voor de aflevering van uw goederen.
Uw
positieve reactie tegemoetziende groet ik u met de meeste hoogachting,
Tja, dan heb ik ook maar eens
geantwoord en de hele stand van zaken uitgelegd, hoe de vork in de steel zit.
Geachte
heer
..(ik laat de naam bewust weg)
Ik mocht je mail vandaag van 19:19 uur ontvangen.
Graag wil ik heel het project van wat jullie noemen " annulatie verhuis
Eric Philips " uitklaren.
Op 24 oktober 2011 zijn we verhuisd en heeft uw firma, na een contract te
hebben getekend en al 1000 contant te hebben betaald, onze meubels ingeladen.
Dit is niet zonder slag of stoot gegaan. De heren verhuizers hebben op die dag
enorm veel tijd verloren, doordat hun lift niet werkte. Maar goed, de jongens
hebben met behulp van mijn echtgenote en mezelf, goed gewerkt. Ze zijn voorzien
van de nodige drank en eten op die bewuste verhuisdag. Deze 2 jongens, hebben
me zelfs uitdrukkelijk gevraagd om te bevestigen dat zij de verhuis naar het
buitenland konden doen.
8 december 2011
Vraag van uw sales manager(sm) André om het losadres en om de meubels te
brengen
9 december 2011
Zie mijn mail naar uw (sm) : Het is nog te vroeg. De afspraak was toch op
afroep! Wij wisten dat , iedere maand die erbij kwam, ons 180 zou
kosten.(mail 9 dec 2011 8:48)
10 januari 2012
Nieuwe offerte gekregen(terecht + het verzoek om meubels te brengen op
13/1/2012)
Mijn antwoord was dat we nog niet klaar zijn en dat de afspraak toch op afroep
was. Zie mijn mail van 10 Jan 8;33
20 januari 2012
Opnieuw een vraag van uw (sm) om te leveren in de week van 30 januari.
Antwoord van mij : Op afroep aub het kan zelfs maart zijn of later !! zie mail
van 20/01/2012 16:27
16 mei 2012
Mail van uw (sm) om 1000 te storten voor stockage meubels.
Antwoord: Graag uitleg over die 1000 zie mijn mail van 16/05/2012 om 20;59
mail terug van uw (sm) om 21:19
Voor mij enigszins een zeer eigenaardige mail. Moet ik me schuldig voelen voor
iets??
18 mei 2012
Storting van 900 gedaan op vraag van uw (sm) van KBC naar KBC . Dus het geld
staat onmiddellijk op de rekening. Dan gebeld naar uw (sm) zonder antwoord .
Tekst ingesproken op zijn antwoordapparaat waar ik de vraag stel om het adres
te kennen waar de meubels gestockeerd zijn. Doch, geen antwoord.
19 mei 2012
Opnieuw gebeld met de vraag om te antwoorden. Op uw site staat 7/7 bereikbaar,
met verschillende telefoonnummers. Doch !!!
Dan heeft uw (sm) toch terug gebeld. Ik heb enkel de mogelijkheid geuit dat er
een vrachtwagen uit Spanje vol naar België moet en eventueel dinsdag of
woensdag de meubels zou kunnen uithalen. Wat kost me dat en hoe en wat zou er
eventueel moeten gebeuren? Ik heb het woord annuleren zelfs nooit gebruikt in
mijn mails of tijdens een telefoongesprek. Wat zijn mijn eventuele kosten. Meer
niet. Uw (sm) zou me 's avonds een antwoord bezorgen, doch alwaar doch.
20 mei 2012
Uw mail met als titel "Annulatie verhuis Eric Philips" en (Morning
Dréke)met daarbij de offerte van annulatie.
Mijn antwoord, zie mail 20 mei 09:09 u bekend, daar u er op heeft geantwoord.
21 mei 2012
De mail van uw (sm) om 9:28 en vooral in het vet en geel omkaderd.(Komt mij
over als een boos vingertje dat wordt opgestoken).
Mijn antwoord 21 mei 12:57
Doch uw (sm) zegt niets te hebben ontvangen van mij. Kan natuurlijk best. Ik
heb nogmaals 2 pogingen ondernomen en blijkt dat de mail dan toch is
aangekomen.
19:19 Dan uw antwoord als General Manager.
En daar wil ik dan toch effe een reactie op geven.
Dat je in het voorjaar een allergie voor bloemen hebt is zeer jammer. Het is de
beste tijd van het jaar . Maar er is een oplossing voor. Kom naar hier, hier zijn
ze dor omdat de zon te veel schijnt. Dat je een allergie hebt voor klanten die
een discussie openen, ligt misschien aan het feit, dat niet alles correct is
overgedragen, en of dat alles in een verkeerde context is geplaatst.
Dat ik deze handelwijze verwacht had, is, hopelijk ondertussen duidelijk. Ik
heb meer dan 30 jaar ervaring in de commerciële wereld. Heb verschillende
dingen meegemaakt. Hier ging het niet over enkele euro's maar over veel meer.
Als er al sprake zou geweest zijn van annulatie, heb je terecht groot gelijk, doch,
ik heb een vraag gesteld. Zou ik annuleren, dan weet ik perfect dat er een
boete zal moeten worden betaald. Dat je afstand doet van verzekering en
diefstal en dat je uren die gepresteerd zijn worden aangerekend. Maar dat was juist
mijn telefonische vraag aan uw (sm) Ik had de handelswijze verwacht en heb
gewikt en gewogen of het zin had een vrachtwagen uit Spanje te sturen. En meer
niet. Dat ik een offerte tegen dinsdag vraag, is toch normaal. Ik kreeg vorig
jaar op, toen ik op 9 december mijn losadres heb gegeven, op 10 december een
nieuwe offerte. Dus!!! Zondag vragen om dinsdag een offerte is volgens mij toch
niet echt abnormaal. En, zou dit niet lukken, alle begrip, maar zeg het dan
gewoon.
Dat ik dus de conversatie op een , volgens u , agressieve manier doe, is een
misvatting, door ontbrekende gegevens van uw medewerker aan u .
Ik heb ook nooit buiten uw weten u 6 maanden laten wachten. Voor 2012 en op 20
januari 2012 heb ik nog uitdrukkelijk gemaild waar het op staat. Je kunt in het
leven niet altijd springen vanaf een vingerknip. Ik niet, u niet en als je met
derden moet werken, al helemaal niet. Dus dat jullie iedere keer achter nieuws
moest vissen is onredelijk. Vanaf het eerste contact was de afspraak, op
afroep.
Wel, bij dezen heb ik de afroep gedaan voor 30 mei. Ik hoop alsnog dan de
meubels te krijgen.
Zoals eerder, heb is tot op heden al mijn verplichtingen na gekomen om, indien
de vraag er was, te betalen wat moest. En ik heb een enorme fierheid over me
dat ik daar niet van afwijk, te doen wat hoort.
Dus Mijnheer
????
Ik vind uw mail een vingerwijzing naar mijn persoon, en me dunkt dat die
ongepast is.
Met beleefde groeten
Eric Philips
De volgende dag
Geachte
Heer Philips,
Akkoord,
voor beide partijen lijkt het me best dat we de vorige conversaties maar even
opzij zetten om met een propere lei beginnen.
Ik
ga mijn uiterste best doen om te proberen nog een oplossing uit mijn hoed te
toveren maar eind mei zal misschien niet haalbaar zijn, begin juni denk ik wel.
Morgenvroeg
ga ik de planning overlopen om te kijken wat de mogelijkheden zijn om
vervolgens samen met u een nieuwe en definitieve afspraak vast te leggen.
Met
vriendelijke groeten,
Vanaf toen hebben we
gebeld.
De meubels komen als
we willen dadelijk, maar als we kunnen wachten tot 23 juni, dan krijgen we
zowaar 3000 korting. Ze moeten dan nog in Altea zijn, dat is zo een 200km
hier vandaan. Opeens gaat alles zeer gemoedelijk en vriendelijk.
Dus daarom zijn we
gisteren naar de Ikea geweest. We moeten voor de B&B toch bedden en kasten
kopen. Beddengoed hebben we. Kookgerief hebben we ook wat bij gekocht, maar dat
alles is niet verloren. We kunnen het allemaal gebruiken.
Het terras schrobben. Een familiale bezigheid. Als je met vuile voeten in het zwembad komt, dan wordt het allemaal een smerig boeltje hé en dat zou zonde zijn.

Ons Yetteke is een echt tuinmadammeke. Zij geeft met de "sprits" al de boompjes water. Ocharme zegt ze, zo warm en zo een dorst dat ze hebben!!
En dan de 'Moment suprème ' Zwemmen in ons eigen zwembad.


Na de inspanning , de ontspanning. Mijn 3 vrouwen . Wat een leven zeg. Maar ze hebben er ook hard voor gewerkt. Dus , de rust is hun gegund.
Ter info; De diertjes beginnen allemaal uit hun kot te komen.Hebben wij er last van? Neen , maar zukder bij ons ook niet .Leven en laten leven.
|