Foto
Follow your bliss
De ups en downs van een schrijver, tolk, therapeut, echtgenoot
What we think we become
13-04-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik word niet rap kwaad. Een open blogske aan de regisseur die mijn kloten kan kussen.

Ik word niet rap kwaad. Ik vind dat serieus spijtig. Als kind wilde ik een opvliegend ventje worden.

Als ik kwaad word is het altijd met veel vertraging. Mijn ex-schoonouders vonden mij een schaap. (ik vond hen gieren, en zo hadden we een bont beestenbos, maar soit, da's een ander verhaal)

Een beetje gelijk de zee die lang moet opbouwen voor het met een Tsunami een paar kusten naar het voorpaginanieuws schuimt, zo ben ik.

En nu ben ik kwaad.

Op Geert Callebaut.

Noemt zichzelf regisseur.

Er moet iets van aan zijn.

Hij woont naast een theater en zuipt witte wijn en heeft nog zijn eigen website.

Die mijnheer klampt mij aan, bij een voorstelling waarin 'mijn' andere regisseur de hoofdrol speelt.

'U moet ik hebben', zegt hem. Ik ruik de witte wijn van den Aldi nog. In de theaterwereld is alcohollucht de voorhoede van een opdracht.

Ik krijg een behoorlijk complexe opdracht. Een stuk voor open lucht, acht acteurs, ze spreken allemaal hun eigen taal, het publiek verstaat er niks van, maar alles moet duidelijk zijn in de handelingen. Het moet wild zijn, vol actie, zo gewelddadig dat het grappig wordt.

En wat nog allemaal niet.

Hij wil de première in een park in Gent. Het moet een internationale tournee maken. Ik moet ZEKER betaald worden.

Ik ben een stommerik, en nog erger: een schrijfgeile stommerik. Dus ik schrijf dat. ZONDER CONTRACT (lieve mensen, als uw kinderen ooit schrijver willen worden, schop ze dan als ze nog maar naar een pen durven wijzen, doe ze hun bibliotheeklidkaart opvreten, toon hen foto's van bekende schrijvers – gedrochten allemaal- en als dat niet helpt en ze volharden: schop ze tot ze d'office het woord CONTRACT BRULLEN als ze zich voorstellen.

In een recordtempo schrijf ik dat spel, al zeg k het godverdomme zelf. Zonder contract, godverdoms peperkoeken kalfsvlees dat ik ben.

Geert is enthousiast. Laaiend enthousiast zelfs. Ook over een ander toneelstuk van mij. Ook 1 dat ik in opdracht schreef voor een regisseur die dan later epilepsie-aanvallen kreeg van de drank en in de kliniek eindigde. Maar kijk, DAT vind ik een lekker rock and roll excuus om een toneelstuk af te lassen, daar heb ik verder eigenlijk geen probleem mee. Dat bekt schoon: mijn toneelstuk komt er niet direct, de regisseur heeft zich dood gedronken. Met zo'n excuus kunt ge rustig thuis komen.

Ik wil vooruit met de show. Ik heb ADD (ambitious demon drive) Ik zeg Geert dat het maar de eerste versie is. Dat ik feedback wil om er verder aan te werken. We maken enkele afspraken. Geert gaat op reis. Verzet afspraken. Is onbereikbaar. Ik bel enkele keren, stuur berichten. Ik hoor niks meer.

Nu moet ge weten, Geert, ge hebt nu misbruik gemaakt van het enthousiasme en het talent van een jonge schrijver, maar ge moet nooit of nooit nog aankloppen, want soort gelijk gij, die zijn er als de eerste bij om te profiteren van een ander zijn succes.

Het zieligste van uwe kant, vind ik dat je niet gewoon kunt zeggen: 'Sorry, William, het gaat nu toch niet door, en ik armoezaaier, kan u zelfs geen klein bedragske voor de moeite uitkeren.' Dat zou mij echt niet gestoord hebben.

Echt mee inzitten, doe ik niet. Olie komt altijd boven drijven en met amateurs waar niks in zit, heb ik liever direct ruzie, dan dat ik er eerst een paar maand tijd mee verlies.

Nog een geluk dat ge mij ooit twee gratis tickets bezorgd hebt voor een komedie'ke. Dat was ne schonen avond met een Oekraïense schoonheid aan mijn zij. De schoonheid van de avond zat hem dus wel niet echt in 't toneelstuk.

Ik ben altijd makkelijker in de omgang dan ik zelf peins, dus ik pik dat als mijn kleine compensatie.

Een jonge schrijver moet overal de voordelen in zien, want anders ligt ge rap tussen de met kwik vergiftigde vissen van de Dender.

Er zijn gelukkig ook echt serieuze mensen om mee samen te werken, mannen en vrouwen van hun woord.

Ik wil eigenlijk maar voor één reden schatrijk worden, dat is om al die mensen die mijn ziekelijke schrijfambities altijd zwaar gesteund hebben allemaal een huis te kopen. Die mensen zijn veel meer waard dan ik zelf. 't zijn ambetanteriken die schrijven.

Maar toch, zij die met scepsis bleven kijken naar mijn schrijvelarij, ik weet niet, die vliegen toch op de zwarte lijst.

Een jonge schrijver moet zijn eigen toch een klein beetje serieus pakken, anders kan hij beter wat anders gaan doen. Vergevingsgezindheid levert ten andere minder stof voor boeken dan wat etterige rancune.

Geert, ik kan alleen mensen haten waar ik wat op lijk, in u zit niks, dus hierna ga ik u vergeten, ge moogt zelfs mijn kloten niet kussen.

13-04-2012 om 01:51 geschreven door Tederdraads  


12-04-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frigide in een Marginaalst Café

« whatever you do, sex always comes up », Kurt Cobain. 

Aan ‘t station van Aalst. De laatste plek die politieke vluchtelingen van Aalst zien als ze asiel aanvragen in Gent.

Ik heb net vergaderd met een actrice van Artistiek Nest over étage fermé, het stuk dat we brengen op de Gentse feesten.

We willen nog naar een café om na te praten, maar ze durft geen enkel café binnengaan. Na lang wikken en wegen kiezen we toch voor het café op de hoek. Waar de uitbater zo’n aardbeineus heeft dat ik altijd een aardbeienmilkshake bestel. Die daar niet op de kaart staat. Een gemiste kans, met zo’n sappige uithangbord.

‘Mijn’ actrice bestelt koffie. Schuchter met haar hand stevig rond haar portemonnee geklemd. Ze is van Rusland en wel wat gewend qua drankzucht, maar dit beneveld hol is ook een ervaring voor haar.

We zitten nog maar 20 seconden of er vliegt een Marokkaan op mij af (nee, niet met een knipmes, bevooroordeelde lezer)

Hij vraagt of ik een Belg ben. Ik krijg die vraag vaak. Tenminste als ik in België ben. Ik zeg ja en hij vraagt het nog twee keer.

Daarna zegt hij : ‘Man, van liefde he, daar krijg je koppijn van.' 

Daarna waggelt hij naar toilet.

De actrice die ik om redenen van hoe dit stuk verder gaat, anoniem laat, vindt het gelukkig grappig.

De Marokkaan komt terug en maakt duidelijk dat het niet om een liefde voor bier gaat die hem koppijn bezorgt.

« ik ga nooit nog verliefd worden VOOR ik iemand door en door ken »

Dat zoiets ingaat tegen de principes van verliefdheid, zeg ik maar niet. Verliefdheid is een biologisch principe dat voor versnelde kennismaking zorgt. Als ge elkaar al door en door kent, heeft het dus geen zin meer. 

Hij vraagt nog eens of ik Belg ben. Ik bevestig. Maar hij lijkt mij niet te geloven. Ik ben misschien te nuchter om van Aalst te zijn.

Mijn actrice meldt dat ze frigide is. Een zatte omgeving noopt tot ontboezemingen.

‘Mijn vagina heeft een deurtje. Komt er een man aan, dan sluit het deurtje’

‘Astarozne, dveri zakrivajoetse’, zeg ik.

Ze lacht. Dat is het standaard zinnetje in Russische metro’s (opgepast, de deuren sluiten)

We graven een klein beetje in haar verleden. Als amateurpsycholoog doe ik dat graven vaker met mijn lul dan met een schop, de DSM of enigerlei andere deontologisch correcte methode.

Ze zegt dat ze nog niet klaar is voor seks. Ze is 22. Haar deurtje werd voor het eerst opengebroken toen ze 13 was.

Tegenwoordig acteert ze vooral dat ze een plank is in bed. Ze kan zo naar studio Herman Teirlinck. Daar houden ze van dat soort oefeningen.

Ze faket orgasmes. Een walgelijke praktijk. Dat weet ze. Ze had al eens een vriendje die haar plechtig liet zweren van dat nooit te doen. Nu doet ze het wel. Voor de rust in hun huis. Tenminste de rust voor en na de tweewekelijkse tien minuten seks die ze nog heeft.

Ik luister. Aandachtig. Ik doe niks. Ik maak geen move. Frigide vrouwen hebben een verkillend effect. En ik weet dat er meer voor nodig is dan drie keer zeggen ‘Sezam open u’ voor ‘t slot van de deur springt.

Bovendien wacht mijn vrouw thuis. Als ik rap ben, kunnen we nog spreken voor ze slaapt. Een vrouw met antivries in haar bloed.

Ik bestel groene thee. De madame achter de toog weet niet wat dat is. Ze toont mij een zakske lemon en ze vraagt of dat groene thee wil zeggen. Ik zeg van ja. Om er vanaf te zijn. Ze heeft zo die wilde blik in haar ogen, die mijn Schizofrene tante ook had, voor ze medicatie nam.

Achter ons roept er ene : « ik ben al zo vaak gekwetst geweest, ik kan het niet meer, ik kan mij niet meer gegeven. »

‘t is een man tegen een vrouw. De vrouw slaat hard op tafel. Ze wil hebben dat zij al veel vaker is gekwetst geweest. Ze slaat nog eens op tafel. Ze doet dat precies graag.

De Marokkaan duikt weer op. Geen idee waar die altijd naar toe verdwijnt. Misschien verschijnt hij alleen als met empathie naar mijn frigide gesprekspartner kijk.

‘ik heb twee kinderen’, zegt hij, ‘Ashley’ en de andere naam ben ik vergeten.

Ik glimlach vriendelijk en knik.

Dat moet het juiste antwoord zijn, want hij is weer weg.

Ik stap met mijn Russische winterkoningin naar de trein.

Mijn trein is eerst. Ik stap in.

Astarozjne, dveri zakrivajoetse.

We zwaaien nog. 

‘t is kil op de trein.

Ik ben geen kruisvaarder voor vrouwelijk seksgenot meer. Tenminste, niet meer in praktijk.

Ik duik in de Metro. De krant.

En vraag mij af of het kapitalisme de oorzaak is van frigiditeit.

Sinds ik bij Solidair werk, zoek ik de wortel van alle kwaad in het systeem.

Misschien werd ze zo beïnvloed door reclame dat ze vond dat ze seks moest hebben op haar 13.

Volgens de volgende eye-openende (het woord eye-opener wordt tegenwoordig zo vaak gebruikt, dat je zou denken dat we altijd met onze ogen toe lopen) documentaire kan dat :

a fresh look at how advertising traffics in distorted and destructive ideals of femininity

Als ik wil vermijden dat mijn dochters hun vrouwelijkheid en hun seksualiteit vlekkeloos (totaal verkeerd woord hier) verloopt, moet ik ze van kindsbeen af voorzien met zeer scherpe commentaar op die griezelige moderne sprookjes als die waarin een een arrogant wijf met een huid alsof van goud, in de camera lipt:

‘I am drama’

Eerst een drama,

en dan een frigide tragedie.

12-04-2012 om 00:00 geschreven door Tederdraads  


03-04-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.waar ne mens zoal op peinst, op den trein terug van zijn werk
Ge zit op een schokkend stoptreintje van Brussel tot Erembodegem, met een halte of vijftien.

Het schokt gelijk een vrijpartij die altijd weer op gang komt, maar weer stil valt,
omdat ge niet wilt klaarkomen, want dan is de fun gedaan, en ze is zo schoon,
ze heeft zo'n subliem heet lijf, dat ge nog efkes in haar wilt zijn.

Als ge stomende sekspartijen begint te zien in de beweging van nen trein,
dan zitten uw ballen tsjokvol geil en is 't hoogtijd dat ge uw vrouw weer
efkes helemaal vrouw laat voelen.

Maar goed, ik ben nen overseksten, maar ik denk ook nog na over andere dingen,
mijn gedachten doen over drie stroken aan blokrijden: seks, de maatschappij
en de mensen rond mij en in 't derde rijvak: de eeuwige zelfreflectie en die fanatieke
schrijfambities.

Maar laat ons nu bij dat beeld blijven: ge zit op den trein. Iedereen rond om u
probeert krampachtig te doen alsof ze heel alleen op dezen trein zitten. Want vreemde
mensen daar zijn we bang van. In België klapt ge alleen met mensen die aan u voorgesteld
worden door mensen die ge al kent.

Dus in de trein, waar niemand ons aan elkaar voorstelt, hebben we gezeten achter onze marmeren
smoelen, veel tijd om na te peinzen.

Ge denkt dan aan dingen als:

-dat verhaal dat Thomas Blommaert schreef over Boelwerf Temse, waar ze nu een rijkemensenkolonie
gezet hebben, op de plek waar vroeger mensen samen boten bouwden. Hoe die rijke stinkaards, die
denken dat zij de wereld zijn, leven op de kap van de mensen die werkelijk de wereld maken, met hun
werkmanshanden en hun zweet.

En dat die Thomas Blommaert toch schoon kan schrijven. En dat die nochtans geen grote bekende
literator wil zijn. En dat die waarschijnlijk veel edelere ambities heeft. Ik zou 't niet weten eigenlijk.
In zijn verhaal ging het niet over hemzelf of toch heel weinig. Chapeau voor die gast.

Er zijn mensen, die hebben een beeld van zichzelf, van hoe ze zouden willen zijn, en dat is niet wie ze echt zijn,
er ligt daar een gigantische kloof tussen. Ik ben er zo ene, bij mij is die kloof vre groot, maar miss minder groot
dan vroeger. Bij Thomas Blommaert lijkt er geen sprake te zijn van zo'n kloof. Wie hij is, is ook wie hij wil zijn.

En ik met al mijn nijd, die mens heeft zo'n rust, ik kan er zelfs niet nijdig op zijn. Ik zit vreemd ineen, ik kan niet nijdig
zijn op mensen die zelf geen aanleg hebben voor nijd. Hoe zou dat precies werken? Op iedereen nijdig lopen, behalve
als ze zelf nooit nijdig zijn. Misschien is mijn nijd gewoon de neiging om mensen met een groot ego te willen koeioneren
door ze in de schaduw te zetten van mijn ego.

INTERMEZZO

ik stond dus vandaag in de gazet. En twas ne schone foto. En een goed artikel (ik had het bijna zelf geschreven)
Ik lachte niet. Dat beviel mij. Met mijn ogen wat gelijk een Chineeske bijeen geknepen, is 't precies Kurt Cobain
met bruin haar en een vetlaag.

TERUG NAAR DEN TREIN

Ge denkt aan Bert De Graeve. Over die zijn moddervette bonus, terwijl hij er meer dan 600 afdankt.

En ge vraagt u af: die mens kan toch werkelijk niet zo goed zijn in zijn job, dat hij dat geld echt VERDIENT?

Ge verdient geen miljoenen euros. Mensen verdienen hoogstens een paar duizend euro's. Van als ge van miljoenen
spreekt, moet ge zeggen: een mens PIKT die miljoenen.

Bert de Graeve en consoorten, dat is georganiseerde criminaliteit. En niet alleen tasten ze in onze zakken,
ze grabbelen ook in onze hersenen en verleggen daar wat verbindingen gelijk dat het in hun kraam past.

In de media bespuwen ze ons met de idee dat wij hier in een MERITOCRATIE wonen.

Dat is een woord dat express zo moeilijk is, dat niet iedereen het zou snappen.

MERITOCRATIE: als mensen loon naar werken krijgen. Ge zijt zo goed als uw pré.

DIKKE ZEVER is dat.

Dus als ge niet veel verdient, is 't uw eigen dikke fout, want dat zijt ge ne stommerik en een
tamzak. Als ge van die walvisbonussen vangt, zou ge die dus verdienen. MERITOCRATIE.

Niet dus.

We leven niet in een meritocratie. De grootste verdienste gaat niet naar wie het hardst werkt.
De grootste verdienste gaat naar wie de beste contacten heeft, het sluwst te werk gaat en met veel
hoerensjans en geen geweten de grootste directeurszetel met zijn kont gaat slijten.

Peinzen ze nu echt dat we dat allemaal zo maar gaan blijven slikken, gelijk een pijpautomaat,
alsof we allemaal op kniehoogte in een muur zijn gemetseld met alleen ons muil nog vrij, zodat
de passerende grootverdieners hun kwakske in onze sliksmoel kunnen schieten, terwijl ze ondertussen
nog met de gsm een grote bonus voor 1 van hun vriendjes regelen?

Hier in Erembodegem stapt ne mens zuur van den trein.

03-04-2012 om 23:57 geschreven door Tederdraads  


31-03-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.als ge dan eindelijk in de gazet staat
Klik op de afbeelding om de link te volgen succes is gelijk uw pensioen, het komt als ge te oud zijt om er nog echt van te genieten

vijf jaar geleden, was ik door 't stad geboemeld om de eerste de beste wulpse wespentaille op
te vrijen

nu is succes vergaren een weddenschap met een dooie willen winnen, mijn pa die 't niet meer meemaakt
er was thuis niemand om mij met een sarcastische grijns te bekijken: 'dat obsessief menneke lapt het nu toch'

dus nu ging ik braaf naar huis na 't foto'ke trekken met de gazet en sleutelde ik niet aan de clitoris-angel
van een wulpse wespentaille, maar aan meer verkrijtscenarios.

misschien schreef Cobain daarom succes als suckses

verder gaan we niet te veel zagen, want het betekent allemaal heel weinig

niet omdat ik geen succes wil (ik heb die zieke neiging) maar omdat ik altijd bohémiens punk heb
willen zijn en het nooit ben geweest.

Daarom staat 'just kids' van Patti Smith op de leeslijst, tussen de slavische romans en de Amerikaanse
zelfhulpboeken. Amerikanen zijn goed in van die bombastische peptalk. Dat werkt bijna zo goed als
een snuif natte kut. Luister bij deze zin eventueel naar volgend nummer: Moist Vagina

Maar over verder te gaan over succes. Kurt Cobain deed altijd of hij dat succes niet wou en alles hem
per ongeluk, ongevraagd overkwam. Naar buiten toe kon het hem zogezegd allemaal niet schelen en
was hij de nochalantie zelf. Intern was dat een control freak die kloeg dat MTV zijn videoclips niet genoeg
speelde en Pearl Jam de grond in boorde, omdat die meer verkochten.

Ik zoek vaak naar authenticiteit. Dat is moeilijk, want ik bestudeer succes als een kunde, als iets
dat te machineren valt. Als er succes aan komt, dan is het niet per ongeluk, maar door veel getouwtrek,
geneuzel, bijna machiavellistische berekeningen, oorlogstactieken, chameleontechnieken, zelfverkrachting
desnoods (al levert dat meestal niks op, vandaar de authenticiteit, want die doet beter) en dus is zelfs
de zoektocht naar authenticiteit manipulatie en strategie. Luister in dit verband gerust naar Iggy Pop.

Toegeven dat ge succes wilt is in een underdogcultuur als die van Vlaanderen tactisch bijzonder debiel.
Maar ontkennen heeft geen zin, ge ruikt het aan mij.

Mijn lieven komen altijd aanzetten met het feit dat ik naar boterkoeken of melk ruik/smaak.

Dat is omdat ik opgegroeid ben onder de dampen van een glucosefabriek. Amylum heeft van mij
een zoetzuur koekske gebakken en het wast er niet meer af. Courtney Love zie van Cobain dat hij
naar koekjes smaakt. Misschien smaakt artistieke ambitie gewoon naar koekjes. Ik zou een succesvolle
Vlaamse schrijfster moeten likken om het zeker te weten. Maar er is geen enkele knappe succesvolle
Vlaamse schrijfster.

Vandaag liet een ambitieuze Vlaamse kunstenares/tekenares mij weten dat ze dringend een stripper zocht.
Ik heb niet gereageerd. Vijf jaar geleden had k dat wel gedaan. Vijf jaar geleden likte ik de dame in kwestie.
Ik kan mij niet herinneren of ze nog naar melk of boterkoekjes smaakte. Ik weet wel dat ze klaagde, omdat
ik te altruïstisch was om mij te laten pijpen. De eerste tien keer met iemand nieuw slooft men zich nog
uit in altruïsme. En maakt het mij niet meer uit. I'm married, buried, happily married, cosily buried. In the sun,
in the sun I feel as one. Als ik 7 jaar nog in een mail aan een goede vriend over mijn toenmalig lief schreef:
'ze is perfect, maar in een liefdevolle relatie zitten remt mijn groei', moet ik nu zeggen dat geen enkele relatie zo slecht
was dat ik boven mijn 1m74 uitkwam.

Alleen op een blog kan men ongestraft doelloos meanderen. Mensen die wat berusting zoeken, beluister: all apologies

Of zoals Boon vroeg: 'wat heeft dat alles voor zin?'

Het enige dat ik graag had gehad, alleen maar om het direct weer te verliezen is: kinderlijke onschuld.

31-03-2012 om 23:40 geschreven door Tederdraads  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De plastic tetten van mijn jongste tante doen mij denken
Ze zijn nieuw. Ze kosten 10 000 euro. Maar de littekens wegwerken is op kosten van de ziekenkas.

Toen ik 15 was en mijn seksleven noodgedwongen in eigen hand moest houden, fantaseerde ik wel eens
over haar.

Nu gaat dat niet meer, ze is te oud, mijn hand is mij beu en haar twee plastic cupmaten extra
brengen daar al zeker geen verandering in.

Ze doet het voor haar zelfvertrouwen. Zelfvertrouwen aannaaien voor 10 000 euro, het kan.

Ze is er heel blij mee. Nu gaan ze nog vet uit haar billen zuigen om het gebied rond haar borstbeen op
te spuiten. Anders valt het te veel op dat haar tetten van plastic zijn.

Vroeger had ze een B-cup. Ik lag nog naast haar op strand, als 12 jarige bom vreed gefrustreerd testosteron.
Ze had toen zeer schone tetten. Zeer vrouwelijk. Zeer echt. Nu zijn ze van plastiek. Nu lijkt ze op een vrouw
waar ze een stootkar hebben op gemonteerd, een bagagerek voor als we nog eens naar 't strand trekken.

Naturel is toch altijd schoner. Ook A-cups kunnen mij bekoren. Zelfs meer dan ballons. Ik vind fiere A's en B's
zeer aantrekkelijk.

Maar goed, ik ben een benenman. Ik word honds als ik lange, ronde, strakke dijen zie. Elk zijn meug.

Dat is naar t schijnt omdat ik geen rokende extraverte macho ben. Rokende extraverte macho's schijnen wel op dikke loezen
te vallen.

Blijkbaar toetsen die hun mannelijkheid aan de dikte van de tetten van de vrouwen die zij af en toe als ego-stootkussen vol
lozen.

In mijn ervaring zijn vrouwen met A en B cups, zeer sterke vrouwen. Er hoeft geen causaal verband te zijn.

Maar toch, na de vaginavrienden, ook graag de vrienden van A en B cups.

Met een optreden van Bikini Kill in den AB, als kick-off.

A tot E, het maakt mij eigenlijk niet uit, twee cups of laudanum,

er schijnt meer gevogeld te worden door de crisis.

De mensen willen niet uitgeven en kruipen in bed.

't spaart op verwarming en een fitnessabonnement.

En ge vergeet efkes dat ge dood gaat.

Maar mijn tante hoeft niet vrezen, haar extra cupmaat van plastiek,
overleeft haar veel eeuwen nadat ze niet meer kan poepen van reumatiek.

31-03-2012 om 22:45 geschreven door Tederdraads  


30-03-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bijna geen kat op politiek debat, waar Voka beet in de arbeider zijn gat
Klik op de afbeelding om de link te volgen Net terug van een politiek debat. Ik ben één van die weirdo's die zijn kop daar laat zien. VTM faalt om mij binnen te houden. Ik had net
een hersencel te veel, eentje maar, om bij den tv te blijven plakken. En net 1 te weinig om een manier te vinden om de avond poepend door te brengen

De sprekers in het debat:

Ne zekere Filip van Unizo, baas van een KMO'ke met acht MEDEWERKERS (en geen werknemers, nee medewerkers klinkt beter, dat is om hen het gevoel te geven dat ze even belangrijk zijn voor het bedrijf als de baas, behalve als het op geld aankomt)

Erwin Callebaut van ABVV (dat is een vakbond)

Jan Van Gyseghem (van VOKA, dat is het clubke van de mensen die ondernemen en die dat graag ongestoord willen doen, zonder gezaag van mensen die de zware arbeid moeten verrichten binnen dat glorieus ondernemen)

Paul Stockman (schepen economie, met de sch van schaapachtig glimlachen)

Romain Dierickx (de reïncarnatie van Marx @ Aalst)

Onderwerp van de avond, eigenlijk: economie.

Om het wredig simpel te stellen:

Flippo en Jan (de lichte, als in lichtgrijs kostuum) waren het er over eens: de motor van de samenleving zijn de werkGEVERS (voor hen synoniem voor barmhartige weldoener) Zij zijn het die werk creëren. Blijkbaar hebben zij daarvoor een knutseldoos op zolder, waar zij jobs boetseren die zij als honingzoete goedzakken dan uitdelen aan al die weinig creatieve, hongerige, makke, afhankelijke arbeidertjes die zonder de rijke, slimme, innovatie werkdonateurs helemaal verloren zouden zijn in deze wereld, de laatste voorraden van de brouwerijen (die zonder werkgevers niet lang meer zouden draaien) zouden opzuipen om dan elkaar het beetje hersenens in te slaan. Ja ja, LEVE DE WERKGEVERS. Die volgens Flippo, als de Goden van de Olympus zo goed willen zijn om af en toe van hun olijfgaarden neder te dalen en jobs onder het volk te strooien.

Voor Erwin draaide het allemaal om werkgelegenheid.

Romain die wilde uitleggen dat die werkgevers nul de botten zijn zonder werknemers. Dat de werknemers de winst maken die de werkgevers dan lekker afromen, omdat ze veel sluwer zijn. 't zijn zotten die werken. Beter van andere te laten werken en het zo te draaien dat hun producitiveit zich vertaalt in geld op uw bankrekening. Dat noemen ze dan denkarbeid. Andere mensen noemen dat pikken.

Flippo die stelde het cru: 'en als de werkgevers nu eens zouden staken?'

Dat is geen origineel idee. Dat wordt al geopperd en uitvoerig uitgewerkt in de roman 'Atlas in staking' waar alle werkgevers daadwerkelijk in staking gaan tot meerdere ramp van de domme werknemers die niks zijn zonder werkgevers. Wat zouden al die makke, talentloze schapen zijn zonder werkgevers met hun clevere ideeën om domme brute kracht om te zetten in winst?

De werkgever, de gladde winstpikker, hij voelde zich een God in 't diepst van zijn gedachten, en Gul met even grote G toen hij jobs kon uitstorten over de hulploze massa die het aan elk druppel zelfredzaamheid ontbreekt.

Kom, eigenlijk hielden de Flippo en de Jan een betoog voor een corporatieve samenleving, waar niemand het in zijn kop haalt om te staken, en waar werknemer en werkgever aan het zelfde zeel trekken en het Führerprincipe terug heilig verklaren en verder alleen nog samenspannen om de glorierijke captains of industry, de gulle werkgever in alle rust zijn winstgevend kopke te laten uitwerken ter meerdere glorie van hemzelf en zijn bankrekening. En de rest mag content zijn dat ze een jobke hebben en geen al te grote armoede lijden.

Flippo van Unizo, die zo naïef is om te geloven dat zijn acht medewerkers durven hun gedacht zeggen tegen hem over wat ze vinden van de staking, wist naar eigen zeggen verdomd goed hoe de werkmens tegenover de nationale staking stond op 30 januari. De werkmensen stonden er tegenover met zeer grote antwoorden en wilden niet mee het land nog verder de grond in boren. (een conclusie op basis van intieme gesprekken met zijn acht medewerkers, voorzeker representatief voor de mening van een heel land) 

Nee, zeg, zij moesten bij hem komen vragen waarom er eigenlijk feitelijk gestaakt werd. Ge ziet het, die domme medewerkers kennen hun eigen belangen niet, gelukkig is er de werkgever die ze in hun plaats kent.

Arbeit macht frei. 

30-03-2012 om 01:28 geschreven door Tederdraads  


28-03-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Liefde is...niet meer kunnen masturberen
Klik op de afbeelding om de link te volgen Echt vervelend zou ik het niet noemen. Het spaart vlekken uit. Maar 't is moeilijk in slaap raken.

Volgens Didi de Paris, zie http://didideparis.wordpress.com/ is liefde een uppercut.

Anthony Robbins, mijn goeroe, zeg maar, noemt dat transformationeel taalgebruik. Iets als de mens schept
zijn wereld door zijn woordkeuze.

Voor mij is liefde geen uppercut. Voor mij is dat een reis naar mijn completerende bestemming met als indrinkend mooie route
mijn vrouw en als eindbestemming een vergroeid wezen, waarvan zij de betere, gezondere helft is. Ik kan niet linken. Ze heeft geen blog,
haar blog is haar glimlach, haar daden, de wijsheid in haar ogen. Met zo'n ogen hoef je niet te schrijven om een verhaal te hebben.

Herman Verkrijt is volgens semi-fans niet agressief genoeg. Vannacht nog een agressief scenario gestuurd naar Dieter,
de grafische vader van Verkrijt. Geen antwoord gekregen. Dieter houdt niet van agressieve scenario's en dat siert hem.

Tussen het Slowaaks leren door - it's a long way to polyglotism, maar toch korter dan bvb de way naar vonkende rock krijgen
uit een gitaar-Boks van Didi gelezen. Zeer sympathiek, zeer sociaal geëngageerd. Tussen de lijnen en in de lijnen zelf ook nogal
wat over het krabben van de kunstenaar naar publiek. Logisch, we hebben een overaanbod aan schrijflustigen en een bijzonder kleine
vraag naar kunst. Dat valt de mensen niet te verwijten. In deze maatschappij moet ge na uw werkuren als een wolf op wacht liggen op internet
om -leve het liberalisme- de beste formule voor elektriciteit, digitale tv, internet, gsm en wat nog al niet van het net te plukken en de nodige paperassen in te vullen. En als ge van die liberale strijd om het bestaan wilt bekomen, lukt dat beter met Thuis of Familie dan met een dichtbundel
of een kloeft van een roman. Is er al eens onderzoek gedaan naar de financiële verschillen tussen lezers en niet-lezers? Lezen brengt tenslotte geen patatten op tafel.

Op de trein vergelijk ik de niet-lezers en de minderheid van lezers (ik snap niet hoe de krant Metro altijd volk vindt voor zijn rubriek 'betrapt met een boek', misschien fantaseren ze die of worden die geschreven door dezelfde computer als de astrologierubriek) Ja, de lezers op de trein, het zijn
geen aantrekkelijke uithangborden voor de activiteit lezen. Precies of men begint met lezen om een boek te hebben tussen hemzelf en de reflectie in de treinruit. Wat vooral opvalt, is dat de treinlezertjes schuchter, met de verwondering van het kind lijken rond te trippelen, ik haal ze er al uit op het perron, nog voor het in stampen (tis druk in Brussel). Ik herken dat bij mezelf ook. Als ik mezelf door 't station zie lopen, denk ik ook, dat is een opgejaagd konijn dat in het lichaam van een verkoper van de daklozenkrant is gesprongen.

Maar, als de lezers een lees-ontradend effect hebben, dan hebben de niet-lezers een nog veel sterker leesbevorderend effect. Die leegheid in de blik, dat aftellen naar het weekend dat die mensen uitademen. Leven voor twee zevende van de tijd, dat moet triest zijn. Ik heb het ook ooit gedaan, een maand of vier. Ik ben toen meer jaren verjaard dan in de laatste vijf jaren samen. Als ik die uitgedoofdheid zie, dan lees ik liever. En dan hang ik wel vast aan de foute formule voor mijn gsm en enter ik dagelijks het internet van de buren (ik vermoed dat hier ergens in de buurt een oud vrouwtje internet heeft zonder het zelf te beseffen, want wie zet anders in deze tijd geen paswoord op zijn internet) en betaal ik te veel voor elektriciteit. Leve lezen, hoe onnuttig ook, als het alleen maar al de verwondering in stand hield.

ah ja, en Boks van Didi heb ik graag gelezen. Alles wat oproept tot een boycot van fastfoodketens, Israëlische producten en een immigratiestop eist voor Disneyland kan op mijn volle sympathie rekenen. En klein hongerig schrijverke zijnde dat gelijk een klein kruidenierke moet opBOKSen tegen
de grote warenhuizen met confectieliteratuur was ik geroerd door de regels:

"Boksen is gezonder dan schrijven,
elke mep een uitlaatklep,
stukken minder kans op letsel
en meer aanhang"

Minder kans op letsel, godverdomme 't is waar

En ter algemene aanmoediging van de grote volksopstand, raad ik nog de blog van Anna Coudenys aan, vandaag zeer scherp: http://annacoudenysblogt.wordpress.com/




28-03-2012 om 23:10 geschreven door Tederdraads  


Tags:masturberen, didi de paris, slowaaks, lezen, boeken, dichtbundel
27-03-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gij moet mijn beste vriend zijn, want ik kan u wel wurgen
Wat steekt een jonge journalist met kreunende schrijfambities (er is geen pilleke tegen die ziekte) zo al uit op een dag? Volgens James Altucher, een veel betere blogger dan ik, moet een goede blog met authenticiteit leuren. We doen dan maar een poging om authenticiteit te serveren.

Voor de blog van James Altucher klik hier

Zijn gedachtegoed is donkerblauw liberaal, maar hij heeft inspirerende ideeën en hij heeft zeer aanlokkelijke titels voor zijn blogstukken.

Zsjesus, een communist die reclame maakt voor een neo-liberaal.

Ik lees Boon dan wel niet, daarvoor ben ik te veel anarchist en viezen tist (zijn pornoliteratuur slaagt er niet in
om mijn zaad te doen stuwen, dus ook dat lees ik niet van hem)

Wat ik wel lees van hem zijn citaten en daar zitten kopstoten tussen.

"Als ge van 100 mensen 99 mensen een geweten schopt, dan wordt die ene die overblijft president en als ge daar nog tegen
schopt, vliegt ge in de gevangenis."

Om een beetje aan te sluiten bij de titel:

Mijn beste vriend is ook mijn grootste nachtmerrie: een mens die beter presteert dan ikke. Dat is erg he, en dat is dan uw beste vriend.
Eigenlijk is het niet schoon tegenover mijn andere vrienden, om mijn vriendschappen in een hiërarchie te gieten, en aan de top een beste vriend
te zetten. Mijn andere vrienden kunnen echter gerust zijn: het is geen benijdenswaardige positie. Mijn beste vriend kan zich verwachten aan
aanvallen van nijd, van jaloers gif, op alle momenten dat hij het beter doet op momenten dat ik hem niet kan bijbenen. Omgekeerd is dat ook zo,
maar ik ben van Aalst, ik ben opgegroeid in de dampen van fabriek amylum, en in alle bescheidenheid, als het op giftigheid aankomt, ben ik een natuurtalent. Die beste vriend van mij is een clevere, die heeft mij wel door. Hij noemde mij eens een klootzak met een gouden randje, en dat was dan zeer vriendelijk en zeer gematigd van zijn kant. Mijn beste vriend heeft een zeer gematigd, stabiel karakter. Daar benijd ik hem om. De dynamiek is ingewikkelder dan dat. Als de ene te veel op kop ligt, draait hij zich om de achterblijver mee te trekken. De concurrentiestrijd tussen ons steekt pas op als we een nek-aan-nek-race hebben. Hoe nijdig ik soms ook op hem ben, moest hij zichtbaar achterblijven, zou ik de eerste zijn om hem bij te trekken. Maar dan moet ik daarna wel een tandje bij steken, want ik wil wel voor blijven. Een beetje maar. Een neuslengte.

Goed, ik heb besloten van hem voortaan niet meer te benijden en geen gifgasaanvallen in te zetten, telkens hij meer verdient dan ik, een taal beter spreekt dan ik of vlotter in de omgang is dan ik. Dat is misschien als een hyena die beslist van vegetariër te worden, maar een mens moet dromen of hij verliest alles. Dus bij deze beste vriend, ge moogt meer succes hebben dan ik en ik zal niet meer groen uitslaan en geringschattend doen over uw successen. Dat geringschattend doen over successen is trouwens niet puur nijd, ik bejubel gewoon niet rap succes, ik had als kind te veel idolen die ik nooit kon evenaren, dan werd alle succes plots heel klein in vergelijking.

"Mijn moeder stond in brand", zo kopt de blog die ik vanmorgen opstartte met Jonathan. Ook daar authenticiteit als basisingrediënt.
Als Staaf Witloof, ook zo'n anarchistische Aalstenaar, het goed vindt, moet het toch wel goed zijn. Dus voor die blog met als filosofie alweder
een citaat van Boon (wanneer bundelen ze die zijn citaten eens in een boek van hem, dan kan ik eindelijk zeggen dat ik er 1 uitgelezen heb):

"Zij die niet veel te vertellen hebben, schrijven. De mensen die veel te vertellen hebben, die kunnen niet schrijven".

Om het interview met Kamiel Sergeant te lezen, die op een zaterdag maar liefst 400 mensen eten geeft, klik hier.

Mensen die zoals ik rap nijdig zijn, hoeven niet te vrezen: Jon en ik verdienen niks aan uw klik.

Verder zat vandaag ook nog Boks, van Didi De Paris in mijn brievenbus. Een recensie-exemplaar van uitgeverij P. Als ik niet aan t kokerellen
was met authenticiteit, zou ik koketteren met dat woord: recensie-exemplaar. Moet goed klinken op receptie: "O ja, ik herinner mij dat boek, men heeft mij nog een recensie-exemplaar gestuurd." Een narcistisch woordenboek, zou dat al bestaan?

In elk vrij moment Slowaaks geleerd. Talen leren is zo wat mijn veiligste manier om wat intellectueel prestige te vergaren.

Hoog tijd voor een gesprek met mijn vrouw. De mentaal gezonde helft in onze relatie, zonder rare verwachtingen van het leven, zonder nijd, zonder toegevoegde waarde aan woorden als 'recensie-exemplaar'. Medicijn op catwalkbenen. In haar zee van puurheid, is mijn egomanisch gif een drupke dat rap geneutraliseerd is.

27-03-2012 om 23:24 geschreven door Tederdraads  


25-03-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.prentjes van blote tieten en harige kutten
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lekker ranzig over mezelf lullen in deze ego-cultuur.

Vanmorgen 8 km gelopen. Buikvet weglopen van jaren vreten in depressieve toestand. Het is vervelend zitten als hangbuikzwijn, die rollen
hangen daar maar te hangen. Voor de helft van de kama sutra is het ook al niet handig. Melk en andere zuivel uit mijn dieet gesmeten. Ook al twee maand geen alcohol aangeraakt. Voorwaar geen kleine prestatie in een dorp dat de collectieve zelfmoordgolf nog even uitstelt, zo lang het bier en de wijn nog vloeien. Nee, dat is geen overdrijving. Men zuipt hier. Men is er niet eens trots op. Het is zelfs geen statement meer. Men zuipt zich hier dagelijks lam, net zoals andere mensen dagelijks ademen.

Na die acht km narcistische wellness therapie langs de Dender (alwaar ik meermaals werd uitgescholden door wielertoeristen, omdat ik in de weg liep) trok ik naar de fenomenale feminatheek van collega viezen tist Boon (die mens waar ik veel sympathie voor heb, maar nooit meer dan twee pagina's kan van lezen, zonder die geschriften op kant te gooien, sorry Louis).

Ik zag daar poezen met veel haar op en niet-gefotoshopte tetten. Dat beviel mij wel, want ik hou van naturel. Ik hoef geen geschoren kutten in mijn bed. Ik heb er liever wat haar op. Maar soit, ik had mij verwacht aan 22 000 prentjes. De hele collectie. Maar nee, het waren er hooguit 200. Dat zijn er minder dan de oude, Hollandse pornoboekjes die ik vroeger stiekem vanonder de matras van mijn ouders trok, toen ik een jaar of tien was.

Verder op een terras gezeten op de grote markt van Aalst, vlak naast de Zwarte Man (één van de eerste drukkers van Europa en dat in een stad die niet leest, jawadde, die man verdient inderdaad een standbeeld) Dit in Oekraïens gezelschap. Toch een derde van de tijd in het Russisch gesproken. Zij zuiver Russisch, ik Russisch met haar op, net als op die kutten.

Gisteren heb ik de hele dag Slowaaks gelezen (ik las voor de vijfde of de zesde keer Predcitac- Der Vorleser van Bernard Schlink, ook verfilmd als The Reader) en Peter et Luce van Romain Rolland in Slowaakse vertaling.

Daarna kreeg ik nog bezoek van mijn eigenste Romain. Voorzitter van PVDA Aalst. Die zeer terecht suggereerde dat ik een aandachtszieke vergiftigde kunstenaar ben, product van een geïndividualiseerde maatschappij, waarbij iedereen zoveel mogelijk aandacht voor zichzelf wil en zijn eigen persoonlijkheid wil profileren. Allemaal eilandjes zijn we, waarop we staan te schreeuwen om een beetje aandacht van de andere eilandjes.

Romain is altijd zeer scherp in zijn analyses en ik kan hem dan ook zeer makkelijk gelijk geven. Ik ben een aandachtszieke, over-geïndividualiseerde kunstenaar. Die onder andere actief is op:

www.verkrijt.net

en liever harige kutten likt dan er foto's van ziet.

25-03-2012 om 23:01 geschreven door Tederdraads  


Tags:Louis Paul Boon, Feminatheek, Aalst, kutten, seks, beffen
11-03-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The female alphabet: Pia

You look like the Hawaïan beauty in some commercial for shampoo, who jumps under a waterfall like a tanned nimble dolphin with her black hair full of soap. Well, at least during a shower. You shower a lot. You use up the daily ration of warm water all by yourself. Some people seek the limit by going on a survival tour through the Australian desert. You get your adrenaline kicks in more mundane ways. You like ordering the most expensive dish on the menu, you like booking rooms in boat hotels only three streets from our block. The only thing you don't spend huge amounts on are clothes. You always wear the same outfit. I never met a woman with such a minimalistic wardrobe. When we travel your suitcase is smaller than mine. “Why are you hogging all those books?”, you ask me. “Leave some to the other library geeks. They don't do you any good. They don't make you any smarter.” Smarter in your world means: making more money. And no, you're right, if there was a link between reading books and making money I'd be a millionaire by now.

“Stop reading books. You need to merge more. With life people, not dead authors. Those books are only written to make the publishers rich and to make the writers look smart. Don't think you're smart because you read, because you're not.”

“It's my curse that I fall for opinionated women”, I say.

“Oh, don't do that, please don't do that. Your self-pity makes me gag.”

I'm not sure why I'm with you. It can't be just your beauty. On the train to work I see women at least as beautiful as you are. Objectively speaking.

Some of my friends wonder why I get to have pretty girls like you. But it's a fairly easy trick. It's easier to get you, than it would be to get a less physically attractive girl. I recognize the type. The woman alone on her throne. The nice guys don't impress you, and the bad guys are too threathening. Which leaves a loop-hole for me. The erractic mix. The passive-agressive kind. Your outward dominance and your inward insecurity, my outward insecurity and meekish ways and inward smugness and cruel lust. On the one hand I reassure you and the other hand I scare you just enough to excite you. There's attraction, sure, but there's no real connection, no harmony.

It ends when I get too arrogant outwardly and too insecure inwardly. A law of communicating vessels, of course.

Or it ends, when I stop returning your calls, submerge and dissapear. All in keeping with my passive-agressive nature.

“What happened to this latest one? Nina was it?”

“No, Pia.”

“Well, I knew she was named after one of Colombus' ships.”

“That was the Pinta.”

“When did you date a girl named Pinta?”

“I didn't.”

“So, anyway, what happened to this Pia?”

“She was a tiny bit too generous with her harsh comments.”

“Why do you always pick these cold-blooded chicks?”

“They're not cold-blooded in bed.”

“Still, you know what I mean.”

“I don't know. Secretly I hope some of their firmness and emotional stability rubs off on me.”

“Then pick a nice, solid one, someone you can lean on.”

“A: they're never hot. B: I'm not their type.”

I like the storm too much. And the restlessness in between the storms. And being out there, like a tree, naked in the field, and feel the storm gathering around me, how it slowly intensifies, until it's all upon me, and I'm there, flirting with disaster. It's hard to fuck the demons out of a woman when she has none to begin with.

11-03-2012 om 13:45 geschreven door Tederdraads  


20-02-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The female alphabet- Olga with the mjagkij znak

Russian girls come with a couple of certainties. They will treat your money like they treat your sperm, they drain it all, daily, with a smile. The only area they economize in, is textile surface.

It's harder to keep a Russian girl away from her two-weekly manicure and pedicure and near daily shopping spree than it is to keep a rooster from cackling.

Oljga has green Scorpio eyes. When she looks you in the eye you never know whether she wants to slit your throat or hump you. When she drives her fluorescent pink nails in my back, I never know if she didn't dip them in some poison that's gonna make me vomit blood. Strange thought anyway, my she looks like this giggly radiant angel. Still, I don't trust angels. And I don't trust giggles.

Four days into this escalated flirt/ hormonal rollercoaster/ budding relationship (??) my hands smell like this salty-fishy blend of semen and pussy juice. It's in the air, it dips the bedroom, the hall and the bathroom in some ubiquitous lecherous haze. It puts us in a state of constant arousal.

We never talk. We joke and we fuck, but we never talk. She's either laughing or moaning. Or humming. She likes to hum. Very zen, very hot, very zen. I don't know why we are always laughing so hysterically. I can't recall a single joke. It must be the exhiliration of an absurd situation. We met on a plane. I don't know what started us talking. I think you wanted to trade your chicken for my salad. I don't usually trade food, but it's hard to refuse a girl in a tennis short with thies that meet olympic standards.

We went straight to this house. It's neither mine nor yours. It's the house of a friend of yours. A phd student in engineering. Sasja. A guy with the biggest pair of glasses I ever saw, judging from his pictures. There's no vodka in the fridge and I say: 'He is not a real Russian.'

'He is', you say, 'a true Russian doesn't store vodka, he drinks it. Besides, a real Russian drinks cognac, especially in his class.'

There are two bottles of expenisve looking cognac on the book shelf of his study. The taste of cognac blends with the aroma on my and her hands, her belly and the inside of her wet thies.

'Where is this going?', I ask on the fourth day.

'With that question you piss in our soup', Olga with a mjagkij znak says.

Olga with a soft sign: Ольга as opposed to Олга without a mjagki znak.

'If you manage to pronounce my name correctly for this one time, I will tell you where it's going'

This mjagki znak makes the L sound like a French L, she tells me.

'You know French?', I ask.

'Russian aristocracy is traditionally well-versed in the French tongue', she says sitting wide-legged on my chest.

'You're an aristocrat?'

She rubs herself off on my chest and says:

'With a jewel like this, how can I be anything but royalty?'

This isn't going to last. I feel it. Girls like these, they don't stick around with guys like me.

On the fifth day we have to leave. Big Glasses Sasja is about to return from his engineering conference in Dublin.

We promise to stay in touch. She kisses me on the cheek, not the mouth, when we part. A doernij znak. A bad sign, as they in Russian. A doernij znak from the girl with the mjagkij znak.

I send her a friend request on Facebook. She doesn't respond. Russians use a Russian variant of Facebook, an actual friend tells me. But I don't find her there.

Two weeks later I see her in the main shopping street of Gent. There this small, fat, round, bald, pink worm-like entity glued to her arm. I hear her giggles, before I see her. We pass. She looks me in the eyes, but says nothing. Two guys in black suits follow them. Holding 5 or 6 shopping bags in each hand. They dive into yet an other clothes-shop.

Gas and oil money, I take it.

My friend sees my face drop and says: 'Cheer up, dude, you had four days with her. And it didn't cost you anything.'

'I don't know if it's such a good thing', I say. 'I feel like a man who was born blind, got his eye-sight for four days,only to have it taken away again. Those four days were so short, it's like they never happened.'

My friend shoves me against a tree and walks on, saying: 'You know what I can't stand about you? No matter what kind of delicious soup life serves you, you always have to piss in it.'

I protest. The soup was great, I just want more of it. A little bit too much, is just enough for me. And 4 days is far, far too little.

My friend is adamant: 'Cherish the memory. Quit yanking. Move on. What else are you gonna do? Stalk her? Become a billionaire?'

I read somewhere that lavender suppresses sexual desire. For weeks I wash my hands in seas of lavender. I put lavender on my night-stand. I hang lavender on my neck. Lavender like garlic to fight off the lethal attraction to a modern day vampire, a giggling angel. Olga with the mjagkij znak.

My friend frowns: 'You're excessive about everything you do.'

I don't answer. The lavender works. It's better to be always blind, than to be always blind minus four days.


My friend disagrees: 'Four days, even four hours, of heaven, is enough to fill a life-time and it's more than most of us are allowed, you unappreciative drone. And get rid of this lavender, before I make you eat. You smell like my grandma's linnen closet.'

20-02-2012 om 14:15 geschreven door Tederdraads  


06-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Silk- Alessandro Baricco
Klik op de afbeelding om de link te volgen

I read this in French.

It was once given to me by the aunt of a French speaking girlfriend.

I picked it, thinking, which 'classic' can I finish in under two hours?

I didn't keep track of time, so can't say if I managed to do exactly that.

I read it in French to rub off some of the guilt I feel for indulging in such an unproductive act as reading. If it were legal my family would have burned me at the stake on charges of heresy by now. Or stoned me to death. One rock for every book I ever read. I think that would do it.

As you can see, I'm not really saying anything about the book itself. That is because there is very little to be said about it.

It's about silk. But not really. It's about eggs. But not really. It's about getting the eggs. In Japan. And bringing them back to France.

But it's also not quite about that.

Do I even know what it is about?

Maybe, just maybe, it's about the power of our imagination in constructing experiences that never happen, but that are so enticting, they bewitch us and even make us travel for three months, just to catch a glimpse of the thing or person that could make the product of our imagination real.

The end made me slightly melancholic (even more than I normally am) and made me feel extra guilty (could it be I have enough guilt to start my own religion?- a quote borrowed from Toris Amos) about every time I took being loved for granted. The book isn't about that, it just made me feel that way. Maybe most of all because I didn't get any sun today and was alone most of the day.

It's a nice story. That could have done without the first half and would have made a nicer short story than a slender novel.

There's a letter at the end that probably was the main reason for bombarding this into such lists as '1001 books you should read before you die'

I have the list that was custom-made for the environment of Aalst, town marinated in alchohol and the historic haze of a textile industry, long since moved to Asia.

So being such a slender book, it had a much bigger chance to get on this Aalst edition of '1001 books you should read before you die'. The length of the selected volumes being stricly in keeping with the local life expectancy.

06-01-2012 om 21:29 geschreven door Tederdraads  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The imaginary girlfriend- John Irving
Klik op de afbeelding om de link te volgen (some sort of writing/wrestling autobiography)

I'm not sure who gave whom the -lazy- idea, but this book smells like Murakami's 'What I think about when I think about running' (see somewhere else on this blog) 

Both books are written by famous writers. And both rave about their preferred sport and make some comparisons between that and their writing. In Irving's case it's wrestling, in Murakami's case it's long-distance running.

First of all, one of the more obvious remarks to make here:

If either one had sent this in as his debut novel, both would have been instantly rejected, without a thought. 

I don't recommend reading this. I only finished it, because it's mercifully short, and well, most any autobiographic appeals to a certain degree.

So what do we learn? The same thing as in Murakami's book:

writing isn't so much about talent, it's about self-discipline.

A friend of mine happened to quote Murakami in a late night email yesterday:

“I think certain types of processes don’t allow for any variation. If you have to be part of that process, all you can do is transform— or perhaps distort—yourself through that persistent repetition, and make that process a part of your own personality.

To keep on going, you have to keep up the rhythm. This is the important thing for long-term projects. Once you set the pace, the rest will follow. The problem is getting the flywheel to spin at a set speed—and to get to that point takes as much concentration and effort as you can manage.”

The friend adds: “To sum up: Motivation is what gets you started, habit is what keeps you going”

Or as Kerouac used to put it: 'If you want to write, write and keep it up like a guy hooked on benny' (benny not being a person, but the era's drug of choice) 

Irving states: “my life as a writer consists of 1/8 talent and 7/8 discipline”

The same was true about his wrestling career, he says.

My life as a writer consists of ¾ talent and ¼ desperate fear of death caused by my genes vomitting up a dark hole which suddenly inhales me (I'm not kidding)

How this could help anyone's writing? It can't. The only interesting thing Irving says about writing througout this book, is that writing can't be taught, and that you can only point out his or her weaknesses and strenghts to a budding writer. Which the budding writer would discover on his/her own, but then at least you save him/her some time.

Any reason why anyone should read this? It's more interesting to a wrestler, than to a writer. The genuine love of wrestling the book comes with and Irving's apparent joie de vivre can cheer you up. 1/8 of a Prozac pill pulverized into 148 pages.

I like the tone of Irving a lot better than Murakami's. If I had to choose between having dinner with one of them, I would most definitely go for Irving. He seems a lot more fun to hang around with.

If you want to read a famous author's book about writing, go for Stephen King's 'On writing', it's also autobiographic, it doesn't come with a sport and it does help budding writers save some time in developing their craft.

06-01-2012 om 21:01 geschreven door Tederdraads  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Model Behaviour, Jay McInerney
Klik op de afbeelding om de link te volgen

I liked this kloon of Bright Lights, Big City, by the same author.

These two quotes were worth the read:

  1. “Beware the woman who doesn't like other women; she's probably generalizing from her own character.”

So true.

  1. “If the concept of romantic love has any use, it is to denote that vast residue of inexplicable attraction which is not covered under the categories of blind lust and well-informed self-interest.”

Hit me like a glass hammer soaked in truth. Though this could also be the feeling I get from drinking three (??) liters of coffee a day. Which probably also explains my current reading speed.

What's the book about? If you read Bright Ligt, Big City, (I strongly recommend it) you know what it's about.

Setting: New York.

Guy works for a magazine. Doesn't like the work. Lots of self-loathing. Is in a relationship with a hot model. The hot model has more ambition than love. She goes on a business (no, career) trip. Doesn't come back. Is very stingy about shedding any light on her not coming back. Guy loses it. Goes on a half-year (?) drinking binge.

There's more cocaine in Bright Bright; Lights big city, which was more to my taste. Alchohol doesn't quite do it for me. In Bright Lights, Big City the main character wants to be a writer, and works as an editor. Here the main character is a fashion journalist, who wants to do, I don't know what exactly, something useful anyway, either that or be screenwriter. In the end he's a screen writer. He also has a best friend who IS a writer. The kind of writer that thinks he is the real thing. And maybe he is, because he writes short stories. I am a fan of brevity outside of the bedsheets and Nirvana songs not included.

I'm drifting. What is the book REALLY about?

About not cherishing what you have. About getting something just to make other people envious. About only wanting a toy because someone else shows interest in it. Other splashes on this literary canvas:

-how to behave when you want to be taken serious as a writer. The correct answer is: not to give a shit about how to behave to be taken seriously. The writer in the book does care. He tries to avoid the parties of the jetsetters and is afraid he will lose all credit with the credits when he's photographed with a famous model.

-when we lose something the value of the thing or person (in this book mainly symbolized by a dog and top model-turned-actress) suddenly rises sharply and then we sulk and get a little bit crazy in trying to get it back

-'casualties of privilege', most of the characters in the book underachieve because the necessities of life came far too easy to them and they got lazy. The one that lost pretty much everything as a child is the only one who kicks ass in the real world.

-the very fickle opinion of mainstream media towards famous people. They get their ego pumped up to the stretch limit, just to get ripped, and torn down, all for the bloodlusting crowd. Modern day gladiators. With the blood mainly spent in warm bath ubs gushing out of opened wrists. (no, no, I get carried away here: there are no suicides in this book, thank you for that Jay, the last thing we need is an other novel with a suicide in it)

Bright Lights, Big City and Model Behaviour both give hope. If you just got dumped read either one and skip your personal half-year drinking binge.

If you try to avoid angel dust, don't read Bright Lights, Big City, there's something about that book that makes you want to rush into the nearest toilet and do a line off the toilet seat.

If you're thinking about studying literature, read Model Behaviour, and opt for law school.

06-01-2012 om 18:47 geschreven door Tederdraads  


Tags:Jay McInernery, Bright Lights, Big City, suicide
05-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.On Chesil Beach, Ian McEwan
Klik op de afbeelding om de link te volgen

I like writing about books, not the minute I put them down, but months after I read them. Just to see if there's any, ANY bloody use to reading AT ALL.

I remember enjoying this book. Which doesn't happen very often. I read, mostly because I'm a masochist.

It's about a couple.

A young couple.

In the fifties.

The guy wants to have sex with her.

She wants to postpone this devilish act for as long as possible.

He thinks the only way to get to the carnal delights is to marry her.

They get married.

They don't fuck. (This is called a spoiler)

She says he can fuck anything in a skirt, and she won't say anything. They can live happily ever after, together, all the marital bliss, but without sexually consuming the marriage, which needn't be a problem to the woman, she tells the guy he can go and get it anywhere.

The guy for whatever destructive residue of too many bed-time fairy tales and culturally dictacted decorum, doesn't think twice about it and rejects the offer.

She runs off. They get a divorce.

They don't fuck.

The guy comes to the understanding later on, that it was an offer ahead of its time. A sixties offer of free love, handed out in the fifties. He comes to see she really must have loved him and never stops wondering about the might have beens.

All in all, the book struck me as an advocate for patience and tender care.

It's the quick decisions we make to get instant gratification or because we fret because we didn't get instant gratification.

It's short, the prose is fast-paced, the mood has everything of the oppressive fifties and makes you scream for air on every page, which makes you appreciate the agonies of free choice open to us all today, so much more.

Oh, they DO NOT GET TO FUCK.

Which believe it or not, makes it a damn good read.

Best read in the nearhood of a loving spouse. There might be a sharp rise in the want of instant gratification after turning the last page.

Do IT at least once, just to take revenge on an oppressive decade.

Then opt for the blissful choice of ignoring instant gratification, most of the time.

Because it's only any fun to do that, when instant gratification is in such luxurious abundance, and the choice is yours, and dictated by oppressive morals. 

05-01-2012 om 01:04 geschreven door Tederdraads  


08-10-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Five reasons to read Outliers
Klik op de afbeelding om de link te volgen by Malcolm Gladwell

1) you want to know how the date of birth of hockey players determines who gets to be a pro

2) you want to find out why the Beatles got to be so damn good, better than most any band todayu

3) you want to realize talent is 'merely' the willingness to exercise

4) you want to know just how long you need to practice to be succesful at anything at all

5) you like to think differently

08-10-2011 om 00:00 geschreven door Tederdraads  


Tags:Outliers, Malcolm Gladwell, talent, success
18-09-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.What do Americans want?

What do they think, what do they want, what are they capable of? Written by Greet De Keyser and Miel Dekeyser


First of all, I'd like to say that- whatever the title implies- it must be higly unlikely that all US citizens think alike.

I picked this book mainly because Greet De Keyser was the Belgian on-the-spot-correspondent in the US for many years. She always came across as being passionate about her job.

Everything you always feared to be true about America, is in fact:

disturbingly true (at least according to this book)

So, to make this summary very terse: what do Americans want, according to this book:

*they want to drive their SUV's everywhere (though mostly within the US) without paying attention to how much gasoline their tanks-without-cannon soak up, no they don't care about the environment

*they seem to evaluate everything on its size. The bigger the better. A large farm is necessarily better than a small farm, in there eyes. They decide this without even considering that the small farm might actually be producing a bigger crop than the larger one.

*they want to pay the lowest possible price for their gasoline, sending off boys and girls to get blown up by an IED somewhere in the sand, is not concern to them in this respect

*they actually believe in the American dream, they are blind to the American nightmare, being poor in America is your own damn fault

*the state doesn't regulate social security, so most Americans are very much into charity and will try to contribute something to orphanages, shelters for the homeless, soup kitchens and so on. This has to compensate for the lack of a well-functioning social security system

*it's really hard to be well-informed in America. Much harder than in Europe, because American news focusses on American events and devotes very little attention to foreign news. Most Americans are really not aware about what's going on in the world.

*a lot of volunteers for the US Army, only volunteer because the army pays for their education. For many it's their only chance to get a decent education. They don't know the real risks involved.

*the military academy at West Points doesn't necessarily put out great officers, it mainly makes highly effective business executives, graduates are sought out by private companies as these men and women have an unwavering discipline and are very loyal, they value their subordinates more than they do themselves. West Points teaches them to lead by example.The book's message is, among other things, the US is a higly militarized society.
But apart from their officer corps, quality of the troops is low, due to low motivation and not being trained for the tasks they are burdened with

(e.g. policing the strees of Bagdad)

*it appears on the outside that the US is a very free nation. But in fact, especially the middle classes, are very unfree, shackled to a rigid social convention. They HAVE to attend church, they have to get their children to softball, they have to be involved in charity work, they have to work all they can, they have to get ahead in life or suffer social penalties. 

*they've kept the pioneer spirit alive and want to have a gun near at hand

*they are very patriotic, are not prone to criticize their government, not even when they are willing to admit they have a weak president (“something good might still come out of it”)

*they look down and look up to Europe at the same time. Europe is a medieval backwoods in their minds, whereas at the same time it's also the place of art, fashion and 'grand' style

*when they say they don't invade countries to steal their oil and overflow them with American products, but say they do it with the best intentions and to spread democracy and higher values, they actually believe it (scariest part in the book)

*they are very prude when it comes to sex, lots of 'forbiddenness' which ironically leads to a sex-crazed youth. Nipplegate is an emblematic affair of the American attitude towards sex. Highly hypocritical.

*America does not have the ambition, nor the willpower, nor even the capability of actually conquering the world, their strategy when it comes to messing with countries is:

  1. engagement

  2. exhaustion

  3. exit

*president Bush knew something like 9/11 was coming or at the very least CHOSE not to know

In short, interesing piece of journalism, more nuanced than this brief summary, but still clear that America might be the most powerful country in the world right now, but certainly not the smartest. 


The author did confuse the American revolution with the American civil war, in such an unforgiveable manner as to give rise to the fear they got other historic facts horriblly wrong. 

Not a bad book, on the whole, but not a good one either. And as will always be the case with literature on a fast developping nation: 7 years after publication it's no longer up to date, so it's certainly not the best book to get some useful insight in the spirit of the US.

18-09-2011 om 00:00 geschreven door Tederdraads  


12-09-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.What I talk about when I talk about running
by Haruki Murakami,

this one had been on my reading list for quite a while, but when my literary compadre and dedicated road runner, Dominique Biebau told me to read it, I finally did.

I wouldn't recommend this book to people who don't combine running and writing and are fairly obstinate in both undertakings, but, the book holds some interesting ideas, for instance:

-as a writer you don't only need talent, you also need focus and endurance, running long distances regularly sharpens both

-running has a very positive effect on Murakami (and more importantly, especially with the future of Dutch Literature in mind) on Dominique Biebau. Running prevents mood swings (my friend Pieter-Jan Honoré reminded me about this one yesterday), it helps of course to keep a lean, trim figure and it helps to get disciplined in other areas of life.

This doesn't mean however that running is the solution for every one and that every one should lace up their running shoes right now. Murakami runs because 'it suits' him. Especially long distance running. So find something that suits you. Which brings us to the following:

-the book is not so much about running, as it is about listening to who you are and doing exactly what it is you want to do with your life.

To sum up:

*only compete with yourself, get to your next personal level, don't care about what the others say or do

*there are infinitely more reasons to quit a healthy habit than there are reasons to keep it up. Hang on to those few good reasons, ignore the
excuses. Excuses will always pop up, so do it anyway.

*prior to starting in a swimming race: don't wipe your swimming goggles with your hands dripping in vaseline and do check if your shoes are laced up tightly before running

*Murakami is not a fun person to hang out with (he goes to bed way too early)

*Murakami mops the myth that says 'the only good artist is an artist torn apart by his inner demons, hard-drinking, hard-whoring, unkempt and unhealthy' under the carpet. He claims that the best literature comes when the artist learns to control his demons. (and Murakami does it by running)

So, go out and read this book?

Nèh, go out and run and chastice the 21st century 'evil' voices in your head.

12-09-2011 om 00:00 geschreven door Tederdraads  


09-09-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Margot- If it hadn't been for streets
The only way to remember the name of a physcially unattractive woman is to sleep with her.

It's not a waterproof approach, but the prospects of remembering the woman's name are much brighter once you've been inside her.

And Margot is a beautiful name to remember.

The things you said about yourself were painful to hear.

You would sigh and say: 'Life is fair for no one, but it's the least fair for ugly women'

I hate the word 'ugly' and never use it, never even think it.

It's my feeble attempt at not being superficial.

Margot, you had an obession about your abs. 'It's the one thing I have going for me', you said.

I couldn't agree. I don't care about abs. Abs don't do 'it' for me.

I care about long hair, big eyes and thies.

And, not as much as I should, but still, I care a great deal about personality.

You had a lot of that going for you, if you hadn't cut yourself down with every other sentence that sprang from your pitifully pale and thin lips.

But you were fun. You were such fun to hang out with. And you were a babe magnet. A real babe magnet.

We'd go places and you'd be chatting with a ton of good-looking girls in an instant. Maybe you didn't pose a threat to them, but no, that can't be it, you were simply that much fun, let's leave at that.

And ok, at first I went out with you, primarily for that magnet quality, but seriously, there were soon so many times the best part out of a night out was when we were slumped back in sacks used as chairs and talking about anything. You had a sharp, quick-witted mind and you were amazingly well-read.

'Girls like me don't get asked out between the age of 14 and 20. So I had plenty of time to do a hell of a lot of reading.'

'What happened after 20?'

'I realized the stunning imbecility of waiting around for guys to ask you out to start a social life. I only had two dates in high school. One was with a guy who wanted to figure out if he was gay. He thought he was after our date, but no. He hooked up with the girl next door a week later.'

'And the second?'

'The second really was gay.'

I don't really know why I waited till then, but I kissed you. Right smack on those near invisible lips, which seemed to have developed attractiveness out of, well, thin air.

'Is this going to be a pity fuck?', you asked.

Talk of kill the mood...

'No,' I said, 'I really think you're hot.'

And you really were hot. Not in a beauty magazine kind of way. But who in a right mind cares about those?

I saw it. Right that instant I took in your beauty. And the old rock and roll of attraction found its devious rhythm.

And we could have been great together. We really couldn't have been something.

If it hadn't been for streets.

There are a lot of streets in this world.

And couples walk those streets and get stared at.

And I saw your beauty. But the others wouldn't.

Evil others.

Evil me.

I never deserved a slap more than the one you gave me when you walked out on me.

And the truth is that I miss your unique look. It's not that you were unattractive, it's just that you were totally different.

A bit like a sinewy Viking woman with droopy eyes and an albino complexion.

Magically attractive at fifth or sixth glance.

If only there hadn't been streets.

Ok, you're welcome to give me an other slap now.


09-09-2011 om 00:57 geschreven door Tederdraads  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The X-files of literature, Arie Storm
I think it's good a writer knows the official rules of writing, so he/she can totally ignore them. So every now and then I read one of those 'learn how to write guides' which people buy as the first and often only step to writing their bestseller.

Though I liked Storm's blunt style -hard not to be blunt with such a last name- I got very bored halfway through the book.

Only useful info I gleaned from it:

Storm suggests a writer should ask him/herself 4 questions after writing a story:

1) Is what you're trying to write not too direct and too purely personal? In short: make sure it doesn't escalate into
a therapeutic treatment. (after years of making this stupid mistake I most certainly agree)
2) Is what you want to write your kind of story? Does it fascinate YOU?
3) Is your story going somewhere, is there an evolution in it or something intriguing that makes the reader turn
the page?
4) Is there something at stake for your characters?

Still not convinced I should be reading a lot in order to write better. This one was a waste of time.

Storm isn't positive about 'the secret of the writer', an other such guide by the hand of Renate Dorrestein, I happen to have lying around.

This not bode well for Dorrestein, I am willing to give her a 5 page chance and if she bores me, back to the library with these superfluous guides to the back benches of literature.

The best writing rules still come from Kurt Vonnegut (see elsewhere on this blog)

09-09-2011 om 00:00 geschreven door Tederdraads  




Zoeken in blog



Inhoud blog
  • Wat vind ik in Slowakije? Een zekere 'pokoj'
  • 5 ingrepen om meer uit je dag te halen
  • Het probleem met Vlaanderen is dat het vol Vlamingen zit
  • Ik heb het bijna gehad met al dat analyseren van mezelf
  • Bloggen: Voor wie of voor wat?
  • Blitzkerstshoppen door een mini winterstorm
  • Jachtinstinct botvieren in de Kringloopwinkel
  • Te zijn of to be?
  • Lezen over Gestalttherapie, Tony Robbins, een beetje trainen en zorgen voor mijn grootouders
  • Waar komt geld vandaan?
  • De antwoorden zitten in ons, maar ze moeten je aandacht verschalken om indruk te maken
  • ik lijd aan aandachtszucht
  • Een zelfportret om eens de balans op te maken
  • Drie dagen groepstherapie in een klooster, 11 keer diep achter de schermen van 11 schone mensen en hard in de spiegel kijken
  • Tien eindejaarsvragen
  • Hoe zit het met uw nieuwjaarsresoluties?
  • Friends en het 'echte' leven of je vrienden verliezen aan de 9 tot 5 wereld
  • Het recept om uzelf mentaal te ruïneren
  • Waarom (romans) lezen?
  • Waarom hebben zoveel leerkrachten een burnout?
  • Zes redenen waarom ik niet staak vandaag
  • Prins William en zijn vrouw Kate hebben drie foto's van hun zoontje George vrijgegeven
  • Een soort gesprek tussen een extreem-linkse en een extreme fan van alles wat menselijk is
  • Psychiater Dirk De Wachter en het leven dat doordramde
  • Generatie Me :: Wat is dat?
  • Doorbreek de eenzaamheid en word buddy
  • Red de wereld, lynch elke week een opniemaker
  • Waarom zit er een koffielepel in mijn broekzak?
  • Een thesis deponeren in Olomouc
  • The usual suspects :: mijn zes meest frequente doemgedachten
  • De geur van oude mensen en wachten op de trein in Olomouc
  • Hand to mouth :: Een razend boekske van een Amerikaanse die shitty jobs doet
  • 10 redenen waarom ik wéér in een Slowaakse kerk zit
  • Meet Mark: Een moderne man met moderne complexen
  • 34 persoonlijke dingen over John Lennon, 34 jaar na zijn dood
  • Niet serieus :: Dingen posten op 'www.writehistory.be'
  • Tien essentiële tips voor succes
  • Elke zondag zit ik in een Slowaakse mis
  • Writehistory :: Een site voor beginnende schrijvers
  • William Peynsaert, De revolutie van Russell Brand :: Plezant, maar 't zal niet voor morgen zijn
  • Strip over foute leerkracht
  • Boyhood :: Een film over niks of over alles
  • Eten, schrijven en lezen in Slowakije
  • Mijn vrouw blijft me verbazen
  • Slick and Silk :: een klein amateuristisch filmprojectje
  • Stalingrad en vrouwen versieren
  • Schrijven in de bunker
  • Operatie Walkure
  • Bent u gelukkig met wat u doet?
  • Geluk zoeken
  • Al die schone dingen die we niet laten gebeuren
  • Er is weinig net aan netwerken
  • Weg peddelen
  • Mijn loon weerspiegelt mijn lage zelfvertrouwen
  • Mijn dag in minder dan 1000 karakters :: Verbinding
  • Een tontine? Wat is dat nu weer?
  • Ge moet maar de pretentie hebben om u voort te planten
  • Gevallen op het veld van eer
  • Deze blog is verhuisd naar
  • De veel te heerlijke opwarming (13) :: wèèèèèèh
  • De veel te heerlijke opwarming (13) :: Mèèèèèèh
  • De veel te heerlijke opwarming (12) :: 8 km met Freud, dambusting cannabis en brokeback Dender
  • De veel te (h)eerlijke opwarming (11) :: Het rijdt niet, het staat stil
  • De veel te (h)eerlijk opwarming (10) :: Grootvader bouwt al lang geen Volkswagens meer en rijdt al zeker niet meer rond in Pershing of Leopard tanks
  • De veel te (h)eerlijk opwarming (9) :: De wilde weldoenster in mijn straat heeft Korsakov
  • De veel te (h)eerlijke opwarming (7):: Als een intercultureel koppel Engels wil afzweren
  • De veel te (h)eerlijke opwarming (6):: Mijn Roma-zigeuner wilde niet meewerken en Iwans verkrachtten liefste mollige vrouwen
  • De veel te (h)eerlijke opwarming (5) :: “Il y a full black à Denderleeuw et Aloste”
  • De veel te (h)eerlijke opwarming (4) :: papierwerk, geld, werken, statusangst en iets dat we voor 't gemak maar Karma zullen noemen
  • De veel te (h)eerlijke opwarming (3) :: het is niet al kak op Faecesbook
  • De veel te (h)eerlijke opwarming (2) :: drie overbruggingen en een klaplong
  • De veel te (h)eerlijke opwarming (1) :: red de wereld, lynch elke week een opniemaker
  • Rauwe rouw (16)
  • Rauwe rouw (15)
  • Rauwe rouw (einde)
  • Rauwe rouw (14)
  • Rauwe rouw (13)
  • Rauwe rouw (12)
  • Rauwe rouw (11)
  • Rauwe rouw (10)
  • Rauwe rouw (9)
  • Rauwe rouw (8)
  • Rauwe rouw (7)
  • Rauwe rouw (6)
  • Rauwe rouw (5)
  • Rauwe rouw (4)
  • Rauwe rouw (3)
  • Rauwe rouw (2)
  • Cappuccino :: Gelukkige (echte) verjaardag, George
  • Rauwe rouw (1)
  • Cappuccino :: Feedback van een volbloed perfectionist
  • Cappuccino :: Een vré gelukkige, Kurt
  • Cappuccino :: Bloedboeken
  • Cappuccino :: Leven in het nu en nooit meer nijdig zijn
  • Cappuccino :: Energetische sterfputten
  • Gelezen :: Vrouwen
  • Gelezen :: Achter je angst, ligt je kracht, van Jonathan Alpert
  • Mijn Syrische leerling over Syrië
  • Pestmails
  • In afwachting van ups, meer nieuws over downs
  • Wat doet een schrijverke zo dagdagelijks om zijn literaire carrière levend te houden?
  • Kortverhaal :: Koud Obstakel
  • Kortverhaal :: Doe het wel netjes
  • Kortverhaal :: Scalpenjagers
  • Ervaringen als beginnende leerkracht
  • CV tips van de VDAB
  • Gelezen :: The Last Full Measure
  • Moet uw passie ook uw werk zijn?
  • Koppels
  • Soms hebt ge een vacature die naar u schreeuwt
  • Vroeger plukten wij actrices van 't straat
  • Op restaurant met mijn psychiater
  • Een gevoel van belegering
  • Gedronken :: Rape me, demo versio, Nirvana, cd 3 van 'with the lights out'
  • Guerrilla sollicitaties, afwijzingen en kunstenaarsstatuten, maar ge leert er van
  • Waarom ik de rest van de week een zombie ben (helaas niet in een blockbuster)
  • Waarom ik nooit naar foto's van mijn vrouw kijk
  • Conformisme, Ramones en Club 27
  • “Ik heb zo'n maat, zie je, hij geeft mij het gevoel dat ik meer wilde dan ik kon stelen.”
  • Gelezen:: Jonge honden: is er nog toekomst voor de journalistiek?
  • niet EEN stompzinnige interesse, maar TWAALF stompzinnige interesses
  • Hij zit ook in u :: Maak kennis met een demon
  • Gelezen :: Maak van je merk een held, Guillaume Van der Stighelen
  • Gelezen :: Het spel der tronen: hiermee vergeleken is Machiavelli een lepe kleuter
  • Gelezen :: Amerika: een biografie van dromen en bedrog
  • Interesses waar ge niet rijk van wordt
  • Waarom ze die kutserie waar ik mij graag aan erger hebben afgeschaft
  • “Wat zit er daar achter?” “Hij wil u in uw poep pakken.”
  • Schaduwschrijven: andermans manuscripten opschonen
  • Interviews doen is niet: gewoon opschrijven wat ze u zeggen
  • Playing it safe, in fiscusdorp Erembodegem/Aalst
  • De volgende Twilight komt niet van uitgeverij Hautekiet
  • Inspiratie bestaat niet
  • Vrouwen, maandstonden en marketing
  • Onder collega's :: Fons Burger, auteur van 'Vrouwen'
  • De beste investering :: Blauwe bonen
  • Treingesprekken :: Zelfmoord in Roosdaal
  • Waarom mijn angst op de bodem van de Dender ligt
  • Provocerende homo's: waar of niet?
  • Onder collega's :: Jeroen Olyslaegers, ik wil uw branding pikken
  • 'jullie zijn allemaal de slachtoffers van een marketing holocaust'
  • Schrijverkens, smijt er op tijd het bijltje bij neer
  • De zeven spirituele wetten van succes- Deepak Chopra
  • De sixpack tirannie
  • Mijn adviseur gaat tien dagen, ehm, smurfen in Brazilië
  • Treingesprekken, treinlectuur en mijn eigenste Roma-zigeuner
  • Gratis bij proclamatie van uw zoon of dochter: N-VA-propaganda
  • Ik ben bang
  • My own private Sleepy Hollow: Halloween met mijn tante
  • Een bescheiden succesverhaal dat begon met veel Guinness
  • Maar er is ook goed nieuws
  • Getormenteerde jongensdromen
  • Skild ende vriend in Aalst anno 2012
  • Zeepbellen, individualisme, UFO's, Judas Iskariot, rommelmarkten en mijn vader
  • Het leven is ook...
  • 34 is net 15 (en was ik maar nooit geboren)
  • ik mocht er niks over zeggen, dus moest ik wel
  • In uw leven gebeurt niet meer of minder als het mijne, alleen ik ben zo stom om het op op een blog te zetten
  • Sinds ik bij een gazet werk zit mijn wijsvinger vaker aan de delete space dan aan de clitoris van mijn lief
  • Waarom een treincontroleur of andere ambetante nobody's dood slaan?
  • Ik word niet rap kwaad. Een open blogske aan de regisseur die mijn kloten kan kussen.
  • Frigide in een Marginaalst Café
  • waar ne mens zoal op peinst, op den trein terug van zijn werk
  • als ge dan eindelijk in de gazet staat
  • De plastic tetten van mijn jongste tante doen mij denken
  • Bijna geen kat op politiek debat, waar Voka beet in de arbeider zijn gat
  • Liefde is...niet meer kunnen masturberen
  • Gij moet mijn beste vriend zijn, want ik kan u wel wurgen
  • prentjes van blote tieten en harige kutten
  • The female alphabet: Pia
  • The female alphabet- Olga with the mjagkij znak
  • Silk- Alessandro Baricco
  • The imaginary girlfriend- John Irving
  • Model Behaviour, Jay McInerney
  • On Chesil Beach, Ian McEwan
  • Five reasons to read Outliers
  • What do Americans want?
  • What I talk about when I talk about running
  • Margot- If it hadn't been for streets
  • The X-files of literature, Arie Storm
  • Game of Thrones
  • Blue Mondays is
  • Only in Erembodegem
  • 7 things I like to read about in the news
  • Parental Advice
  • First Kill
  • Pat smear is not gay
  • when I grow up
  • Lore- A platonic Liaison
  • Kate
  • Jess-Towering goddess of feminity
  • Irene
  • Herlinde
  • Chuck Chalkers- teaching students nothing, except life
  • Georgina
  • Fay
  • The female alphabet:: Elise
  • The female alphabet: Denise
  • The female alphabet:: Cathy
  • Gratefulness

    Archief per week
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 03/10-09/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 13/10-19/10 2008
  • 22/09-28/09 2008


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs