Qua gebruiksgemak en vlot verlopen van het maken van afspraken opteren we voor een Facebookgroep waarin iedereen welkom is om zich op te geven om mee te spelen of zelf speelmomenten te lanceren. Volg ons op Facebook (klik) om op de hoogte te blijven!
5% korting op al uw aankopen bij spellenspeciaalzaak Adriaensen!!! (Klik op bovenstaand logo om de spellenlijst te bekijken)
Spellenblog SpinLi
Omdat spelen de belangrijkste bijzaak ter wereld is ...
04-12-2015
Roar! Catch the monster (Trefl)
Je neemt "Letters from Whitechapel", gooit er een "Nuns on the run" bovenop, roert even door een app op de tablet en je krijgt een erg toegankelijk spel voor jonge en oudere spelers moet men bij Trefl gedacht hebben toen ze Roar! Catch the monster maakten. In dit spel voor 2 tot 4 spelers neemt één van de spelers de rol aan van het monster, de andere speler(s) zijn de wetenschappers. Het monster verplaatst zich op de tablet, zodat deze niet zichtbaar is voor de wetenschappers, naar z'n doellocaties. De wetenschappers krijgen na elke stap van het monster drie geluiden te horen die met de locatie, waar het monster is aanbeland, te maken heeft. Zij gaan dan aan de slag en proberen met z'n drieën het monster in te sluiten en te vangen.
In de doos vind je een dubbelzijdig speelbord (één kant met symbolen, een andere kant met mooie artwork maar minder overzichtelijk), drie wetenschappersfiches, 3 diverse monsterfiches, 1 rondemarker, 3 spelersbordjes (met daarop de diverse geluiden afgebeeld) en 4 aanduidingsmarkers per kleur om op de spelersborden de geluiden aan te duiden. Het appje kan je gratis downloaden, een tablet (of gsm met camerafunctie), daar moet je zelf voor zorgen.
De speler die het monster speelt neem de app en kiest één van de drie monsters. Naast de esthetische verschillen heeft elk monster ook een eigenschap die het tijdens het spel kan gaan gebruiken (later meer). Daarna kies je één van de missies. Deze missie geeft aan naar welke locaties het monster moet proberen te geraken binnen het aantal opgegeven ronden. Slaagt het monster hier niet in of kunnen de wetenschappers het monster betrappen, dan verliest het monster en winnen de wetenschappers. Indien het monster er wel in slaagt, gaat hij uiteraard met de overwinning lopen.
De wetenschappersfiches worden op het speelbord geplaatst en het speelbord wordt ingescand. Daarna gaat eerst het monster z'n eerste beweging maken. De monsterspeler kiest de plek waarop hij terecht wil komen (tot 3 vakken verder), daarna hoor je een gebrul en de geluiden die betrekking hebben op de locatie waar het monster staat. De wetenschappers kunnen deze geluiden aanduiden op hun spelersbordje en trachten te achterhalen waar het monster zich bevindt. Daarna mogen de wetenschappers één tot twee kruispunten op het speelbord verplaatsen. De monsterspeler scant het bord weer in en dan wordt alles netjes aangepast. Indien het monster gevangen wordt, eindigt het spel, zoniet gaat de volgende ronde van start. Dit wordt gewoon herhaald tot één van beide spelers wint.
De speciale eigenschappen van de monsters : - Coco : Coco kan over een pion van een wetenschapper springen (wat normaal niet kan). Hij maakt dan ook een uniek geluid om aan te geven dat hij over een wetenschapper gesprongen is. - Blub : Blub kan z'n speciale actie uitvoeren als hij op een rioollocatie staat, hij komt ergens anders op het bord op een rioollocatie tevoorschijn. - Zzap : Zzap leidt de wetenschappers om de tuin met z'n speciale eigenschap, hij voegt een geluid toe aan het einde van z'n beweging om voor verwarring te zorgen.
De speciale eigenschappen van de wetenschappers : - Doctor : indien hij aan een ziekenwagen grenst, mag hij deze gebruiken om zich naar een andere plaats met een ziekenwagen te verplaatsen (zolang er geen andere wetenschapper staat) - Chemist : het monster kan niet naar een positie op dezelfde rij of dezelfde kolom als de chemist - Technician : kan gaan checken of het monster in z'n nabije omgeving staat (één vak in alle richtingen)
Titel : Roar! Catch the monster Auteur : Hubert Spala Uitgeverij : Trefl Aantal spelers : 2-4 Speelduur : 15 min. Leeftijd : 7+
Reacties op bericht (0)
Klik op ons logo om terug naar de startpagina te gaan
Bent u op zoek naar info omtrent een spel? Typ de titel hieronder in het balkje en klik op "zoeken".