Over dit spel is voorlopig nog zeer weinig bekend, vandaar slechts een korte voorstelling. Meer info volgt ongetwijfeld later nog.

Dit plukten we alvast van de site van White Goblin Games :
"Geruchten over een oude, verloren gewaande tempel die diep in het oerwoud is verborgen, laten het hart van een groep ontdekkingsreizigers sneller kloppen. Gewapend met een kapmes om zich een weg te banen door het oerwoud en een tas vol smaragden om de hulp in te roepen van de inheemse bevolking, trekken ze door het oerwoud op zoek naar de verloren tempel. Wie van hen is het snelste en bereikt als eerste het einddoel?"
- het bordspel, gebaseerd op de kaskraker "Machiavelli"
- negen karakters met ieder een eigen unieke vaardigheid staan ter beschikking om je te helpen
- uniek racespel met een uitgekiende mix van bluf, chaos en tactiek
- schat de plannen van je tegenstanders in en probeer ze de pas af te snijden
- vlotte korte beurten en veel directe spelersinteractie
- speelbaar tot acht spelers: tempo blijft hoog en mogelijkheden niet beperkt (ook zeer leuk met 2!)
Dit spel bevat de volgende onderdelen:
- 1 spelbord
- 9 karakterkaarten
- 8 spelerskaarten
- 8 ontdekkingsreizigers
- 8 kapmesfiches
- 18 gebeurtenisfiches
- 1 afgodfiche
- 50 smaragden

Van de site van Bruno Faidutti achterhaalde ik een beetje meer over de achtergrond bij dit spel, een korte vrije vertaling van mijnheer Faidutti z'n woorden :
"Ik startte serieus met bordspellen spelen midden in de jaren 80, in de tijd van Ave Caesar, Haas en schildpad en the Flying Carpet and Jockey. Ik hou nog steeds van racespellen. Zij waren de vroegere voorlopers van de Duitse strategische en abstracte bordspellen, maar ze hadden een vorm van lichtheid, een luchtige tussendoortje dat meestal ontbreekt in de huidige spellen.
Omdat ik nostalgisch ben naar die jaren, wilde ik een spel ontwikkelen die familie is van deze simpele, eerlijke, tactische racespellen. M'n eerste poging was China moon, een beetje lijkend op Machiavelli. Het is een zeer dynamisch racespel, met wat tactiek, veel bluffen en een goede portie geluk. Ook dit spel hoort thuis in die categorie. Ergens in Oost-Azië, diep in de jungle, zoeken de ontdekkingsreizigers naar de verloren tempel..."
Niet echt erg verduidelijkend dus, maar toch al iets. Dit spel is dus een tweede titel van Bruno Faidutti die dit jaar bij WGG verschijnt. Daarnaast willen we u zeker ook niet onthouden dat de illustraties worden verzorgd door toptalent Pierô. Dit wordt zeker een spel om op te volgen, het voorspelt alleszins veel goeds, hopelijk kan het voldoen aan de hoge verwachtingen.
Titel : Lost temple Auteur : Bruno Faidutti Uitgeverij : WGG Aantal spelers : 2-8 (met 9 als je de Essengoodie erbij hebt) Speelduur : 40 min. Leeftijd : 10+
|