Zoals reeds vermeld in de preview van Lost temple waren er nog niet veel zaken vrijgegeven.
Ondertussen is er toch weeral wat meer bekend gemaakt rond het spel, door een uitgebreidere preview op BGG. Na het lezen van dit artikeltje kreeg ik een hoog "Bakong meets Machiavelli"-gevoel.
Uiteraard omdat het een race is in de jungle, om het eerste tot aan de tempel geraken, maar waar Bakong me redelijk teleurstelde qua gameplay, zou dit spel wel eens zéér interessant kunnen zijn.
Net als bij Machiavelli gaat het gekozen personage elke ronde bepalen wat je kan (en mag) doen die ronde. Ik geef u gewoon even een opsomming van de mogelijkheden en als u Machiavelli kent, dan krijgt u ongetwijfeld al een gevoel van hoe het spel in z'n werk zal gaan. Ook de spelregels staan ondertussen online, dus die kan u ook gaan bekijken op BGG.
De personages : 1) Sjamaan : noem een rol, deze rol zal worden "vermoord" tijdens de ronde en geen rol van betekenis kunnen spelen, de speler die deze rol koos mag z'n actie niet uitvoeren (vgl. moordenaar) 2) Dief : noem een rol, zet 1-2 stappen verder en steel alle edelstenen van de speler wiens rol je noemde als deze aan de beurt is (vgl. dief) 3) Ziener : bekijk twee fiches op het speelbord, wissel ze indien gewenst, en zet 1-2 stappen vooruit 4) Priester : betaal 2 edelstenen en beweeg tot de volgende tempel, indien je niet betaalt, beweeg je niet 5) Ouderling : betaal 2 edelstenen en beweeg tot het volgende dorp, indien je niet betaalt, beweeg je niet 6) Archeoloog : neem een manchete uit de voorraad, zet 1-2 stappen 7) Verkenner : betaal een hoeveelheid edelstenen en zet zoveel stappen vooruit 8) Kano : betaal al je edelstenen en zet dubbel zoveel stappen vooruit 9) Kind : zet je pion bij de speler die net voor je staat op de weg

|