Qua gebruiksgemak en vlot verlopen van het maken van afspraken opteren we voor een Facebookgroep waarin iedereen welkom is om zich op te geven om mee te spelen of zelf speelmomenten te lanceren. Volg ons op Facebook (klik) om op de hoogte te blijven!
5% korting op al uw aankopen bij spellenspeciaalzaak Adriaensen!!! (Klik op bovenstaand logo om de spellenlijst te bekijken)
Spellenblog SpinLi
Omdat spelen de belangrijkste bijzaak ter wereld is ...
30-04-2010
Smartgames 2010
Ook in 2010 staan er weer leuke spellen in de vitrine bij Smart games. Het concept van sommige spellen is een klein beetje verschoven en dat is exact het juiste woord. In plaats van tegels te leggen (zoals bij de vorige spellen), wordt er hier vaak geschoven.
Hieronder een opsomming van de nieuwigheden :
Smartphone : een woord dat hoogstwaarschijnlijk wel in de Dikke van Dale zal verschijnen, iedereen heeft er tegenwoordig wel eentje. Zo ook Smart games, hun eigenste smartphone, niet echt geschikt om te bellen of te sms'en, maar wel om je hersenen te pijnigen. Het concept bestaat al erg lang en heeft u zonder enige twijfel ooit al eens gebruikt. Wie herinnert zich die schuifpuzzeltjes niet meer, die je vroeger als reclamegadget wel ergens bij kreeg? Dit gaan we nu met de Smartphone doen. Verschuif de toetsen zodat het telefoonnummer zichtbaar wordt, dat de opdracht vraagt. De oplossing is juist wanneer de afgebeelde cijfers zichtbaar zijn in de zilveren ringen.
Chickenshuffle : zoals de naam al wel doet vermoeden, wordt er hier ook geschoven, ditmaal dienen alle kippen op de eieren te geraken, zodat deze kunnen worden uitgebroed. Je kan natuurlijk schuiven op goed geluk, maar de juiste vaardigheid gaat je toch wat snelheid meegeven bij het oplossen van de puzzels. Anaconda : de grootste slangen ter wereld moeten toch ook een inspiratiebron zijn voor Smart games. In Anaconda gaan we puzzelen met echte tetrisblokjes. Zowel op de voor- als achterkant staan stukken slang afgebeeld (sommige stukken zijn ook leeggebleven). Op de opdrachtkaarten geven ze telkens een stukje van de puzzel weer en dien jij de rest van de puzzel af te maken zodat de slang niet onderbroken wordt en de opgegeven letter zichtbaar blijft op het speelbord.
Smartcar : nog eens ééntje voor de allerkleinsten, maar wel een erg mooie en bovendien een erg uitdagende. Probeer de vier blokjes in de auto te proppen zodat de kleuren op de juiste plaats staan en zodat er enkel oogjes vooraan op de wagen staan. Dit lijkt op zich poepsimpel, maar als je bij de gevorderde opdrachten nog maar enkel hier en daar een tip krijgt, durft het toch al wel eens moeilijk te worden, vooral omdat je die "éénvoudige" blokken in alle richtingen kan draaien.
Cannibal monsters : met deze laatste, wat mijn favoriet is op dit moment, grijpt Raf Peeters terug naar het Solitair-principe. U kent het wel, met de ene knikker over de andere springen, die verdwijnt en je moet proberen op het einde van de rit er nog maar één over te hebben. In cannibal monsters komt er nog wel ietsje extra's bij, nl. dat de monsters mekaar niet allemaal kunnen verorberen. Groen eet enkel rood, rood eet enkel blauw en blauw doet zich op zijn beurt te goed aan groen. Je mag overigens niet over monsters héén springen en je moet ook altijd in rechte lijn bewegen. Ontdek jij de juiste combinatie van sprongen zodat er slechts één monster(toren) overblijft?
Reacties op bericht (0)
Klik op ons logo om terug naar de startpagina te gaan
Bent u op zoek naar info omtrent een spel? Typ de titel hieronder in het balkje en klik op "zoeken".