het wel en wee van mezelf

01-08-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hoop
We beginnen een nieuwe maand ,en meteen onderneem ik ook weer een poging om opnieuw te starten met lopen.Na de desastreuze maand juli heb ik weer een sprankeltje hoop
Ik heb mijn eerste loopje gedaan eigenlijk op 24 juli ,dat was door het toedoen van collega Smol,hij kwam net thuis van vakantie ,en vond het nodig om de overtollige kilo's er meteen af te lopen.Bij ondergetekende is dit ook hoogdringend nodig
Samen trokken we naar't Speelhof en ik liep daar 4 ronden goed voor 10 km in 55 min,Mario gaf er na 9 km de brui aan
14.40/14.03/13.27/12.48 waren de rondetijden.

Het duurde dan tot donderdag vooraleer ik terug initiatief om nog eens te gaan lopen
opnieuw Speelhof,ditmaal 5 ronden ,goed voor 12,3km in 64.30
rondetijden 13.20/13.06/12.55/12.38/12.32
het ging toch vrij moeizaam en ik creërde een vééél te hoge hartslag

gisteren was opnieuw een loopje voorzien ,maar omdat het vrij druk was op't werk en ook mijn andere collega belde om te gaan fietsen ,ging het lopen dus niet door ,en werd er gefietst.
met de collega reed ik het parcours van de Kroem Foerce
www.dekroemfoerce.be
een toertocht die aanstaande zaterdag doorgaat,we deden slechts 90 km aan een gemiddelde van 25 km/u ,het ging me echt niet af,ik had het moeilijk,weet niet waar het aan lag ,maar ik kwam niet in het stuk voor. Was het de vermoeidheid in combinatie met het weinige fietsen van de laatste tijd ,of zit mijn overgewicht er voor iets tussen,feit is dat ook mijn hartslag bij de minste inspannig pijlsnel de hoogte inging.
Gisterenavond moest ik dan naar een feestje van een collega die 50 jaar werd en het werd hééél leuk en ik heb me nog eens laten gaan,ben sinds lang nog eens in de drank geschoten.
www.striptease-nomi.com
De gevolgen lieten zich vandaag raden natuurlijk ,maar ik wou niet bij de pakken blijven zitten en trok met een houten kop naar't zwembad,daar trok ik 80 baantjes schoolslag,als ik vanavond een beetje hersteld ben ,doe ik nog een loopppoging
Hopelijk kan ik nu spreken van een nieuwe start ,al besef ik wel dat ik het rustigaan zal moeten doen ,want een versleten rug blijft een versleten rug,nu nog de knop in mijn hoofd omdraaien en dan zal het wel lukken zeker???

01-08-2011 om 11:36 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (1)
20-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EN TOCH....
....blijf ik proberen

dinsdag na mijn thuiskomst van mijn vakantie in Salou kroop ik al tegen de muren van verveling en besloot het dan maar te wagen,ik trok naar't Speelhof voor een loopje,maar verder dan twee rondjes (5 km in 29 min),kwam ik niet,alles ter hoogte van mijn schouder deed ontzettend pijn.

Vrijdag's dan eens afgesproken met mijn collega,het was die dag de enige dag van de week mooi weer ,en we besloten te gaan fietsen,thuis wat pijlen gevold ,en die gingen richting Halen,waar waarschijnlijk het vertrekpunt was van een reeds gereden toertocht.Zo gingen we dan richting Walen en voor we er erg in hadden zaten we aan 100 km en we moesten nog huiswaarts.We wisten niet echt goed waar we zaten en vreesden dat we het parcours van 160 km aan't rijden waren.Gelukkig kwam na een tijdje het plaatje Waremme in zicht en zo wist ik dat het niet ver meer kon zijn,gelukkig maar ,want ik had weer ontzettend pijn.Na 135 km waren we dan thuis beland ,een gemiddelde van 24,5 km/u ,en daar was ik best tevreden mee ,gezien de pijn die ik moest doorstaan.

Zondagmorgend dan besloot ik naar't zwembad te gaan om enkele baantjes te trekken,en ook hier ging het zééér moeizaam ,amper 52 baantjes kon ik volbrengen met de (on)nodige pijn
In de namiddag sloeg de verveling weer toe ,en ik wou niet alweer de hele namiddag op de zetel liggen
Keek even op de site van Marching.be ,en besloot dan maar een wandeltocht te maken in Munsterbilzen.Ik koos meteen voor de langste afstand zijnde 20,6 km
Ik vertrok met volle ijver en poogde zelfs enkele looppasjes tot de pijn weer kwam bovendrijven,toen wist ik dat ik niet meer moest overdrijven
Nog even een pijl niet opgemerkt en daarbij toch zeker een 500 tal meter misgestapt vooraleer ik er erg in had dat ik niet op het juiste traject was
Na een goede 3 uur(en 5min) ,kwam ik terug aan in het lokaal waar ik me (niet ) ,had ingeschreven.Al bij al een mooie wandeling gedaan,maar 's anderendaags toch last van beide billen ,waarschijnlijk de spieren daar wat overbelast.De pijn in de schouder en oksel manifesteert zich nog steeds.Ondertussen zijn we drie dagen verder,ben ik vandaag terug begonnen met werken en heb nog steeds pijn.Is het volgende week nog niet beter ga ik terug naar de dokter,bij vorig onderzoek was op de foto's niks te zien van schade,toch wil ik weten wat er precies aan de hand is,tot zolang probeer ik me koest te houden  
Groetjes en hopelijk de volgende keer beter nieuws

20-07-2011 om 16:33 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
12-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.alweer buiten strijd,pfffffffff
.....en deze keer heeft het dan nog niks lmet lopen te maken.In mij vorige post kon je lezen dat ik gevallen was met mijn fiets,maar toch besloot ik om 's anderendaags opnieuw op de fiets te kruipen,maar toen mijn collega mij zag strompelen ,had ie er geen goed oog in,so what,de groten der aarden ,staan er toch ook onmiddellijk opnieuw na een valpartij.We vertrokken richting Diepenbeek en besloten er die extra lus van de dag ervoren bij te doen.Maar van thuis uit naar Diepenbeek was al gauw 25 km heen en 25 km terug,tel daarbij die extra lus van 35 km met het toerke in Diepenbeek en je weet al snel dat we niet onder de 100 km uit gingen komen,damn
Naarmate onze fietstocht vorderde kreeg ik toch ontzettend veel pijn en had alle moeite om mijn collega te volgen,het was dan ook nog ontzettend heet,geen ideale omstandigheden ,dus werd er meermaals gestopt .Het ging me echt niet af ,maar er was geen kortere weg ,we moesten erdoor,pffff
Ik was dan ook héél blij dat ik na 124 pijnlijke km's terug thuis was ,met slechts een gemiddelde van 24,5km/u
's Anderendaags dan maar besloten om onmiddellijk een dokter te raadplegen ,platen laten maken en zo kwam ik tot de vaststelling dat ik een gebroken rib had aan de achterkant van mijn lichaam,doeme hé
Enfin ,geen nood ,het was toch bijna vakantie en dan kon ik rusten
Toch even geprobeerd om te gaan lopen net voor de aftocht naar Spanje,maar het lukte echt niet ,na 2500m moest ik er echt de brui aan geven
Dus ging het een vakantie worden zonder sporten ,en de gevolgen laten zich natuurlijk raden,5 kg extra gewicht erbij ,en neen ,niet van de souvenirs in mijn koffers ,maar van al dat verdomd lekker eten ,en ook wel een beetje van den drank natuurlijk
Maar het onheil bleef in de lucht hangen(zelfs in de Spaanse)Tijdens een wandeling na ons avondeten(dit was ons enige sportief verzet en tevens vast ritueel),gebeurde het toch zeker.Ik slenter natuurlijk niet door de straten van Salou ,en plots werd ik door mijn aardig tempo ,door iemand die zich plotsklap in mijn baan gooide omvergelopen,ik smakte tegen de grond op mijn al pijnlijke linkerkant,even was ik groggy ,ik moest door enkele mensen worden rechtgeholpen,en dacht meteen het ergste,toch liet ik me niet helpen,de gedachte dat ik in een Spaanse kliniek terecht moest komen bezorgde me al kippevel
De rest van mijn vakantie heb ik dan al maar liggend ,de pijn verbijtend doorgebracht aan het zwembad en af en toe waagde ik zowaar een baantje te trekken.
Nu een paar dagen na mijn thuiskomst ,bij de dokter langs geweest,opnieuw platen laten maken ,maar er was alleen maar de oude breuk te zien,waarschijnlijk zijn dus de ribben gekneusd aan de voorkant net onder mijn oksel.De pijn moet ik bestrijden met ontstekingsremmers en hopen dat het snel overgaat,ben nog een hele week thuis en zo niks kunnen doen,tja ,da's balen!!!!
Ik ga toch proberen om vrijdag op mijn fiets te kruipen,die heb ik met veel moeite toch proper gekregen.Hopelijk kruip ik snel uit de hoek waar de klappen vallen want ik heb er echt genoeg van

groetjes

12-07-2011 om 00:00 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (5)
26-06-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tja....
....het loopt weer niet op wieltjes,maar ja ,waarschijnlijk ben ik weer te hard van stapel gelopen

maandag  liep ik dag 2 na elkaar 12,3 km in 65 ,netjes binnen de pijngrens en rondjes aan 13' gemiddeld

dinsdag derde dag op rij ,en meteen een snelle duurloop 12,3 in 58 min
12.15/11.35/11.29/11.28/11.26

woensdag werd rustdag en donderdag opnieuw Speelhof 14,6 km in één uur 16 min
13.18/12.48/12.41/12.35/12.26/12.02

vrijdag en zaterdag héél veel last van ontstekingspijnen

vandaag dan afgesproken met mijn collega om nog eens te gaan fietsen,het was ondertussen twee!!! weken geleden

we spraken af in Diepenbeek waar we een ritje van 100 km zouden doen ,ten voordele van een organisatie voor het Kinderkankerfonds.Het betrof hier geen echte toertocht en dat was er een beetje aan te zien,geen bevoorrading onderweg,althans niet gratis,toch betaalden we met de glimlach 4 euro inschrijving.Maar na 65 km stonden we plots terug in Diepenbeek .Blijkt dat we een lus van 35 km in Zutendaal vergeten hadden,stond dan ook slecht aangeduid.Bij het eerste controlepunt stond er op de weg 65 km en 35 km,wij kozen voor de 65km,achteraf viel onze euro .We hadden die 35 er moeten bijdoen .Mja er stond niks van 100km ,dus....
Enfin ,na een drankje besloten we dan maar op eigen houtje wat km's af te malen.Eigenlijk had ik gehoopt om te stoppen ,want de benen waren vandaag zeker niet super(waarschijnlijk door de zware looptraingen).We reden dan een tijdje langs het kanaal waar we ook al een crème glaceke verorberd hadden van het ijskarretje aan de sluis van Diepenbeek,ik had wat extra suikers nodig
Een beetje voorbij Munsterbilzen reden we dan de brug over om terug richting start te fietsen,komen we toch ineens aan een stuk zandweg waar doorfietsen geen optie was ,door de regenval van afgelopen dagen was het een beetje moerasgebied ,we zakten een beetje in ,dus fietske opnemen en stappen.hier even voorbij reed mijn collega plat,even weer uit ons ritme,maar na het euvel terug op weg.Daarna gebeurde het,na een onoplettendheid van mijnetwege,reed ik door een plas die dieper was dan ik vermoedde en botste dus tegen de border en kwam zo ten val.Mijn gekrijs deed het ergste vermoeden ,maar het viel al bij al nog mee ,en na een beetje bekomen,terug op weg.Na 108 km stonden we er terug en ik was dan ook héél content dat ik er het weer heelhuids vanaf gebracht had,ons gemiddelde was wel aan de lage kant,25,5 km/u,mja,vermoeidheid en andere factoren speelden hier vandaag zeker een rol.Als ik niet te veel last van mijn valpartij ondervind ,starten we morgen opnieuw,kwestie van de fietskm's wat op te krikken vooraleer we op een welverdiende vakantie vertrekken,en die heb ik nu wel echt verdiend!!!!!!!
greeeetzzzzzzz

26-06-2011 om 18:52 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (3)
19-06-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LOOPPOGING nr zoveel
Na de Cristal Classic,toch even moeten bekomen van de inspanning,de maandag erna op de fiets gesprongen ,maar na 30 km stond ik al terug thuis voor de deur
de dinsdag opnieuw een poging gedaan en toch 80 km gefikst aan 27,3 km/u
het werd ondertussen Pinksterzondag eer de fiets nog eens van stal kwam,afgesproken met een collega loopster uit Genk ,om vandaar uit een tochtje te maken van ongeveer 90 km met tal van klimmetjes,zelfs eentje van 15% gemiddeld avg 25,3 km/u en het werd een leuk tochtje!!!!Met dank aan Luisa

Deze week besliste ik van opnieuw de loopschoenen aan te trekken ,en zo ging ik dinsdag eens proberen op mijn vertrouwde parcours,de Finse piste van het Speelhof.Ik liep ineens 5 ronden ,goed voor 12,3 km in 67 min
13.48/13.33/13.21/13.23/13.20,in de laatste ronde nog over mijn voeten gestruikeld met een val tot gevolg zonder veel erg

donderdag trok ik er opnieuw naartoe en weer werden het 5 ronden,waarvan ik op't laatste toch eens goed heb doorgetrokken ,hopelijk zonder gevolgen 13,3 km in 62 min
13.00/12.41/12.19/12.11/11.55

en vandaag zondag opnieuw ,maar nu samen met collega Smol ,12 km in 65 min,in de 4 de ronde kon Mario even doortrekken en had ik aanvankelijk moeite om te volgen ,maar dit maakte ik goed in de 5de en laatste ronde toen hij aan uitlopen dacht ,trok ik nog eens stevig door
13.53/13.13/13.20/12.28/11.48
Zo ben ik dus terug begonnen met lopen ,en de fiets staat ondertussen al een week op stal,het is er ook het weer niet voor momenteel en altijd alleen op pad moeten ,is ook niet plezant meer ,voor een uurtje lopen kan ik dat nog wel opbrengen,maar fietsen is een andere zaak
Ik moet er derhalve bijzeggen dat ik momenteel aan de ontstekingsremmers zit ,en zo hoop dat de pijn niet te erg waarneembaar is.Alhoewel ik toch voel dat het niet goed zit,probeer ik rustig aan te doen,en volgende week als het weer beter wordt ,terug op de fiets te kruipen.We zien ondertussen wel waar we uitkomen,nog een paar weekjes geduld en we kunnen weer de valiezen pakken voor een hopelijk deugddoende vakantie
groetjes







19-06-2011 om 17:16 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (1)
05-06-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FOTO'S EN GRAFIEKEN
Hieronder de foto's en grafieken van de klimmetjes van de Cristal Classic

















05-06-2011 om 16:18 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cristal Classic
Deze blog is goed op weg om een fietsblog te worden ,in plaats van een loopblog ,al hoop ik natuurlijk stiekem van niet

Dit weekend (zaterdag) was er de Cristal Classic met vertrek aan de brouwerij in Alken.Ik had deze week nog niet veel gereden ,alleen op maandag een tochtje van, 100 km.Zelfs donderdag(feestdag),was er de goesting niet,te veel wind ,het niet vinden van een fietspartner en moe gewerkt ,alle redenen waren goed om toch maar niet te gaan rijden ,want het is tenslotte nog steeds mijn lievelingssport niet

Maar op zaterdag zou er toch gereden worden ,al moest ik ervoor nog 10 uur werk verrichten ,eer ik om 9 uur kon vertrekken , me thuis klaar  maken , mijn fiets in de auto te laden,en richting Alken ,waar mijn collega me opwachtte.
Hij bracht tevens de inschrijving in orde zodat we tegen half 11 konden vertrekken voor de 120 km,althans dat was de bedoeling.Moest het niet lukken konden we nog altijd beslissen om na de splitsing alsnog de 90km te doen.Het begin ging redelijk goed,weinig klimwerk,en na een 35 tal km zou de eerste bevoorrading zijn volgens mijn collega,doch nergens iets gezien ,en mijn moraal begon toen al te zakken.Er kwam een renner bij en we pikten aan,besloten zo lang mogelijk mee te gaan,tot de volgende bevoorrading.Mijn collega lukte het wonderwel om in het wiel te blijven,maar ik moest telkens een gaatje laten,af en toe werd er wel vaart geminderd,maar toch had ik het bijzonder moeilijk.Er kwamen nog twee renners bijn ,maar ook deze moest ik laten gaan,na een tijdje kwam ook mij collega terug en besloot ze maar te laten gaan.Na 60 km kwamen we aan de tweede bevoorrading,namelijk de wielerbaan van Lantin ,waar we een rondje moesten afleggen.Maar door mijn geringe ervaring besloot ik op het vlakke gedeelte te blijven en niet hoog in de baan te gaan fietsen .Na de bevoorrading terug op weg met enkele stukjes banaan ,appelsien,en een suikerwafel achter de kiezen ,doorgespoeld met een flets sportdrankje van Etixx .Nu ging het echte werk beginnen ,en aanvankelijk liep het allemaal naar beneden tot aan de voet van de beruchte Halembaye,rustigaan naar boven was het advies maar onderwege kon ik toch verschillende renners oppikken al moest ik daar een aantal keren voor sterven vooraleer ik de top bereikte.Daarna terug naar beneden richting Bassenge waar 5 km verder de côte de Wonck ons opwachtte,een 600m lange klim,die op dezelfde wijze werd beklommen en al stervend kwam ik weer boven.Er diende nog 40 km gerden te worden en we waren zo goed als door onze drankvoorraad heen ,zodat we besloten om in Valmeer een eigen stop te houden voor een fris drankje uit een buurtwinkeltje dat gelukkig nog uitgebaat werd door een charmante jonge dame ,waarmee we toch een aangenaam praatje maakten.Ze was blijkbaar echt geboeid door ons avontuur en luisterde vol verbazing naar onze deskundige uitleg.Maar er moest opnieuw gefietst worden ,met nog 35 km voor de boeg.Na 20 km kwamen we aan de laatste bevoorrading en hier reden er toch verscheidene door.De reden was echter niet ver te zoeken ,alleen kraantjeswater en een ermbarmelijke muesli-reep,het was waarschijnlijk de bedoeling dat we in het plaatselijke café  een drankje nuttigden tegen betaling
De laatste km's waren in zicht richting Alken , ik telde km voor km af,en was dan ook dolblij toen de brouwerij in zicht kwam.Daar aangekomen direct drankbonnetjes genomen aan één euro voor frisdrank en Cristal en 1.50 voor een Grimbergen.Ik dronk achtereenvolgens een lauwe cola ,terwijl ik een light wou,die er niet was ,een lauwe fanta en last but not least een frisse Grimbergen..Na een betje napraten besloten we dan maar huiswaarts te trekken,ik moest immers die zelfde avond nog gaan werken
Ik heb me de hele nacht zo slap als een vod gevoeld ,diarrée en maagpijn ,waarschijnlijk door het drinken van verschillende dranken onder mekaar en het warme weer.Vandaag besluit ik dan maar een rustdag in te lassen,het is echt nodig
Hopelijk wordt het in de loop van volgende week een beetje beter,alhoewel het Pinksterweekend weer zwaar beloofd te worden op het werk
Toch zou ik graag zowel op zaterdag als op maandag te gaan rijden,we zien wel hoe alles evolueert,momenteel staat mijn hoofd er echt niet naar
groetjes

05-06-2011 om 16:00 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (1)
29-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EVEN GELEDEN.......
t'Is inderdaad even geleden dat ik hier nog een berichtje postte .Het lopen heb ik even aan de kant geschoven ,vermits de adductoren nog altijd blijven zeuren.Bern dan ook nog maar eens naar de sportarts getrokken,en véél kan die eigenlijk niet meer doen.Een Diclofenac kuur heeft ie me voorgeschreven gedurende zes weken,en ook mijn stabilisatie oefeningen zou ik moeten doen,alleen die helpen op lange termijn ,maar dan moet ik ze alle dagen uitvoeren,pfff
Voorlopig blijf ik dus fietsen ,en ook dat gaat me niet zo goed af,krijg regelmatig last van mijn onderrug aan de linkerkant,heb dan nog maar eens mijn stuur laten aanpassen

Gisteren stond er een toertocht op het programma in Bilzen,de Flexpoint Classic met afstanden van 65 tot 180 km.Na mijn werk afgesproken met mijn collega Marc om er naartoe te gaan,ik was kapot gewerkt ,maar wou het er toch op wagen.We konden pas tegen de middag vertrekken , gelukkig konden we inschrijven tot 14 u
Om 12 uur stipt stonden we vertrekkensklaar,en gingen voor de 105 km.Onmiddelijk kregen we al een eerste klimmetje voorgeschoteld,de Letenberg ,700 meter aan 4%..Na amper 4 km kreeg ik af te rekenen met pech ,in een gat gereden en platten band,gelukkig kon ik op de technische bijstand van mijn collega rekenen om een nieuwe band te steken .Na wat moeite opnieuw op weg en na 9 km nog een bergske van 4% ,de Zevenbunder ,800 meter lang.De wind stond ook strak in ons nadeel,dus het tempo lag vrij laag .Op km 29 in Crisnée was de eerste bevoorrading.Op km 36 sloeg het noodlot opnieuw toe ,alweer platte band .Heb ik nog nooit voorgehad en vandaag dus twee keer
Nieuwe band gestoken ,deze keer die van mijn collega ,ondertussen had ie mijne band geplakt ,in geval van nood.We konden weer verder,op km 57 weer een colletje, 3% ditmaal 800 meter.Bij aankomst in Cahotte ,net voor de volgende klim wachtte ons de tweede bevoorrading,er was nog voldoende voorhanden ,maar toch begonnen ze al op te ruimen.Daar konden we met enkele mensen aansluiten voor de volgende klim ,de côte de Cahotte dus ,5% en 2 km lang.Mijne collega wou het rustig aan doen ,en bleef bij de anderen,ik klom ook rustig naar boven omdat ik niet goed wist hoeveel 5% eigenlijk is .Verrassend genoeg kreeg ik geen gezelschap en kwam dus als eerste boven,ondertussen was ertoch iemand komen aansluiten en even later ook mijn collega.We waren ondertussen op de terugweg en nu ging het héél wat beter, we zaten ook in het wiel van nen Hagenees ,en ook de wind was nu grotendeels in ons voordeel.Den Hollander bleef maar gaan ,en het werd een kat-en muis spel,af en toe kon ik kop nemen ,dan ging ie er weer vandoor,totdat we hem defenitief moesten lossen ,hij had de 180 km gereden ,chapeau.Ondertussen nog enkele gasten opgeraapt,en achter gelaten,en zo kwamen we op km 96 in Henis bij de volgende klim,de Krakenberg,voor degenen die nog niet gekraakt waren,een 500 meter klim aan 3,5%.Op het 100 km-punt was er dan de allerlaatste klim van dag,de Hardveldberg ,4% gedurende 1 km,ook deze heb ik overleefd,toch was ik blij dat we na 108 km de eindmeet haaldden.Het gemiddelde tempo lag op 25,8 km/u,geen topprestatie ,maar na een lange werknacht,en de nodige (h)euvels onderweg ,ben ik hier toch tevreden mee.
Op naar de volgende zou ik zeggen ,en dat wordt waarschijnlijk de Cristal-Classic in Alken volgende week zaterdag,afstand wordt of 90 km of 120 km,afhankelijk van het weer en andere factoren

groetjes

29-05-2011 om 15:29 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (4)
09-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kan ik het nog????

Wat kan hij nog ,zullen jullie zich afvragen??Tja lopen natuurlijk

Deze week eens een testje gedaan om te zien hoe mijn lichaam zou reageren op een nieuwe looppoging.
Daarom dat ik woensdag naar't Speelhof trok,aanvankelijk zou ik een poging doen om twee rondjes te lopen,maar ik kwam al gauw een kennis van mijn oudste dochter tegen ,en we raakten aan de praat over koetjes en kalfjes
Al gauw werden twee rondjes er drie en zelfs een vierde moest er aan geloven,het ging eigenlijk vrij goed ,maar ik bleef toch achter met een pijnlijk gevoel in mijn achterwerk,en neen ,die kennis van mijn dochter is bij mijn weten niet van't verkeerde soort .Na 4 ronden gaf ik er dan ook wijselijk de brui aan ,en liep dus net geen 10 km in 54 min.
's anderendaag s was de pijn weggeëbd,en vermits ik deze week nog niet op mijn stalen ros had geklommen ,besloot ik toch maar een fietstochtje te maken.Het mooie weer en de wind zo goed als niet aanwezig maakte dat ik een mooi tempo vergaarde op 70 km ,28km/u
Zaterdag had ik afgesproken met mijn collega om nog eens te gaan fietsen.Ondanks de drukte bij de bakker van het Moederdagweekend,kon ik toch iets later dan normaal vertrekken richting Wellen,onze centrale vertrekplaats.Het werd alweer een tochtje richting Borgloon,waar die dag de Gert Robeyns Classic doorging,we besloten dan maar de 45 km te nemen,vermits we al een goede 20 km in de benen hadden,en de tijd toch vrij beperkt was ,voor mij toch
Het werd een tochtje Land van Loon en omstreken ,en zoals ik het al meermaals heb aangehaald ,het is daar vrij heuvelachtig,neem daar nog een stevige zij en tegenwind bij ,dan weet je dat het weer snor zat.Op 45 km passeerden we kort bij mij thuis en ik besloot dan ook om iets fris te gaan drin,ken ,vermits het waterr in onze bidons al vrij lauw geworden was,een stukje rijstaart en een blikje Cola Zero tussen de kiezen en we kozen opnieuw het hazepad.De tocht kwam uit op het oud militair domein van Brustem waar we langs het "Dorp",een houten maquette van een kerk(dorp) gemaakt door Gert en tevens het thema van de fietstocht ,werden geloodsd.
www.hetdorp2011.be

Er was daar voldoende plaats maar soms kreeg ik het toch benauwd wanneer we weer eens een vliegtuigje boven ons hoofd zagen cirkelen,gelukkig was er geen enkele die landde .Ik dacht dat het domein alleen werd opengesteld ter gelegenheid van de fietstocht en vermits wij pas in de namiddag vertrokken ,was mijn reden tot ongerustheid misschien wel gegrond,toch konden wij ons ronde domein afwerken zonder incidenten.De tocht ging onverminderd verder en na 70 km ongeveer kwamen we terug op onze vertrekplaats ,waar we ook nog een versnapering tot ons namen ,bij de ouders van mijn fietscollega.We moesten dan nog elk 15 km huiswaarts keren,maar ik maakte nog een kleine omweg zodat ik bij thuiskomst 90 km op mij teller had staan met een avg van 25;,6 km/u.Nu restte mij nog amper 3 uur slaap vooraleer ik opnieuw moest gaan werken.Ik stak mijn loopkleren al in mijn werktas ,met de bedoeling om na het werk nog eens een poging te ondernemen.Het liep wat uit op het werk wegens de al eerder aangehaalde moederdagdrukte,maar omstreeks 11 uur zondagvoormiddag kon ik dan toch alweer naar't Speelhof wxaar collega Mario wwarschijnlijk juist vertrokken was.Dus vertrok ik maar alleen,en kreeg zowaar ik de tweede ronde het gezelschap van alweer een kennis,vroeger zoefde ik hem regematig voorbij ,maar nu was ik maar al te blij dat ik alweer een motivator had gevonden.Het werden alweer 4 ronde(9,8km) in 54 min,en alweer had ik het pijnlijke gevoel in mij "gat",al moet ik er eerlijkheidshalve wel aan toevoegen dat mijn loopcollega deze keer wel van het andere ,sorry soort was .Gelukkig was hij al op een goede wei beland
Zo heb ik deze week toch al twee keer gelopen ,en moet ik zeggen dat het toch nog niet vlotjes gaat en dat ik me voorlopig nog zal vastpinnen op het fietsen ,maar dat ik bij tijdgebrek toch nog wel eens een loopje zal wagen ,en dus een afwachtende houding zal aannemen.
groetjes....

09-05-2011 om 14:13 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
01-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EBURON CLASSIC
Op zaterdag(gisteren dus ),werd de Eburon Classic gereden,maar vermits ik zaterdags geen tijd heb,moest hij er vandaag aan geloven.Mijn laatste ritje na de stevige rit van afgelopen maandag ,deed ik op dinsdag ,een 60 tal km,de rest van de week weer afgezien van de pijn .De spieren in en rond mijn zitvlak lieten zich weer voelen,wanneer gaat er eens een einde komen aan de miserie
Ook heb ik mijn twijfels bij de aankoop van mijn koersfiets,heb ik er wel goed aan gedaan om deze beslissing te nemen????
In de week mijn fiets binnengedaan om mijn stuur hoger te zetten ,en vandaag dus nog eens een serieuze test gedaan.
De Eburon Classic vertrekt normaal in Hoeselt,maar ik reed mijn collega tegenmoet in Wellen (ons centraal vertrekpunt ,nu zijn auto stuk is).
Vandaar uit ging het naar Borgloon waar we de pijlen oppikten,we reden richting Kerniel ,Guigoven,en zo naar Hoeselt ,het eigenlijke vertrekpunt.Daar terug vertrokken langs Vliermaal naar Gors-Opleeuw,zo langs Jesseren naar Bommershoven,richting Horpmaal waar ons een lange kasseistrook stond te wachten.Ik moest daar alles uit de kast halen om te overleven ,hoe doen die echte renners dat toch ,mijn hartslag ging naar 180 ,en mijn  ademhaling leek wel op een oude stoomlocomotief .Zo reden we dan richting Oreye, en zo naar Oleye,de walen in dus .Bij de splising besloten we de 75 km te doen,we hadden immers al een kleine 25 km extra gedaan en moesten ook nog terug,en ik begon ook last te krijgen in mijn linkerheup
Langs Bettincourt kwamen we terug in't Vlaamse landsgedeelte ,Jeuk,richting Boekhout,Mechelen Bovelingen ,Batsheers ,Opheers,en zo naar Heers waar we stopten om een heerlijk ijsje te verorberen,moet kunnen hé
Dan richting Broekom huiswaarts ,alé Borgloon ,waar ik nog een kleine verrassing had voor mijne collega ,we reden de burchtgracht omhoog ,kort maar zéér krachtig.Zo kwamen we na een tijdje aan ons eindstation ,Wellen dus ,waar we bij de ouders van Marc nog een kriekje achteroversloegen alvorens ieder zijn eigen weg te gaan,ikke via Zepperen naar thuis(Aalst),hij via Alken naar Hasselt.Thuis gekomen na 120 km aan 25,6 km/u gemiddeld ,niet slecht gezien de toch wel zware kasseistrook ,de klimmetjes en niet te vergeten,de stevige tegenwind,pffffffffff
Nu heb ik, toch alweer last van mijn linkerheup en ben ondanks deze mooie dag toch een beetje weemoedig,ik moet nog wachten tot 25 mei voor een nieuwe afspraak bij mijn  specialist die tevens ook fietsmetingen doet(wel een dure aangelegenheid),maar ik ga het  eensq vragen ,anders moet ik mijne hele santeboetiek verkopen,met spijt in het hart ,en zal ik mij waarschijnlijk moeten toeleggen op een nieuwe hobby,petanquen ,misschien?????

01-05-2011 om 16:18 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (3)
25-04-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EEN GESLAAGD WEEKEND!!!!!

Traditioneel is er bij de bakker in het Paasweekend vééél werk,en moet ik meestal ook op Paasmaandag gaan werken,nu eens aan mijn eigen gedacht en een dagje verlof genomen,niet echt naar de zin van mijn baas ,maarja ,ge leeft maar één keer hé

Op zaterdag afgesproken met mijn collega en we zouden mekaar in  Wellen ontmoeten en van daaruit een tochtje doen,we kozen voor de omstreken van Bilzen ,Zutendaal ,Genk,Diepenbeek om zo via Hasselt bij zijn thuis nog iets te drinken.Het was trouwens mijn eerste rit met mijn nieuwe koersfiets ,aanvankelijk ging het niet zo goed ,er kwam zelfs een valpartij aan te pas in Zutendaal, zonder erg,gehinderd door een auto ,die bergaf kwam waar ik bergop moest ,hij mocht daar in principe niet rijden,mja .te laat uit mijn pedalen ,niet op tijd klein geschakeld en me nog net in de berm kunnen gooien Bij thuiskomst had ik dan toch 95 km op de teller staan aan een avg van 25,7km/u,hier was ik tevreden mee.Na amper drie uren slaap moest ik weer gaan werken en werd de drukke Paaszondag een rustdag in mijn tuin.'s Avonds toch nog een pintje gaan drinken in mijn stamcafé.

Deze morgend dan al vroeg uit de veren want ik had afgesproken met een loopvriendin uit Genk om een fietstochtje te doen naar de Voerstreek
Met een 9 tallige bende vertrokken we deels uit Genk ,deels uit Kanne naar Visé ,Val-Dieu ,waar we nog gene dronken (véél te vroeg ),zo richting Aubel.De terugweg beloofde dan ook nog schittterend te worden,de Hallembaye diende beklommen te worden aan de steilste kant .Ik had het schakelen een beetje verkeerd ingeschat en kon aanvankelijk niet naar boven,even gestopt en dan toch maar de berg bedwongen.Als toetje kregen we ook nog de Muizenberg voorgeschoteld,en vooraleer we de rit naar Genk afsloten ,nog even gestopt in Zutendaal bij café Tourisme en de Grimbergen ging er vlot in hoor!!!!
Ik vond het een héél fijne rit en ik had bij afloop 105 km op de teller staan,doordat ik mijn gegevens van zaterdag niet had gewist weet ik mijn gemiddelde snelheid niet ,maar who cares Ik heb ondanks de rugpijn toch genoten van het tochtje en het is zeker voor herhaling vatbaar!!!!!

25-04-2011 om 18:19 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (1)
21-04-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RUSTIG TOCHTJE

Gisteren had ik eigenlijk afgesproken met een collega-loper (Daniel),om met hem eens te gaan fietsen ,hij zou de Demervalleiroute doen ,een tochtje van 46 km,ik zou dan tot zijne thuis rijden ,een kleine 30 km ,het tochtje had ik de dag ervoor al gedaan ,kwestie van zeker te weten waar ie woonde.Hoe ik dan teruggeraakte ging ik nog wel zien,maar door omstandigheden(langer werken,moe,afspraak bij de kiné,die even later wel afbelde ),ging het tochtje dus niet door ,een gemiste kans en dat vond ik jammer.
Vandaag alweer wat extra werk bij den bakker onder de vorm van paasgebak,maar ik was toch thuis tegen 13 u,opnieuw zou ik een tochtje doen vandaag,maar alweer was het gevoel niet zo best ,moe,moe en nog eens moe,dan maar even van het zonnetje genieten .Omstreeks 15 uur besloot ik dan toch maar te vertrekken,op de site van Fietsnet ,knooppunter,had ik een tochtje uitgestippeld tot aan Schulensmeer ,het zou een 80-tal km worden.Vandaag waren de benen eigenlijk vrij goed na de rustdag van gisteren en ik moet zeggen het ging vrij vlot,na 40 km haalde ik een avg van 28km/u.Tussen Alken en St-Lambrechts-Herk zag ik ineens een groepje toeristen rijden,ik alles uit de spreekwoordelijke kan gehaald ,om erbij te geraken en het lukte.Even gepolst wat hun plan was ,zij waren op terugweg naar Meeuwen ,via Hasselt,en zo besloot ik eigenlijk van even mee te rijden.Aan't station van Hasselt besloot ik om alleen verder te rijden richting Runkst ,en zo naar Stevoort ,de wegen lagen er hier niet zo goed bij en de weinige wind die er toch was ,zorgde voor enig weerwerk.Ik ben dan wel niet in Schulen geraakt,mar bij thuiskomst had ik dan toch iets meer dan 70 km op mijn teller staan,mijn gemiddelde was toen nog 27,5 km/u,niet slecht.Thuisgekomen wachtte mij een andere verrassing dan ik verwacht had ,ik had eigenlijk geen verrassing verwacht,mja Het vrouwtje had héél de dag in de tuin gewerkt en eigenlijk moest het gras nog gemaaid en zei was moe aan't worden,dus...probeerde ik nog met het deuntje van Sam Gooris er vanaf te komen ,maar helaas ,pindakaas,ik hoefde zelfs mijn basketsloefkes niet aan te trekken ,op fietsschoenen gaat dat ook hoor
Na een half uurtje was de klus geklaard en heb ik nog even van de zon genoten.Mijn Merida Speeder zal vanaf morgen alleen nog dienen om eventueel mee werken te gaan ,of om boodschappen te doen ,want morgen wordt ie vervangen door mijn nieuwe koersfiets ,ik kijk er al naar uit

21-04-2011 om 19:27 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (2)
19-04-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BLOESEMSSSSSSSSSSSSSSS

Afgelopen weekend was het weekend van de bloesems,dus kon er weer duchtig gefietst worden,ikzelf kon pas op zondag in actie schieten,een hele week amper buiten gekomen ,weinig goesting ,moe enz...,het gebruikelijke verhaaltje hé
Zaterdag was in Zonhoven een toertocht,de Bloesemclassic ,maar ik kon die dag niet,dus afgesproken met mijn collega om die op maandag te rijden.

Zondag dus deed ik mee aan de Bloesemring,vertrekken kon ik aan het kasteel van Ordingen ,een zestal km van thuis,drie euro inschrijving betaald en ik kreeg een polsbandje om,waarom weet ik ook niet want van bevoorrading had ik geen weet ,het was immers een recreatieve en toeristisch getinte inrichting
ik vertrok tegen de klok van 11 uur en er was nog niet zoveel volk op pad.Ik was echter niet echt gemotiveerd en toen na amper een uurtje het volk begon op te komen ,moest ik alle zeilen bijzetten om niet gehinderd te worden door kuierende toeristen.Bij doortocht aan de kapel van Helshoven was ik even het noorden kwijt,even voordien werd ik al voorbijgestoken door een kranige 60 plusser met een ordinaire herenfiets ik reed toen 40km/u ,dus moet ik hier niet vertellen hoe ik me voelde.Ben dan uiteindelijk afgeweken van het traject en op min eigen nog wat rondgetoerd,na 80 km was ik weer blij om thuis te zijn

Maandagmiddag was het dan opnieuw de fiets op ,samen met mijn jarige collega,we zouden de Bloesemclassic doen,de pijlen had ik opgezocht en gevonden,het kortstbij was Berlingen ,een tien km van thuis.Maar zoals altijd in de streek rond Borgloon dient er geklommen te worden en als ik dan nog zeg dat de wind van overal kwam,weet je wel hoe het ons verging,er zat geen fut in mij,de benen wilden niet mee ,ondanks de magnesiumkuur +
Toch bleven we verder krabbelen totdat we uiteindelijk in Zonhoven kwamen,daar werd er even gestopt voor een versnapering ,geen alcohol hoor
Op de terugweg ging het aanvankelijk een stuk beter ,maar op amper 20 km van thuis toch een paar keer moeten stoppen ,ik was leeggereden en raakte nog met moeite vooruit.Na 113 km kwamen we terug thuis en ik was blij hoor
we haalden net geen 25 km/u,maar toch enigzins tevreden
Vandaag na het werk nog een toerke gedaan van 70 km en de benen voelden redelijk goed aan ,ik haalde toch nog 25,7km/u gemiddeld
Nog enkele dagen en ik mag mijn koersfiets inwijden......



















19-04-2011 om 20:48 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (2)
16-04-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mooie rit op maandag
Afgelopen maandag nog eens een fietstoerke gedaan met mijn collega,op internet een ritje gevonden van Schulen,de St-Joris rit ,101 km lang,deze kwam thuis in de buurt langs en ik wist ongeveer welke pijlen we moesten volgen.Zo trokken mijn collega en ik eropuit richting Klein Gelmen waar we de pijlen zouden oppikken.Wie de buurt zo een beetje kent wet dat het al direct klimmen is ,het viel al bij al nog mee ,het keerpunt van de eigenlijke rit was in Omal,de terugweg werd iets rustiger  richting Schulen en dan moesten we nog terug huiswaarts,het was genieten van de bloesems en het was er aan te zien ,op sommige plaatsen was er al véél volk te spotten en dat op een maandag .Onderweg even een tussenstop gemaakt voor een ijsje in het Crémeke in Stevoort en ook daar véél volk.Na iets meer dan 4 uren 113 km op de teller kwamen we terug thuis aan ,we hadden nog een gemiddelde van 26,3 km/u,het was een leuke rit  
De rest van de week geen klop meer gedaan ,gewoonweg geen goesting meer ,véél te moe van't werk en af en toe toch ook nog pijn 
Morgen zondag ga ik proberen de plaatselijke Bloesemring te fietsen ,dit zal wel een rustige rit worden gezien het toeristisch karakter ,vorig jaar heb ik deze ook gereden samen met mijn collega,totaal is deze 85 km.
Op maandag plan ik dan ook nog een ritje met mijn collega ,maar wat dat gaat worden lezen jullie wel in het volgende verslag
Ook nog even meegeven dat ik uiteindelijk een koersfiets besteld heb,hopelijk kan ik er ook op rijden
Het wordt een Ridley Compact 1119a met Shimano 105 triple versnelling

groetjes



16-04-2011 om 13:42 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (1)
10-04-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KLEINE TEST
De hele week was ik al aan't denken om een loopje te doen ,maar telkens kwam er wel iets tussen ,en echt goesting na een lange tijd out te zijn heb ik niet!!!!
Maar toch trok ik vandaag mijn loopschoenen aan,en ging naar't Speelhof waar "vriend" Mario aan zijn eerste echte duurloop bezig was ,maar dat wist ik toen nog niet.
Ik liep hem tegenmoet in tegengestelde richting en na een 500 tal meter kwam hij met een groepje joggers aangelopen,ik besloot dan maar aan te sluiten en in het begin ging het wel hoor ,maar na een vijftal minuten begon ik weer pijn te krijgen in mijn gat
Dus bij het einde van de ronde besloot ik het voor bekeken te houden,ik had teveel pijn ,ik liep een drietal km's .Voorlopig zit lopen er dus nog niet in,ik vraag me zelfs af of ik nog ooit kan lopen
Fietsen zal ik dan maar verderdoen zeker ,al loopt dat ook niet altijd van een leien dakje ,getuige mijn valpartij van gisteren .Toen ik een rotonde opreed ,ik had voorrang werd ik even gehinderd door een auto,hij raakte me niet ,maar door het verschieten ,ramde ik tegen de verhoogde betonblokjes en kwam zo ten val,ik had er toen pas 25 km opzitten,toch reed ik de zware rit nog uit(vééél klimwerk) ,en haalde bij thuiskomst 90 km op mijn teller aan een avg van 24,5km/u.Dit was tevens mijn derde rit van deze week,op woensdag deed ik 62 km aan 25,8 km/u,op donderdag 74 km aan 26km/u.En zo zit er alweer een week op,en zolang het mooie weer blijft ,ga ik zo veel mogelijjk blijven fietsen,dan voel ik de pijn minder.De twijfel omtrent de aankoop van een nieuwe"koers" fiets blijft ook nog altijd ,ik kan maar geen beslissing nemen hieromtrent
Dus blijven we nog maar wat aanmodderen in de hoop van betere tijden,toch hoop ik ooit nog te kunnen lopen zonder operatieve ingreep,want die kunnen mij niks garanderen.Ik las vanmiddag een artikel van een voetballer die ooit geopereerd is aan hernia en die speelt toch momenteel de pannen van het dak,maar ik heb ook verschillende kennssen die na een operatie toch nog op de sukkel zijn.
En zo komen we ook weer aan't einde van mijn wekelijks verslagje en dus op naar't volgende ......
groetjes

10-04-2011 om 20:49 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (1)
03-04-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rustige week
Klik op de afbeelding om de link te volgen De maand maart zit er op en, ondertussen is april reeds twee dagen oud.
Heb het deze week echt rustig gehouden qua sport,na de fietsuitstap van afgelopen maandag ,niets meer gedaan,tot gisteren.
Mijn collega was afgekomen en ik had een route uitgestippeld naar Scherpenheuvel.
Na mijn werk vertrokken we onmiddelijk langs het fietsroutenetwerk,het was warm en er waaide een stevige wind van ongeveer 4 Beaufort,gelukkig was deze in de rug
Na een tijdje op Limburgse wegeltjes gefietst te hebben ,ging het richting Hageland ,daar staan andere bordjes ,niet zo goed zichtbaar,dus werd er af en toe eens misgereden,en op de koop toe kwamen we uit op een wegversperring,er werden daar nieuwe betonstroken aangelegd ,maar op sommige stukken was er alleen nog omgewoelde grond waar geen doorkomen aan was ,dus te voet met de fiets op de schouder Het gemiddelde kreeg hierdoor een serieuze deuk en we waren zo goed bezig ,hierna kwamen nog enkele verrassingen uit de bus ,steile klimmetjes meestal op onverhard,na 55 km bereikten we eindelijk Scherpenheuvel maar er was daar een markt aan de gang zodat het moeilijk was om tot aan de Basiliek te fietsen.Zonder stoppen vervolgden wij dan maar onze weg richting Diest ,langs Zichem ,hier kwamen we uit op lange rechte stroken ,prachtig om te fietsen gewoon ,maar dat was wel zonder de wind gerekend,de ganse terugweg zou deze ons parten spelen,zodat ik na 80 km even moest stoppen ,zo was ik afgepeigerd,mijn kaarsje was uit,had ik toch beter aan gedaan in Scherpenheuvel eentje aan te steken.:wink
De rit ging op zijn laatste loodjes richting St-truiden en daar was ik ,en ik niet alleen ,héél blij mee,het ging echt niet meer vooruit,ik was totaal op na een nachtje werken
Thuisgekomen hadden we 97 km op de teller staan en de gemiddeelde snelheid bedroeg nog amper 24,5km/u,toch was ik alweer een tevreden man,jammer genoeg was het van korte duur want een vijftal uren later moest ik er alweer uit om te gaan werken.
10 uur later typ ik dit bericht al slapend op mijn blog ,ik ga nu even in mijn bedje kruipen ,en misschien ben ik dan wel wakker om naar de ronde te kijken ,het is toch geen fietsweer vandaag en om te lopen ben ik ook te moe,ik had nochtans graag eens geprobeerd,maar de regen en de vermoeidheid stellen het nog even uit
Vanavond zal de zondag waarschijnlijk afgesloten worden met een bezoekje aan mijn stamcafé en pikken we onder het goedkeurend oog van het vrouwtje nog de twee wedstrijdjes van de Play-offs mee,met of zonder het gezelschap van één of meerdere donkere Leffé's ,maar dat zien we vanavond wel......
groetjes en hopelijk tot de volgende.....

03-04-2011 om 11:42 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (1)
28-03-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.daar is de lente ,daar is de zon!!!!
Eindelijk lente ,mooi weer ,dat is toch bijn alles wat een mens kan verlangen,buiten dat den deze hééél graag zou willen lopen
Maar voorlopig hou ik het dus maar op fietsen,en ik heb de afgelopen week ook hier weer mijn best in gedaan

maandag 63 km aan 25,9km/u
woensdag 70km aan 26,2 km/u
donderdag 56 km aan 25,3 km/u
zondag 60 km aan 26,5 km/u

vorige week dinsdag heb ik zelfs een schuchtere poging ondernomen om te gaan lopen,in de late avond trok ik nog naar't Speelhof ,moest toch mijn dochter afhalen aan't school(opendeurdag),maar na 4 min voelde ik de pijn al opkomen en ben dan ook onmiddelijk gestopt,uitgewandeld dan maar,gelukkig heeft niemand mij gespot,alleen een 100 tal kikkertjes lagen op de loer ,ze waren zo klein dat ik ze bijna niet had opgemerkt ,een attente wandelaar wees mij er echter op,wat een massa zeg,hier zullen er toch wel veel van vertrappeld zijn geweest door menig jogger
op zaterdag was er geen tijd om te fietsen ,dus trok ik nog maar eens naar het zwembad waar ik 90 baantjes voltrok,dit gaat één van mijn laatste wapenfeiten zijn wat het zwemmen betreft,het zwembad gaat namelijk dicht van april tot eind juni
Vandaag maandag dus, afgesproken met mijn zaterdagrit-collega,hij had een vrije dag,dus trokken we er al vroeg op uit ,voor een lange tocht langs het fiets routenetwerk,het werd een zéér gevarieerd tochtje op soms wel echt landelijke wegeltjes,maar het was een prachtige tocht die meer dan 3 uur duurde en, waar we 94 km volbrachten aan 25,9 km/u.Waar ik afgelopen weekend nog mocht "genieten" van een dipje ,heb ik vandaag des te meer genoten van deze rit,soms kan het leven toch mooi zijn ,en heeft een mens niet véél nodig om gelukkig te zijn
tot de volgende blog......

28-03-2011 om 19:49 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (1)
20-03-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.100 km....
....reed ik vandaag met de fiets,het was niet voorzien om zo ver te rijden ,ik had een route uitgestippeld richting Heusden -Zolder ,waar de eerste loopwedstrijd van de Haspengouw Challenge doorging,nl de Vijverrun.de afstand tot daar is ongeveer 40 km,dus zou ik op 80 km moeten uitkomen.Maar door het verkeerd noteren van het laatste knooppunt ,ik moest van 303 naar 302 en reed richting 304 en dan nog door tot 311
enfin,de collega-lopers had ik dus niet gevonden ,en dus moest ik nog terug naar huis ,de moed zakte mij wat in de schoenen ,het was niet echt warm,ik werd moe en begon pijn in mijn rug te krijgen.Onderweg een paar keer gestopt om de rug te rekken en eens te drinken.Ik blijf het zeggen,ik rij dus niet met een koersfiets ,en dat verschil merk je wel.Enfin ,ik was na 100 km en bijna 4 uur fietsen blij terug thuis te zijn,25,8km/u was mijn gemiddelde.
De rest van de week ook weer niet stilgezeten
maandag 90 baantjes schoolslag
dinsdag 71 km gefietst met véél tegenwind ,25.6 km/u
donderdag 100 baantjes schoolslag
zaterdag 80 baantjes schoolslag
en vandaag dus 100 km fietsplezier
Zo zijn we weer een "loop"loze week verder en we blijven hopen,ik probeer af en toe een sprintje te trekken in debakkerij om het gevoel eens te testen,maar ik voel nog steeds de pijn in mijn achterwerk,wel minder,maar toch.
Toch hoop ik nog steeds om in April opnieuw de loopschoenen aan te trekken ,en ik ga proberen de raad op te volgen van een ervaren rat in het vak (Joggerke),die hier gereageerd heeft op mijn vorige post.
Rustigaan beginnen dus,we zien wel weer ,tot......

20-03-2011 om 21:29 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (1)
14-03-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.we blijven bezig....
Alweer een looploze week achter de rug en het begint wel wat te jeuken nu het mooie weer eraan komt.
Wederom heb ik niet stilgezeten deze week...

op dinsdag ,een fietstoerke van 77 km aan een tempo van 23,7 km/u ,niet hard ,maar ik heb de laatste 40 km alleen maar tegen de wind gereden,pfff

woensdag thuis een uurtje crosstrainer met uitzicht op Parijs-Nice,t'is me toch maar niks hoor ,dat binnen trainen,pfff

donderdag dan naar't zwembad getrokken voor alweer 90 baantjes schoolslag

zaterdag toch nog eenb fietstochtje met een collega ,rustigaan vertrokken ,toch weer 70 km op de teller(ik wou wel meer ,maar collega was voldaan ),aan 23,9km/u
zondag gaan kijken naar Borgloon carnaval,dus geen sport
waar is de tijd dat ik carnaval nog "leuk" vond
En zo kunnen we weer starten met een nieuwe week ,en als het zo blijft ga ik donderdag eens een loopje proberen
Groetjes ....

14-03-2011 om 18:44 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (4)
06-03-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zwemweek

Het weekend zit er weer bijna op ,en de pijn localiseert zich nog steeds op verschillende plaatsen,de pijnstillers doen hun werk gedeeltelijk.
Ik ben niet bij de pakken blijven zitten en deze week een viertal keren gaan zwemmen ,op dinsdag(90 baantjes),woensdag(92 baantjes),donderdag (100 baantjes),en zaterdag nog eens(90 baantjes),goed voor een totaal van 9km 280 meter.In de namiddag was dan ook nog de prijssuitreiking waar je bij aankoop van tienbeurtenkaarten een weekendje in Duitsland (Speyerbrunn ) kon winnen,ik werd daar als gelukkige winnnaar uitgetrokken
Gisterenavond nog eens naar't voetbal geweest ,de belangrijke degradatietopper tussen STVV en GBA,die gelukkig werd gewonnen door de Kanaries ,bijgevolg werd het een korte avondrust alvorens naar het werk te gaan.Deze morgend is zoals elke zondag op-en aanrijden naar het zwembad van St-truiden,mijn dochters geven daar beiden babyzwemmen,dus eerst naar huis dan brengen,twee uur later weer halen
Vandaag stond ook de namiddag in het teken van het zwemgebeuren,een bevriende club(de grootste in St-truiden)STRC,hield een zwemmarathon voor het goede doel en daar kon het zwemclubje van mijn dochter toch niet ontbreken ,dus in de namiddag alweer naar het zwembad.Zij deed het met haar ploegske niet slecht,verslag daarvan vind je straks op de blog van de Haaien
www.bloggen.be/dehaaien
Een weeekend zonder lopen ,en nog weegt de vermoeidheid door,je ziet ,voorlopig heb ik nog geen last van het zwarte gat ,jammer genoeg wel van het mijne
Enfin ,vandaag dus geen sport voor mij,al had ik wel kunnen deelnemen aan de zwemmarathon,maar door de vermoeidheid toch maar langs de kant gebleven en het echte werk overgelaten aan het jeugdig geweld.
vanavond nog iets drinken in mijn stamcafé en een matchke meepikken,en dan is het weekend echt wel om en kunnen we beginnen aan een nieuwe week,waarin ik hoop toch een aantal keren te gaan fietsen,lopen ga ik deze maand wijselijk nog niet doen,zolang ik nog pijn ondervind zal het bij alternatieve sporten blijven,
groetjes........

06-03-2011 om 16:46 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (2)


Over mijzelf
Ik ben lenaerts marc, en gebruik soms ook wel de schuilnaam bakkertje64.
Ik ben een man en woon in st truiden(aalst) (belgie) en mijn beroep is banketbakker.
Ik ben geboren op 01/09/1964 en ben nu dus 59 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: lopen ,zwemmen,en van't leven proberen te genieten.

yo ,iedereen ,welkom bij de bakker's blog,veel lees-en loopplezier
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Gastenboek
  • niethelemaalwies
  • Gelukkig Nieuwjaar
  • Een natte dinsdag herfst groet
  • Eindelijk eens tijd om bij te lezen.
  • Proficiat

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per maand
  • 11-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 02-2019
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 10-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs