In Die verzauberten Rumpelriesen, zijn de spelers tovenaars die elfjes zoeken die verstopt zitten in de bladeren van het bos. Maar ze moeten in hun zoektocht oppassen dat ze de slapende reuzen niet wakker maken die het land beschermen. Oh en ze moeten daarenboven ook nog eens snel zoeken, anders ontwaken de reuzen ook uit hun slaap en verjagen ze de zoekers uit hun bos. Wie kan snelheid, controle en een goed geheugen combineren om alle elfjes te vinden?
Als spelvoorbereiding worden de 16 elffiches in de gaten van het bord gestopt, hierover worden 85 kartonnen blaadjes gestrooid en op de hoeken van het speelbord worden de grote reuzen geplaatst. In een beurt draait een speler een zoekkaart open die toont welk elfje gezocht wordt. Een tegenspeler draait de zandloper om, de speler moet dan z'n toverstok gebruiken om de bladeren opzij te duwen en het elfje te vinden. Je mag je toverstok ook gebruiken om de reuzen te bewegen, maar ze mogen niet van het bord vallen. Ook wanneer er één blaadje naast het bord valt, worden de reuzen wakker om de speler weg te jagen. Indien een speler erin slaagt om het gezochte elfje bloot te leggen, mag je de zoekkaart houden als beloning. Na elke zoektocht wordt het speelbord terug bedekt met blaadjes en de reuzen op hun plaats gezet. De speler die de meeste kaarten weet te verzamelen, wint het spel!
Het spel bevat ook spelregels voor samenspel, waarbij de spelers hun toverstokken samen gebruiken om de elfjes één voor één te zoeken. Indien de spelers acht elfjes vinden zonder de reuzen te wekken, dan winnen ze het spel.
Titel : Die verzauberten rumpelriesen
Auteur : Carlo Emanuele Lanzavecchia & Walter Obert
Uitgeverij : 3 Magier Spiele
Aantal spelers : 2-4
Speelduur : 15 min.
Leeftijd : 5+
|