 
Het spel met het hilarische thema en waarbij iedereen z'n eigen hert mag besturen over de hooglanden. Bedoeling is om een sterk gewei te laten groeien, voldoende voedsel mee te scharen en vooral met veel hindes van bil gaan, want dit levert punten op.
De speler kiezen op voorhand hun drie acties a.h.v. actietegels op hun spelerstableau. Ze hebben vijf tegeltjes, waarvan één als misleiding kan worden ingezet en één tegel als pas om je actie eventueel een beurt uit te stellen. De mogelijke acties : - bewegen : naar een aangrenzend gebied of een hoger niveau (niet door drasland, daarvoor zijn de herten te zwaar) - eten : oprapen van voedselfiches in een regio (max. 5 fiches per speler) - de liefde bedrijven met de hindes : de hinde wordt van het bord genomen en een punt bijgezet - een gewei laten groeien : afh. van de voedselfiches die je inlevert, krijg je een groter gewei (één fiche levert al sowieso één gewei op, de overige voedselpunten worden gedeeld door 2 en leveren extra stukken gewei op)
Om het spel te kunnen winnen, moet je hert op z'n minst één keer een gevecht zijn aangegaan en z'n moed hebben bewezen. Dit doe je door je hert bij een ander hert te plaatsen. De aanvaller mag eerst een aantal voedselfiches (max. 3) inzetten. Daarna kan de verdediger zich terugtrekken of ook fiches inzetten. Indien hij zich terugtrekt, wint de aanvaller een gevechtsfiche. Indien hij dit niet doet, worden de geweien gekruist en worden alle voedselfiches opgeteld bij de sterkte van het gewei, de sterkste wint de strijd en krijgt de gevechtsfiche. Bij een gelijkspel wint de verdediger.
Door vechten of uitbouwen van gewei kan je ook ervaringstegels winnen. Deze kan je later in het spel inzetten. Deze tegels leveren een extra bewegingspunt, één extra voedsel of één extra keer paren op. Daarnaast kan je slim vechten door na het vechten een voedselfiche te behouden, een sterk gewei hebben zodat je na de strijd ongehavend eruit komt of kan je burlen. Burlen is het geluid dat herten maken in de paarperiode. De hinden op aangrenzende velden komen dan naar het hert toe.
Het spel eindigt na de ronde waarin een speler 12 (3 spelers) of 10 (4 spelers) punten heeft verzameld.

Variant voor gevorderden : vechtblokjes De spelers krijgen een aantal blokjes. Bij een gevecht kan de aanvaller een blokje winnen als hij het gevecht wint uiteraard. Je kan dan één blokje van de tegenstander nemen of één eigen blokje terugnemen dat je ervoor verloren had. Je kan van elke andere kleur max. 1 blokje verzamelen. Bij de puntentelling op het einde van het spel krijg je 1 punt voor elk eigen blokje dat je nog hebt en 2 punten voor elk vreemd blokje.
Titel : Antler Island Auteurs : Fraser & Gordon Lamont Uitgeverij : Fragor games Aantal spelers : 3-4 Leeftijd : 10+ Speelduur : 45 min.
|