Ik ben Marion
Ik ben een vrouw en woon in (Nederland) en mijn beroep is .
Ik ben geboren op 03/12/1950 en ben nu dus 74 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Na 6 jaar een huurcamper en 8 jaar een eigen camper hebben we Amerika en Canada grotendeels gezien. .
We gaan nu de andere continenten verkennen.
Vrijdagavond werden we door de maan welterusten gewenst. Onze
neus stond naar het noorden, links (westen) ging de zon onder om 22.30 uur, rechts
(oosten) stond de volle maan al klaar voor de nacht. Tot na 23u was het licht. We
maken onze kar donker met gordijntjes.
We hebben vandaag (zaterdag) 500 km gereden over een
schitterende weg. Bij ons vertrek vandaag was erg al gauw geen zwaar verkeer
meer. Alle gasboringen hebben we achter ons gelaten. Vooral vanaf Fort Nelson
(British Columbia) leek het wel of we constant door een park reden. Het was
heel erg rustig op de weg.
We hebben ook dierendag gehad. Onze 2e beer op de
foto, voor de 3e beer reden we te hard de berg af, 4e
beer op de foto. We kwamen een familie Stone-sheeps tegen: pa, ma en kind.
Daarna kwam de elk. Het kon niet op vandaag, want toen kwam er weer een elk. En
we sloten de dag af met een bizon. Hopelijk gaat het zo door. Zowel de mooie
weg als de dieren.
Gisteravond ging een fel rode zon onder in Dawson Creek.
Vandaag gestart op de Alaska Highway. Rondom Dawson Creek zien
we eerst grote koolzaadvelden. Even verder geeft een bord aan dat er parallel aan
de huidige weg nog een stukje oude highway ligt met de oorspronkelijke brug
over de Kiskatinaw-rivier. De brug heeft nog het oorspronkelijke houten wegdek.
In Taylor houdt de dame van het Visitor Center ons bezig. Ze
wil ons allerlei toeristenblaadjes en boekjes meegeven. Ook voor de route van
de terugweg. Goed bedoeld, maar we bedanken vriendelijk zodat we niet omkomen
in een berg papier.
In Fort St.John komen we bij een herdenkingsmonument. Bij de
bouw van de weg in 1942 zijn 11 soldaten omgekomen op een meer bij het vervoeren
van materieel toen plotseling het weer veranderde en golven hun ponton deed
zinken.
Steeds noordelijker wordt het aantal plaatsen snel minder,
maar toch nog erg veel verkeer op de weg. Naast wat toeristisch verkeer dat
naar noord of zuid rijdt, erg veel vrachtverkeer met zwaar materieel dat
verband heeft met de gaswinning hier in het noorden van British Columbia. Het
is momenteel erg mooi, droog weer (meer dan 30gr.) waardoor dit vrachtverkeer,
dat kriskras uit de bos komt en er weer inrijdt, veel stof levert. Altijd nog
beter dan nat weer, waarbij dan veel modder op de weg komt.
Ps: We komen steeds meer in afgelegen gebieden. Mogelijk kan het een paar dagen gaan duren voordat de blog is geupdate.
We hebben Dawson Creek bereikt. Dawson Creek (nog in British
Columbia, Canada) is het begin punt (Mile 0) van de befaamde Alaska Highway.
Deze Highway eindigt in Delta Junction (Alaska) na ruim 2.200km.
In 1941, naar aanleiding van de Japanse aanval op Pearl
Harbor, maakten de Amerikanen zich zorgen over een mogelijke Japanse aanval,
maar nu op Alaska. Als je de atlas bekijkt dan zie je dat er nog een hele reeks
eilanden aan Alaska hangen. De Amerikanen vermoedden dat deze eilanden wel
eens een springplank voor Japan kon zijn om zo Noord-Amerika binnen te vallen.
Eind maart 1942 werd de eerste schop in de grond gezet voor de aanleg van een
grondverbinding tussen het bewoonde deel van Canada en Alaska. Dit om
eenvoudiger (dan door de lucht) materieel naar Alaska te verplaatsen. Binnen 8
maanden was de weg gereed. Door de onbekende wildernis, maar ook door de
onstabiele arctische bodem en de mosquitos en ander ongedierte was de aanleg
een hele beproeving. Kortweg een meesterwerk in zon korte periode. In Dawson
Creek is het Alaska Highway House, een museum over deze aanleg waar ook een
film hierover wordt getoond.
De komende week zullen wij deze Alaska Highway gaan volgen.
De omstandigheden zijn nu, ruim 70 jaar later, niet te vergelijken met de
beginperiode, maar wij voelen het voor ons als een grootse belevenis.
In Dawson Creek zijn 2 monumentjes met betrekking tot het
begin van deze highway. Daar moet je dan mee op de foto
Na bij Walmart te zijn ontwaakt, waar we met minstens 10
RVs stonden, even een aantal nodige dingen te doen, voordat Prince George ons
uitzwaait. Zoals daar zijn, de bandenspanning laten controleren (gratis bij
Walmart), internetten bij de buurman Home Depot en toen op naar de laundry.
Nadat alles klaar was op weg naar Chetwynd, 300 km verderop. We moeten
vandaag maar eens een aantal kilometers maken.
Geluncht in een Prov. Park en bij het Visitor Center nabij
MacKenzie (in een treinwagon) gevraagd aan de dame om even te kijken hoe de
voetbal ervoor stond, toen nog 0 0. Aangekomen in Chetwynd weer naar het Visitor Center en wat
bleek? Nederland had verloren. Geen feest in Nederland. Wij leven (of treuren?)
met jullie mee ..
In Chetwynd staan 140 houtsnijwerken door het hele dorp. Weer
iets waarmee een dorp zich probeert te onderscheiden. Na het eten een wandeling
gemaakt langs de meeste van deze. Ieder jaar komen er een stuk of zes werken
bij. Afgelopen juni is hier ook het InternationalChainsaw Carving Championship gehouden.
Wij staan vanavond tegenover het Visitor Center op een
parkeerplaats, waar RVs en vrachtautos 48 uur mogen staan. Naast ons staat
een grote vrachtauto. Een praatje met de chauffeur gemaakt toen we terugkwamen van
de wandeling. Hij kwam naar ons toe met de mededeling dat de motor niet zou
draaien vannacht. Ik vroeg of ik in de cabine mocht kijken omdat ze daar ook
slapen. Achter de bestuurdersstoel is een tweepersoonsbed, een koelkastje en
een kast, dus goed voor de nachten. Even achter het stuur, waarna hij de
opmerking maakte, dat alleen kinderen dat meestal vroegen. Een old lady had dat
nog nooit gevraagd. Een schatje toch?!
Vanochtend bij het Casino in Prince George wakker geworden.
Erg vroeg, voor zessen, daar er erg veel verkeer was. Het Casino hier is s
nachts dicht. In Amerika gaat het 24 uur door.
Wij wilden vandaag Prince George gaan verkennen. Dus op naar
het Visitor Center. Werden er vriendelijk ontvangen en op onze vraag wat te
doen hier, kregen we 3 parken aangewezen, daar konden we wel een wandeling
maken. Downtown waren 2 straten met wat winkeltjes en dat in een stad met
80.000 inwoners. We hebben welgeteld 10 winkels gevonden. En een nieuw
politiebureau; hierbij op de foto.
Aan de rivier geluncht, s middags naar de mall, want die is
er dan wel. Deze heeft veel winkels en het is er lekker koel. Als het buiten 33
gr. C. is met blauwe lucht en zon is dat heel verfrissend. Op de mall zagen we
op internet dat Brazilië met 7-1 verloren heeft en dat is minder
Williams Lake heeft slechts 12.000 inwoners, maar wel de 3
bekendste supermarkten, waaronder een Walmart, maar eens niet daar geslapen
maar bij het Visitor Center. Vanochtend
downtown ingelopen. Dit plaatsje heeft nog echt het centrum midden in het
stadje. Niet erg groot, maar toch. Hier weer enkele leuke muurschilderingen en
gefröbel van de dames om de bomen.
Onderweg richting Prince George geluncht aan een meer. We
zijn daarvoor maar binnen blijven zitten, want de muggen weten ons al een
beetje te vinden en dat vinden wij niet leuk Inmiddels de spray volgens het recept voor de repellent
(anti-mug) van Yvon samengesteld en gebruikt. Voor we een betrouwbare resultaten
kunnen melden, hebben we nog enkele onderzoeksdagen nodig
De bedoeling was om in Quesnel (kweeNEL) te overnachten, maar het centrum
hadden we om 15u wel gezien. Het aardige hier is dat ze de brandkranen langs de
winkelstraatjes hebben beschilderd als een persoon die voor dit stadje een
bekend figuur is (geweest). In een foldertje zijn van die brandkranen een foto
gemaakt en wordt een beschrijving ervan gegeven met plattegrond waar ze staan.
Zo probeert ieder stadje de toeristen langs de winkel te krijgen.
Omdat het nog behoorlijk vroeg is en warm (28gr), besloten
om door te rijden naar Prince George; 100km verderop. In dit gebied is het hout
erg belangrijk. Je ziet grote vrachtautos met boomstammen, grote zagerijen en
dan vrachtautos die de planken vervoeren. Deze zaken zullen we de komende
weken wel veel meer tegenkomen.
Vanuit Clinton naar het noorden zijn we via het Chasm Prov.
Park gereden. Dit wordt ook wel Painted Chasm genoemd. Dit vanwege de rode,
bruine, gele en paarse kleur die een rotsformatie in het park moet tonen. Deze rots
is onderdeel van een canyon die is ontstaan door het uitschuren van smeltwater
uit de laatste ijstijd. Door dit uitschuren zijn de lava-lagen in de rots
zichtbaar geworden, die eerder door een vulkaanuitbarsting daar terecht zijn
gekomen. Helaas komen de kleuren niet helemaal goed uit, we misten de zon. We
kwamen hier wel onze eerste muggen tegen. We hadden van Petra (ons
boondockadres) een deodorant stick gekregen, te gebruiken nadat je gestoken
bent. En mensen, dat helpt heel goed. Blijft een klein plekje en de jeuk
verdwijnt.
Terug op de Cariboo Highway (Hwy97) roept Marion in eens:
een beer! Gelukkig reden we op een brede weg en het was niet druk. Tussen het
bermgras liep een zwarte beer te grazen. Af en toe stak hij netjes even zon
kop iets omhoog.
In 100
Mile House tijdens de lunch begon het wat te regenen. De
plaatsjes (gehuchten) hebben hun naam overgehouden uit de tijd van de goldrush
toen er nog met paard en wagen werd gereden. Om de circa 20 mile op de route (hier
vanuit Lillooet) werd er een huis gebouwd waar de reizigers onder meer eten en
drinken konden kopen. In sommige van deze huizen was overnachting ook mogelijk.
Het huis kreeg dan de naam die aangeeft hoever het van basisplaats afligt. Rondom
zon House werd al gauw meer handel gedreven en zo ontstonden meerdere
gebouwen. Dit groeide soms uit tot deze dorpen.
Bij het Visitor Center in Williams Lake is het toegestaan om
op de parkeerplaats te blijven overnachten, nadat je er je naam, kenteken en
telefoonnummer hebt afgegeven. Omdat het nog vroeg in de middag is en het
zonnetje ondertussen weer is gaan schijnen, hebben we bij het meer, waar deze
plaats naar is vernoemd, nog een aardige wandeling gemaakt.
Gefeliciteerd met het succes naar de halve finale!
Wij zijn vandaag weer iets verder noordwaarts getrokken.
Goeie weg en het wordt steeds rustiger en de bergen worden kaler. De mevrouw in
het Visitor Center van Cach Creek vertelde dat het landschap hier te
vergelijken is met dat in Noord-Arizona. Zijn wij het mee eens. We doen het
rustig aan en rijden zon 150
km per dag. Dit doen we onder meer om de mosquitos nog
even van ons af te houden. In Yukon en Alaska is het in juni en juli ook het
hoogseizoen voor die beesten.. Met zo hier en daar iets bezichtigen, een wandeling en
bijtijds stoppen aan het eind van de dag komen we de dag heel goed door, heel
relaxt allemaal. Zo hebben we vandaag op de camping in Clinton (zon 450km ten
NW van Vancouver) de 2e helft de voetbal kunnen volgen (9u
tijdsverschil).
We zijn nu 2 maanden onderweg en hebben inmiddels zon
7.300km gereden. Naar de grens met Alaska is het nog zon 2.700km. Dus ergens
in de 2e helft van juli hopen we die grens te bereiken. Dan hebben we
ongeveer een maand om door Alaska te rijden. Hoewel we op weg zijn naar het noorden is het goed te weten
dat we op dit moment ten aanzien van de noorderbreedte vergeleken met Europa,
ter hoogte van Parijs (50 gr NB) zitten. Amsterdam zit op 52gr NB. De zon gaat
dus hier momenteel eerder onder dan in Nederland. In Alaska zullen we nog
meemaken dat het slechts 3u donker is .
Even buiten onze slaapplaats ligt, naast de Trans Canadian
Highway die wij een tijdje naar het noorden volgen, de Bridal Veil Fall, een
mooie brede waterval. Een goed begin van weer een mooie dag.
Als deze weg naar het noorden afbuigt richting Prince George
merk je dat het verkeer al behoorlijk rustig wordt. De weg volgt de Fraser
River die uit het noorden komt. Dit is een erg belangrijke rivier voor de
zalmstand. Op deze weg ligt de Hells Gate. Dit is een canyon waar deze
rivier door stroomt. Met een gondel wordt je naar even boven het rivierniveau
gebracht. De wilde Fraser wordt vaak gebruikt voor rafting. Daar beneden is een
tentoonstelling met enkele filmpjes over
het bedwingen van deze canyon door de jaren heen en over de ontwikkeling van de
zalm. Reeds is 1805 heeft ene meneer Fraser hier een expeditie gehouden om een
doorgang naar de Pacific te vinden. In de tijd van de goldrush (ca1860) werd
deze canyon gebruikt voor de doortocht naar het noorden, waar toen goud werd
gevonden.
Voor de zalmtrek naar de geboortegronden zijn meerdere
vistrappen aan weerszijden van de canyon ingebouwd.
Even ten noorden van deze plek hebben we de camper op een
Provincial Park neergezet. Het landschap hier lijkt een beetje op het hete
Arizona. Hoewel het behoorlijk benauwd was, vertelde de dame bij het Visitor
Center dat het vandaag fris was met een lekker windje. In plaats van de
gebruikelijke 35 gr en hoger was het vandaag slechts 25-27 gr.
Afgelopen nacht bij Walmart in Mission gestaan. De avond
ervoor had ik gebeld of we daar mochten staan. Na enig weifelen gaf de manager
toestemming. Toen we gisteravond aankwamen reden we gelijk tegen het bord aan
Absolutely NO overnight RV or Truck Parking. Clemens naar binnen gegaan en
gezegd dat we toestemming hadden. De dame zou het aan de manager doorgeven.
Geen probleem gehad.
Vanochtend naar Historic Downtown Mission. We hebben het
niet kunnen vinden, ook niet nadat onze Lolo (GPS) ons erheen had gebracht.
Doorgereden naar de Westminster Abbey. Dat is een semenarie van de
Benedictijnen. De kerk bekeken en door het park gewandeld met op het eindpunt
uitzicht over de Fraser River.
Vanmiddag downtown Chilliwack. Ook een triest centrum.
Canada gaat wat dat betreft veel op Amerika lijken. Lege binnensteden.
Toen we bij Walmart aankwamen stonden er allemaal pionnen op
de parkeerplaats. Dus naast de pionnen geparkeerd. Zitten we te eten, komt de
ene na de andere oldtimer naast ons staan. Ze maken een praatje met elkaar en
kijken bij elkaar onder de motorkap. Het is eigenlijk kijken en bekeken worden.
Wederom afscheid genomen van onze boondock-gastheer en -gastvrouw.
Het was weer een aangenaam verblijf in Surrey. Omdat we tijd over hadden en het
weer erg zonnig was, hebben we op weg naar Mission de borden naar Rolley Lake
Prov.Park gevolgd. We kwamen bij een meer uit in een mooie bosrijke omgeving.
Een gedeelte van het meer is afgezet om te zwemmen. Dus veel gezinnen met
kinderen. Om het meer loopt een pad door het bos. Lekker gewandeld in de
schaduw en daarna de stoeltjes buiten gezet en gelezen. Vanwege de
schaduwgelegenheid hebben we daar op de parkeerplaats gekookt en gegeten. Toen
de echte warmte voorbij was zijn we naar Mission gereden voor de overnachting.
Vandaag is het 1 juli en dat betekent hier Canada Day, een
nationale feestdag, de dag van de eenheid. Het is mooi weer en wij besluiten
naar Downtown Vancouver te gaan met de Skytrain. Nabij Canada Place aan het
Waterfront is het erg druk met mensen met Canadese vlaggetjes en
hoofdversiering. Met een rondje van een militair vliegtuig over de baai,
kanonschoten is Canada Day begonnen. Iedereen loopt een beetje rond te
slenteren. Veel standjes met eten. Natuurlijk de langste rijen bij de standjes
waar je een gratis proefmonster van een of ander drankje kunt bemachtigen. Hier
dus niet anders dan in NL.
s Middags is er een show van Lumberjacks. Dit zijn de
houthakkers die de nodige kunsten met de bijl, motor- en trekzaag uithalen. En
het onderdeel rolling logs, waarbij de een de anderuit zijn evenwicht probeert te krijgen op de
rollende boomstam. Altijd vermakelijk. De kunst van het evenwicht was vroeger
erg belangrijk toen de houthakkers de omgehakte bomen, die via de rivier naar
de zagerij gingen, te sturen. Daarvoor sprongen ze op de rivier van de ene naar
de andere boomstam.
Weer een geslaagde, erg zonnige dag. Alleen neef Wim was niet in town. Jammer, die zit nu in
Nederland.
Dit is onze laatste dag op Vancouver Island. Met een omweg
zijn we naar de ferry gereden. Eerst met de camper door downtown Victoria om zo
bij de zuidpunt van deze provinciehoofdstad te komen. Daar hadden we een
prachtig uitzicht over de Strait of Juan de Fuca met in de verte Port Angeles
en Mount Olympus (Amerika). En schitterend weer! De scenic drive langs de oostkust richting de ferry leid je
mijlen door prachtige villawijken, langs golfbanen en jachthavens en prachtig
uitzicht op het water.
We hadden de ferry van14u gereserveerd. We kwamen net om 13u
bij de ferry aan. De boot van 13u bleek enkele minuten vertraging te hebben of
we al mee wilden? Achter ons werden de deuren gesloten en weg waren we. Met dat prachtige weer natuurlijk een mooie overtocht,
waarbij de ferry tussen diverse eilanden moet laveren om bij Vancouver aan te
komen. Vanaf de boot was Mt Baker(de
voet in de wolken) duidelijk zichtbaar.
Wij hadden bij ons boondock-adres in Surrey, waar we ook 14
dagen geleden hebben gestaan, gevraagd of we nog een nacht konden staan. Geen
probleem. Tegen vijven daar weer een hartelijk weerzien. Na een babbeltje in
hun achtertuin kwam de vraag wat te doen met het avondeten. De optie kwam om
naar White Rock te rijden en fish&chips te gaan eten. Wayne
(boondock-adres) heeft daar een broer Derek wonen. Hij werd mee-uitgenodigd. In
het beste fish&chip-restaurant aan de boulevard hebben we op het terras
gegeten met zicht op zee en van alles wat er op de straat passeerde. Het was
een erg gezellig samenzijn.
Derek heeft met zijn vrouw geocaching als hobby. Mensen over
de hele wereld verstoppen kleine doosjes. Die worden geregistreerd. Via een
internetsite kun je hints vinden waar deze te vinden zijn. Met een GPS kun je
die doosjes opsporen. Als je zon doosje hebt gevonden, zet je je naam op het
lijstje dat erin zit. De kick is om zoveel mogelijk van deze cache-plekken te
vinden. Het schijnt verslavend te kunnen zijn. Hij legde ons het uit en wij
hebben enkele ervan inde buurt gevonden. Dus als je bij de fotos denkt: wat
zoeken die mensen daar?....
Allemaal gefeliciteerd met de overwinning tegen Mexico. Een aantal
van jullie houden ons op de hoogte van de uitslagen,waarvoor dank. Zo te lezen
was het vandaag wel even billenknijpen
Wij hebben tijdens de wedstrijd (wij lopen hier 9u achter op
NL) Fort Rodd Hill en the Fisgard Lighthouse bezocht. Deze landmarks nabij
Victoria vallen onder de Natl Historic Sites. Met onze Canadese Park Pass
mogen wij hier gratis in. Het fort stamt uit de late 19e eeuw en heeft tot de
WOII dienst gedaan. De vuurtoren is ietsje ouder, maar functioneert nog steeds,
maar sinds de 60-er jaren zonder vuurtorenwachter.
Via allerlei kustweggetjes kwamen we uit bij het plaatsje Sooke.
Het Info Center gaf aan wifi te hebben. Dus daar even checken hoe NL het
gemaakt had. Yeah Het InfoCenter wist een mooie trail voor ons, die over een
soort natuurlijke dam liep met uitkijk op de Juan de Fuca Strait, het water
tussen Vancouver Island en de Amerikaanse staat Washington. We hebben de wind
even lekker door de (resterende) haren laten waaien. Op de terugweg langs Sooke Potholes Parks. Het rivierwater
heeft hier door haar kracht grote bassins gecreëerd in de rotsen.
Clemens heeft een klauw van de Bald Eagle in de hand.
Met de bus naar downtown Victoria. Er hingen wat buien in de
lucht, maar we hebben het redelijk droog gehouden. Dit keer een wandeling langs
de waterfront gemaakt. Hierbij ook een bezoekje gebracht aan The FloatHome
Village, zon 70 woonhuizen op water.Vorig jaar zijn we er met de Ferry langs gekomen, dan zie je
niet dat het eigenlijk een heel dorpje is.
Verder weer de nodige art-kraampjes langs de waterkant, watervliegtuigen,
bootjes, straatartiesten, muziekmakers. Al met al weer heel gezellig
om hier rond te lopen.
Door de vochtige lucht niet gehinderd zijn we vandaag weer
op weg gegaan richting Victoria. Via weer een tussendoor weg kwamen we aan bij Cowichan Bay,
een vissersplaatje aan de oostkust van Vancouver Island. Het was laag water,
waardoor goed te zien is dat bepaalde huizen op palen zijn gebouwd.
Bij Shawnigan Lake vonden we het bordje naar de Kinsol
Trestle. Een trestle is een soort frame. Hier is het bedoeld als een onderbouw
voor een brug die van hout is gemaakt. Deze trestle is gebruikt tot 1979
waarover boomstammen met de trein naar de zagerij werden vervoerd. Enkele jaren
geleden is deze brug gerestaureerd en is nu onderdeel van de Trans Canada
Trail. Dit is een wandelroute die van Victoria (Vancouver Island)naar St. John (Newfoundland) loopt, van de
west- naar de oostkust van Canada. Liefst 23.000 km ..
Verder naar het zuiden (van Vancouver Island) komen we in
Chemainus aan. Dit van oorsprong houtverwerkingsdorp trekt veel toerisme door
de vele muurschilderingen in dit dorp. Elf jaar geleden hebben we hier een
snelle stop gemaakt om de muurschilderingen te bezichtigen. Er zijn er nu
meer. Ze vertellen de geschiedenis van dit dorp. En het werkt, er lopen heel
wat toeristen. Met voetafdrukken op het trottoir wordt de route langs de
schilderijen aangegeven.
Via binnenwegen en kleine dorpjes komen we in Duncan. Er
staan verspreid in het centrum van dit stadje zon 40 totempalen. Ieder met
toelichting wat ze uitbeelden.
We hadden er weer mooi weer bij, dus ook weer even een stop
aan het water. Walmart verwelkomt ons weer hartelijk en Home Depot aan de
overkant stelt ons weer in de gelegenheid onze verhalen op internet te zetten.
Na een aller hartelijkst afscheid van Daryl en Laura gaan we
weer richting het zuiden van het eiland, richting Victoria.
Een stop in het plaatsje Courtenay. Het heeft een klein,
maar gezellig centrum. Even doorheen gelopen.
Waar we zondag aan het water hebben gezeten in Qualicum Beach
was het strand nu vrij (eb). Het was heerlijk weer, dus wat houd je dan tegen om lekker
langs het strand te gaan lopen. Zo gezegd, zo gedaan. Mensen, wat een leven. We
staan weer in Nanaimo bij Walmart. Hier is ook free wifi en om de hoek een
gratis dumpstation. We kunnen onze dure boodschappen en benzine aardig
compenseren op deze manier.
Ons boondock-adres was nog ruim 10km voor de plaats Campbell
River. Dus met de kar naar downtown. De weg loopt langs de Strait of Georgia.
Op enkele parkeerplaatsen gestopt om van het uitzicht over het water te
genieten. Daar zagen we enkele grote roofvogels rondvliegen. Bij navraag bij
een passant blijken het jonge bald eagles te zijn, die nog niet de witte kop
hebben.
De auto bij de bijna 200m lange pier geparkeerd. Op de pier
waren enkele hengelaars. Toen we met een aan de praat kwamen, wees hij ons op
een groep orcas die in de verte zwommen. Helaas alleen de luchtfontein ervan
gezien.
Op het plein bij het Info Center was een middagperformance
door een zangeres. Mooi moment om de lunch bij te nuttigen. Op de
middagwandeling kwamen we langs de cemetery of First Nation people.
Na het diner van gisteravond bij het gastpaar heeft Marion
hen uitgenodigd op een pasta-diner in onze camper. Tijdens het voortreffelijke
eten van Marion hebben we onze conversatie van gisteravond bij ons voortgezet. Het
was weer een gezellige avond.
Maandag wasdag, daar hebben we ons maar eens aan gehouden.
Claudia, de Duitse buurvrouw wilde graag mee daar haar waszak ook vol zat.
Adres opgezocht, daar naartoe gereden. Maar geen coin laundry te vinden. Na
hier en daar navraag 1 km
terug bij het Shell station er één gevonden. Dus gezellig samen aan de was. Nadien
toch maar weer afscheid genomen.
We hebben lekker aan het water onze lunch gebruikt.
Voor vandaag hadden we een boondock-afspraak bij mensen even
voor Campbell River. Daar aangekomen werden we hartelijk ontvangen door de heer
des huizes. Ook gelijk uitgenodigd voor het diner. We hebben er heerlijk
gegeten en gezellig nagetafeld. De gastvrouw had erg haar best gedaan. Zij zijn
ook met reizen begonnen voor langere tijd. We konden heel wat ervaringen
uitwisselen. Al met al een hele gezellige ervaring.