Qua gebruiksgemak en vlot verlopen van het maken van afspraken opteren we voor een Facebookgroep waarin iedereen welkom is om zich op te geven om mee te spelen of zelf speelmomenten te lanceren. Volg ons op Facebook (klik) om op de hoogte te blijven!
5% korting op al uw aankopen bij spellenspeciaalzaak Adriaensen!!! (Klik op bovenstaand logo om de spellenlijst te bekijken)
Spellenblog SpinLi
Omdat spelen de belangrijkste bijzaak ter wereld is ...
09-06-2015
Speed snacks (Pegasus spiele)
In Speed snacks gaat u als uitbater van een snackbar de strijd aan met uw snackbar-gebuur en tracht aan de vraag van de klanten te voldoen. Razendsnel zal u moeten handelen om het juiste eten te prepareren en het gevraagde menuutje samen te stellen. De keuken staat overhoop en net op dat moment komt de voedselgezondheidsinspectie hoogstwaarschijnlijk nog even langs, aan jou om het hoofd koel te houden! Elke werkdag wordt afgesloten met het uitreiken van de koksmuts (de Michelinsterren van Australië), de speler die er als eerste in slaagt om er vijf op z'n schoorsteenmantel te zetten, kroont zich tot winnaar.
Het standaardspel omvat 9 koksmutskaarten, 5 "Doe-wat-voort"-kaarten en 66 snackskaarten (waaronder telkens 11 van één van de zes soorten snacks). Daarnaast krijgt u nog vier uitbreidingsmodules bestaande uit 10 kakkerlakkaarten, 6 dagschotelkaarten, 6 XXL-kaarten en 15 menukaarten (met telkens een combo van 2 snacks op).
De koksmutskaarten worden terzijde gelegd, deze zijn de overwinningspunten die na elke ronde wordt uitgereikt aan de winnaar van de ronde. De overige kaarten worden geschud en als trekstapel in het midden van de tafel klaargelegd. Elke speler voorziet wat ruimte voor zich waar hij of zij vijf stapels kaarten kan gaan maken en dan kan het spel beginnen.
De startspeler legt z'n hand op de trekstapel, roept start en trekt de eerste kaart. Het spel wordt simultaan gespeeld, dus beide spelers moeten hun beurt niet afwachten. Er mag slechts met één hand gespeeld worden. De speler die een kaart heeft getrokken, heeft de optie tussen twee mogelijkheden. Ofwel legt hij de kaart open in het midden van de tafel op één van de vijf fictieve stapels die de bestellingen van de klanten voorstellen, ofwel legt hij de kaart in één van z'n eigen vijf stapels gedekt voor zich neer.
Eens je een kaart speelde, mag deze niet meer verlegd worden en ook niet meer bekeken (in het geval van de gedekte kaarten), de speler moet dit onthouden. Als je een "doe-wat-voort"-kaart trekt, roep je luid "doe-wat-voort!" en wordt het spel onderbroken. De speler legt de kaart op één van de open bestellingsstapels. Vanaf dit moment mogen er geen kaarten meer aan deze stapel worden toegevoegd. Zo gauw de vierde "doe-wat-voort"-kaart getrokken en in het spel is, eindigt de lopende ronde en volgt de waardering. Kaarten in de hand worden niet meer afgelegd dan.
Bij de waardering wordt de bovenste snackkaart van elke bestellingsstapel vergeleken met de bovenste kaart van je eigen vijf stapels en scoor je punten. (bv. 2 pizza, 2 hotdog en 1 kebab in de bestelling wil zeggen 2 punten voor elke pizzakaart, 2 punten voor elke hotdogkaart en 1 punt voor elke kebabkaart die bovenop je stapels liggen). De speler met de meeste punten krijgt een koksmutskaart. Alle snackskaarten en "doe-wat-voort"-kaarten worden terug geschud en de volgende ronde kan beginnen.
De variantmodules : * Module 1 : schud de 10 kakkerlakkenkaarten in de trekstapel. Indien je een kakkerlakkaart trekt, moet je deze in één van je eigen vijf stapels stoppen. Na de lopende ronde mag je één stapel van je tegenstander nemen, deze bekijken (zonder de volgorde te wijzigen) en scoort je tegenstander 1 minpunt per kakkerlakkaart in deze stapel. * Module 2 : schud de dagschotelkaarten in de trekstapel. Tijdens een ronde kan een speler één van deze kaarten éénmalig in z'n eigen stapels leggen. Je scoort een aantal punten gelijk aan het aantal snackkaarten zichtbaar in je stapels aan het einde van de ronde die overeenkomen met de snack op de dagschotelkaart * Module 3 : schud de 6 XXL-kaarten en vorm een extra trekstapel. Je mag tijdens de ronde ook van deze stapel trekken en de kaart(en) gedekt naast je stapels leggen. Je moet tijdens de rest van de ronde trachten 3 snacks van de gevraagde soort bovenop deze XXL-kaartenstapel te spelen. Je scoort hiervoor 3 extra punten (meer dan 3 kaarten levert niet meer op). Heb je minder kaarten verzameld, verlies je 3 punten. * Module 4 : Schud de 15 menukaarten en geef elke speler er 7. Trek voor de eerste ronde 2 van deze kaarten op handen. Na elke ronde vul je je hand aan tot 2 met deze menukaarten. Indien je tijdens het scoren van je kaarten voldoet aan de gevraagde menu's op de kaarten, leg je deze kaarten voor je af. Je kan deze kaarten gebruiken tijdens volgende rondes om voordelen te bekomen. Indien je zo één kaart afgeeft, scoor je bijvoorbeeld 1 extra punt tijdens de waardering. Leg je 2 menukaarten af, mag je een snack van de bestellingsstapels vervangen door een snack naar keuze. Leg je 3 menukaarten af, krijg je onmiddellijk één koksmutskaart. In elke ronde mag je maximaal één van deze effecten kiezen. Je mag zoveel menukaarten opsparen als je wil.
Titel : Speed snacks Auteur : Ulrich Blum Uitgeverij : Pegasus spiele Aantal spelers : 2 Speelduur : 15-30 min. Leeftijd : 8+
Reacties op bericht (0)
Klik op ons logo om terug naar de startpagina te gaan
Bent u op zoek naar info omtrent een spel? Typ de titel hieronder in het balkje en klik op "zoeken".