De ups en downs van een schrijver, tolk, therapeut, echtgenoot What we think we become
25-11-2009
seks verandert de premiejager
Ik fris me een beetje op en trek de stad in. In de
gang van mijn kot, pluk ik de planten van mijn onderbuurvrouw kaal. Vandaag heb
ik een doel, want in deze studentenstad zijn nog struikrovers actief. Helaas
zijn er geen struiken meer. Het stadsbestuur ontving al twee petities om daar
wat aan te doen, maar in afwachting daarvan werken de struikrovers in de
centraal gelegen winkelstraat.
Ik stop de geplukte blaadjes en takken achter mijn
oren en ga op jacht. Mijn redenering is waterdicht. Ik ga naar de buurt met de
consumptietempels en wie zich achter mij verstopt, is een struikrover. Die zal
ik vangen en aangeven bij de politie. Voor de beloning. Ja, een mens moet iets
voor hij een gevierd gitarist is.
Onderweg bedenk ik dat een shot
cafeïne mijn ondernemende bui helemaal compleet zou maken. Ik duik een taverne
en slurp de hele koffieproductie van Bolivia voor de maanden november en
december naar binnen. Als ik buiten kom met mijn ogen wijd opengesperd, stuiter
ik op en neer als een drilboor. Toeristen denken dat het een act is en gooien
geld naar mij. Op een halfuur rijf ik acht euro en twintig cent binnen.
Ik koop mij een fopspeen en ga op
schoot bij de sinterklaas. De omstanders lachen zich een kriek. Van tijdelijk
beroep ben ik leraar, dus de clown uithangen, gaat mij wel af. Ik krijg een zakje snoep. Een rot mandarijntje
en twee wakke koekjes.
Een meisje spreekt mij aan:
"Ben jij gek of zo?"
Ik antwoord: "Nee, ik werk
voor tv."
Zij: "Echt?"
En haar ogen lichten al hongerig
op.
Ik: "Nee. Gaan we iets
eten?"
"Wat?" Ze lacht. Dat
wil zeggen: na enig aandringen, vergezelt ze me.
"Ik heb zin in Chinees. Daar
heb je geen kerstversiering."
"Hou je niet van
Kerst?"
"Vorig jaar kreeg ik niets
van die krenterige zak. Kreeg jij wat?"
"Je bedoelt de kerstman?
Euh, zijn wij daar niet een beetje te oud voor?"
"Te oud om te krijgen?
Bejaarden trekken toch pensioen?"
"Dat is wat anders."
"Ja, dat brengt de postbode
en die heeft geen rendieren."
"Je bent raar."
"Jij ook. Je draagt een
muts. En dat terwijl de aarde opwarmt."
Uiteindelijk vinden we een
Chinees. Ik vraag hem de weg naar het dichtstbijzijnde Chinese restaurant. Hij
vloekt en stapt door. Ook behulpzaam. Uiteindelijk zien we een bord 'Restaurant
De Lange Muur.' We gaan binnen. "Twee personen?", vraagt de ober.
"Nee, vier. Ik heb een reuzenhonger." Het meisje schudt bedenkelijk haar
hoofd.
"Hoe heet je
eigenlijk?"
"Sophie."
"Griekse?"
"Nee, Belgische. Hoe heet
jij?"
"Chippy. Billy mag ook.
Alleen niet Willy."
"Euh, dan maar Billy. Denk
ik."
"Wat neem jij?"
"Ik ben nog onbeslist."
"Ik neem pikante kip en
pikante soep."
"Hmm, alles pikant. En om te
drinken?"
"Niets. Op restaurant eet
ik. Al beslist?"
"Ik neem de varkenslapjes in
zoetzure saus, een loempia en spuitwater."
"Je bent wat je eet."
"Noem je mij een
varken?"
"Nee, een loempia."
"Je bent raar."
"Jij ook. Je hebt je muts
nog op."
De ober neemt de bestelling op.
Hij spreekt Engels. Ik spreek Frans. Hij schakelt over op Frans. Ik spreek
Engels. Hij eindigt met: "Dank you schön." Ik zeg: "You bist
welcome."
Sophie glimlacht. Ik maakt plaats
en gooi de menukaarten op de aanpalende tafel. Onze buren schrikken op. Vanuit
mijn ooghoeken kijk ik hen streng aan. Zonder morren halen ze de menukaarten
uit hun bord.
"Lekker, menukaart met curry
en gebakken rijst."
"Ben jij altijd zo
hevig?"
"Alleen als ik wakker ben."
Ze trekt haar wenkbrauwen op.
"Welke hobby's heeft Sophie?
"Euh, ik lees veel, ik dans
graag, ik ga graag op reis."
"En paardrijden?"
"Euh, als kind, ja. Hoe kom
je daar bij?"
"Je ziet er uit als het
soort meisje dat paardrijdt."
"Wat wil je daar mee
zeggen?"
"Wat voor boeken lees
je?"
"Engelstalige klassiekers."
"Nee, maar. Hemingway?"
"Ook. Maar vooral Faulkner.
Jeanette Winterson vind ik ook goed."
"Why is the measure of love loss?"
"Je kent haar?"
"Nee."
Ik heb een algemene vorming genoten.
Ik weet van alles wel iets, maar van niets de essentie. De ober brengt het
eten.
"Even dacht ik dat u er in
China om was."
"Sorry, no understand."
"Yes, you do, you sick gook."
"What you say?"
"I said you got a great cook."
"Tank oe wel."
Hij plaatst de borden voor ons op
van die toestellen met kaarsen onder.
"Mjam. Lekker, wat denk je?
Dalmatiër?"
"Hoe bedoel je?"
"Wel, het vlees, Dalmatiër,
nee? Labrador kan ook. Wat denk jij?"
"Je bent raar."
"Ik ga anders niet met
wildvreemde mannen op restaurant."
Sophie slaat haar blik neer.
"Wat doe je zoal op
reis?"
"Ik hou wel van city-trips.
Ik bezoek graag museums."
"Wat is de laatste stad die
je bezocht?"
"Kopenhagen."
"Welke museums bezocht
je?"
"Euh, wel in Kopenhagen,
eigenlijk geen enkel."
"Hoeveel gaf je uit aan
kleren?"
"Ok, ok, je hebt mij."
"Wanneer heb je het voor het
laatst gedanst?"
"Goh, euh, enkele maanden
geleden?"
"Hoeveel maanden?"
"Euh, dat weet ik niet.
Veel."
"En je danst graag?"
Onze ogen maken nader kennis.
"Ok, je hebt een punt."
Ik vraag haar sterrenbeeld. Ze
zeg het.
"Interessant."
"Hoezo?"
Vraag eender welke vrouw haar
sterrenbeeld en een tel later zijn haar pupillen verdubbeld in grootte.
"Heb je genoeg?"
"Ja, neem maar als je
wilt."
"Waar zit je op kot?"
"Wie zegt dat ik op kot zit?
Zeg, waar blijf jij dat allemaal steken?"
"Van te eten krijg ik
honger. Is het ver van hier?", wil ik weten.
"Wie zegt dat ik je zomaar
meeneem?"
"Wie zegt dat ik mee
wil?"
Ze schrikt. Always mistify, mislead and surprise the prey,
said the hunter.
"Wil je niet mee dan?"
Ik kijk haar lachend aan.
"Dessert?"
"Koffie mag."
"Hier vlakbij verkopen ze
neuzen."
"Ah, lekker."
"Ik betaal en jij zet
koffie."
"Euh ja, ok dan."
De ober overhandigt het wisselgeld.
"Hoe keel je dat eigenlijk
zo'n hond? Kosjer?"
"Ik niet goed begrijp."
"Geeft niet. 't Was lekkere
hond. Eigen kweek, gok ik. Complimenten aan de chef."
"Tank oe wel."
"Rare."
"Zet gauw je muts op."
"Waarom zeul je eigenlijk
die takkenbos mee? Je zegt dat je niet van kerstversiering houdt."
"Da's nodig voor mijn werk.
Ik ben premiejager."
We kopen tweehonderd gram neuzen.
"Honderd gram neuzen van
landlopers, vijftig gram van vluchtelingen, en nog eens vijftig van
verongelukte bouwvakkers."
De verkoper kijkt mij vreemd aan.
Duwt een zakje in mijn handen en incasseert het geld.
"Ik weet waarom je zo
doet."
"Serieus?"
"Ja, je wilt testen hoe ver
je kunt gaan. Om te zien of ik je aanvaard of niet."
"Niet te wijs worden, anders
sloop je mijn verdediging nog."
"Wat moet ik dan
zeggen?"
Ze overvalt mij. De nar in mij
wil een tandje bijsteken. Ik haal mijn takkenbos boven en steek achter elk oor
een twijgje. Ze houdt mij tegen en zegt:
"Niet doen. Mijn kot is om
de hoek."
"Bang om te lachen of
zo?"
"Ik heb nog buikpijn van
net."
We betreden haar kot. Bijzonder
meisjesachtig ingericht. Tot afbeeldingen van stoeiende paarden op een strand
toe. We installeren ons op bed en kijken film.
Ik bied haar het zakje neuzen
aan.
"Welke heb jij liever? Die
van verongelukte bouwvakkers proeven het pittigst."
Ze lacht en schudt haar hoofd.
De rest van de dag vang ik geen
enkele struikrover.
it starts off like a
thousand other songs that you've heard before.
Except in this one they do a little do do-do do do dodoo.
So you try to change the station but it's playing on every one.
A bunch of shitty ass chords and lyrics recorded by a fucking moron.
And you assume that the general public is not that stupid.
You're positive that nobody will want to listen to this.
But you are wrong....
They want another stupid motherfucking lame cock sucking cookie cutter radio
friendly song.
And everyone sings along in their cars and at the mall.
And at the office they all love the new radio friendly song.
- WTF collective (the
chorus guy is outrageously funny)
Dominique Biebau is een hyperactief ventje, dat merk je
meteen als je de man ontmoet. Hij verdient de kost als leerkracht, maar is
naast een begeesterende leraar en een liefhebbende vader, ook een aanstormend
schrijftalent. Altijd druk in de weer kan je hem door de leraarskamer zien
cruisen. Zijn glimlach en schrijfstijl zijn al even ontwapenend. Tussen twee
lesuren door spreekt hij met enthousiasme over zijn vele schrijfprojecten. Hij
heeft een passionele verhouding met kortverhalen, al broedt hij ook op een
roman.
Een aantal van zijn kortverhalen kan je gebundeld vinden in
het boekje begonnen werk. De titel kon niet beter gekozen zijn. Deze
literaire duizendpoot vliegt er nog maar pas echt in. Zijn vroege kortverhalen (ja, ja, we spreken van vroege, want s
mans pen evolueert elke dag) verraden een verbijsterend groot potentieel
dat volop aan het rijpen is.
Zijn inspiratiebrandstof vindt hij overal, dat kan je merken
aan de ruime waaier aan kleurrijke personages die bij Dominique de revue
passeren. Obsessieve loodgieters, kotsende kunstenaars en moordzuchtige
talenleerkrachten Dosto, zoals hij zichzelf gedoopt heeft, bewijst op elke
pagina dat hij een scherp observator is van de mensheid. Zoals elke echt goeie
schrijver bulkt hij van empathie en inlevingsvermogen. Dit aparte talent maakt
van zijn personages steevast mensen van vlees en bloed. Als slavist merkten wij
tot ons genoegen op dat Dosto (ook weer geen toevallige bijnamen) bewust of
onbewust vaak links legt met de rijke Russische letterkunde. Zelf is de man
nochtans germanist. De tal van dit heerlijk onpretentieuze boekje is dan ook
een gestroomlijnd orgaan dat lekker weg leest.
De meeste verhalen in deze bundel zijn eerder al
gepubliceerd, onder andere in Gierik/NVT, Meander, het VPRO-radioprogramma De
Avonden, de VDAB-debuutbundel De eerste keer en verschillende web-sites. Andere
verhalen zetten hier hun eerste pasjes. Het resultaat is een rijke verzameling
waar je op elk moment van de dag kan induiken
Wij voorspellen deze auteur een stevige gefundeerde
schrijverscarrière. Al wat er verder voor nodig is, zijn één atoom
spotlighthonger en één atoom marktstrategie (wie
realistisch kijkt naar de boekenmarkt beseft dat enige marketing zich sowieso
opdringt als een schrijver niet alleen wil schrijver, maar ook gelezen wil
worden)
Begonnen werk is een plezante bundel om kennis te maken
met deze nieuwe stem. We mogen van hem goed verkopende, slanke werken
verwachten, die meer impact hebben, dan de lezer in eerste instantie beseft.
De kortverhalenbundel Begonnen werk is te koop via de
website Unibook.com en heeft een erg democratisch prijskaartje van 12, 19 euro!
Dieter and William are working on a new play, together with Alja Kiseleva. Actually, it's a concertplay, called 'Zilverbos' presented to you by Le Boulevard Russe. Two actors will perform sketches
sifted out of the rich and ever intriguing history of Mother Russia. The
concertplay will be staged on the 12th of December.
Artisic Lair is expanding, which means that a belly-dancer/playwright,
a sculptor and a poet have joined up and are now at the service of our
customers.
Let your orders roll right in and we will deliver in a fortnight* !
t is nu wel officieel, Gerrit is
doorgebroken., zegt mijn vrouw terwijl ze haar boodschappen volgens haar licht
neurotische opbergsysteem in de keukenkasten rangschikt.
Misschien heb ik er echt nog hoop in als ik
vraag:
Hebben ze enkele van zijn gedichten
gepubliceerd?
Die ze kan dan iedereen zijn die genoeg
literair aanzien heeft om mijn maat om te toveren, spoorslags van het land van
de hobbydichters naar het rijk van kortweg dichter.
Ha, roept ze schamper. Ja, misschien als
hij het niet overleeft, dan is zijn werk vast wel hot.
Mijn vrouw heeft de onhebbelijke gewoonte
om mij in medias res met nieuwe informatie te bestoken. Een gevolg van haar
wolfsvraat van jeugdboeken? Ze groet ook nooit of vraagt ook nooit simpelweg hoe
mijn dag is geweest. Nee, ze begint gewoon te vertellen over hoe de hare is
geweest of ze gooit er een gedachte uit waar ze al een hele dag mee zit. In het
begin was dat vervelend, maar het shot mijn hang naar formaliteiten wel lekker
loeihard tegen de schenen. Ik blijf er mij nochtans aan ergeren, want ik ben
koppig en ik blijf bijvoorbeeld ook
hardnekkig klampen aan rooskleurigheid.
Wat zou hij dan niet overleven? Zijn dipje? Ach, what doesnt kill
you only makes you stronger, toch? Hij moet blijven
schrijven en blijven insturen.
Mijn echtgenote draait met haar bruine
bambi-ogen. Verraderlijke dingen die maken dat ik haar niks kan weigeren.
Ja, venti, dat kun je wel zeggen. Maar
vertel mij eens hoe je sterker uit een hersenbloeding komt.
Als ze het dan uitgesproken heeft, is het
al alsof ik het al wist. Wat wil je ook? Die kerel draaide werkweken van 70 uur
en meer. Hij stond al om vijf uur in het warenhuis. Voor ziek personeel sprong
hij zelf in. Als s nachts de vriezers uit vielen, rushte die zelf naar ginder
om te sleuren met al die diepvrieskippen. Een germanist die vleeswaren gaat
redden van een voortijdige smeltdood. Wat bezielde hem?
We hebben het hem vaak genoeg gevraagd.
Nooit een plausibele uitleg gekregen. Misschien had zijn eerste lief dan toch
gelijk. Gerrit loopt de ratrace waarvan elke West-Vlaming als baby al het
genetische startschot voelt zinderen in zijn lijfje. Van de kloten is
natuurlijk dat er geen finish zijn. De vraag is ook of er andere tegenstanders
zijn in de race. Andere dan de geprojecteerde sluimerambities die t zuur geven
aan die hermetische boerendorpen van de Westhoek. Als die collectieve
dwingelandijen benen krijgen in je kop, schiet dan maar uit de startblokken als
het eerste orgasme van een gefrustreerde puber die nog nooit aan de melkerij
van zijn buurmeisje heeft mogen zitten.
Zeg, wat zit je nou zo te denken? Zou je
die maat van je niet liever een bezoekje brengen, daar bij die slachters in hun
witte jassen.?
Mijn vrouw heeft een ouder verloren op de
operatietafel. Heeft ze de geneeskunde nooit vergeven. Mijn vrouw doet niet aan
vergeven. Ik ben net thuis van mijn werk. Bijzonder veel zin heb ik het niet om
terug de winteravond in te trekken. Maar ja, die dwingende bambi-ogen. Ik heb
nog niet bevestigd of ze vraagt al wat ik als cadeau zou kunnen meedoen.
Lectuur allicht. Als Gerrit tussen vier
muren ligt zonder boeken of kranten wordt hij zot.
Mijn vrouw klapt, misschien niet eens met
opzet, luid een kastdeur dicht. Zeg, laat het uit, hé. Die gast heeft net een
hersenbloeding gehad en jij gaat aankomen met een paar kleppers zeker? Slecht
voor zijn bloeddruk. Ik flans hier wel een fruitmand in elkaar.
Gerrit, de kerel met de grootste
onderscheiding die makkelijk had kunnen doctoreren als de lange armen op de
faculteit verbonden waren geweest met andere rompen, zonder bezigheid zetten?
Das dan wel goed voor zijn bloeddruk?
Hoe zit het trouwens met onze eigen
Gerrit? Heb je hem van school gehaald?, vraagt ze terwijl ze een houten
dienblad weet te presenteren als een fruitig kunststuk.
Nee, ik heb hem vandaag maar eens laten
staan aan de schoolpoort. Erger zelfs, ik ben drie keer voor zijn neus
langsgereden zonder hem mee te nemen. Elk kind loopt wel een trauma op. Dus dan
geef ik het hem liever zelf, dan hebben we dat ook gehad.
Ach, laat die ironische bullshit
achterwege. Je weet dat ik daar niet tegen kan. Waar is hij?
Hij is boven aan het spelen met zijn
treinen.
Mijn vrouw kijkt boos op van haar
ersatzfruitmand.
Hoezo aan het spelen? Moet ik weer de
boeman gaan spelen? Je weet toch dat ze deze week proefwerken hebben? Tot acht
studeren en dan een half uurtje spelen. Dat hebben we toch zo afgesproken?
Ik zucht en slof naar de kinderkamer, de
kleine van zijn treinen sleuren, is net dat ietsje moeilijker dan een regiment
keizerminnende Japanners van een eiland jagen. Maar goed, banzai maar. Ik
herhaal voor mezelf nog eens die mantra: je bent zijn papa, niet zijn vriend.
In de hospitaalkamer, zeg ik het is
allemaal vers gekocht, hoor, en in de druiven zitten geen pitten. En zo te
zien zit er in Gerrit ook geen pit meer. Ik had gerust boeken kunnen
meebrengen, hij zou ze toch niet aangeraakt hebben.
Ik zet me naast hem in een stoeltje en
zonder een woord te zeggen kijken we samen naar een hersenloos belspelletje op
tv. De vraag die ik mij vooral stel is, waarom hebben we onze kleine ook weer
Gerrit genoemd?
Juist, omdat we die zo astronomisch
intelligent en onstuitbaar ambitieus vonden.
Acht jaar samen in de klas gezeten en nu pas voegen we
elkaar toe op facebook.
Elkaar een hele tijd uit het oog verloren en de vooroordelen
zijn hooggespannen.
Hij denkt die vult rekken in de Aldi en ik denk die is
inpakker in de Colruyt
Maar nee, den Benny doet nu full-time wat hij in het
middelbaar ook al deed, tekeningskes maken, van salamanders (naar het door hem
pas ontdekte, gelijknamige Gentse café) tot hete wijven met tetten zo rond dat
ze er mee naar hun werk stuiteren. In zoverre hete wijven natuurlijk een werk
moeten hebben. Die gast zit met acht in de klas in een animeerschool die
verdorie niet van karton alleen is (wel bijna helemaal) en zelfs een
opnamestudio heeft die werkelijke álles opneemt.
Met mij is het ook bijna goed afgelopen. Ik ben leerkracht
geworden, nu toevallig wel in een goede school, in tegenstelling tot de
jeugdgevangenis, Middenschool Istanbul, waar ik vorig jaar stond. Het concept
van de jeugdgevangenis hield voornamelijk in dat de leerlingen de leerkrachten
gijzelden en ook geselden, verbaal schoffeerden en folterden als ketters, zodat
ik het uiteindelijk enkel kon vinden met de Dari-sprekende Afghanen en de
Georgische en Tsjetsjeense enclave die Russisch sprak, omdat ik die verstond en
omdat die in land van herkomst ook al verdrukt werden.
Op mijn nieuwe school zit slechts één Turkse medemens en
daar kan ik het dan ook nog eens geweldig goed mee vinden, dus het gaat mij
voor de wind in de pedagogische sfeer. Ik hoef geen Albanees meer te
verwijderen van de benauwde keel van een met parfumflacon gewapende Thai. Ik
kan zo waar rustig les geven.
Benny zit drie keer op kot in Gent. Een keer hier vlakbij de
kinepolis, één keer op de Belgradolaan en ook één keer aan de watersportbaan.
Hij werkt op de Ajuinlei met sympathieke bazen die hem er vriendelijk op wijzen
als de halve kilo weed die hij steevast in zijn borstzakje zitten heeft, op de
grond is gevallen. Samen met Guy Mortier heeft hij meegewerkt aan de scenarios
van de film van Suske en Wiske, de Texas Rakkers.
Guy Mortier zegt
hierover in Guido Magazine:
Benny en ik zijn pas
begonnen toen er al een basisscenario was, van Dirk Nielandt, op basis van het
stripalbum. Het eerste wat we hebben gedaan, is de spreektaal natuurlijker
maken. Tempo, extra dialogen, geen lange zinnen, humor, al eens een nieuwe
situatie... Ze hadden ons bovendien gevraagd om de film ook voor volwassen
aangenaam te maken, wat we hebben geprobeerd door er wat absurde humor in te
steken. Vooral Benny had een pak absurde grappen bedacht, maar ze zijn bijna
allemaal gesneuveld in de definitieve versie. Tja, we dachten dat kinderen er
niets op tegen zouden hebben en dat volwassenen er eens mee zouden kunnen
lachen... Zo had we op een bepaald
moment bedacht dat tijdens het revolverduel een haar op Lambiks hoofd tegen hem
zou beginnen te praten. (lacht) Ook de dieren
wilden we doen spreken, maar toen hebben ze ons duidelijk gemaakt dat elk nieuw sprekend
personage weer zoveel geld kost, en het was al zo duur, dus we moesten dat wel
schrappen. Kortom, we zijn in alle mogelijke richtingen bezig geweest. Daar
kwam dan feedback op, zodat we na een
tijdje begonnenin te zien wat we niet
moest doen. De werkstudenten die onze studio kuisten, ludieke bijnamen geven of
de pornoversie van Wiske flyeren bij de poort van een basisschool. Dat kon dus
allemaal niet. Als scenarist moet je vooral zeer nederig zijn. Benny heeft daar
soms een probleem mee en dan vooral als hij onder de invloed is van paddos.
Hij heeft ook sterk de neiging om voortdurend de lijn ik was zat, ik weet het
niet meer als excuus te gebruiken. Wat ons na een auto-ongeval in Amsterdam
bepaald zuur is opgebroken. Maar soit, die jongen heeft veel in zijn mars en in
zijn borstzakje, dus die komt er wel.
In onze reeks jonge salamanders volgt binnenkort een
interview met Benny Raimondi, de man die u, zonder het goed en wel te beseffen,
reeds tweemaal op tv zag en die niet alleen kabouter Wesley inkleurt, maar ook
mee werkt aan de nieuwe Pixarfilm Downer, over de Scandinavische
grunge-eekhoorn, Krut Köppijn, die op 27 maandige leeftijd de tol van de roem
begint te voelen en als nieuwste nummer suicide by the snowside uitbrengt.
Ook plot en dialogen zijn van de hand (voor wie Benny beter kent: de hand die
aan de arm zit met alle festivalbandjes waarin een biologische kweekvijver is
geslopen) van
Ik stap van de trein in Erembodegem en ik krijg nog eens
gratis en voor niks bevestigd dat de helaasheid der dingen de feiten
beschrijft zoals ze zijn, daar in de Denderstreek.
(de helaasheid der
dingen is een verfilmd boek, ook bekend onder de titel: de helaasheid van het
feit dat een andere Aalstenaar meer geld verdient met schrijven dan William
Peynsaert)
Voor mij sloffen een man en een vrouw met achter hen twee
dutsjes die zo lijken weggeplukt uit Oliver Twist of Les Miserables, maar dan
gekleed in plastiek vestjes en lopende in neo-klompen, zijnde sportschoenen.
De vrouw, zwaar paffend, draait zich om naar haar jongeren,
en vraagt, zonder zichtbare aanleiding:
Moe je op a tanne emmen? (moet je op je tanden hebben, maw
moet ik uw muil kapot slaan?)
De man vraagt: Wadde?
Of dattem op zen tanne moed emmen, vroag ek em.
De zeer toegewijde vader trekt zijn brede schouders op en
zegt: Ach
De kindjes reageren al helemaal niet.
Ik kom graag in Erembodegem.
Niemand boven de 12 verwacht er nog iets van het leven.
Sinds enige tijd krijg ik bijna elke
middag een meisje over de vloer dat luistert naar de naam Nicole. Bij die naam
stel ik mij een potige slagersvrouw met drie kinderen van evenveel vaders voor.
Toen ik Nicole leerde kennen was ik dan ook verbaasd te horen dat ze zo heette.
Elke middag omstreeks half twaalf
belt ze bij me aan. Ik ben dan net wakker. Soms zit ik te tokkelen op mijn
gitaar. Meestal zit ik voor me uit te staren, terwijl ik aan het windhaar op
mijn kin pluk. Ze laat zichzelf binnen. Mijn reservesleutel hangt al aan haar
sleutelbos. Op sociaal vlak sla ik graag een aantal stappen over.
Ze komt binnen, ploft in mijn schommelstoel,
zegt geen woord. Grijnzend zit ze recht tegenover mij. Ik kijk onverschillig en
ram op mijn gitaar of pluk onverstoord verder aan mijn embryonische baardgroei.
Ze heeft een broodje bij. Dat peuzelt ze op. In minder dan vijf minuten heeft
ze die klus geklaard. Die meid ademt haar voedsel. Ik vraag mij af hoe dit
welpenjong zich in bed gedraagt. Of ze op dat vlak ook zo gulzig is. Ik kan het
niet weten. Er is niet het minste fysieke contact tussen ons. Ik kijk haar niet
aan, maar zie haar toch.
Ze is lang en mager. Stijlvol
gekleed. Ze draagt altijd die ene outfit. Zwarte botten, grijze broek,
glimmende zwarte jas. T-shirt varieert, meestal zit er een beetje glitters op
en staat er een spreuk op te lezen als: I love talking, I hate listening. Ja,
egocentrisme is een goedkeurde religie en mogen we ook op T-shirts propageren.
Nicole is het enige meisje met kort haar dat deel
uitmaakt van mijn kennissenkring. Ik vraag waarom ze eigenlijk de moeite doet om
hier te komen. Ze heeft niets beters te doen, zegt ze. Bovendien vindt ze mij
excentriek. Bij mij voelt ze zich als op een uitstapje naar de zoo. Ik zeg:
Nog eventjes en je hangt een bordje met verboden te voederen om mijn hals.
Dat zou wreed zijn. Je kunt best wat voedsel
gebruiken. Je ziet er uit alsof je al maanden onder een brug slaapt. Als je
inderdaad ooit een overberoemde rockster wil zijn, heb je de look al mee. Het
talent is wat anders.
Ik heb geen zin om mij te
verdedigen tegen haar verbale uithalen. Ik troost mij met de gedachte dat ze
elke middag hier is, bij mij, en niet ergens anders. Weten je vriendinnen dat
je hier bent?, vraag ik nieuwsgierig. Ik zeg hun dat ik bij mijn oma eet.
Ik trek bedenkelijk één wenkbrauw op. Daar ben
ik goed in. Mogen ze niet weten dat je hier bent? Ze schommelt wild heen en
weer. Ik heb graag mijn geheimpjes., zegt ze zelfvoldaan. Ik rasp mijn
vingers op de snaren van mijn gitaar. Als het vel straks van mijn vingertoppen
hangt, kan ik mezelf stoer vinden. Ik word depressief van jouw pogingen tot
muziek., zucht ze. Zo klinkt het in mijn ziel, antwoord ik lekker
dramatisch. Ze snapt niet wat ik tekort kom. Je hebt alles. Een kot,
liefhebbende ouders, uitzicht op een diploma, vrienden en een lief. Wat wil je
nog meer?
Ik heb geen lief, zeg ik.
Van wie is die foto dan?, vraagt ze.
Van mijn tegenspeelster.
Waarom wil jij elke vrouw die je kent versieren?,
luidt de volgende vraag.
Uit een fundamenteel gevoel van onmiskenbare
verveling. Alleen als ik neuk, voel ik mij compleet.
Een mens heeft zo van die vaste
one-liners.
Wil je mij ook versieren?, vraagt ze daarop.
Nee, lieg ik.
Ze vuurt de volgende vraag af:
Denk je dat ik jou wil verleiden?
Ook niet antwoord ik, hopend op het
tegendeel. Ik verlang er naar om haar vast te grijpen, een kus te drukken op
die scherp omlijnde lippen van haar. Op dit moment vervloek ik mezelf om mijn walgelijke
zachtheid. Liever zou ik haar optillen en met geweld op mijn bed gooien. Ergens
denk ik dat ze mij zou laten begaan. Ik kom er niet achter. Niet vandaag; ze
moet zich naar een nieuwe les spoeden. Snijd je polsen niet over of iets in
die aard. , zegt ze nog als ze weggaat. En tot morgen, voegt ze toe. Ja,
tot morgen, herhaal ik met een diepe zucht.
In mijn ademtocht zit zoveel
onbevredigd verlangen vervat dat er rook opstijgt uit mijn longen. De
kringelende damp vormt een moderne Venus die mij allerverleidelijkst wenkt. Met
name haar dijen zijn moordend. Ik werp mijn gitaar opzij. Met mijn armen wil ik
haar omsluiten. Ik grijp natuurlijk in het niets. Nicoles sjaal hangt over
mijn schommelstoel. Ik trek hem onder mijn neus door. Meisjesgeur. De enige
reden om s morgens uit bed te stappen.
Ik open mijn raam. In de verte zie ik
haar wegbenen. Ze heeft geen achterwerk, daar is ze te mager voor. Maar, God,
wat is ze verdomme cool. Net een gekke fotografe die dol is op conceptuele
kunst. Eigenlijk lijkt ze sterk op Astrid Kircherr, dat meisje dat de Beatles
fotografeerde bij de Reeperbahn, toen ze nog snotneuzen waren die met verwondering
naar de wereld keken. Toen ze elkaar nog niet aan stukken wilden scheuren, want sucksesss
corrumpeert onvermijdelijk.
Nicole, ongelukkige naam voor een ongeremde
persoonlijkheid die leeft om excentriek te zijn. Zo stel ik me haar voor. In
werkelijkheid is ze het zoveelste achttienjarige meisje dat uit voyeurisme mijn
gezelschap opzoekt. De enige excentriekeling ben ik. Ik doe het raam dicht en
draai mij om naar de. grinnikende spoken van de eenzaamheid.
AL 2: Artistic Lair interviewed by Spank Thru Magazine
AL 2: Artistic Lair interviewed by Spank Thru magazine for
the first time
Spank Thru
magazine
So how do you guys work? I mean, there doesnt seem to be a
genre, a style or technique that doesnt leave your studios.
Dieter
Usually its he who comes up with the basic idea.
William
Not always, sometimes Dieter has a catchy phrase or concept
in his mind and then he asks me to cook up a story.
Dieter
We just sit together and brainstorm our ass off.
William
As soon as we both agree on the storyline, main characters and
all that, we start work.
Dieter
He does all the writing, but right from the start we made it
clear that I would be very critical.
Spank Thru
magazine
And how does he take your criticism?
William
With two Dafalgans and half a kilo of Brussels sprouts.
Dieter
Well, then he usually falls silent for like exactly half a
minute and he comes up with like five alternatives. And then we just pick one. Well,
he'll go like, here are alternatives A, B, C, D, E, pick the best one, Partner
Spank Thru
magazine
And youre always ok with what he picks?
William
Yeah, of course. He knows what he likes, hes got an
excellent feeling for what will create the right effect. Any Deus ex machina
will give him the creeps and hes allergic to cliché or story-lines that get
out of hand, so I trust him, totally.
Spank Thru magazine
What about the pictures, do you tell Dieter exactly what to
draw?
William
Hell no. I supply him with the dialogues or the text and I
leave him to it. It rarely or never happens that Im not satisfied with what he
makes of it.
Spank thru
magazine
How did the two of you meet?
William
We shared the same cell in a Youth Detention Centre. Most of
the time youre really bored and we started making up stories to keep ourselves
busy.
Spank Thru
magazine
Why were the two of you in juvy?
William
I did a radio show on a college radio, called Slitthroat
Mayhem some people found very offensive.
Spank thru
magazine
What did you do?
Dieter
He aired this show called Guess the cruelty in which
people get tortured to death live on air and the listeners had to guess what was
happening to the victims.
William
It wasnt real of course. But some people thought it was
fucked up enough to put me away for some time.
Spank Thru
magazine
How about Dieter?
William
What do you think? Where do you think he gets all these
crazy drawings? This guy actually lived on chinese rocks throughout most of his
childhood, man. Hes dropped more acid than John Lennon and K3 put together.
Spank Thru
magazine
Whats K3?
William
Absolutely the best Belgian Indie rockband of the moment.
Spank Thru
magazine
Really?
William
Ow, definitely. They sound like a bluesy cross-over between
the Young Marble Giants and a giddy version of Daniel Johnston.
Dieter
Yeah, theyre the best. We once tried to shag all three of
them together. We even wanted to pay them with chocolate bars.
William
They wouldnt do it. Said we looked too serious and spoke in
too long sentences.
Spank Thru
magazine
What are your plans for the future?
William
Take you straight to literary nirwana.
Dieter
Record five albums with our band Jar of Jam, write 51
novels, get thrown out of a television show, get banished from at least one
country and get our own statue, so we can vandalize it and pretend were punk.
That and cash bigger and bigger, monstrously big cheques.
If you shoot for the moon, you might land a star, thats
what I believe.
I come home from work and theres a note on the
kitchen-table. I can tell immediately that its from Emily, because she always
writes in pink and puts little hearts on her is instead of dots.
Dear humpy Greggy,
Theres a little treat
for you upstairs, be sure to nibble on it as long and as slowly and as
teasingly as you like.
You know she likes it,
Your not always so
obedient humpmate,
Milly Moan
yYy
I was planning to grab a bite, but I know I should go up
there straight away. Theres no way to tell how long Lucindas been up there
and just how uncomfortable her current situation is. Emily is very original
when it comes to tieing people up, but she not much for comfort.
She has outdone herself this time though. Lucinda has her arms
above her head, shes chained to the ceiling. I like that. Her outstretched
position makes her look extra slim and accentuates the roundness of her ass.
There are ropes around her ankles to keep her legs apart and her buttcheeks are
wet with oil. Emilys gagged her with red stockings and blindfolded her with
one of my black boxershorts. I remove the ersatz blindfold and a pair of
twinkling eyes seem to yell out: surprise!.
Lucinda is wearing nothing but a lace bustier, bordeaux with
a black rim. Very thoughtful of sweet Emily to leave away the matching
underpanties. Im softly carressing her two long braids. They knock four years
of her age, so she looks 18, at most. Im wondering if Ill do something
original, or simply what I feel like doing. I decide on the latter, drop my
pants and promise myself Ill make it up to her later.
I roll the bustier up a bit and poke her in the small of her
back with my dick. I move slowly lower, wipe a few times across her asshole,
exert some pressure on it, go in with the head, redraw and then I suddenly
plunge in. Once inside I try to make downward thrusts, somehow believing that
this will make her feel some faint vaginal stimulation too.
I love coming inside her ass. Lucinda likes the way her ass
makes me go crazy, but it doesnt of course give her an orgasm. Luckily, she
has a very sensitive G-spot, so I slip in a vinger after Ive had my way with
her. And I start making this frantic come over here gesture with my middle
finger. Shes getting red in the face and her breathing is getting so fast now
that I remove the stockings, so she gasps for air. I like seeing this girl
come, she really clenches every muscle tight and when the orgasm hits her, she
starts shaking all over, causing the chains to make this funny, rattling sound.
When shes cooled down a bit, I untie her and I kiss her on
her lips.
Lucinda needs to be tied down in some rather threatening way,
at least twice a week. Otherwise she gets cross and then she can be a real pain
in the ass.
During our
first weekend together we went to see that new Pixar movie. She laughed the
loudest in a packed room. I noticed that the spots on her wrists had the same
colour as the flower in her hair. Right after a funny scene she turned to me:
Stop looking at me with those puppy eyes, youre breaking my heart. I pinched
her in her thigh, to prove my cruelty and my domination, but I knew then I was
lost.
I was
smitten by this strangely two-faced girl and I knew shed find out and dump me
straight away. She was a Scorpio, a fact I clung to, like a code I used to map
her out, the only thing about her that made sense. I knew the more Id love
her, the harder Id hit her. She laughed and I poor Pisces, wondered how much time
was left before Id feel her poisonous sting.
Dieter is most probably drawing away at our Tyler Series (click the button 'graphic novel' on our site to get a teaser) and
making sketches for a new comedy series we call 'Mister Verkrijt',
featuring a nervous, rather excentric teacher who always manages to get
himself in a world of trouble. Dieter is also finding the right vibes to draw a very intriguing story about a magician who loses a very precious collection of pebbles. Yes, they do end up in rather the wrong hands.
William is coming up with some Palestinian short stories, most of them based on actual events. His Palestinian friend, Dr.Badereddin A. Alsa'ada, is helping him to
get all the details right. William is also writing stories for a joint
project with the very talented writer, Dominique Biebau. Together with
the very energetic and always cheerful Bert Pecceu he's working on
yet an other children's book about a very peculiar friendship, to say
the least and not spill any more beans.
When Artistic Lair
isn't working, they are most likely to be found reading or playing
board games. Dieter has recently discovered the magnetic allure of
a Russian novel. An oldy, but a goody called 'heroj nasjevo vremeni' (a
hero of our time) by Michail Lermontov. William is reading a novel by Irina Denezjkina, called Daj! (give!) and is also doing some research about Belgians who fought in the American Civil War.
Oh
and of course, as we speak, rehearsals are taking place for a play,
written by Artistic Lair, which will be staged on the 11th of December.
The play is called 'Lars, Dwars' and the lead part is filled in by a
remarkably gifted young actor, called Michiel, who will also be
treating the audience to some live solo drum sessions!
We staired
into each others eyes for about five minutes and then finally I mustered all
the courage I had, lunged forward and kissed her. I was still aiming for her
cheek, just to be on the safe side. But she corrected me and catched my lips
with hers. After that she took over the action and drew me to her, rather
violently, I must say. She drew me down on the bed and I believe she hit her
head on the bed-side, but if she did, it sure didnt bother her. She was
breathing very heavily, I wasnt used to seeing a girl get so excited, that
quick.
She was so
impatient and turning and twisting all the time, that we were moving around the
bed like some sort of helicopter. When we finally got rid of most of our
clothes we had your average run-through. She didnt look all that pleased
during it, I asked her if was hurting her, twice. I obviously was, but she
simply said continue. I tried to last as long as I could, but then eventually
I decided she was the kind that doesnt climax simply through penetration, no
matter how long it lasts. So I went down on her, but that didnt work either.
I was
getting tired, and I felt very dissapointed, which she noticed, because I
couldt seem to pleasure her. So I asked her what she liked, promised that Id
do anything. She didnt answer. So I insisted she d tell me. Nothing she could
come up with, was going to shock me. And I was obviously not doing it right. I
dont know what I like, she said, its my first time.
Of course,
I should have known, but somehow I didnt. Maybe I couldnt imagine a virgin
having sympathies for some of the Nazis Endlösung principles. She didnt know
what she liked. Yes, that did sound like something I could believe. Ok, I
said, then let me rephrase that, do you have any idea of what you might like?
We can take our time you know.
She didnt
say a word, but she put my hand on her neck. This small move alone got her
aroused again. I didnt need to hear more from her. I simply felt that the
rougher, the tighter I squeezed her neck and the harder I ran it through her,
the more shed like it. First time or not. Afterwards I even found out she
could climax by rhitmically hitting her clitoris with the back of my hand. She
even asked me to tie her down, to come over her breasts and then to smear my
semen all over her tits. I joked that we should go out and buy a whip some time
later this week and she said the thought turned her on immensely, but that
shed like to wait a bit. Maybe in a month or so, shes be ready for that.
When we had
momentarily spent our cardinal force, she stroked my hair, which I enjoyed very
much, her fingers sort of electrified my temples. I used some of her stuffed
animals to act out scenes of fornication, which half shocked her, half amused
her. After a while she suddenly whispered, You know, you have the cutest puppy
eyes, but if you ever start acting like a puppy around me, Ill dump you, just
like that. I cant stand weakness. It makes me sick.
On the way
over to the chocolate bar she jumped up and down like a little girl of about
eight. She waved her arms about her and insisted wed go and see the new Pixar
movie. Dont you just love cartoons?, she asked. You read Latin, but you
love cartoons, somehow that doesnt make sense to me. She shrugged and said:
Im not really into the sense making business.
She sure
wasnt. During the fondue for two she casually mentioned that all physically
and mentally impaired persons should be liquidated or nutered at least. Strange
to hear that from a girl with big sparkling eyes and a purple flower in her
hair, who also claims to sleep with a ton of pluche pets. I was getting more
fascinated by the minute.
We did go
through all the rituals, so we had to let each other in on our past
romantic/sexual experiences. I let her do most of the talking. Some women like
to hear every detail about every girl you ever banged. They like to hear about
your insatiable hunger for pussy, because they like the excitement, the threat
you pose to their inevitably monogamous dreams. Others will simply walk out on
you. I hadnt figure out just which kind she was. I suspected the former and I
also feared shed be unimpressed by an all too honest presentation of my
record.
Much to my
suprise again, it turned out she had almost zero experience. I didnt even know
for sure, whether she was a virgin or not. Im the kind of Cassanova who
suffers from what Ill call the slows. It usually takes me three even four
dates before I get down a girls pants.
We ordered
an extra brownie, which got us a puzzled look from the waiter. After she had
woolfed that one down also, I suggested wed go to a cocktail bar. I had my own
route of seduction in this town.
No, she
said, lets go to my place.
To do what?
I know
sometimes its just better to shut up and nod yes, but I tend to fuck such
situations up by, well, not shutting up.
To
wrestle, she said.
Wrestle?,
I asked, still not shutting up, Im pig-headed, yes, I am.
Yes, it
turns me on like you wouldnt believe.
It was hard
to say anything after that, even for me.
She had a
spacious studio, that got very cold at night, because all the windows pointed
straight to the north and she was too economically balanced to turn on the
heating, she said.
Whenever I
get really cold I just run a few laps around my kitchen table.
I asked her
if she had any alcohol. I never drink, but on first and second dates I still
need to forget some painful high school rejection scenes. No matter how many
girls I sleep with, the first move never comes easy with me. After that first
one Im fine, Ill drink her menstruation fluid out of a cup, for all I care,
but that first move always makes me a little bit shy and sort of feverish.
There was
no alcohol. She did regret saying that, she said. I should have giving you a
glass of milk and told you it was mixed with rum. Youd have gotten drunk
anyway.
Yeah,
probably. Indeed, she should have done that. Would have worked fine.
So we just
sat on her bed, staring at large posters of cartoon animals with hysterical
looks on their faces that were on every wall. I could see she was getting cold.
Her hands were up in her sleeves and she was wearing two sweaters already. I
was afraid shed get tired, so I suggested a no blinking contest
Lets go
through all the right rituals, shall we? Im rather a traditional girl, she
said after a pause and taking a rather long look at me. I had difficulty
guessing her age. She could be between 17 and 22, maybe even 23. She wore
aflower in her hair and she was rather
muscular, she was fairly broad in the shoulders, but this only added to my
appetite. Her eyes were big and bright, surprisingly they were blue and
something about them told me she wasnt going to be this average fuck. I
thought she would be very tender, very clingy too though, which made her a
potential liability, dump-wise.
Something
in her face reminded me of a reptile or a skeleton even, she was very thin in
her face, with a big nose. I always like a big-nosed girl. To me the size of a
girls nose equals her libido. Its a simple trick that never fails me.
Take me to
your number one seductive spot
That would
be the chocolate bar, I said almost in a robot voice.
What will
we have there?
The
chocolate fondue for two
Sounds
about right.
She stood
up and grabbed her blanket, folded it very carefully into a tiny square and
somehow managed to tuck it into her bag. Somewhat to my dismay I now saw she
was about as tall as I was. In fact, we were exactly the same height, only I
was in the habit of stooping, which made me seem smaller than her.
In the
corner of my eye I saw my friend gesturing, a quick move of his hands I
interpreted as a big sigh followed by the word Finally.
Just before
we left the yard, she said:
Its very
rude of you not to ask my name, but I forgive you. I cant help liking rude
boys.
I was ready
to hit myself on the head with a clenched fist.
Im sorry,
whats..?
Thisbe. My
parents called my Thisbe. They both love Ovidius. Especially his
Metamorphoses.
I was
planning on a sheepish smile with playful eyes to accompany my what ya
reading? attack, but halfway up to her, the question became redundant. I
couldnt make out the title yet, but I knew for sure, that she was reading Ars
Armatori by Ovidius. A new translation was out on the market. I had bought it
myself, not because I didnt have several editions already, but because I loved
the cover. It was subtly, yet brilliantly obscene. If you put the book open, on
its belly so to speak, the front and back cover together clearly made a
strawberry shaped pussy, so enticing you were ready to go down on it, when
nobody was looking. The reviews had more to say about the cover than about the
translation, which was a pitty, because it was exceptionally fresh and
well-written. I was envious of it myself. Every Latin student was.
As I
hunched down next to her, unthreateningly near the border of her blanket, without
so much as touching the cloth, I asked, Do you like it?
She had an
amused little smile and without looking up from the pages she threw back a
question of her own.
The cover
or the translation?
The
translation, I answered with the smile I had been planning to fake, but came
all by itself now.
I read the
original, but I think the translation is quite good actually.
You read
Latin? How come I never saw you in one of our classes?
This time
she put down her book, so it seemed like we had a juicy pussy right there
between us. I was getting to like the situation, intensely.
So one
needs to be studying Latin in order to understand Latin right? So just because
youre not in law school, I can assume you dont know theft is a crime, right?
She had me
there, of course. No, but, its not very common for people outside of the
Classical Department to be reading a dead language.
I imagine
its not. Its not very common for someone to act like a deranged locust around
here, but your friend is doing a thorough job. What does he plan to do with all
those apples?
I simply
shrugged, but inside I was pleased. Shed been observing us.
Anyway, he
must like you very much.
Who?
Your
friend. Whats in it for him? You get to walk away with the girl and he goes
home all by his lonesome. You must tell him some very vivid accounts of your
night-outs.
I did tell
my friend very flowery accounts of my nightly debaucheries. Not always as
deviant or debauching, as I wanted them to be, but my horizontal exploits were
fairly seasoned by then.
So I get
to walk away with the girl, do I?
I hadnt
expected her to be so up front.
Dont you
usually?
Now she was
flattering me. I took great pride in my reputation as a ladykiller, well, the reputation
was always bigger than my actual résumé in the art of love-making, but even so,
I wasnt doing that bad. Compared to my high school record of fucking I had
gone from zero to hero in my university days.
I was
trying to guess her name. I thought maybe Semira, Bernice or Tanné, perhaps
Therese or Thalia. Finally I became convinced her name started with a T, well
it had to be something exotic anyway. That did rule out Tatjana or Tamara of
course. She certainly didnt have Slavic roots, that much I could tell.
Her skin
was the colour you get when you mix too much milk through your coffee, her
orange sandals with long leather straps accentuated it perfectly.She was about 15 yards away now. My prey for
today was moving with the sun. As soon as the shade caught up with her, she
picked a different, more luminous spot. She would trail her cubist blanket
after her, slung over one shoulder. Her waist was tiny, but she had this lifted
ass, thats more common in black girls. Perhaps she was a quadroon or an
octoroon. Her complexion was too light to be a mulatto.
Up on till
now she hadnt been doing much, except for what appeared to be sun-bathing. I
couldnt imagine she was doing it to get a tan, I guessed she was doing it for
the rejuvenating effect a few rays of sun can have on a person. Or maybe for
the almost transcendent experience of lying in the sun with your eyes closed,
as if youre floating in a sea of light. The closest thing to a sip of eternity,
I suppose, that and The little death, as the French call it.
Her
inactivity made it hard for me to approach her. She could be dozing for all I
knew. If I were to go over to her now, she wouldnt even see me coming, so I
would give her a hell of a fright, for sure. My friend, my ungainly, though
always cheerful roommate, who supplied me with copies of his notes and
translations and was in the habit of curing my sudden depressions, was with me.
If I went out hunting for girls, I always tried to take him along. For reasons
of contrast, Im ashamed to admit. I had convinced myself that an average
looking bird looks twice as handsome in the company of an ugly one.
Anyway, my
friend was picking apples and getting mightily bored, he was pushing me to undertake
some action, throwing my own adagium into my face: An offensive that stalls,
never regains momentum Hed picked several trees bare by now, so it was indeed
time for some action. I was beginning to fear that some monks would emerge from
the monastery to chase me and friend out of their yard. This green resort right
smack dab in the middle of the city centre the clerymen had so generously
opened to the public. Probably to peek at the young, sweaty student flesh. I
could imagine them drueling high up there from the the miniature windows of
their cells.
Either
make a move now, or we go, alright? I need me one tall ladder if Im to pick
any more apples today. We can come back tomorow. Ill bring some barrels and
Ill squish the apples into cider with my feet. And you can go on staring, just
like a 16-year old rheumatic cat would when
I didnt
hear my friend finish his sentence. It was one hour before they closed the
yard, but there was my chance. A book. She had reached for her bag, no bigger
than a medium-sized lunchbox and pulled out a slender volume. Sound the charge,
Id say.
Ik sta in mijn klas, het is speeltijd en ik zet al een
schema aan t bord. Ik trek kolommen, maar met elke lijn die ik trek voel ik
mij minder op mijn gemak. Ik begin mij flarden te herinneren van een droom. Ook
iets in deze klas. Ja, ik sta op de zelfde plek met dit stuk krijt in mijn
handen, en het schema is klaar, de bel gaat, maar er komen geen leerlingen en
ik besef dat het buiten al een paar minuten compleet stil is. En dan kloppen ze
en er komt een vent binnen met zon plastiek masker van een heks op zijn hoofd
en ik denk, tiens, das een grap, maar die vent stapt op mij af en geeft mij zonder
iets te zeggen een lap in mijn gezicht met de loop van een pistool.
En dan zegt hij dat ik vooruit moet stappen. Ik wil naar de
deur gaan, maar hij duwt de loop in mijn nek en zegt dat ik door t raam moet
kruipen. t Is donker buiten en de speelplaats lijkt vol kleren te liggen. Ik
kruip door het raam en als ik mijn voet op de grond zit, trap ik op iets zacht,
ik tast met mijn voet naar de grond, maar ik vind niks vast, dus ik laat mij
toch zakken. Ik moet t plein over steken en naar de schoolpoort stappen, want
daar is nog een plek vrij, zegt de man. Overal waar ik stap, is de ondergrond
week. Mijn ogen raken gewend aan t donker en ik besef dat ik op lijken stap,
overal lijken van leerlingen. Ik ben zo de kluts kwijt dat ik uitglijd over de
brei op de grond en ik wil niet denken wat er precies aan mijn handen kleeft en
aan mijn gezicht als ik terug recht krabbel. Bij de schoolpoort is inderdaad
nog een piepklein eilandje van betonnen vloer zichtbaar tussen de uitgespreide
lichamen in. Hier moet ik op mijn knieën zitten en weer voel ik de koude loop
van het pistool in mijn nek. Deze is de laatste, hoor ik de man zeggen. En
dan schiet ik wakker.
Dat schema, dat stuk krijt en die klas, zelfs de kleren die
ik aan heb, doen mij denken aan het begin van die droom en ik krijg het nu zo
benauwd dat ik alleen nog maar kan kijken naar de deur. Hoe ben ik nog door die
deur kunnen stappen, na zon droom vannacht? Juist als ik denk, als ze nu
kloppen, krijg ik al een hartstilstand, kloppen ze echt. De vent met het
heksenmasker. Het enige verschil is dat hij een machete heeft, in plaats van
een pistool. Hij blijft staan in het deurgat, dus ik draai mij om, om door het
raam te vluchten, maar dan zie ik dat er bij elk raam net zo een vent staat.
Gewoon te kijken, te wachten. Van op de gang hoor ik roepen: Is dat de
laatste? en de man knikt en zegt: met deze gaan we ons nog even amuseren, hoe
ver zou hij nog kunnen kruipen zonder handen en voeten? Van op de gang zegt
iemand lachend: Dat vraagt om een experiment
Ik geraak nog tot op t einde van de gang en dan hakken ze
mijn schedel open.
Cybil
en ik hebben onze vleselijke kunsten tot een hoger niveau getild. Op haar kot
hebben we metalen ringen aan het plafond bevestigd om haar aan vast te binden,
zodat ze geheel uitgerekt overgeleverd is aan mij.
Daar
hangt ze nu, met haar rug naar mij toe, haar tenen vinden net steun op de
grond. Mijn bewegingen zijn gemaskerd voor haar gespannen pupillen. Ik neem de
zweep en stap op haar toe. Er is geen haast bij. Eerst laat ik het koude leer
langzaam over haar uitgeleverde vlees strelen, om de zenuwen een idee te geven
van wat komen gaat. Tot ze rilt van onzekere afwachting. Dan laat ik het leer
naar voren schieten, onvoorzien hard. Ik wacht en geniet van het ineenkrimpende
lichaam dat nu wellustig glanst. Ik laat er een regen van slagen op neerkomen,
rug, flanken, dijen, en heel gemeen: knieholtes. Voor ze kan herstellen mep ik harder
dan tevoren. Vervolgens verplaats ik de werkzaamheden naar de volgende zijde:
haar nu van verlangen opzwellende borsten met samengetrokken spitse tepels.
Ik
zuig er aan alsof ik dit nog duizend jaar zal volhouden, wetende dat ze
ondertussen zo hard naar de verlossende zucht van een climax verlangt dat het
geil uit haar vochtige plekje langs haar om aandacht schreeuwende dijen
druppelt. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt haar nu reeds de frisse
wateren van een orgasme te vergunnen.
We
zijn pas aan het opwarmen. Ik leg mijn hand kalm op de achterkant van haar hals
en sabbel beurtelings op haar oorlellen. Daarna draai ik ruw haar gezicht naar
dat van mij en besprenkel ik haar onderlip met plagerige likjes waar ze geen
verweer tegen heeft. Ik laat me meeslepen in het moment en bijt in haar lip tot
ik bloed proef en zij het écht uitschreeuwt van pijn.
Die
lelijke knauw is ze vlug vergeten als ze smeekt: lik mij, lik mij. Lik mij
alsjeblieft! In de plaats laat ik de zweep langzaam afglijden, langs haar
mooie platte buik, tot haar venusheuvel met de aandoenlijk wuivende blonde
haartjes en laat de zweep zacht langs haar vagina glijden, die nu verkrampt van
begeerte. Ritmische tikken met de zweep op haar magische driehoek maken het
alleen erger. Ik weet dat ze louter van die ritmische slagen op het gebied rond
haar clitoris kan klaarkomen, maar dat heb ik deze keer niet in gedachten.
Met
mijn vrije hand ontklem ik haar nek en knijpt bijna volledig haar keel dicht. Sinds
ze terug is van Egypte, durf ik steeds verder gaan. Ze kan nergens heen,
niemand hoort haar gesmoorde schreeuwen, ik heb de macht om als een speelse kat
haar pijnlijk naar ontlading snakkende lijf tot de uiterste hunkering te
voeren. Ik sla scherp op haar billen, met de vlakke hand, het geluid van de slagen
weergalmt door de kamer.
Ik leg mijn vingers op de verleidelijk natte poel
van haar vertederend mooie poes, maar verder doe ik niets. Ze kan zich niet
bedwingen en rijdt met gretige bewegingen op mijn hand. Ik neem mijn hand weg,
kus haar vol op de lippen waar nog een fijn streepje bloed op zit en daal
eindelijk af naar het magnetische plekje dat haar vrouw maakt, traag lik ik het
warme zachte vlees en proef de smaak van haar benevelende sappen op mijn tong.
Gek hoe iemand die zo op mijn zenuwen werkt, iemand die ik nauwelijks kan
uitstaan, mij seksueel toch zo kan opwinden.
Zonder haast breng ik haar met smachtende
likken tot een hoogtepunt, ik smul van haar, ik fijnproef haar. Haar
buikspieren beginnen te golven, binnenin balt de baarmoeder zich, voor haar
ogen wordt het zwart, ze hoort niets meer, het genot ontploft in haar onderbuik
en deint uit over haar hele, wild schokkende lichaam, puzzelt haar ziel terug
stevig in mekaar en toont haar essentie. De essentie van een neukteef.
Ik omhels haar stevig en overdek haar
gezicht, onweerstaanbaar betoverend in volle bevrediging, met een beschermende
mantel aan kussen en kijk diep in haar ogen. Beiden, op dit moment, volledig
ontvankelijk voor elkaar en bereid tot offer van alles aan het hogere wij,
ondanks de haat die woekert tussen ons, als een tumor die ons beide wil verstikken.
Hier en nu zijn we nog eventjes intens verbonden en lijkt er tussen ons nog
iets gaande te zijn dat je al te makkelijk zou kunnen verwarren met liefde.
Deze middag ben ik vastbesloten om een berg schoolwerk te verzetten. Dat is echter buiten mijn pc gerekend, zo merk ik al
snel als ik plaats neem voor dat beduimelde, bekwakte schermpje.Voor die ene, uitzonderlijke
keer dat ik mijn pc wil gebruiken voor iets nuttiger dan het downloaden van
porno ik heb een voorkeur voor ruwe anale scènes -, crasht dat rotding. Gedaan
met typen, weg taak. Ja, ik ben geen informaticus. Ik ken maar één methode om
een defect toestel te repareren: er een flinke mep op geven. Werkt verbazend
vaak, maar niet deze namiddag.
Ik moet die taak netjes uitgetypt
indienen tegen volgende week maandag, van een krappe deadline gesproken, dus ik moet een pc
hebben. Ik haast mij dan maar naar de stadsbibliotheek. Een internetcafé zit er
niet in, het is het einde van de maand, ik ben compleet platzak. Ik kom aan in
de bibliotheek op het drukste moment van de dag. In het pc-lokaal is elke
computer bezet. Nu ik eindelijk besloten heb om mijn leven terug de baas te
worden, laat ik mij door zoiets niet van mijn stuk brengen. Ik wip dan maar
achter het bureautje van de infobalie. De bibliothecaresse is nergens te
bespeuren. Die is vast een potje gaan neuken met de baas. Ergens in de sectie
metafysische poëzie. Ik begin vol ijver aan mijn taak, maar ik zit er
verdomme tien minuten en ik moet al vijf kloefkappers afwimpelen. Mijn respect
voor bibliothecaressen groeit hier spontaan drie kwart van een millimeter.
Eentje is verdraaid hardnekkig.
Hij: Excuseer, ik zoek het boek
Mieke Maaikes obscene jeugd van Louis Paul Boon.
Ik: Vanaf volgende week hebben we weer
pruimengelei.
Wat moet ik daar mee?, antwoord
de lastpost niet-begrijpend.
Vanaf volgende week hebben we
weer pruimengelei.
Ik heb toch helemaal geen
pruimengelei nodig. Ik zoek enkel dat boek van Boon.
Vanaf volgende week hebben we
weer pruimengelei.
Luister, ik zoek Mieke Maaikes
obscene jeugd. Het is altijd uitgeleend. Ik zou het graag reserveren.
Vanaf volgende week hebben we
weer pruimengelei., zeg ik met een diepe zucht.
Pas dan laat hij mij eindelijk
met rust. De viespeuk. Dat waant zich een intellectueel, omdat het de volledige
naam van Boon kan produceren. Boon drinkt zich een stuk in zijn voeten, als hij
weet wat voor lezers hij tegenwoordig heeft. In de hemel dan. Of ja, misschien
in de hel. Hangt er van of God wel eens een boek leest of niet.
Een andere zagenvent wil een boek uit het
magazijn. Ik zeg hem dat het magazijn tijdelijk te kampen heeft met een schietpartij
tussen twee tot drie rivaliserende bendes. Hij wil graag weten welke bendes. Ik
zeg:
The writing slit-throats van
Kouter Zuid nemen represailles tegen de Methaphoric upstarts van Kouter Noord.
Als de Dadaist sadists van Sint-Zevenbergs er mee gemoeid zijn, wordt het helemaal
een bloedbad.
Hij kijkt mij vreemd aan en gaat heen. Ik werp
de andere bezoekers een boze blik toe en ze druipen af. Ik kan verder met mijn
opzoekwerk. Een tiental minuten heb ik rust. Dan staat er een interventieteam
van de politie voor mijn neus. Ze vragen waar het magazijn is. Ik zeg:
Kelderverdieping, tweede gang op uw rechterkant. U kunt ook afgaan op de
schoten. Ze danken mij en rennen naar de lift. Altijd weer gek hoe snel een
gerucht zich verspreidt, denk ik bij mezelf.
Ondertussen maak ik wat voort. Nog één keer
onderbroken door een eerstejaars met een boekenlijst. Het is een UFO. An
Unidentified Fuckable Object. Ik toon mij van mijn meest behulpzame kant. Ik
leg haar uit welke boeken verfilmd zijn en in welke videotheken ze deze kan
vinden. Ze bedankt mij uiterst hartelijk. Ik vraag haar gsm-nummer. We maken
een afspraak om binnenkort samen Lolita te bekijken. Mijn computer mag nog
crashen, concludeer ik. En het is niet omdat ik het nu serieus meen met Cybil
dat ik er geen gewone vriendinnen meer mag op nahouden, toch?
Daarna moet ik ophouden. Er staat
een erg boze bibliothecaresse afwisselend op mijn schouder te tikken en haar
bloesje dicht te knopen. Ik zeg: Dat was zeker maar een vluggertje? Dat heb je
met die diensthoofden. Ze moeten er op een dag veel te veel afwerken. Ik neem
de lift naar beneden. In de inkomhal ligt iedereen op de vloer met de handen
over het hoofd gevouwen. Ik zigzag tussen hen door en keer huiswaarts. Aan de
uitgang duwt een journaliste een microfoon onder mijn neus. Hoe is de situatie
op het terrein? Ik zeg: Jaz ne razumem. Jaz sem turist. Daarna laat ze mij
met rust. Waarvoor talenkennis al niet goed is.
Ik hou trouwens niet van journalisten.
Generaal Sherman uitvinder van de moderne oorlogsvoering volgens sommigen
had gelijk: vermoord s avonds alle journalisten en nog voor het ontbijt heb je
nieuws uit de hel.