Lode Raskin
Welkom op de blog van Lode Raskin

Wedstrijdplanning

Foto
Mijn favorieten
  • Joggings
  • Runners Kortessem
  • Kortessem Atletiek
  • PC Limburg Atletiek
  • Sport
  • Credimo
  • Het Laatste Nieuws
  • Het Nieuwsblad
  • Eric Maes
  • Google
    Foto
    Foto
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Zoeken met Google


    Archief per maand
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    19-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Strand- en duinenloop Blankenberge - 16/07/2011 - 8km

    Het voorbije weekend heb ik deelgenomen aan een wedstrijd in Blankenberge. Aangezien we recent een "tweede stek" hebben aan de Belgische kust ga ik regelmatig daar eens een wedstrijdje "meepikken".

    Zaterdagnamiddag dan richting het Noordzeebad waar de inschrijvingen en kleedkamers waren gelokaliseerd. Het goot pijpen stelen, maar toch verschenen er 167 deelnemers aan de start in de buurt van de pier. Deze keer geen bekenden aan de start. Dat was ook een beetje wennen. Mij toch maar ergens op de eerste rijen gezet aan de startstreep. Na het startschot liepen we eerst 100m op de dijk om dan dadelijk de duinen in te "duiken". Dat was zware kost Overal plassen water aangezien het al de ganse dag regende. Ik liep in 10de positie. Bij de overgang van de duinen naar het strand moest er een zware trappenpartij overwonnen worden. Iedereen stond daar alshetware "stil". Dan door het mulle zand op zoek naar de beste (hardere) zandstroken op het strand. Nu kon ik terug wat doortrekken en kwam zo in de buurt van plaats 8. We liepen eerst riching Zeebrugge om dan te keren aan een vlag en terug richting Blankenberge te lopen. Na het keerpunt ging het terug richting de zware duinenzone. Ik kwam dichtbij mijn voorgangers voor plaats 7 en 8, maar in de duinen moest ik terug wat terrein prijsgeven. Op de zeedijk finishte ik als negende in een tijd van 31'56". De tijd op zo'n parcours is bijzaak. Na de aankomst ging het dadelijk riching zwembad, aangezien de regen er met bakken bleef uitvallen. Mijn trouwe supportersclan was ondertussen ook al doornat geworden (tijdens de wedstrijd wel even een taverne opgezocht voor "ne warme choco" ). Tevreden met mijn prestatie op toch een zwaar parcours reden we (door de gietende regen)terug naar Oostende.

    uitslagen : http://sport.blankenberge.be/Sport/Nederlands/Home/page.aspx/665





    19-07-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    08-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Kermisloop Nieuwerkerken - 04/07/11 - 10km

    Eindelijk wat tijd gevonden om mijn blog wat te "updaten". De wedstrijd in Nieuwerkerken ligt al enkele dagen achter de rug. Maandagavond was het weer gezellig druk onder de kerktoren in Nieuwerkerken. De terrasjes zaten goed vol en de foorkramers deden gouden zaken.

    Voor de 7de manche van de Haspengouw Challenge waren weer heel wat atleten opgedaagd. Stevige bezetting trouwens met weer een hele afvaardiging van de atleten van "Rikske punk". Iets over half negen werd de meute op gang geschoten voor 5 rondjes "rond de kerktoren". Op papier 10km maar volgens de GPS was het 11km. Is dat nu zo moeilijk om een wedstrijd van exact 10km uit te meten ?! Soit, op een kilometertje meer of minder zullen we maar niet grommelen zeker De "gele mannen" met Kenis, Bertels, Maes ... namen het commando in handen. Ik liep zowat in 15de positie in een groepje met een man of vier. De benen voelden vandaag nog eens goed aan en ik kon het hoge tempo goed aan. Het late aanvangsuur en het relatief vlakke parcours speelden dan weer in mijn kaarten. Tijdens de vierde ronde kwakte ik dan met mijn elleboog tegen een boom die midden het parcours stond. De boom wou van geen wijken weten De pijn tijdens de wedstrijd viel nog mee. In het heetst van de strijd voel je geen pijn zeker ?! De laatste ronde was het nog even doorbijten tot de finish. Met 40'23" op 11km was ik dik tevreden. Terug een degelijke wedstrijd na mijn mindere prestatie in Bilzen. 4de plaats +35 was dan ook het hoogst haalbare achter kleppers als Stulens, Van Marcke en Wouters. Aan de finish eindelijk de kans gevonden om mijn elleboog te bekijken : dik, blauw, bloed ... Nog even de ziekenwagen van het Rode Kruis in gekropen voor de eerste zorgen. De mannen van het Rode Kruis leverden voortreffelijk werk. Thx.

    De wedstrijd werd gewonnen door ADD-clubmaat Ruben Kenis. Jelle Bertels klokte 36'47" en werd tweede. Master +35 Beny Stulens toonde zijn uitstekende vorm en werd knap derde.

    uitslagen : http://www.haspengouw-challenge.be/



    08-07-2011, 21:26 geschreven door Lode Raskin  
    26-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Bilzen Run - 26/06/2011 - 10km

    De Bilzen Run is één van de grotere wedstrijden in Limburg naast Dwars door Hasselt en de Tungri-Run. Net zoals vorig jaar had ik me ingeschreven voor de 10km alhoewel Bilzen niet mijn favoriete wedstrijd is. Het zware parcours en de warmte spelen me meestal parten. Dat was vandaag weer het geval. Daarbij kwam nog dat we gisteren aan de feesttafel zaten om het gouden jubileum van mijn schoonouders te vieren. Het lekkere eten en de goede wijn gingen vlot binnen en dat heb ik toch wat moeten bekopen tijdens de wedstrijd.

    Aan de start een heel stevige bezetting in vergelijking met vorig jaar. Na het startschot ging het dadelijk de Brugstraat omhoog om dan richting Alden Biesen te lopen. Ik "zette" mij in een groepje met een man of 4 waaronder onze vriend Walter Van Opstal. Walter kon ik volgen tot Alden Biesen maar daarna moest ik hem laten gaan. Ik vond nooit echt mijn draai op het golvend parcours en de rest van de wedstrijd probeerde ik de "schade" nog te beperken. Ik finishte in een heel matige tijd : 38'24" (9de +35) Kortom, een wedstrijd om snel te vergeten. Na de wedstrijd mij aan het stadhuis nog op de massagetafel gelegd. De medewerkers van de CM leverde puik werk af. De knie nog eens onder handen laten nemen.

    De 10km werd gewonnen door clubmaat Ruben Kenis. Vincent Nardozza legde beslag op de tweede plaats net voor Philip Cortvriendt.
    Koen Neven won met sprekend gemak "de halve". Zijn "Punkmaats" Jelle Bertels en Tim Stessens vervolledigden het podium.

    uitslagen : http://www.bilzenrun.be/



    26-06-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    19-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Kermisloop Diepenbeek - 18/06/2011 - 10km

    De verplaatsing gisteren was nog korter dan vorige week naar Munsterbilzen. Logisch aangezien er een "thuismatch" op de kalender stond. Bij aankomst op de Varkensmarkt was er toch wat minder belangstelling dan de voorgaande jaren, had ik de indruk. De weergoden zaten daar volgens mij voor iets tussen.

    Eerst nog wat gesupporterd voor de deelnemers van de 5km. ADD-clubmaat Kris Jacobs boekte een knappe overwinning. Trainingsmaat Marc Schoels werd verdiend tweede en mocht logischerwijze op het hoogste schavotje plaatsnemen bij de masters +45.
    Om 19u45 werd de hele meute van de 10km op gang geschoten voor 4 rondjes door het centrum van Diepenbeek. Het parcours was weeral eens gewijzigd aangezien er werken aan de gang zijn op bepaalde plaatsen in het centrum. Thuisloper Jeroen Hendrikx en Sven Nijs namen al snel het commando en zij maakten er met hun twee een spannende wedstrijd van. Achter deze twee snelle mannen vormde zich een groepje met Marc Bijloos, mijn trainingsmaat Peter Vossius en ikzelf. Marc nam in de tweede ronde wat voorsprong en hem zagen we enkel nog aan de aankomst terug. Peter en ik liepen zij aan zij (zoals op training) de rest van de westrijd uit. De laatste rechte lijn had Peter iets snellere benen dan mij en hij werd dan ook verdiend vierde (3de senior). Ik was content dat ik bij de masters +35 op het hoogste schavotje mocht plaatsnemen (9.75km in 35'40" -  rondetijden : 8'31/9'00/9'09/8'58). Voor eigen volk is dat altijd mooi meegenomen. Daarna ging het richting kermis waar de calorieën terug werden aangevuld met een lekkere kermisfriet.  

    Jeroen Hendrikx won zijn thuiswedstrijd door in de spurt Sven Nijs te verslaan. +45-er Marc Bijloos liep naar een knappe derde plek.

    info : http://www.diepenbeek.nu/ en http://www.diepenbeek.be/







    19-06-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    11-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Kristoffelloop Munsterbilzen - 11/06/2011 - 10,6km

    Deze namiddag de korte verplaatsing gemaakt naar Munsterbilzen. De schuttersgilde organiseerde aan de Taunusweg al hun 9de Kristoffelloop. Vorig jaar ging ik nog voor de dubbel (5 en 10km). Deze keer mij toch maar ingeschreven voor enkel de 10km.

    109 deelnemers werden om half vier op gang geschoten. Ik "nestelde" mij na het startschot in een kopgroepje van 6. Bij het ingaan van Munsterbos (na 2km) nam ik even de kop. Kwestie van beter zicht te krijgen op boomwortels, plassen ... Plassen waren er in overvloed. Ik had mijn "wedstrijdslofkes" aangetrokken maar in het bos kon ik wel spikes gebruiken. Het was springen van de ene naar de andere kant om de plassen te ontwijken. Het groepje viel dan ook uit mekaar in het bos. 3 mannen moest ik laten gaan. Kris Nicolaes bleef nog even in mijn gezelschap. Bij het ingaan van de tweede ronde kon ik al een beetje afstand nemen op hem. Tijdens deze ronde kon ik mijn tempo goed aanhouden behalve in het bos. 4de plaats was het hoogst haalbare vandaag (3de master +40). Supertijden zaten er vandaag niet in aangezien een deel van het parcours als "veldloop" kon beschouwd worden (10.6km in 39'44").
     
    De wedstrijd werd gewonnen door Philip Poulvache. Masters Bruno Stulens en Marc Maurissen eindigden respectievelijk 2de en 3de. Volgend weekend lopen we een thuiswedstrijd. Afwachten wat dat gaat geven.

    uitslagen : http://www.sintkristoffel.be





    11-06-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    05-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Delhaize-run St-Lambrechts-Herk - 05/06/2011 - 15km

    De voorbije weken waren heel bewogen weken. 17 mei kreeg ik een berichtje "Nelle is vandaag geboren. Ze meet 51cm op het latje en weegt 3,705kg in haar bloot gatje". Een nicht van mijn vrouw werd moeder van Nelle en mijn vrouwke kreeg op haar 40ste verjaardag het meterschap toebedeeld. Al vrij snel werd Nelle opgenomen in UZ Gasthuisberg in Leuven. Hoopvol nieuws werd dan weer gevolgd door slecht nieuws. Voorbije donderdag sliep Nelle dan rustig in in de armen van haar ouders. Vreugde werd immens verdriet. We zullen haar nooit vergeten, slaap zacht, meisje.

    Deze namiddag dan naar St-Lambrechts-Herk getrokken voor de 6de wedstrijd in het kader van de Haspengouw Challenge. Ik had me voorgenomen om rustig te starten aangezien er een heel pittig parcours was uitgestippeld. De "mannen van Herc" had kosten noch moeite gespaard om er een puike organisatie van te maken. De start en aankomst waren gesitueerd op de St-Truidersteenweg ter hoogte van de "the South". Om 15u gingen we van start met eerst een vlak rondje op de plaatselijke wijk om daarna richting Steenberg te trekken : de eerste helling van de dag. Ik was (bewust) niet te snel gestart en kon dan ook na enkele km's al goed opschuiven. Samen met trainingsmaat Peter Vossius en Jo Croes vormden we een mooi groepje. Na 6km probeerde ik nog de sprong naar Michel Zielinksi te maken maar dat lukte net niet. De hellingen volgden mekaar snel op afgewisseld met ook een groot stuk oneffen veldweg. Op de laatste helling (De Steenberg) trok ik nog eens goed door. De laatste kilometer verhoogde ik het tempo. Peter bleef mooi aan mijn zijde. Jo Croes moest enkele meters prijs geven. De laatste rechte lijn werd nog eens alles uit de kast gehaald. Jo Croes kwam uit de achtergrond nog sterk terug en eindigde in de spurt net voor mij. Ikzelf werd 9de algemeen en bij de masters +35 kon ik de overwinning op zak steken (15 pittige km's in 57'19"). Met het resultaat was ik tevreden maar we moesten wel nog vrij lang wachten vooraleer de prijzen werden uitgedeeld. De gratis spaghetti had ondertussen wel goed gesmaakt

    info : http://www.haspengouw-challenge.be/





    05-06-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    29-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Banneux-run Hasselt - 29/05/2011 - 10km

    Deze namiddag stond de eerste editie van de Banneux-run op de planning. Bij aankomst ter plaatse nog wat gesupporterd voor de deelnemers van de 5km waar mijn trainingsmaat Marc Schoels knap 2de werd.

    Om 15u30 gingen 100 deelnemers van start voor de 10km. Eerste nog wat foto'tjes voor "het Belang" onder de kerktoren en dan was de meute weg. 4 rondjes kregen we voorgeschoteld met veel draaien en keren door de Banneux-wijk, over grasvelden en door bos. Af en toe moest ik zelfs kijken waar ik naartoe moest lopen. Een jonge gast nam een blitzstart maar blijkbaar heeft hij de finish niet gehaald. Ik was als tweede weg (veel te snel ) met in mijn spoor Beny Stulens, Michel Zielinski en Peter Bellen. Deze drie moest ik de eerste wedstrijdhelft al laten gaan. Ik kwam als vierde over de meet in een tijd van 35'05". Volgens mijn Garmin was het slechts 9.3km. Dus achteraf gezien was het een heel matige tijd. Het opmaken van de uitslagen en de prijsuitreiking achteraf liepen compleet in 't honderd. Spijtig, want de organisatie had toch veel moeite gedaan om het iedereen naar hun zin te maken. Leergeld noemen ze dat zeker ?

    info : http://www.banneuxwijk.be/

    mijn vrouwelijke supportersclan



    29-05-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    14-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Lentejogging Zonhoven - 14/05/2011- 12km

    Deze namiddag stond al de 5de manche van de Haspengouw Challenge op het programma. De wedstrijd werd door de burgemeester op gang geschoten op de vernieuwde piste aan de Basvelden in Zonhoven. Ik hoopte vandaag om mijn resultaat van vorig weekend nog eens te kunnen herhalen.

    Het draaien en keren rond de sportvelden is niet echt mijn ding. Steeds terug optrekken en het juiste tempo zoeken . De temperaturen vielen vandaag goed mee alhoewel er toch wat wind stond. Tijdens de eerste ronde kon ik standhouden in een groepje met Guido Maurissen, Jean Tempels, Luc Henno en een sterke trainingsmaat Peter Vossius. Op het einde van de eerste ronde moest ik een klein gaatje laten en ik kreeg dat niet meer dichtgelopen . Ik bleef "hangen" op een 100 meter. Op het einde kon ik nog wat goedmaken t.o.v. Guido Maurissen. Op de piste kon ik afklokken in een tijd van 45'05". Niet slecht maar toch wat minder snelle benen dan vorig weekend in Lommel. Bij de masters +35 kon ik als vierde nog een mooi prijsje mee naar huis nemen. 

    Time-2-runner Jelle Bertels won afgetekend de wedstrijd voor een alweer sterk presterende Chris Wouters. +45-er Karel Teunkens zette de zoveelste sterke prestatie neer en werd knap 3de algemeen. 

    info : http://www.haspengouw-challenge.be/ 





    14-05-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    11-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vormsel Laurien
     


    11-05-2011, 19:56 geschreven door Lode Raskin  
    07-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Lenteloop Lommel - 06/05/11 - 10km

    Gisteren (vrijdag) een dagje vrij gehad. Overdag wat voorbereidingen getroffen voor het communiefeest van zondag en dan s'avonds toch naar Lommel getrokken voor de jaarlijkse Lenteloop. Onderweg wat oponthoud in Genk gehad door de topper tegen Anderlecht. Later op de avond zou blijken dat "Racing" een serieuze stap heeft gezet richting landstitel

    In Lommel was het gezellig druk rond het marktplein. De terrasjes zaten dan ook afgeladen vol met dit lekker zomerweertje. Om 20u15 werd de hele meute van de 2,5 5 en 10km op gang geschoten. Ik had me inschrijven voor de 10 : goed voor 4 rondjes door het centrum van Lommel. Na het startschot nam de jeugd een blitzstart maar na enkele honderden meters kon ik mijn plaatsje innemen. Ik zette me in het gezelschap van mijn loopvrienden uit Neerpelt Erik Gerits en Francis Swinnen. 1 rondje kon ik het tempo volgen maar vanaf dan moest ik ze toch laten gaan. De rest van de wedstrijd kon ik op een vlak parcours mijn strak tempo goed aanhouden. Achter mij was er niet dadelijk bedreiging voor mijn 4de plaats. De benen voelden vandaag nog eens goed aan en het was niet te warm . Na 10km kon ik afklokken in een tijd van 35'50". Goed voor een 4de plaats algemeen en derde master. Eindelijk nog eens een degelijke wedstrijd gelopen na de blessureperikelen van de voorbije maanden. Enig minpuntje aan de wedstrijd was dat er geen drankbevoorrading was tijdens en zelfs niet na de wedstrijd. Tijdens het uitlopen bleek al snel wat er verkeerd was gegaan. De "camionnette" van Aquarius had in de file gezeten en kwam met serieuze vertraging aan in Lommel

    De wedstrijd werd met ruime voorsprong gewonnen door Geert Maes voor Erik Gerits en Francis Swinnen. 

    info : http://www.lommel.be

    07-05-2011, 14:10 geschreven door Lode Raskin  
    01-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Tungri-run - 01/05/2011 - 10 mijl

    Na het blessureleed, heb ik de voorbije week de draad weer wat kunnen opnemen. De trainingen verliepen niet altijd van een leien dakje maar de pijn aan de enkel en knie is tot een minimum beperkt. De conditie is terug wat minder en dat heb ik vandaag duidelijk ondervonden.

    Deze namiddag was het al gezellig druk aan "De Motten" en  in de binnenstad van Tongeren. Het was immers ook koopzondag. Op de 10 mijl (3 ronden door het centrum) dan ook veel vertrekkers aangezien er geen 10 en 21km meer op het programma stonden. Na het startschot op de piste kon ik nog redelijk mee. De eerste ronde ging behoorlijk goed maar vanaf ronde 2 liep het van geen kanten meer. Waren het de benen die zo slap werden als een vod of was de warmte of  was ik te snel gestart of gebrek aan training ? Feit was dat ze me langs alle kanten kwamen "voorbijgevlogen". Ik hoopte nog om mijn tweede adem te vinden maar die kwam er vandaag duidelijk niet . Ik finishte vandaag in een ontgoochelende tijd (1u02'35"). Mijn trouwe supporters dachten zelfs dat ik de strijd had gestaakt. Ze hadden me enkel de eerste ronde gezien en daarna niet meer. Waarschijnlijk waren ze ergens in een winkel of op een terras beland . Kortom, een wedstrijd om snel te vergeten.

    Volgend weekend staat er geen wedstrijd maar een feest op het programma. We vieren dan het vormsel van Laurien. Hopelijk kan ik me binnen enkele weken in Zonhoven op een vlak parcours herpakken.

    info  : http://www.tungrirun.be



    01-05-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    25-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Blessure

    Ik kreeg de laatste dagen al reactie's. Wat scheelt er ? Geen wedstrijdplanning meer op mijn blog ? Ik heb namelijk vrijdag de 15de een blessure opgelopen. Ja, idd thuis domweg tegen de salontafel gelopen. Gevolg : een serieuze zwelling en bloeduitstorting aan de enkel. Vorig weekend was het de bedoeling om deel te nemen aan de Grensloop in Lommel, maar dat was een onbegonnen zaak. De pijn heeft bijna een week aangehouden. Ik heb enkele keren dan maar mijn fiets van stal gehaald. Dinsdag ben ik nog naar de piste getrokken, maar al na 2 ronden joggen zat ik al op de bank . Dan maar mijn trainingsmaten wat gecoacht (opgejut ) Donderdag de training dan terug lichtjes hernomen, maar dat ging moeizaam. Ondertussen zit het zonnige Paasweekend erop en hebben we toch terug wat kunnen trainen. Dus normaal gezien kunnen we zondag starten in Tongeren op de 10mijl.

    25-04-2011, 21:41 geschreven door Lode Raskin  
    11-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Loonse jogging, Borgloon - 10/04/2011 - 10.24km

    Gisteren stond de Loonse jogging en tevens de 2de manche van de Haspengouw Challenge op de agenda. Vertrek en aankomst zijn nu gesitueerd aan de Boeshovenweg net buiten het centrum. Spijtig genoeg moeten we daar de gezellige sfeer van het stadscentrum en de kermis missen. Aan bloesems was er daar natuurlijk geen gebrek.

    Britte en Laurien stonden ook nu weer aan de start van hun kidsrun en waren gebrand om de podiumplaatsen van vorig jaar nog eens te herhalen. Dat lukte ook nu weer. Beiden gingen naar huis met een bronzen "plak" en een mooie prijs. Laurien moest daarvoor wel de laatste 100m alles uit de kast halen om dat podium nog te halen. Eind goed al goed
    Om 16u werd dan de Haspengouw-Challenge meute op gang gefloten voor hun 4 rondjes tussen de bloesems van het Loonse landschap. De temperatuur mocht van mijn part 10° graden minder zijn, maar we zullen maar niet klagen zeker. Mijn start was daarom ook niet supersnel kwestie van geen klop te krijgen van de man met de hamer. Ik liep zowat in 10de positie met in mijn buurt mijn trainingsmaten Marc Schoels en Peter Vossius. Marc moest wat later spijtig genoeg de strijd staken omwille van teveel last aan de rug. De conditie van Peter gaat in stijgende lijn en hij bleef (samen met een andere senior) in mijn gezelschap tot bij het ingaan van de laatste ronde. Op de veldweg plaatste ik een versnelling en zo nam ik een 20tal meter voorsprong op mijn kompanen. Dit verschil kon ik volhouden tot op de streep. Ik klokte af op 38'13" op 10.24km. Heel matige tijd maar dat had vooral te maken met het relatief zware parcours, de warmte en de lome benen. In het algemeen klassement werd ik 12de en in de categorie +35 mocht ik nog eens het podium opkruipen

    De wedstrijd werd gewonnen door Ruben Kenis die zijn teammaat Dave Maes vooraf ging. Chris Wouters legde beslag op een knappe 3de plaats en werd daarmee ook 1ste master +35.

    uitslagen : http://www.loonsejoggingclub.be/





    11-04-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    27-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Stratenloop St-Huibrechts-Lille - 27/03/11 - 8.3km

    Deze namiddag samen met trainingsmaat Daniel en Pascal Van Marcke naar "de Bosuil" getrokken. Niet in Antwerpen maar in het noorden van onze provincie. Enkele jaren geleden was ik er ook al eens van de partij. Wedstrijdje met een beperkt aantal deelnemers maar wel zeer goed georganiseerd en heel gezellig. Pascal ging voor de 10km (6 ronden) en mijn trainingsmaten Daniel, Marc en ikzelf kruisten het vakje voor de 8.3km (5 ronden) aan op het inschrijvingsblad.

    Na het startschot legde ik er dadelijk de pees op en vormden we een leuk groepje met Pascal Van Marcke, Erik Gerits, Marc Schoels en ikzelf. Tijdens de tweede ronde gingen Pascal en Erik ervandoor. Marc en ik liepen de rest van de wedstrijd aan een stevig tempo. Enkele keren probeerde ik met een tempoversnelling mijn trainingsmaat eraf te krijgen. Marc is "ne taaie klant" en hij bleef dus mijn metgezel tot op ongeveer 300m van de meet. Aan zijn sprintkwaliteiten valt niet te tornen en hij werd verdiend 2de van 8.3km na een sterke Erik Gerits. Mijn eindtijd op de 8.3km : 29'29" (gem. 3'33"/km). Pascal VM trok de lijn van vorige week door en liep weer een heel sterke wedstrijd. Hij won afgetekend de 10km.

    Na de zalige douche werd er in de kantine nog gezellig nagepraat tussen pot en pint. Toch nog even meegeven : voor het schamele inschrijvingsgeld van 2.5 € kregen we heel wat in de plaats (drankbonnetje, tombolaprijs + mooie prijs voor de eerste 3 per wedstrijd). Dat kon vorige week niet gezegd worden in Bolderberg

    uitslagen : http://www.opdebosuil.be/





    27-03-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    20-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Vijverrun Bolderberg - 20/03/2011 - 11.7km

    "De tijd gaat snel". Vorig weekend weer "wat ouder" geworden. Van mijn "meisjes" hier (o.a.) een verrassingsweekendje cadeau gekregen. Zaterdag richting Gent getrokken en dan zondag aan de kust verbleven met namiddag een bezoekje aan het BK veldlopen. De voorbije weken mijn trainingen redelijk kunnen afwerken alhoewel mijn knieën toch beginnen tegen te strubbelen.

    Deze namiddag dan richting Bolderberg voor de eerste wedstrijd van de Haspengouw Challenge. Vorig jaar liep ik er nog als tweede over de eindmeet. Met de opname nu in het HC-criterium was er veel meer belangstelling voor deze wedstrijd en was de bezetting ook een stuk sterker. De benen voelden tijdens de opwarming niet zo goed aan dan enkele weken terug in Kiewit. Om 14u werd (ondanks enkele laatkomers) de wedstrijd op gang geschoten. Ik liep "weer" in 10de stelling. Onze vrienden Karel Teunkens en Chris Wouters moest ik (in het bos) na zowat 2km al lossen. +35-er Danny Vos passeerde me verder ook. Het was niet mijn geliefkoosd parcours met veel oneffenheden, boomwortels, gaten ... +55-er Michel Zielinski kon ik na 7km ook niet bijhouden. De laatste kilometers (inclusief de "kluishelling") gingen dan nog behoorlijk vlot. Na 11.7km bolde ik als 12de (4de +35) over de eindmeet in een tijd van 43'03". Niet slecht, maar op straat voel ik me toch beter thuis Daarna ging het richting Virga Jessecollege voor de opendeurdag. Laurien zal daar in september haar middelbaar aanvangen.

    Het algemene podium was volledig gevuld met het Punkrunning-team : Koen Neven, Jeroen Hendrikx en Ruben Kenis.

    info : http://www.haspengouw-challenge.be/index.html





    20-03-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    27-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Midwinterjogging Kiewit - 27/02/2011 - 10km

    Deze middag moesten we ons nog reppen. De twee dochters wilden ook nog deelnemen aan de kidsrun die om 13u van start ging. Om 12u50 reed ik de parking op aan het sportcentrum in Kiewit. Vliegensvlug inschrijven en dan de spurt al ingezet naar de startstreep. Van een opwarming gesproken Britte nam snel afstand van haar meer dan twee jaar oudere zus. Ze was er op gebrand om Laurien een lesje te leren. De laatste 300m had ze nog een redelijke voorsprong maar op de streep werd ze nog geklopt door de verschroeiende eindspurt van haar zus. Grote ontgoocheling bij Britte en een "weenconcert" tot gevolg . Toch weer een mooie prestatie van beide meisjes.

    Aan de inschrijvingstafel nog wat gebabbeld met een heroptredende Pascal Van Marcke. Hij is terug goed aan het trainen maar hij ondervindt toch nog veel hinder aan de rug en nek. Om stipt half drie werden meer dan 500 deelnemers de bossen van Bokrijk ingestuurd. Een zestal lopers waren al vrij snel "ribbedebie". Ik volgde in een groepje met een man of zeven denk ik waaronder o.a. Jochen Valkeneers, al een verbazend sterke Pascal Van Marcke en Jean Tempels. Na verloop van tijd bleven we nog met vier over. Pascal en Jochen deden het meeste kopwerk. Ik had al moeite om mijn wagonnetje aan te hangen. Tot km 7 kon ik de mannen nog vergezellen, maar dan was het vet van de soep De laatste kilometers was het nog even op de tanden bijten. Op de piste kwam Jean Tempels nog gevaarlijk in mijn buurt. Aan de aankomst kon ik aftikken op 35'46" (afstand 9.98km met Garmin). Ik kon terugblikken op een goede wedstrijd met een mooi resultaat als gevolg (11de plaats van 525). De hinder aan de knie is momenteel ook tot een minimum beperkt. Dus we kunnen terug verder opbouwen om nog wat van die tijd af te pitsen

    Binnen enkele weken start de Haspengouw Challenge 2011. De Vijverrun in Bolderberg is al dadelijk een "nieuwe" wedstrijd op de HC-kalender. Tot binnenkort !

    uitslagen : http://www.avthasselt.sohosted.com/
       


    27-02-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    13-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Valentijnjogging Lichtaart - 13/02/2011 - 8km

    Een dagje voor Valentijn staat er natuurlijk een Valentijnjogging op de kalender. Deze middag trokken we met heel het gezin richting de mooie bossen van Lichtaart. Ik had ter plaatse afgesproken met een collega van mijn werk. Hij woont er in de buurt en kwam eens een kijkje nemen. Bedankt Paul voor de aanmoedigingen !

    Om 14u konden de kinderen deelnemen aan hun wedstrijd op het voetbalterrein. Britte en Laurien zetten ook nu weer hun beste beentjes voor tijdens de kidsrun. De afstanden (350m voor Britte en 700m voor Laurien) waren voor hen wat tekort om het verschil te maken. Zij verkiezen liever "het langere werk".
    Om 14u30 werden alle deelnemers van de 4, 8 en 12km (totaal : 396 !!) op gang geschoten. Ik had me ingeschreven voor de 8km. Aan de start nog even een praatje gemaakt met de heroptredende Chris Wouters. Hij ondervindt nog steeds last van een hardnekkige blessure die hem al een tijdje parten speelt. De KWB-organisatie had een mooi parcours uitgestippeld in de bossen met af en toe wat draaien en keren, hier en daar een modderstrookje en een heuveltje. Na het startschot liep ik in 10de positie met de koplopers in mijn vizier. De deelnemers van de 4,8 en 12km liep allemaal samen zodat ik eigenlijk niet goed wist in hoeveelste positie ik liep. Mijn supporters riepen tijdens de tweede ronde dat ik in 5de stelling liep. De benen voelden vandaag redelijk goed aan en op het einde kon ik nog wat versnellen en zo nog een atleet van de 12km bijbenen. Aan de aankomst klokte ik af in een tijd van 29'15" en werd zo 5de algemeen. Ik had een heel regelmatige wedstrijd gelopen en was dan ook wel tevreden met het resultaat.

    Binnen 2 weken sta ik nog eens aan de start van de midwinterjogging in Kiewit met als doel nog eens in de buurt van die 35' af te klokken op de 10.

    info en uitslagen : http://www.valentijnjogging.be/


    13-02-2011, 20:41 geschreven door Lode Raskin  
    06-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Overmuntheloop Urmond (Nl.) - 06/02/2011 - 10.3km

    Deze voormiddag naar Urmond getrokken net voorbij Maasmechelen voor de 12de editie van de Ovemuntheloop. 2 jaar geleden liep ik er ook al eens de 10.3km (in een tijd van 37'43"). Dus ik wist wat ik kon verwachten van het parcours : 3 ronden op een vlak parcours. De wind werd vandaag een serieuze tegenstander.

    Aan de start heel wat bekend volk en een heel sterke bezetting. Na het startschot ging het er al dadelijk heel snel aan toe. Roger Smeets nam al snel wat afstand en liep met ruime voorsprong naar de overwinning. Ik volgde in 10de positie in een groepje van 3. Tijdens de tweede ronde moest ik mijn 2 maten laten gaan. Aan het bordje van de 5km zag ik mijn Garmin doortikken naar 17'36". Vanaf dan ging het toch wat moeizamer mede door toedoen van de sterke wind die op sommige plaatsen serieus tekeer ging. Tijdens de derde ronde verloor ik nog wat terrein en moest ik nog enkele lopers laten passeren. Aan de aankomst zag ik de chrono verdertikken naar 38'03". Geen echte supertijd om naar huis te schrijven maar er waren verzachtende omstandigheden. In het algemeen klassement eindigde ik 15de (7de +35). Volgende keer toch wel wat revanche proberen te nemen. Na de wedstrijd was het gezellig druk in de overvolle kantine. Tijdens de tombola zat de sfeer er al dadelijk in. Ik denk dat zowat elke aanwezige deelnemer nog met een prijs naar huis ging. De organisatie had niet gekeken op een prijsje meer of minder.

    info : http://www.overmuntheloop.nl/
    uitslagen : http://www.uitslagen.nl/





    06-02-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    16-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Annendaalloop Posterholt - 16/01/2011 - 10.5km

    De Annendaalloop in Posterholt was vandaag aan zijn jubileumeditie toe : 25ste keer ! Voor mij was het de eerste deelname . Posterholt is een klein en gezellig dorpje in de buurt van Roermond. Gezellig was het ook in de buurt van de aankomst. Een fanfare blies er al duchtig op los. Om 11uur klonk het startschot voor de deelnemers van de kwart en de halve marathon. Ook wel wat bekenden van onze streek aan de startstreep : Andy Leliaert, Chris Moreau, Frank Bollen ... Ik ging redelijk snel van start met een snelle eerste kilometer tot gevolg (3'15"). Daarna ging het tempo iets omlaag en vormde zich een kopgroep van een man of 10. Na 3km moest ik enkele meters prijs geven en weg was de groep . Ik probeerde nog aan te pikken maar dat lukte niet. Dan maar even "wachten" op versterking. Na 5km gaf mijn Garmin 17'35" aan. Zo kwam ik dan in een groepje met nog 2 Nederlanders. Dat ging redelijk vlot tot km 7 en toen moest ik de twee laten gaan. Aan het bordje van de 10km kon ik nog net onder de 36' blijven. Aan de meet klokte ik af op 38'07" (10.6km met Garmin). Goed voor een 6de plaats en 2de +40. Redelijk tevreden met deze prestatie op toch wel een ideaal parcours voor mij : vlak met vele lange rechte stukken. De conditie is terug iets beter maar toch blijft de knie nog wat "zeuren". Dat is de reden ook waarom ik ga passen voor de veldlopen. In het veld heb ik teveel last aan mijn knie door dat draaien en keren en die zware modderstroken. Volgende wedstrijd is dan ook terug een stratenloop net over de grens in Urmond. Nog meegeven dat de organisatie dik in orde was : mooi parcours, chipregistratie, exacte km-aanduiding, prijsuitreiking vrij snel na de wedstrijd (op het aangekondigde uur !), fanfare, ruime kleedruimte ... Chapeau !

    Roger Heiligers won de kwartmarathon (35'25") voor Neeroeterenaar Andy Leliaert. Chris Moreau uit Bree werd 4de (1ste +40). Frank Bollen maakte er een trainingsloopje van samen met zijn maat Carlo Porco.
    Op "de halve" was Patrick Delait weer aan het feest in een scherpe 1u11'17".

    uitslagen : http://www.annendaalloop.nl/





    16-01-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    09-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    1ste Ren Avondveldloop Tessenderlo - 08/01/11 - 6454m

    Gisteren de spikes nog eens aangetrokken voor de eerste avondveldloop in Limburg. Het was daar een gezellige drukte op en rond het sportpark in Looi. Voor mij was het toch al van de wedstrijd in Neerpelt geleden dat ik nog eens een veldloop liep. De voorbije weken toch niet optimaal kunnen trainen met al die ijs en sneeuwtoestanden.  Het slechte nieuws is dat de knie toch weer wat begint tegen te strubbelen. We kunnen nog redelijk trainen maar het is met de nodige kwaaltjes of heeft de ouderdom er iets mee te maken ?

    Redelijk wat volk aan de start. 67 masters met vooral veel (sterke) atleten van de provincies A'pen en Brabant. Voor de start nog enkele honderden meters doorgetrokken met mijn Limburgse maten Kurt Schaillee en Walter Van Opstal. Het parcours was mooi uitgestippeld rond de sportterreinen met toch wel wat modderstroken en de beruchte zandbak moesten we ook 4 maal "doorploegen". Na het startschot liep ik zowat in 20ste positie. Deze plaats heb ik zowat de ganse wedstrijd kunnen behouden. Naar het einde toe kwam ik nog wat korter op onze vriend Marcel Laenen. De 6545m liep ik in een heel matige tijd : 25'18". Ik vond het wel eens leuk zo'n avondveldloop bij kunstlicht, maar de conditie is momenteel verre van ideaal. Hopelijk kan ik daar de komende weken wat verandering in brengen. De "modderpoel" van Alken ga ik dan ook zaterdag aan mij laten voorbijgaan. Zondag loop ik de "kwartmarathon" in het Nederlandse Posterholt.

    De sterk bezette masterswedstrijd werd gewonnen door Johan Wils. Andy Delme werd tweede en Wim Van Doren vervolledigde het podium. Eerste Limburger werd Kurt Schaillee op een mooie 7de plek. Kurt is weer op de goede weg na het blessureleed van de voorbije weken.

    info : http://www.looise-av.be/

    09-01-2011, 14:42 geschreven door Lode Raskin  
    Mijn favorieten
  • Daniel Drion
  • Gemsjoggers Diepenbeek
  • Kurt Claesen
  • buienradar
  • Marc Lenaerts
  • facebook
  • Team Paluko
  • Kurt Schaillee
  • ATLA
  • Berekening tussentijden
    Mijn favorieten
  • Chris Wouters
  • Tom Partoens
  • Running Road
  • Christophe Roosen
  • Atletiekinfo
  • Vlaams atletiekliga
  • ADD
  • Mark Nelissen
  • Het Belang van Limburg
  • Team Punk Running
    Mijn favorieten
  • Haspengouw Challenge
  • Time 2 Run
  • Frans Pasmans
  • Fillee Ronny
  • C&C running team
  • Rudi Stienen
  • Loopcriterium kust
  • ADD Genk
  • Joeri De Coninck
  • foto's Gilbert Simal
    Mijn favorieten
  • Jeroen Hendrikx
  • Karen Van Proeyen
  • Mario Smolders
  • Jong en Fit Diepenbeek
  • Running Road
  • Steven van Dingenen
  • GS Running Team
  • Joggings Vlaanderen
  • Victors Cup
  • Persoonlijke records :

    1500m : 4'45"13 (piste Zwevegem 24/09/11)

    5 km : 16'59"20 (piste Alken 31/07/10)

    10 km : 35'31"58 (piste Lanaken 28/08/10)

    uurloop : 16.000m (piste Heusden-Zolder 21/07/10)

    10 mijl : 59'42" (Glabbeek 13/07/08)

    20km van Brussel : 1u15'07" (28/05/07)

    halve marathon : 1u18'06" (Swartbroek  24/11/07)

    marathon : 3u04'04" (Rotterdam 10/04/05)
    Foto
    Foto
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs