Foto
Foto
Inhoud blog
  • Bloggen.be stopt ermee
  • 26 Jaar lief en leed
  • De Dennse dog
  • Autorijschool
  • La Azohia
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Laatste commentaren
    Foto
    Foto
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    chihuahualiefhebber3
    www.bloggen.be/chihuah
    Blog als favoriet !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Vive la France maar ondertussen al Spanje

    Beste lezer, Welkom op onze blog Om goed te kunnen volgen begin je best onderaan rond 17 oktober 2011 Je kan klikken aan de linkerzijde waar alle data staan , helemaal onderaan . Veel leesgenot ERIC
    27-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het verhaal van de verhuis

    En op de zevende dag, zag Hij dat alles goed was, en rustte Hij uit.

    Wij ook.

    We zijn nog naar de finca gereden, hebben het terras van het zwembad gepoetst en de klok van de filter ingesteld. En alles gecontroleerd en de blauwe vlag gestreken. De kinderen hebben mogen zwemmen. Ik ook. Het water is in orde en voelt zacht aan. Maar het blijft nat…JJJJ

    Het verhaal van de verhuis.

    Het kan misschien lang duren maar het is toch de moeite.

    Ergens in augustus vorig jaar heb ik prijs laten maken voor een verhuis naar Mazarron.+/- 8000 € voor 35 m³ en een rit van 2100 km enkel+ 2 maanden meubelopslag.

    Op24 oktober zijn ze de meubels komen halen. En dan, zie een kopie van de e-mails.

    Maar eerst: Wij hebben een firma gevonden, die onze spullen wil halen vanuit Mazarron. De vrachtwagen moet vol naar België en komt leeg terug. 2100 €. Dus belde ik naar de verhuisfirma om te vragen wat ik moest doen, het adres, en hoeveel de eventuele kosten waren om te helpen inladen. Ik heb nooit gesproken over annuleren.

    En dit kreeg ik.xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

     

    Morning Dréke,

    Volgende kosten dienen nog gefactureerd te worden :

    1. 2 maand “gratis” meubelbewaring die enkel geldig waren indien de verhuis door onze zorgen uitgevoerd werd = € 360,00

    2. Handeling in / out meubelbewaring = € 120,00

    3. Annulatiekost verhuis = € 565,00

    4. 2 man assistentie voor het laden van ongeveer 35 à 40 cub = forfait € 510,00 voor maximum 6 uur laden --- overuren = extra te betalen à € 85,00 / uur

    Totaal = € 1.555,00 + BTW 21 % = € 1.881,55 ---

    Verder dient uw klant volgende punten in orde te brengen vooraleer de goederen ons magazijn kunnen / mogen verlaten :

    1. Voor het laden van de vrachtwagen dienen wij een schriftelijke bevestiging te ontvangen dat wij vanaf het moment dat de goederen uit ons magazijn vertrekken niet meer aansprakelijk kunnen gesteld worden voor eventuele schade of diefstal van de goederen.

    2. Ons schriftelijk laten weten vanaf hoe laat wij onze 2 verhuizers ter beschikking moeten stellen voor de vrachtwagen te beladen en zich akkoord verklaren dat eventuele wachttijden aangerekend worden aan € 85,00 / uur + BTW 21 %

    3. Verplicht bewijs van betaling voor het volledige bedrag van € 1.881,55 door te laten mailen door zijn bank morgen voor 14u00.

    Prettige Zondag,

    Mijn antwoord:

    André, ··Ik heb met alles rekening gehouden, en had deze handelswijze verwacht.
    Geef mij tegen dinsdag a.s. een juiste en correcte offerte om mijn meubels naar mijn woning te brengen in Mazarron.
    Denk bij het tellen dat er vanaf Castillon via de A7 geen tol moet betaald worden. Neem vooral vanaf Castillon zeker de AP7 niet. U rijdt zeker 60 km om.
    Van Castillon -A7 volgen richting Murcia - Almeria. Van Murcia richting Almeria. Afrit 17 El Saladillo Mazarron

    Ons Adres; Paraje El Polon 5
    Als de chauffeurs bij restaurant Messa El Saladillo zijn, laat ze me bellen 0034666090801wij wonen er 2 minuten te voet vanaf.

    Voor zover ik durf te denken, zal er waarschijnlijk geen gedeelde vracht zijn met een andere klant. Daarom wens ik mijn meubels ten laatste woensdag 30 mei om 9 uur aan de woning te hebben.

    Uw betalingsvoorwaarden waren contant bij aflevering. Tot op heden heb ik 1900 € betaald en altijd correct.
    Ik zal zeker weer correct zijn in deze, maar ik verwacht het ook van ...firma naam noem ik bewust niet...


    En dan een antwoord van de zaakvoerder zelf

     

     

    Geachte Heer Philips,

    In het voorjaar heb ik allergie voor de bloemekes en verder voor klanten die de discussie openen met “had deze handelswijze verwacht” en “Geef mij tegen dinsdag a.s. een juiste en correcte offerte”

    U mag van mij gerust proberen de conversatie op een meer aangename en minder agressieve manier te hervatten en dan zullen wij u met het grootste genoegen op een even aangename manier van antwoord dienen.

    Uzelf heeft ons buiten alle verwachtingen in 6 maand zonder nieuws extra laten wachten, wij moesten elke keer achter nieuws komen vissen --- nu zijn we in het hoogseizoen beland maar maak u geen zorgen, wij zullen proberen u minder lang te laten wachten voor de aflevering van uw goederen.

    Uw positieve reactie tegemoetziende groet ik u met de meeste hoogachting,

    Tja, dan heb ik ook maar eens geantwoord en de hele stand van zaken uitgelegd, hoe de vork in de steel zit.

     

    Geachte heer ……..(ik laat de naam bewust weg)
    Ik mocht je mail vandaag van 19:19 uur ontvangen.
    Graag wil ik heel het project van wat jullie noemen " annulatie verhuis Eric Philips " uitklaren.

    Op 24 oktober 2011 zijn we verhuisd en heeft uw firma, na een contract te hebben getekend en al 1000€ contant te hebben betaald, onze meubels ingeladen. Dit is niet zonder slag of stoot gegaan. De heren verhuizers hebben op die dag enorm veel tijd verloren, doordat hun lift niet werkte. Maar goed, de jongens hebben met behulp van mijn echtgenote en mezelf, goed gewerkt. Ze zijn voorzien van de nodige drank en eten op die bewuste verhuisdag. Deze 2 jongens, hebben me zelfs uitdrukkelijk gevraagd om te bevestigen dat zij de verhuis naar het buitenland konden doen.

    8 december 2011
    Vraag van uw sales manager(sm) André om het losadres en om de meubels te brengen
    9 december 2011
    Zie mijn mail naar uw (sm) : Het is nog te vroeg. De afspraak was toch op afroep! Wij wisten dat , iedere maand die erbij kwam, ons 180 € zou kosten.(mail 9 dec 2011 8:48)
    10 januari 2012
    Nieuwe offerte gekregen(terecht + het verzoek om meubels te brengen op 13/1/2012)
    Mijn antwoord was dat we nog niet klaar zijn en dat de afspraak toch op afroep was. Zie mijn mail van 10 Jan 8;33
    20 januari 2012
    Opnieuw een vraag van uw (sm) om te leveren in de week van 30 januari.
    Antwoord van mij : Op afroep aub het kan zelfs maart zijn of later !! zie mail van 20/01/2012 16:27
    16 mei 2012
    Mail van uw (sm) om 1000€ te storten voor stockage meubels.
    Antwoord: Graag uitleg over die 1000 € zie mijn mail van 16/05/2012 om 20;59
    mail terug van uw (sm) om 21:19
    Voor mij enigszins een zeer eigenaardige mail. Moet ik me schuldig voelen voor iets??
    18 mei 2012
    Storting van 900 € gedaan op vraag van uw (sm) van KBC naar KBC . Dus het geld staat onmiddellijk op de rekening. Dan gebeld naar uw (sm) zonder antwoord . Tekst ingesproken op zijn antwoordapparaat waar ik de vraag stel om het adres te kennen waar de meubels gestockeerd zijn. Doch, geen antwoord.
    19 mei 2012
    Opnieuw gebeld met de vraag om te antwoorden. Op uw site staat 7/7 bereikbaar, met verschillende telefoonnummers. Doch !!!
    Dan heeft uw (sm) toch terug gebeld. Ik heb enkel de mogelijkheid geuit dat er een vrachtwagen uit Spanje vol naar België moet en eventueel dinsdag of woensdag de meubels zou kunnen uithalen. Wat kost me dat en hoe en wat zou er eventueel moeten gebeuren? Ik heb het woord annuleren zelfs nooit gebruikt in mijn mails of tijdens een telefoongesprek. Wat zijn mijn eventuele kosten. Meer niet. Uw (sm) zou me 's avonds een antwoord bezorgen, doch alwaar doch.
    20 mei 2012
    Uw mail met als titel "Annulatie verhuis Eric Philips" en (Morning Dréke)met daarbij de offerte van annulatie.
    Mijn antwoord, zie mail 20 mei 09:09 u bekend, daar u er op heeft geantwoord.
    21 mei 2012
    De mail van uw (sm) om 9:28 en vooral in het vet en geel omkaderd.(Komt mij over als een boos vingertje dat wordt opgestoken).
    Mijn antwoord 21 mei 12:57
    Doch uw (sm) zegt niets te hebben ontvangen van mij. Kan natuurlijk best. Ik heb nogmaals 2 pogingen ondernomen en blijkt dat de mail dan toch is aangekomen.
    19:19 Dan uw antwoord als General Manager.

    En daar wil ik dan toch effe een reactie op geven.

    Dat je in het voorjaar een allergie voor bloemen hebt is zeer jammer. Het is de beste tijd van het jaar . Maar er is een oplossing voor. Kom naar hier, hier zijn ze dor omdat de zon te veel schijnt. Dat je een allergie hebt voor klanten die een discussie openen, ligt misschien aan het feit, dat niet alles correct is overgedragen, en of dat alles in een verkeerde context is geplaatst.
    Dat ik deze handelwijze verwacht had, is, hopelijk ondertussen duidelijk. Ik heb meer dan 30 jaar ervaring in de commerciële wereld. Heb verschillende dingen meegemaakt. Hier ging het niet over enkele euro's maar over veel meer. Als er al sprake zou geweest zijn van annulatie, heb je terecht groot gelijk, doch, ik heb een vraag gesteld. Zou ik annuleren, dan weet ik perfect dat er een boete zal moeten worden betaald. Dat je afstand doet van verzekering en diefstal en dat je uren die gepresteerd zijn worden aangerekend. Maar dat was juist mijn telefonische vraag aan uw (sm) Ik had de handelswijze verwacht en heb gewikt en gewogen of het zin had een vrachtwagen uit Spanje te sturen. En meer niet. Dat ik een offerte tegen dinsdag vraag, is toch normaal. Ik kreeg vorig jaar op, toen ik op 9 december mijn losadres heb gegeven, op 10 december een nieuwe offerte. Dus!!! Zondag vragen om dinsdag een offerte is volgens mij toch niet echt abnormaal. En, zou dit niet lukken, alle begrip, maar zeg het dan gewoon.
    Dat ik dus de conversatie op een , volgens u , agressieve manier doe, is een misvatting, door ontbrekende gegevens van uw medewerker aan u .
    Ik heb ook nooit buiten uw weten u 6 maanden laten wachten. Voor 2012 en op 20 januari 2012 heb ik nog uitdrukkelijk gemaild waar het op staat. Je kunt in het leven niet altijd springen vanaf een vingerknip. Ik niet, u niet en als je met derden moet werken, al helemaal niet. Dus dat jullie iedere keer achter nieuws moest vissen is onredelijk. Vanaf het eerste contact was de afspraak, op afroep.

    Wel, bij dezen heb ik de afroep gedaan voor 30 mei. Ik hoop alsnog dan de meubels te krijgen.
    Zoals eerder, heb is tot op heden al mijn verplichtingen na gekomen om, indien de vraag er was, te betalen wat moest. En ik heb een enorme fierheid over me dat ik daar niet van afwijk, te doen wat hoort.
    Dus Mijnheer ……????
    Ik vind uw mail een vingerwijzing naar mijn persoon, en me dunkt dat die ongepast is.

    Met beleefde groeten

    Eric Philips

     

    De volgende dag

    Geachte Heer Philips,

    Akkoord, voor beide partijen lijkt het me best dat we de vorige conversaties maar even opzij zetten om met een propere lei beginnen.

    Ik ga mijn uiterste best doen om te proberen nog een oplossing uit mijn hoed te toveren maar eind mei zal misschien niet haalbaar zijn, begin juni denk ik wel.

    Morgenvroeg ga ik de planning overlopen om te kijken wat de mogelijkheden zijn om vervolgens samen met u een nieuwe en definitieve afspraak vast te leggen.

    Met vriendelijke groeten,

    Vanaf toen hebben we gebeld.

    De meubels komen als we willen dadelijk, maar als we kunnen wachten tot 23 juni, dan krijgen we zowaar 3000 € korting. Ze moeten dan nog in Altea zijn, dat is zo een 200km hier vandaan. Opeens gaat alles zeer gemoedelijk en vriendelijk.

    Dus daarom zijn we gisteren naar de Ikea geweest. We moeten voor de B&B toch bedden en kasten kopen. Beddengoed hebben we. Kookgerief hebben we ook wat bij gekocht, maar dat alles is niet verloren. We kunnen het allemaal gebruiken.



                                                                 Het terras schrobben. Een familiale bezigheid. Als je met vuile voeten in het zwembad komt, dan wordt het allemaal een smerig boeltje hé en dat zou zonde zijn.



                                                               Ons Yetteke is een echt tuinmadammeke. Zij geeft met de "sprits" al de boompjes water. Ocharme zegt ze, zo warm en zo een dorst dat ze hebben!!

                                                                  En dan de 'Moment suprème '  Zwemmen in ons eigen zwembad.





                                                                 Na de inspanning , de ontspanning. Mijn 3 vrouwen . Wat een leven zeg. Maar ze hebben er ook hard voor gewerkt. Dus , de rust is hun gegund.

                                                                 Ter info; De diertjes beginnen allemaal uit hun kot te komen.Hebben wij er last van? Neen , maar zukder bij ons ook niet .Leven en laten leven.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Foto

    Foto

    Archief per week
  • 25/03-31/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 18/05-24/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 21/03-27/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!

    Gastenboek
  • Alle begrip
  • Dat was het dan.....
  • jammer
  • Ventilator
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    rina_en_luc
    www.bloggen.be/rina_en
    Zoeken met Google



    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs