geplande wedstrijden 2018:

5 mei Verlaine 11 Km (Hesbignon)

12 mei Mielen 11 Km (Hesbignon)

16 mei Tienen (estafetteChallenge)

20 mei BilzenRun (21.1 km)

27 mei Wellen 10 Km (Victorscup) 

3 Jun Hermalle 14 Km (Condrusien)

10 Jun Fallais 14 Km (Hesbignon)

15 Jun Landen (estafetteChallenge)

16 Jun Tongeren 10 Km (Victorscup)

23 Jun Wanzoul 10 Km (Hesbignon)

 

 


Gelopen Km's 
Maand Km's 2016
Km's
2017
Km's 2018
Januari 228 195 209
Februari 210 170 199
Maart 278 252 237
April 248 245 242
Mei 223 268
Juni 225 194
Juli 208 197
Augustus 255 269
September 206 214
Oktober 235
221
November 247
195
December 249 186
Totaal 2800 2608
Foto
Inhoud blog
  • Jogging de Couthuin
  • 1/2 Marathon Circuit de Francorchamps & La WACremmienne
  • De stilte doorbreken ...
  • Jogging de St Martin, Thisnes, 12.5 km Hesbignon
  • Jogging de Wanzoul - Hesbignon - 10.4 km
  • Great Breweries 25 Km
  • Jogging Vyle Tharoul, Condruzien, 10 miles
  • Jogging de l'Etoile Faimes (Borlez), 11.25 km
  • Jogging de Couthuin - 12 km - Challenge Hesbignon
  • Jogging de Mielen, 11.3 km, Challenge Hesbignon
    Zoeken in blog

    smol01

    15-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Hel van Herc - Haspengouw Challenge 15.8 km
    Deze namiddag deelgenomen aan de Hel van Herc. Wedstrijd nummer 8 in de Haspengouw Challenge, 7e voor mezelf in deze Challenge. De Hel van Herc is één van de zwaardere wedstrijden van de HC en meteen ook de langste wedstrijd van dit criterium, 15.8 km. Ter plaatse gekomen al snel Marc, Bart en Sven tegen gekomen. Even later zagen we Robin finishen op de 5 km in een mooie tijd van om en bij de 17'. Hierna de inschrijvingsformaliteiten gaan vervullen (8 euro !!) en dan snel even opwarmen (+- 2 km). Het was vrij warm (+- 23-24 graden, met een lichte bries) het zou dus afzien worden op de plaatsen waar de zon ons kon bereiken. Vorig jaar liep ik deze in 1u25'30, dit moest beter dit jaar, gezien het weer en het parcours zou ik tevreden zijn met een tijd van 1u20.
    Iets na 15u30 werden we op gang geschoten. De eerste 3 km waren vlak en volledig geasfalteerd, typisch HC dus, ze gingen allemaal omstreeks de 4'30'/km, vrij vlot dus. Km 4 kregen we de eerste helling te verwerken, de Steenberg, ongeveer 800 meter lang en toch vrij steil. Ik moest het tempo wat laten zakken maar wist km 4 toch vol te maken in 5'08. Boven op de Steenberg miste ik mijn bevoorrading, gelukkig was Michel Ruymen zo sympathiek om zijn bekertje met me te delen :) , hierna kregen we een dalende strook richting volgende helling. Nu moest op korte tijd 2x de Muntelbeekstraat beklommen worden, grotendeels onverhard, met tussen de 2 klimmetjes in een langere strook in dalende lijn. Tijdens de dalende stroken het tempo proberen te stabiliseren en tijdens de stijgende meters proberen het tijdverlies te beperken. En dit lukte wonderwel, enkel tijdens de 2e klim, tijdens km 7 ging het tempo aan 5'17. Maar éénmaal boven gekomen konden we het tempo vrij makkelijk terug optrekken. De resterende km's gingen nu rond de 4.45, enkel de 2e beklimming van de Steenberg (langs andere zijde) ging aan 5'. Na de afdaling van de Steenberg langs de eerdere zijde, kregen we de eerste 3 km's in tegenstelde richting te verwerken. Ook hier ging het parcours even vals plat, wat de benen toch wat afsneed, hier nog even een kilometer aan 5'12 :( ... De laatste kilometers gingen echter opnieuw vrij vlot en zo wist ik de finish te bereiken na 15.8 km in 1u16'05 ofwel 4.49'/km gemiddeld, zowaar 9'30 beter dan vorig jaar !! En dus heel tevreden met de geleverde prestatie.

    Volgende wedstrijd : zaterdag 21 juni te Wanzoul.

    15-06-2014 om 20:33 geschreven door smolders  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Crêtes Fallaisiennes - Hesbignon - 13.5 km
    Deze ochtend deelgenomen aan de Crêtes Fallaisiennes, te Fallais, een wedstrijd in de Challenge Hesbignon. Ik had deze wedstrijd in 2010 nog eens gelopen, maar de afgelopen jaren links laten liggen wegens te zwaar :) , maar dit jaar wilde ik ze best nog wel eens proberen aangezien de conditie en gewicht vrij goed zitten momenteel.
    Zo trokken Bakker, Stefan, Daniel en ik richting Fallais. Weerman Stefan gaf bij vertrek mee dat er nog een onweer zou passeren voor aanvang van de wedstrijd en zo geschiedde. Bij aankomst te Fallais viel de regen met bakken uit de lucht, gelukkig geen hagel zoals gisteren op verscheidene plaatsen het geval was. Na de inschrijvingsformaliteiten te hebben voltrokken en een sanitaire stop een korte opwarming van 600 meter richting startplaats waar we ook Robin tegen kwamen. Zo waren we klaar één der zwaarste wedstrijden van de Hesbignon, met een 3-tal steile hellingen, zowel op als naar beneden, en verscheidene km's onverhard. In 2010 liep ik hier aan 5'55 gemiddeld, dit jaar hoopte ik toch onder de 5'30 te blijven.
    Na het startschot wachtte ons 3 nagenoeg vlakke kilometers op asfalt. Ik probeerde hier dan ook al aardig wat tijd te winnen en klokte deze kilometers af in respectievelijk 4.53 - 4.41 en 4.44. Maar vanaf kilometer 4 begon de hel :) ... eerste een passage onverhard door vrij hoog gras, om vervolgens de eerste helling voorgeschoteld te krijgen, steil tot en met en toch een 600-700 meter lang, neem daar nog bij dat de zon opnieuw van de partij was en het al snel 22-23 graden werd, pffft puffen en blazen om boven te raken. Km 4 in 5.23, Km 5 in 5.23 mede dankzij nog enkele honderden meters vlak tot aan de 1e bevoorrading. Hier was het tijd voor verfrissing, één bekertje drinken en één bekertje verfrissing en zo konden we opnieuw op pad. Km 6 ging vrij steil naar beneden op onverharde stroken met losse stenen en kasseien. De bordjes "descente dangereuse" waren meer dan van toepassing. Moest je zulke stroken in de Haspengouw Challenge inlassen, je zou ze nog al horen klagen :) .... Km 6 al was ie dalende in 5.05. Km 7 ging nu opnieuw in stijgende lijn en voor de rest onverhard, steeds met een loden zon op het bolletje ... km 7 in 5.15. Even later herinnerde ik me het parcours van 4 jaar geleden en wist zo dat de helling van één kilometer lang in het bos binnenkort eraan kwam, steil en moeilijk beloopbaar pad, op het einde ging ik hier zelfs, zoals zovelen anderen aan het wandelen. Km 8 in 6' en Km 9 mede door het wandelen in  6'35, zeker en vast mijn traagste kilometer van 2014 :( .. Eénmaal boven gekomen in het bos, kregen we gelukkig de 2e bevoorrading voorgeschoteld, opnieuw effe drinken en verfrissen en zo op pad voor de laatste 4.5 kilometer. Deze gingen op 500 meter na over onverharde moeilijk beloopbare wegen, alsof we nog niet genoeg op de proef waren gesteld. Km 10 was nagenoeg vlak maar moeilijk te belopen en mijn scheenbeen werd meermaals op de proef gesteld, deze kilometer afgelegd in 5.19. In Km 11 kregen we dan toch even de tijd om te recupereren op een vlak stukje asfalt van +- 500 meter, hier kon ik voor het eerst sedert lang opnieuw even tempo maken, 4.58 voor deze kilometer. Ook kilometer 12 ging nog vrij vlot in 5.03, maar ik Km 13 kregen we opnieuw een gevaarlijke afdaling voorgeschoteld opnieuw aangegeven met het gekende bordje, km 13 in 5.15. Daar waar het in 2010 na deze afdaling asfalt en vlak was richting finish werden we nu de wildernis ingestuurd, hoog gras, netels alles was van de partij. De moed zakte me nu volledig in de schoenen en drong niet meer aan voor de laatste 500 meter (5.35 gemiddeld). Zo strompelde ik na 13.5 loodzware kilometers binnen in 1u12'15 ofwel 5.21'/km, al bij al nog zeer tevreden bij deze geleverde prestatie, want dit moet zowat mijn zwaarste wedstrijd ooit gelopen zijn.

    Volgende wedstrijd : De Hel van Herk, Haspengouw Challenge, 10 miles, zondag 15 juni.




    08-06-2014 om 18:51 geschreven door smolders  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bokkerijdersrun Wellen - HC - 9.8 km
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze namiddag deelgenomen aan de Bokkerijdersrun te Wellen. Na een leuk maar toch vermoeiend lang week-end, 3 dagen aan zee en gisteren een dagje meewerken op de Judo 2-daagse van Judo Academie St.Truiden, stond dus vandaag de laatste activiteit van het lange weekend op de agenda, de Bokkerijdersrun te Wellen.
    Samen met Sven trok ik richting Wellen, ter plaatse troffen we al snel de andere bekende gezichten van de HC aan, Marc, Daniel, David, Bart, Stefan ... ook van de partij vandaag Bjorn van Bjokkesteam, leuk je eens te ontmoeten in een HC wedstrijd :)
    Na een opwarming van een 2-tal kilometer waren we iets voor 15 uur klaar voor de wedstrijd. Vorig jaar liep ik hier zowat mijn beste wedstrijd in 48'52, het parcours was dit jaar ongewijzigd dus gingen we om deze tijd te verbeteren, wat mogelijk zou moeten zijn, gezien de huidige conditie. Maar het weer (21 graden en  vrij veel zon, niet echt mijn weer) en het zware weekend konden misschien wel eens spelbreker spelen.
    Enfin ik ging ervoor en van bij de start probeerde ik het tempo vrij hoog te leggen, wat resulteerde in een snelle openingskilometer van 4.31. Dit tempo volhouden was onbegonnen werk zeker gezien het parcours gedurende de eerste 2.8 km in stijgende lijn ging ... enfin ik probeerde het tempo der toch in te houden wat resulteerde in 4.43 en 4.42 voor kilometer 2 en 3. Vanaf kilometer 4 kregen we gedurende enkele honderden meters een vrij moeilijk beloopbare onverharde strook te verwerken om vervolgens km 4 en 5 vol te maken in dalende lijn. Deze km's gingen dan ook erg vlot in 4.25 en 4.45. Maar al tijdens km 5 begon ik last te krijgen van steken in de zij, waarschijnlijk het gevolg van een gebrek aan vocht (lees water) tijdens de uren voorafgaand aan de wedstrijd. Hierdoor werd ik verplicht het tempo tijdens km 6 en 7 te laten zakken. 4.58 en 5.08, hier moest ik ook enkele collega lopers laten lopen, waaronder Henriette die me nog probeerde aan te moedigen, waarvoor dank. Maar vanaf km 8 kreeg ik de ademhaling terug onder controle en verdwenen de steken in de zij, waardoor ik het tempo opnieuw kon opdrijven. Ik probeerde er dan in de slotfase nog eens alles uit de kast te halen, waardoor de laatste km's toch erg vlot gingen :) (4.48 - 4.34 en 4.21). Zo wist ik de finish te bereiken in 45.55 voor de 9.8 km ofwel 4.41'/km en mijn beste jaarprestatie voor 2014 !! Zeer tevreden dus met de geleverde prestatie, al had er misschien wel meer ingezeten als de voorbereiding iets normaler was gelopen :), maar we gaan zeker niet klagen want heb een super lang weekend achter de rug :)
    Volgende wedstrijd, volgende week zondag te Fallais, 13.3 km

    01-06-2014 om 20:03 geschreven door smolders  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    26-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jogging de l'Etoile Faimes - 11.12 km
    Afgelopen zaterdag deelgenomen aan de Jogging de l'Etoile te Faimes. Samen met Sven en Marc trokken we richting Faimes. Na wat gepalaver met enkele collega's trokken we een half uurtje voor de start op pad voor een opwarming van 2 km. Het weer viel vrij goed mee, niet te warm (20° maar er stond toch aardig wat wind).
    Na de verwelkoming door de speaker (Nederlands en Frans) werden we op pad gestuurd voor een "Vlakke en Snelle" wedstrijd volgens deze speaker zonder enige difficulté :) ... de praktijk zou wel anders uitwijzen :(
    Enfin ik geloofde in eerste instantie de speaker en ging vrij snel van start, de eerste 2 km's gingen in 4.32 en 4.38, ondanks een onverhard stuk tijdens de eerste 1.5 km. Km 3 ging opnieuw onverhard en in stijgende lijn, hier mijn eerste kilometer boven de 5' (5.02). Vanaf Km 4 opnieuw gedeeltelijk asfaltwegen ook al werden ze regelmatig afgewisseld met moeilijk beloopbare onverharde stukken ... Km's 4,5 en 6 gingen allen rond de 4.53 gemiddeld. Km 7 passeerden we opnieuw aan het vertrek, deze kilometer kon ik wat versnellen 4.45. Km 8 ging opnieuw in stijgende lijn en kregen we ook te maken met stevige tegenwind, hier liet ik mijn 2e kilometer noteren net boven de 5' grens, 5.03. Km 9 ging nog even in stijgende lijn, maar even later draaiden we het plaatselijk park in, dat er goed beloopbaar bij lag. De laatste kilometer richting finish ging nu in licht dalende lijn en het tempo kon nog wat opgedreven worden richting 4.40-4.45, desondanks de laatste honderden meters waar we een grasstrook en moesten draaien en keren rond het plaatselijke voetbalveld ... zo bereikte ik de finish na 11.12 km in 53.25 ofwel 4.48'/km gemiddeld, en hiermee zeer tevreden.

    Volgende wedstrijd : Bokkerijdersrun te Wellen, zondag 1 Juni 14

    26-05-2014 om 14:04 geschreven door smolders  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 Km van Brussel
    Gisteren stond de 20 Km van Brussel op de agenda, voor mij de eerste maal. Inschrijving ging via werkgever Defensie, en bij aankomst in de KMS kregen we ook nog een tshirt met het logo van Defensie. Na wat verplichte activiteiten (groepsfoto), trokken we dan iets na 9 uur richting vertrek- en aankomstzone van deze grootschalige activiteit, er zouden niet minder dan 40.200 lopers van start gaan waaronder Koning Filip, die ik later in de wedstrijd trouwens voorbij zal lopen zonder het geweten te hebben.
    Het was gisteren trouwens vrij warm dus besloten we aan de wedstrijd te beginnen zonder opwarming en de eerste km's als opwarming te aanschouwen :) ... Ik zou deze 20 Km proberen samen te lopen met collega Steve, want enkel Sven was aanwezig van de Speelhofrunners en hier iemand terugvinden in deze menigte was onbegonnen werk.
    Zo gingen Steve en ik van start in Wave 3 om 10.15. Elke wave telt +- 6000 lopers, zodoende waren er reeds 12000 lopers voor ons op de baan. Na wat strompelen om het park uit te raken, konden we eindelijk starten aan de eigenlijke 20 km van Brussel. De eerste kilometers gingen door de Wetstraat en richting Koninklijk Paleis, al in de Wetstraat, waar je 5-600 meter voor je uit kon zien en je alleen maar een massa voor je op zag lopen. Mijn gedacht was toen nog van binnen enkele km's zijn we uit deze drukte, neen dus, deze drukte zou blijven duren tot aan de finish :) ....
    Enfin we liepen +- rond de 5' gemiddeld, we hadden vooraf afgesproken om gezien de warme temperaturen, 20 graden en meer, om te streven naar een tijd van +- 1u45. Na enkele km's kregen we een eerste hindernis voorgeschoteld namelijk een passage door een tunnel, waar het na enkele honderden meters aardig benauwd werd, om dan even later aardig te moeten klimmen om uit de tunnel te raken. De Km tijden bleven schommelen tussen de 5' en 5'15, mooi op schema dus. Maar als we eens even wat meer ruimte hadden probeerde ik het tempo toch wat op te drijven. Gelukkig waren er onderwege voldoende drankposten van Spa Reine, zowat om de 3 Km kon je een flesje Spa Reine pakken, dit was dus goed georganiseerd. Onderwege regelmatig een muziekbandje die zorgden voor de nodige ambiance. Iets voor halfweg zorgde een DJ voor de nodige beats en sfeer, dit was wel een leuk moment, zo kwamen we even later aan het 10 Km punt in 49.57. Km 11 en 12 werden vrij zwaar aangezien we in volle zon terecht kwamen, gelukkig ging Km 13 nu in dalende lijn. Hier ging Steve er vandoor maar het gaatje bleef beperkt tot 60-70 meter. Ik bleef echter mijn eigen tempo lopen, en gaandeweg kon ik mijn tempo terug opkrikken naar enkele km's onder de 5'. Zo kwam ik vlak voor de gevreesde helling (1 km klimmen) op km 17 van de Tervurenlaan. Ik koos ervoor op deze helling een aanvaardbaar tempo te lopen, 5.35 zonder me te forceren, en enkele flesjes Spa zorgden voor de nodige afkoeling, ik zag nu ook voor de eerste maal enkele andere lopers door de benen gaan, wat je toch even de adem afsnijdt. Enfin we gingen door en de laatste 2 km gingen opnieuw vlak. Ik had nog wat reserve en probeerde te versnellen, maar de massa lopers voor me maakte dit jammer genoeg onmogelijk. Zo wist ik de finish te bereiken in 1u41'44 voor de 20.1 km, ofwel 5.03'/km gemiddeld, meer dan tevreden met deze tijd, zeker gezien de omstandigheden (weer en drukte).
    Een algemene impressie van deze 20 km .... tja 20 Km springen en huppelen om niet te vallen, moesten alle wedstrijden zo verlopen zou ik er niet te veel lopen ....

    19-05-2014 om 20:52 geschreven door smolders  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lentejogging Zonhoven - Haspengouw Challenge - 12.1 km

    Deze namiddag stond de 5e wedstrijd van de Haspengouw Challenge op de kalender, de Lentejogging te Zonhoven. Samen met Marc en Sven trokken we dan ook richting Zonhoven. Alvast hopend op wat beter weer ter plaatse, want in de thuishaven was er al aardig wat regen gevallen met de nodige windstoten.

    Ook al waren we niet al te vroeg ter plaatse, wisten we toch nog een parking plaatsje te pakken vlakbij start en aankomstzone. Al snel spotten we eveneens Daniel & zijn broer. Eerst genoemde zou meelopen zijn broer was aanwezig als supporter, waarvoor dank.

    Na de nodige inschrijvingsmodaliteiten te hebben vervuld waren we klaar voor de opwarming, 2.1 km gedeeltelijk over het parcours.

    Even later maakten we ons dan ook klaar voor de start van de Lentejogging. Maar voor de start zou er nog één minuut stilte gehouden worden ter nagedachtenis van Herman Daenen, die eerder deze week plots overleed, bestuurslid en verantwoordelijk voor de uitslagenverwerking, hierbij dan ook mijn medeleven aan familie en vrienden van Herman.

    Na deze minuut stilte werden we even later door de plaatselijke burgemeester op gang geschoten voor 2 rondjes van 6 km. Elk rondje bestond uit, ¾ rondje atletiekpiste gevolgd door wat draaien en keren op een graszone, dan 1.2 km finse piste om vervolgens door de vlakke Zonhovense wijken gestuurd te worden. Het weer bleef voorlopig droog gedurende de eerste km’s enkel de wind speelde ons tijdens de eerste ronde wat parten.  Ik hoopte voor de start op een goeie tijd en had hiervoor zelfs enkele trainingen opgeofferd deze week. Mede dankzij wat tips van Joeri F. liep ik gisteren slechts 6 km met enkele korte versnellingen, benieuwd wat deze voorbereiding me zou opleveren ?? Enfin gedurende de eerste ronde kon ik het tempo mooi egaal houden en na 6 km passeerde ik opnieuw aan de startlijn na 28.33, mooi op schema dus.

    Maar tijdens de tweede ronde ging het plots stevig regenen gepaard met een stevige wind, die we op km 9 in het open veld pal op kop kregen. Ik kreeg het hier dan ook even moeilijk, maar gelukkig draaiden we even later rechtsaf en waren we verlost van de wind op kop. Ik kon het tempo opnieuw optrekken en wist zo de finish te bereiken in 57.25 voor 12.15 km ofwel 4.43’/km gemiddeld, mijn beste tijd van dit seizoen, en dit op een toch niet al te snel parcours. Meer dan tevreden dus, en zo kunnen we met een gerust gemoed richting Brussel trekken …. Voor de mensen die het verslag zouden lezen, tips voor  een ideale laatste voorbereidingsweek richting Brussel zijn altijd welkom J

    10-05-2014 om 20:44 geschreven door smolders  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    04-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bloesemjogging - Zepperen - 14.75 km
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze ochtend deelgenomen aan de Bloesemjogging te Zepperen. Een plaatselijke organisatie van TACT St.Truiden. Een jogging met een licht wedstrijdkarakter (met wedstrijdnr en tijdsregistratie, maar zonder prijzen :) ) ....
    5 Speelhofrunners zouden van de partij zijn, Stefan, Sven, Daniel, Marc en ik. Na een gezamenlijke opwarming in het bijzijn van Sossies maakten we ons klaar voor de start. Her en der wat gepraat voor een gezamenlijke rustige loop, maar eens het startschot weerklonk voelde ik dat de benen vrij goed zaten en besloot ik toch mijn eigen tempo te lopen. De eerste kilometer ging ondanks het onverharde stuk vrij vlot, 4.50 en zo waren we vertrokken ... Km 2 ging nog vrij vlot 4.55, maar even later werden we een overharde strook opgestuurd waar het echt opletten was ... hier diende wat vertraagd te worden 5.17. Vanaf km 4 besloot ik het tempo om en bij de 5' per kilometer te houden en dit op een parcours dat constant op en af ging, en verharde stroken afwisselde met stukken onverhard, plantages enzovoort. Ik kon echter de km tijden mooi rond de 5' houden. Bakker en Daniel waren ondertussen naar een voorgaand groepje gesneld, ik bleef steeds op een 100 meter van dit groepje hangen. Mijn medegezel, een dame die haar debuut maakte op de 15 km besloot op km 10 haar jump te wagen richting deze groep en probeerde me mee te slepen, maar dit ging echt niet. Haar lukte dit echter wel en ze werd nog 1e dame op de 15 km, respect. Zelf liep ik de resterende 5 km op eigen tempo, en zo wist ik de finish te bereiken na 14.75 km in 1u13'05 ofwel 4.57'/km gemiddeld, dik tevreden met deze tijd, zeker gezien het parcours !!

    04-05-2014 om 21:49 geschreven door smolders  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TungriRun Tongeren - 9.7 km
    Gisteren deelgenomen aan de TungriRun te Tongeren, de 4e wedstrijd van de Haspengouw Challenge, meteen mijn 4e deelname op 4.
    Samen met Marc trok ik richting Tongeren. Na wat zoeken vonden we al snel een parkeerplaatsje, maar wat later zou Daniel ons vertellen dat er nog voldoende parking was op De Motten waar start en aankomst waren, dus verplaatsten we ons nog snel, gelukkig maar want even later kregen we een serieuze plensbui te verwerken.
    Het zou ook onze eerste wedstrijd worden in de nieuwe shirts van de Speelhofrunners, ons aangeboden door Kinesitherapie - Osteotapie Gressens Arnaud, waarvoor dank.
    Na een korte opwarming in striemende regen (2.1 km) waren we om 16u45 klaar voor de start, er dienden 2 rondjes afgelegd te worden, zonder noemenswaardige hindernissen. Ik zette me halfweg het pak (500 lopers) bij de start en slaagde in een snelle eerste kilometer. Het parcours ging tijdens de eerste 2.5 km vals plat omhoog ronde de ring van Tongeren en door de binnenstad, best wel een gezellig parcours om te lopen. Tijdens de eerste ronde ging het vrij vlot en de km-tijden zaten telkens rond de 4.40 mooi op schema voor mijn snelste wedstrijd van het jaar neer te zetten. Nu ging het in licht dalende lijn richting De Motten, waar we na één ronde een halve ronde over de piste moesten alvorens we opnieuw op pad werden gestuurd voor de 2e ronde. Maar bij het ingaan van de 2e ronde kreeg ik het moeilijk, lopers die ik in Linter en Borgloon voorbleef stoven me nu voorbij en kreeg hierbij mentaal een tik. Ik probeerde nog bij enkele aan te haken maar dat lukte telkens maar voor even. Vanaf km 8 kreeg ik dan ook nog eens te maken met steken in de rechterzij, waardoor versnellen tijdens de nochtans vlakke laatste km's onmogelijk werd, doeme, daar gaat mijn beste tijd voor dit jaar :( .... en zo bereikte ik de finish in 46.22 voor de 9.7 km (4.47'/km), al bij al toch nog een vrij mooie tijd en in de buurt van mijn tijd van Linter, maar hier had meer ingezeten !!




    02-05-2014 om 14:05 geschreven door smolders  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weekendje zonder wedstrijd
    Dit weekend stond er sedert lang nog eens geen wedstrijd op de agenda.
    Daar ik me probeer voor te bereiden op de 20 km van Brussel opteerde ik vandaag voor een langere duurloop als training. Om de training minder saai te maken ging ik op zoek naar een alternatief parcours. Hiervoor consulteerde ik de wandelkalender marching.be en kwam al snel uit bij een wandeling deze ochtend in het Land van Loon. Er stond een 20 km wandeling op de agenda, juist gepast dus. Enkele collega's, Marc en Sven waren bereid om mee te gaan en zo trokken we deze ochtend richting Borgloon voor onze training.
    Na de inschrijving (1 euro) gingen we van start, en werden we door steegjes en veldwegen door deze prachtige streek geloodst. We ontdekten op nauwelijks een 12-tal kilometer van thuis prachtige uitzichten en stukken natuur ... asfaltwegen werden afgewisseld door stroken onverhard, met op kilometer 12 een prachtig stuk doorheen een bos, mooi omringd door alleen maar natuur ... alleen jammer dat de bloesems waren uitgebloeid, anders was deze tocht  nog meer de moeite geweest. Enfin onderwege enkele pittige hellingen verteerd, en op het einde liet Marc ons nog enkele prachtige stukjes Loon zien op het speelhof :) .... en zo bereikten we opnieuw de startplaats na 20 km in 1u53 (5.40'/km gemiddeld).
    Achteraf nog aan zeer democratische prijzen een Westmalle tripel genuttigd aan 1.80 euro .. hier kunnen menige loopwedstrijden een voorbeeld aannemen aan deze prijs ....

    Volgende wedstrijd : donderdag 1 mei, de Tungri Run !!

    27-04-2014 om 20:43 geschreven door smolders  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Linter Loopt - 12.3 km - Haspengouw Challenge
    Gisterennamiddag stond de 3e wedstrijd van de Haspengouw Challenge op de agenda, Linter Loopt. Een organisatie van de plaatselijke KLJ die er toch heel wat tijd insteken in deze organisatie. Dit was dan ook de reden waarom ik koos voor deelname in Linter en niet aan de Jogging des Cloches te Waremme.
    Marc pikte me iets na 13 uur op, en zo zetten we koers richting Linter. Niet zo ver van thuis hoog uit een kwartiertje rijden. Al snel parking gevonden op de grote parking vlak aan start- en aankomstzone. Enig nadeel :) bij deze parking, je mocht er pas vanaf na 17 uur dus we moesten enkele Walsbergers nuttigen na de jogging ;) , maar dat vonden we niet zo erg.
    Ter plaatse troffen we ook nog Stefan, Sven en Daniel aan als de andere lopende Speelhofrunners. Robin was eveneens aanwezig, als supporter en fotograaf, hij zou later op de avond mooi 5e worden te Waremme.
    Samen met Marc deden we dan een opwarming van 2 km aan 5.12'/km gemiddeld, hier voelde ik al meteen dat de benen vrij goed zaten.
    Nadat eerst de 4 en 8 km op pad werden gestuurd was het even later aan ons om met ongeveer 150 lopers van start te gaan. Ik zette me in het zog van Marc, vrij vooraan dus in de groep. Na het startschot viel het peleton al snel in zijn juiste plooi en na enkele honderden meters kan ook Daniel me al voorbij gesneld. Ikzelf hield de mensen in het vizier die meestal vlak voor me lopen tijdens de HC wedstrijden. We moesten vandaag 3 rondjes van 4.1 km af te leggen, met de wind als voornaamste tegenstander, vooral op het open stuk veldweg, hier hadden we wind op kop en ging de weg in licht stijgende lijn. De eerste km ging vlak en werd dan ook afgelegd in 4.29, vrij snel, waarschijnlijk wat te snel. Km 2 moesten we het stuk open veld verteren wind op kop, hier viel ik wat stil, km 2 in 4.50. Km 3 in eerste instantie nog met de wind op kop, maar even later draaiden we linksaf en kregen we de wind mee, en de zon vlak op de bol, hier voelde het toch al vrij warm aan, ook al was het slechts 15 graden. Km 3 ging echter opnieuw vrij vlot, 4.40. De laatste km van elke ronde ging in stijgende lijn gedurende een 3-400 meter, met daarna licht dalende lijn richting finish, km in 4.45. De 2e ronde zou wat minder vlot gaan, dat was ingecalculeerd, mijn eerste kilometer van 4.30 evenaren was onmogelijk. Km 5 werd nu afgelegd in 4.45. Km 6 opnieuw het open stuk veld, en ik had de indruk dat de weg nu nog wat feller omhoog liep en de wind nog wat meer in ons nadeel blies :( ... 5.03 voor deze kilometer, mijn eerste kilometer boven de 5' oei is er nu al verval ... ook de steken onder de ribbenkast net zoals 2 weken geleden in Borgloon doken weer op. In km 7 werd ik ook bijgehaald door een 3-tal lopers, waaronder 2 lopers van ACA. Eén ervan loopt meestal ver voor me uit, dus dat was geen probleem, de 2e kende ik niet meteen. Km 7 toch terug wat kunnen versnellen 4.45. Km 8 op het stijgend gedeelte richting finish moest ik het 3-tal laten lopen en kreeg het hierdoor effe moeilijk, km 8 in 4.52. Bij het ingaan van de laatste ronde hield ik de 2e ACA loper in het vizier. Ook Marleen Reijnkens anders toch altijd voor me, werd nu ingehaald en zou niet meer terugkeren. Km 9 ging opnieuw vrij vlot 4.45. Nog éénmaal het open veld induiken met de wind op kop .... en op het einde van de strook wist ik terug aan te sluiten bij de ACA loper, denk dat het Jos Polders was. Erop en erover was het motto, km 10 in 5.02 opnieuw net boven de 5'. Maar vanaf nu was het bikkelen op Jos achter me te houden en alzo kon ik de laatste 2 kilometers toch het tempo terug wat omhoog halen, km 11 in 4.47 en km 12 in 4.49. De laatste 300 meter ging nog vrij vlot aan 4.40 :), en hiermee de finish behaald in 58.29 voor 12.3 km ofwel 4.44'/km gemiddeld (12.65 km/uur) .... meer dan tevreden met dit resultaat.
    Achteraf nog effe bijpraten met de collega's genietend van enkele Walsberger :)
    Enig minpunt was dat de pijn aan het scheenbeen deze ochtend toch terug verergerd was .... hopelijk kunnen ijs en voltaren me redden ....




    20-04-2014 om 18:14 geschreven door smolders  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jogging de la cote des ânes - 10.8 km - Hesbignon
    Deze ochtend deelgenomen aan de Ezelsjogging te Oleye. Het zou mijn 8e deelname op rij worden aan deze wedstrijd. Het parcours kent dus geen geheimen niet meer voor mij. Na een opwarming van 2.3 km met de aanwezige speelhofrunners stonden we even later klaar op het voetbalveld voor de start. Er diende één grote ronde afgelegd te worden van 10.8 km, constant op en af met één stevige helling, de ezelshelling 1 km lang, op km punt 6.2.
    Iets na 10.15 uur gingen we met een bende van ongeveer 350 lopers van start. Ik stond bij de start vrij vooraan gepositioneerd en wist zelfs het voetbalveld net voor Bakker te verlaten. Dit zou echter van korte duur zijn en even later nam ik mijn plaatsje in, in het peleton waar ik thuis hoor, ergens middenin. De eerste km's gingen op asfalt in licht stijgende lijn en werden afgelegd in 4.45. Km 3 nog steeds in stijgende lijn en nu op onverhard even wat moeten minderen en hier werd 5.02 over gedaan. Eénmaal boven op het onverharde stuk wachtte ons 2 km geasfalteerd in licht dalende lijn, km's respectievelijk afgelegd in 4.32 en 4.35. Zo passeerde ik het 5 km bord in 23.30, mooi op schema voor een tijd onder de 5' gemiddeld. Want het zwaarste stuk van deze jogging kwam er nu aan. Km 6 ging eerst nog vlak, maar even later diende er een 400 meter vrij stevig geklommen te worden gevolgd door een korte afdaling richting ezelshelling. Km 6 in 4.55. Km 7 kwam eraan er hier stond ons de ezelshelling te wachten, 1 km lang en naarmate je vordert wordt deze alsmaar steiler. Ik vreesde hier volledig stil te vallen maar het verval meer dan beperken, km 7 in 5.19, niet slecht voor één kilometer klimmen. Km 8 tot km 9.3 met 2 stukken onverhard klimmen moest er toch effe gerecupereerd worden en moest zo het groepje waar ik bij liep laten gaan. De laatste 2 km's kon ik gelukkig terug herstellen, deze gingen dan ook in dalende lijn, en wist zo te finishen in 51.50 voor 10.8 km of 4.47'/km gemiddeld (12.5 km/h).
    Zeer tevreden met deze gelopen tijd, die in de buurt komt van mijn tijden van mijn beste jaar ooit, 2010. We zijn dus op de goeie weg.
    Volgende wedstrijd is volgende week zaterdag te Linter (12.3 km)




    13-04-2014 om 21:41 geschreven door smolders  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Loonse Jogging - Haspengouw Challenge
    Deze namiddag deelgenomen aan de Loonse Jogging te Borgloon, wedstrijd in het kader van de Haspengouw Challenge. Mijn vrouwtje nam voorafgaand aan onze wedstrijd deel aan de 5 km wedstrijd en wist deze te volbrengen in 34'30 op een toch wel vrij pittig parcours.
    Even later was het dan de beurt aan ons. Er moesten 4 rondjes gelopen worden met in iedere ronde toch telkens enkele pittige hellingen. Een rondje bestond eigenlijk alleen uit klimmen en dalen, vlak was er nagenoeg niet terug te vinden. Bij de start stond er ons iets meer dan één kilometer in dalende lijn te wachten, waarna we het centrum van Borgloon werden ingestuurd. Hier wachtte ons een eerste korte klim door een plaatselijk steegje alvorens we de klim richting Speelhof (markt Borgloon) te verwerken kregen. Na deze klim een korte licht dalende strook om vervolgens de helling richting finish aan te vatten. Ondanks de keelontsteking waarmee ik de afgelopen dagen sukkelde rekende in stiekem op een tijd onder de 5' gemiddeld vandaag. En na een snelle openingsfase leek dit nog te gaan lukken. Ik wist mijn tempo mooi egaal te houden en tot km 7 gingen alle km's vlot onder de 5' grens, met de openingskilometer zelfs in 4.26. Maar vanaf km 7 kreeg ik plots last van steken net onder de ribben ... ik diende gedurende enkele km's het tempo even te laten zakken, maar kon het beperken tot een 3-tal km rond de 5'10 .... en tijdens de laatste kilometer nochtans in stijgende lijn, kon ik mijn tweede snelste kilometer laten noteren, 4.41. Zo wist ik de finish te bereiken in 47'55 voor de 9.95 km, ofwel 4.48'/km gemiddeld, en dik tevreden hiermee natuurlijk !!

    06-04-2014 om 21:17 geschreven door smolders  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jogging Héron - Cours la Province - 10.9 Km
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze namiddag besloten Stefan en ik af te zakken naar Héron, alwaar een jogging plaats vond in het kader van het criterium Cours La Province. Ik had er de laatste weken vrij veel trainingskilometers opzitten, met bvb de laatste 6 dagen 75 km op de teller, er werd dagelijks gelopen sedert zondag. Ook de temperatuur, om en bij de 20 graden was niet meteen in mijn voordeel. Enfin Stefan loodste ons perfect tot de startplaats alwaar we net nog een parking plaatske konden innemen op nog geen 150 meter van start en aankomstzone :)
    Snel de inschrijvingsformaliteiten vervullen, en even later nog een 2-tal kilometer opwarmen. Er heerste wat onduidelijk waar nu juist de start was en zo ging de wedstrijd met een kleine 10' vertraging van start. Het parcours kondigde zich aan als vrij vlak, maar dat hoor ik wel meer de laatste wedstrijden. De opwarming liet al vermoeden dat het constant op en af zou gaan en er stond ook aardig wat wind, gelukkig want deze zorgde voor de nodige afkoeling.
    Eenmaal op gang geschoten vertrokken Stefan en ik aan een tempo van om en bij de 4.55. Dit tempo werd 3 km aangehouden tot we aan Km 3.5 een korte maar nijdige helling kregen voorgeschoteld op onverhard. Hier was het even op de tanden bijten, maar ik kon gelukkig snel het tempo terug oppikken van 4.50 eenmaal boven gekomen op de helling. Dit tempo wist ik te behouden tot Km punt 6. Maar km 7 was de zwaarste van de wedstrijd, één kilometer lang klimmen op onverhard, waar het regelmatig opletten was om je voet niet om te slaan. Enfin Km 7 in 5.52, een tijd van onder de 5' gemiddeld zat er nu jammer genoeg niet meer in. Km 8 ging terug vlot, maar km 9 ging opnieuw vals plat, ik kreeg het effe moeilijk in deze kilometer (5.15), maar tijdens de laatste 900 meter kon ik het tempo toch terug opkrikken, ondanks de laatste 350 meter onverhard verliepen. Zo wist ik de finish te bereiken in 55'48 voor 10.92 km ofwel 5.06'/km gemiddeld.
    Dik tevreden met dit resultaat zeker gezien de zware trainingskilometers van de afgelopen weken en de temperatuur en het parcours van vandaag. De vele trainingskilometers en de - 8 kg beginnen toch stilaan zijn vruchten af te werpen.
    Zo resten er mij nog 2 dagen deze maand om de magische 300 km grens tijdens één maand te behalen !!

    29-03-2014 om 00:00 geschreven door smolders  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weekoverzicht 17-23 maart 2014
    Deze week geen wedstrijd op het programma, dus dan maar ettelijke km's proberen af te malen.

    Maandag : Rustdag
    Dinsdag : Samen met Sven op het speelhof 14 km in 1u26'30 (6.11'/km)
    Woensdag : Samen met enkele collega's aan een gezapig tempo rustig 15.3 km afgehaspeld aan 6.17'/km gemiddeld
    Donderdag : alleen op pad op de finse piste van Beauvechain bij +- 22 graden maar wel een meer dan stevige wind, toch weeral goed voor 13 km à 5.58'/km
    Vrijdag : opnieuw op pad met enkele collega's. Eerste 10 km aan 5.50'/km,  daarna nog met een tragere collega's 5.5 km volgemaakt. Alles samen goed voor 15.5 km à 6.09'/km
    Zaterdag : geen zwemmen, moest Ghune naar een feestje brengen, extra rustdag
    Zondag : rustige duurloop op het speelhof in het gezelschap van Sven en Daniel, goed voor 15.33 km à 6.03'/km

    Zo was deze week goed voor 73 km en heb ik voorlopig in maart 215 gelopen, en hoop ik tegen het einde van de maand de 285 km te behalen.

    23-03-2014 om 19:30 geschreven door smolders  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vijverrun - Haspengouw Challenge - 11.5 km
    Deze namiddag ging de Haspengouw Challenge van start. Naast de Challenge Hesbignon de 2e Challenge waaraan ik probeer deel te nemen. Ik trok samen met Stefan en Sven richting Bolderberg alwaar de Vijverrun doorging. Ik had deze loop nog nooit gelopen dus wist niet goed waaraan me te verwachten. Tijdens de opwarming gidste Stefan ons door de eerste km en laatste km's van de tocht, zo liepen we toch een aardige opwarming van 3.1 km. Voornamelijk boswegen stonden ons te wachten met hier en daar een stukje klimmen tussen door. Ik ging van start met het idee van rond de 5'20 gemiddeld te halen als eindtijd. Alles beter was meegenomen :) ...
    Iets na 14 uur weerklonk plots het startschot en werden we op pad gestuurd voor +- 1 uurtje afzien en genieten van de natuur. De eerste kilometer was nog op verharde weg, maar vanaf dan ging het over bospaden. Km 2 in licht stijgende lijn en bij het einde van deze kilometer 'had ik veel geluk toen ik mijn voet omsloeg. Gelukkig kon ik zonder schade de weg verder zetten. De km-tijden gingen steeds rond de 5.10. Km 4 had ik even een dipje (5.28), waarschijnlijk even bekomen van het omslaan.  Stefan liep steeds een 15-tal meter voor me uit en was een ideaal doelwit :) ... Km 5 ging nu even verhard over een fietspad en hier wist ik het gat op Stefan te dichten. Eenmaal bij hem gekomen, gaf hij al snel aan dat het niet echt liep bij hem en dat bleek ook want  een 100-tal meter verder moest hij de rol al lossen, hij zou uiteindelijk een 2-tal minuten na me eindigen. We kregen nu gedurende een 3-tal kilometer goed beloopbare boswegen voorgeschoteld met lange rechte stukken. Ik kon hier een mooi egaal tempo lopen van +- 5.00'/km. Maar aan km 9 begon opnieuw het zwaardere werk. We werden nu een strook onverhard opgestuurd waar slechts een smal padje goed beloopbaar was en ook nog wat schuin afliep. Recht blijven was hier de boodschap en zeker niet blijven haperen met je voet in één van de vele konijnepijpen :) ... Enfin ik overleefde dit stuk zonder kleerscheuren, maar de zwaarste strook kwam er nu aan. Een strook door het zand lichtjes bergop, gevolgd door de klim richting Kluis. Ik besloot hier niet te forceren en éénmaal boven gekomen verhoogde ik mijn tempo. Zo wist ik km 11 af te leggen aan 4.46 en de laatste 500 meter zelfs aan 4.30. Zo beëindigde ik deze mooie loop in 59'20 ofwel 5.08'/km gemiddeld voor de 11.5 km volgens onze Garmin. Zeer tevreden met deze gelopen tijd, zeker gezien het parcours.
    Voor mezelf één van de mooiere parcours zeker in de Haspengouw Challenge.

    16-03-2014 om 22:13 geschreven door smolders  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    09-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jogging de Berloz - Challenge hesbignon manche 2
    Deze ochtend trokken we naar Berloz, alwaar de 2e manche van de Challenge Hesbignon zou doorgaan. Een nieuwe wedstrijd in de Challenge dus geen voorkennis van het parcours. Via via opgevangen dat het minder zwaar en vlakker zou zijn als deze van vorige week te Fernelmont. Een zaak was alvast van de partij dat was het goede weer, zelfs ineens te goed voor mij, al bij de opwarming voelde ik al dat dit misschien wel eens mijn zwaarste concurrent zou worden.
    Samen met de aanwezige speelhofrunners werd een 2-tal kilometer opgewarmd, om dan omstreeks 10u15 plaats te vatten aan de startzone. We stonden vrij ver gepositioneerd dus was het na het startschot wat slalommen, vooraleer we vrije weg hadden om ons eigen tempo te zoeken. Al snel ging het parcours in stijgende lijn. We zagen de eerste lopers trouwens mooi in de verte op een hoger schavotje lopen .... maar toch wist ik de eerste km's af te haspelen in 5.00 en 5.01. Km 3 ging nu mooi rechtdoor in dalende lijn en deze werd afgelegd in 4.56. Mooi op schema voor de 5' grens te behalen. Km 4 en 5 gingen over typisch Hesbignon wegen, steeds glooiend dus en ook deze werden rond 5.05 afgelegd. Maar km 6 stond een strook onverhard te wachten en hier stokte het tempo voor de 1e keer vandaag, 5.20. Hierna ging door de warmte ook mijn hoofd nog eens hevig bonken, voor mij het signaal om het wat rustiger aan te doen, en de poging om de 5' grens te halen te staken. En maar goed ook, want ik tegenstelling tot vorige week gingen de laatste km's hier niet in dalende lijn of vlak. Op km 9 moest er nog een stevige korte klim bedwongen worden, gevolgd door een lang stuk vals plat :( .... enfin de km tijden gingen nu richting 5.30. Tijdens de laatste km kon ik toch nog wat versnellen (5.04), om alzo de finish te bereiken na 56.12 voor de 10.95 km (5.08'/km gemiddeld), en hiermee niet geheel tevreden.
    Ik vond deze alvast zeker niet lichter dan Fernelmont, en dat werd achteraf bewezen aangezien het aantal hoogtemeters van Fernelmont overschreden werd. Enfin volgende keer beter zeker :)




    09-03-2014 om 20:13 geschreven door smolders  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Challenge Hesbignon - Jogging du TT Tillier te Fernelmont
    Deze voormiddag stond de opener van de Challenge Hesbignon op de agenda. Net zoals vorig jaar was Fernelmont (Noville les Bois) the place to be. Alle speelhofrunners zouden aanwezig zijn en dus zat het buske richting Fernelmont goed vol. Onderwege rustig bijpraten zodat we even later rond 9u25 reeds ter plaatse waren. Maar onderwege waren we blijkbaar Bakker kwijtgespeeld, ja met de auto is hij blijkbaar niet zo snel. Even een kleine paniek telefoon van Marc maar even later wist ook hij de startzone te bereiken, oef. Ondertussen reeds de inschrijvingsformaliteiten voltrokken en zo trokken we op pad voor een korte opwarming van 1.1 km. Het was best zonnig, een 5 tal graden, en er stond ook wat wind. Het parcours was zo goed als identiek als dan van vorig jaar, ik liep hier toen 5.07'/km gemiddeld. Dit evenaren was dan ook mijn doel.
    Om 10u15 werden we dan ook met een vrij grote bende op pad gestuurd. Km 1 over voornamelijk vlakke asfaltwegen ging in 4.49. Maar km 2 werden we meteen getrakteerd op een lange strook (1.2 km) modderweg, die bovendien nog eens lichtjes omhoog liep ook nog. Het was nu harken om het tempo te houden (km 2 in 5.03). Km 3 even bekomen van de modderstrook (5.15). Km 4 ging dan weer even iets vlotter (5.05). Km 5 moesten we de brug van de autostrade over en deze deed toch even pijn (5.22). Km 6 kregen we een grasstrook voorgeschoteld waar we een loper spotten met bebloed voorhoofd na een valpartij. Toch even opletten dus bij de passage over gras en stenen (5.20). Vanaf km 7 kregen we gelukkig terug mooie betonwegen voorgeschoteld en op een open strook wind tegen wist ik me zelfs even te verscholen achter een nog struisere kerel :) wat een luxe. (5.05). Km 8 kregen we de laatste helling voorgeschoteld  (5.12) om vervolgens in licht dalende lijn richting finish te duiken. De laatste km's gingen dan ook wat vlotter, Km 9 in 5', Km 10 in 4.55 en Km 11 in 5.02. De laatste honderden meters (450) nog proberen te versnellen om deze af te leggen aan 4.27 gemiddeld. Zo wist ik de finish te bereiken in 58.05 voor de 11.45 km (ofwel 5.04'/km). Iets sneller dan vorig jaar en dus meer dan tevreden !!
    Deze week even een rustige week inlassen, om dan zondag naar Berloz te trekken voor de 2e manche van de Challenge Hesbignon.

    02-03-2014 om 18:51 geschreven door smolders  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Militair Kampioenschap Cross Veteranen te Grobbendonk
    Afgelopen donderdag deelgenomen aan het Militair Kampioenschap Cross voor veteranen te Grobbendonk. Een parcours van 7.4 km diende afgelegd te worden door de bossen van het plaatselijke militaire domein. Een gevarieerd parcours met single tracks, enkele asfaltstroken, grasstroken en ook wat zandstroken afgewisseld met pittige hellingen.
    Vorig jaar liep ik hier 39' rond, ik zou proberen vandaag minstens even goed te doen.
    Maar al van bij de start werd het me snel duidelijk dat de benen niet in orde waren. Km 1 vlak ging aan 5.22, gene vette dus. Ook km 2 en 3 gingen rond dit tempo al ging het iets vlotter +- 5.15. Km 4 wist ik nog van vorig jaar is de zwaarste. Eén kilometer door het zand ploegen waar de ene korte helling de volgende al opvolgde. Deze kilometer ging in 5.50. Km 5 even terug naar adem snakken om vervolgens de laatste 2.5 proberen het tempo terug wat op te drijven. Zo bereikte ik de finish na 7.4 km in 39.45 ofwel 5.23'/km gemiddeld, niet tevreden hiermee eigenlijk, maar waarschijnlijk te wijten aan de zware trainingskilometers van de afgelopen maanden.

    Op vrijdag stond dan mijn jaarlijks bezoek aan de cardioloog op de agenda. Even de inspanningstest op de fiets besloot de cardioloog. Ik wist 15' te fietsen en net geen 300 Watt te bereiken, een mooie verbetering (+ 50 Watt en + 3 minuten) tegenover 18 maanden terug.

    Zo eindigde ik de maand februari met 263 kilometers op de teller, mijn beste maandprestatie sinds ik gestart ben met lopen !!

    02-03-2014 om 18:39 geschreven door smolders  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jogging des scouts - Horion Hozemont - 12 km
    Na de jogging te Geer afgelopen zondag, kozen we ook vandaag voor een jogging van de challenge "Cours la Province". Plaats van gebeuren vandaag was Horion Hozemont (Grace Hollogne) alwaar de plaatselijke scouts vereniging voor het 2e jaar een jogging organiseerde. Robin was ook weer van de partij en zou de korte afstand lopen vandaag. Bakker, Sven en ik zouden gaan voor de langste afstand de 12 km. Nadat de inschrijvingsformaliteiten voltrokken waren nog even een foto laten maken van alle aanwezige speelhofrunners samen met Robert uit Maastricht. Hierna een korte opwarming van +- 2 km, waarna we merkten dat er ook vandaag aardig wat wind stond.
    Na een wat chaotische bedoening aan de start, het was even niet duidelijk welke afstand wanneer zou starten, konden we iets na 10u30 van start.
    Het parcours bleek meteen pittiger dan vorige week. Waar het vorige week regelmatig vlak was, was er deze week nauwelijks een meter echt vlak te bespeuren. Tijdens de eerste 2 km's ging het licht golvend, maar kon deze toch voltrekken in 4.59. Km 3 werden we door het park van het plaatselijke kasteel gestuurd. Het was bij momenten een Parijs-Roubaix tocht met slecht liggende kasseien. Was dan ook blij dat we na  een goeie km terug asfaltwegen kregen voorgeschoteld. Km 3 ging trouwens wat trager 5.30. Km 4 tot en 7 gingen nu over mooi geasfalteerde wegen maar de wind liet zich regelmatig voelen in het nadeel. Ik kon toch het tempo steeds houden rond 5.10 per km. Maar vanaf km 8 ging het parcours nu bijna constant ik  stijgende lijn, met enkele pittige hellingen. Ik moest het tempo regelmatig tot 10 km/h laten zakken, en moest ik ook mijn 2 mede kompanen laten lopen. Hierdoor kreeg ik mentaal een tik, en kreeg ik het goede tempo niet meer te pakken. Zo bereikte ik dan na 1u03'45 de finish voor 12.1 km ofwel 5.16'/km. Toch nog meer dan tevreden met dit resultaat.
    Toch nog even meegeven dat ik deze week 80 km wist te lopen, een persoonlijk record voor mezelf.
    Volgende week trekken we naar Fernelmont voor de opening van de Challenge Hesbignon.

    23-02-2014 om 18:41 geschreven door smolders  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    16-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jogging La Promenade de Geer - Cours La Province 12 km
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag samen met Marc en Robin deelgenomen aan 'La Promenade de Geer'. Een nieuwe wedstrijd in het kader van de Challenge 'Cours La Province'. Deze challenge is dit seizoen immens populair en trekt voor iedere manche rond de 500 lopers. Ook in Geer waren er vandaag weeral 517 lopers actief over 2 afstanden de 6 en de 12 km.

    Wij zelf kozen voor de 12 km. Volgens het profiel terug te vinden op de website van de organisatie zou het grotendeels een vlakke wedstrijd worden met enkele goed beloopbare passages door het plaatselijke bos. De wind zou dus vandaag onze zwaarste tegenstander worden. Ik ging voor een tijd van 1u06.

    Rond 10u30 werden we op pad gestuurd. De eerste km's gingen vlak en ik kon het tempo rond de 5' - 5'10 houden per km. Maar bij de eerste passage door het bos, ook al was het goed beloopbaar kreeg ik het toch wat moeilijk. Het tempo ging nu richting 5.15/km. Aan km 6 bereikten we opnieuw de vertrok en aankomstzone. Bij
    ingang van een nieuwe lus kregen we na een nieuwe passage door het bos de wind op kop. Op de koop toe ging het parcours nu ook nog in licht stijgende lijn. Ik kreeg het even moeilijk met op km 9 mijn traagste km aan 5.28. Gelukkig kregen we tijdens de laatste km's de wind opnieuw mee en kon ik het tempo terug wat opkrikken. Zo wist ik na 12 km de finish te bereiken in 1u02'30 (5.13'/km), tevreden hiermee en mijn vooropgestelde tijd meer dan behaald.

    Na het nuttigen van wat drankjes en rozijntjes aan de finish, nog genoten van wat lekkers uit Bakker's koffertje, en terwijl kennis gemaakt met enkele Nederlandse vrienden van Marc.

    De organisatie mocht voor een eerste keer terugblikken op een mooi parcours, met een goeie organisatie en een meer dan voortreffelijke bevoorrading aan de finish !!

    16-02-2014 om 18:35 geschreven door smolders  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Over mijzelf
    Ik ben Mario, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Smol.
    Ik ben een man en woon in Kerkom bij Sint-Truiden (België) en mijn beroep is Bediende.
    Ik ben geboren op 10/08/1972 en ben nu dus 51 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Jogging, voetbal, pret- en dierenparken.

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Blog Bakkertje
  • Forum Joggings Vlaanderen
  • Regelmatigheidscriterium Cours La Province
  • Challenge Hesbignon
  • Weerbericht
  • teletekst Eén
  • Blog Patrick Vansteenkiste
  • Haspengouw Challenge
  • Truineerke

    Mijn favorieten
  • Bartompa
  • Patrick Aerts
  • 250 gr Sossies - Raf Van Den Broeck
  • Strava
  • Stefaan Meekers - Joggingkalender
  • Lode Raskin
  • Mark Nelissen
  • Ruben, onze Limburgse Weerman
  • Willy Cortleven
  • Estafette Challenge

    Archief per week
  • 30/04-06/05 2018
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008

    {TITEL_VRIJE_ZONE}

    Welkom op mijn blog!
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    domeinen
    www.bloggen.be/domeine
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs