
In dit spel gaan de kleine heksjes proberen om zo snel mogelijk op het dak van het heksenhuis te geraken, want daar ligt een magische bal. Natuurlijk gebruiken ze maar al te graag de bezem, want hiermee kunnen ze sneller omhoog geraken. Maar aangezien dit toch wat vaardigheden vereist van een heks loopt het soms wel eens fout en weigert de bezem dienst.
De spelers hebben een pion in de vorm van een schijf die langs één kant wordt aangetrokken door de bezem en langs de andere kant niet. Om beurten gooien de spelers met de dobbelsteen en verplaatsen ze hun pion het gegooid aantal plaatsen. Gooi je een bezem, dan neem je de bezem en kijk je of jouw pion wordt aangetrokken, is dit het geval, dan verplaats je je pion naar het volgende bezemveld op het speelbord. Wordt jouw pion niet aangetrokken, dan blijft hij staan. Gooi je het draaiensymbool dan verplaats je eerste je pion het aantal gegooide ogen vooruit en draai je dan een fiche van een tegenstrever of jezelf naar de andere kant.
De spelers wiens pion als eerst bovenaan in het heksenhuis geraakt, is de winnaar van het spel.

Titel : Hexenhochhaus (Heksentoren) Auteur : Klaus Kreowski Uitgeverij : Drei magier spiele Aantal spelers : 2-4 Leeftijd : 4+ Speelduur : 15 min.
|